Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 16. in 129. člena Statuta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 35/10), 67. in 69. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 35/10) ter 11., 36. in 40. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) je Občinski svet Občine Šmarje pri Jelšah na 6. redni seji dne 29. 7. 2015 sprejel
o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta »Oskrbovana stanovanja Šmarje pri Jelšah«
(Opredelitev ključnih pojmov)
V okviru predmetnega Odloka se uporabljajo sledeči pojmi, ki imajo naslednji pomen:
– »Javni partner« je samoupravna lokalna skupnost (Občina Šmarje pri Jelšah), ki v razmerju javno-zasebnega partnerstva v okviru svoje stvarne in krajevne pristojnosti sklene razmerje javno-zasebnega partnerstva, v katerem tudi podeli pravico in obveznost izvajati dejavnost, ki je opredeljena v nadaljevanju Odloka.
– »Zasebni partner« oziroma »izvajalec javno-zasebnega partnerstva« je ena ali več pravnih ali fizičnih oseb, ki sklene razmerje javno-zasebnega partnerstva, v katerem tudi pridobi pravico in obveznost izvajati javno-zasebno partnerstvo.
– »Razmerje javno-zasebnega partnerstva« je razmerje med javnim in zasebnim partnerjem v zvezi z javno-zasebnim partnerstvom. Razmerje javno-zasebnega partnerstva se izvaja v skladu s 5. členom predmetnega Odloka.
– »Javni interes« je z zakonom ali na njegovi podlagi izdanim predpisom določena splošna korist, ki se ugotovi v skladu s 3. členom predmetnega Odloka.
– »Koncesijsko razmerje« je dvostransko pravno razmerje med samoupravno lokalno skupnostjo kot koncedentom (Občina Šmarje pri Jelšah) in pravno ali fizično osebo kot koncesionarjem (zasebni partner), v katerem koncedent podeli koncesionarju pravico izvajati dejavnost v javnem interesu, ki se nanaša na 4. člen predmetnega Odloka.
– »Koncedent« je javni partner (Občina Šmarje pri Jelšah) v primeru koncesijske oblike javno-zasebnega partnerstva (koncesijskega partnerstva).
– »Koncesionar« je izvajalec javno-zasebnega partnerstva v primeru koncesijske oblike javno-zasebnega partnerstva (koncesijskega partnerstva).
(1) S tem Odlokom Občina Šmarje pri Jelšah v skladu s svojimi zakonskimi pristojnostmi in na podlagi izvedene Ocene izvedljivosti projekta v okviru javno-zasebnega partnerstva, ki temelji na 8. členu ZJZP, ugotavlja javni interes za izvedbo projekta »Oskrbovana stanovanja Šmarje pri Jelšah« v obliki javno-zasebnega partnerstva.
(2) Ta Odlok določa tudi:
– predmet, organizacijsko in prostorsko zasnovo izvajanja javno-zasebnega partnerstva,
– pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja,
– postopek izbire zasebnega partnerja,
– predvidene načine financiranja javno-zasebnega partnerstva ter druga finančna razmerja med javnim in zasebnim partnerjem.
Za projekt »Oskrbovana stanovanja Šmarje pri Jelšah« je javni interes ugotovljen na sledečih podlagah:
– Evropa 2020, Strategija za pametno, trajnostno in vključujočo rast (3/2010),
– Skupni strateški okvir za obdobje 2014–2020, za 5 skladov (ESRR, ESS, KS, EKSRP in ESPR, 3/2012),
– Partnerski sporazum (PS) med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020 (10/2014),
– Operativni program za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020 (12/2014),
– Nacionalni reformni program Republike Slovenije za obdobje 2015–2016 (4/2015),
– Resolucija o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2013–2020 (Uradni list RS, št. 39/13),
– Zakon o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS in 57/12),
– Pravilnik o standardih in normativih socialnovarstvenih storitev (Uradni list RS, št. 45/10, 28/11, 104/11 in 111/13),
– Regionalni razvojni program Savinjske regije za obdobje 2014–2020 (3/2015),
– Ocena možnosti javno-zasebnega partnerstva za projekt »Oskrbovana stanovanja Šmarje pri Jelšah« (7/2015).
II. PREDMET, ORGANIZACIJSKA, PROSTORSKA ZASNOVA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA IN VLOŽEK JAVNEGA PARTNERJA
(Predmet javno-zasebnega partnerstva)
(1) Predmet javno-zasebnega partnerstva je izgradnja in upravljanje oskrbovanih stanovanj s spremljajočimi prostori v Šmarju pri Jelšah za obdobje, določeno v pogodbi o javno- zasebnem partnerstvu, ki zajema:
– oskrbovana stanovanja (87 stanovanjskih enot) s skupnimi površinami,
– dnevni ali medgeneracijski center,
– dodatne prostore, katerim namembnost se določi naknadno,
– zunanjo okolico.
(2) V fazi izvajanja javno-zasebnega partnerstva je ob doseženem soglasju med javnim in zasebnim partnerjem kot predmet javno-zasebnega partnerstva moč opredeliti dodatne objekte, drugačno prostorsko ali arhitekturno ureditev, ki konceptualno ustrezajo programski zasnovi projekta javno-zasebnega partnerstva.
(3) Sprememba, ki se nanaša na drugi odstavek tega člena, je pogojena s pridobitvijo soglasja Občinskega sveta Občine Šmarje pri Jelšah in mora biti skladna s principi dopustnih sprememb, ki jih odreja veljavna zakonodaja na področju javno-zasebnega partnerstva.
(Organizacijska zasnova javno-zasebnega partnerstva)
Javno-zasebno partnerstvo se izvede v obliki koncesijskega javno-zasebnega partnerstva ali drugi obliki, kolikor se druga oblika izkaže kot gospodarnejša in bolj učinkovita za javnega partnerja.
(1) Javno-zasebno partnerstvo se izvaja na območju Občine Šmarje pri Jelšah, natančneje na sledečih parcelnih številkah:
Parcelna številka | Katastrska občina | Površina (v m²) | Lastništvo |
189/3 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 42 | Občina Šmarje pri Jelšah |
190/3 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 714 | Občina Šmarje pri Jelšah |
214/1 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 1.833 | Občina Šmarje pri Jelšah |
217/1 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 477 | Grobin Ivan, Lorgerjeva 14 |
217/2 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 374 | Občina Šmarje pri Jelšah |
1019/1 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 2.608 | Republika Slovenija |
218/1 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 533 | Občina Šmarje pri Jelšah |
218/2 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 132 | Občina Šmarje pri Jelšah |
218/3 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 438 | Republika Slovenija |
218/4 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 203 | Republika Slovenija |
218/5 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 935 | Občina Šmarje pri Jelšah |
219/4 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 970 | Prah d.o.o. |
219/6 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 2.610 | Strašek Edvard, Rimska c. 18 |
219/15 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 2.508 | Občina Šmarje pri Jelšah |
219/17 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 377 | Občina Šmarje pri Jelšah |
219/18 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 79 | Občina Šmarje pri Jelšah |
*1/1 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 831 | Občina Šmarje pri Jelšah |
*1/2 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 268 | Občina Šmarje pri Jelšah |
*2/0 | k. o. Šmarje pri Jelšah | 207 | Občina Šmarje pri Jelšah |
977/3 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 2.702 | d. l. v splošni rabi |
979/6 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 1.176 | d. l. v splošni rabi |
979/12 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 36 | d. l. v splošni rabi |
190/4 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 372 | Občina Šmarje pri Jelšah |
214/3 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 123 | Občina Šmarje pri Jelšah |
1022/3 – del | k. o. Šmarje pri Jelšah | 96 | Občina Šmarje pri Jelšah |
SKUPAJ: | / | 20.644 | / |
(Vložek javnega partnerja)
(1) Vložek javnega partnerja zajema:
– zemljišče, in sicer parc. št. 189/3, 190/3, 214/1, 217/2, 218/1, 218/2, 218/5, 219/15, 219/17, 219/18, *1/1, *1/2, *2/0, vse k. o. Šmarje pri Jelšah, v skupni površini 8.833 m2, ki je namenjeno gradnji oskrbovanih stanovanj. Lastnik zemljišč je Občina Šmarje pri Jelšah. Za parcelne št. 218/4, 218/3, 1019/1 – del, 219/4 – del in 217/1, v skupni površini 3.249 m², v lasti Republike Slovenije, občina prevzema odgovornost za izvršitev procesa pridobitve lastništva ali pridobitve pravice graditi in do upravljanja objektov skladno s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu;
– finančno pokritje stroška komunalnega prispevka za novogradnjo objekta oskrbovanih stanovanj, kot tudi nekatere druge pripravljalne aktivnosti za izvedbo projekta (pripravo idejnih rešitev, pripravo občinskega podrobnega prostorskega načrta, cenitveno poročilo ter izvedbo postopka javno-zasebnega partnerstva).
(2) V primeru nastopa okoliščin iz drugega odstavka 4. člena tega Odloka, se območje izvajanja, opredeljeno v prvem odstavku 6. člena Odloka, ustrezno prilagodi.
(1) Koncedent se v primeru, da so nepremičnine, kjer se bodo izvajale aktivnosti za uresničitev obvez iz 6. člena tega Odloka, v lasti koncedenta, zavezuje koncesionarju podeliti ustrezne stvarnopravne pravice (na primer služnost, stavbna pravica, raba itd.) na način, da se koncesionarju omogoči nemoteno izvajanje koncesionirane dejavnosti.
(2) Kolikor podelitev pravic iz predhodnega odstavka ni mogoča v okviru koncesijske pogodbe, se koncedent zaveže s koncesionarjem skleniti ločene pogodbe za predmetni namen ob upoštevanju veljavne zakonodaje, ki ureja razpolaganje s stvarnim premoženjem samoupravnih lokalnih skupnosti.
(3) V primeru, ko so nepremičnine, kjer se bodo izvajale aktivnosti za uresničitev obvez iz 6. člena Odloka, v lasti tretjih oseb, bo koncesionar koncedentu nudil pomoč pri pridobivanju ustreznih pravic oziroma soglasij.
III. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI ZASEBNI PARTNER
Zasebni partner je lahko ena ali več fizičnih ali pravnih oseb zasebnega prava, ki izpolnjuje pogoje za izvajanje predmeta javno-zasebnega partnerstva iz 4. člena tega Odloka.
(Pogoji, ki jih mora izpolnjevati zasebni partner)
(1) Zasebni partner mora izpolnjevati osnovne, ekonomsko-finančne, pravne in tehnične pogoje, ki bodo določeni v razpisni dokumentaciji javnega razpisa za izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
(2) Za zasebnega partnerja je lahko izbrana oseba, ki izpolnjuje najmanj naslednje pogoje:
– razpolaga z ustreznimi finančnimi in tehničnimi kapacitetami za izvedbo investicijskega projekta,
– je registriran za opravljanje tovrstne dejavnosti,
– predloži celovit projekt izgradnje oskrbovanih stanovanj in načrt upravljanja in vzdrževanja infrastrukture, ki je predstavljena v 4. členu predmetnega Odloka.
(1) V okviru svoje pristojnosti bo javni partner izdal pooblastilo zasebnemu partnerju za izvajanje vseh potrebnih aktivnosti v zvezi s pridobitvijo gradbene dokumentacije, soglasje h gradnji ter soglasje k uporabnemu dovoljenju.
(2) Soglasje javnega partnerja bo izdano s pridržkom podaje soglasja k izdelani projektni dokumentaciji pred njeno dokončno predajo upravnim organom z namenom pridobitve gradbenega in uporabnega dovoljenja.
(Obveznost in splošni pogoji izvajanja)
(1) Predmet iz 4. člena tega Odloka mora zasebni partner po sklenitvi pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu izvajati neprekinjeno celoten čas trajanja koncesije.
(2) Splošni pogoji za opravljanje dejavnosti, ki sodijo v okvir izvajanja, se sprejmejo skupaj s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
Zasebni partner pridobi izključno pravico izvajanja aktivnosti iz 4. člena tega Odloka na območju iz 6. člena tega Odloka.
(Začetek in čas trajanja pogodbe)
(1) Začetek in čas trajanja pogodbe se določita v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu, pri čemer čas trajanja javno- zasebnega partnerstva ne sme biti krajši od 30 let. Zasebni partner je dolžan pričeti in končati z izvajanjem del v skladu s terminskim planom, opredeljenim v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Po preteku časa trajanja javno-zasebnega partnerstva se pod pogoji, določenimi v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu, slednje lahko podaljša za obdobje, ki je v predmetni pogodbi v naprej opredeljeno. Javno-zasebno partnerstvo se lahko po preteku časa trajanja pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, na podlagi dodatka k pogodbi, podaljša do dokončne izbire novega zasebnega partnerja, kolikor je naveden način v interesu javnega partnerja.
(Obveznosti zasebnega partnerja)
(1) Zasebni partner prevzema obveznosti izvedbe projektiranja, priprave zemljišča in izgradnje objekta oskrbovanih stanovanj, obveznosti pridobitve gradbenega dovoljenja po terminskem planu, ki bo dogovorjen s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Zasebni partner bo moral v celoti zagotoviti tudi financiranje projekta in pridobiti ustrezna upravna dovoljenja, potrebna za prevzem in delovanje zgrajenih oskrbovanih stanovanj in ostalih zgrajenih prostorov oziroma objektov ter zunanjih površin.
(3) Zasebni partner bo za celotno koncesijsko obdobje prevzel tudi izvajanje upravljanja in oskrbe s celotnim kompleksom oskrbovanih stanovanj (javnim in zasebnim delom projekta) na način in pod pogoji, opredeljenimi s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
IV. RAZMERJE MED JAVNIM IN ZASEBNIM PARTNERJEM
(Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu)
(1) Javni in zasebni partner na podlagi izbire izvajalca javno-zasebnega partnerstva skleneta pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu, ki določa predvsem:
– natančno obliko in namen javno-zasebnega partnerstva,
– vrsto in višino ter obliko in način skupnih sredstev ali vloženih zasebnih sredstev,
– razmerja v zvezi s sredstvi, ki jih vloži javni partner, in način vračila ali možnosti odkupa vloženih javnih sredstev,
– razmerja v zvezi s sredstvi, ki jih vloži zasebni partner,
– način nadzora nad namensko porabo sredstev,
– terminski plan in način izvajanja investicij ter izpolnjevanja drugih obveznosti,
– model lastninske pravice na nepremičninah in premičninah, vezanih na izvajanje javno-zasebnega partnerstva, ter podrobno razdelitev predmetnega modela,
– pogoje za oddajo poslov bodočim podizvajalcem,
– pogodbene kazni ter razloge za odpoved, razvezo in razdrtje pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu ter pravice in obveznosti pogodbenih strank v takih primerih,
– izključitev zasebnega partnerja oziroma izstop javnega partnerja,
– ureditev javno-zasebnih razmerij ter
– kolikor to ustrezno ne določa ustanovitven akt ali druga pravna podlaga tudi način upravljanja izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
(2) Javni partner lahko zasebnemu partnerju podeli na predmet javno-zasebnega partnerstva iz 4. člena tega Odloka, vezana javna pooblastila, ki se opredelijo v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu ali njenih sestavnih delih.
(Splošni pogoji za izvajanje javno-zasebnega partnerstva)
Splošni pogoji za izvajanje javno-zasebnega partnerstva za projekt »Oskrbovana stanovanja Šmarje pri Jelšah« iz 4. člena tega odloka so:
– javni partner zagotovi vložek kot izhaja iz 7. člena tega Odloka in iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu,
– zasebni partner v celoti prevzame projektiranje, gradnjo, obratovanje, vzdrževanje in upravljanje celotne zgrajene infrastrukture, ki je predmet 4. člena tega Odloka in njihovo financiranje v skladu s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu za obdobje veljavnosti predmetne pogodbe,
– javni partner za celotno trajanje koncesijske pogodbe zasebnemu partnerju podeli stavbno pravico za zemljišča, na katerih bo postavljena predmetna infrastruktura, opredeljena v 4. členu Odloka,
– zasebni partner preda javnemu partnerju v brezplačni najem del objekta za dnevni ali medgeneracijski center,
– javni partner ima pravico, da spremlja ter ima pravico do podaje stališč in pripomb na projektno dokumentacijo, kar je zasebni partner dolžan upoštevati, pri izdelavi projektne dokumentacije in gradnji,
– izvajanje javno-zasebnega partnerstva se uredi na način, da lahko javni partner zagotavlja namen izvajanja javno- zasebnega partnerstva, poleg z zakonom in na njegovi podlagi izdanimi oblastnimi (regulatornimi) pristojnostmi ter predpisi,
– v primeru stečaja oziroma drugega načina prenehanja zasebnega partnerja ima javni partner pravico, da za zgrajeno infrastrukturo, ki je predmet 4. člena tega Odloka, ob plačilu ustreznega dela vrednosti izločenega premoženja v stečajno maso, uveljavlja izločitveno pravico.
V. NAČIN FINANCIRANJA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
(1) Delilnik in način financiranja celotnega investicijskega projekta med javnim in zasebnim partnerjem izhaja iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu izhaja tudi strošek upravljanja in vzdrževanja objektov iz 4. člena predmetnega Odloka.
(Stvarno-pravno upravičenje in delitev projekta)
(1) Zasebnemu partnerju bo s sklenitvijo pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu in skladno z stvarnopravno zakonodajo in sklenjenimi dogovori podeljena pravica oziroma upravičenje, da upravlja, razpolaga in izvaja oskrbo s celotnim kompleksom oskrbovanih stanovanj (javnim in zasebnim delom projekta) na način in pod pogoji, opredeljenimi s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Razdelitev projekta na javni in zasebni del bosta javni in zasebni partner opredelila s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
VI. IZBOR ZASEBNEGA PARTNERJA
Javni partner je dolžan javni razpis za izbor zasebnega partnerja objaviti v Uradnem listu Republike Slovenije oziroma na Portalu javnih naročil v Republiki Sloveniji in v Uradnem glasilu EU, lahko pa tudi v dnevnem časopisju.
(Vsebina javnega razpisa)
(1) Javni razpis se objavi po določbah tega Odloka, v skladu z Zakonom o javno-zasebnem partnerstvu in ob smiselni uporabi pravil, ki urejajo oddajo javnih naročil.
(2) Besedilo javnega razpisa določa:
1. predmet javnega razpisa z navedbo, da gre za javno- zasebno partnerstvo,
2. ime in sedež javnega partnerja,
3. predmet in območje izvajanja javno-zasebnega partnerstva,
4. začetek in čas trajanja razmerja javno-zasebnega partnerstva,
5. pogoje, ki jih mora izpolnjevati zasebni partner za izvajanje predmeta javno-zasebnega partnerstva,
6. vrste dokazil o izpolnjevanju predpisanih pogojev in usposobljenosti za izvajanje predmeta javno-zasebnega partnerstva,
7. rok za prijavo na javni razpis,
8. merila in postopek za izbiro najugodnejše ponudbe,
9. datum, uro in kraj odpiranja ponudb,
10. rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izbiri,
11. organ, ki bo opravil izbor izvajalca javno-zasebnega partnerstva,
12. organ, ki je pooblaščen za sklenitev pogodbe o javno- zasebnem partnerstvu,
13. odgovorno osebo za dajanje informacij v času objave javnega razpisa,
14. druge podatke, pomembne za odločitev o izbiri izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
(Zaključek javnega razpisa)
(1) Javni razpis je uspešen, če je do poteka razpisnega roka na naslov javnega partnerja prispela vsaj ena popolna ponudba.
(2) Če javni razpis ni uspel, se lahko slednji ponovno izvede skladno z veljavno zakonodajo.
(3) Javni partner si pridružuje pravico, da na javnem razpisu ne izbere nobenega ponudnika.
(4) Če se na javni razpis ne javi noben ponudnik, ali če noben od ponudnikov ne izpolnjuje predpisanih pogojev ali ne predloži dokazil o njihovem izpolnjevanju, javni partner s sklepom ugotovi, da javni razpis ni uspel.
(1) Strokovno komisijo s sklepom imenuje župan.
(2) Strokovna komisija ima predsednika in najmanj dva člana. Predsednik in ostali člani strokovne komisije morajo imeti najmanj deset let delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo ponudb in sodelujejo v postopku zbora zasebnega partnerja.
(3) Glede sestave komisije se uporabljajo določbe zakona, ki urejajo splošni upravni postopek, v zvezi z vprašanjem izločitve uradne osebe iz postopka.
(1) Postopek izbire se opravi skladno s pravili, ki urejajo oddajo javnih naročil.
(2) Kolikor je to potrebno skladno z zakonom zaradi varovanja javnega interesa, mora javni partner izbranemu izvajalcu javno-zasebnega partnerstva pred sklenitvijo pogodbe o javno- zasebnem partnerstvu izdati upravno odločbo, s katero mu podeli pravico izvajati to dejavnost.
(1) Pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu z izbranim izvajalcem javno-zasebnega partnerstva v imenu javnega partnerja sklene župan.
(2) V pogodbi iz prvega odstavka tega člena javni in zasebni partner podrobno uredita medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem predmeta javno-zasebnega partnerstva iz 4. člena tega Odloka.
(1) Zasebni partner mora najmanj enkrat letno, in sicer do 31. 5. tekočega leta za preteklo poslovno leto, izdelati skupno poročilo o izvajanju prevzetih obveznosti in predmetno poročilo predati javnemu partnerju. Zasebni partner poroča o stanju napredovanja investicije oziroma opravljanju koncesije, o prihodkih in odhodkih projekta, o zadovoljstvu stanovalcev in uporabnikov objekta, oziroma o stalih zadevah, ki glede obveznega poročanja izhajajo iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Zasebni partner mora na zahtevo javnega partnerja pripraviti izredno pisno poročilo o stanju, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijskih in organizacijskih ukrepih in kvaliteti prevzetih obveznosti.
(3) Izvajalec javno-zasebnega partnerstva mora imeti revidirane letne računovodske izkaze v skladu z zakonom. S posebno pogodbo med izvajalcem javno-zasebnega partnerstva in revizorjem se določi, da revizor poleg revizije ugotavlja tudi izvajanje določil 72. in 74. člena ZJZP in določil pogodbe med javnim in zasebnim partnerjem. O izvajanju določil poroča revizor v posebnem revizorjevem poročilu.
(1) Nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva opravljajo:
– organi nadzora,
– župan,
– ali s strani župana pooblaščena strokovna oseba,
skladno z določbami zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo in skladno s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
(2) Zasebni partner mora skladno s pogodbo o javno- zasebnem partnerstvu javnemu partnerju enkrat letno predložiti vso dokumentacijo v zvezi s poslovanjem infrastrukture iz 4. člena Odloka.
VIII. PRENEHANJE RAZMERJA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
(1) Razmerje javno-zasebnega partnerstva preneha na naslednji način:
– s prenehanjem pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu,
– z odkupom,
– z enostransko prekinitvijo,
– v drugih primerih, določenih pod pogoji, določenimi z zakonom in z aktom o ustanovitvi javno-zasebnega partnerstva.
(2) Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu preneha:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena,
– z razdrtjem.
(3) Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu se lahko razdre zlasti v primerih hujših kršitev. Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni rok in druge medsebojne pravice in obveznosti ob razdrtju pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu se določijo v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu.
(4) Z odkupom preneha javno-zasebno partnerstvo tako, da zasebni partner preneha opravljati dejavnost oziroma vlaganja pred potekom časa trajanja, izvajanje dejavnosti pa prevzame javni partner. Način, obseg in pogoji odkupa se določijo s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
(5) Javni partner lahko enostransko prekine javno-zasebno partnerstvo v primeru, da zasebni partner očitno krši pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu, zlasti pa:
– če ne prične z izvajanjem v dogovorjenem roku in ne dokonča investicije v predvidenem roku,
– če dejavnosti ne izvaja redno, strokovno in pravočasno oziroma jo izvaja tako, da so povzročene motnje v dejavnosti in funkcionalnosti,
– če javnemu partnerju namerno ali iz velike malomarnosti povzroča škodo,
– če se pri svoji dejavnosti ne drži veljavne zakonodaje, standardov, priporočil stroke ali navodil javnega partnerja,
– če je izražen utemeljen javni interes po prenehanju izvajanja dejavnosti.
(6) Javni partner mora zasebnemu partnerju dati primeren rok za odpravo kršitev.
Za razmerja, ki jih ta Odlok ne ureja ali urejanja ne prepušča pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu, se uporabljajo določbe zakona, ki urejajo javno-zasebno partnerstvo.
Vsaka tri leta od pričetka veljavnosti pogodbe o javno- zasebnem partnerstvu sta javni in zasebni partner dolžna izvesti evalvacijo projekta, v okviru katere se preveri, ali so bili doseženi postavljeni cilji ter ali so bile v celoti izpolnjene obveznosti javnega in zasebnega partnerja, kot izhajajo iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu.
Ta Odlok začne veljati naslednji dan od objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 03212-0042/2015
Šmarje pri Jelšah, dne 30. julija 2015
Stanislav Šket l.r.