Na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 26/14, 32/15), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10) in 21. člena Statuta Občine Tolmin (Uradni list RS, št. 13/09, 17/11) je Občinski svet Občine Tolmin na 10. seji dne 5. novembra 2015 sprejel
o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Tolmin
(1) S tem pravilnikom se določajo ukrepi, nameni, upravičenci, pogoji in postopek dodeljevanja pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Tolmin, ter spremljanje in nadzor nad namensko porabo dodeljenih sredstev.
(2) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in za ženske.
Pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Tolmin (v nadaljnjem besedilu: pomoč v kmetijstvu) po tem pravilniku predstavljajo:
1. državno pomoč po skupinskih izjemah v kmetijstvu, ki se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 z dne 25. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 193 z dne 1. 7. 2014, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 702/2014/EU) (v nadaljnjem besedilu: državna pomoč v kmetijstvu), ali
2. pomoč de minimis, ki se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1407/2013/EU) (v nadaljnjem besedilu: pomoč de minimis v kmetijstvu).
(1) Sredstva za dodeljevanje pomoči v kmetijstvu se zagotavljajo v proračunu Občine Tolmin, v višini, določeni z odlokom o proračunu Občine Tolmin za tekoče proračunsko leto.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(1) Posamezni izrazi imajo po tem pravilniku naslednji pomen:
1. »Pomoč« je vsak ukrep, ki izpolnjuje vse pogoje iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 47; v nadaljnjem besedilu: Pogodba).
2. »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo in izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe 702/2014/EU, ne glede na njeno pravno obliko in način financiranja.
3. »Enotno podjetje« so vsa podjetja, ki so med seboj vsaj v enem od naslednjih razmerij:
– podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
– podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
– podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
– podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Kot enotno podjetje štejejo tudi podjetja, ki so v kateremkoli razmerju iz prej navedenih štirih alinej medsebojno povezana prek enega ali več drugih podjetij.
4. »Kmetijski proizvod« je proizvod iz seznama v Prilogi I k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva iz seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 z dne 11. decembra 2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L 354 z dne 28. 12. 2013, str. 1).
5. »Primarna kmetijska proizvodnja« je proizvodnja rastlinskih in živinorejskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi brez kakršnihkoli nadaljnjih postopkov, ki bi spremenili naravo takih proizvodov.
6. »Predelava kmetijskih proizvodov« je vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo.
7. »Trženje kmetijskih proizvodov« je imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na katerikoli drug način dajati na trg, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo. Prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih.
8. »Kmetijsko gospodarstvo« je enota, ki obsega zemljišče, objekte in naprave, ki se uporabljajo za primarno kmetijsko proizvodnjo.
9. »Nosilec kmetijskega gospodarstva« je pravna ali fizična oseba, ki je pooblaščena ali upravičena, da za kmetijsko gospodarstvo vlaga vloge iz naslova ukrepov tega pravilnika.
10. »Podjetje v težavah« je podjetje, za katerega velja vsaj ena od okoliščin, opredeljenih v štirinajstem odstavku 2. člena Uredbe 702/2014/EU.
11. »Opredmetena osnovna sredstva« so zemljišča, zgradbe, stroji in oprema.
12. »Neopredmetena osnovna sredstva« so sredstva, ki nimajo fizične ali finančne oblike, kot so patenti, licence, strokovno znanje in druga intelektualna lastnina.
13. »Začetek izvajanja naložbe ali dejavnosti« je bodisi začetek dejavnosti ali gradbenih del, povezanih z naložbo, bodisi prva pravno zavezujoča zaveza za naročilo opreme ali uporabo storitev ali vsaka druga zaveza, zaradi katere naložbe ali dejavnosti ni več mogoče preklicati. Nakup zemljišč in pripravljalna dela, kot je pridobivanje dovoljenj in opravljanje študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek izvajanja naložbe ali dejavnosti.
14. »Upravičeni stroški« so stroški, za katere se pomoč po tem pravilniku lahko dodeli.
15. »Intenzivnost pomoči« je bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev.
16. »Zemljišče v uporabi kmetijskega gospodarstva« je zemljišče, za katero ima nosilec kmetijskega gospodarstva pravico do uporabe kot lastnik ali zakupnik zemljišča oziroma ima za uporabo zemljišča pridobljeno soglasje vseh lastnikov in solastnikov zemljišča ali drugo pravno podlago, iz katere izhaja pravica do uporabe zemljišča.
17. »Standard Evropske unije« je obvezen standard, predpisan z zakonodajo Evropske unije, ki določa raven, ki jo morajo doseči posamezna podjetja, zlasti glede okolja, higiene in dobrobiti živali.
18. »Naložba za skladnost s standardi Evropske unije« je naložba, ki se izvede za doseganje skladnosti s standardom Evropske unije po zaključku prehodnega obdobja, določenega z zakonodajo Evropske unije.
19. »Nezahtevna agromelioracija« so ukrepi izravnave kmetijskih zemljišč, krčitve grmovja in dreves, nasipavanja rodovitne zemlje, odstranitve kamnitih osamelcev, ureditve obstoječih poljskih poti, ureditve gorskih in kraških pašnikov, apnenja in založnega gnojenja, kot so opredeljeni z veljavnimi predpisi s področja kmetijskih zemljišč.
20. »Mladi kmet« je fizična oseba, ki na dan predložitve vloge za pomoč ni stara več kot štirideset let, ima ustrezno poklicno znanje in usposobljenost ter prvič vzpostavlja kmetijsko gospodarstvo kot nosilec tega gospodarstva.
21. »Gozdna vlaka« je grajena ali negrajena gozdna prometnica, namenjena spravilu lesa s spravilnimi sredstvi.
(2) Za opredelitev velikosti podjetja se uporabljajo določbe iz Priloge I Uredbe 702/2014/EU, kot sledi:
1. »Mikro podjetje« je podjetje, ki ima manj kot deset zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega dva milijona evrov.
2. »Malo podjetje« je podjetje, ki ima manj kot petdeset zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega deset milijonov evrov.
3. »Srednje podjetje« je podjetje, ki ima manj kot dvesto petdeset zaposlenih in ima letni promet, ki ne presega petdeset milijonov evrov in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega triinštirideset milijonov evrov.
II. POSTOPEK DODELJEVANJA POMOČI V KMETIJSTVU
(1) Pomoči v kmetijstvu se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa za dodelitev pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Tolmin za tekoče proračunsko leto (v nadaljnjem besedilu: javni razpis), po postopku, določenem v veljavnih predpisih, tem pravilniku in javnem razpisu.
(2) Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani Občine Tolmin.
(3) Postopek javnega razpisa vodi Komisija za kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo s pisno odločbo imenuje župan za obdobje trajanja mandata župana. Komisijo sestavljajo predsednik in štirje člani.
(4) Komisija opravlja naslednje naloge:
1. potrdi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije in meril za ocenjevanje vlog,
2. odpira na javni razpis prispele vloge,
3. ugotavlja pravočasnost, formalno popolnost in pravno formalno ustreznost vlog,
4. zahteva dopolnitev formalno nepopolnih vlog,
5. ocenjuje vloge z merili za ocenjevanje vlog,
6. pripravi predlog upravičencev do dodelitve pomoči v kmetijstvu.
(5) Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja organ občinske uprave, pristojen za kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: pristojni organ). Pristojni organ opravlja naslednje naloge:
1. pripravi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije in meril za ocenjevanje vlog,
2. zagotovi objavo javnega razpisa,
3. izdaja ustrezne upravne akte,
4. vodi zapisnike sej komisije.
(1) Objava javnega razpisa obsega:
1. naziv in sedež Občine Tolmin;
2. pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
3. predmet javnega razpisa;
4. ukrepe, za katere se sredstva dodeljujejo;
5. višino sredstev, ki so na razpolago za posamezen ukrep;
6. navedbo pogojev za kandidiranje na javnem razpisu;
7. navedbo meril za ocenjevanje vlog;
8. določitev obdobja, v katerem mora biti prijavljena naložba ali dejavnost izvedena;
9. določitev obdobja, v katerem morajo biti dodeljena sredstva porabljena;
10. opredelitev upravičencev;
11. opredelitev upravičenih stroškov;
12. vsebino vloge in navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi;
13. rok, način in naslov za vložitev vlog za dodelitev sredstev, pri čemer rok za vložitev vlog ne sme biti krajši od petnajst dni od dneva objave javnega razpisa;
14. datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev oziroma datumi odpiranj vlog, če je v javnem razpisu predvideno zaporedno odpiranje le-teh;
15. rok, v katerem bo podjetje, ki zaproša za dodelitev pomoči v kmetijstvu (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj), obveščeno o izidu javnega razpisa;
16. kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelj dvigne razpisno dokumentacijo.
(2) Vlogo na javni razpis (v nadaljnjem besedilu: vloga) vlagatelj predloži na obrazcih, določenih v razpisni dokumentaciji.
(3) Vloga za dodelitev državne pomoči v kmetijstvu praviloma obsega:
1. podatke o vlagatelju;
2. vsebinski, finančni in terminski načrt naložbe ali dejavnosti, ki je predmet vloge;
3. znesek zaprošenih nepovratnih sredstev;
4. izjavo vlagatelja o drugih že prejetih in zaprošenih pomočeh iz drugih javnih virov za iste upravičene stroške;
5. izjavo vlagatelja o z njim povezanih podjetjih;
6. izjavo vlagatelja o strinjanju z razpisnimi pogoji;
7. izjavo vlagatelja, dano pod kazensko in materialno odgovornostjo, da so v vlogi navedena dejstva točna, popolna in resnična.
(4) Vloga za dodelitev pomoči de minimis v kmetijstvu poleg sestavnih delov, določenih v prejšnjem odstavku, praviloma obsega tudi:
1. izjavo vlagatelja o vseh drugih pomočeh de minimis, prejetih na podlagi Uredbe 1407/2013/EU ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh proračunskih letih in v tekočem proračunskem letu;
2. izjavo vlagatelja o združitvi ali pripojitvi podjetja in razdružitvi podjetja;
3. izjavo o ločitvi dejavnosti ali stroškov.
(5) Vlogi vlagatelj priloži dokumente, določene v tem pravilniku in v razpisni dokumentaciji.
(6) Vloga mora biti dostavljena do roka in na način, določen v objavi javnega razpisa.
(1) Komisija opravi odpiranje prejetih vlog v roku osem dni od dneva, ki je bil v objavi javnega razpisa določen kot rok za vložitev vlog.
(2) Prepozno prejete vloge in vloge v nepravilno opremljenih ovojnicah pristojni organ zavrže s sklepom.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
(4) Odpirajo se le pravočasno in v pravilno opremljenih ovojnicah prejete vloge, in sicer v vrstnem redu, kot so bile prejete.
(5) Na odpiranju vlog komisija ugotavlja formalno popolnost vlog.
(6) Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obrazce in zahtevane priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(7) O odpiranju vlog pristojni organ vodi zapisnik, ki obsega:
1. naslov, prostor in čas zasedanja komisije,
2. imena prisotnih članov komisije,
3. imena oziroma nazive vlagateljev po vrstnem redu odpiranja vlog,
4. ugotovitve o formalni popolnosti vlog,
5. morebitne pomanjkljivosti vlog.
(1) Vlagatelja, katerega vloga je formalno nepopolna, komisija v roku osem dni od odpiranja vlog pisno pozove, da vlogo dopolni. Rok za dopolnitev vloge je osem dni od dneva vročitve poziva za dopolnitev vloge.
(2) Formalno nepopolno vlogo, ki jo vlagatelj v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolni ali jo dopolni neustrezno, pristojni organ zavrže s sklepom.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
(1) Komisija v roku osem dni od dneva izteka roka za dopolnitev vlog iz prvega odstavka prejšnjega člena opravi strokovni pregled formalno popolnih vlog, v okviru katerega za posamezno vlogo ugotovi njeno pravno formalno ustreznost.
(2) Vloga je pravno formalno ustrezna, če izpolnjuje pogoje in je skladna z nameni in upravičenimi stroški, določenimi v objavi javnega razpisa.
(3) Vlogo, ki je pravno formalno neustrezna, pristojni organ zavrne s sklepom.
(4) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
(5) Vse pravno formalno ustrezne vloge komisija oceni na podlagi meril, določenih v objavi javnega razpisa.
(6) O strokovnem pregledu vlog in njihovem ocenjevanju pristojni organ vodi zapisnik.
(7) Na podlagi ocene vlog komisija pripravi predlog upravičencev do dodelitve pomoči v kmetijstvu.
(8) V primeru, da z javnim razpisom zagotovljena sredstva za posamezen ukrep po predlogu komisije iz prejšnjega odstavka niso razdeljena v celoti, se nerazdeljena sredstva na predlog komisije lahko prerazporedijo na enega ali več drugih ukrepov, določenih s tem pravilnikom. O prerazporeditvi sredstev odloči župan s sklepom.
(9) V primeru iz prejšnjega odstavka komisija predlog upravičencev do dodelitve pomoči v kmetijstvu iz sedmega odstavka tega člena ustrezno dopolni ali spremeni.
(10) Znesek pomoči v kmetijstvu, ki se dodeli posameznemu vlagatelju, se določi na podlagi določb tega pravilnika in javnega razpisa, rezultatov ocenjevanja vlog, višine zaprošenih sredstev s strani vlagatelja in višine razpoložljivih sredstev.
(1) Na podlagi predloga komisije iz sedmega odstavka prejšnjega člena ali, v primeru iz osmega odstavka prejšnjega člena, na podlagi predloga komisije iz devetega odstavka prejšnjega člena pristojni organ izda posameznemu vlagatelju sklep, s katerim odloči o dodelitvi ali o nedodelitvi pomoči v kmetijstvu. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo odločitev.
(2) Sklep iz prejšnjega odstavka mora vsebovati navedbo, da dodeljena sredstva predstavljajo državno pomoč v kmetijstvu ali pomoč de minimis v kmetijstvuinznesek dodeljenepomoči v kmetijstvu.
(3) Rok, v katerem morajo biti izdani sklepi iz prvega odstavka tega člena, ne sme biti daljši od trideset dni od dneva odpiranja vlog.
(4) Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb o dodelitvi pomoči v kmetijstvu z ostalimi izbranimi upravičenci.
(5) Predmet pritožbe iz prejšnjega odstavka ne morejo biti merila za ocenjevanje vlog, določena v objavi javnega razpisa.
(6) Župan o pritožbi iz četrtega odstavka tega člena odloči v roku osem dni s sklepom. Odločitev župana je dokončna.
(1) Datum dodelitve pomoči v kmetijstvu je datum pravnomočnosti sklepa o dodelitvi pomoči v kmetijstvu iz prvega odstavka prejšnjega člena.
(2) Na podlagi pravnomočnega sklepa o dodelitvi pomoči v kmetijstvu in skladno z določbami tega pravilnika in javnega razpisa Občina Tolmin in upravičenec skleneta pogodbo o dodelitvi pomoči v kmetijstvu, s katero uredita medsebojne pravice in obveznosti.
(1) Upravičencu se dodeljena pomoč v kmetijstvu iz proračuna Občine Tolmin izplača na podlagi zahtevka, kateremu mora upravičenec priložiti poročilo in dokazila o izvedeni naložbi ali dejavnosti, določena z javnim razpisom in s pogodbo iz drugega odstavka prejšnjega člena.
(2) Dodeljena pomoč v kmetijstvu se upravičencu nakaže na transakcijski račun, odprt v Republiki Sloveniji.
III. UKREPI, NAMENI, UPRAVIČENCI IN POGOJI DODELJEVANJA DRŽAVNE POMOČI V KMETIJSTVU
Državna pomoč v kmetijstvu se lahko dodeli, če izpolnjuje naslednje pogoje:
1. državna pomoč ne bo namenjena izvozu ali z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
2. državna pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
3. državna pomoč ima spodbujevalni učinek. Šteje se, da ima pomoč spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja naložbe ali dejavnosti;
4. najvišje intenzivnosti državne pomoči ali zneski državne pomoči po posameznih ukrepih, preko katerih se po tem pravilniku dodeljuje državna pomoč v kmetijstvu, ne bodo presegli najvišjih intenzivnosti pomoči ali zneskov pomoči, za zadevne ukrepe določene v Uredbi 702/2014/EU, ne glede na to ali se podpora za naložbo ali dejavnost v celoti financira iz občinskih in/ali nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Evropske unije;
5. državna pomoč z opredeljivimi upravičenimi stroški, izvzeta v skladu z Uredbo 702/2014/EU, lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo, samo če s tako kumulacijo ne bo presežena najvišja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo 702/2014/EU;
6. državna pomoč, izvzeta v skladu z Uredbo 702/2014/EU, ne bo kumulirala s plačili iz drugega odstavka 81. člena in 82. člena Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2015 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 487) v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, kot sta določena v Uredbi 702/2014/EU;
7. državna pomoč, izvzeta v skladu z Uredbo 702/2014/EU, ne bo kumulirala z nobeno pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, kot sta določena v Uredbi 702/2014/EU.
Splošni pogoji, ki jih mora naložba ali dejavnost izpolnjevati, da se državna pomoč v kmetijstvu po tem pravilniku lahko dodeli:
1. naložba ali dejavnost se izvaja na območju Občine Tolmin;
2. naložba ali dejavnost se je začela izvajati po datumu predložitve vloge za dodelitev državne pomoči v kmetijstvu na javni razpis;
3. naložba ali dejavnost je zaključena pred predložitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo dodeljene državne pomoči v kmetijstvu, pri čemer se kot zaključek naložbe šteje izveden tehnični prevzem, pridobljeno pravnomočno uporabno dovoljenje, izjava gradbenega nadzora, da so dela zaključena, ali vključitev mehanizacije in opreme v proizvodni proces;
4. finančna konstrukcija naložbe ali dejavnosti je zaprta;
5. predmet naložbe se mora ohraniti na območju Občine Tolmin in v uporabi za isti namen, za katerega je bila državna pomoč dodeljena, vsaj še pet let po zaključku naložbe;
6. predmet naložbe ne sme biti prodan, oddan v najem ali leasing tretjim osebam vsaj še pet let po zaključku naložbe.
Državna pomoč v kmetijstvu se po tem pravilniku dodeljuje preko naslednjih ukrepov:
1. pomoč za naložbe v primarno kmetijsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih,
2. pomoč za plačilo zavarovalnih premij.
1. Pomoč za naložbe v primarno kmetijsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih
(1) Predmet pomoči so naložbe v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva za lastno primarno proizvodnjo kmetijskih proizvodov na kmetijskih gospodarstvih (v nadaljnjem besedilu: naložbe v kmetijska gospodarstva).
(2) Namen pomoči za naložbe v kmetijska gospodarstva je posodabljanje, prestrukturiranje in povečanje konkurenčnosti, produktivnosti in stroškovne ter okoljske učinkovitosti kmetijskih gospodarstev, dejavnih v primarni kmetijski proizvodnji.
(3) Do pomoči za naložbe v kmetijska gospodarstva so upravičene naložbe, ki:
1. so namenjene:
– posodabljanju živinorejske in rastlinske proizvodnje na kmetijskih gospodarstvih in/ali
– urejanju kmetijskih zemljišč in/ali urejanju pašnikov in
2. zasledujejo vsaj enega od naslednjih ciljev:
– izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
– izboljšanje naravnega okolja, higienskih razmer ali standardov za dobrobit živali, če zadevna naložba presega veljavne standarde Evropske unije;
– vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z izboljšanjem zemljišč.
(4) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva se lahko dodeli za naslednje upravičene stroške:
1. stroški izdelave projektne dokumentacije za gradnjo ali rekonstrukcijo hlevov in gospodarskih poslopij na kmetijskih gospodarstvih;
2. stroški nakupa materiala in storitev, povezanih z gradnjo, rekonstrukcijo ali adaptacijo hlevov in gospodarskih poslopij ter urejanjem izpustov na kmetijskih gospodarstvih;
3. stroški nakupa kmetijske mehanizacije do njene tržne vrednosti;
4. stroški nakupa in montaže opreme v hlevih in gospodarskih poslopjih na kmetijskih gospodarstvih;
5. stroški nakupa kmetijskih zemljišč do deset odstotkov skupnih upravičenih stroškov naložbe, če je nakup kmetijskih zemljišč sestavni del naložbe;
6. stroški nakupa in postavitve rastlinjaka s pripadajočo opremo;
7. stroški nakupa in postavitve zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (mreža proti toči, zaščitna folija proti pokanju in ožigu plodov, zaščitna mreža proti ptičem);
8. stroški nakupa računalniške programske opreme, patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk;
9. stroški izdelave načrta ureditve kmetijskih zemljišč (nezahtevna agromelioracija) in ureditve pašnikov;
10. stroški izvedbe nezahtevnih agromelioracijskih del pri urejanju kmetijskih zemljišč;
11. stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo;
12. stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino;
13. davek na dodano vrednost za stroške iz prej navedenih točk tega odstavka, če ni povračljiv.
(5) Ne glede na določbo tretjega in četrtega odstavka tega člena, se pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva ne dodeli za:
1. nakup pravic kmetijske proizvodnje in plačilnih pravic;
2. nakup in zasaditev enoletnih rastlin;
3. dela, povezana z odvodnjavanjem;
4. nakup živali in samostojen nakup kmetijskih zemljišč;
5. naložbe za skladnost s standardi Evropske unije, z izjemo pomoči, dodeljene mladim kmetom v dveh letih od začetka njihovega delovanja;
6. za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije;
7. investicije, ki so financirane iz drugih javnih virov Republike Slovenije ali Evropske unije, vključno s sofinanciranjem prestrukturiranja vinogradov;
8. stroške, povezane z zakupnimi pogodbami;
9. obratna sredstva.
(6) Do pomoči za naložbe v kmetijska gospodarstva je upravičeno kmetijsko gospodarstvo, ki ustreza kriterijem za mikro podjetje in izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo,
2. ima naslov ali sedež na območju Občine Tolmin,
3. ima v uporabi najmanj en hektar primerljivih kmetijskih površin na območju Občine Tolmin,
4. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
5. ni podjetje v težavah,
6. ima poravnane vse davke in prispevke,
7. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(7) Poleg splošnih pogojev, navedenih v 14. členu tega pravilnika, mora za dodelitev pomoči naložba v kmetijska gospodarstva izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
1. gradbena dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu kulturne dediščine, varstvu naravnih vrednot in varstvu okolja;
2. za naložbe, za katere mora biti opravljena presoja vplivov na okolje na podlagi Direktive 2011/92/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. decembra 2011 o presoji vplivov nekaterih javnih in zasebnih projektov na okolje (UL L št. 26 z dne 28. 1. 2012, str. 1), mora biti s strani ministrstva, pristojnega za varstvo okolja, izvedena presoja vplivov na okolje in pridobljeno okoljevarstveno soglasje za izvedbo naložbe še pred datumom dodelitve državne pomoči v kmetijstvu;
3. naložba mora biti izvedena v skladu s standardi Evropske unije glede higiene, okolja in dobrega počutja živali;
4. rastlinjak mora biti montažno demontažnega tipa, minimalne površine petdeset kvadratnih metrov, in po zaključeni naložbi vpisan v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo;
5. urejanje kmetijskih zemljišč (nezahtevna agromelioracija) se mora izvajati najmanj na pol hektara kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva;
6. urejanje pašnikov se mora izvajati najmanj na pol hektara kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva.
(8) Vlogo za pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva vloži nosilec kmetijskega gospodarstva.
(9) Vlagatelj mora vlogi iz tretjega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. ustrezna dovoljenja za izvedbo naložbe, če so v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu kulturne dediščine, varstvu naravnih vrednot in varstvu okolja potrebna;
2. projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe in dokazila o stroških izdelave projektne dokumentacije;
3. presojo vplivov na okolje in okoljevarstveno soglasje ministrstva, pristojnega za varstvo okolja, če sta v skladu z veljavnimi predpisi o varstvu okolja potrebni;
4. ponudbo in/ali predračun za prijavljeno naložbo;
5. kopijo oddane zbirne vloge za tekoče leto ali za preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
6. mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti naložbe, ki ga pripravi pristojna kmetijsko svetovalna služba;
7. načrt urejanja kmetijskih zemljišč s popisom del, ki ga pripravi pristojna kmetijsko svetovalna služba, lokacijsko informacijo pristojnega organa lokalne skupnosti in na njeni podlagi potrebna soglasja, če je predmet naložbe urejanje kmetijskih zemljišč (nezahtevna agromelioracija);
8. načrt postavitve ali ureditve pašnikov s popisom del, opreme in tehnologijo paše, ki ga pripravi pristojna kmetijsko svetovalna služba, lokacijsko informacijo pristojnega organa lokalne skupnosti in na njeni podlagi potrebna soglasja, če je predmet naložbe urejanje pašnikov;
9. dovoljenje vseh lastnikov in solastnikov objekta ali zemljišča za izvedbo naložbe, če je predmet naložbe objekt ali zemljišče v najemu ali zakupu;
10. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(10) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva znaša največ petdeset odstotkov predračunske vrednosti upravičenih stroškov iz četrtega odstavka tega člena.
(11) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek pomoči, ki se kmetijskemu gospodarstvu za naložbe v kmetijska gospodarstva lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
2. Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
(1) Predmet pomoči je sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje (v nadaljnjem besedilu: zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje).
(2) Namen pomoči za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje je spodbuditi kmetijske pridelovalce k zavarovanju pridelkov primarne kmetijske proizvodnje pred posledicami naravnih nesreč in drugih slabih vremenskih razmer ter pred boleznimi živali s ciljem zmanjšati tveganja v kmetijski proizvodnji.
(3) Izvajalci zavarovanja primarne kmetijske proizvodnje po tem pravilniku so zavarovalnice, ki opravljajo zavarovalne posle v skladu s predpisi s področja zavarovalništva.
(4) Do pomoči za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje so upravičena plačila zavarovalnih premij za zavarovanje:
1. posevkov, nasadov in plodov pred nevarnostjo toče, požara, udara strele, pozebe, poplave in viharja;
2. živali na kmetijskem gospodarstvu za primer bolezni.
(5) Pomoč za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje se dodeljuje za naslednje upravičene stroške:
1. stroški zavarovalne premije,
2. davek od prometa zavarovalnih poslov,
kot so določeni v zavarovalni pogodbi za sklenitev zavarovanja, navedenega v prejšnjem odstavku (v nadaljnjem besedilu: zavarovalna pogodba za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje).
(6) Do pomoči za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje je upravičeno kmetijsko gospodarstvo, ki ustreza kriterijem za mikro podjetje in izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je na dan sklenitve zavarovalne pogodbe za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo;
2. ima naslov ali sedež na območju Občine Tolmin;
3. ima z izvajalcem zavarovanja sklenjeno zavarovalno pogodbo za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje za tekoče leto, ki je v skladu s predpisi, ki urejajo sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in ribištva, vključeno v sofinanciranje iz sredstev proračuna Republike Slovenije za tekoče leto;
4. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
5. ni podjetje v težavah;
6. ima poravnane vse davke in prispevke;
7. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(7) Upravičenec iz prejšnjega odstavka lahko v posameznem proračunskem letu po tem pravilniku uveljavlja sofinanciranje zavarovalne premije za največ eno rastno dobo pri zavarovanju posameznih posevkov, nasadov in plodov oziroma za največ eno leto pri zavarovanju živali na kmetijskem gospodarstvu.
(8) Sofinanciranje zavarovalne premije za posevke, nasade in plodove se po tem pravilniku izvaja pod naslednjimi pogoji:
1. sofinancirajo se zavarovalne premije za zavarovanje posevkov, nasadov in plodov največ do višine zavarovalne vsote za posamezni posevek, nasad in plod, kot so določene s predpisi, ki urejajo sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in ribištva iz sredstev proračuna Republike Slovenije;
2. sofinancirajo se zavarovalne premije, pri katerih je zavarovalno kritje z odbitno franšizo v višini najmanj petnajst odstotkov zavarovalne vsote posevka, nasada ali plodov na posamezni zavarovani površini;
3. iz zavarovalne pogodbe za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in pripadajoče dokumentacije morajo biti jasno razvidni podatki o odbitni franšizi, zavarovalni površini, zavarovalni vsoti posameznega zavarovanega posevka, nasada in plodu, zavarovalni pogoji, skupna obračunana zavarovalna premija, vključno z vsemi doplačili po odstotkih in namenu, znesek zavarovalne premije, ki ga plača zavarovalec, in znesek, ki ga sofinancira država.
(9) Sofinanciranje zavarovalne premije za bolezni živali se po tem pravilniku izvaja pod naslednjimi pogoji:
1. sofinancira se zavarovalna premija za zavarovanje živali na kmetijskem gospodarstvu, določenih s predpisi, ki urejajo sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in ribištva iz sredstev proračuna Republike Slovenije, pred nevarnostjo pogina zaradi bolezni, zakola živali na kmetijskem gospodarstvu z veterinarsko napotnico, usmrtitve živali zaradi bolezni in ekonomskega zakola zaradi bolezni, razen poginov telet ob porodu;
2. iz zavarovalne pogodbe za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in pripadajoče dokumentacije morajo biti jasno razvidni zavarovalni pogoji, skupna obračunana zavarovalna premija, vključno z vsemi doplačili po odstotkih in namenu, znesek zavarovalne premije, ki ga plača zavarovalec, in znesek, ki ga sofinancira država.
(10) Vlogo za pomoč za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje vloži nosilec kmetijskega gospodarstva.
(11) Vlagatelj mora vlogi iz tretjega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. veljavno zavarovalno pogodbo za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje za tekoče leto,
2. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(12) Pomoč za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje po tem pravilniku, skupaj s pomočjo, ki se v skladu s predpisi, ki urejajo sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje in ribištva, zagotavlja iz sredstev proračuna Republike Slovenije, lahko znaša največ petinšestdeset odstotkov upravičenih stroškov iz petega odstavka tega člena.
(13) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se intenzivnost pomoči in najnižji ter najvišji znesek pomoči, ki se kmetijskemu gospodarstvu za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
IV. UKREPI, NAMENI, UPRAVIČENCI IN POGOJI DODELJEVANJA POMOČI DE MINIMIS V KMETIJSTVU
Pomoč de minimis v kmetijstvu se lahko dodeli, če izpolnjuje naslednje pogoje:
1. pomoč de minimis ne bo namenjena izvozu ali z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
2. pomoč de minimis ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
3. pomoč de minimis ne bo namenjena za nabavo vozil za cestni prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz;
4. skupni znesek pomoči de minimis, dodeljen enotnemu podjetju, ne bo presegel 200.000 evrov v kateremkoli obdobju treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči in ne glede na to, iz katerih javnih virov je pomoč dodeljena;
5. skupni znesek pomoči de minimis, dodeljen enotnemu podjetju, ki deluje v komercialnem cestnem tovornem prevozu, ne bo presegel 100.000 evrov v kateremkoli obdobju treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči in ne glede na to, iz katerih javnih virov je pomoč dodeljena;
6. pomoč de minimis ne bo kumulirala z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije;
7. pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 1407/2013/EU, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 z dne 25. aprila 2012 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis za podjetja, ki opravljajo storitve splošnega gospodarskega pomena (UL L št. 114 z dne 26. 4. 2012, str. 8), do zgornje meje, določene v zadnje navedeni uredbi;
8. pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 1407/2013/EU, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis, do ustrezne zgornje meje iz četrte oziroma pete točke tega člena;
9. z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja pomoči de minimis in intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.
Do pomoči de minimis ni upravičeno podjetje, dejavno na vsaj enem od naslednjih področij:
1. ribištvo in akvakultura, kakor ju zajema Uredba Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. decembra 1999 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva (UL L št. 17 z dne 21. 1. 2000, str. 22);
2. primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi;
3. predelava in trženje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi, če je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, ali, če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Če je podjetje dejavno na vsaj enem od področij iz prejšnjega člena in je poleg tega dejavno na enem ali več področjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe 1407/2013/EU, se prej navedena uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi področji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti na področjih, ki so izključena iz področja uporabe Uredbe 1407/2013/EU, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe 1407/2013/EU.
Splošni pogoji, ki jih mora naložba ali dejavnost izpolnjevati, da se pomoč de minimis v kmetijstvu po tem pravilniku lahko dodeli:
1. naložba ali dejavnost se izvaja na območju Občine Tolmin;
2. naložba ali dejavnost se je začela izvajati v tekočem proračunskem letu;
3. naložba ali dejavnost je zaključena pred predložitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo dodeljene pomoči de minimis v kmetijstvu, pri čemer se kot zaključek naložbe šteje izveden tehnični prevzem, pridobljeno pravnomočno uporabno dovoljenje, izjava gradbenega nadzora, da so dela zaključena, ali vključitev mehanizacije in opreme v proizvodni proces;
4. finančna konstrukcija naložbe ali dejavnosti je zaprta;
5. predmet naložbe se mora ohraniti na območju Občine Tolmin in v uporabi za isti namen, za katerega je bila pomoč de minimis dodeljena, vsaj še pet let po zaključku naložbe;
6. predmet naložbe ne sme biti prodan, oddan v najem ali leasing tretjim osebam vsaj še pet let po zaključku naložbe.
Pomoč de minimis v kmetijstvu se po tem pravilniku dodeljuje preko naslednjih ukrepov:
1. pomoč za naložbe za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji,
2. pomoč za pokrivanje operativnih stroškov cestnega tovornega prometa,
3. pomoč za naložbe v gradnjo in rekonstrukcijo gozdnih vlak,
4. pomoč za naložbe v nakup opreme za sečnjo in spravilo lesa.
1. Pomoč za naložbe za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji
(1) Predmet pomoči so naložbe v opredmetena osnovna sredstva za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih (v nadaljnjem besedilu: naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji).
(2) Namen pomoči za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji je izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev, povečanje prepoznavnosti storitev in proizvodov s kmetij in ustvarjanje novih delovnih mest, spodbujanje raznolikosti gospodarskih dejavnosti in razvoj podjetništva na podeželju.
(3) Do pomoči za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji so upravičene naložbe, ki:
1. so namenjene opravljanju vsaj ene od naslednjih vrst dopolnilnih dejavnosti na kmetiji:
– predelava primarnih kmetijskih pridelkov, gozdnih sadežev in zelišč,
– predelava gozdnih lesnih sortimentov,
– prodaja kmetijskih pridelkov in izdelkov s kmetij,
– turizem na kmetiji,
– dejavnost, povezana s tradicionalnimi znanji na kmetiji, storitvami oziroma izdelki,
– storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo in opremo, zakol živali ter ročna dela in
2. zasledujejo vsaj enega od naslednjih ciljev:
– diverzifikacija dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov,
– uvajanje novih dopolnilnih dejavnosti na kmetiji,
– širitev in/ali posodabljanje obstoječih dopolnilnih dejavnosti na kmetiji,
– odpiranje novih delovnih mest.
(4) Pomoč za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji se dodeljuje za naslednje upravičene stroške:
1. stroški izdelave projektne dokumentacije za gradnjo ali rekonstrukcijo objektov in prostorov, namenjenih opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetiji;
2. stroški nakupa materiala in storitev, povezanih z gradnjo, rekonstrukcijo ali adaptacijo objektov in prostorov, namenjenih opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetiji;
3. stroški nakupa opreme in naprav, namenjenih opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetiji, do njihove tržne vrednosti;
4. davek na dodano vrednost za stroške iz prej navedenih točk tega odstavka, če ni povračljiv.
(5) Do pomoči za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji je upravičen nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1. ima stalno bivališče na območju Občine Tolmin;
2. dopolnilno dejavnost opravlja na kmetiji, ki ustreza kriterijem za mikro podjetje, je vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo, in ima naslov na območju Občine Tolmin;
3. ima dovoljenje in izpolnjuje vse, s predpisi s področja dopolnilnih dejavnosti na kmetiji zahtevane pogoje za opravljanje vrste dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki je predmet naložbe;
4. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
5. ni v postopku osebnega stečaja;
6. ima poravnane vse davke in prispevke;
7. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(6) Poleg splošnih pogojev, navedenih v 21. členu tega pravilnika, mora za dodelitev pomoči naložba v dopolnilne dejavnosti na kmetiji izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
1. gradbena dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu kulturne dediščine, varstvu naravnih vrednot in varstvu okolja;
2. dopolnilna dejavnost, ki je predmet naložbe, se mora na kmetiji opravljati še najmanj pet let po zaključeni naložbi.
(7) Vlagatelj mora vlogi iz četrtega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. ustrezna dovoljenja za izvedbo naložbe, če so v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu kulturne dediščine, varstvu naravnih vrednot in varstvu okolja potrebna;
2. projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe in dokazila o stroških izdelave projektne dokumentacije;
3. mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti naložbe, ki ga pripravi pristojna kmetijsko svetovalna služba;
4. dovoljenje za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji;
5. kopijo oddane zbirne vloge za tekoče leto ali za preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
6. dovoljenje vseh lastnikov in solastnikov objekta ali zemljišča za izvedbo naložbe, če je predmet naložbe objekt ali zemljišče v najemu ali zakupu;
7. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(8) Pomoč za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji znaša največ petdeset odstotkov predračunske vrednosti upravičenih stroškov iz četrtega odstavka tega člena.
(9) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek pomoči, ki se nosilcu dopolnilne dejavnosti na kmetiji za naložbe v dopolnilne dejavnosti na kmetiji lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
2. Pomoč za pokrivanje operativnih stroškov cestnega tovornega prometa
(1) Predmet pomoči je pokrivanje operativnih stroškov cestnega tovornega prometa na odročnih območjih Občine Tolmin (v nadaljnjem besedilu: pomoč za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta) s ciljem ohraniti dejavnost transporta in transportne mreže za prevoze, ki niso ekonomsko upravičeni.
(2) Pomoč za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta se dodeljuje za naslednje upravičene stroške:
1. operativni stroški tovornega prevoza na odročnih območjih Občine Tolmin,
2. davek na dodano vrednost za stroške iz prej navedene točke tega odstavka, če ni povračljiv.
(3) Do pomoči za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta je upravičeno kmetijsko gospodarstvo, ki ustreza kriterijem za mikro, malo ali srednje podjetje in izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo,
2. ima naslov ali sedež na območju Občine Tolmin,
3. je registrirano za opravljanje dejavnosti cestnega tovornega prometa,
4. opravlja dejavnost cestnega tovornega prometa med kmetijskimi gospodarstvi na odročnih območjih Občine Tolmin,
5. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
6. ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije,
7. ima poravnane vse davke in prispevke,
8. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(4) Vlagatelj mora vlogi iz četrtega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. seznam prog cestnega tovornega prometa na odročnih območjih Občine Tolmin, z navedbo razdalj in letnim številom prevozov,
2. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(5) Odročna območja Občine Tolmin, za katere je moč uveljavljati pomoč za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta, se določijo z javnim razpisom.
(6) Pomoč za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta znaša največ petdeset odstotkov predračunske vrednosti upravičenih stroškov iz drugega odstavka tega člena.
(7) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek pomoči, ki se kmetijskemu gospodarstvu za pokrivanje stroškov dejavnosti transporta lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
3. Pomoč za naložbe v gradnjo in rekonstrukcijo gozdnih vlak
(1) Predmet pomoči so naložbe v gradnjo in rekonstrukcijo gozdnih vlak na kmetijskih gospodarstvih (v nadaljnjem besedilu: naložbe v urejanje gozdnih vlak).
(2) Namen pomoči za naložbe v urejanje gozdnih vlak je povečati odprtost gozdov in s tem omogočiti trajnostno in učinkovitejše gospodarjenje z gozdom ter olajšati pridobivanje gozdnih dobrin.
(3) Do pomoči za naložbe v urejanje gozdnih vlak so upravičene naložbe, ki zasledujejo vsaj enega od naslednjih ciljev:
1. večja izraba proizvodnega potenciala gozdov,
2. nižji stroški gospodarjenja z gozdom,
3. ohranjanje gozdnih sestojev z rednimi negovalnimi, vzdrževalnimi in sanacijskimi deli.
(4) Pomoč za naložbe v urejanje gozdnih vlak se dodeljuje za naslednje upravičene stroške:
1. stroški gradnje in rekonstrukcije gozdnih vlak,
2. davek na dodano vrednost za stroške iz prej navedene točke tega odstavka, če ni povračljiv.
(5) Do pomoči za naložbe v urejanje gozdnih vlak je upravičeno kmetijsko gospodarstvo, ki ustreza kriterijem za mikro podjetje in izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo,
2. ima naslov ali sedež na območju Občine Tolmin,
3. ima v lasti najmanj dva hektara gozdnih površin na območju Občine Tolmin,
4. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
5. ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije,
6. ima poravnane vse davke in prispevke,
7. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(6) Poleg splošnih pogojev, navedenih v 21. členu tega pravilnika, mora za dodelitev pomoči naložba v urejanje gozdnih vlak izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
1. gradnja ali rekonstrukcija gozdne vlake se mora izvajati v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu okolja, varstvu kulturne dediščine, ohranjanju narave, vodah in gradnji gozdnih prometnic;
2. za naložbo mora biti s strani Zavoda za gozdove Slovenije izdelan elaborat vlake;
3. gradnja ali rekonstrukcija gozdne vlake mora biti skladna s pogoji iz gozdnogojitvenega načrta Zavoda za gozdove Slovenije;
4. strokovni pregled gozdne vlake, ki je predmet naložbe, opravi Zavod za gozdove Slovenije;
5. po zaključeni naložbi bo gozdna vlaka omogočala letno spravilo najmanj treh kubičnih metrov lesa na sto metrov gozdne vlake;
6. vzdrževanje in uporaba gozdne vlake, ki je predmet naložbe, se mora izvajati v skladu s predpisi s področja gozdnih prometnic.
(7) Vlogo za pomoč za naložbe v urejanje gozdnih vlak vloži nosilec kmetijskega gospodarstva.
(8) Vlagatelj mora vlogi iz četrtega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. ustrezna dovoljenja za izvedbo naložbe, če so v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora, varstvu okolja, varstvu kulturne dediščine, ohranjanju narave, vodah in gradnji gozdnih prometnic potrebna;
2. elaborat gozdne vlake Zavoda za gozdove Slovenije;
3. dokazilo o lastništvu gozdnih površin na območju Občine Tolmin;
4. soglasje za gradnjo ali rekonstrukcijo in uporabo gozdne vlake vseh lastnikov in solastnikov parcel na trasi gozdne vlake, ki je predmet naložbe;
5. ponudbo in/ali predračun za prijavljeno naložbo;
6. kopijo oddane zbirne vloge za tekoče leto ali za preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
7. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(9) Pomoč za naložbe v urejanje gozdnih vlak znaša največ petdeset odstotkov predračunske vrednosti upravičenih stroškov iz četrtega odstavka tega člena.
(10) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek pomoči, ki se kmetijskemu gospodarstvu za naložbe v urejanje gozdnih vlak lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
4. Pomoč za naložbe v nakup opreme za sečnjo in spravilo lesa
(1) Predmet pomoči so naložbe v nakup opreme, potrebne pri opravljanju sečnje in spravila lesa na kmetijskih gospodarstvih (v nadaljnjem besedilu: naložbe v gozdarsko opremo).
(2) Namen pomoči za naložbe v gozdarsko opremo je izboljšati učinkovitost gospodarjenja v zasebnih gozdovih z uvajanjem proizvodnih izboljšav pri sečnji in spravilu lesa in povečati varnost pri delu v gozdu.
(3) Do pomoči za naložbe v gozdarsko opremo so upravičene naložbe, ki zasledujejo vsaj enega od naslednjih ciljev:
1. uvajanje proizvodnih izboljšav pri sečnji in spravilu lesa,
2. večja varnost pri delu v gozdu,
3. večja izraba proizvodnega potenciala gozdov.
(4) Pomoč za naložbe v gozdarsko opremo se dodeljuje za naslednje upravičene stroške:
1. stroški nakupa in dobave opreme za spravilo in sečnjo lesa do njene tržne vrednosti,
2. stroški usposabljanja za delo z opremo, ki je predmet naložbe,
3. davek na dodano vrednost za stroške iz prej navedenih točk tega odstavka, če ni povračljiv.
(5) Do pomoči za naložbe v gozdarsko opremo je upravičeno kmetijsko gospodarstvo, ki ustreza kriterijem za mikro podjetje in izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je vpisano v register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo kmetijstvo,
2. ima naslov ali sedež na območju Občine Tolmin,
3. ima v lasti najmanj dva hektara gozdnih površin na območju Občine Tolmin,
4. ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
5. ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije,
6. ima poravnane vse davke in prispevke,
7. ima poravnane vse obveznosti do Občine Tolmin.
(6) Vlogo za pomoč za naložbe v gozdarsko opremo vloži nosilec kmetijskega gospodarstva.
(7) Vlagatelj mora vlogi iz četrtega odstavka 6. člena tega pravilnika praviloma priložiti:
1. dokazilo o lastništvu gozdnih površin na območju Občine Tolmin,
2. ponudbo in/ali predračun za prijavljeno naložbo,
3. kopijo oddane zbirne vloge za tekoče leto ali za preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel,
4. mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti naložbe, ki ga pripravi Zavod za gozdove Slovenije,
5. druge priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(8) Pomoč za naložbe v gozdarsko opremo znaša največ petdeset odstotkov predračunske vrednosti upravičenih stroškov iz četrtega odstavka tega člena.
(9) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek pomoči, ki se kmetijskemu gospodarstvu za naložbe v gozdarsko opremo lahko dodeli za posamezno proračunsko leto, določi z javnim razpisom.
V. SPREMLJANJE DODELJENIH POMOČI V KMETIJSTVU
(1) Občina Tolmin z namenom spremljanja dodeljenih pomoči v kmetijstvu po tem pravilniku vzpostavi evidenco dodeljenih pomoči v kmetijstvu.
(2) V evidenci iz prejšnjega odstavka se za vsako dodeljeno pomoč v kmetijstvu vodijo podatki in dokazila o upravičencu, namenu in vrsti upravičenih stroškov, izpolnjevanju pogojev za dodelitev pomoči v kmetijstvu, datumu dodelitve pomoči v kmetijstvu in znesku dodeljene pomoči v kmetijstvu.
(3) Rok hrambe evidence iz prvega odstavka tega člena je deset let od datuma zadnje dodelitve pomoči v kmetijstvu po tem pravilniku.
Upravičenec je deset let od datuma dodelitve pomoči v kmetijstvu dolžan:
1. voditi in hraniti dokumentacijo v zvezi z naložbo ali dejavnostjo, za katero je bila pomoč v kmetijstvu dodeljena,
2. zagotoviti dostop do dokumentacije iz prejšnje točke vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, nadzora in revizije javnega razpisa.
VI. NADZOR NAD NAMENSKO PORABO DODELJENIH POMOČI V KMETIJSTVU
(1) Nadzor nad namensko porabo dodeljenih pomoči v kmetijstvu opravljata pristojni organ in komisija.
(2) Upravičenec do pomoči v kmetijstvu po tem pravilniku, pri katerem se ugotovi, da:
1. dodeljenih sredstev delno ali v celoti ni porabil za namen, za katerega so bila dodeljena, ali
2. so mu bila sredstva dodeljena na podlagi neresničnih navedb v vlogi, ali
3. je za isti namen in iz istega naslova že pridobil sredstva, ali
4. je kršil druga določila pogodbe iz drugega odstavka 11. člena tega pravilnika,
je dolžan vrniti dodeljeno pomoč v kmetijstvuv celoti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
(3) V primerih iz prejšnjega odstavka upravičenec izgubi pravico do pridobitve pomoči v kmetijstvu po tem pravilniku.
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v Občini Tolmin (Primorske novice Uradne objave, št. 34/2007, 21/2008).
(2) Postopki, ki so bili začeti pred uveljavitvijo tega pravilnika, se dokončajo v skladu s pravilnikom iz prejšnjega odstavka.
(1) Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Določbe tega pravilnika se v delu, ki se nanaša na dodeljevanje državne pomoči v kmetijstvu, začnejo uporabljati naslednji dan po objavi obvestila o pridobitvi potrdila Evropske komisije o prejemu povzetka informacij o državni pomoči z identifikacijsko številko sheme državne pomoči v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0007/2015
Tolmin, dne 6. novembra 2015
Uroš Brežan l.r.