Na podlagi 15. člena Statuta Občine Horjul (Uradni list RS, št. 63/10, 105/10, 100/11 in 80/13) je Občinski svet Občine Horjul na 6. seji dne 8. 12. 2015 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E P O S L O V N I K A
Občinskega sveta Občine Horjul
S to spremembo in dopolnitvijo se spremeni in dopolni Poslovnik Občinskega sveta Občine Horjul, Uradni list RS, št. 12/11 z dne 25. 2. 2011, in sicer:
Za 57. členom se doda nov 57.a člen, ki se glasi:
Občinski svet ima lahko statutarno pravno komisijo sveta, ki ima tri člane. Od teh sta dva člana imenovana s strani občinskega sveta in en član izmed občanov.
Komisija obravnava predlog statuta občine in poslovnika sveta in njunih sprememb oziroma dopolnitev, obravnava pa tudi odloke in splošne akte, ki jih sprejema svet.
Komisija oblikuje svoje mnenje oziroma stališče glede skladnosti obravnavanih predlogov aktov z ustavo, zakoni in statutom občine ter glede medsebojne skladnosti z drugimi veljavnimi splošnimi akti občine.
Črta se besedilo 63. člena, ki se na novo glasi:
Proračun občine in zaključni račun proračuna, odloke ter druge splošne akte, za katere je v zakonu ali tem poslovniku tako določeno, predlaga občinskemu svetu v sprejem župan.
Komisije in odbori sveta ter vsak član sveta lahko predlagajo občinskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen aktov iz prvega odstavka.
Črta se besedilo 65. člena, ki se na novo glasi:
Predlog odloka mora obvezno vsebovati naslov odloka, uvod in besedilo členov, obrazložitev odloka ter finančne posledice. Obrazložitev odloka ter finančne posledice se na seji lahko obrazložijo tudi ustno.
Črta se besedilo 77. člena, ki se na novo glasi:
Vsak, ki ima pravico predlagati odlok, lahko poda zahtevo za obvezno razlago določb občinskih splošnih aktov.
Zahteva mora vsebovati naslov splošnega akta, označitev določbe s številko člena ter razloge za obvezno razlago.
Občinski svet sprejema obvezno razlago po določbah tega poslovnika, ki veljajo za skrajšani postopek za sprejem odloka.
Sprejeta obvezna razlaga je sestavni del splošnega akta in se objavi v uradnem glasilu občine.
Za 79. členom se doda s novo poglavje:
1. predlog proračuna občine
Doda se nov 79.a člen, ki se glasi:
Predlog proračuna občine mora župan predložiti občinskemu svetu.
Župan pošlje vsem članom sveta hkrati z vabilom za sejo sveta, na kateri bo predlog proračuna predstavljen in opravljena splošna razprava, predlog proračuna občine z vsemi sestavinami, ki jih določa zakon, ki ureja javne finance.
Predstavitev proračuna poda župan ali pooblaščeni delavec občinske uprave. Predstavitev proračuna obsega:
– temeljna izhodišča in predpostavke za pripravo predloga proračuna,
– načrtovane politike občine,
– oceno bilance prihodkov in odhodkov, finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja v prihodnjih dveh letih,
– okvirni predlog obsega finančnega načrta posameznega neposrednega uporabnika proračuna v prihodnjih dveh letih in kadrovski načrt,
– načrt razvojnih programov,
– načrt nabav.
Po predstavitvi predloga proračuna opravi svet splošno razpravo in sprejme sklep, da se o predlogu opravi javna razprava.
Če svet meni, da predlog ni ustrezna podlaga za javno razpravo, sprejme stališča in predloge ter naloži županu, da predloži svetu popravljen predlog proračuna z obrazložitvijo, kako so stališča in predlogi sveta v njem upoštevani.
Če svet po ponovni obravnavi predloga proračuna ne pošlje v javno razpravo, ga skupaj s stališči in predlogi sveta pošlje v javno razpravo župan.
2. javna razprava
Doda se nov 79.b člen, ki se glasi:
V času javne razprave mora biti zagotovljen vpogled v predlog proračuna tako, da sklep o javni razpravi in predlog proračuna objavi na spletnih straneh občine ali na krajevno običajen način in zainteresiranim zagotovi dostop do predloga v prostorih občine.
Občina objavi način in rok za vlaganje pripomb in predlogov občanov k predlogu občinskega proračuna na svojih spletnih straneh ali na krajevno običajen način.
V času javne razprave na predlog proračuna imajo možnost vlaganja pripomb tudi člani občinskega sveta.
3. dopolnjen predlog proračuna občine
Doda se nov 79.c člen, ki se glasi:
Po končani javni razpravi o predlogu proračuna pripravi župan dopolnjeni odlok o proračunu občine ter skliče sejo sveta, na kateri se bo obravnaval.
4. predstavitev dopolnjenega predloga proračuna občine
Doda se nov 79.č člen, ki se glasi:
Pred začetkom obravnave predloga proračuna občine in odloka o proračunu občine župan najprej pojasni, katere pripombe občinskih svetnikov in pripomb iz javne razprave je upošteval pri pripravi predloga in katerih ni.
5. sprejem predloga proračuna občine
Doda se nov 79.d člen, ki se glasi:
Če je proračun usklajen, svet glasuje o njem v celoti. S sklepom, s katerim sprejme svet proračun, sprejme tudi odlok o proračunu občine.
Če proračun ni sprejet, določi svet rok, v katerem mora župan predložiti nov predlog proračuna.
Nov predlog proračuna občine svet obravnava in o njem odloča po določbah tega poslovnika, ki veljajo za hitri postopek za sprejem odloka.
6. začasno financiranje
Doda se nov 79.e člen, ki se glasi:
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katerega se nanaša, sprejme župan sklep o začasnem financiranju, ki velja največ tri mesece in se lahko na predlog župana podaljša s sklepom sveta. Sklep o začasnem financiranju sprejema svet po določbah tega poslovnika, ki veljajo za hitri postopek za sprejem odloka.
7. rebalans proračuna občine
Doda se nov 79.f člen, ki se glasi:
Župan lahko med letom predlaga rebalans proračuna občine.
Rebalans proračuna občine sprejema svet, vendar o njem ni javne razprave.
Predlog rebalansa mora župan predložiti občinskemu svetu najmanj 7 dni pred sejo.
Člani občinskega sveta imajo na predlog rebalansa možnost vlaganja pripomb do enega dneva pred sejo.
Dopolnjen predlog rebalansa proračuna in odloka o spremembah in dopolnitvah proračuna, župan predloži članom občinskega sveta na seji.
Rebalans proračuna občine sprejema svet po določbah tega poslovnika, ki urejajo obravnavo in sprejem dopolnjenega predloga proračuna.
Za 79.f členom se doda novo poglavje:
SPREJEM PROSTORSKIH AKTOV
1. postopek za sprejem prostorskih aktov
Doda se nov 79.g člen, ki se glasi:
Prostorske akte, za katere je z zakonom, ki ureja prostorsko načrtovanje, določen postopek, ki zagotavlja sodelovanje občanov pri oblikovanju njihove vsebine, sprejme svet z odlokom v eni obravnavi, ki se opravi v skladu z določbami tega poslovnika, ki urejajo drugo obravnavo predloga odloka.
Če je k odloku sprejet amandma, ki spreminja s predlogom prostorskega akta določeno prostorsko ureditev, ki je bila razgrnjena in v javni obravnavi, se šteje, da prostorski akt ni sprejet in se postopek o odloku konča.
Postopek sprejemanja prostorskega akta se začne znova z razgrnitvijo predloga, v katerega je vključen amandma iz prejšnjega odstavka.
Črta se besedilo 87. člena, ki se na novo glasi:
Občinski funkcionarji imajo pravico odstopiti.
Županu in članom sveta na podlagi odstopa v skladu z zakonom in statutom občine predčasno preneha mandat.
Članu občinskega sveta, ki odstopi, preneha mandat z dnem, ko je podal odstopno izjavo županu, županu pa, ko o svojem odstopu pisno obvesti občinski svet in občinsko volilno komisijo.
Pravico odstopiti imajo tudi podžupan, člani delovnih teles sveta, imenovani izmed drugih občanov, člani nadzornega odbora in drugi imenovani, tudi če niso občinski funkcionarji.
Izjava o odstopu iz tretjega odstavka tega člena mora biti dana v pisni obliki komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je hkrati s predlogom za ugotovitev prenehanja članstva dolžna predlagati svetu novega kandidata. Svet odloči s sklepom.
Vsa ostala določila Poslovnika Občinskega sveta Občine Horjul ostanejo nespremenjena.
Spremembe in dopolnitve Poslovnika Občinskega sveta se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije in začnejo veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 0392-0002/2011-2
Horjul, dne 9. decembra 2015
Janko Prebil l.r.