Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP) in 16. člena Statuta Občine Železniki (Uradni list RS, št. 88/15) je Občinski svet Občine Železniki na 9. redni seji dne 17. 12. 2015 sprejel
o proračunu Občine Železniki za leto 2016
S tem odlokom se za Občino Železniki za leto 2016 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
KONTO | OPIS | PRORAČUN 2016 |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 6.103.986 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 5.492.695 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 4.861.194 |
| 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 4.410.677 |
| 7000 Dohodnina | 4.410.677 |
| 703 DAVKI NA PREMOŽENJE | 357.700 |
| 7030 Davki na nepremičnine | 322.000 |
| 7031 Davki na premičnine | 100 |
| 7032 Davki na dediščine in darila | 20.000 |
| 7033 Davki na promet nepremičnin in na finančno premoženje | 15.600 |
| 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 92.817 |
| 7044 Davki na posebne storitve | 1.000 |
| 7047 Drugi davki na uporabo blaga in storitev | 91.817 |
| 706 DRUGI DAVKI | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 631.501 |
| 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 165.565 |
| 7102 Prihodki od obresti | 3.606 |
| 7103 Prihodki od premoženja | 161.959 |
| 711 TAKSE IN PRISTOJBINE | 2.400 |
| 7111 Upravne takse in pristojbine | 2.400 |
| 712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 20.000 |
| 7120 Globe in druge denarne kazni | 20.000 |
| 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 18.447 |
| 7130 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 18.447 |
| 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 425.089 |
| 7141 Drugi nedavčni prihodki | 425.089 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 143.467 |
| 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 126.012 |
| 7200 Prihodki od prodaje zgradb in prostorov | 126.012 |
| 721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0 |
| 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 17.455 |
| 7221 Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč | 17.455 |
73 | PREJETE DONACIJE (730+731) | 25.350 |
| 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | |
| 7300 Prejete donacije in darila od domačih pravnih oseb | 25.350 |
| 731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 442.474 |
| 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 271.252 |
| 7400 Prejeta sredstva iz državnega proračuna | 271.252 |
| 741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 171.222 |
| 7412 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz strukturnih skladov | 163.180 |
| 7413 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz kohezijskega sklada | 8.042 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (786+787) | 0 |
| 786 OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0 |
| 787 PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 6.525.249 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 1.610.745 |
| 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | |
| 4000 Plače in dodatki | 305.921 |
| 4001 Regres za letni dopust | 12.546 |
| 4002 Povračila in nadomestila | 24.855 |
| 4004 Sredstva za nadurno delo | 7.449 |
| 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 54.469 |
| 4010 Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje | 28.710 |
| 4011 Prispevek za zdravstveno zavarovanje | 22.772 |
| 4012 Prispevek za zaposlovanje | 220 |
| 4013 Prispevek za starševsko varstvo | 343 |
| 4015 Premije kolektivnega dodatnega in pokojninskega zavarovanja, na podlagi ZKDPZJU | 2.424 |
| 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 1.052.569 |
| 4020 Pisarniški in splošni material in storitve | 116.785 |
| 4021 Posebni material in storitve | 100.128 |
| 4022 Energija, voda, komunalne storitve in komunikacije | 184.367 |
| 4023 Prevozni stroški in storitve | 6.760 |
| 4024 Izdatki za službena potovanja | 2.200 |
| 4025 Tekoče vzdrževanje | 384.158 |
| 4026 Poslovne najemnine in zakupnine | 4.610 |
| 4029 Drugi operativni odhodki | 253.561 |
| 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 34.400 |
| 4031 Plačila obresti od kreditov – poslovnim bankam | 34.400 |
| 409 REZERVE | 118.536 |
| 4090 Splošna proračunska rezervacija | 28.200 |
| 4091 Proračunska rezerva | 84.600 |
| 4093 Sredstva za posebne namene | 5.736 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 2.434.132 |
| 410 SUBVENCIJE | 120.304 |
| 4102 Subvencije privatnim podjetjem in zasebnikom | 120.304 |
| 411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 1.559.124 |
| 4111 Družinski prejemki in starševska nadomestila | 16.000 |
| 4112 Transferi za zagotavljanje socialne varnosti | 8.000 |
| 4119 Drugi transferi posameznikom | 1.535.124 |
| 412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 251.706 |
| 4120 Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 251.706 |
| 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 502.998 |
| 4131 Tekoči transferi v sklade socialnega zavarovanja | 28.000 |
| 4133 Tekoči transferi v javne zavode | 472.498 |
| 4135 Tekoča plačila drugim izvajalcem javnih služb, ki niso posredni proračunski uporabniki | 2.500 |
| 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 2.357.944 |
| 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 2.357.944 |
| 4202 Nakup opreme | 42.691 |
| 4203 Nakup drugih osnovnih sredstev | 24.040 |
| 4204 Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije | 1.381.890 |
| 4205 Investicijsko vzdrževanje in obnove | 642.363 |
| 4206 Nakup zemljišč in naravnih bogastev | 80.641 |
| 4207 Nakup nematerialnega premoženja | 6.000 |
| 4208 Študije o izvedljivosti projektov, projektna dokumentacija, nadzor in investicijski inženiring | 180.319 |
| 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 122.428 |
| 431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 104.000 |
| 4310 Investicijski transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 104.000 |
| 432 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 18.428 |
| 4323 Investicijski transferi javnim zavodom | 18.428 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. – II.) | –421.263 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 4.546 |
| 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 4.546 |
| 7504 Prejeta vračila danih posojil od privatnih podjetij | 4.546 |
| 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0 |
44 V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 5.000 |
| 440 DANA POSOJILA | 5.000 |
| 4404 Dana posojila privatnim podjetjem | 5.000 |
| 441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) | –454 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
50 VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 400.000 |
| 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 400.000 |
| 5001 Najeti krediti pri poslovnih bankah | 400.000 |
55 VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 316.697 |
| 550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 316.697 |
| 5501 Odplačila kreditov poslovnim bankam | 316.697 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.) | –338.414 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII. – VIII.) | 83.303 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 421.263 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA | 338.414 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Železniki. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – štirimestnega konta.
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene opredeljene s proračunom.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
Župan je pooblaščen da:
– v okviru področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna spremeni pravico porabe med proračunskimi postavkami, vendar največ do 10 % obsega sprejetega proračuna,
– odloča o razporejanju sredstev splošne proračunske rezervacije,
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve,
– odloči o kratkoročni zadolžitvi proračuna in obvesti občinski svet ter predlaga ustrezne ukrepe,
– začasno zadrži izvrševanje proračuna,
– potrjuje dokumente identifikacije investicijskega projekta.
Višja svetovalka za proračun, finance in gospodarstvo:
– izvaja finančno poslovanje proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih porabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– je odredbodajalec proračuna na podlagi pooblastila župana,
– odpira proračunske postavke,
– odpira konte v okviru proračunskih postavk na podlagi veljavnega kontnega načrta in prerazporeja sredstva med konti,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkih zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. lastni prihodki krajevnih skupnosti,
2. prihodki za obratovalne stroške Zdravstvene postaje Železniki,
3. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadne vode, ki se uporabi za gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju obveznih javnih služb varstva okolja,
4. prihodki namenjeni odpravljanju posledic poplav,
5. komunalni prispevek,
6. donacije,
7. sredstva EU in RS pridobljena za investicije.
Neporabljene pravice porabe, ki se financirajo iz donacij in so zagotovljene na posebnih postavkah, se lahko na koncu tekočega leta prenesejo v proračun naslednjega leta za iste namene. Prerazporejanje pravic porabe ni dovoljeno.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, oziroma v primeru ožjih delov občin, predsednik sveta krajevne skupnosti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2016 in njegovi realizaciji.
Krajevna skupnost lahko sklepa posamezne pravne posle v višini do 10 % od njenega letnega finančnega načrta, nad to vrednostjo pa le ob soglasju župana.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2017 za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 100 % pravic porabe v sprejetem načrtu razvojnih programov neposrednega uporabnika za leto 2017.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov v načrtu razvojnih programov, do 20 % izhodiščne vrednosti, odloča župan, oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Proračunska rezerva se v letu 2016 oblikuje v višini 84.600 evrov oziroma največ 1,5 % prihodkov proračuna.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 20.000 evrov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Splošna proračunska rezervacija se v letu 2016 oblikuje v višini 28.200 evrov.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
13. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 250 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
Obseg neplačanih sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika občine ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2016 lahko zadolži do višine 400.000 evrov za investicije Občine Železniki vsebovane v proračunu 2016.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Železniki, v letu 2016 ne sme preseči skupne višine glavnic 0 evrov.
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine, javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko v letu 2016 zadolžijo do skupne višine 0 evrov.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2016 zadolžijo do skupne višine 0 evrov in izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0 evrov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2017)
V obdobju začasnega financiranja Občine Železniki v letu 2017, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2016.
Št. 015-8/2015-019
Železniki, dne 17. decembra 2015
mag. Anton Luznar l.r.