Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) ter 75. člena Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 87/15) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 12. redni seji dne 23. 12. 2015 sprejel
o proračunu Občine Slovenske Konjice za leto 2016
S tem odlokom se za Občino Slovenske Konjice za leto 2016 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
Skupina/Podskupina kontov | |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 10.547.000 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 9.993.510 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 8.712.686 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 7.678.845 |
| 703 Davki na premoženje | 763.441 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 270.400 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 1.280.824 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 970.350 |
| 711 Takse in pristojbine | 7.800 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 22.000 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 34.180 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 246.494 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 30.000 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 0 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 30.000 |
73 | PREJETE DONACIJE | 3.500 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 3.500 |
| 731 Prejete donacije iz tujine | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 519.990 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 519.990 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 10.451.410 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 2.520.273 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 613.410 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 91.545 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 1.601.798 |
| 403 Plačila domačih obresti | 65.000 |
| 409 Rezerve | 148.520 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 5.107.451 |
| 410 Subvencije | 113.000 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 3.194.435 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 297.464 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 1.502.552 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 2.486.660 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 2.486.660 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 337.026 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 40.000 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 297.026 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) | 95.590 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (75) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (44) | 713 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 713 |
| 440 Dana posojila | 0 |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 713 |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) | –713 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (50) | |
50 | ZADOLŽEVANJE | |
| 500 Domače zadolževanje | |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (55) | 406.667 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 406.667 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 406.667 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –311.790 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –406.667 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III.) | –95.590 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
| 9009 Splošni sklad za drugo | 311.790 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– požarna taksa,
– najemnina za gospodarsko javno infrastrukturo,
– koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo,
– koncesijska dajatev za izkoriščanje gozdov,
– sredstva za projekte pridobljene na razpisih.
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2016 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2017 40 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan; lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Proračunski sklad je:
– račun proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah (ZJF),
– rezervni sklad po Stanovanjskem zakonu (SZ).
Proračunska rezerva po ZJF se v letu 2016 oblikuje v višini 118.961 EUR in rezervni sklad po SZ v višini 9.559 EUR.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 15.000 EUR ter za namene iz prvega in drugega odstavka 44. člena SZ do višine 9.559 EUR in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
Župan je pooblaščen:
– da dolžniku do višine 500 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
– da odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve, ki je namenjena za pokrivanje nepredvidenih proračunskih odhodkov,
– da odloča o začasnem razporejanju tekočih likvidnostnih sredstev proračuna,
– da v primeru neenakomernega priliva sredstev začasno zadrži ali zmanjša uporabo sredstev za posamezne namene odobrene v proračunu,
– da odloča o pravnih poslih pridobitve, odprodaje in najema občinskega premoženja v vrednosti 0,5 % od skupnih prihodkov in prejemkov občinskega proračuna. V primeru, ko nepremičnina ni zajeta v programu prodaje, odloča o odprodaji občinski svet.
O ukrepu iz četrte alineje mora župan poročati občinskemu svetu in po potrebi predlagati spremembo občinskega proračuna.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2016 ne bo zadolžila.
Občina v letu 2016 ne bo izdajala poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnega podjetja ter drugih pravnih oseb, katerih ustanoviteljica je.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se v letu 2016 ne smejo zadolžiti.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv v letu 2016 ne smejo izdajati poroštev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Slovenske Konjice v letu 2017, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0239/2015-1(110)
Slovenske Konjice, dne 23. decembra 2015
Miran Gorinšek l.r.