Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 14/13 – popr., 101/13) in 16., 96. in 102. člena Statuta Občine Grad (Uradni list RS, št. 56/99, 12/00, 24/01 in 2/06) je Občinski svet Občine Grad na 10. redni seji dne 23. 12. 2015 sprejel
o proračunu Občine Grad za leto 2016
S tem odlokom se za Občino Grad za leto 2016 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v eurih |
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto | Proračun leta 2016 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+74) | 2.039.590,57 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 1.594.150,57 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 1.379.925,15 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 1.253.242,00 |
| 703 Davki na premoženje | 87.398,15 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 39.285,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 214.225,42 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 83.505,42 |
| 711 Takse in pristojbine | 2.220,00 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 1.000,00 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 39.500,00 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 88.000,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 0,00 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 0,00 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev | 0,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 445.440,00 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 445.440,00 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 0,00 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 1.945.840,57 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 729.581,17 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 255.592,75 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 41.120,34 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 393.403,08 |
| 403 Plačila domačih obresti | 29.465,00 |
| 409 Rezerve | 10.000,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 748.081,63 |
| 410 Subvencije | 21.045,10 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 424.830,54 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 92.505,93 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 209.700,06 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 463.374,77 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 463.374,77 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 4.803,00 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 4.803,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | 93.750,00 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0,00 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0,00 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | 0,00 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500+501) | 300.000,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 300.000,00 |
| 500 Domače zadolževanje | 300.000,00 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550-551) | 393.750,00 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 93.750,00 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 93.750,00 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | 0,00 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –93.750,00 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | –93.750,00 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
9009 | Splošni sklad za drugo | 40.000,00 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Grad.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. sofinanciranja občanov za investicije v komunalno infrastrukturo, ki se uporabijo skladno z namenom določenim v pogodbah o sofinanciranju.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2016 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 50 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2016 25 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika, župan, lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2016 oblikuje v višini 5.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 eurov županja in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko županja v letu 2016 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100 eurov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2016 lahko zadolži do višine 300.000 eurov.
Občina za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je, v letu 2016 ne bo izdajala poroštev.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna, in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se v letu 2016 ne smejo zadolžiti.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v letu 2016 ne smejo izdajati poroštev.
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko zadolži do višine 300.000,00 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2017)
V obdobju začasnega financiranja Občine Grad v letu 2017, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-4491/2015
Grad, dne 23. decembra 2015
Cvetka Ficko l.r.