Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – ORZLS19, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 78/97 – ZIPRS-A, 10/98, 34/98 – ZIPRS-B, 68/98 – odl. US, 74/98, 59/99 – odl. US, 70/00, 28/01 – odl. US, 87/01 – ZSam-1, 51/02, 108/03 – odl. US, 72/05, 21/06 – odl. US, 14/07 – ZSPDPO, 60/07, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 s spremembami in dopolnitvami) in 32. člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, 19/13 in 74/15) je Občinski svet Občine Tržič na 11. redni seji dne 17. 12. 2015 sprejel
o proračunu Občine Tržič za leto 2016
Z Odlokom o proračunu Občine Tržič za leto 2016 (v nadaljevanju: proračun) se določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna in obseg zadolževanja javnega sektorja na ravni občine.
(sredstva proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Proračun Občine Tržič za leto 2016 se določa v naslednjih zneskih:
Konto | Opis | Proračun 2016 v EUR |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 11.072.358 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 10.425.224 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 8.713.321 |
| 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 7.422.221 |
| 703 DAVKI NA PREMOŽENJE | 1.052.600 |
| 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 238.500 |
| 706 DRUGI DAVKI | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 1.711.903 |
| 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 1.468.953 |
| 711 TAKSE IN PRISTOJBINE | 5.000 |
| 712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 35.000 |
| 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 26.100 |
| 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 176.850 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 346.298 |
| 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 161.036 |
| 721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0 |
| 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 185.263 |
73 | PREJETE DONACIJE (730+731) | 23.600 |
| 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 23.600 |
| 731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 277.236 |
| 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 234.736 |
| 741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 42.500 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (786+787) | 0 |
| 786 OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0 |
| 787 PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 14.815.575 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 4.248.250 |
| 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 959.848 |
| 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 149.114 |
| 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 2.878.758 |
| 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 75.000 |
| 409 REZERVE | 185.530 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 4.877.773 |
| 410 SUBVENCIJE | 870.646 |
| 411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 2.407.878 |
| 412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 494.877 |
| 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 1.104.372 |
| 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 5.304.568 |
| 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 5.304.568 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 384.984 |
| 431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 163.000 |
| 432 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 221.984 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –3.743.216 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
| 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
| 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0 |
44 V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 12.454 |
| 440 DANA POSOJILA | 0 |
| 441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 12.454 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –12.454 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
50 VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 0 |
| 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 0 |
55 VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 506.976 |
| 550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 506.976 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.) | –4.262.646 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –506.976 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 3.743.216 |
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Tržič so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni deli odloka. Načrt razvojnih programov je priloga k temu odloku.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke (PP).
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan lahko določi pristojne organe in strokovne službe, ki so nosilci porabe sredstev na posameznih proračunskih postavkah.
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti.
Pravni posli nad vrednostjo 2.000,00 EUR, ki jih sklepajo krajevne skupnosti z območja Občine Tržič, so veljavni le ob predhodnem pisnem soglasju župana Občine Tržič. Pri nabavi opreme, naročanju investicijsko projektne dokumentacije in naročanju investicijsko-vzdrževalnih del, je vedno potrebno predhodno pisno soglasje župana, ne glede na vrednost pravnih poslov, ki jih sklepajo krajevne skupnosti.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prejemki so, poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja, prihodki od najemnin in odškodnine iz naslova zavarovanj in drugi prejemki, ki jih kot namenske prihodke in prejemke opredeljuje Zakon o izvrševanju proračuna. Namenski prihodki proračuna so tudi okoljske takse, vplačani prispevki občanov, namenjeni za sofinanciranje investicij, transferni prihodki za investicije, in prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (samoprispevek in drugi prihodki). Namenski prihodki proračuna so tudi prihodki po zakonu o vračanju vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje in sicer sorazmerni del, ki pripada lokalni skupnosti. Namenski prihodek proračuna je koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki se krijejo z namenskimi prihodki in ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg teh izdatkov in proračun.
V primeru pridobitve namenskih prejemkov ima župan pravico odpreti novo postavko v proračunu. Sredstva za novo odprto postavko se zagotovijo iz namenskih prejemkov in s prerazporeditvijo sredstev iz drugih postavk, v tem primeru prerazporeditev lahko preseže 15 % sredstev na določeni postavki, ne glede na določila 10. člena tega odloka.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan (v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) oziroma od njega pooblaščena oseba lahko samostojno prerazporeja sredstva med konti v okviru proračunske postavke in po potrebi odpira nove konte.
Župan lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 15 % sredstev. Pri izračunu zneska, ki se prerazporeja med dvema proračunskima postavkama s sklepom župana, se upošteva 15 % od vrednosti večje proračunske postavke.
Predsednik sveta krajevne skupnosti lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do višine 20 % vseh sredstev znotraj svojega finančnega načrta.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 70 % sredstev skupin odhodkov “42-investicijski odhodki” in “43-investicijski transferi”;
– drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 30 % sredstev skupin odhodkov “40-tekoči odhodki” in “41-tekoči transferi”.
Omejitve iz prejšnjega odstavka se ne nanašajo na namenske prejemke in izdatke proračuna ter na prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje posrednih in neposrednih uporabnikov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan (oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
V proračunsko rezervo občine se najkasneje do konca tekočega koledarskega leta izloči 1,3 % skupno doseženih davčnih prihodkov proračuna.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Občinski svet pooblašča župana, da odloča o uporabi proračunske rezerve do višine 4.200 EUR, vendar samo enkrat za isti namen.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča župan do zneska 4.200,00 EUR za posamezni namen.
Župan lahko na prošnjo dolžnika odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika, od katerega sicer ne bi bilo mogoče izterjati celotnega dolga.
Župan lahko do višine 0,5 % skupnih prihodkov iz 2. člena tega odloka odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi iz naslova obveznih dajatev.
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Dolgoročno zadolževanje Občine Tržič v letu 2016 ni predvideno.
Občina se lahko likvidnostno zadolži pod pogoji in na način, ki je določen v 85. členu Zakona o javnih financah.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna katerih ustanoviteljica je občina in pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Za pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v letu 2016 način in pod pogoji, ki jih določata Zakon o javnih financah in Zakon o financiranju občin, ni predvideno zadolževanje.
Pogoj za zadolževanje in izdajanje poroštev pravnih oseb javnega sektorja je pisno soglasje župana Občine Tržič.
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 4100-0002/2015-51
Tržič, dne 17. decembra 2015
mag. Borut Sajovic l.r.