Uradni list

Številka 17
Uradni list RS, št. 17/2015 z dne 13. 3. 2015
Uradni list

Uradni list RS, št. 17/2015 z dne 13. 3. 2015

Kazalo

Ob-1611/15 , Stran 409
Ob-1611/15
Javni razpis
Spodbude za zagon podjetij v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo v letu 2015 (P2R)
1. Izvajalec Izvajalec produkta je: Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo. Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad. Sedež: 2000 Maribor, Ulica kneza Koclja 22. Javni razpis je usklajen z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo s pogodbo št. C2130-15Z606401. 2. Predmet produkta – subvencije Predmet produkta so subvencije za novoustanovljena podjetja v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo, ki jih razpisuje Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju: Sklad) v letu 2015. Namen produkta je spodbuditi zagon novoustanovljenih podjetij v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo. S podporo se izboljša poslovanje in realizacija razvojnih potencialov z namenom zniževanja stopnje umrljivosti v začetnem obdobju poslovanja ter izboljša lastna konkurenčnost na domačih oziroma tujih trgih. Zasleduje se razvoj podprtih podjetij in uspešen prenos idej podjetnih posameznikov in skupin v tržno uspešne podjeme in ustvarjanje novih podjetij s potencialom rasti, s poudarkom na razvoju in komercializaciji proizvodov, procesov in storitev. Cilji javnega razpisa so: – zmanjšanje razvojnega zaostanka v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo, – nova delovna mesta in zaposlovanje, – zagon novih podjetij. 3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu 3.1. Splošni pogoji Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MSP), ki se kot pravna ali fizična oseba, ukvarja z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki, zadruge ali zavodi ter socialna podjetja, ki so se preoblikovala po Zakonu o socialnem podjetništvu. Za opredelitev MSP se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014 z dne 17. 6. 2014. Skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje je definirano kot vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij: – eno podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja, – eno podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja, – pogodba med podjetjema ali določba v njuni družbeni pogodbi ali statutu, daje pravico enemu podjetju, da izvršuje prevladujoč vpliv na drugo podjetje, – eno podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora, samo nadzoruje večino glasovalnih pravic, – podjetja, ki so v katerem koli razmerju, iz prejšnjih alinej, preko enega ali več drugih podjetij, so prav tako »enotno« podjetje. Vlagatelji (po odobritvi subvencije: upravičenci) po tem javnem razpisu so podjetja, ki imajo sedež podjetja na enem izmed naslednjih problemskih območij z visoko brezposelnostjo: – območja občin Pomurske regije (Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana in Veržej) in Občine Sveti Tomaž, Ormož in Središče ob Dravi, – območja občin Pokolpja (Kočevje, Loški Potok, Osilnica, Kostel, Črnomelj, Semič in Metlika), – območja občin Maribora s širšo okolico (Mestna občina Maribor, Hoče – Slivnica, Kungota, Pesnica, Ruše, Selnica ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Podvelka in Radlje ob Dravi), – območja občin Hrastnik, Radeče in Trbovlje, in so bila registrirana od 1. 1. 2013 do 27. 3. 2015 (upošteva se datum registracije podjetja). Kolikor je vlagatelj v letu 2015 spremenil sedež podjetja mora podati utemeljitev spremembe sedeža podjetja. Upravičenec mora po prejemu subvencije ohraniti sedež podjetja in dejavnost podjetja na problemskem območju najmanj do 31. 12. 2016. Na razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki: – imajo neporavnane davčne obveznosti do Republike Slovenije, – bi skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. 12. 2013 pridobljena sredstva namenila za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo, – skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. 12. 2013 opravljajo dejavnost na naslednjih področij: – ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. 12. 1999, – primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov; – predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih: – kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; – kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. Kolikor podjetje opravlja poleg navedenih še druge dejavnosti in na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi njihovo izključenost, lahko za druge dejavnosti kandidira na razpisu. 3.2. Pogoji kandidiranja za subvencijo: – podjetje mora v vlogi izkazati zaprto finančno konstrukcijo in razvidno likvidnost za obdobje 3 let, – iz vloge mora izhajati, da bo podjetje imelo predvideno poslovanje z dobičkom po 3 letih, – ponujeni proizvodi in storitve morajo biti tržno naravnani. 3.3 Upravičeni stroški Upravičeni stroški morajo biti neposredno povezani s posameznim podprtim projektom. Upravičeni stroški so: – stroški materialnih naložb (nakup opreme) in nematerialnih naložb (nakup programske opreme), – obratni stroški (nakup materiala in blaga, stroški promocije, tržnih raziskav, mentorskih storitev, bančne, računovodske in pravne storitve), – stroški najema opreme in najema poslovnih prostorov, kolikor so ti namenjeni trgovski ali storitveni dejavnosti in je pomembna bližina lokacije potencialnim kupcem / strankam (npr. najem poslovnih prostorov v mestnem središču), do skupne višine največ 2.000,00 EUR, – prispevki iz osebnega dohodka in prispevki na osebni dohodek, minimalni prispevki za s.p., za enega na novo zaposlenega od 1. 3. 2015 do 30. 9. 2015, – nakup enega novega kombiniranega vozila za potrebe opravljanja dejavnosti v višini največ do 4.000,00 EUR. Nabava opreme in/ali storitev, ki sodijo med upravičene stroške, je dovoljena le od tretjih oseb, po tržnih pogojih. Pri tem velja, da tretja oseba ne sme biti več kot 25% povezana (lastniški delež) s podjetjem-upravičencem. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek, razen v primerih, ko upravičenec ni zavezanec za DDV. Prav tako med upravičene stroške ne spadajo vozila za cestni prevoz tovora v komercialnem cestnem tovornem prevozu. Financiranje oziroma zapiranje finančne konstrukcije subvencioniranih stroškov z leasingom ni dovoljeno. Upravičenec za izplačane upravičene stroške ne sme pridobiti nikakršnih drugih javnih sredstev. V primeru ugotovitve dvojnega financiranja stroškov podjetja iz različnih javnih virov, lahko Sklad prekine izplačevanje sredstev in odstopi od pogodbe ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev v realni vrednosti, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila. Sklad si pridružuje pravico, da pozove prijavitelja na dodatno obrazložitev in dokazila o posameznem strošku. Če se izkaže, da strošek ni realen oziroma ni nujno potreben za razvoj projekta v časovnem obdobju upravičenih stroškov, ga lahko tudi izloči. 3.4 Obdobje upravičenih stroškov Subvencija se odobri za upravičene stroške nastale od 1. 1. 2014 do 30. 9. 2015. 4. Višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis Okvirna višina subvencij po tem razpisu znaša največ do 1.480.000 EUR. Maksimalna višina subvencije za podjetje je 20.000 EUR. 5. Vsebina vloge 1. Prijavni list za subvencijo s seznamom stroškov. Spletni obrazec, ki ga najdete na naslovu http://evloge.podjetniskisklad.si obvezno izpolnite in posredujte v tiskani in elektronski obliki, skladno z navodili spletnega obrazca. Spletni obrazec omogoča elektronsko pošiljanje in tiskanje prijavnega lista. Tiskani prijavni list potrdite s podpisom in štampiljko(*1) ter ga predložite v vlogi. Pred tiskanjem spletnega obrazca je potrebno le tega potrditi! 2. Predstavitveni načrt(*2) ali poslovni načrt (kolikor vlagatelj z njim že razpolaga), ki zajema analizo poslovanja za leto 2014 (kolikor je podjetje v letu 2014 že poslovalo) ter bodoče poslovanje najmanj vključno z letom 2017. (*1) Če podjetje ne posluje z štampiljko mora to napisati. (*2) Na spletnih straneh Sklada www.podjetniskisklad.si je računalniški program, kot eden izmed neobveznih pripomočkov za izdelavo predstavitvenega načrta. Vsebina vloge mora biti urejena po zaporedju od št. 1 do št. 2 in predložena v fizični obliki. Posredovana elektronska oblika prijavnega lista in natisnjena oblika spletnega obrazca prijavnega lista morata biti enaki. V primeru razlik med oddano natisnjeno obliko in elektronsko obliko se bo upoštevala natisnjena oblika prijavnega lista. Sklad lahko od vlagatelja zahteva tudi dodatna pojasnila. Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj pisno pozvan k dopolnitvi vloge. Če vloga v predvidenem roku (največ 5 dni) ne bo dopolnjena oziroma spremenjena, se kot nepopolna zavrže. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne. Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge ter naj navede zakaj to predstavlja poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa. 6. Oddaja vlog Vlagatelj posreduje vlogo v pisni obliki po pošti ali neposredno na sedež Slovenskega podjetniškega sklada. Ovojnica vloge mora biti opremljena s pripisom: »Ne odpiraj – P2R/15«. Naslov za pošiljanje: Slovenski podjetniški sklad, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor. Neposredna predložitev vlog na sedežu Sklada (Ulica kneza Koclja 22, Maribor – 3 nadstropje) je možna vsak delovni dan v recepciji, med 9. in 14. uro. 7. Rok za predložitev vlog Rok za predložitev vlog je: 31. 3. 2015. Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog. V primeru neposredne predložitve vloge na sedežu Sklada, pa datum, vpisan na potrdilu Sklada o prejemu pošiljke. Vloge, ki ne bodo pravočasne, se kot prepozne zavržejo. Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega subvencioniranja opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do subvencije. 8. Datumi odpiranj vlog Odpiranje se bo izvedlo v roku treh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog. Odpiranje vlog ni javno. 9. Merila za izbor Vse formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila komisija za dodelitev sredstev na osnovi naslednjih meril: 1. vključenost v obstoječe oblike spodbujanja podjetništva, 2. inovativnost, 3. povečanje števila zaposlenih od 28. 2. 2015 do 30. 9. 2015, 4. reference/izkušnje in zaposlenost lastnikov podjetja, 5. tržna naravnanost in potencialni trgi, 6. trajni učinek storitve/izdelka. Natančno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije (poglavje III. Merila za ocenjevanje podjetja vlagatelja). Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 50 ali več točk. V nobenem primeru vloga vlagatelja, ki je pridobila manj kot 50 točk ne more pridobiti sofinanciranja. Komisija za dodelitev sredstev poda predlog direktorici Sklada v odločanje za vse formalno popolne in pravno formalno ustrezne vloge. V primeru, da pridobi več vlagateljev 50 ali več točk, kot je na razpolago razpisanih sredstev, imajo prednost tisti vlagatelji, ki so pridobili več točk. V primeru enakega števila točk imajo prednost podjetja, ki so pridobila več točk pri merilu inovativnost, nato reference/izkušnje in zaposlenost lastnikov podjetja, nato tržna naravnanost in potencialni trgi, nato vključenost v obstoječe oblike spodbujanja podjetništva, nato trajni učinek storitve/izdelka in nazadnje povečanje števila zaposlenih od 28. 2. 2015 do 30. 9. 2015. Direktorica Sklada sprejme končno odločitev s sklepom o odobritvi oziroma sklepom o neodobritvi vloge. Podjetje mora imeti ob podpisu pogodbe o izplačilu subvencije vsaj enega zaposlenega(*3) za polni delovni čas. Za potrebe tega razpisa se upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p.(*4) (če je to njegova edina podlaga za zavarovanje). (*3) V skladu s 66. členom Zakona o delovnih razmerjih, veljajo določene pravice posebnim skupinam zaposlenih, da delajo krajši delovni čas, glede socialnih in drugih pravic in so le-ti izenačeni z delavci, ki delajo poln delovni čas.« (*4) V primeru samostojnih podjetnikov se kot zaposlena oseba po tem javnem razpisu šteje tudi oseba, ki je nosilka dejavnosti in je zavarovana za polni delovni čas (polni delovni čas in zavarovalna osnova 005). V primerih, ko 66. člen Zakona o delovnih razmerjih določa v posebnih primerih krajši delovni čas, se šteje, da je pogoj iz te točke javnega razpisa izpolnjen. 10. Obveščanje o izboru Komisija za dodelitev sredstev bo obravnavala vse pravočasne, formalno popolne in ustrezne vloge. Sklad bo, najkasneje v roku 75 dni od roka za odpiranje vlog, posredoval vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi subvencije Sklada. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh Sklada. Zoper sklep o odobritvi oziroma neodobritvi subvencije je možno sprožiti upravni spor na Upravno sodišče Republike Slovenije. Če se upravičenec v roku 8 delovnih dni od prejema in poziva k podpisu pogodbe ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. 11. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor podjetij s točkovnikom, vzorec prijavnega lista za subvencijo, vzorec pogodbe o izplačilu subvencije, zahtevek za izplačilo subvencije z obrazci. Razpisna dokumentacija je dosegljiva v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada in na spletni strani, www.podjetniskisklad.si. Vse ostale informacije dobite na tel. 02/234-12-53, 02/234-12-72 in 02/234-12-64 ali na e-pošti: bostjan.vidovic@podjetniskisklad.si. 12. Obveznosti upravičenca po odobritvi subvencije 12.1. Zahtevek za izplačilo subvencije Upravičenec mora poslati zahtevek za izplačilo subvencije najkasneje do 5. 10. 2015. Pri zahtevku je potrebno predložiti: – poročilu o dejansko izvedenih aktivnostih v zvezi s prijavljenim predstavitvenim oziroma poslovnim načrtom, primerjavo dejanskega stanja v podjetju z načrtovanimi cilji in pojasnitvijo odstopanj v primeru le teh (odstopanja od zaposlitvenega, finančnega, poslovnega, časovnega vidika …), – izpis analitike razreda 0 in razreda 4 v obdobju od 1. 1. 2014 do 30. 9. 2015. Sklad lahko pred izplačilom subvencije opravi kontrolo stroškov (upravičenost, dokazilo o plačilu računov, ipd.), – izjava upravičenca, da so vsi stroški pregledani in ustrezajo definiciji upravičenih stroškov iz razpisa ter da so vsi plačani, – izjava upravičenca o številu zaposlenih na dan 30. 9. 2015, podpisana s strani odgovorne osebe. Vzorec zahtevka je v prilogi 1 razpisne dokumentacije. 12.2. Izpolnjevanje ciljev Upravičenci, ki bodo pridobili subvencijo po tem razpisu, bodo morali ohraniti napovedano število zaposlenih z dne 30. 9. 2015, ter ohraniti sedež podjetja in dejavnost podjetja na problemskem območju najmanj do 31. 12. 2016. Kolikor upravičenec ne bo izpolnjeval katerega od navedenih ciljev, bo moral vrniti vrednost prejete subvencije po tem razpisu v celoti s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi. 13. Pravna podlaga za izvedbo produkta, de minimis pomoč: Slovenski podjetniški sklad objavlja javni razpis na podlagi Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 110/11 – ZDIU12, 46/13 – ZIPRS1314A, 101/13 – ZIPRS1415 in 101/13), Proračuna Republike Slovenije za leto 2015 (Uradni list RS, št. 102/13 in 14/15), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2014 in 2015 (Uradni list RS, št. 101/13, 9/14 – ZRTVS-1A, 25/14 – ZSDH-1, 38/14, 84/14, 95/14 – ZUJF-C, 95/14 in 14/15), Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12 in 82/13), Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2) (Uradni list RS, št. 20/11 in 57/12), Uredbe o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 16/13), Mnenja o skladnosti sheme de minimis pomoči (št. priglasitve: M004-5523362-2015), Uredbe komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. december 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list Evropske unije L 352/1), Ustanovitvenega akta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08 in 71/09), Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2015, ki ga je Vlada RS sprejela dne 20. 1. 2015, sklep Vlade RS št. 47602-2/2015/4. Subvencija ima status pomoči de minimis. Skupni znesek pomoči, dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 200.000 EUR v kateremkoli obdobju treh poslovnih let. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči. Omenjeni znesek se zniža na vrednost 100.000 EUR za podjetja, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, ne sme pa se uporabljati za nabavo vozil za cestni prevoz tovora. V skladu s 5. členom Uredbe komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. december 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list Evropske unije L 352/1) se pomoč de minimis lahko kumulira s pomočjo de minimis do zgornje dovoljene meje (200.000 EUR oziroma 100.000 EUR za podjetja, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu), ne sme pa se kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi o skupnih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
Slovenski podjetniški sklad

AAA Zlata odličnost
Prijavite se s svojim e-poštnim naslovom in prejmite kodo za 10 % popust.
Akcija traja od 4. do 25. 11. 2024.

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti