Uradni list

Številka 57
Uradni list RS, št. 57/2015 z dne 31. 7. 2015
Uradni list

Uradni list RS, št. 57/2015 z dne 31. 7. 2015

Kazalo

Št. 3310-45/2015/1 Ob-2738/15, Stran 1429
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana, na podlagi:
– Uredbe o izvajanju podukrepa pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020 (Uradni list RS, št. 55/15) (v nadaljnjem besedilu: uredbe za mlade kmete);
– Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 487), nazadnje spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2015/791 z dne 27. aprila 2015 o spremembi Priloge I k Uredbi (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (UL L št. 127 z dne 22. 5. 2015, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1305/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o financiranju, upravljanju in spremljanju skupne kmetijske politike in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 352/78, (ES) št. 165/94, (ES) št. 2799/98, (EC) No 814/2000, (ES) št. 1290/2005 in (ES) št. 485/2008 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 549), nazadnje spremenjene z Uredbo (EU) št. 1310/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o določitvi nekaterih prehodnih določb glede podpore za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), o spremembi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede sredstev in njihove razdelitve za leto 2014 in o spremembi Uredbe Sveta (ES) št. 73/2009 in uredb (EU) št. 1307/2013, (EU) št. 1306/2013 in (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z njihovo uporabo v letu 2014 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 865), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1306/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1310/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o določitvi nekaterih prehodnih določb glede podpore za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), o spremembi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede sredstev in njihove razdelitve za leto 2014 in o spremembi Uredbe Sveta (ES) št. 73/2009 in uredb (EU) št. 1307/2013, (EU) št. 1306/2013 in (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z njihovo uporabo v letu 2014 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 865);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 640/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, pogojev za zavrnitev ali ukinitev plačil in za upravne kazni, ki se uporabljajo za neposredna plačila, podporo za razvoj podeželja in navzkrižno skladnost (UL L št. 181 z dne 20. 6. 2014, str. 48);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 807/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in o uvedbi prehodnih določb (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 1);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 808/2014 z dne 17. julija 2014 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 18), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 808/2014/EU);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 809/2014 z dne 17. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z integriranim administrativnim in kontrolnim sistemom, ukrepi za razvoj podeželja in navzkrižno skladnostjo (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 69), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 809/2014/EU);
– Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Komisije z dne 13. februarja 2015 o odobritvi programa razvoja podeželja Republike Slovenije za podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja, št. CCI 2014 SI 06 RD NP 0012020 (v nadaljnjem besedilu: PRP 2014–2020) in je dostopen na spletni strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) ter na spletni strani programa razvoja podeželja (http://www.program-podezelja.si) objavlja
javni razpis
za podukrep 6.1 Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete za leto 2015
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa je podpora mladim kmetom za vzpostavitev kmetije in kmetijske dejavnosti. 
Razpisana sredstva:
Okvirna višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 12.000.000 EUR. Od tega za sklop A 8.400.000 EUR in za sklop B 3.600.000 EUR.
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer:
– 9.600.000 EUR iz proračunske postavke 140021 Program razvoja podeželja 2014–2020 – EU
– 2.400.000 EUR iz proračunske postavke 140022 Program razvoja podeželja 2014–2020 – slovenska udeležba.
Delež Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 80 %, delež Republike Slovenije znaša 20 %.
Vrsta javnega razpisa
ZAPRTI 
Začetek vnosa vlog in zaključek javnega razpisa: 
Javni razpis za podukrep 6.1 Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete (v nadaljnjem besedilu podukrep 6.1) je objavljen od naslednjega dne po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do 18. 9. 2015.
Vnos vloge v elektronski sistem in predložitev vloge je poteka od 24. 8. 2015 do vključno 18. 9. 2015 do 24. ure.
Cilja podukrepa:
– Izboljšanje starostne strukture nosilcev kmetijskih gospodarstev.
– Izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.
Informacije o razpisu:
– INFO točka Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), Dunajska 160, 1000 Ljubljana
Tel.: 01/580-77-92, faks: 01/478-92-06, E-mail: aktrp@gov.si
– INFO točke KGZS
2. Predmet podpore
2.1. Skladno s 4. členom uredbe za mlade kmete je podpora namenjena mladim kmetom za vzpostavitev kmetije in kmetijske dejavnosti.
3. Upravičenec
3.1. Skladno s 5. členom uredbe za mlade kmete, je upravičenec do podpore mladi kmet, ki je na dan oddaje vloge na javni razpis star od 18 do vključno 40 let, ima ustrezno poklicno znanje in usposobljenost ter prvič vzpostavlja kmetijo.
3.2. Mladi kmet je fizična oseba, ki je edini nosilec kmetijskega gospodarstva – kmetije.
3.3. Kot vzpostavitev kmetije se šteje, da je upravičenec:
3.3.1. postal izključni lastnik kmetije in je kot lastnik kmetije vpisan v zemljiški knjigi;
3.3.2. vpisan v register kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: RKG) kot nosilec kmetijskega gospodarstva – kmetije in
3.3.3. vzpostavil knjigovodstvo za primarno kmetijsko proizvodnjo v skladu s 6.1.2. točko tega javnega razpisa.
3.4. V skladu s četrtim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec izpolniti pogoj iz točke 3.3.1. in 3.3.2. v obdobju največ 18 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, vendar najpozneje do vložitve vloge na javni razpis. Upravičenec mora izpolniti pogoj iz točke 3.3.3. najkasneje z začetkom novega koledarskega leta po datumu odločbe o pravici do sredstev, kot je navedeno v drugi točki 9. člena uredbe za mlade kmete. Pogoj iz točke 3.3.1. se šteje za izpolnjen, če je v obdobju 18 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis prenesena v zemljiško knjigo večina površin kmetije. Prenos kmetije je v celoti izveden z dnem, ko je prenesena lastninska pravica na vseh nepremičninah kmetije. Kot datum prenosa lastninske pravice se šteje dan vpisa v zemljiško knjigo v skladu z zakonom, ki ureja zemljiško knjigo. Stranka pridobi lastninsko pravico na nepremičnini z vknjižbo lastninske pravice v zemljiško knjigo na podlagi pravnomočnega sklepa o vpisu v zemljiško knjigo, datum učinkovanja vpisa pa je datum vloženega zemljiško knjižnega predloga za vpis v zemljiško knjigo. Upravičenec mora izpolniti pogoj iz točke 3.3.3. v roku iz 6.1.2 točke tega javnega razpisa, vendar ne pred datumom odločbe o pravici do sredstev.
4. Pogoji za pridobitev sredstev
4.1. Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec:
4.1.1. Skladno s 1. točko 7. člena uredbe za mlade kmete ne sme biti izključen iz prejemanja podpore po tretjem odstavku 57. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14 in 32/15, v nadaljnjem besedilu Zakon o kmetijstvu).
4.1.2. Skladno z 2. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije.
4.1.3. Skladno s 3. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti ob oddaji vloge na javni razpis poravnane vse davčne obveznosti.
4.1.4. Skladno s 4. točko 7. člena uredbe za mlade kmete ne sme biti v osebnem stečaju.
4.1.5. Skladno s 5. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu s 35. členom Zakona o kmetijstvu.
4.2. Specifični pogoji iz podukrepa 6.1, ki jih mora izpolnjevati upravičenec in kmetija, s katero vstopa v podukrep
4.2.1. Skladno s 1. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec postati lastnik kmetije z medgeneracijskim prenosom ali nakupom kmetije, kar se dokazuje z eno od naslednjih notarsko overjenih listin:
– izročilno pogodbo,
– darilno pogodbo,
– pogodbo o preužitku,
– pravnomočnim sklepom o dedovanju,
– pogodbo o dosmrtnem preživljanju s priloženo smrtovnico,
– kupoprodajno pogodbo.
4.2.2. Skladno z 2. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, lastnik kmetije ne sme postati na podlagi pravnega posla med sorojenci ali zakonskimi ali zunaj zakonskimi partnerji.
4.2.3. Skladno s 3. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora imeti v upravljanju najmanj 6 ha primerljivih kmetijskih površin (v nadaljevanju: PKP) in največ 80 ha PKP. Obseg PKP se izračuna na podlagi prijavljenih grafičnih enot rabe zemljišča kmetijskega gospodarstva (v nadaljnjem besedilu: GERK) v RKG. Glede na različne rabe GERK se za en hektar PKP šteje največja upravičena površina GERK, razen pri vrstah rabe GERK 1181, 1191 in 1420, kjer se upošteva celotna grafična površina. Za preračun 1 ha PKP se v skladu s 4. točko 2. člena uredbe za mlade kmete šteje:
– 1 ha njivskih površin (raba GERK 1100, 1150, 1170, in 1610),
– 2 ha travniških površin (raba GERK 1222, 1300 in 1320),
– 0,25 ha trajnih nasadov – intenzivnih sadovnjakov, vinogradov, oljčnikov, matičnjakov, hmeljišč, nasadov špargljev, artičok in hitro rastočega panjevca, drevesnice (raba GERK 1160, 1161, 1180, 1181, 1211, 1212, 1221, 1230, 1240),
– 0,1 ha rastlinjakov (raba GERK 1190, 1191 in 1192) ali
– 8 ha plantaže gozdnega drevja (raba GERK 1420).
4.2.4. Ne glede na določbo prejšnje točke, ima v skladu s 4. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, lahko v upravljanju manj kot 6 ha PKP, če ima ob oddaji vloge na javni razpis v reji najmanj 15 glav velike živine (v nadaljnjem besedilu: GVŽ) in največ 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali najmanj 60 čebeljih družin in največ 200 čebeljih družin. GVŽ je ekvivalent, ki se ga izračuna iz koeficientov za izračun GVŽ za posamezne vrste in kategorije rejnih živali iz priloge I Pravilnika o evidenci imetnikov rejnih živali in evidenci rejnih živali (Uradni list RS, št. 87/14). Čebelja družina je biološko zaokrožena celota čebel delavk, matice in trotov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč.
4.2.5. V skladu s 5. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora imeti ustrezno poklicno znanje in ustrezno usposobljenost za opravljanje kmetijske dejavnosti ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
4.2.6. V skladu s četrtim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete, je ustrezno poklicno znanje in usposobljenost iz prejšnje točke najmanj:
4.2.6.1. nižja poklicna izobrazba s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezanih dejavnosti in najmanj tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu ali
4.2.6.2. nižja poklicna izobrazba nekmetijske smeri, pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije najmanj IV. ravni zahtevnosti s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezanih dejavnosti in tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu.
4.2.7. V skladu s petim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete so s kmetijstvom povezane dejavnosti naslednje: živilsko-predelovalna, lesarska, veterinarska, naravovarstvena in gozdarska dejavnost. Seznam ustreznih nacionalnih poklicnih kvalifikacij iz prejšnje točke, je priloga 4 uredbe za mlade kmete.
4.2.8. V skladu s šestim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete, upravičenec dokazuje izobrazbo z izjavo o najvišji doseženi izobrazbi. Kot delovne izkušnje upravičenca se štejejo:
4.2.8.1. pokojninska in invalidska zavarovalna doba iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, kar dokazuje z izjavo ali
4.2.8.2. članstvo na kmetiji, ki se ugotavlja na podlagi podatkov iz RKG ali
4.2.8.3. izkušnje iz opravljanja kmetijske dejavnosti, kar upravičenec dokazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je upravičenec te izkušnje pridobival.
4.2.9. V skladu s četrtim odstavkom 19. člena Uredbe 1305/2013/EU mora imeti upravičenec v lasti kmetijo, ki ustreza opredelitvi mikro oziroma malih podjetij v skladu s prilogo I k Uredbi Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), nazadnje popravljeni s popravkom Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 349 z dne 5. 12. 2014, str. 67). Letni promet kmetije se ugotavlja na podlagi zadnjih razpoložljivih knjigovodskih podatkov oziroma na podlagi predvidenega prihodka, ki ga omogoča kmetija in se izračuna na podlagi kalkulacij za načrtovanje gospodarjenja na slovenskih kmetijah, ki je priloga 2 uredbe za mlade kmete. Šteje se, da so na kmetiji zaposlene osebe, ki so člani kmetije, in druge osebe, ki se v Republiki Sloveniji ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo kot edinim ali glavnim poklicem na tej kmetiji in so pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovani iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na tej kmetiji in druge osebe zaposlene na kmetiji, ki delo opravljajo na podlagi veljavne pogodbe o zaposlitvi, sklenjene v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja.
4.2.10. V skladu s 7. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora biti za kmetijo, s katero upravičenec vstopa v podukrep 6.1, v letu objave tega javnega razpisa vložena zbirna vloga.
4.2.11. V skladu z 8. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec k vlogi na javni razpis priložiti poslovni načrt za obdobje treh let, v katerem prikaže predvideni gospodarski razvoj kmetije in prispevek k horizontalnim ciljem, ki so določeni v 4.7.2. točki tega javnega razpisa.
4.2.12. V skladu z 9. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, za prenos kmetije, s katero upravičenec vstopa v podukrep 6.1, še niso bila dodeljena javna sredstva iz naslova ukrepa pomoč mladim prevzemnikom kmetij v okviru Programa razvoja podeželja 2007–2013 oziroma tega podukrepa.
4.3. Kmetijo iz točke 3.3. tega javnega razpisa, kot je navedeno v drugem odstavku 6. člena uredbe za mlade kmete, sestavljajo zemljišča in pripadajoči objekti, ki se nahajajo na območju Republike Slovenije, vključno s pripadajočo vgrajeno opremo, namenjeno za opravljanje kmetijske dejavnosti. Za ugotavljanje namembnosti objektov se uporabljajo podatki iz registra nepremičnin, ki ga vodi Geodetska uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: register nepremičnin). Pred oddajo vloge na javni razpis mora upravičenec zagotoviti, da so podatki v registru nepremičnin usklajeni s stanjem v naravi.
4.4. V primeru medgeneracijskega prenosa iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa, velja kot je navedeno v tretjem odstavku 6. člena uredbe za mlade kmete:
4.4.1. prenosnik ali prenosnik in njegov zakonski ali zunajzakonski partner, če gre za solastnino, preneseta kmetijo z vsemi pripadajočimi kmetijskimi in gozdnimi zemljišči, vključno s pripadajočimi objekti, ki so namenjeni opravljanju kmetijske dejavnosti, in so na območju Republike Slovenije ter v lasti prenosnika ali solasti prenosnika in njegovega zakonskega ali zunajzakonskega partnerja. Prenosnik mora prenesti tudi vse solastniške deleže nepremičnin, ki jih ima s komerkoli drugim. Zakonski ali zunajzakonski partner prenosnika mora prenesti vse nepremičnine, ki jih ima v solasti s prenosnikom, nepremičnine, ki so izključno v njegovi lasti pa niso obvezni predmet prenosa,
4.4.2. obveznost prenosa iz prejšnje točke ne velja za stanovanjske objekte in zemljišča površine v obsegu največ 0,5 ha zemljišč vključno z objekti, ki ležijo na teh zemljiščih in so namenjeni uporabi teh zemljišč,
4.4.3. iz prenosa ne smejo biti izključeni objekti za rejo živali,
4.4.4. obveznost prenosa iz točke 4.4.1. tega javnega razpisa ne velja za objekte, ki so namenjeni opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetiji, v primeru, če upravičenec ni nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji,
4.4.5. če se vstopni prag 15 GVŽ doseže na podlagi prenosa živali, se za kmetijo, s katero upravičenec vstopa v podukrep, upoštevajo GVŽ iz zbirne vloge, oddane v letu oddaje vloge na javni razpis,
4.4.6. če se vstopni prag 60 čebeljih družin doseže na podlagi prenosa čebeljih družin, se kot stanje upošteva število čebeljih družin v registru čebelnjakov, ki ga vodi Uprava Republike Slovenije za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin,
4.4.7. v primeru iz prejšnje točke, mora biti upravičenec imetnik čebeljih družin in mora biti na dan oddaje vloge na javni razpis vpisan v register čebelnjakov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč.
4.5. Glavni sestavni deli poslovnega načrta iz točke 4.2.11. tega javnega razpisa so v skladu s sedmim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete:
4.5.1. izhodiščno stanje kmetije,
4.5.2. mejniki in cilji iz osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, ki so ključni za razvoj kmetije,
4.5.3. opis dejavnosti vključno s tistimi, povezanimi z okoljsko trajnostjo in učinkovitostjo virov, ki se zahtevajo za razvoj dejavnosti kmetije, kot so naložbe, usposabljanje, svetovanje, ali druga dejavnost. Mejniki in cilji se lahko glasijo na kmetijsko dejavnost ali dopolnilne dejavnosti, katerih končni proizvod je kmetijski proizvod iz priloge I Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 47). Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, se morajo te izvesti na območju Republike Slovenije. Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, mora upravičenec v poslovnem načrtu opredeliti višino sredstev za pokritje teh ciljev. Poslovni načrt ne sme vključevati naložb v nepremičnino, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje, razen če gre za agromelioracijo na komasacijskem območju.
4.6. Skladno s 1. točko pod a osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni mejniki naslednji:
4.6.1. vzpostavitev knjigovodstva,
4.6.2. zaposlitev, če je načrtovana,
4.6.3. izpolnitev pogoja aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete.
4.7. Skladno s 1. točko pod b osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni cilji naslednji:
4.7.1. ki prispevajo h gospodarskemu razvoju kmetije: povečanje obsega proizvodnje ali povečanje konkurenčnosti kmetijskega gospodarstva,
4.7.2. ki prispevajo k doseganju horizontalnega cilja: inovacije, varstvo okolja ali blažitev podnebnih sprememb.
4.8. Skladno z 2. točko pod a osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete je neobvezni mejnik prilagoditev standardom Evropske unije, ki se uporabljajo za kmetijsko proizvodnjo in varstvo pri delu v skladu s petim odstavkom 17. člena Uredbe 1305/2013/EU.
4.9. Skladno z 2. točko pod b osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so neobvezni cilji:
4.9.1. ohranitev obsega proizvodnje,
4.9.2. trženje kmetijskih proizvodov,
4.9.3. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije kot drugi horizontalni cilj,
4.9.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje kot drugi horizontalni cilj,
4.9.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe kot drugi horizontalni cilj,
4.9.6. sodelovanje in dvig kakovosti proizvodov,
4.9.7. vključitev v izobraževanje.
4.10. Skladno s 3. točko osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec v poslovnem načrtu predvideti izpolnitev vseh obveznih mejnikov iz točke 4.6. tega javnega razpisa, najmanj enega od obveznih ciljev iz točke 4.7.1. in 4.7.2. in najmanj enega od neobveznih ciljev iz točke 4.9. tega javnega razpisa. Podrobnejši seznam mejnikov in ciljev je v prilogi 3 uredbe za mlade kmete.
4.11. Skladno s četrtim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, je rok za izvedbo aktivnosti iz poslovnega načrta 36 mesecev od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev.
5. Merila za ocenjevanje vlog
5.1. Skladno z 8. členom uredbe za mlade kmete, se vloge prispele na javni razpis ocenjujejo na podlagi meril za izbor.
5.2. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi naslednjih meril:
Merila
Max. št. točk
A.
SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK
71
1.
Starost upravičenca
16
2.
Izobrazba upravičenca
15
3.
Povečanje obsega proizvodnih kapacitet na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep (PKP; GVŽ, čebelje družine)
10
4.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje
5
5.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije
5
6.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje
5
7.
Vključenost kmetije v sheme kakovosti hrane
5
8.
Vključenost kmetije v ukrep dobrobit živali
5
9.
Vključenost upravičenca v izobraževanje
5
B.
GEOGRAFSKI VIDIK
15
10.
Lokacija kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost. Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedili OMD), ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan objave javnega razpisa.
5
11.
Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti po občinah, pri čemer se upošteva podatek Statističnega urada Republike Slovenije. Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti je priloga 1 k javnemu razpisu.
5
12.
Lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 k javnemu razpisu.
5
Skupaj točk:
86
5.3. Točkovalnik:
Število točk:
Max. število točk
A. SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK
71
1. Starost upravičenca
16
– upravičenec je star od 23 do 33 let
16
– upravičenec je star od 18 do 22 let
13
– upravičenec je star od 34 do 36 let
10
– upravičenec je star od 37 do 38 let
7
– upravičenec je star od 39 do 40 let
4
2. Izobrazba upravičenca
Navodilo: upošteva se izobrazba, ki jo vlagatelj navede v izjavi o najvišje pridobljeni izobrazbi, po preverjanju iz obstoječih evidenc, oziroma dokazila, ki jih vlagatelj neobvezno priloži k razpisni dokumentaciji
15
– najmanj univerzitetna izobrazba in univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8/1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8/2 raven) oziroma doktorat znanosti (3. bolonjska stopnja) iz kmetijske smeri ali kmetijstvu sorodne smeri
15
– najmanj univerzitetna izobrazba in univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8/1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8/2 raven) oziroma doktorat znanosti (3. bolonjska stopnja) iz nekmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijstvu sorodne smeri najmanj IV. ravni zahtevnosti
13
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri
11
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) ne kmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri najmanj IV. ravni zahtevnosti
9
– končana srednje strokovna izobrazba (5. raven) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (srednja šola)
7
– končana srednje strokovna izobrazba (5. raven) nekmetijske smeri (srednja šola) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri najmanj IV. ravni zahtevnosti
5
– končana nižja poklicna izobrazba kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (4. raven) ali
– opravljen izpit za čebelarskega mojstra 
3
– končana nižja poklicna izobrazba nekmetijske smeri (4. raven) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri najmanj IV. ravni zahtevnosti
2
3. Povečanje obsega proizvodnih kapacitet (površin PKP ali števila GVŽ ali števila čebeljih družin) na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta 
10
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za več kot 20,0 %
10
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od 15,1 do 20,0 %
8
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od 10,1 do 15,0 %
6
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od 5,1 do 10 %
4
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od 3,1 do 5 %
2
4. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk
5
1. Preusmeritev kmetije iz konvencionalnega v ekološko kmetovanje (velja za kmetije, ki še niso vključene v ekološko kmetovanje ali so še v preusmeritvi)
1
2. Uvedba ali posodobitev hlevov za ekološko kmetijstvo (prosta reja, ureditev izpustov …)
5
3. Uvedba ali posodobitev specialne kmetijske mehanizacije za mehansko zatiranje plevelov in škodljivih organizmov
1
4. Uvedba ali posodobitev specialne kmetijske mehanizacije za zmanjšanje zanosa in razkuževanje semena
1
5. Uvedba ali posodobitev specialne kmetijske mehanizacije in strojne opreme za ekološko kmetijstvo
1
6. Vključitev v ukrep Kmetijsko – okoljska – podnebna plačila (za kmetije, ki še niso vključene v ta ukrep)
1
7. Prilagajanje kmetijskega gospodarstva na zahteve kmetovanja na okoljsko občutljivih območjih (vodovarstvena območja, Natura 2000, velja za kmetije, ki na novo vstopajo v ta območja ali povečujejo delež površin v upravljanju v teh območjih za najmanj 10 %)
2
8. Uvedba ali posodobitev specialne kmetijske mehanizacije za kmetovanje na strmih terenih
5
9. Ureditev pašnikov in obor za rejo domačih živali oziroma gojene divjadi
2
10. Zaščita kmetijskih zemljišč pred divjadjo in domačih živali pred divjimi zvermi
2
11. Uvedba ali posodobitev kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjene manjši porabi fitofarmacevtskih sredstev
2
12. Uvedba ali posodobitev kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjene manjši porabi mineralnih gnojil
1
13. Ureditev čistilnih in varčevalnih tehnologij za potrebe kmetijskega gospodarstva (zbiranje meteorne vode, ureditev bioloških in drugih čistilnih naprav ipd.)
2
14. Učinkovita raba energije (uvedba ali posodobitev objektov in opreme namenjene učinkoviti rabi energije)
2
5. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk
5
1. Pogodbe o sodelovanju s fakultetami, raziskovalnimi skupinami
2
2. Pridobljeni patenti za proizvode, tehnike
3
3. Povečanje vrst tržnih proizvodov
2
4. Uvedba ali posodobitev informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) za potrebe kmetijskega gospodarstva
2
5. Pogodbe o sodelovanju z javno kmetijsko svetovalno službo KGZS pri raznih poskusih (sortnih, fitofarmacevtskih sredstev, novih tehnologij in podobno)
2
6. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk
5
1. Rastlinjaki in oprema
2
2. Ureditev malih namakalnih sistemov ter nakup namakalne opreme
2
3. Uvedba sort rastlin na njivskih površinah, ki so tolerantnejše na bolezni, pozebo in sušo
1
4. Uvedba ali posodobitev nasadov sadovnjakov, s sajenjem sort rastlin, ki so tolerantnejše na bolezni, pozebo in sušo
1
5. Uvedba ali posodobitev mrež proti toči, zaščitne folije proti pokanju in ožigu plodov ter zaščitne mreže proti ptičem
2
7. Vključenost kmetije v sheme kakovosti
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v sheme kakovosti v RS in na območju ostalih držav članic EU
5
– Da
5
– Ne
0
8. Vključenost kmetije v ukrep Dobrobit živali
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v ukrep dobrobit živali v obdobju izvajanja poslovnega načrta
5
– Da
5
– Ne
0
9. Vključenost upravičenca v izobraževanje
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v izobraževanje; točke se seštevajo, najvišje možno število točk je 5
5
– vključitev v neobvezno izobraževanje iz podukrepa M01.1 – Prenos znanj in dejavnosti informiranja
1
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana z dejavnostjo iz ostalih razvojnih ciljev poslovnega načrta, se pravi s kmetijsko ali s kmetijstvom povezano dejavnostjo
2
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana z računalništvom
2
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana s tujimi jeziki
2
B. GEOGRAFSKI VIDIK
15
10. OMD območje
Navodilo: Lokacija kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost. Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedili OMD), ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan objave javnega razpisa.
5
– kmetija prejme 500 točk ali več
5
– kmetija prejme od 400 do 499 točk
4
– kmetija prejme od 300 do 399 točk
3
– kmetija prejme od 200 do 299 točk
2
– kmetija prejme od 1 do 199 točk
1
11. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti v občini
Navodilo: Stopnja registrirane brezposelnosti se upošteva na podlagi podatkov Statističnega urada Republike Slovenije. Pri razvrščanju se upošteva stopnja registrirane brezposelnosti, ki je priloga 1 k javnemu razpisu.
5
– od 14, 1 ali več
5
– od 12,1 do 14
4
– od 10,1 do 12
3
– 10 ali manj
2
12. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na delež nosilcev kmetijskih gospodarstev starejših od 55 let
Navodilo: Upošteva se občina in delež nosilcev kmetijskih gospodarstev starejših od 55 let, kolikor je ta delež enak ali večji od slovenskega povprečja, ki za leto 2015 znaša 64,46 %. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 k javnemu razpisu.
5
– 70,1 % ali več
5
– od 68,1 % do 70,0 %
4
– od 66,1 % do 68,0 %
3
– od 65,1 % do 66,0 %
2
– od 64,46 % do 65,0 %
1
6. Obveznosti upravičenca
6.1. Upravičenec, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, mora v skladu z 9. členom uredbe za mlade kmete izpolniti naslednje obveznosti:
6.1.1. najpozneje v devetih mesecih od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev mora začeti z izvajanjem poslovnega načrta in se zaposliti na prevzeti kmetij, če je to določeno kot mejnik v poslovnem načrtu. Mejnike in cilje iz poslovnega načrta mora izpolniti najpozneje v roku 36 mesecev po izdani odločbi o pravici do sredstev. Če gre za mejnik iz 2. točke pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, ga mora izpolniti v roku 24 mesecev od dneva dokončne vzpostavitve kmetije,
6.1.2. najpozneje z začetkom novega obračunskega leta po dnevu izdaje odločbe o pravici do sredstev mora začeti s knjigovodstvom za primarno kmetijsko pridelavo po metodologiji FADN ali z vodenjem knjigovodstva v skladu z računovodskimi standardi in priporočenim enotnim kontnim načrtom, ki je objavljen na spletni strani ministrstva. Če je bilo na kmetiji, s katero upravičenec vstopa v podukrep, že vzpostavljeno knjigovodstvo FADN v letu, ko se je upravičenec vpisal v register kmetijskih gospodarstev kot nosilec, se šteje, da je upravičenec vzpostavil knjigovodstvo z začetkom novega obračunskega leta. Obračunsko leto iz prejšnjega stavka traja od 1. januarja do 31. decembra. Metodologija Farm Accountancy Data Network (FADN) je v skladu z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 220/2015 z dne 3. februarja 2015 o določitvi pravil za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1217/2009 o vzpostavitvi mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev v Evropski uniji (UL L št. 46 z dne 19. 2. 2015, str. 1) opredeljeni način in oblika zapisovanja računovodskih podatkov. Knjigovodstvo se mora glasiti na upravičenca, ki mora zagotoviti tudi standardno obdelavo teh podatkov. Knjigovodstvo mora voditi od zaključka vzpostavitve kmetije še najmanj tri obračunska leta. Upravičenec iz naslova tega javnega razpisa mora voditi knjigovodstvo najmanj do konca leta 2018. Upravičenec, ki vodi knjigovodstvo po metodologiji FADN, pošlje do 31. marca vsako leto standardno obdelane podatke ministrstvu in agenciji. Upravičenec, ki vodi knjigovodstvo po priporočenem enotnem kontnem načrtu, pošlje do 31. marca vsako leto standardno obdelane podatke agenciji,
6.1.3. ostane nosilec in lastnik kmetije, s katero je vstopil v podukrep iz uredbe za mlade kmete, in opravlja kmetijsko dejavnost na tej kmetiji do izplačila drugega obroka,
6.1.4. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega PKP, števila GVŽ ali čebeljih družin, s katerimi vstopa v podukrep iz uredbe za mlade kmete, za več kot 10 odstotkov, pri čemer mora še vedno izpolnjevati pogoj iz točke 4.2.3. in 4.2.4. tega javnega razpisa,
6.1.5. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega zemljišč kmetije, s katero je vstopil v podukrep iz uredbe za mlade kmete, in jih je imel v lasti ob oddaji vloge na javni razpis, razen v primeru razlastitve ali omejitve lastninske pravice v javno korist, če razlastitveni ali služnostni upravičenec na nepremičnini postane Republika Slovenija, občina ali izvajalec javne službe,
6.1.6. če je bil upravičenec ob oddaji vloge na javni razpis zaposlen na svoji kmetiji oziroma se je v skladu s poslovnim načrtom zaposlil po izdaji odločbe o pravici do sredstev, mora to zaposlitev ohranjati neprekinjeno najmanj do izplačila drugega obroka. Zaposlitev na kmetiji pomeni, da je upravičenec za polni delovni čas pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovan iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na svoji kmetiji v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter obvezno zdravstveno zavarovanje. Za upravičenca, ki dela krajši delovni čas v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja šteje, da je zaposlen za polni delovni čas. Če upravičenec koristi starševski dodatek, se šteje, da zaposlitev ni prekinjena. Obvezno zdravstveno zavarovanje se upošteva na podlagah 051, 052 (kmetje, člani njihovih gospodarstev in druge osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic iz 7. točke 15. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1 in 95/14 – ZUJF-C) in 13. členu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – SVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZVJF-B, 95/14 – ZUJF-C in 47/15 – ZZSDT), ter na zavarovalnih podlagah 007 (kmetje ali člani kmečkega gospodarstva, ki so prostovoljno vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje v povezavi s podlago 064 ali 065),
6.1.7. vsako leto, vključno z letom oddaje zahtevka za izplačilo drugega obroka iz točke 8.4.2. tega javnega razpisa, odda zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo ukrepov kmetijske politike,
6.1.8. najpozneje v roku 18 mesecev od dokončne vzpostavitve kmetije izpolni pogoj aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete in ta pogoj izpolnjuje vsako leto najmanj do izplačila drugega obroka. Aktivni kmet je nosilec kmetijskega gospodarstva, ki izvaja kmetijsko dejavnost v skladu s prvo alinejo prvega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15 in 30/15) in izpolnjuje pogoje iz tretjega do šestega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15 in 30/15),
6.1.9. po prejemu odločbe o pravici do sredstev označi vir sofinanciranja na sedežu kmetije v skladu s 13. členom Uredbe 808/2014/EU in Navodili za informiranje in obveščanje javnosti o aktivnostih, ki prejemajo podporo iz PRP 2014–2020, ki so objavljena na spletni strani agencije in spletni strani PRP 2014–2020. Označevanje zagotavlja do izplačila drugega obroka,
6.1.10. pred izplačilom drugega obroka in na zahtevo agencije poroča o izpolnjevanju mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta,
6.1.11. ima zbrano in datumsko urejeno dokumentacijo in omogočati mora dostop do dokumentacije, na podlagi katere so bila dodeljena sredstva, ter omogočiti kontrolo projekta na kraju samem agenciji, ministrstvu, revizijskemu organu, izvajalcu vrednotenja PRP 2014–2020, ki ga je pooblastilo ministrstvo, in drugim nadzornim organom Evropske unije in Republike Slovenije.
7. Sprememba obveznosti o pravici do sredstev
7.1. Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev ne more izpolniti enega od razvojnih ciljev, ki jih je načrtoval v poslovnem načrtu ob oddaji vloge na javni razpis, lahko v skladu s 54. členom Zakona o kmetijstvu na agencijo vloži največ en obrazloženi zahtevek za zamenjavo razvojnega cilja z drugim ciljem, ki je v okviru meril za izbor vlog ovrednoten z enakim ali višjim številom točk, v skladu s prvim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete.
7.2. Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev ne more v 36 mesecih izpolniti vseh mejnikov in ciljev iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa, lahko v roku za izpolnitev mejnikov in ciljev, določenem v odločbi o pravici do sredstev, v skladu s 54. členom Zakona o kmetijstvu na agencijo vloži največ en obrazloženi zahtevek za podaljšanje roka za vložitev zahtevka za izplačilo drugega obroka. Rok iz prejšnjega stavka se lahko podaljša za največ 12 mesecev, v skladu z drugim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete.
8. Finančne določbe
8.1. Skladno s prvim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, se podpora dodeli kot pavšalna pomoč v obliki nepovratne finančne pomoči.
8.2. Skladno z drugim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, znaša znesek podpore 45.000 eurov na upravičenca, če je na prevzeti kmetiji zaposlen ali v poslovnem načrtu predvidi zaposlitev na prevzeti kmetiji.
8.3. Skladno s tretjim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, znaša znesek podpore 18.600 eurov na upravičenca, če ta na prevzeti kmetiji ni zaposlen, niti tega ne predvideva v poslovnem načrtu.
8.4. Skladno s četrtim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, se podpora izplača v dveh obrokih, in sicer:
8.4.1. prvi obrok v višini 70 odstotkov dodeljenih sredstev in
8.4.2. drugi obrok v višini 30 odstotkov dodeljenih sredstev.
9. Vloga in postopek za dodelitev sredstev
9.1. V skladu s prvim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se sredstva za podukrep razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z drugo alinejo prvega odstavka 51. člena Zakona o kmetijstvu.
9.2 V skladu drugim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se oddaja vlog na javni razpis začne prvi delovni dan po izteku enaindvajsetih dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
9.3 V skladu s petim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se javni razpis deli na:
9.3.1. sklop A, ki je namenjen upravičencem, ki so zaposleni na kmetiji ali zaposlitev predvidijo v poslovnem načrtu in
9.3.2. sklop B, ki je namenjen drugim upravičencem.
9.4. V skladu s šestim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se vloge ločeno razvrstijo v seznam prejetih in popolnih vlog po posameznih sklopih. Če je v posameznem sklopu višina razpisanih sredstev višja od zneska odobrenih sredstev, se preostanek sredstev prerazporedi v drug sklop.
9.5. V skladu s tretjim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se na spletni strani ministrstva in agencije, skupaj z javnim razpisom objavi razpisno dokumentacijo in navodila za izpolnjevanje prijavnih obrazcev.
10. Vlaganje vlog
10.1. V skladu s prvim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete, vlogo sestavlja prijavni obrazec s prilogami.
10.2. Pred elektronsko vložitvijo vlog se upravičenec prijavi pri agenciji, v skladu z drugim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete.
10.3. V skladu s tretjim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete, za elektronsko izpolnjevanje vloge agencija vzpostavi spletno vstopno mesto na naslovu: http://e-kmetija.gov.si, prek katerega se upravičenec ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev vloge s kvalificiranim digitalnim potrdilom prijavi v informacijski sistem agencije. Upravičenec ali njegov pooblaščenec izvede elektronski vnos in vloži prijavni obrazec v informacijski sistem agencije.
10.4. V skladu z 20. členom uredbe za mlade kmete, je potrebno prijavni obrazec, ki je vnesen v informacijski sistem agencije, natisniti ter z izpisom identifikacijske kode in podpisom vlagatelja, skupaj s prilogami poslati priporočeno na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana, ali oddati na vložišču agencije.
10.5. V skladu s četrtim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete, morajo biti na ovojnici vloge na javni razpis razvidni datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na javni razpis, ki ju označi izvajalec poštnih storitev oziroma vložišče agencije, ter naslov javnega razpisa, na katerega se prijavlja. Za čas oddaje vloge se šteje čas oddaje vloge v fizični obliki.
11. Obvezna dokazila k vlogi na javni razpis
11.1. V skladu s 14. členom uredbe za mlade kmete, so obvezna dokazila, brez katerih se v skladu s tretjim odstavkom 52. člena Zakona o kmetijstvu vloga zavrže brez pozivanja na dopolnitev, naslednja:
11.1.1. poslovni načrt z vsemi obveznimi vnosnimi polji,
11.1.2. notarsko overjena listina iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa, ki je dokazilo o medgeneracijskem prenosu ali nakupu,
11.1.3. izjava o pridobljeni izobrazbi.
12. Obravnava vlog
12.1. V skladu s prvim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se obravnava vlog začne s preveritvijo njene popolnosti. Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, agencija upravičenca pozove k dopolnitvi vloge. Rok za dopolnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k dopolnitvi. Stranka mora dopolniti vlogo v roku, določenem v pozivu k dopolnitvi. Za datum in čas njenega prejema se štejeta datum in čas (ura, minuta) pisne oddaje dopolnjene vloge v skladu s pozivom za dopolnitev. Po prejemu dopolnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda.
12.2. Upravičenca popolne vloge, ki je vsebinsko nerazumljiva, se v skladu z drugim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, v roku treh mesecev od zaprtja javnega razpisa oziroma dveh mesecev od prejema popolne vloge na javni razpis, pozove, da jo pojasni. Rok za pojasnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k pojasnitvi. Stranka mora opraviti pojasnitev v roku in na način, določenem v zahtevi za pojasnitev. Za datum in čas njene oddaje se štejeta datum in čas (ura, minuta) oddaje. Po prejemu pojasnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda.
12.3. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi meril iz 5. točke tega javnega razpisa. Sredstva se odobrijo popolnim vsebinsko ustreznim vlogam, prispelim na javni razpis, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev sredstev iz uredbe za mlade kmete in tega javnega razpisa in presegajo vstopno mejo točk. Med vlogami, ki presežejo vstopni prag 30 odstotkov vseh možnih točk, kar predstavlja 26 točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe sredstev za posamezni javni razpis. Vloge, ki ne dosegajo minimalnega vstopnega praga ali ne izpolnjujejo vstopnih pogojev, se zavrnejo.
12.4. Če imata na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis dve ali več vlog na javni razpis enako število prejetih točk, se vloge na javni razpis, v skladu s četrtim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, odobrijo na podlagi naslednje razvrstitve meril za izbor vlog:
12.4.1. starost upravičenca,
12.4.2. izobrazba upravičenca,
12.4.3. povečanje obsega proizvodnje (PKP, GVŽ, čebelje družine),
12.4.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe,
12.4.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije,
12.4.6. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje,
12.4.7. lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 k javnemu razpisu.
12.5. V skladu s petim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje iz javnega razpisa, vendar razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, zavrne.
12.6. V skladu s šestim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se sredstva upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev, ki jo izda agencija.
12.7. V skladu s 60. členom Uredbe 1306/2013/EU agencija ne odobri vlog za pomoč in zahtevkov za izplačilo iz 13. točke tega razpisa, če ugotovi, da je upravičenec umetno ustvaril pogoje za izpolnitev zahtev za pridobitev podpore, tako ustvarjeni pogoji pa niso v skladu s cilji podukrepa 6.1.
13. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
13.1. V skladu s prvim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete, se upravičencu prvi obrok izplača na podlagi odločbe o pravici do sredstev, razen v primeru, ko upravičenec v poslovnem načrtu predvidi zaposlitev na svoji kmetiji. V tem primeru se prvi obrok izplača po zaposlitvi na kmetiji in po vložitvi zahtevka za izplačilo prvega obroka, v katerem mora upravičenec predložiti izjavo o vključitvi v pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje za osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic v skladu s točko 6.1.6. tega javnega razpisa.
13.2. V skladu z drugim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete, upravičenec vloži zahtevek za izplačilo drugega obroka po izvedbi poslovnega načrta v roku treh mesecev od poteka 36 mesečne izvedbe poslovnega načrta, v skladu s časovnim načrtom iz odločbe o pravici do sredstev. Pogoja za izplačilo drugega obroka sta izpolnitev mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta ter izpolnjevanje obveznosti iz 6. točke tega javnega razpisa.
13.3. Obvezne sestavine zahtevka iz prejšnje točke, so v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete, naslednje:
13.3.1. poročilo o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki obsega stanje ob oddaji vloge na javni razpis, načrtovano stanje in stanje ob oddaji zahtevka za izplačilo. Nabor podatkov in struktura poročila za podukrep 6.1 sta opredeljena v poročilu o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se objavi na spletni strani agencije. Sestavni deli tega poročila so naslednji:
13.3.1.1. izhodiščno stanje na kmetiji ob oddaji vloge na javni razpis,
13.3.1.2. v poslovnem načrtu načrtovani mejniki in cilji,
13.3.1.3. načrtovano stanje po izpolnitvi zastavljenih ciljev v poslovnem načrtu,
13.3.1.4. glavne značilnosti opravljenega dela in razvoja dejavnosti iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa,
13.3.1.5. stanje na kmetiji ob oddaji zahtevka za izplačilo.
13.3.2. dokazila o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se glasijo na upravičenca, in na podlagi katerih je mogoče preveriti dejansko stanje, navedeno v poročilu (na primer: potrdila, dovoljenja, pogodbe, izpisi, certifikati, dokumenti za identifikacijo premičnin, fotografije nepremičnin pred in po naložbi, deklaracije in računi za nakup semen in sadik odpornejših sort, drugo),
13.3.3. za pridobitev dela podpore, ki je namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev, upravičenec predloži dokazila o porabljenih sredstvih za ta namen (računi in dokazila o plačilu), ki se glasijo na upravičenca. Če je višina sredstev za pokritje naložbenih razvojnih ciljev iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa enaka ali presega znesek pavšalne podpore, se upravičencu izplača podporo v višini odobrene pavšalne podpore, za katero se šteje, da je v celoti namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev,
13.3.4. če poslovni načrt vsebuje tudi naložbe v mehanizacijo in opremo, upravičenec k zahtevku za izplačilo priloži izjavo o vključitvi stroja ali opreme v proizvodni proces in priloži fotografijo. Identifikacijske podatke stroja ali opreme upravičenec vpiše v poročilo o izpolnitvi mejnikov in ciljev. Listine z identifikacijskimi podatki in dokazila o nakupu in lastništvu, ki se glasijo na upravičenca, hrani upravičenec in jih predloži v primeru kontrole na kraju samem. Identifikacijski podatki, ki jih upravičenec vpisuje, so odvisni od vrste stroja ali opreme (na primer: vrsta in kategorija, komercialna oznaka, tip, leto izdelave, delovna širina, moč, ID številka, leto prve registracije, garancijski list, potrdilo o homologaciji),
13.3.5. v primeru nakupa živali se za identifikacijo uporabljajo listine, ki se glasijo na upravičenca in vsebujejo podatke, ki omogočajo identifikacijo živali, na primer vrsta, pasma, ID številka, spol, datum rojstva, oziroma v primeru nakupa čebel dokazilo o nakupu v skladu s predpisi Republike Slovenije,
13.3.6. dokazilo o izpolnjevanju pogoja aktivnega kmeta iz točke 6.1.8. tega javnega razpisa, je zadnja izdana odločba v skladu s predpisom, ki ureja sheme neposrednih plačil, območja z omejenimi kmetijskimi dejavniki, ekološko kmetovanje ali dobrobit živali,
13.3.7. kadar so naložbe v objekte cilj v poslovnem načrtu, morajo biti gradbena dela opravljena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja,
13.3.8. stroški, ki so nastali za namen izpolnitve naložbenih razvojnih ciljev, v skladu s točko 13.3.3. tega javnega razpisa, niso upravičeni do financiranja iz naslova ostalih ukrepov PRP 2014–2020.
13.4. Na podlagi popolnega in utemeljenega zahtevka za izplačilo sredstev in opravljeni kontroli iz 14. točke tega javnega razpisa, se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca.
13.5. Podatki o končnih prejemnikih sredstev se objavijo na spletni strani agencije, kot to določa 111. člen Uredbe 1306/2013/EU.
14. Izvedba kontrol in neizpolnjevanje obveznosti
14.1. Kontrole se, v skladu s prvim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, izvajajo v skladu z Uredbo 1306/2013/EU in Uredbo 809/2014/EU. Za izvajanje kontrol je pristojna agencija.
14.2. V skladu z drugim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, lahko ministrstvo v skladu s prvim odstavkom 66. člena Uredbe 1305/2013/EU preverja pravilnost izvajanja podukrepa iz uredbe za mlade kmete.
14.3. V skladu s tretjim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, se neizpolnitev ali kršitev obveznosti sankcionira v skladu z 63. členom Uredbe 1306/2013/EU, 63. členom Uredbe 809/2014/EU in 57. členom Zakona o kmetijstvu. Sankcije so opredeljene v Katalogu kršitev in sankcij, ki je priloga 1 uredbe za mlade kmete.
14.4. V skladu s četrtim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, se šteje, da kršitev ali neizpolnitev iz prejšnje točke tega javnega razpisa ni podana, če je neizpolnitev ali kršitev obveznosti posledica višje sile ali izjemne okoliščine iz 18. člena uredbe za mlade kmete.
14.5. V skladu s prvim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, se priznavajo primeri višje sile in izjemnih okoliščin, kot so opredeljeni v drugem odstavku 2. člena Uredbe 1306/2013/EU.
14.6. V skladu z drugim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, mora o višji sili ali izjemnih okoliščinah, upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti agencijo in predložiti ustrezna dokazila v 15 delovnih dneh od dneva, ko je višja sila nastala, oziroma ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
14.7. V skladu s tretjim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, o višji sili ali izjemnih okoliščinah odloča agencija, ki na podlagi prejetih dokazil upravičencu izda odločbo.
Priloga 1: Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti
Priloga 2: Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti