Na podlagi 3. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15 in 102/15), 16. člena Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10, 48/12, 36/14 – odl. US in 46/15), 36. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO) in 15. člena Statuta Občine Sv. Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 45/14 ) je Občinski svet Občine Sv. Jurij ob Ščavnici na 14. redni seji dne 29. 6. 2016 sprejel
o predmetu in pogojih za dodelitev koncesije za izvajanje obvezne gospodarske javne službevzdrževanja cest in izvajanja zimske službe v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici
S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, Občina Sveti Jurij ob Ščavnici določa predmet, pogoje, pravice, obveznosti in postopek za oddajo koncesije za izvajanje obvezne občinske gospodarske javne službe rednega vzdrževanja občinskih cest in izvajanja zimske službe na občinskih cestah v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: javna služba) ter druga vprašanja v zvezi z izvajanjem koncesionirane gospodarske javne službe.
Javno službo izvajanja obvezne gospodarske javne službevzdrževanja cest in izvajanja zimske službe v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici tega odloka izvaja gospodarski subjekt, ki se mu v skladu z veljavno zakonodajo podeli koncesijo (v nadaljevanju: koncesionar oziroma izvajalec) v obsegu in pod pogoji določenimi s tem odlokom.
S tem aktom se ugotavlja in potrjuje obstoj javnega interesa za opravljanje javne gospodarske službe rednega vzdrževanja občinskih cest in izvajanja zimske službe na občinskih cestah v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici v obliki koncesije, kot to opredeljuje Zakon o izvajanju gospodarskih javnih služb (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40).
II. DEJAVNOSTI ALI ZADEVE, KI SO PREDMET GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Vsebina koncesionirane gospodarske javne službe vključuje:
– vzdrževanje javnih občinskih cest in
– izvajanje zimske službe na javnih občinskih cestah.
Natančen obseg, vsebino, način izvajanja in ostale parametre, ki so predmet dejavnosti gospodarske javne službe, bo Občina Sveti Jurij ob Ščavnici določila v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in koncesijski pogodbi.
Vzdrževanje javnih občinskih cest obsega vzdrževalna dela za njihovo ohranjanje v dobrem stanju, za zagotavljanje prometne varnosti in prevoznosti, nadzor nad njihovim stanjem in stanjem njihovega varovalnega pasu ter vzpostavitev njihovih prevoznosti ob naravnih in drugih nesrečah (v nadaljnjem besedilu: redno vzdrževanje občinskih cest).
Koncesionar mora zagotavljati redno vzdrževanje občinskih cest skladno z zakonodajo o cestah, podzakonskimi akti, Odlokom o občinskih cestah v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici in drugimi izvedbenimi akti občine.
Redno vzdrževanje javnih občinskih cest obsega:
a) pregledniško službo;
b) redno vzdrževanje prometnih površin;
c) redno vzdrževanje bankin;
d) redno vzdrževanje odvodnjavanja;
e) redno vzdrževanje brežin;
f) redno vzdrževanje prometne signalizacije in opreme;
g) redno vzdrževanje cestnih naprav in ureditev;
h) redno vzdrževanje vegetacije;
i) zagotavljanje preglednosti;
j) čiščenje cest;
k) redno vzdrževanje cestnih objektov;
l) intervencijski ukrepi;
m) druga dela in storitve, ki po veljavni zakonodaji štejejo med vzdrževanje cest.
Izvajanje zimske službe na javnih občinskih cestah obsega:
a) zagotavljanje in postavljanje potrebnega števila snežnih kolov;
b) posipanje javnih prometnih površin s snovmi za preprečevanje poledice;
c) pluženje, odstranjevanje in odvažanje snega iz javnih prometnih površin in javnih parkirišč;
d) pluženje snega z glavnih pešpoti na javnih površinah, otresanje snega z drevja in grmovja ter odstranjevanje poškodovanih dreves in odlomljenih vej, ki ogrožajo varnost ljudi in stvari;
e) odvoz snega iz avtobusnih površin in križišč;
f) čiščenje objektov in naprav, zgrajenih za intervencije in požarno varnost;
g) čiščenje odtokov uličnih požiralnikov v času odjuge;
h) čiščenje zasneženih prometnih znakov;
i) obveščanje javnosti o stanju cest;
j) druge naloge, katere omogočajo v zimskem času nemoten promet na javnih prometnih površinah.
Koncesionar mora zagotavljati izvajanje zimske službe na javnih občinskih cestah skladno z zakonodajo o cestah, podzakonskimi akti, Odlokom o občinskih cestah v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici in drugimi izvedbenimi akti občine.
Izvedbeni program zimske službe pripravi koncesionar in ga predloži v sprejem pristojnemu oddelku občinske uprave najkasneje do 15. oktobra tekočega leta. Izvedbeni program zimske službe obsega popis vseh površin in objektov, na katerih se izvaja zimska služba.
Z izvedbenim programom zimske službe se določi prioriteta pluženja, posipanja in odstranjevanja snega s cest, poti in ostalih javnih površin in čiščenja odtokov cestnih požiralnikov, odstavne površine za vozila v primeru delnih ali popolnih zapor in nadzor nad izvajanjem zimske službe.
Zimska služba se izvaja praviloma od 15. novembra do 15. marca. Izvedbeni program zimske službe mora vsebovati tudi izvajanje zimske službe v primeru potreb pred in po tem terminu. Obseg in način izvajanja zimske službe se podrobneje uredi v koncesijski pogodbi.
III. OBMOČJE IZVAJANJA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE IN UPORABNIKI STORITEV GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE TER RAZMERJA DO UPORABNIKOV
Območje izvajanja gospodarske javne službe je območje celotne Občine Sveti Jurij ob Ščavnici.
Konkretno območje izvajanja gospodarske javne službe koncedent opredeli v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
Občinske javne ceste in druge prometne površine so prometne površine splošnega pomena za cestni promet, ki jih lahko vsak prosto uporablja na način in pod pogoji, določenimi s predpisi, ki urejajo javne ceste in varnost prometa na njih.
IV. PRAVICE IN OBVEZNOSTI KONCESIONARJA, KONCEDENTA TER UPORABNIKOV
Obveznosti koncesionarja so predvsem:
– izvajati koncesijo s skrbnostjo strokovnjaka, v skladu z zakoni, drugimi predpisi in koncesijsko pogodbo in zagotavljati uporabnikom enakopravno kontinuirano oskrbo z javnimi dobrinami ter kvalitetno opravljanje gospodarske javne službe, v skladu s predpisi in v javnem interesu;
– upoštevati tehnične, zdravstvene in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem gospodarske javne službe;
– kot dober gospodarstvenik uporabljati oziroma vzdrževati objekte, naprave in druga sredstva, namenjena izvajanju gospodarske javne službe;
– vzdrževati objekte in naprave koncesije tako, da se, ob upoštevanju časovnega obdobja trajanja koncesije, ohranja njihova vrednost;
– omogočati nemoten nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe in koncesije;
– skrbeti za tekoče obveščanje javnosti o dogodkih v zvezi z izvajanjem koncesije;
– pravočasno odgovoriti uporabnikom na njihove pobude in pritožbe;
– vodenje evidenc v zvezi z javno službo in izvajanjem koncesije, usklajenih z občinskimi evidencami;
– ažurno in strokovno voditi poslovne knjige;
– pripraviti predloge poslovnih načrtov, letnih programov in dolgoročnih planov gospodarske javne službe in jih predložiti županu in pristojnemu oddelku občinske uprave v potrditev, pripravljati letna poročila, kakor tudi druge kalkulacije stroškov in prihodkov dejavnosti;
– poročati koncedentu o izvajanju koncesije;
– zagotavljati dežurno službo 24 ur na dan vse dni v letu;
– v prvotno stanje povrniti nepremičnine, na katerih se je izvajala gospodarska javna služba ter
– obveščati pristojne organe o kršitvah.
Natančen obseg, vsebino, način izvajanja in ostale parametre pravic in obveznosti koncesionarja, ki so predmet dejavnosti gospodarske javne službe, koncedent določi v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
Obveznosti koncedenta so predvsem:
– da zagotavlja izvajanje vseh storitev predpisanih z zakonom, s predpisi o načinu izvajanja gospodarske javne službe in s tem odlokom ter v skladu s pogoji, ki so navedeni v tem odloku;
– da zagotovi sankcioniranje uporabnikov zaradi onemogočanja izvajanja storitev gospodarske javne službe;
– da zagotovi sankcioniranje morebitnih drugih nepooblaščenih izvajalcev, ki bi med dobo trajanja koncesije izvajali storitve gospodarske javne službe na področju občine ter
– pisno obveščanje koncesionarja o morebitnih ugovorih oziroma pritožbah uporabnikov.
Natančen obseg, vsebino, način izvajanja in ostale parametre pravic in obveznosti koncedenta, koncedent določi v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
Uporabniki imajo od koncesionarja zlasti pravico:
– do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev koncesionarja;
– pravico do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev skladno s prioritetami;
– vpogleda v evidence oziroma v zbirke podatkov, ki jih vodi koncesionar in se nanašajo nanj ter
– uporabljati storitve gospodarske javne službe pod pogoji, določenimi z zakonom, s tem odlokom, koncesijsko pogodbo in z drugimi predpisi.
Uporabnik storitev koncesionirane gospodarske javne službe se lahko v zvezi z izvajanjem koncesionirane gospodarske javne službe pritoži koncesionarju in/ali koncedentu, če meni, da je bila storitev javne službe opravljena v nasprotju s tem aktom.
Uporabniki imajo do koncesionarja zlasti dolžnost:
– upoštevati navodila koncesionarja in mu omogočiti neovirano opravljanje storitev koncesionirane gospodarskih javnih služb;
– omogočiti neoviran dostop do vseh prostorov in naprav, kjer se opravljajo storitve koncesionirane gospodarskih javnih služb.
Če uporabnik storitev koncesionarju, ki ima namen opraviti dela v okviru storitev javne službe, tega ne dovoli ali mu to onemogoči, je koncesionar o tem dolžan obvestiti pristojno inšpekcijo oziroma drug nadzorni organ.
Inšpektor iz prejšnjega odstavka lahko na pobudo koncesionarja odredi uporabniku storitev, da zagotovi vse, kar je potrebno za izvedbo storitev javne službe.
V. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI KONCESIONAR
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba.
Vrste in možnosti skupnega nastopa pri izvajanju gospodarske javne službe koncedent natančno opredeli v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja.
V prijavi za pridobitev koncesije (prijavi na javni razpis) mora prijavitelj izkazati:
– da ne obstajajo razlogi za izključitev prijaviteljeve prijave iz sodelovanja v postopku, skladno z določbami veljavne zakonodaje, ki ureja koncesije,
– da izpolnjuje vse ostale pogoje, ekonomske in finančne pogoje ter tehnične in strokovne pogoje, ki jih koncedent opredeli in določi v dokumentaciji za izbor koncesionarja za podelitev koncesije.
Koncesionar mora biti ustrezno zavarovan za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam in za škodo, jo pri izvajanju javne službe povzroči uporabnikom ali drugim osebam.
Obseg in vrsta zavarovanja iz prejšnjega odstavka se določi s koncesijsko pogodbo.
VI. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
Natančen obseg in vsebino javnega pooblastila koncesionarju koncedent opredeli v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
VII. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Izvajanje gospodarske javne službe zagotavlja koncesionar z opremo in napravami, ki so njegova last, jih ima v najemu, posesti ali jih zagotovi za izvajanje gospodarske javne službe na drugi pravni podlagi. Koncesionar izvaja gospodarsko javno službo v svojem imenu in za svoj račun.
Natančen obseg in vsebino splošnih pogojev za izvajanje gospodarske javne službe, koncedent določi v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
VIII. VRSTA IN OBSEG MONOPOLA
Gospodarsko javno službo izvaja koncesionar na podlagi podeljene koncesije in sklenjene koncesijske pogodbe.
Koncesionar je po pooblastilu koncedenta edini in izključni izvajalec podeljene gospodarske javne službe skladno s tem odlokom.
V izjemnih primerih lahko koncesionar, ob soglasju koncedenta in po predpisanem postopku, sklene z drugim usposobljenim izvajalcem pogodbo o začasni pomoči, v okviru katere lahko druga oseba opravlja posamezne storitve javne službe na koncesijskem območju.
Kakršenkoli odstop od določila zgornjega odstavka bo koncedent opredelil v dokumentaciji za izbor koncesionarja oziroma v koncesijski pogodbi.
IX. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
Koncesijsko razmerje za dejavnost iz 4. člena tega odloka nastane, koncesionar pa pridobi pravice in dolžnosti iz koncesijskega razmerja na način, kot to določa dokumentacija za izbor koncesionarja oziroma koncesijska pogodba.
Koncesijsko razmerje se podeli za obdobje šestih let, z možnostjo podaljšanja za tri leta.
Koncesijska pogodba se lahko po njenem izteku podaljša zgolj iz razlogov in pod pogoji določenimi v zakonu in dokumentaciji za izbor koncesionarja oziroma koncesijski pogodbi, največ do izbire novega koncesionarja ali izvajalca za področje predmeta javne službe.
X. NAČIN PODELITVE KONCESIJE, ORGAN, KI OPRAVI IZBOR KONCESIONARJA IN ORGAN, POOBLAŠČEN ZA SKLENITEV KONCESIJSKE POGODBE
Koncedent izbere koncesionarja z javnim razpisom, ki se objavi skladno z veljavnimi določbami zakonodaje, ki ureja podelitev koncesije za izvajanje obveznih gospodarskih javnih služb.
Koncesionar mora izpolnjevati pogoje po zakonu, predpisih Občine Sveti Jurij bo Ščavnici, določbah javnega razpisa in dokumentaciji za izbor koncesionarja.
V postopku izbire koncedent zagotovi transparentno in enakopravno obravnavanje ponudnikov.
Javni razpis mora določati in vsebovati vse zahtevane informacije, kot jih predvideva področna zakonodaja, ta odlok in ostali relevantni predpisi Občine Sveti Jurij ob Ščavnici.
Za vodenje postopka razpisa in oceno ponudb imenuje župan strokovno komisijo, ki jo sestavljajo predsednik in trije člani.
Izbira koncesionarja se izvede po postopku določenem z zakonom, ki ureja področje, ki ureja področje javnih gospodarskih služb.
Koncesijsko pogodbo na strani koncedenta sklene župan.
XI. VIRI FINANCIRANJA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Izvajanje koncesionirane gospodarske javne služne se financira iz proračuna koncedenta.
Cenik storitev in način usklajevanja cen se določi v koncesijski pogodbi.
XII. NAČIN PLAČILA ZA IZVRŠEVANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Plačilo za izvajanje gospodarske javne službe je mesečno in se obračunava skladno s cenikom storitev za pretekli mesec na podlagi potrjenih izvedenih storitev.
Natančen način plačila, plačilni pogoji iz ostale modalitete vezano na plačevanje storitev gospodarske javne službe koncedent specificira v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
XIII. NADZOR NAD IZVAJANJEM GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Nadzor nad izvajanjem podeljene koncesije izvaja pristojni oddelek občinske uprave v okviru danih pooblastil.
Celotna vsebina nadzora bo detajlno opredeljena v dokumentaciji za izbor koncesionarja.
Nadzor nad izvajanjem pogodbe lahko opravlja tudi notranja revizija, zunanja revizija in Nadzorni odbor občine.
Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka lahko izvaja tudi občinska inšpekcija.
Finančni nadzor nad poslovanjem koncesionarja izvaja pristojni oddelek občinske uprave.
Medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem strokovnega in finančnega nadzora uredita koncedent in koncesionar s koncesijsko pogodbo.
XIV. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
Koncesijsko razmerje preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– s prenehanjem koncesionarja,
– z odkupom koncesije,
– z odvzemom koncesije,
– s prevzemom gospodarske javne službe v režijo ali
– iz drugih razlogov opredeljenih v koncesijski pogodbi in razlogov, kot jih določa veljavna zakonodaja na področju koncesij.
Koncesijska pogodba preneha:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena,
– z (enostranskim) koncedentovim razdrtjem,
– z odstopom od koncesijske pogodbe,
– s sporazumno razvezo ali
– iz drugih razlogov opredeljenih v koncesijski pogodbi in razlogov, kot jih določa veljavna zakonodaja na področju koncesij.
Koncesijska pogodba lahko s (enostranskim) koncedentovim razdrtjem preneha iz razlogov, ki jih določa veljavna zakonodaja na področju podeljevanja koncesij za obvezno gospodarsko javno službo. Prav tako lahko koncesija preneha s koncedentovim enostranskim odstopom iz razlogov, ki jih koncedent opredeli v dokumentaciji za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi.
Vsaka stranka lahko odstopi od koncesijske pogodbe:
– če je to v koncesijski pogodbi izrecno določeno ali
– če druga stranka krši koncesijsko pogodbo, pod pogoji in na način, kot je v njej določeno.
Ne šteje se za kršitev koncesijske pogodbe akt ali dejanje koncedenta v javnem interesu, ki je opredeljen v zakonu ali na zakonu temelječem predpisu, ki se neposredno in posebej nanaša na koncesionarja in je sorazmeren s posegom v koncesionarjeve pravice.
Vse preostale možnosti odstopa, razveze ali prenehanja pogodbe koncedent opredelil v dokumentaciji za izbor koncesionarja, pogodbeni stranki pa jih bosta dogovorili v sklenjeni koncesijski pogodbi.
XV. DRUGE SESTAVINE, POTREBNE ZA DOLOČITEV IN IZVAJANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
Višja sila in druge nepredvidljive okoliščine so izredne, nepremagljive in nepredvidljive okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje pogodbenih strank (v celoti tuje pogodbenim strankam). Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, vojna ali ukrepi oblasti, pri katerih izvajanje gospodarske javne službe ni možno na celotnem območju občine ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Višja sila in druge nepredvidene izredne okoliščine bodo konkretizirane v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. Prav tako bo koncedent v dokumentaciji za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi opredelil tudi vse preostale medsebojne obveznosti in pravice iz naslova višjih sil in nepredvidenih izrednih okoliščin.
Če nastanejo po sklenitvi koncesijske pogodbe okoliščine, ki bistveno otežujejo izpolnjevanje obveznosti koncesionarja in to v takšni meri, da bi bilo kljub posebni naravi koncesijske pogodbe nepravično pogodbena tveganja prevaliti pretežno ali izključno le na koncesionarja, ima koncesionar pravico zahtevati spremembo koncesijske pogodbe.
Spremenjene okoliščine iz prejšnjega odstavka niso razlog za enostransko prenehanje koncesijske pogodbe. O nastopu spremenjenih okoliščin se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju koncesijske pogodbe v takih pogojih. Kljub spremenjenim okoliščinam je koncesionar dolžan izpolnjevati obveznosti iz koncesijske pogodbe.
Za vsa razmerja med koncedentom in koncesionarjem ter koncesionarjem in uporabniki storitev gospodarske javne službe se uporablja izključno pravni red Republike Slovenije.
XVI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Koncesijski akt za podelitev koncesije za izvajanje obvezne občinske gospodarske javne službe rednega vzdrževanja občinskih cest in izvajanja zimske službe na občinskih cestah v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 47/10).
Št. 3710-0006/2016-003
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 29. junija 2016
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Miroslav Petrovič l.r.