Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP), Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 86/10, 75/12, 47/13 – ZDU-1G, 50/14, 90/14 – ZDU-1I, 14/15 – ZUUJFO in 76/15) ter 22. in 98. člena Statuta Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 71/16) je Svet Mestne občine Kranj na 23. seji dne 21. 12. 2016 sprejel
o proračunu Mestne občine Kranj za leto 2017
1. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Mestno občino Kranj za leto 2017 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | | v eur |
KONTO | | OPIS | 2017 |
A. | | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 54.950.714 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 47.278.777 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 39.527.285 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 26.369.785 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 12.316.500 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 841.000 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 7.751.492 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 5.818.942 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 33.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 354.000 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 66.940 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 1.478.610 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 742.000 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 320.000 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIHSREDSTEV | 422.000 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 3.450 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 3.450 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 6.826.487 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 2.336.642 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 4.489.845 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (783+786+787) | 100.000 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 100.000 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 57.976.584 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 17.165.304 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 3.214.684 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 467.685 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 11.032.935 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 430.000 |
409 | | REZERVE | 2.020.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 23.257.633 |
410 | | SUBVENCIJE | 646.600 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 10.593.274 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 2.228.315 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 9.789.444 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 16.764.284 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 16.764.284 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 789.363 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 230.810 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 558.553 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. – II.) | -3.025.870 |
B. | | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 20.000 |
750 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 20.000 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 0 |
440 | | DANA POSOJILA | 0 |
441 | | POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 0 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) | 20.000 |
C. | | RAČUN FINANCIRANJA | |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 3.200.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 3.200.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 2.245.000 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 2.245.000 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.) | –2.050.870 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII. – VIII.) | 955.000 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 3.025.870 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA | 2.402.531 |
| | - OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ PRETEKLEGA LETA | 0 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Mestne občine Kranj.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
Župan je za izvrševanje proračuna odgovoren Svetu Mestne občine Kranj.
Za zakonitost, namenskost, učinkovitost in gospodarnost razpolaganja s proračunskimi sredstvi odgovarja predstojnik neposrednega proračunskega uporabnika. Predstojnik neposrednih proračunskih uporabnikov občine, razen krajevnih skupnosti, je župan. Predstojniki neposrednih proračunskih uporabnikov – krajevnih skupnosti so predsedniki svetov krajevnih skupnosti.
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja v zvezi z izvrševanje proračuna na druge osebe.
Oseba, ki je pooblaščena za podpisovanje odredb za plačila iz proračuna je pooblaščeni odredbodajalec.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. in 80. člena Zakona o javnih financah (v nadaljevanju ZJF), tudi naslednji prihodki:
1. lastni prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v njihovem finančnem načrtu,
2. transferni prihodki za investicije iz državnega proračuna, ki v sprejetem proračunu niso načrtovani ali so načrtovani v premajhnem znesku,
3. prejeta sredstva iz evropskih skladov in drugih institucij, ki v proračunu niso načrtovana ali so načrtovana v premajhnem znesku,
4. namenski prihodki proračunskega stanovanjskega sklada, ki se uporabijo za financiranje odhodkov, predvidenih v finančnem načrtu sklada; namenski prihodki proračunskega stanovanjskega sklada se štejejo kot namenski največ do višine določene v posebnem delu proračuna,
5. koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki se uporabi za sofinanciranje čistilne akcije, ki poteka tudi v gozdovih.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg prihodkov in odhodkov proračuna.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, sprememba proračuna ali rebalans proračuna. Obseg izvedenih prerazporeditev pravic porabe se računa po neto načelu, ki je sešteta razlika med prerazporeditvami na proračunsko postavko in z njih.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu krajevne skupnosti odloča predsednik sveta krajevne skupnosti brez omejitev. O prerazporeditvi pravic porabe med finančnimi načrti krajevnih skupnosti odločajo predsedniki svetov krajevnih skupnosti brez omejitev. O prerazporeditvah pravic porabe iz finančnega načrta krajevne skupnosti v finančni načrt občinske uprave odloča predsednik sveta krajevne skupnosti brez omejitev. O prerazporeditvah pravic porabe iz finančnega načrta občinske uprave na finančne načrte krajevnih skupnosti v okviru projekta iz načrta razvojnih programov odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu neposrednih uporabnikov:
– sveta Mestne občine Kranj,
– nadzornega odbora,
– medobčinskega inšpektorata Kranj,
– skupne službe notranje revizije Kranj in
– župana,
odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu občinske uprave na predlog vodje notranje organizacijske enote odloča župan. V primerih prerazporeditev med notranje organizacijskimi enotami (tudi Medobčinski inšpektorat Kranj in Skupna služba notranje revizije Kranj) morata prerazporeditev predlagati vodji obeh notranje organizacijskih enot.
Župan lahko v finančnem načrtu občinske uprave brez omejitev prerazporeja pravice porabe v okviru istega podprograma.
Župan lahko v finančnem načrtu občinske uprave prerazporeja pravice porabe med podprogrami v okviru glavnega programa, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma ne sme presegati 15 % podprograma, in med glavnimi programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 10 % glavnega programa v sprejetem finančnem načrtu.
Župan lahko v finančnem načrtu občinske uprave prerazporeja pravice porabe med področji porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega področja porabe ne sme presegati 10 % področja porabe v sprejetem proračunu.
V obseg prerazporeditev iz prejšnjega odstavka ne štejejo prerazporeditve, ki so potrebne zaradi plačil na podlagi pravnomočnih odločitev sodišč ali drugih upravnih organov.
V okviru prerazporeditev uporabniki lahko predlagajo tudi odpiranje novih proračunskih postavk.
O prerazporeditvah, ki presegajo zgoraj določene pravice župana, odloča Svet Mestne občine Kranj.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij in konec leta z zaključnim računom proračuna poroča Svetu Mestne občine Kranj o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 80 odstotkov pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika; od tega:
1. v letu 2018, 80 odstotkov navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 60 odstotkov navedenih pravic porabe.
Skupni obseg obveznosti, ki jih prevzame neposredni uporabnik in bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago, storitve ter tekoče transfere, ne sme presegati 40 odstotkov pravic porabe, sprejete v njegovem finančnem načrtu.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter za prevzemanje obveznosti po projektih, ki imajo zagotovljene vire financiranja.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v letnem načrtu razvojnih programov. Spremembe projektov, katerih okvirna vrednost se poveča za več kot 20 odstotkov ali se sredstva v proračunu povečajo za več kot 100.000 eurov, mora predhodno potrditi Svet Mestne občine Kranj.
Omejitev iz prejšnjega odstavka ne velja za projekte, ki se nanašajo na svetniške skupine in za skupni projekt krajevnih skupnosti. Omejitev ne velja tudi za projekte, ki se financirajo iz namenskih prihodkov, ki v proračunu niso bili načrtovani ali so bili načrtovani v premajhnem znesku.
V obseg prerazporeditev tudi ne štejejo prerazporeditve, ki so potrebne zaradi plačil na podlagi pravnomočnih odločitev sodišč ali drugih upravnih organov.
Vse prerazporeditve iz projektov, pri katerih so v načrtu razvojnih programov za tekoče leto predvideni namenski prihodki, mora predhodno potrditi Svet Mestne občine Kranj.
Projekte, glede katerih se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega leta, župan uvrsti v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve Sveta Mestne občine Kranj.
Proračunski skladi so:
1. rezervni sklad, oblikovan po ZJF in
2. stanovanjski sklad, ustanovljen na podlagi odloka o ustanovitvi proračunskega sklada.
Proračunska rezerva se v letu 2017 oblikuje v višini določeni v posebnem delu proračuna.
Na predlog za finance pristojne notranje organizacijske enote občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2.100 eurov župan in o tem s pisnimi poročili tekoče obvešča Svet Mestne občine Kranj.
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se do višine, določene v posebnem delu, zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki je namenjena financiranju odhodkov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi splošne proračunske rezervacije na podlagi 42. člena ZJF odloča na predlog pristojnih notranje organizacijskih enot občinske uprave s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan.
Skupna vrednost odobrenih sklepov o prerazporeditvi iz prejšnjega odstavka ne sme presegati sredstev zagotovljenih na posebni proračunski postavki v posebnem delu proračuna.
Za prerazporeditve iz splošne proračunske rezervacije na postavke finančnega načrta neposrednega uporabnika ne veljajo omejitve iz 5. člena.
O opravljenih prerazporeditvah župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij in konec leta z zaključnim računom proračuna poroča Svetu Mestne občine Kranj.
4. POSEBNOSTI RAVNANJA S STVARNIM PREMOŽENJEM MESTNE OBČINE KRANJ
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.000 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
Župan o odpisu dolga poroča Svetu Mestne občine Kranj v skupnem znesku po posameznih namenih s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij in z zaključnim računom proračuna.
(načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem)
Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem do vrednosti posamezne nepremičnine do višine 5.000 eurov sprejme župan.
(načrt ravnanja s premičnim premoženjem)
V načrt ravnanja s premičnim premoženjem je potrebno uvrstiti premično premoženje nad vrednostjo posameznega premičnega premoženja v višini 10.000 eurov. Načrt ravnanja s premičnim premoženjem sprejme župan.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov leta 2017 se Mestna občina Kranj lahko dolgoročno zadolži do višine 3.200.000 eurov, in sicer za financiranje investicijskih projektov iz načrta razvojnih programov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Kranj, v letu 2017 ne sme preseči skupne višine 1.000.000 eurov. Skupna višina pomeni največjo dovoljeno vsoto vseh poroštev skupaj.
Pogoj za poroštvo pravnim osebam javnega sektorja je soglasje Sveta Mestne občine Kranj.
6. PRAVNI POSLI SVETA KRAJEVNE SKUPNOSTI
(veljavnost pravnih poslov, ki jih sklepajo sveti krajevne skupnosti)
Pravni posli, ki jih sklene svet krajevne skupnosti v višini posameznega pravnega posla v posameznem proračunskem letu do 20.000 eurov, so veljavni brez predhodnega soglasja župana.
Takšni pravni posli morajo biti v skladu s finančnim načrtom.
7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2018)
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Kranj v letu 2018, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
(prenos sredstev v naslednje leto)
Stanje sredstev na zakladniških podračunih konec leta se prenese v finančne načrte neposrednih proračunskih uporabnikov za naslednje leto. Za obseg prenesenih sredstev se povečajo pravice porabe neposrednih proračunskih uporabnikov.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-26/2016-14
Kranj, dne 21. decembra 2016
Boštjan Trilar l.r.