Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) in 15. in 97. člena Statuta Občine Straža (Uradni list RS, št. 7/07, 27/08 in 38/13) je Občinski svet Občine Straža na 14. seji dne 20. 12. 2016 sprejel
o proračunu Občine Straža za leto 2017
S tem odlokom se za Občino Straža za leto 2017 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
| Skupina/Podskupina kontov/ Konto/Podkonto | Proračun za leto 2017 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.111.293 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.212.932 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 2.496.713 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 2.025.898 |
| 703 Davki na premoženje | 430.208 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 40.607 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 716.218 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 356.059 |
| 711 Takse in pristojbine | 5.831 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 15.819 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 36.250 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 302.259 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 331.805 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredm. dolgor. sredstev | 331.805 |
73 | PREJETE DONACIJE | 550 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 550 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 566.006 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 186.006 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU | 380.000 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 4.834.231 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 1.012.015 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 332.277 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 53.113 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 611.595 |
| 403 Plačila domačih obresti | 4.531 |
| 409 Rezerve | 10.500 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.049.440 |
| 410 Subvencije | 75.370 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 578.364 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 132.847 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 262.859 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 2.732.825 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 2.732.825 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 39.950 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 34.800 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 5.150 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ | –722.938 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
| RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | |
50 | ZADOLŽEVANJE | 0 |
| 500 Domače zadolževanje | 0 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 40.000 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 40.000 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 40.000 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –762.938 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –40.000 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 722.938 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 762.938 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Straža.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan lahko prerazporedi sredstva proračuna, če nastanejo zato utemeljeni razlogi oziroma če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekuje dinamika izvajanja investicij in realizacija investicij.
Župan Občine Straža je pooblaščen, da brez soglasja občinskega sveta prerazporeja sredstva znotraj posameznega glavnega programa, da prerazporeja sredstva med glavnimi programi do višine 20 % in da prerazporedi sredstva iz posameznega področja porabe v drugo področje porabe proračuna do višine 20 % posameznega področja.
Proračunska sredstva se lahko prosto prerazporejajo med podkonti v okviru iste proračunske postavke. Na posamezni proračunski postavki se lahko odpirajo novi podkonti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2017 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan kot predstojnik neposrednega uporabnika lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov.
Vso investicijsko dokumentacijo za projekte vključene v načrt razvojnih programov sprejema župan.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Novi projekti se lahko kot evidenčni projekti uvrstijo v načrt razvojnih programov tekočega leta samo na podlagi odločitve župana.
Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF. Občina bo v letu 2017 vplačevala v en sklad, in sicer:
Sklad za štipendiranje v višini 5.000 EUR
Proračunska rezerva se v letu 2017 oblikuje v višini 2.000,00 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 3.500 EUR. Župan o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe.
Občinska uprava lahko zahteva, da mu posredni uporabniki občinskega proračuna, pred deponiranjem prostih denarnih sredstev pri bankah ponudijo denarna sredstva, če je to treba zaradi likvidnosti sredstev oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
Nakup nepremičnin se izvaja na podlagi Letnega načrta pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine.
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2017 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 7.500,00 EUR.
Župan lahko na prošnjo dolžnika ob primernem zavarovanju in obrestovanju odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga dolžnika ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika.
Župan lahko zahteva takojšne plačilo celotnega dolga, katerega plačilo je odloženo, če eden izmed obrokov ni pravočasno plačan.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Občina se v letu 2017 ne bo dodatno dolgoročno zadolžila. Začeli bomo z odplačilom obrokov, v letu 2015, najetega posojila.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnega zavoda katerega ustanoviteljica je Občina Straža, v letu 2017 ne sme preseči skupne višine glavnic 100.000,00 EUR.
(obseg zadolževanja javnega zavoda)
Posredni uporabnik občinskega proračuna, javni zavod katerega ustanoviteljica je občina se lahko v letu 2017 zadolži do skupne višine 100.000,00 EUR.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila, ki bo v skladu z zakonom in mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2018)
V obdobju začasnega financiranja Občine Straža v letu 2018, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 41000-3/2016
Straža, dne 20. decembra 2016
Dušan Krštinc l.r.