Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP in 7. člena Statuta Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 87/15 – UPB) je Svet Mestne občine Slovenj Gradec na 22. redni seji dne 21. 12. 2016 sprejel
o proračunu Mestne občine Slovenj Gradec za leto 2017
1. člen
S tem odlokom se za proračun Mestne občine Slovenj Gradec za leto 2017 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| | v EUR |
KONTO | NAZIV KONTA | SPREJETI PRORAČUN 2017 |
1 | 2 | 3 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 18.929.234,04 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 14.709.937,12 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704) | 11.486.696,00 |
| 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 9.166.096,00 |
| 703 DAVKI NA PREMOŽENJE | 2.071.500,00 |
| 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 249.100,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 3.223.241,12 |
| 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 2.079.388,02 |
| 711 TAKSE IN PRISTOJBINE | 5.000,00 |
| 712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 29.045,00 |
| 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 1.800,00 |
| 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 1.108.008,10 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+722) | 668.929,36 |
| 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 74.707,00 |
| 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDM. SRED. | 594.222,36 |
73 | PREJETE DONACIJE (730) | 35.000,00 |
| 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 35.000,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI (740) | 3.515.367,56 |
| 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINAN. INSTITUC. | 1.904.517,56 |
| 741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV EVROPSKE UNIJE | 1.610.850,00 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 20.177.407,79 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 5.267.656,73 |
| 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 1.522.223,00 |
| 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOC. VARNOST | 230.580,00 |
| 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 3.434.686,67 |
| 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 66.710,86 |
| 409 REZERVE | 13.456,20 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 6.534.550,00 |
| 410 SUBVENCIJE | 68.400,00 |
| 411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM, GOSPODINJSTVOM | 2.994.106,00 |
| 412 TRANSFERI NEPRIDOBITNIM ORGANIZ. IN USTANOVAM | 782.313,00 |
| 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 2.671.165,00 |
| 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 18.566,00 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 8.375.201,06 |
| 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 8.375.201,06 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) | 0,00 |
| 431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PRORAČ. UPORABNIKI | 0,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ/PRESEŽEK (I. – II.) | –1.248.173,75 |
B RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750) | 50.000,00 |
| 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 50.000,00 |
| 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
44 V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440) | 50.000,00 |
| 440 DANA POSOJILA | 50.000,00 |
| 441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FIN. NALOŽB | 0,00 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITAL. DELEŽEV (IV.- V.) | 0,00 |
C RAČUN FINANCIRANJA |
50 VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 1.332.002,00 |
| 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 1.332.002,00 |
55 VIII. | ODPLAČILO DOLGA (550) | 682.002,00 |
| 550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 682.002,00 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –598.173,75 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 650.000,00 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 1.248.173,75 |
XII. | STANJE SRED. NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 598.173,75 |
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov sta priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Uporabniki sredstev proračuna prevzemajo obveznosti samo za namene in do višine, določene v posebnem delu proračuna.
Sredstva proračuna se med letom nakazujejo uporabnikom kot mesečne akontacije, praviloma v višini ene dvanajstine. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna. Sredstva za druge odhodke se nakazujejo na podlagi računov, pogodb, pisnih zahtevkov in sklepov.
Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma s kriteriji, ki jih določi župan ali javni natečaj. Sredstva, za katere ni določenih kriterijev z zakonskimi predpisi, se v posebnem delu proračuna razporedijo na podlagi programov, ki jih potrdi župan.
Programi iz prejšnjega odstavka se oddajo s pogodbo. Župan v roku 60 dni po sprejemu proračuna uskladi programe v okviru sprejetega proračuna.
Če se med letom znatno spremeni delovno področje ali pristojnost proračunskega uporabnika, se mu sorazmerno zmanjša oziroma poveča obseg sredstev.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
O prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami znotraj finančnega načrta odloča župan na predlog skrbnika proračunske postavke, pri čemer proračunska postavka, ki se povečuje, ne sme presegati:
– pri proračunskih postavkah do vključno 50.000,00 EUR 20% obsega posamezne proračunske postavke v sprejetem proračunu;
– pri proračunskih postavkah nad 50.000,00 EUR 10% obsega posamezne proračunske postavke v sprejetem proračunu.
Prerazporeditev sredstev na proračunsko postavko je možna na račun ustreznega zmanjšanja sredstev na eni ali več proračunskih postavk v finančnem načrtu neposrednega proračunskega uporabnika, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katera so bila sredstva zagotovljena.
Skrbniki proračunskih postavk in za finance pristojen organ lahko samostojno prerazporejajo pravice porabe med konti in podkonti v okviru iste proračunske postavke.
Župan o izvršenih prerazporeditvah polletno poroča mestnemu svetu.
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pri porabi proračunskih sredstev upoštevati predpise Zakona o javnih naročilih.
V breme proračuna se lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, za posamezno tekočo ali investicijsko nalogo, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Za investicije, katerih izvedba presega višino dovoljenega obsega pravice porabe v tekočem proračunu in možnost predobremenitev proračuna naslednjega leta iz zgornjega odstavka, se lahko razpiše javno naročilo v okviru vrednosti investicijskega programa, ki ga potrdi občinski svet. Proračunski uporabnik lahko s tem predobremeni proračun prihodnjih let za posamezni projekt oziroma investicijsko nalogo do načrtovane višine sredstev v načrtu razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in četrtega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se prioritetno vključijo v proračun leta, na katerega se nanašajo.
Dinamika izvrševanja investicijskih namenov, opredeljenih v finančnem načrtu neposrednega uporabnika, se usklajuje v okviru razpoložljivih prilivov in ob upoštevanju namenskih sredstev.
O izdatkih investicijskega značaja, opredeljenih v finančnem načrtu neposrednega uporabnika – občinski organi in uprava – odloča župan s potrditvijo načrta nabav in gradenj in programa investicijskih transferov.
Prioriteta v izvajanju investicijskih nalog neposrednih proračunskih uporabnikov je dokončanje začetih investicij in nalog, za katere je opredeljeno sofinanciranje s strani države oziroma Evropske unije.
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20% izhodiščne vrednosti odloča župan, ki lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20% izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po zakonu o javnih financah.
Proračunska rezerva se v letu 2017 oblikuje v višini 6.000,00 evrov.
Posredni proračunski uporabniki sredstev proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2017 ter poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih oziroma metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
Posredni proračunski uporabniki so dolžni dodatno predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, nadzorni odbor ali za finance pristojen organ občinske uprave.
Župan je pooblaščen, da odloča:
– v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi, največ do 5% sprejetega proračuna;
– o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja do višine 21.000,00 evrov;
– o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 2.100,00 evrov in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet;
– o odpisu oziroma delnem odpisu dolga dolžniku, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, vendar največ do višine 450,00 evrov.
Za zakonito in namensko uporabo sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan lahko za izvrševanje proračuna pooblasti tudi druge osebe.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV MESTNE OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Mestna občina Slovenj Gradec se bo v letu 2017 dolgoročno zadolžila do višine 1.332.002,00 EUR za izvrševanje občinskega proračuna za investicije, predvidene v občinskem proračunu.
Obseg poroštev mestne občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Slovenj Gradec, v letu 2017 ne sme preseči skupne višine glavnic 80.000,00 evrov.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se lahko v letu 2017 zadolžijo do skupne višine 300.000,00 EUR.
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se mestna občina lahko v letu 2017 zadolži do višine 300.000,00 EUR.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Slovenj Gradec v letu 2017, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0072/2016
Slovenj Gradec, decembra 2016
Mestne občine Slovenj Gradec
Andrej Čas l.r.