Št. 41001-30/2016 Ob-1493/16, Stran 487
Na podlagi Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/07 – odl. US, 56/08, 4/10, 20/11, 100/11 – odl. US in 111/13), v skladu s Pravilnikom o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa za izbiro kulturnih programov in kulturnih projektov (Uradni list RS, št. 43/10), z Lokalnim programom za kulturo Mestne občine Maribor 2015–2020 (http://www.maribor.si) ter sklepom št. 41001-30/2016-1 o izvedbi javnega razpisa objavlja Mestna občina Maribor
za izbor kulturnih programov, ki jih bo v letih 2016–2018 sofinancirala Mestna občina Maribor (v nadaljevanju: programski razpis JRPJI-KUL-2016-18)
Naziv in sedež naročnika: Mestna občina Maribor, Ulica heroja Staneta 1, 2000 Maribor.
1. Predmet in cilji razpisa
1.1. Predmet razpisa je izbor celoletnih ali ciklično zasnovanih in za daljše obdobje načrtovanih javnih nepridobitnih kulturnih programov (v nadaljevanju: programov), ki jih bo v letih 2016, 2017 in 2018 Mestna občina Maribor sofinancirala na področjih:
– založniških dejavnosti;
– kulturno umetniških in razstaviščnih dejavnosti;
– avdiovizualnih in medijskih dejavnosti;
– kulturne ustvarjalnosti mladih in interdisciplinarnih kulturno družbenih dejavnosti.
Mestna občina Maribor bo izbrala predloge za sofinanciranje programov po postopku, ki ga določa Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa za izbiro kulturnih programov in kulturnih projektov (Uradni list RS, št. 43/10).
1.2. Pomen in uporaba pojmov:
– Izraz »program« se v tem razpisu uporablja za označevanje celovitih, zaokroženih in stabilno zasnovanih kulturnih dejavnosti z jasno opredeljenimi cilji in načrtom izvajanja, ki praviloma trajajo daljše obdobje ali pa se izvajajo kot povezani cikli kulturnih dogodkov. »Program« ni posamičen kulturni dogodek oziroma projekt, lahko pa vključuje niz kulturnih dogodkov, akcij oziroma projektov.
– »Nepridobitni program« je program, katerega lastni prihodki (npr. od vstopnin, avtorskih pravic, sponzorjev, koproducentov itd.) skupaj s prihodki izvajalca za ta program iz javnih sredstev (proračun države, občin, javnih zavodov, sredstva iz razpisov EU ipd.) ne presegajo odhodkov za upravičene stroške projekta.
– Izraz »komercialna usmeritev« se v tem razpisu uporablja za označevanje takih programov ali programskih vsebin, ki dajejo prednost potrošniškemu razumevanju kulture in umetnosti ter se pred umetniško vrednostjo in strokovno konsistentnostjo primarno prilagajajo konzumnemu aspektu ustvarjalnosti.
– Odgovorna oseba izvajalca programa je v zadevah tega razpisa odgovorna oseba upravičene osebe.
1.3. Namen javnega razpisa
Javni razpis je namenjen ohranjanju in razvoju za mesto pomembnih kulturnih programov izvajalcev, ki niso javni zavodi, in ki s svojimi vsebinami sledijo ciljem in prioritetam mestne kulturne politike (sprejete z Lokalnim programom za kulturo Mestne občine Maribor 2015–2020 (http://www.maribor.si/dokument.aspx?id=25598).
1.4. Cilji javnega razpisa
Splošni cilja razpisa so:
– omogočanje stabilnega izvajanja zahtevnih kulturnih programov nevladnih kulturnih organizacij, ki izkazujejo profesionalni strokovni nivo in nudijo raznovrstne kakovostne kulturne dobrine na območju Mestne občine Maribor,
– omogočanje široke dostopnosti raznovrstnih kakovostnih kulturnih dobrin v Mestni občini Maribor različnim starostnim in socialnim skupinam,
– omogočanje razvoja zahtevnejših celovitih, vsebinsko zaokroženih programov s trajnejšo organizacijsko zasnovo za trajnejše zadovoljevanje kulturnih potreb,
– spodbujati k izvajanju programov, ki se sistematično posvečajo kulturni vzgoji in vključujejo mlade ustvarjalce,
– spodbujati k razvijanju deficitarnih kulturnih praks,
– spodbujati posredovanje kulturnih dobrin v urbanem prostoru, zlasti v degradiranih območjih in za oživljanje starega mestnega jedra,
– podpora kulturnim programom s socialno integrativnimi cilji,
– podpora programom nevladnih kulturnih organizacij, ki se vključujejo v mednarodni prostor in s tem prispevajo k promociji Maribora v tujini in k splošnemu kulturnemu razvoju Mestne občine Maribor.
1.5. Upravičene osebe: upravičene osebe, ki lahko podajo vloge za sofinanciranje kulturnih programov v javnem interesu iz sredstev tega razpisa, so kulturne organizacije s statusom pravne osebe s sedežem v Mestni občini Maribor in so ustanovljene kot društvo, zasebni zavod ali zasebna ustanova, oziroma so različne oblike gospodarskih organizacij s sedežem v Mestni občini Maribor, ki so registrirane za izvajanje kulturnih dejavnosti na razpisnih področjih. Vsaj dve leti morajo izvajati program na območju Mestne občine Maribor.
1.6. Upravičeni programi: na tem razpisu lahko za sredstva Mestne občine Maribor kandidirajo le programi, ki so nepridobitni, ki bodo izvajani v Mestni občini Maribor (z izjemo gostovanj) in ki bodo izvajani vsaj dve leti v razpisanem obdobju (v letih 2016, 2017, 2018).
2. Razpisna področja
Mestna občina Maribor bo zagotovila sredstva za sofinanciranje programov na naslednjih razpisnih področjih:
2.1. Založniška in izdajateljska dejavnost
2.1.1. Sklop: Časopisno založniška dejavnost
Sofinanciranje je namenjeno programom, ki s svojo izdajateljsko dejavnostjo skrbijo za objave kritične misli ter analize sodobnih ter preteklih (zgodovinskih) kulturnih dogajanj v Mariboru in v širšem regionalnem prostoru ter s tem dajejo prostor kulturni in kulturno zgodovinski refleksiji, s čimer omogočajo artikulacijo kritične inteligence in njen vpliv na podobo Maribora.
2.1.2. Sklop: Knjižna založniška dejavnost
Sofinanciranje je namenjeno programom kvalitetnega izvirnega leposlovnega in humanističnega založništva del pretežno mariborskih avtorjev oziroma s tematiko o Mariboru in regiji. Ob izdajateljski dejavnosti so pomembna sestavina programov tudi dejavnosti, ki promovirajo knjigo in kulturo branja.
2.2. Umetniški programi
2.2.1. Sklop: Samostojni kulturno umetniški programi
Sofinanciranje je namenjeno samostojnim kulturno umetniškim programom nevladnih organizacij, pri katerih delovanju prevladuje lastna produkcija na področjih glasbenih, uprizoritvenih, vizualnih in intermedijskih umetnosti, pri tem pa je zagotavljena visoka raven umetniške ustvarjalnosti in strokovnega obvladovanja posameznih kulturno umetniških vsebin. Ob merilih profesionalne odličnosti programi zagotavljajo tudi permanentno skrb za umetniški razvoj novih generacij ustvarjalcev in poustvarjalcev, s svojo preteklo dejavnostjo pa so pomembni za celovito kulturno ponudbo v Mestni občini Maribor. Organizacijsko so lahko celoletni ali sezonski programi, oziroma programski cikli najmanj petih kulturnih dogodkov.
2.2.2. Sklop: Likovna razstaviščna dejavnost
Sofinanciranje je namenjeno programom, ki kontinuirano in celoletno v stalnih razstaviščnih prostorih izvajajo razstaviščno dejavnost ter omogočajo predstavitev kvalitetnih vizualnih del avtorjev iz domačega okolja, države in tujine. Ob predstavitvah in popularizacije stroke so pomemben del programa tudi dejavnosti, ki prispevajo k vzgoji in širjenju vrednot na področju tradicionalnih in sodobnih likovnih zvrsti, vključno s fotografijo, ilustracijo, stripom, arhitekturo in oblikovanjem. Sofinanciranje ni namenjeno prodajnim galerijam, kjer je prodaja vizualnih umetniških del osnovna oziroma primarna dejavnost.
2.3. Avdiovizualni in medijski programi
2.3.1. Sklop: Nekomercialne medijske dejavnosti
Sofinanciranje je namenjeno radijskim ali televizijskim programom, ki izpolnjujejo zahteve 80. oziroma 81. člena Zakona o medijih, pri čemer se sofinancira programe, namenjene kulturni produkciji in obveščanju o umetniških in širše kulturnih, izobraževalnih, znanstvenih, športnih ipd. dogajanjih, katerih specifična ciljna publika so mladi (dijaki in študenti), mladi pa so v veliki meri vključeni tudi v ustvarjanje programskih vsebin; od prijavljenih programov se pričakuje, da bodo zagotavljali redno obveščanje o umetniških programih in ustvarjalnih kulturnih praksah v Mariboru.
2.3.2 Sklop: Nekomercialne avdiovizualne dejavnosti
Sofinanciranje je namenjeno nepridobitnim programom, ki s svojim dolgoročnim in celostnim izvajanjem avdiovizualnih dejavnosti predstavljajo smiselno organsko celoto pri širjenju kulturnih vrednot in razvijanju kulturnih potreb tako na področju prikazovanja in festivalov, filmske vzgoje, filmske dediščine in ostale produkcije na avdiovizualnem oziroma filmskem področju ter da njihova dejavnost ni prvenstveno komercialno usmerjena tako v posredniškem, vzgojnem kot tudi produkcijskem smislu.
2.4. Drugi kulturni programi
2.4.1. Sklop: Kulturna ustvarjalnost mladih
Sofinanciranje je namenjeno programom, ki omogočajo in vzgojno razvijajo kulturno ustvarjalnost dijakov mariborskih srednjih šol na različnih kulturno umetniških področjih. Od programov se pričakuje povezovanje učnih vsebin s prostočasnimi kulturnimi aktivnostmi, katerih rezultat je lastna produkcija na zadovoljivi umetniško ustvarjalni ravni.
2.4.2. Sklop: Interdisciplinarni kulturno družbeni programi
Sofinanciranje je namenjeno programom, ki pri svojem delovanju kulturno umetniško dejavnost povezujejo z različnimi oblikami družbeno socialne angažiranosti, za njihov način delovanja pa je značilna avtonomnost produkcije, ki svoje integrativne socialne vsebine najde v takoimenovanem alternativnem okolju, oziroma okolju takoimenovane urbane kulture. Gre za različne interdisciplinarne kulturne programe in transkulturne dejavnosti, ki delujejo izven institucij, za njihovo dejavnost pa so značilni multikulturalnost, neodvisnost organizacijskih in produkcijskih struktur ter umetniško ustvarjanje in posredovanje kulturnih dobrin na različnih kulturno umetniških področjih s ciljem afirmiranja različnih procesov socialne emancipacije in družbene angažiranosti.
3. Obdobje financiranja
Po pogojih tega razpisa upravičeni izvajalci upravičenih programov (v nadaljevanju: izvajalci) lahko kandidirajo za sofinanciranje za dve ali za tri leta. Izvajalec mora ob podrobnejšem vsebinskem in finančnem izvedbenem načrtu programa za prvo leto predložiti okviren vsebinski in finančni načrt za naslednje leto oziroma leti. V postopku izbire se glede na izpolnjevanje razpisnih pogojev in kriterijev lahko odobri izvajalcu sofinanciranje tudi za krajše obdobje od želenega.
Sredstva sofinanciranja za posamezno leto so namenjena sofinanciranju stroškov za izvajanje izbranih programov v istem letu do vključno 31. decembra.
4. Predvidena višina razpoložljivih sredstev za leto 2016
Ker v času objave tega razpisa proračun Mestne občine Maribor še ni sprejet, so predvidena razpisna sredstva okvirna, dokončno pa bodo zneski za posamezna razpisna področja tega razpisa določeni s sklepom župana po sprejetju proračuna 2016. Predvidoma bodo okvirne višine sredstev na proračunskih postavkah za sofinanciranje izbranih programov v tem javnem razpisu:
– za razpisni področji 2.1 na proračunski postavki 127101 Programi v javnem interesu 122.000 EUR,
– za razpisni področji 2.2 na proračunski postavki 127102 Programi v javnem interesu 211.200 EUR,
– za razpisni področji 2.3 na proračunski postavki 127103 Programi v javnem interesu 34.000 EUR,
– za razpisni področji 2.4 na proračunski postavki 360107 Programi v javnem interesu 78.000 EUR.
Dokončna višina sredstev za posamezna razpisna področja bo določena po sprejetju proračuna Mestne občine Maribor za leto 2016 s posebnim sklepom župana Mestne občine Maribor. Okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za programe v letih 2017 in 2018 se predvideva v obsegu sredstev za leto 2016, določena pa bo po sprejetju proračunov Mestne občine Maribor za 2017 in 2018.
5. Odločanje o višini sofinanciranja za posamezno leto glede na sprejetje proračuna
Če proračun Mestne občine Maribor za leto 2016 ne bo sprejet v razpisnem roku tega razpisa, bo pred sprejetjem proračuna in dokončno določitvijo sredstev za posamezna razpisna področja razpisni postopek izpeljan do izbire programov. Predvideni zneski sofinanciranj izbranih programov bodo v takem primeru predstavljali točkovno ovrednotenje programa. V primeru nižjih proračunskih sredstev od predvidenih lahko pride do sorazmernega nižanja vrednosti točke. Programom, ki bodo s tem razpisom izbrani za sofinanciranje, bo odločba o sofinanciranju za leto 2016 izdana po sprejetju proračuna.
Izvajalci, ki bodo izbrani za sofinanciranje v letih 2017 in 2018, bodo po izteku prvega leta sofinanciranja pozvani k predložitvi poročil o izvedbi programa v preteklem letu ter podrobnejšega plana za naslednje leto. Po sprejetju proračuna za leto 2017 oziroma 2018 bodo določeni zneski sofinanciranja za leto 2017 oziroma 2018, pri čemer bodo upoštevani dejanski stroški in prihodki programa v preteklem letu, morebitna odstopanja v obsegu in kakovosti programa glede na v vlogi prijavljen program ter proračunski obseg sredstev za namene tega razpisa. O zneskih za leto 2017 oziroma 2018 bodo izdane izvajalcem nove odločbe ter sklenjeni dodatki k osnovnim pogodbam o sofinanciranju programov.
Morebitna višja proračunska sredstva od predvidenih za sofinanciranje kulturnih programov v javnem interesu ne bodo povečala višine sofinanciranja v tem razpisu izbranih programov, pač pa bodo sredstva namenjena sofinanciranju dodatno izbranih programov.
6. Upravičeni stroški
Sredstva tega razpisa so namenjena sofinanciranju upravičenih stroškov izbranih kulturnih programov. Upravičene stroške sestavljajo stroški dela ter materialni stroški (programski stroški in neprogramski splošni stroški) izvajalca. Neprogramski splošni materialni stroški in stroški dela izvajalca, ki izvaja več programov oziroma dejavnosti, so upravičeni stroški tega razpisa samo v deležu, ki se nanaša na prijavljen program. V primeru prijave programa, ki sicer traja več let, so upravičeni stroški v posameznem letu sofinanciranje le stroški, ki nastanejo v istem posameznem letu. Neupravičeni stroški programa vedno predstavljajo breme, ki ga nosi izvajalec.
Upravičeni stroški programa so stroški,
– ki so povezani s prijavljenim programom in so nujno potrebni za uspešno pripravo in izvedbo programa,
– ki so v vlogi načrtovani in ob nastanku dokumentirani; nepredvideni nujni stroški programa lahko dosegajo največ 5 odstotkov skupnih načrtovanih stroškov programa,
– ki so skladni z načeli dobrega finančnega poslovanja, zlasti glede stroškovne primernosti in stroškovne učinkovitosti, ovrednoteni pa v okviru občih meril ter veljavne prakse na področju kulture v Republiki Sloveniji,
– ki so/bodo dejansko nastali v letu sofinanciranja,
– ki so/bodo prepoznavni in preverljivi na osnovi izvirnih dokazil (verodostojnih knjigovodskih listin, ki opredljujejo nastale poslovne dogodke).
Če so skupni predvideni oziroma bodo realizirani prihodki izvajalca za prijavljen program večji od predvidenih izdatkov za upravičene stroške programa, se ustrezno zmanjša delež sredstev Mestne občine Maribor. Pri programu, sofinaciranem eno leto, lahko Mestna občina Maribor v takem primeru zahteva vrnitev ustreznega dela nakazanih sredstev, pri več let sofiananciranih programih pa svoj delež uravnoteži v naslednjem letu sofinanciranja. Povečanje upravičenih stroškov programa ne povečuje sredstev Mestne občine Maribor.
Če strokovna komisija (iz točke 14) oceni, da so v prijavi napovedani upravičeni stroški programa neustrezni glede na stroške izvedb primerljivih programov, oziroma glede na ekonomske, socialne in druge okoliščine (da so previsoki, oziroma da so posamezni stroški nepotrebni), lahko komisija določi sprejemljivo vrednost upravičenih stroškov, ki predstavlja osnovo za odločitev o višini sofinanciranja izbranih programov.
7. Pogoji za sodelovanje na razpisu
7.1. Vloge na razpis lahko vložijo upravičene osebe, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– Izvajalec najmanj v zadnjih dveh letih na območju Mestne občine Maribor kvalitetno izvaja dejavnosti na razpisanem področju, na katerega sodi prijavljeni program, kar dokazuje preteklo sofinanciranje izvajalca s strani Mestne občine Maribor ali njenih institucij.
– Izvajalec ima zagotovljene prostore in opremo, primerno za izvajanje prijavljenega programa.
– Izvajalec nima neporavnanih obveznosti do Mestne občine Maribor. Pogodbene obveze v primeru predhodnih pogodb z Mestno občino Maribor za sofinanciranje kulturnih programov ali projektov pa je izpolnil.
– Odgovorna oseba izvajalca ni kaznovana ali v postopku zaradi kršenja določb Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije – ZintPK (Uradni list RS, št. 69/11), niti nima omejitve poslovanja na podlagi tega zakona.
Vloge izvajalcev, ki ne izpolnjujejo zgornjih pogojev, bodo izločene iz postopka ocenjevanja in zavržene.
7.2. Drugi pogoji in omejitve za izvajalce:
– Izvajalec lahko na razpis prijavi samo en program, v katerem navede izbrano razpisno področje. Upoštevana bo le ena (prvo prispela) vloga izvajalca.
– Izvajalec programa dovoljuje objavo podatkov o prijavitelju in formalnih podatkov o prijavljenem programu z namenom vodenja razpisa in objave rezultatov razpisa na spletni strani Mestne občine Maribor, skladno s predpisi o dostopnosti informacij javnega značaja in o varstvu osebnih podatkov.
7.3. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prijavljeni programi:
– Program ni pridobitno naravnan. Načrtovani lastni prihodki izvajalca iz izvajanja programa (nejavni prihodki) od prodaje vstopnic, kotizacij, pravic, sponzorjev itd. in načrtovani prihodki od javnih sofinancerjev za program ne presegajo skupnih upravičenih stroškov programa.
– Program se organizacijsko in prostorsko izvaja na območju Mestne občine Maribor (razen v primeru gostovanj ali mednarodnih sodelovanj).
– Program bo realiziran v obdobju tega razpisa (2016, 2017, 2018).
– Program (ali del programa) ni sofinaciran iz drugih razpisov Mestne občine Maribor.
Vloge izvajalcev s programi, ki ne izpolnjujejo zgornjih pogojev, bodo izločene iz postopka ocenjevanja in zavržene.
7.4. Pričakovani kakovostni elementi, katerih izpolnjevanje se ugotavlja z ocenjevanjem po ocenjevalnih kriterijih:
– Program sledi ciljem iz točke 1 tega razpisa ter izpolnjuje vsebinske opredelitve enega od razpisnih področij iz točke 2 tega razpisa.
– Program je celovit, strokovno utemeljen ter jasno in razvidno vsebinsko koncipiran.
– Program ima razviden časovni plan in načrtovane učinke.
– Program je izvedljiv – izvajalec zagotovi potrebne prostore in druga materialna sredstva, znanje in kadre za izvedbo programa.
– Program ima jasno organizacijsko in izvedbeno strukturo. Izvajalec mora v vlogi ločeno in razvidno navesti vsebine programa, ki jih izvaja izključno v lastni produkciji, vsebine, ki jih izvaja v koprodukciji z drugimi izvajalci, in vsebine, za katere nudi samo tehnično, prostorsko in podobno pomoč, njihovi nosilci pa so drugi avtonomni izvajalci.
– Program ima razdelan in uravnotežen finančni načrt, v katerem so odhodki usklajeni s prihodki.
Izvajalec dokumentira zahtevane pogoje z dokazili v vlogi.
Vloge izvajalcev, ki niso upravičene osebe iz točke 7.1, presežne vloge in vloge za programe, ki ne bodo izpolnjevali pogojev iz točke 7.3, bodo izločene in zavržene kot neustrezne. Izpolnjevanje ostalih pogojev oceni strokovna komisija z uporabo ocenjevalnih kriterijev.
8. KRITERIJI OCENJEVANJA
Št. | Kriterij | Točke | Pogoj |
1. | KRITERIJI OCENJEVANJA IZVAJALCA | do 105 | |
1.1 | Kadrovski in materialni pogoji za izvedbo programa (upošteva se stopnja kadrovskih in materialnih pogojev za izvedbo programa) | 0–15 | |
1.2 | Reference organizacije izvajalca v dosedanjem izvajanju programov na prijavljenem področju v Mestni občini Maribor (upošteva se pozitivne kritike, odmevi, recenzije, ocene strokovnih komisij v preteklih razpisih, umeščenost programa v referenčna okolja …) | 0–10 | |
1.3 | Umetniške oziroma strokovne reference oseb, ki bodo izvajale vsebine programa (za umetnike se upošteva: število umetniških prezentacij, pozitivne kritike, odmevi, recenzije, strokovne ocene, priznanja, nagrade …; za strokovne izvajalce: stopnja akademske izobrazbe, objave, kritike, strokovne ocene, priznanja, nagrade …) | 0–15 | |
1.4 | Nacionalne – mednarodne reference izvajalca na razpisanih področjih (velja le za vsebinsko področje – sklop samostojni kulturno umetniški programi) (upošteva se sofinanciranje iz državnega proračuna in proračuna EU, državne in mednarodne nagrade ter mednarodna gostovanja programa z dobrimi mednarodnimi kritikami …) | 0–55 | |
1.5 | Izvajalec ima status organizacije v javnem interesu na področju kulture na podlagi na podlagi Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo, členi 80–81a (Uradni list RS, št. 77/07 – UPB, 56/08, 4/10, 20/11 in 111/13). | 0 ali 10 | |
2. | KRITERIJI OCENJEVANJA VSEBINE IN IZVEDBE PROGRAMA | do 120 | |
2.1.1 | Raven kakovosti programa (upošteva se profesionalna raven in strokovna/umetniška prepričljivost programa, njegova konceptualna zaokroženost in celovitost, jasno opredeljeni cilji in stopnja izdelanosti programa …) | 0–50 | min. 30 |
2.1.2 | Program ima razviden časovni plan, njegovo izvajanje in pričakovani učinki so preverljivi in merljivi (upošteva se konkretiziranost in razdelanost programa, ki omogoča natančno spremljanje in presojo ustreznosti izvedbe programa …) | 0–15 | min. 10 |
2.1.3 | Kakovost predstavitve programa v prijavi (pričakuje se visoko strokovna konsistentnost prijave, ki program predstavlja celovito, pregledno, razumljivo, priloge pa smiselno dopolnjujejo navedbe v prijavi …) | 0–10 | |
2.1.4 | Tržna naravnanost programa (upošteva se stopnja komercialne usmeritve programa iz 1.2. točke besedila razpisa) | 0–15 | min. 5 |
2.2 | Dostopnost programa in njegovo dopolnjevanje programske ponudbe na območju Mestne občine Maribor (upošteva se sorazmerje med različnimi načini in oblikami dostopnosti programa ter dostopnosti različnim skupinam uporabnikov v primerjavi z obstoječo kulturno ponudbo v Mestni občini Maribor …) | 0–30 | |
2.3 | Izvajalec v programu razvija prostovoljstvo (velja le za vsebinski področji/sklopa »Interdisciplinarni kulturno družbeni programi« in »Kulturna ustvarjalnost mladih«) (upošteva se število ur in oseb vključenih v prostovoljno delo, če izvajalec izpolnjuje zakonske pogoje za organiziranje in izvajanje prostovoljstva (Zakon o prostovoljstvu, Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 in 82/15)) | 0–15 | |
3. | KRITERIJI OCENJEVANJA USTREZNOSTI FINANČNEGA NAČRTOVANJA | do 25 | |
3.1 | Program je realno finančno ovrednoten in uravnotežen (upošteva se stopnja preglednosti, ekonomičnosti in realne zasnove programa na prihodkovni in odhodkovni strani) | 0–15 | min. 5 |
3.2 | Delež lastnih sredstev izvajalca oziroma drugih sredstev v načrtovanih sredstvih za izvedbo programa, ki ne izvirajo iz proračuna Mestne občine Maribor (upošteva se stopnja zagotovitve drugih javnih in lastnih sredstev za izvedbo programa) | 0–10 | |
9. Razpisni rok: razpis se prične 4. 3. 2016 in se zaključi 4. 4. 2016.
10. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija obsega:
– besedilo razpisa,
– prijavni obrazec (obrazec št. 1),
– izjave izvajalca o izpolnjevanju pogojev (obrazec št. 2),
– oprema ovojnice (obrazec št. 3),
– vzorec pogodbe (obrazec št. 4).
Izvajalec mora v vlogi na razpis predložiti naslednjo dokumentacijo:
– v celoti izpolnjen (podpisan, ustrezno potrjen oziroma žigosan) prijavni obrazec (obrazec št. 1),
– podpisan ter ustrezno potrjen oziroma žigosan obrazec z izjavami izvajalca o izpolnjevanju pogojev (obrazec št. 2),
– podpisan in žigosan (za tiste organizacije, ki poslujejo z žigom) vzorec pogodbe (obrazec št. 4),
– obvezne priloge k prijavnemu obrazcu,
– izvajalec, ki organizira in izvaja prostovoljske aktivnosti (velja za razpisni področji: interdisciplinarni kulturno družbeni programi in mladinska kulturna ustvarjalnost), priloži kopijo potrdila o vpisu v vpisnik prostovoljskih organizacij (AJPES), če prostovoljstvo uveljavlja kot del programa in finančne konstrukcije.
Obvezne priloge iz tretje alineje predhodnega odstavka so:
– dokazilo o pridobitvi statusa organizacije v javnem interesu na področju kulture (v primeru, da ima izvajalec tak status),
– dokazilo o zagotavljanju prostorskih pogojev, ki jih ima izvajalec za izvedbo programa (kot dokazilo se upoštevajo dokazilo o lastništvu ali najemne pogodbe, pogodbe o uporabi produkcijskih prostorov (ne velja za izvajalce, ki izvajajo programe v prostorih, ki so javna kulturna infrastruktura v lasti Mestne občine Maribor, in imajo pogodbe o uporabi prostorov neposredno sklenjene z Mestno občino Maribor),
– dokazila o izpolnjevanju razpisnega pogoja o najmanj dvoletnem izvajanju primerljivega programa na območju Mestne občine Maribor (kot dokazilo se upoštevajo kopije pogodb o sofinanciranjih kulturnih programov/projektov iz obdobja zadnjih dveh let (2014 do 2015) s strani Mestne občine Maribor oziroma drugih javnih institucij v Mariboru. Za pogodbe z Mestno občino Maribor zadostuje tudi posebna izjava z navedbo številke pogodbe in njenega predmeta.
Druge priloge: Izvajalec lahko prijavi priloži še druge priloge (tudi v elektronski obliki v elektronski prijavi), s katerimi dokazuje reference svoje organizacije oziroma sodelujočih, državno ali evropsko sofinanciranje, prejete nagrade itd.
11. Posebne določbe
Skupna sredstva financiranja prijavljenega programa iz javnih in drugih virov ne smejo presegati upravičenih stroškov programa.
Delež sredstev iz proračuna Mestne občine Maribor vključno s sredstvi institucij, ki jih financira Mestna občina Maribor, če te sofinancirajo program, ne sme presegati 70 odstotkov vseh prihodkov prijavitelja za prijavljeni program oziroma upravičenih stroškov programa.
Za izvajalce, katerih program bo na tem razpisu izbran za sofinanciranje, in bi isti program ali njegov del prijavili tudi na javni razpis Mestne občine Maribor za sofinanciranje kulturnih projektov, velja, da bodo na projektnem razpisu njihove prijave obravnavane kot neupravičene in zavržene.
Izvajalci, katerih pogram bo na podlagi tega razpisa sofinanciran letno z zneskom nad 25.000 EUR, ne bodo upravičeni do sofinanciranj njihovih drugih kulturnih projektov iz sredstev javnega razpisa Mestne občine Maribor za sofinanciranje kulturnih projektov (projektni razpis) v letu 2016, za leti 2017 in 2018 pa bo ohranitev te omejitve odvisna višine proračunskih sredstev za namen projektnega razpisa.
Izvajanje prostovoljstva in vključitev ovrednotenja prostovoljnega dela kot sestavni del finančne vrednosti programa je možno le, če je organizacija izvajalca vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij, ki ga vodi AJPES. Prostovoljske dejavnosti mora izvajalec voditi skladno z določbami Zakona o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 in 82/15).
12. Oddaja in dostava vlog
Prijavitelji morajo vlogo oziroma razpisne obrazce izpolniti s prijavo v spletno aplikacijo, ki je objavljena na naslovu https://razpisi.maribor.si. Podrobnejša navodila za uporabo aplikacije in izpolnjevanje vloge se nahajajo na spletnem naslovu https://razpisi.maribor.si/si/pomoc/.
Po končanem izpolnjevanju vloge morajo prijavitelji vlogo natisniti in jo lastnoročno podpisati in žigosati. Natisnjeni vlogi morajo priložiti vsa morebitna listinska ali druga dokazila, ki so zahtevana v besedilu razpisa oziroma na obrazcih.
Prijavitelji morajo v celoti izpolnjeno vlogo oddati v predpisanem roku v elektronski obliki in jo natisnjeno v predpisanem roku in v zaprti ovojnici poslati s priporočeno pošto na naslov Mestna občina Maribor, Ulica heroja Staneta 1, 2000 Maribor, ali oddati osebno v sprejemni pisarni Mestne občine Maribor v času uradnih ur. Vloge, ki bodo oddane ali osebno vročene v drugih uradih oziroma pisarnah Mestne občine Maribor, ne bodo ocenjene in bodo vrnjene predlagateljem.
Vlogo je potrebno oddati v zaprti kuverti in na sprednji strani kuverte nalepiti obrazec 3 s črtno kodo, ki ga ob tiskanju vloge določi spletna aplikacija. Na obrazcu 3 je obvezno potrebno dopisati naziv in naslov prijavitelja.
Vloga mora vsebovati vse sestavine vloge ter obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji.
Oddaja vloge pomeni, da se izvajalec projekta strinja z vsemi pogoji razpisa in razpisne dokumentacije.
Izvajalec lahko v razpisnem roku dopolni vlogo na način kot velja za pošiljanje vlog, in sicer kot priporočeno pošiljko s povratnico v zaprti ovojnici z oznako na prednji strani: »Ne odpiraj – Dopolnilna vloga JRPJI-KUL-2016-2018«. Elektronsko oddano vlogo izvajalec dopolni po predhodnem obvestilu skrbnika tega razpisa.
Za prepozno se šteje vloga, ki ni bila oddana preko spletne aplikacije do vključno 4. 4. 2016 in ni bila oddana priporočeno s povratnico na pošto do vključno 4. 4. 2016, o čemer priča poštni žig, oziroma ni bila oddana v sprejemni pisarni Mestne občine Maribor do dne 4. 4. 2016 do vključno 15. ure.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh sestavin, kot jih zahteva besedilo razpisa in razpisna dokumentacija po določbah točke 10, oziroma ni poslana ali oddana na način, kot je zahtevan v točki 12 (velja tudi za dopolnitve vlog).
Za vlogo neupravičene osebe se šteje vloga izvajalca, ki ne izpolnjuje razpisnih pogojev, kot so navedeni v točki 7.1.
Kot vloga za neupravičen program se šteje vloga izvajalca, katerega program ne izpolnjuje razpisnih pogojev, kot so navedeni v točki 7.3.
13. Odpiranje vlog, dopolnjevanje in zavrženje nepravočasnih, neustreznih in nepopolnih vlog
Odpiranje vlog bo izvedla Komisija za odpiranje vlog, ki jo izmed uslužbencev Urada za kulturo in mladino Mestne občine Maribor imenuje vodja urada. Komisija za odpiranje vlog bo pričela s postopkom odpiranja prispelih vlog dne 7. 4. 2016 ob 10. uri, v prostorih Urada za kulturo in mladino Mestne občine Maribor, Slovenska ulica 40/II., Maribor.
Komisija za odpiranje vlog bo po odpiranju vlog iz nadaljnjega postopka izločila vloge:
– ki niso prispele pravočasno (prepozne vloge),
– ki niso prispele po pošti oziroma niso bile vložene v sprejemni pisarni,
– ki jih niso vložile upravičene osebe,
– ki prijavljajo program, ki v tem razpisu ni upravičen program,
– ki so druga ali nadaljnja vloga istega izvajalca (presežna vloga).
Izvajalci, za katere bo po odpiranju vlog ugotovljeno, da so njihove vloge formalno nepopolne, bodo pisno pozvani k dopolnitvam vloge v določenem roku. Vloge, ki v zahtevanem roku ne bodo dopolnjene ali bodo dopolnjene neustrezno, bo komisija za odpiranje vlog izločila iz nadaljnjega postopka.
Vlogo, ki ni pravočasna ali pravilno vložena, ni popolna, je ni vložila upravičena oseba ali je presežna, župan zavrže s sklepom.
14. Ocenjevanje vlog
Pravočasne in popolne vloge, ki so jih vložile upravičene osebe za v tem razpisu upravičene programe, bo ocenjevala strokovna komisija, ki jo imenuje župan. Strokovna komisija oceni vsebinsko ustreznost vloge z uporabo kriterijev iz točke 8 ter predlaga izbiro ali neizbiro programa za sofinanciranje, za programe, izbrane v sofinanciranje pa predlaga tudi znesek sofinanciranja.
Posamezni programi se ocenjujejo v primerjavi in znotraj razpisnega področja/sklopa, na katerega je program prijavljen.
V izbor za sofinanciranje se uvrstijo programi z večjim številom doseženih točk med prijavljenimi programi za posamezno razpisno področje, pri čemer pa morajo pri naslednjih kriterijih doseči vsaj minimalno število točk: pri kriteriju 2.1.1 najmanj 30 točk, pri kriteriju 2.1.2 najmanj 10 točk, pri kriteriju 2.3.2 8 ne manj kot 5 točk in pri kriteriju 3.1 najmanj 5 točk. V primeru enakega števila točk ima prednost program z večjim številom točk pri kriterijih z določenim minimalnim številom točk.
Število odobrenih programov na posameznem razpisnem področju je odvisno od celovitosti izpolnjevanja razpisnih ciljev, pri čemer lahko za oba sklopa na razpisnem področju 2.1 za sofinanciranje izbere največ sedem programov, za oba sklopa področja 2.2 največ devet programov, za oba sklopa področja 2.3 največ tri in za oba sklopa področja 2.4 največ osem programov.
15. Določitev višine sofinanciranja
Pri predlogu višine odobrenih sredstev sofinanciranja za posamezen program upošteva strokovna komisija obseg razpoložljivih sredstev in stroškovno ustreznost programa glede na pričakovano kakovost, zahtevnost in obseg programa. Strokovna komisija lahko oceni finančno vrednost programa drugače, kot je načrtovana v prijavi (pri čemer lahko izhaja iz vrednosti primerljivih programov, sprejemljive vrednosti stroškov dela, avtorskih honorarjev, materialnih stroškov ipd). Strokovna komisija določi za sofinanciranje izbranim programom višino zneska sofinanciranja tako, da
– upošteva (oziroma določi) upravičene stroške programa,
– upošteva v prijavi naveden pričakovan delež sofinanciranja upravičenih stroškov iz Mestne občine Maribor, oziroma omejen zgornji možen delež sofinanciranja (70 % upravičenih stroškov), če bi v prijavi pričakovan znesek sofinanciranja ta delež presegel,
– odstotek doseženih točk v oceni programa od vseh možnih točk uporabi kot korektiv zneska iz prejšnje alineje,
– če skupen znesek iz prejšnje alineje vseh izbranih programov za sofinanciranje v posameznem razpisnem področju oziroma sklopu presega za to področje/sklop načrtovana proračunska sredstva, se vsem programom tega razpisnega področja (sklopa) sredstva za sofinanciranje zmanjšajo linearno, oziroma se linerano povečajo, če so proračunska sredstva večja.
Absolutne višine zneskov sofinanciranja posameznih programov so med programi primerljive z upoštevanjem priznanih upravičenih stroškov posameznega programa, pričakovanega deleža sofinanciranja in doseženega števila točk.
V postopku izbora bo določena tudi rezervna lista programov, ki bodo sofinancirani v primeru neporabljenih sredstev, odstopov izvajalcev od izvedbe programov ipd.
16. Obvestila o predlogu strokovne komisije in izjasnitev izvajalca
Urad za kulturo in mladino Mestne občine Maribor bo najkasneje v roku dveh mesecev po zaključku odpiranja vlog pisno obvestil izvajalce o ocenitvi programa s strani strokovne komisije, o predlogu strokovne komisije o izbiri programa za sofinanciranje s predlaganim zneskom sofinanciranja oziroma o neizbiri. V primeru, da v času izdaje obvestil proračun Mestne občine Maribor za leto 2016 še ne bo sprejet, bodo v obvestilih predlagane vrednosti sofinanciranja le okvirne, kot je pojasnjeno v točki 5. Izvajalcu bo določen rok, do katerega bo imel možnost, da se o predlogu komisije pisno izjavi. V roku prispela negativna izjasnitev izvajalca se obravnava kot ugovor izvajalca na oceno in predlog strokovne komisije. Ta bo v ponovni obravnavi prijavljenega programa proučila argumente ugovora izvajalca in predlagala odločitev o izbiri ali neizbiri programa za sofinanciranje ter višino sofinanciranja.
17. Odločba o sofinanciranju in sklenitev pogodbe
Župan Mestne občine Maribor bo na podlagi predloga strokovne komisije z odločbo odločil o sofinanciranju ali zavrnitvi sofinanciranja posameznega programa. Odločbe bodo izdane po sprejetju proračuna Mestne občine Maribor za leto 2016, v odločbah bo upoštevan dejanski obseg proračunskih postavk za namene tega razpisa, zato se zneski sofinanciranja programov v odločbah lahko razlikujejo od zneskov po predlogu strokovne komisije. Na osnovi odločbe bo Mestna občina Maribor z izvajalci izbranih programov sklenila pogodbe o sofinanciranju programa.
V primerih, ko bo predlagano bistveno nižje sofinanciranje programa glede na predviden delež sredstev Mestne občine Maribor v finančni konstrukciji programa, prikazani v prijavnem obrazcu vloge, bo z izvajalcem pred podpisom pogodbe usklajena finančna konstrukcija in načrtovana izvedba programa.
V pogodbi so natančneje določene medsebojne obveznosti izvajalca in Mestne občine Maribor, med drugim obveznost izvajalca, da najavi Mestni občini izvedbo posameznih dogodkov in omogoči udeležbo članom strokovne komisije, da javno objavlja sofinancerja, da upošteva avtorske pravice, da javlja Mestni občini spremembe programa ter pravočasno in popolno posreduje vsebinska in finančna poročila o izvedbi programa. Vzorec pogodbe je sestavni del razpisnega gradiva. Izjava o potrditvi sprejemanja pogodbenih določb je obvezna sestavina popolne vloge.
Mestna občina bo izbrane programe sofinancirala v enakih mesečnih zneskih, financiranje se začne 30 dni od podpisa pogodbe, v prvem znesku pa bodo zajeti zneski za mesece do prvega plačila.
V primeru naknadno ugotovljenega neizpolnjevanja pogojev (po že izdani dokončni odločbi o izboru programa ali sklenitvi pogodbe), lahko Mestna občina Maribor spremeni odločitev ter z izvajalcem programa ne sklene pogodbe oziroma od nje odstopi. Prav tako lahko v primeru neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti (npr. če program ni izveden) Mestna občina Maribor razveže že sklenjeno pogodbo, v primeru že izplačanih sredstev pa zahteva povračilo sredstev z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejetja sredstev do dneva vračila.
V primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev lahko župan izda novo odločbo, s katero se sofinancira program na podlagi rezervne liste, ali odobri povečan obseg sofinanciranja že odobrenega programa. Z novo odločbo se odpravi in nadomesti prejšnja odločba o odobritvi sofinanciranja.
18. Informacije v zvezi z razpisom: dodatne informacije v zvezi z razpisom dobite na Uradu za kulturo in mladino Mestne občine Maribor, Slovenska 40, 2000 Maribor, Nataša Kocjančič: (tel. 02/22-01-304, e-pošta: natasa.kocjancic@maribor.si.