Št. 3310-45/2015/2 Ob-2414/16, Stran 1443
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi:
– 12. člena Uredbe o izvajanju podukrepa pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete (Uradni list RS, št. 55/15 in 38/16), (v nadaljnjem besedilu: uredba za mlade kmete);
– Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 487), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2016/142 z dne 2. decembra 2015 o spremembi Priloge I k Uredbi (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta ter Priloge III k Uredbi (EU) št. 1307/2013 Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 28 z dne 4. 2. 2016, str. 8–11), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1305/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o financiranju, upravljanju in spremljanju skupne kmetijske politike in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 352/78, (ES) št. 165/94, (ES) št. 2799/98, (EC) No 814/2000, (ES) št. 1290/2005 in (ES) št. 485/2008 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 549), zadnjič spremenjene z Izvedbenim sklepom Komisije (EU) 2016/417 z dne 17. marca 2016 o izključitvi nekaterih odhodkov držav članic iz naslova Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) iz financiranja Evropske unije (notificirano pod dokumentarno številko C(2016) 1509) (UL L št. 75 z dne 22. 3. 2016, str. 16–56), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1306/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1310/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o določitvi nekaterih prehodnih določb glede podpore za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), o spremembi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede sredstev in njihove razdelitve za leto 2014 in o spremembi Uredbe Sveta (ES) št. 73/2009 in uredb (EU) št. 1307/2013, (EU) št. 1306/2013 in (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z njihovo uporabo v letu 2014 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 865);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 640/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, pogojev za zavrnitev ali ukinitev plačil in za upravne kazni, ki se uporabljajo za neposredna plačila, podporo za razvoj podeželja in navzkrižno skladnost (UL L št. 181 z dne 20. 6. 2014, str. 48);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 807/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in o uvedbi prehodnih določb (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 1);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 808/2014 z dne 17. julija 2014 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 18), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 808/2014/EU);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 809/2014 z dne 17. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z integriranim administrativnim in kontrolnim sistemom, ukrepi za razvoj podeželja in navzkrižno skladnostjo (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, zadnjič spremenjena z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2015/2333 z dne 14. decembra 2015 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 809/2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z integriranim administrativnim in kontrolnim sistemom, ukrepi za razvoj podeželja in navzkrižno skladnostjo (UL L št. 329 z dne 14. 12. 2015, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 809/2014/EU);
– Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Komisije z dne 13. februarja 2015 o odobritvi programa razvoja podeželja Republike Slovenije za podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja, št. CCI 2014 SI 06 RD NP 0012020, zadnjič spremenjenim z Izvedbenim sklepom Komisije z dne 23. 3. 2016 o odobritvi spremembe programa razvoja podeželja Republike Slovenije za podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja in o spremembi Izvedbenega sklepa C(2015)849, št. CCI 2014 SI 06 RD NP 001, (v nadaljnjem besedilu: PRP 2014–2020) ki sta dostopna na spletni strani ministrstva ter na spletni strani programa razvoja podeželja (http://www.program-podezelja.si), objavlja
javni razpis za podukrep 6.1
Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete za leto 2016
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa: | Predmet javnega razpisa je podpora mladim kmetom za vzpostavitev kmetije in kmetijske dejavnosti. |
Razpisana sredstva: | Okvirna višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 12.000.000 EUR. Od tega za sklop A 10.000.000 EUR in za sklop B 2.000.000 EUR. |
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer: – 9.600.000 EUR iz proračunske postavke 140021 Program razvoja podeželja 2014–2020 – EU – 2.400.000 EUR iz proračunske postavke 140022 Program razvoja podeželja 2014–2020 – slovenska udeležba. Delež Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 80 %, delež Republike Slovenije znaša 20 %. |
Vrsta javnega razpisa: | ZAPRTI |
Začetek vnosa vlog in zaključek javnega razpisa: | Javni razpis za podukrep 6.1 Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete (v nadaljnjem besedilu: podukrep 6.1), velja od naslednjega dne po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do 17. 8. 2016. Vnos vlog v elektronski sistem in predložitev vlog poteka od 11. 7. 2016 do vključno 17. 8. 2016 do 24. ure. |
Cilja podukrepa: | – Izboljšanje starostne strukture nosilcev kmetijskih gospodarstev. – Izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev. |
Informacije o razpisu: | – INFO točka Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), Dunajska 160, 1000 Ljubljana tel. 01/580-77-92, faks 01/478-92-06, e-mail: aktrp@gov.si – INFO točke KGZS |
2. Predmet podpore
2.1. Skladno s 4. členom uredbe za mlade kmete je predmet podpore dodelitev nepovratnih sredstev mladim kmetom za vzpostavitev kmetije in kmetijske dejavnosti.
3. Upravičenec
3.1. Skladno s 5. členom uredbe za mlade kmete je upravičenec do podpore v okviru podukrepa 6.1 mladi kmet, ki je na dan oddaje vloge na javni razpis star od 18 do vključno 40 let, ima ustrezno poklicno znanje in ustrezno usposobljenost v skladu s točkama 4.2.7. in 4.2.8. tega javnega razpisa ter prvič vzpostavlja kmetijo.
3.2. Skladno z drugim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete, je mladi kmet iz prejšnje točke tega javnega razpisa fizična oseba, ki je edini nosilec kmetijskega gospodarstva – kmetije.
3.3. Skladno s tretjim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete ob oddaji vloge na javni razpis vzpostavitev kmetije še ne sme biti končana.
3.4. Skladno s četrtim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete se kot vzpostavitev kmetije šteje, da je upravičenec:
3.4.1. postal izključni lastnik ali solastnik kmetije skupaj z zakonskim, zunajzakonskim partnerjem ali partnerjem registrirane istospolne skupnosti v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis;
3.4.2. postal nosilec kmetije v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, kar je razvidno iz registra kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: RKG);
3.4.3. ne glede na določbo prejšnje točke je lahko postal nosilec kmetije v obdobju več kot 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, če pred tem obdobjem še ni prejel sredstev iz naslova ukrepov kmetijske politike, razen ukrepov programa razvoja podeželja, iz katerih se sofinancirajo izobraževanja, in sicer ukrepa 111 usposabljanje za delo v kmetijstvu, gozdarstvu in živilstvu iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 ali ukrepa 1 prenos znanja in dejavnosti informiranja iz PRP 2014–2020, in pred tem obdobjem kmetija katere nosilec je bil, ni imela v RKG vpisanih grafičnih enot rabe zemljišč kmetijskega gospodarstva (v nadaljnjem besedilu:GERK);
3.4.4. vzpostavil knjigovodstvo za primarno kmetijsko proizvodnjo v skladu s točko 6.1.2. tega javnega razpisa v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis;
3.4.5. ob oddaji vloge na javni razpis že imel vzpostavljeno knjigovodstvo za primarno kmetijsko proizvodnjo, pri čemer se v tem primeru kot dokončna vzpostavitev kmetije šteje izpolnitev enega od preostalih mejnikov ali ciljev iz poslovnega načrta.
3.5. Upravičenec mora izpolniti pogoje iz točke 3.4.1 in 3.4.2 v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, vendar najpozneje do vložitve vloge na javni razpis. Šteje se, da je upravičenec postal izključni lastnik ali solastnik kmetije, ko je postal lastnik oziroma solastnik vseh nepremičnin, ki sestavljajo kmetijo, pri čemer mora v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis postati lastnik oziroma solastnik več kot 50 odstotkov površin, ki sestavljajo kmetijo. Prenos kmetije je v celoti izveden z dnem, ko je prenesena lastninska pravica na vseh nepremičninah, ki sestavljajo kmetijo. Kot datum prenosa lastninske pravice se šteje dan vpisa v zemljiško knjigo v skladu z zakonom, ki ureja zemljiško knjigo. Stranka pridobi lastninsko pravico na nepremičnini z vknjižbo lastninske pravice v zemljiško knjigo na podlagi pravnomočnega sklepa o vpisu v zemljiško knjigo, datum učinkovanja vpisa pa je datum vloženega zemljiško knjižnega predloga za vpis v zemljiško knjigo.
3.6. Upravičenec mora v poslovnem načrtu označiti prvi mejnik oziroma cilj, s katerim bo zaključil vzpostavitev kmetije. Mejnik oziroma cilj iz prejšnjega stavka mora izpolniti v roku 9 mesecev od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev in dokazilo o izpolnitvi v 30 dneh od izpolnitve poslati na agencijo. Z izpolnitvijo prvega mejnika ali cilja se šteje, da je vzpostavitev kmetije zaključena.
3.7. V primeru, ko upravičenec ob oddaji vloge na javni razpis še nima vzpostavljenega knjigovodstva v skladu s točko 6.1.2. tega javnega razpisa, ga mora izbrati kot prvi mejnik oziroma cilj in vzpostaviti z začetkom novega koledarskega leta po datumu izdaje odločbe o pravici do sredstev.
4. Pogoji za pridobitev sredstev
4.1. Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec
4.1.1. Skladno s 1. točko 7. člena uredbe za mlade kmete ne sme biti izključen iz prejemanja podpore po tretjem odstavku 57. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14 in 32/15, v nadaljnjem besedilu ZKme-1).
4.1.2. Skladno z 2. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije.
4.1.3. Skladno s 3. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti ob oddaji vloge na javni razpis poravnane vse davčne obveznosti do države.
4.1.4. Skladno s 4. točko 7. člena uredbe za mlade kmete ne sme biti v osebnem stečaju.
4.1.5. Skladno s 5. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu s 35. členom ZKme-1.
4.2. Specifični pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec in kmetija s katero vstopa v podukrep
4.2.1. Skladno s 1. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec postati lastnik kmetije z medgeneracijskim prenosom ali nakupom kmetije, kar se dokazuje z eno od naslednjih notarsko overjenih listin:
– izročilno pogodbo,
– darilno pogodbo,
– pogodbo o preužitku,
– pravnomočnim sklepom o dedovanju,
– pogodbo o dosmrtnem preživljanju s priloženo smrtovnico oziroma drugim dokumentom, ki izkazuje smrt prenosnika,
– kupoprodajno pogodbo.
4.2.2. Skladno z 2. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete upravičenec ne sme postati lastnik kmetije na podlagi pravnega posla med sorojenci ali zakonskimi ali zunaj zakonskimi partnerji.
4.2.3. Skladno s 3. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora imeti upravičenec v upravljanju najmanj 6 ha primerljivih kmetijskih površin (v nadaljevanju: PKP) in največ 80 ha PKP. Obseg PKP se izračuna na podlagi prijavljenih GERK-ov v RKG. Glede na različne rabe GERK se za en hektar PKP šteje največja upravičena površina GERK, razen pri vrstah rabe GERK 1181, 1191 in 1420, kjer se upošteva celotna grafična površina. Za preračun 1 ha PKP se v skladu s 4. točko 2. člena uredbe za mlade kmete šteje:
– 1 ha njivskih površin (raba GERK 1100, 1150, 1170, in 1610),
– 2 ha travniških površin (raba GERK 1222, 1300 in 1320),
– 0,25 ha trajnih nasadov – intenzivnih sadovnjakov, vinogradov, oljčnikov, matičnjakov, hmeljišč, nasadov špargljev, artičok in hitro rastočega panjevca, drevesnice (raba GERK 1160, 1161, 1180, 1181, 1211, 1212, 1221, 1230, 1240),
– 0,1 ha rastlinjakov (raba GERK 1190, 1191 in 1192) ali
– 8 ha plantaže gozdnega drevja (raba GERK 1420).
4.2.4. Ne glede na določbo točke 4.2.3. tega javnega razpisa, ima lahko upravičenec v skladu s 4. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, v upravljanju manj kot 6 ha PKP, če ima ob oddaji vloge na javni razpis v reji najmanj 15 glav velike živine (v nadaljnjem besedilu: GVŽ) in največ 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali najmanj 60 čebeljih družin in največ 200 čebeljih družin, pri čemer je GVŽ ekvivalent, ki se ga izračuna iz koeficientov za izračun GVŽ za posamezne vrste in kategorije rejnih živali iz priloge I Pravilnika o evidenci imetnikov rejnih živali in evidenci rejnih živali (Uradni list RS, št. 87/14 in 15/16), čebelja družina pa je biološko zaokrožena celota čebel delavk, matice in trotov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč.
4.2.5. Skladno s 5. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, upravičenec, ki presega prag 80 ha PKP ali 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali 200 čebeljih družin, ne izpolnjuje pogojev za vstop v podukrep.
4.2.6. V skladu s 6. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora imeti ustrezno poklicno znanje in ustrezno usposobljenost za opravljanje kmetijske dejavnosti ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
4.2.7. V skladu s četrtim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete, je ustrezno poklicno znanje in usposobljenost iz prejšnje točke najmanj:
4.2.7.1. nižja poklicna izobrazba s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezanih dejavnosti in najmanj tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu ali
4.2.7.2. nižja poklicna izobrazba nekmetijske smeri, pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije, ki je javna listina v skladu Zakonom o nacionalnih poklicnih kvalifikacijah (Uradni list RS, št.1/07 in 85/09), najmanj IV. ravni zahtevnosti s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezanih dejavnosti in tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu.
4.2.8. V skladu s petim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete so s kmetijstvom povezane dejavnosti iz prejšnje točke tega javnega razpisa: živilsko-predelovalna, lesarska, veterinarska, naravovarstvena in gozdarska dejavnost. Seznam ustreznih nacionalnih poklicnih kvalifikacij iz prejšnje točke tega javnega razpisa, je določen v prilogi 4 uredbe za mlade kmete.
4.2.9. V skladu s šestim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete, upravičenec izobrazbo dokazuje z izjavo o najvišji doseženi izobrazbi. Kot delovne izkušnje upravičenca se štejejo:
– pokojninska in invalidska zavarovalna doba iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, kar dokazuje z izjavo, ali
– članstvo na kmetiji, ki se ugotavlja na podlagi podatkov v RKG ali
– izkušnje iz opravljanja kmetijske dejavnosti, kar upravičenec dokazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je pridobil izkušnje.
4.2.10. V skladu s četrtim odstavkom 19. člena Uredbe 1305/2013/EU mora imeti upravičenec v lasti kmetijo, ki ustreza opredelitvi mikro oziroma malih podjetij v skladu s prilogo I k Uredbi Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič popravljeni s popravkom Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 349 z dne 5. 12. 2014, str. 67). Letni promet kmetije se ugotavlja na podlagi zadnjih razpoložljivih knjigovodskih podatkov oziroma na podlagi predvidenega prihodka, ki ga omogoča kmetija in ki se izračuna na podlagi kalkulacij za načrtovanje gospodarjenja na slovenskih kmetijah, ki so v skrajšani obliki priloga 2 uredbe za mlade kmete. Šteje se, da so na kmetiji zaposlene tiste osebe, ki so člani kmetije in druge osebe na tej kmetiji, ki se v Republiki Sloveniji ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo kot edinim ali glavnim poklicem in so pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovani iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na tej kmetiji in druge osebe, zaposlene na kmetiji, ki delo opravljajo na podlagi veljavne pogodbe o zaposlitvi, sklenjene v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja.
4.2.11. V skladu z 8. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora biti za kmetijo, s katero upravičenec vstopa v podukrep 6.1, v letu objave tega javnega razpisa vložena zbirna vloga v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo skupne kmetijske politike.
4.2.12. V skladu z 9. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec k vlogi na javni razpis priložiti poslovni načrt za obdobje treh let, v katerem prikaže predviden gospodarski razvoj kmetije in prispevek k horizontalnim ciljem, ki so določeni v točki 4.7.2. tega javnega razpisa.
4.2.13. V skladu z 10. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, za prenos kmetije, s katero upravičenec vstopa v podukrep 6.1, še niso bila dodeljena javna sredstva iz naslova ukrepa pomoč mladim prevzemnikom kmetij v okviru Programa razvoja podeželja 2007-2013 oziroma podukrepa 6.1.
4.3. Kmetijo iz točke 3.3. tega javnega razpisa, kot je navedeno v drugem odstavku 6. člena uredbe za mlade kmete, sestavljajo zemljišča in pripadajoči objekti, ki se nahajajo na območju Republike Slovenije, vključno s pripadajočo vgrajeno opremo, namenjeno za opravljanje kmetijske dejavnosti. Za ugotavljanje namembnosti objektov se uporabljajo podatki iz registra nepremičnin, ki ga vodi Geodetska uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: register nepremičnin). Pred oddajo vloge na javni razpis mora upravičenec zagotoviti, da so podatki v registru nepremičnin usklajeni s stanjem v naravi.
4.4. V primeru medgeneracijskega prenosa iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa, velja kot je navedeno v tretjem odstavku 6. člena uredbe za mlade kmete:
4.4.1. prenosnik ali prenosnik in njegov zakonski, zunajzakonski partner ali partner registrirane istospolne skupnosti, če gre za solastnino, preneseta kmetijo z vsemi pripadajočimi kmetijskimi in gozdnimi zemljišči, vključno s pripadajočimi objekti, ki so namenjeni opravljanju kmetijske dejavnosti, in so na območju Republike Slovenije ter v lasti prenosnika ali solasti prenosnika in njegovega zakonskega ali zunajzakonskega partnerja. Prenosnik mora prenesti tudi vse solastniške deleže nepremičnin, ki jih ima s komerkoli drugim. Zakonski ali zunajzakonski partner prenosnika ali partner registrirane istospolne skupnosti, mora prenesti vse nepremičnine, ki jih ima v solasti s prenosnikom, nepremičnine, ki so izključno v njegovi lasti pa niso obvezni predmet prenosa,
4.4.2. skladno s 5. točko 2. člena uredbe za mlade kmete je prenosnik oseba, ki je kot lastnik kmetije vpisana v zemljiško knjigo in na upravičenca prenaša površine kmetije. Če na upravičenca površine prenaša več oseb, se za prenosnika šteje oseba, ki prenaša večino površin kmetije,
4.4.3. obveznost prenosa ne velja za stanovanjske objekte in zemljišča površine v obsegu največ 0,5 ha zemljišč vključno z objekti, ki ležijo na teh zemljiščih in so namenjeni uporabi teh zemljišč, ter solastninske deleže v agrarnih skupnostih, pri čemer upravičenec članstvo v agrarni skupnosti dokazuje z izjavo agrarne skupnosti o članstvu in višini solastninskega deleža,
4.4.4. iz prenosa ne smejo biti izločeni objekti za rejo živali,
4.4.5. obveznost prenosa ne velja za objekte, ki so namenjeni opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ter za zemljišča in objekte, namenjene nekmetijskim dejavnostim, če upravičenec ni nosilec teh dejavnosti,
4.4.6. če se vstopni prag 15 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo doseže na podlagi prenosa živali, se za kmetijo, s katero upravičenec vstopa v podukrep, upoštevajo GVŽ iz zbirne vloge, oddane v letu oddaje vloge na javni razpis,
4.4.7. če se vstopni prag 60 čebeljih družin doseže na podlagi prenosa čebeljih družin, se kot stanje upošteva število čebeljih družin v registru čebelnjakov, ki ga vodi Uprava Republike Slovenije za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, na dan oddaje vloge na javni razpis. Upravičenec mora biti imetnik čebeljih družin in poskrbeti, da je na dan oddaje vloge na javni razpis vpisan v register čebelnjakov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč, ter, da ima na dan oddaje vloge na javni razpis stanje v registru skladno s stanjem v naravi.
4.5. Glavni sestavni deli poslovnega načrta iz točke 4.2.12. tega javnega razpisa so v skladu s sedmim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete:
4.5.1. izhodiščno stanje kmetije,
4.5.2. mejniki in cilji iz osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, ki so ključni za razvoj kmetije,
4.5.3. opis dejavnosti vključno s tistimi, povezanimi z okoljsko trajnostjo in učinkovitostjo virov, ki se zahtevajo za razvoj dejavnosti kmetije, kot so naložbe, usposabljanje, svetovanje, ali druga dejavnost. Mejniki in cilji se lahko glasijo na kmetijsko dejavnost ali dopolnilne dejavnosti, katerih končni proizvod je kmetijski proizvod iz priloge I Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 47). Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, se morajo te izvesti na območju Republike Slovenije. Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, mora upravičenec v poslovnem načrtu opredeliti višino sredstev za pokritje teh ciljev. Poslovni načrt ne sme vključevati naložb v nepremičnino, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje, razen če gre za agromelioracijo na komasacijskem območju.
4.6. Skladno s 1. točko pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni mejniki naslednji:
4.6.1. vzpostavitev knjigovodstva, če tega ob oddaji vloge na javni razpis še nima vzpostavljenega na svoje ime,
4.6.2. zaposlitev, če je načrtovana, in
4.6.3. izpolnitev pogoja aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete.
4.7. Skladno s 1. točko pod b) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni cilji naslednji:
4.7.1. ki prispevajo h gospodarskemu razvoju kmetije: povečanje obsega proizvodnih kapacitet ali povečanje konkurenčnosti kmetijskega gospodarstva,
4.7.2. ki prispevajo k doseganju horizontalnega cilja: inovacije, varstvo okolja ali blažitev podnebnih sprememb.
4.8. Skladno z 2. točko pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete je neobvezni mejnik, ki ga mora upravičenec, skladno s 1. točko 9. člena uredbe za mlade kmete, izpolniti v roku 24 mesecev od dneva dokončne vzpostavitve kmetije, prilagoditev obstoječim standardom Evropske unije, ki se uporabljajo za kmetijsko proizvodnjo in varstvo pri delu v skladu s petim odstavkom 17. člena Uredbe 1305/2013/EU.
4.9. Skladno z 2. točko pod b) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so neobvezni cilji:
4.9.1. ohranitev obsega proizvodnih kapacitet,
4.9.2. trženje kmetijskih proizvodov,
4.9.3. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije kot drugi horizontalni cilj,
4.9.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje kot drugi horizontalni cilj,
4.9.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe kot drugi horizontalni cilj,
4.9.6. sodelovanje in dvig kakovosti proizvodov,
4.9.7. vključitev v izobraževanje.
4.10. Skladno s 3. točko osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec v poslovnem načrtu predvideti izpolnitev vseh obveznih mejnikov iz točke 4.6. tega javnega razpisa, najmanj enega od vsakega izmed obveznih ciljev iz točke 4.7.1. in 4.7.2. tega javnega razpisa in najmanj enega od neobveznih ciljev iz točke 4.9. tega javnega razpisa. Dodatno lahko izbere neobvezni mejnik iz točke 4.8 tega javnega razpisa in neobvezne cilje iz točke 4.9. tega javnega razpisa. Podrobnejši seznam mejnikov in ciljev je določen v prilogi 3 uredbe za mlade kmete. Vsak cilj se točkuje samo enkrat, kar pomeni, da se z enim dejanjem ne more izpolniti več razvojnih ciljev hkrati in se točkovanje ciljev med seboj izključuje.
4.11. Skladno s četrtim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, je rok za izvedbo aktivnosti iz poslovnega načrta 36 mesecev od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev.
5. Merila za ocenjevanje vlog
5.1. V skladu z 8. členom uredbe za mlade kmete, se vloge, prispele na javni razpis, ocenjujejo na podlagi meril za izbor.
5.2. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi naslednjih meril:
| Merila | Max. št. točk |
A. | SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK | 71 |
1. | Starost upravičenca | 16 |
2. | Izobrazba upravičenca | 15 |
3. | Povečanje obsega proizvodnih kapacitet na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep (PKP; GVŽ, čebelje družine) | 10 |
4. | Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje | 5 |
5. | Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije | 5 |
6. | Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje | 5 |
7. | Vključenost kmetije v sheme kakovosti hrane | 5 |
8. | Vključenost kmetije v ukrep dobrobit živali | 5 |
9. | Vključenost upravičenca v izobraževanje | 5 |
B. | GEOGRAFSKI VIDIK | 15 |
10. | Lokacija kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost. Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu OMD), ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan oddaje vloge na javni razpis. | 5 |
11. | Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti po občinah, pri čemer se upošteva podatek Statističnega urada Republike Slovenije. Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti je priloga 1 javnemu razpisu. | 5 |
12. | Lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 javnemu razpisu. | 5 |
Skupaj točk: | 86 |
5.3. Točkovnik:
Število točk: | Max. število točk |
A. SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK | 71 |
1. Starost upravičenca | 16 |
– upravičenec je star od 23 do vključno 33 let | 16 |
– upravičenec je star od 18 do vključno 22 let | 13 |
– upravičenec je star od 34 do vključno 36 let | 10 |
– upravičenec je star od 37 do vključno 38 let | 7 |
– upravičenec je star od 39 do vključno 40 let | 4 |
2. Izobrazba upravičenca Navodilo: upošteva se izobrazba, ki jo vlagatelj navede v izjavi o najvišje pridobljeni izobrazbi, po preverjanju iz obstoječih evidenc, oziroma dokazila, ki jih vlagatelj neobvezno priloži k razpisni dokumentaciji | 15 |
– najmanj univerzitetna izobrazba ali univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8/1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8/2 raven) oziroma doktorat znanosti (3 bolonjska stopnja) iz kmetijske smeri ali kmetijstvu sorodne smeri | 15 |
– najmanj univerzitetna izobrazba ali univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8./1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8./2 raven) oziroma doktorat znanosti (3 bolonjska stopnja) iz nekmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijstvu sorodne smeri | 13 |
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri | 11 |
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) ne kmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri | 9 |
– končana srednje strokovna izobrazba (5. raven) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (srednja šola) | 7 |
– končana srednje strokovna izobrazba (5. raven) nekmetijske smeri (srednja šola) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri | 5 |
– končana poklicna izobrazba kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (3. in 4. raven) ali – opravljen izpit za čebelarskega mojstra | 3 |
– končana poklicna izobrazba nekmetijske smeri (3. in 4. raven) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri | 2 |
3. Povečanje obsega proizvodnih kapacitet (površin PKP ali števila GVŽ ali števila čebeljih družin) na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta (cilji 1.1. ali 1.2 ali 1.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 10 |
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od vključno 20,0 % ali več | 10 |
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od vključno 15,0 do vključno 19,99 % | 8 |
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od vključno 10,0 do vključno 14,99 % | 6 |
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od vključno 5,0 do vključno 9,99 % | 4 |
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet s katerimi je vstopil v podukrep za od vključno 3 do vključno 4,99 % | 2 |
4. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; pri nakupu rabljene mehanizacije in opreme velja, da ne sme biti starejša od 10 let (točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk) | 5 |
1. Preusmeritev kmetije iz konvencionalnega v ekološko kmetijstvo (velja za kmetije, ki še niso vključene v ekološko kmetijstvo ali so še v preusmeritvi) (cilj 6.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
2. Uvedba ali posodobitev hlevov za izboljšanje počutja živali – prosta reja, ureditev izpustov ipd. – in prilagoditev hlevov za ukrep ekološko kmetijstvo in dobrobit živali (cilj 6.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 5 |
3. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za mehansko zatiranje plevelov in škodljivih organizmov ter specialne kmetijske mehanizacije za konzervirajočo obdelavo tal in specialno obdelavo tal. (cilj 6.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
4. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za zmanjšanje zanosa FFS in razkuževanje semena (cilj 6.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
5. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije in strojne opreme za ekološko kmetijstvo (velja za kmetije, ki so vključene v ekološko kmetijstvo ali so še v preusmeritvi) (cilj 6.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
6. Vključitev v ukrep Kmetijsko – okoljska – podnebna plačila (za kmetije, ki še niso vključene v ta ukrep) (cilj 6.6 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
7. Prilagajanje kmetijskega gospodarstva na zahteve kmetovanja na okoljsko občutljivih območjih (vodovarstvena območja, Natura 2000, velja za kmetije, ki na novo vstopajo v ta območja ali povečujejo delež površin v upravljanju v teh območjih za najmanj 10 %) (cilj 6.8 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
8. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za kmetovanje na strmih terenih (velja za kmetije, ki imajo najmanj 1 ha KZU v območju GO) (cilj 6.9 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 5 |
9. Ureditev pašnikov in obor za rejo domačih živali oziroma gojene divjadi (v obsegu najmanj 1 ha) (cilj 6.10 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
10. Zaščita kmetijskih zemljišč pred divjadjo in domačih živali pred divjimi zvermi (v obsegu najmanj 1 ha) (cilj 6.11 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
11. Nakup nove ali rabljene kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjene manjši porabi fitofarmacevtskih sredstev (cilj 6.12 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
12. Uvedba ali posodobitev kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjene manjši porabi mineralnih gnojil (cilj 6.13 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
13. Nakup nove ali rabljene kmetijske mehanizacije in strojne opreme za neposredno aplikacijo gnojil v tla (cilj 6.14 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
14. Ureditev čistilnih in varčevalnih tehnologij za potrebe kmetijskega gospodarstva (zbiranje meteorne vode v kapaciteti najmanj 10 m3, ureditev bioloških in drugih čistilnih naprav, ipd.) (cilj 6.15 in 6.16 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
15. Učinkovita raba energije – uvedba ali posodobitev objektov namenjenih kmetijski proizvodnji ali dopolnilni dejavnosti, katere končni proizvod je proizvod iz Priloge I k Pogodbi o delovanju Evropske Unije – energetska sanacija objektov in nakup opreme namenjene učinkoviti rabi energije za ogrevanje objektov v katerih poteka kmetijska proizvodnja (cilj 6.17 in 6.18 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
5. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk) | 5 |
1. Pogodbe o sodelovanju s fakultetami, raziskovalnimi skupinami (cilj 5.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
2. Pridobljeni patenti za proizvode, tehnike (cilj 5.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 3 |
3. Povečanje vrst tržnih proizvodov (cilj 5.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
4. Uvedba ali posodobitev informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) za potrebe kmetijskega gospodarstva (cilj 5.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
5. Pogodbe o sodelovanju z javno kmetijsko svetovalno službo KGZS pri raznih poskusih (sortnih, fitofarmacevtskih sredstev, novih tehnologij in podobno) (cilj 5.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
6. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk) | 5 |
1. Rastlinjaki in oprema (cilj 7.1 in 7.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
2. Ureditev malih namakalnih sistemov ter nakup namakalne opreme (cilj 7.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
3. Uvedba vrst in sort rastlin na njivskih površinah, ki so tolerantnejše na bolezni, pozebo in sušo v obsegu najmanj 0,5 ha (cilj 7.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
4. Uvedba ali posodobitev nasadov sadovnjakov, s sajenjem sort rastlin, ki so tolerantnejše na bolezni, pozebo in sušo v obsegu najmanj 0,2 ha (cilj 7.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
5. Uvedba ali posodobitev mrež proti toči, zaščitne folije proti pokanju in ožigu plodov ter zaščitne mreže proti ptičem v trajnih nasadih v obsegu najmanj 0,2 ha) (cilj 7.6 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
7. Vključenost kmetije v sheme kakovosti Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v sheme kakovosti v RS in na območju ostalih držav članic EU (cilj 9.2 in 9.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 5 |
– Da | 5 |
– Ne | 0 |
8. Vključenost kmetije v ukrep Dobrobit živali Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v ukrep dobrobit živali v obdobju izvajanja poslovnega načrta (cilj 6.7 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 5 |
– Da | 5 |
– Ne | 0 |
9. Vključenost upravičenca v izobraževanje Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v izobraževanje; točke se seštevajo, najvišje možno število točk je 5 | 5 |
– vključitev v neobvezno izobraževanje iz podukrepa M01.1 – Podpora za dejavnosti poklicnega usposabljanja in pridobivanja spretnosti (cilj 10.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 1 |
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana z dejavnostjo iz ostalih razvojnih ciljev poslovnega načrta, se pravi s kmetijsko ali s kmetijstvom povezano dejavnostjo (cilj 10.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana z računalništvom (cilj 10.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja, v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi dokazili. Izobraževanja so povezana s tujimi jeziki (cilj 10.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete) | 2 |
B. GEOGRAFSKI VIDIK | 15 |
10. OMD območje Navodilo: Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedili OMD), ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan oddaje vloge na javni razpis. | 5 |
– kmetija prejme 500 točk ali več | 5 |
– kmetija prejme od 400 do vključno 499 točk | 4 |
– kmetija prejme od 300 do vključno 399 točk | 3 |
– kmetija prejme od 200 do vključno 299 točk | 2 |
– kmetija prejme od 1 do vključno 199 točk | 1 |
11. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti v občini Navodilo: Stopnja registrirane brezposelnosti se upošteva na podlagi podatkov Statističnega urada Republike Slovenije. Pri razvrščanju se upošteva stopnja registrirane brezposelnosti, ki je priloga 1 javnemu razpisu (Vir: Statistični urad RS, marec 2016). | 5 |
– od 14,1 ali več | 5 |
– od 12,1 do 14,0 | 4 |
– od 10,1 do 12,0 | 3 |
– 10,0 ali manj | 2 |
12. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na delež nosilcev kmetijskih gospodarstev starejših od 55 let Navodilo: Upošteva se občina in delež nosilcev kmetijskih gospodarstev starejših od 55 let kolikor je ta delež enak ali večji od slovenskega povprečja, ki za leto 2016 znaša 66,21 %. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let je priloga 2 javnemu razpisu (Vir: RKG, 2. 6. 2016). | 5 |
– 72,01 % ali več | 5 |
– od 70,01 % do 72,00 % | 4 |
– od 68,01 % do 70,00 % | 3 |
– od 67,01 % do 68,00 % | 2 |
– od 66,21 % do 67,00 % | 1 |
6. Obveznosti upravičenca
6.1. Upravičenec, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, mora v skladu z 9. členom uredbe za mlade kmete izpolniti naslednje obveznosti:
6.1.1. najpozneje v devetih mesecih od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev mora začeti z izvajanjem poslovnega načrta in se zaposliti na prevzeti kmetiji, če je to določeno kot mejnik v poslovnem načrtu. Mejnike in cilje iz poslovnega načrta mora izpolniti najpozneje v roku 36 mesecev po izdani odločbi o pravici do sredstev. Če gre za mejnik iz 2. točke pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, ga mora izpolniti v roku 24 mesecev od dneva dokončne vzpostavitve kmetije,
6.1.2. če še nima vzpostavljenega knjigovodstva za primarno kmetijsko proizvodnjo na svoje ime, ga mora vzpostaviti najpozneje z začetkom novega obračunskega leta po dnevu izdaje odločbe o pravici do sredstev in zagotoviti standardno obdelavo podatkov. Dokazilo o vzpostavitvi knjigovodstva mora poslati agenciji najpozneje do 31. januarja v letu vzpostavitve knjigovodstva. Če dokazila o vodenju knjigovodstva ne pošlje, ga agencija opozori na to in mu določi dodatni rok, do katerega mora poslati dokazilo o vodenju knjigovodstva od začetka obračunskega leta. Knjigovodstvo mora voditi od zaključka vzpostavitve kmetije še najmanj tri obračunska leta. Upravičenec iz naslova tega javnega razpisa mora voditi knjigovodstvo najmanj do konca leta 2019, in sicer mora:
– upravičenec, ki vodi knjigovodstvo v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi, zagotoviti evidentiranje poslovnih dogodkov po priporočenem enotnem sedemmestnem kontnem načrtu, ki je objavljen na spletni strani ministrstva, in knjigovodske podatke do 31. marca vsako leto poslati agenciji,
– upravičenec, ki pa knjigovodstva iz prejšnje alineje ne vodi, mora voditi knjigovodstvo v skladu s predpisom, ki ureja vodenje knjigovodstva po metodologiji Farm Accountancy Data Network (v nadaljnjem besedilu: metodologija FADN). Metodologija FADN je v skladu z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 220/2015 z dne 3. februarja 2015 o določitvi pravil za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1217/2009 o vzpostavitvi mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev v Evropski uniji (UL L št. 46 z dne 19. 2. 2015, str. 1) opredeljeni način in oblika zapisovanja računovodskih podatkov. Zagotoviti mora standardno obdelavo podatkov in standardno obdelane podatke vsako leto do 31. marca poslati ministrstvu in agenciji. Če je bilo na kmetiji, s katero upravičenec vstopa v podukrep, v letu, ko se je vpisal v RKG kot nosilec, že vzpostavljeno knjigovodstvo po metodologiji FADN, se šteje, da je upravičenec vzpostavil knjigovodstvo po metodologiji FADN z začetkom novega obračunskega leta. Obračunsko leto iz prejšnjega stavka traja od 1. januarja do 31. decembra. Knjigovodstvo se mora glasiti na upravičenca,
6.1.3. če ima ob oddaji vloge na javni razpis že vzpostavljeno knjigovodstvo na svoje ime v skladu s prejšnjo točko, se kot zaključek vzpostavitve kmetije šteje izpolnitev prvega mejnika ali cilja iz poslovnega načrta. Upravičenec to sporoči agenciji najpozneje v 30 dneh po izpolnitvi tega mejnika ali cilja skupaj z dokazilom o izpolnitvi. Če upravičenec nima vzpostavljenega knjigovodstva v skladu s prvo in drugo alinejo prejšnje točke, torej v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi in priporočenim enotnim sedemmestnim kontnim načrtom ali po metodologiji FADN, ga mora vzpostaviti v začetku novega obračunskega leta po datumu izdaje odločbe o pravici do sredstev,
6.1.4. ostati mora nosilec in lastnik kmetije, s katero je vstopil v podukrep 6.1 iz uredbe za mlade kmete, in opravljati mora kmetijsko dejavnost na tej kmetiji do izplačila drugega obroka,
6.1.5. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega PKP ali števila GVŽ ali čebeljih družin, s katerimi vstopa v podukrep iz uredbe za mlade kmete, za več kot 10 odstotkov, pri čemer mora še vedno izpolnjevati pogoj iz točke 4.2.3. in 4.2.4. tega javnega razpisa, ki se nanašajo na spodnje vstopne pogoje 6 ha PKP ali 15 GVŽ ali 60 čebeljih družin,
6.1.6. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega zemljišč kmetije, s katero je vstopil v podukrep iz uredbe za mlade kmete, in ki jih je imel v lasti ob oddaji vloge na javni razpis, razen v primeru razlastitve ali omejitve lastninske pravice v javno korist, če razlastitveni ali služnostni upravičenec na nepremičnini postane Republika Slovenija, občina ali izvajalec javne službe,
6.1.7. če je bil ob oddaji vloge na javni razpis zaposlen na svoji kmetiji oziroma se je v skladu s poslovnim načrtom zaposlil po izdaji odločbe o pravici do sredstev, mora to zaposlitev ohranjati neprekinjeno najmanj do izplačila drugega obroka. Zaposlitev na kmetiji pomeni, da je upravičenec za polni delovni čas pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovan iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na svoji kmetiji v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter obvezno zdravstveno zavarovanje. Za upravičenca, ki dela krajši delovni čas v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja šteje, da je zaposlen za polni delovni čas. Če upravičenec koristi starševski dodatek, se šteje, da zaposlitev ni prekinjena. Obvezno zdravstveno zavarovanje se upošteva na podlagah 051, 052 (kmetje, člani njihovih gospodarstev in druge osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic iz 7. točke 15. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1 in 95/14 – ZUJF-C) in 13. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – SVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZVJF-B, 95/14 – ZUJF-C in 47/15 – ZZSDT), ter na zavarovalnih podlagah 007 (kmetje ali člani kmečkega gospodarstva, ki so prostovoljno vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovancev v povezavi s podlago 064 ali 065),
6.1.8. vsako leto, vključno z letom oddaje zahtevka za izplačilo drugega obroka iz točke 8.4.2. tega javnega razpisa, mora oddati zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo ukrepov kmetijske politike,
6.1.9. najpozneje v roku 18 mesecev od dokončne vzpostavitve kmetije mora izpolniti pogoj aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete in ta pogoj izpolnjevati vsako leto najmanj do izplačila drugega obroka. Aktivni kmet je nosilec kmetijskega gospodarstva, ki izvaja kmetijsko dejavnost v skladu s prvo alinejo prvega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15, 30/15 in 36/16) in izpolnjuje pogoje iz tretjega do šestega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15, 30/15 in 36/16),
6.1.10. po prejemu odločbe o pravici do sredstev mora označiti vir sofinanciranja na sedežu kmetije v skladu s 13. členom Uredbe 808/2014/EU in Navodili za informiranje in obveščanje javnosti o aktivnostih, ki prejemajo podporo iz PRP 2014-2020, ki so objavljena na spletni strani agencije in spletni strani PRP 2014-2020. Označevanje zagotavlja do izplačila drugega obroka,
6.1.11. pred izplačilom drugega obroka mora na zahtevo agencije poročati o izpolnjevanju mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta,
6.1.12. imeti mora zbrano in datumsko urejeno dokumentacijo in omogočati mora dostop do dokumentacije, na podlagi katere so bila dodeljena sredstva, ter omogočiti kontrolo projekta na kraju samem agenciji, ministrstvu, revizijskemu organu, izvajalcu vrednotenja PRP 2014–2020, ki ga je pooblastilo ministrstvo, in drugim nadzornim organom Evropske unije in Republike Slovenije.
7. Sprememba obveznosti po izdaji odločbe o pravici do sredstev
7.1 Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev ne more izpolniti enega od razvojnih ciljev, ki jih je načrtoval v poslovnem načrtu ob oddaji vloge na javni razpis, lahko v skladu s 54. členom ZKme-1 na agencijo vloži največ en obrazložen zahtevek za zamenjavo razvojnega cilja z drugim ciljem, ki je v okviru meril za izbor vlog ovrednoten z enakim ali višjim številom točk, v skladu s prvim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete. Pri tem mora zagotoviti, da so razvojni cilji kljub predvideni spremembi izbrani v skladu s točko 4.10. tega javnega razpisa.
7.2. Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev v 36 mesecih ne more izpolniti vseh mejnikov in ciljev iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa, lahko v roku za izpolnitev razvojnih ciljev, določenem v odločbi o pravici do sredstev, v skladu s 54. členom ZKme-1 na agencijo vloži največ en obrazloženi zahtevek za podaljšanje roka za vložitev zahtevka za izplačilo drugega obroka. Rok iz prejšnjega stavka se lahko v skladu z drugim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete podaljša za največ 12 mesecev.
8. Finančne določbe
8.1. Skladno s prvim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, se podpora dodeli kot pavšalna pomoč v obliki nepovratne finančne pomoči.
8.2. Skladno z drugim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, znaša znesek podpore 45.000 eurov na upravičenca, če je na prevzeti kmetiji zaposlen ali v poslovnem načrtu predvidi zaposlitev na prevzeti kmetiji.
8.3. Skladno s tretjim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, znaša znesek podpore 18.600 eurov na upravičenca, če ta na prevzeti kmetiji ni zaposlen, niti tega ne predvideva v poslovnem načrtu.
8.4. Skladno s četrtim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete, se podpora izplača v dveh obrokih, in sicer:
8.4.1. prvi obrok v višini 70 odstotkov dodeljenih sredstev in
8.4.2. drugi obrok v višini do 30 odstotkov dodeljenih sredstev.
9. Vloga in postopek za dodelitev sredstev
9.1. V skladu s prvim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se sredstva za podukrep razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z drugo alinejo prvega odstavka 51. člena ZKme-1.
9.2. V skladu z drugim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se oddaja vlog na javni razpis začne prvi delovni dan po izteku enaindvajsetih dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
9.3. V skladu s petim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se javni razpis po namenu deli na:
9.3.1. sklop A, ki je namenjen upravičencem, ki so zaposleni na kmetiji ali zaposlitev predvidijo v poslovnem načrtu in
9.3.2. sklop B, ki je namenjen drugim upravičencem.
9.4. V skladu s šestim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se vloge ločeno razvrstijo v seznam prejetih in popolnih vlog po posameznih sklopih. Če je v posameznem sklopu višina razpisanih sredstev višja od zneska odobrenih sredstev, se preostanek sredstev prerazporedi v drug sklop.
9.5. V skladu s tretjim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete, se na spletni strani ministrstva in agencije, skupaj z javnim razpisom objavi razpisno dokumentacijo v obliki dodatnih informacij pomembnih za javni razpis in navodila za izpolnjevanje prijavnih obrazcev.
10. Vlaganje vlog
10.1. V skladu s prvim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete vlogo sestavlja prijavni obrazec s prilogami.
10.2. Pred elektronsko vložitvijo vlog se upravičenec prijavi pri agenciji, v skladu z drugim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete.
10.3. V skladu s tretjim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete, za elektronsko izpolnjevanje vloge agencija vzpostavi spletno vstopno mesto na naslovu: http://e-kmetija.gov.si, prek katerega se upravičenec ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev vloge s kvalificiranim digitalnim potrdilom prijavi v informacijski sistem agencije. Upravičenec ali njegov pooblaščenec izvede elektronski vnos in vloži prijavni obrazec v informacijski sistem agencije.
10.4. V skladu z 20. členom uredbe za mlade kmete, je potrebno prijavni obrazec, ki je vnesen v informacijski sistem agencije natisniti ter z izpisom identifikacijske kode in podpisom vlagatelja, skupaj s prilogami poslati priporočeno na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana, ali oddati na vložišču agencije.
10.5. V skladu s četrtim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete, morajo biti na ovojnici vloge na javni razpis razvidni datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na javni razpis, ki ju označi izvajalec poštnih storitev oziroma vložišče agencije, ter naslov in oznaka javnega razpisa na katerega se prijavlja. Na ovojnici mora biti naveden tudi sklop na katerega mladi kmet kandidira in številka KMG MIDa. Za čas oddaje vloge se šteje čas oddaje vloge v fizični obliki.
11. Obvezna dokazila k vlogi na javni razpis
11.1. V skladu s 14. členom uredbe za mlade kmete, so obvezna dokazila brez katerih se v skladu s tretjim odstavkom 52. člena ZKme-1 vloga zavrže brez pozivanja na dopolnitev, naslednja:
– poslovni načrt z vsemi obveznimi vnosnimi polji,
– notarsko overjena listina iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa, ki je dokazilo o medgeneracijskem prenosu ali nakupu,
– izjava o pridobljeni izobrazbi.
12. Obravnava vlog
12.1. V skladu s prvim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se obravnava vlog začne s preveritvijo njene popolnosti. Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, agencija upravičenca pozove k dopolnitvi vloge. Rok za dopolnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k dopolnitvi. Stranka mora dopolniti vlogo v roku, določenem v pozivu k dopolnitvi. Za datum in čas njenega prejema se štejeta datum in čas (ura, minuta) pisne oddaje dopolnjene vloge v skladu s pozivom za dopolnitev. Po prejemu dopolnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda.
12.2. Upravičenca popolne vloge, ki je vsebinsko nerazumljiva, se v skladu z drugim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, v roku treh mesecev od zaprtja javnega razpisa oziroma dveh mesecev od prejema popolne vloge na javni razpis, pozove, da jo pojasni. Rok za pojasnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k pojasnitvi. Stranka mora opraviti pojasnitev v roku in na način, določenem v zahtevi za pojasnitev. Za datum in čas njene oddaje se štejeta datum in čas (ura, minuta) oddaje. Po prejemu pojasnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda. Vloge, ki ne izpolnjujejo vstopnih pogojev, se zavrnejo.
12.3. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi meril iz 5. poglavja tega javnega razpisa. Sredstva se odobrijo popolnim vsebinsko ustreznim vlogam, prispelim na javni razpis, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev sredstev iz uredbe za mlade kmete in tega javnega razpisa in presegajo vstopno mejo točk. Med vlogami, ki presežejo vstopni prag 30 odstotkov vseh možnih točk, kar predstavlja 26 točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev. Vloge, ki ne dosegajo minimalnega vstopnega praga, se zavrnejo.
12.4. Če imata na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis dve ali več vlog na javni razpis enako število prejetih točk, se vloge na javni razpis, v skladu s četrtim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, odobrijo na podlagi naslednje razvrstitve meril za izbor vlog:
12.4.1. starost upravičenca,
12.4.2. izobrazba upravičenca,
12.4.3. povečanje obsega proizvodnje (PKP, GVŽ, čebelje družine),
12.4.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe,
12.4.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije,
12.4.6. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje,
12.4.7. lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 tega javnega razpisa.
12.5. V skladu s petim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje iz javnega razpisa, vendar razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, zavrne.
12.6. V skladu s šestim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, se sredstva upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev, ki jo izda agencija.
12.7. V skladu s 60. členom Uredbe 1306/2013/EU agencija ne odobri vlog za pomoč in zahtevkov za izplačilo iz 13. poglavja tega javnega razpisa, če ugotovi, da je upravičenec umetno ustvaril pogoje za izpolnitev zahtev za pridobitev podpore, saj tako ustvarjeni pogoji niso v skladu s cilji podukrepa 6.1, in sicer izboljšanje starostne strukture nosilcev kmetijskih gospodarstev in izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.
13. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
13.1. V skladu s prvim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete se upravičencu prvi obrok izplača na podlagi odločbe o pravici do sredstev, razen v primeru, ko v poslovnem načrtu predvidi zaposlitev na svoji kmetiji. V tem primeru se upravičencu prvi obrok izplača po zaposlitvi na kmetiji in po vložitvi zahtevka za izplačilo prvega obroka, v katerem mora predložiti izjavo o vključitvi v pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje za osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic v skladu s točko 6.1.7. tega javnega razpisa.
13.2. V skladu z drugim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete, upravičenec vloži zahtevek za izplačilo drugega obroka, v skladu s časovnim načrtom iz odločbe o pravici do sredstev. Pogoja za izplačilo drugega obroka sta izpolnitev mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta ter izpolnjevanje obveznosti iz 6. poglavja tega javnega razpisa.
13.3. Obvezne sestavine zahtevka za izplačilo drugega obroka so v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete, naslednje:
13.3.1. poročilo o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki obsega stanje ob oddaji vloge na javni razpis, načrtovano stanje iz vloge in stanje ob oddaji zahtevka za izplačilo. Nabor podatkov in struktura poročila za podukrep 6.1 sta opredeljena v poročilu o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se objavi na spletni strani agencije. Sestavni deli tega poročila so naslednji:
– izhodiščno stanje na kmetiji ob oddaji vloge na javni razpis,
– mejniki in cilji iz poslovnega načrta,
– načrtovano stanje po izpolnitvi v poslovnem načrtu zastavljenih ciljev,
– glavne značilnosti opravljenega dela in razvoja dejavnosti iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa,
– stanje na kmetiji ob oddaji zahtevka za izplačilo.
13.3.2. dokazila o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se glasijo na upravičenca, in na podlagi katerih je mogoče preveriti dejansko stanje, navedeno v poročilu (na primer: potrdila, dovoljenja, pogodbe, izpisi, certifikati, dokumenti za identifikacijo premičnin, fotografije nepremičnin pred in po naložbi, deklaracije in računi za nakup semen in sadik odpornejših sort, drugo),
13.3.3. za pridobitev dela podpore, ki je namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev, upravičenec predloži dokazila o porabljenih sredstvih za ta namen (računi in dokazila o plačilu), ki se glasijo na upravičenca. Če je višina sredstev za pokritje naložbenih razvojnih ciljev iz točke 4.5.3. tega javnega razpisa enaka ali presega znesek pavšalne podpore, se upravičencu izplača podporo v višini odobrene pavšalne podpore, za katero se šteje, da je v celoti namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev,
13.3.4. če poslovni načrt vsebuje tudi naložbe v mehanizacijo in opremo, upravičenec k zahtevku za izplačilo priloži izjavo o vključitvi stroja ali opreme v proizvodni proces, fotografijo predmeta naložbe, kopije listin z identifikacijskimi podatki ter dokazila o nakupu in lastništvu, ki se glasijo na upravičenca. Izvirnike listin z identifikacijskimi podatki ter dokazila o nakupu in lastništvu, ki se glasijo na upravičenca, hrani upravičenec in jih predloži v primeru kontrole na kraju samem. Identifikacijski podatki, ki jih upravičenec vpisuje, so odvisni od vrste stroja ali opreme (na primer: vrsta in kategorija, komercialna oznaka, tip, leto izdelave, delovna širina, moč, ID-številka, leto prve registracije, garancijski list, potrdilo o homologaciji),
13.3.5. v primeru nakupa živali upravičenec k zahtevku za izplačilo priloži listine, ki se glasijo na upravičenca in vsebujejo podatke, ki omogočajo identifikacijo živali, na primer vrsta, pasma, ID številka, spol, datum rojstva, oziroma v primeru nakupa čebel dokazilo o nakupu v skladu s predpisi Republike Slovenije,
13.3.6. dokazilo o izpolnjevanju pogoja aktivnega kmeta iz točke 6.1.9. tega javnega razpisa, je zadnja izdana odločba v skladu s predpisom, ki ureja sheme neposrednih plačil, območja z omejenimi kmetijskimi dejavniki, ekološko kmetovanje ali dobrobit živali,
13.3.7. kadar so naložbe v objekte cilj v poslovnem načrtu, morajo biti gradbena dela opravljena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja,
13.3.8. stroški, ki so nastali za namen izpolnitve naložbenih razvojnih ciljev, v skladu s točko 13.3.3. tega javnega razpisa, niso upravičeni do financiranja iz naslova ostalih ukrepov PRP 2014-2020.
13.4. Na podlagi popolnega in utemeljenega zahtevka za izplačilo sredstev in opravljeni kontroli iz 14. poglavja tega javnega razpisa, se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca.
13.5. Podatki o končnih prejemnikih sredstev se objavijo na spletni strani agencije, kot to določa 111. člen Uredbe 1306/2013/EU.
14. Izvedba kontrol in neizpolnjevanje obveznosti
14.1. Kontrole se, v skladu s prvim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, izvajajo v skladu z Uredbo 1306/2013/EU in Uredbo 809/2014/EU. Za izvajanje kontrol je pristojna agencija.
14.2. V skladu z drugim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, lahko ministrstvo v skladu s prvim odstavkom 66. člena Uredbe 1305/2013/EU preverja pravilnost izvajanja podukrepa 6.1.
14.3. V skladu s tretjim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, se neizpolnitev ali kršitev obveznosti sankcionira v skladu z 63. členom Uredbe 1306/2013/EU, 63. členom Uredbe 809/2014/EU in 57. členom ZKme-1. Sankcije so opredeljene v Katalogu kršitev in sankcij, ki je priloga 1 uredbe za mlade kmete.
14.4. V skladu s četrtim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, se šteje, da kršitev ali neizpolnitev iz prejšnje točke tega javnega razpisa ni podana, če je neizpolnitev ali kršitev obveznosti posledica višje sile ali izjemne okoliščine iz 18. člena uredbe za mlade kmete.
14.5. V skladu s prvim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, se priznavajo primeri višje sile in izjemnih okoliščin, kot so opredeljeni v drugem odstavku 2. člena Uredbe 1306/2013/EU.
14.6. V skladu z drugim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, mora o višji sili ali izjemnih okoliščinah, upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti agencijo in predložiti ustrezna dokazila v 15 delovnih dneh od dneva, ko je višja sila nastala, oziroma ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
14.7. V skladu s tretjim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete, o višji sili ali izjemnih okoliščinah odloča agencija, ki na podlagi prejetih dokazil upravičencu izda odločbo.
Priloga 1: Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti
Priloga 2: Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano