Št. 8020-20/2016-43 Ob-2702/16, Stran 1765
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in o posebnih določbah glede cilja »naložbe za rast in delovna mesta« ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1080/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 289, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1), Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2) (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12 in 46/16), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 110/11 – ZDIU12 in 96/15 – ZIPRS1617), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Proračuna Republike Slovenije za leto 2016 (DP2016) (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (DP2017) (Uradni list RS, št. 96/15), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 (Uradni list RS, št. 96/15), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011 in 3/13), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014 (objavljen na: http://www.svrk.gov.si/), Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 11. 12. 2014 (objavljen na: http://www.svrk.gov.si/), Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. 6. 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014; v nadaljevanju Uredba Komisije (EU) št. 651/2014), Uredbe komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. december 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list Evropske unije L 352/1), priglašene sheme državne pomoči Programa izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/I, datum potrditve sheme: 9. 5. 2016; trajanje sheme: 31. 12. 2020), Uredba o karti regionalne pomoči za obdobje 2014–2020 (Uradni list RS, št. 103/2013), Uredba o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči ter načinu uveljavljanja regionalne spodbude za zaposlovanje ter davčnih olajšav za zaposlovanje in investiranje (Uradni list RS, št. 93/14), priglašene sheme državne pomoči Regionalna shema državnih pomoči (št. priglasitve: BE02-2399245-2014, datum potrditve sheme: 24. 12. 2014; trajanje sheme: 31. 12. 2020), Odloka o izvedbenem načrtu Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (Uradni list RS, št. 50/15, 58/15, 76/15, 1/16, 35/16), Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04), Uredbe o posredovanju podatkov in poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, št. 61/04, 22/07 in 50/14), Meril za izbor operacij v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020 (objavljena na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/kljucni-dokumenti), Smernic o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov (objavljene na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila), Programa izvajanja finančnih spodbud ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015–2020 št. 3030-14/2015/8, z dne 22. 4. 2015 s spr. in dop. z dne 6. 5. 2016, Ustanovitvenega akta Slovenskega regionalno razvojnega sklada z dne 23. 7. 2009 (čistopis SV 883/15 z dne 31. 12. 2015) (objavljen na: http://www.regionalnisklad.si/predpisi), Splošnih pogojev poslovanja Slovenskega regionalno razvojnega sklada z dne 19. 3. 2015 (v nadaljevanju: Splošni pogoji Sklada) (objavljeno na: http://www.regionalnisklad.si/predpisi), Sporazuma o načinu izvajanja nalog izvajalskega organa pri izvajanju št. 303-7/2016/5 z dne 10. 5. 2016, Pogodbe št. C 2130-16R570002 o izvedbi javnega razpisa »Spodbude za MSP v lesarstvu« št. 302-24/2016/19 z dne 3. 6. 2016 in odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 3-1/2/MGRT/0, z dne 26. 7. 2016, Slovenski regionalno razvojni sklad, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica (v nadaljnjem besedilu: SRRS) objavlja
Spodbude za MSP v lesarstvu
1. Ime oziroma naziv in sedež izvajalskega organa, ki dodeljuje sredstva: izvajalec javnega razpisa je Slovenski regionalno razvojni sklad, Škrabčev trg 9a,1310 Ribnica (v nadaljevanju: SRRS).
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
2.1. Namen in cilj javnega razpisa
Namen razpisa je spodbujanje razvoja novih ali izboljšanih izdelkov in storitev na področju predelave in obdelave lesa in lesnih tvoriv (delež lesa več kot 50 %). Javni razpis je namenjen:
– spodbujanju proizvodov in storitev z višjo dodano vrednostjo,
– ustvarjanju novih delovnih mest ali rasti dodane vrednosti na zaposlenega v MSP,
– spodbujanju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije ter izvedbi ukrepov za izboljšanje učinkovite rabe virov, ki bodo prispevali k prehodu Slovenije v krožno gospodarstvo.
Cilj javnega razpisa z vidika Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (v nadaljevanju: operativni program) je prispevati k specifičnemu cilju prednostne naložbe »Spodbujanje podjetništva, zlasti z omogočanjem lažje gospodarske izrabe novih idej in spodbujanjem ustanavljanja novih podjetij, vključno s podjetniškimi inkubatorji«, ki je »povečanje dodane vrednosti MSP«.
Cilji javnega razpisa so:
– ustvarjanje novih delovnih mest in zaposlovanje ali povečanje dodane vrednosti na zaposlenega v MSP;
– spodbujanje razvoja podjetij na področju rabe lesa, ki uvajajo učinkovito ravnanje z viri (material, voda, porabe energije, spodbujanje uporabe lesnih ostankov itd.).
Pričakovan rezultat javnega razpisa je sofinanciranje najmanj 11 projektov oziroma podjetij, ki so uvedla ukrepe za učinkovito ravnanje z viri ter povečanje števila zaposlenih za najmanj 6 zaposlenih, izraženo kot povprečno število delovnih ur.
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov podjetij, ki so uvedla učinkovito ravnanje z viri in katerih cilj oziroma rezultat mora biti nov ali izboljšan proizvod ali storitev, na področju predelave ali obdelave lesa.
2.3. Regija izvajanja projekta
Operacije (potrjeni projekti) se bodo izvajale v Vzhodni in Zahodni kohezijski regiji Republike Slovenije.
Sredstva se bodo delila na Vzhodno oziroma Zahodno kohezijsko regijo, v odvisnosti od tega, kje bo upravičenec (to je prijavitelj), izvajal aktivnosti projekta (kar pomeni: kje bo sedež podjetja oziroma poslovni naslov njegove podružnice, kjer se izvaja aktivnost v času po oddaji vloge oziroma v trenutku plačila pomoči za upravičence, ki ob oddaji vloge še nimajo sedeža v Republiki Sloveniji oziroma podružnice na lokaciji projekta).
Za vsakega od upravičencev mora biti v vlogi na javni razpis in v pogodbi o sofinanciranju nedvoumno opredeljeno, v kateri od obeh regij (Vzhodni ali Zahodni kohezijski regiji) se bo v celoti izvajala aktivnost.
3. Upravičenci
Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju: MSP), ki se kot pravna ali fizična oseba, ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki, zadruge ali zavodi. Na razpis se lahko prijavijo tudi socialna podjetja, ki so se preoblikovala po Zakonu o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11 in 90/14 – ZDU-1l), pri čemer je bila prva registracija pred statusnim preoblikovanjem v socialno podjetje opravljena pred 1. 1. 2014. Za opredelitev MSP se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014. Prijavitelji morajo ob določanju velikosti podjetja upoštevati podatke glede na status podjetja (neodvisno, povezano, partnersko) ter računovodsko obdobje zajema teh podatkov glede na določila Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I.
Na razpis se lahko prijavijo samo MSP, ki ob prijavi na razpis na trg uvajajo proizvode in storitve na področju predelave ali obdelave lesa in imajo, skladno s prilogo I k Standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08 – SKD 2008), registrirano glavno ali druge dejavnosti poleg glavne dejavnosti, določene v aktu o ustanovitvi subjekta:
– oddelek C16 Obdelava in predelava lesa, proizvodnja izdelkov iz lesa, plute, slame in protja, razen pohištva, ali
– oddelek C31 Proizvodnja pohištva (razen razreda C 31.03 – proizvodnja žimnic).
Na razpis se lahko prijavi tudi podjetje, s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ki ima najkasneje ob prvem črpanju sredstev poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, oziroma prijavitelj z registrirano podružnico na lokaciji projekta, kar bo dokazoval z vpisom v davčni register skladno z Zakonom o finančni upravi (Uradni list RS, št. 25/14) ter v sodni register RS. Tak prijavitelj mora vlogi priložiti izjavo o tem, da bo do oddaje prvega zahtevka za izplačilo izvedel zahtevan vpis, ter se opredelil o tem, v kateri regiji bo izvajal svojo dejavnost. V primeru, da prijavitelj do oddaje prvega zahtevka vpisa ne izvede, bo SRRS odstopil od pogodbe.
V okviru javnega razpisa niso upravičeni javni raziskovalni zavodi, ki pa lahko nastopajo za posamezne upravičence kot zunanji izvajalci pogodbenih raziskav ter svetovalnih in drugih ustreznih storitev, uporabljenih izključno za projekt.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Prijavitelj mora v poslovnem načrtu v prijavni dokumentaciji predstaviti učinke, ki bodo omogočali merjenje rezultatov. Učinke rasti, razvoja in zaposlovanja je treba konkretizirati v rasti in razvoju podjetja v povezavi s projektom ter s tem povezane stroške upoštevati v finančnih projekcijah (npr. število delovnih mest, povečana dodana vrednost na zaposlenega, povečan tržni delež …). Ponujeni proizvodi in storitve morajo biti tržno naravnani.
Dokazila potrebna za vstopne pogoje so navedena v točki II.4. Pogoji za kandidiranje in dokazila v razpisni dokumentaciji.
Odgovorna oseba prijavitelja mora podati po razpisu zahtevane izjave in razkriti zahtevane podatke tako, da jih je mogoče preveriti. V primeru posredovanja lažnih podatkov ali druge ugotovljene zlorabe bo SRRS nemudoma začel z ustreznimi odškodninskimi in kazenskimi postopki.
V primeru dokazila v tujem jeziku je prijavitelj dolžan predložiti krajši prevod predloženega dokazila, ki ga s podpisom potrdi odgovorna oseba prijavitelja.
4. A. Splošni pogoji za prijavitelja
Prijavitelji so podjetja, opredeljena v točki 3. tega javnega razpisa in ki:
– niso v stanju insolventnosti, kot jo opredeljuje 14. člen Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP, Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo in 10/15 – popr.),
– niso v postopku prisilne poravnave, poenostavljene prisilne poravnave ali stečaja,
– niso v postopku izbrisa brez likvidacije ali prisilne likvidacije ali likvidacije,
– ne prejemajo ali niso v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah – ZPRPGDT (Uradni list RS, št. 44/07 – UPB, 5/11, 39/13 in 56/53) in niso podjetja v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
– so bila ustanovljena pred 1. 1. 2014. Pogoj velja tako za sedež domačega, kot tudi tujega podjetja, ne velja pa v primeru podružnice tujega podjetja,
– so ustvarjala promet iz glavne dejavnosti v letih 2014 in 2015,
– so imela delež skupnega kapitala v obveznostih do virov sredstev oziroma skupni pasivi v enem od zadnjih dveh let (2014 ali 2015) nad 25,00 %,
– so po bilanci uspeha na dan 31. 12. 2015 izkazovala povprečno najmanj 1 zaposleno osebo po delovnih urah (Ajpes),
– niso za iste stroške pridobila ali niso v postopku pridobivanju sofinanciranja iz drugih državnih ali lokalnih proračunskih virov, ki bi skupaj s sredstvi po tem javnem razpisu presegla dovoljene pragove državnih pomoči oziroma pomoči »de minimis«,
– imajo poravnane obveznosti do zaposlenih ter do države, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do države ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom,
– imajo poravnane obveznosti do SRRS,
– dejanski lastnik družbe v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 60/07, 47/09 Skl. US: U-I-54/06-32 (48/09 popr.) 19/10, 77/11, 108/12 – ZIS-E, 19/14) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
Na javni razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki opravljajo naslednje dejavnosti oziroma projekt, ki ga želijo izvesti, spada v sektor:
a) ribištva in akvakulture, kakor jih zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (1),
b) ladjedelništva,
c) proizvodnje in distribucije energije ter energetske infrastrukture,
d) premogovništva po opredelitvi v Sklepu Sveta št. 2010/787/EU z dne 10. 12. 2010 o državnih pomočeh za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov (UL L 336, 21. 12. 2010, str. 24),
e) primarne kmetijske proizvodnje, opredeljene v prilogi I Pogodbe o delovanju Evropske unije,
f) gozdarstva (razred A02 skladno s SKD 2008),
g) jeklarstva in železarstva za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, navedenih v 43. točki 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
h) industrije sintetičnih vlaken za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, navedenih v 44. točki 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
i) prometa in s tem povezani infrastrukturi, navedenih v 45. točki 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
j) predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je:
a. znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje ali
b. je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
k) ki je izločen iz shem državnih pomoči v Evropski uniji.
Po regionalni shemi državnih pomoči do pomoči po tem javnem razpisu ni upravičen prijavitelj, ki je prenehal z enako ali podobno dejavnostjo v Evropskem gospodarskem prostoru pod pogoji, določenimi v točki d) 13. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014. Prenehanje dejavnosti se ugotavlja na ravni štirimestne številčne oznake po SKD 2008.
Na podlagi regionalne sheme državnih pomoči ter sheme državnih pomoči “Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – de miminis”, pomoč tudi ni dovoljena za prijavitelje, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
4. B. Pogoji za projekt
Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– projekt mora biti izveden na področju uporabe lesa in/ali lesnih tvoriv (delež lesa v lesnih tvorivih mora biti nad 50 %) (registracija projekta na področju SKD 2008 C16 ali C31 Proizvodnja pohištva (razen razreda C 31.03 – proizvodnja žimnic)),
– projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«,
– projekt oziroma rezultat projekta (proizvod/storitev) mora prispevati k učinkovitejšem ravnanju z viri (pri materialih, surovinah, porabi energije, spodbujanju uporabe lesnih ostankov itd.),
– rezultat projekta (proizvod/storitev) mora biti tržno naravnan in izkazovati višjo dodano vrednost, kar prijavitelj dokazuje s poslovnim načrtom,
– s projektom se mora pri prijavitelju (na ravni podjetja in v neposredni povezavi skupaj s projektom) dve leti po zaključku projekta (31. 12.) povečati število zaposlenih po delovnih urah za najmanj 5 % oziroma za vsaj 1 zaposlenega, v kolikor predstavlja 5 % manj kot 1 zaposlenega, ali dodano vrednost na zaposlenega za najmanj 3 %, glede na vrednost po poslovnih izkazih na dan 31. 12. 2015,
– iz predložene prijavne dokumentacije mora biti razvidno, da za končni proizvod, ki izhaja iz poslovno-proizvodnega procesa prijavitelja, v povezavi s prijavljenim projektom, obstaja trg in zmožnost prodaje predvidenih izdelkov,
– projekt ne sme izkazovati več kot dveletni kumulativni negativni denarni tok,
– projekt ne sme biti ekološko sporen,
– projekt mora imeti pridobljena vsa ustrezna dovoljenja in soglasja ter se mora izvajati v skladu z veljavno slovensko in evropsko zakonodajo,
– projekt prijavitelja mora izkazovati pozitivne učinke na prijaviteljevo poslovanje,
– projekt se ne sme začeti pred oddajo vloge na razpis,
– projekt mora izkazovati spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 in se ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge na javni razpis,
– nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev se mora nanašati na postavitev novega proizvodnega obrata, širitev obstoječega obrata ali začetek nove dejavnosti, ki pomeni temeljito spremembo proizvoda ali proizvodnega procesa v obstoječem proizvodnem obratu. V primeru sredstev, dodeljenih za:
– diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote oziroma podružnice na proizvode in storitve, ki jih ta poslovna enota oziroma podružnica prej ni proizvajala, morajo upravičeni stroški za najmanj 200 odstotkov presegati knjigovodsko vrednost sredstev, ki se ponovno uporabijo. Upošteva se knjigovodska vrednost sredstev v poslovnem letu pred začetkom del.
– bistveno spremembo proizvodnega procesa v obstoječi poslovni enoti, morajo upravičeni stroški presegati znesek amortizacije sredstev, povezanih s proizvodnim procesom, ki naj bi se posodobil, v zadnjih treh poslovnih letih.
– višina sofinanciranja upravičenih stroškov posameznega projekta mora znašati vsaj 50.000,00 EUR ter največ 500.000,00 EUR,
– prijavitelj mora zagotoviti razliko med dodeljenimi sredstvi in skupno vrednostjo upravičenih stroškov projekta ter prispevati najmanj 25 % lastnih sredstev Vzhodni kohezijski regiji oziroma prijavitelj s projektom v Zahodni kohezijski regiji pa najmanj 30 % v skupni upravičeni vrednosti projekta, v katera niso vključena javna sredstva,
– iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljenega projekta, mora biti razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa ter premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega javnega razpisa do povrnitve stroškov,
– zapiranje upravičene finančne konstrukcije projekta z lizingom ni dovoljeno,
– pri projektu je upoštevano pravilo kumulacije državih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa Regionalna shema državnih pomoči (št. priglasitve: BE02-2399245-2014) ter shema državne pomoči Programa izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/I),
– prijavitelji bodo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco upravičenih in neupravičenih stroškov, ki se nanašajo na projekt pod krajšim nazivom, ki ga bodo navedli v Obrazcu 1 vloge na javni razpis.
Na podlagi 13. točke 14. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 se za del enotnega investicijskega projekta šteje vsak začetni projekt, ki ga je začel isti prijavitelj in z njim povezana podjetja v obdobju treh let od datuma začetka del na drugem projektu, ki prejema pomoč, v isti regiji na ravni trimestne številčne oznake po uredbi o SKD 2008.
Sofinanciranje tudi ni dovoljeno:
– za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
– v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
5. Merila za izbor vlog in način dodeljevanja sredstev
Postopek javnega razpisa bo vodila strokovna komisija za izvedbo postopka javnega razpisa. Vsaka vloga bo ocenjena s strani dveh ocenjevalcev, upošteva se povprečje dveh ocen. Strokovno komisijo imenuje direktor SRRS (v nadaljevanju: strokovna komisija).
5.1. Merila za ocenjevanje vlog
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge, strokovna komisija najprej oceni, ali je vloga skladna s predmetom, namenom in s ciljem javnega razpisa ter preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če oceni, da vloga ni skladna s predmetom, namenom in s ciljem javnega razpisa, ali da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnje ocenjevanje po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa strokovna komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
1. Povezovanje in pridobitve znanja v gozdno-lesni verigi
2. Predmet projekta
3. Območje prodajnega trga za proizvod/storitev, ki je predmet projekta
4. Tržna analiza, konkurenca
5. Plan prodaje, trženja, komercializacije proizvoda/storitve, ki izhaja iz projekta
6. Dodana vrednost izdelka, storitve oziroma stopnja tehnološke zahtevnosti proizvoda, storitve na podlagi projekta
7. Povečanje števila zaposlenih
8. Dodana vrednost na zaposlenega
9. Certifikati prijavitelja
10. Uporaba lesnih sort
11. Dejavnost prijavitelja
12. Energetska in snovna učinkovitost na podlagi projekta
13. Boniteta prijavitelja
14. Izvedljivost projekta
15. Lokacija projekta
Natančno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije.
5.2. Postopek izbora
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Prijavitelji morajo v vlogi utemeljiti posamezne aktivnosti z vidika pogojev javnega razpisa in načrtovati dinamiko doseganja ciljev. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz celotne vloge in se bo preverjalo tekom celotnega izvajanja projekta. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne1. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o sofinanciranju, se pogodba ne bo podpisala, sklep pa odpravil. Če pa se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe, bo SRRS odstopil od pogodbe, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun (v nadaljevanju: »TRR«) do dneva vračila SRRS.
1Zoper sklep SRRS ni pritožbe, dovoljen pa je upravni spor.
Prijavitelj mora v času obravnave vloge na poziv SRRS osebno predstaviti svoje poslovanje ter prijavljeni projekt.
Ocenjevanje vseh vlog, ki izpolnjujejo vse pogoje iz 4. točke javnega razpisa, bo izvedla strokovna komisija. Komisija SRRS lahko s soglasjem direktorja SRRS k svojemu delu povabi tudi zunanje ocenjevalce in strokovnjake iz delovnega področja razpisa.
Spodnja meja za sofinanciranje je najmanj 45 točk, v kar ni vključena ocena iz sklopa merila »Lokacija projekta«.
Strokovna komisija med pozitivno ocenjenimi vlogami za sofinanciranje predlaga vloge po vrstnem redu skupnega števila dobljenih točk od najbolje do najslabše ocenjene.
V primeru, da bo več vlog ocenjenih z enakim skupnim številom točk, bodo imele prednost vloge po dodatnem merilu: Indeks razvojne ogroženosti (Pravilnik o razvrstitvi razvojnih regij po stopnji razvitosti za programsko obdobje 2014–2020 – Uradni list RS, št. 34/14) glede na sedež podjetja prijavitelja oziroma poslovni naslov njegove podružnice, kjer se aktivnost izvaja:
| Dodatno merilo 1: Indeks razvojne ogroženosti | Št. točk |
1 | Pomurska | 12 |
2 | Zasavska | 11 |
3 | Primorsko-notranjska | 10 |
4 | Podravska | 9 |
5 | Koroška | 8 |
6 | Posavska | 7 |
7 | Goriška | 6 |
8 | Savinjska | 5 |
9 | Obalno-kraška | 4 |
10 | Gorenjska | 3 |
11 | Jugovzhodna Slovenija | 2 |
12 | Osrednjeslovenska | 1 |
V primeru, da bo po uporabi merila Indeks razvojne ogroženosti še vedno več projektov ocenjenih z enakim številom točk, bodo imele prednost vloge po merilu št. 2. »Predmet projekta«, zatem bodo imele prednost vloge po merilu št. 6. »Dodana vrednost izdelka, storitve oziroma stopnja tehnološke zahtevnosti proizvoda, storitve na podlagi projekta« in nazadnje bodo imele prednost vloge po merilu št. 7. »Povečanje števila zaposlenih«.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Okvirna višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje upravičenih stroškov v okviru odobrenih projektov, znaša skupaj 5.880.000,00 EUR, in sicer:
– 3.992.040,00 EUR – namenska sredstva EU, Vzhodna Slovenija – Evropski sklad za regionalni razvoj, proračunska postavke MGRT – 160057 PN 3.1 – Snovna in energetska učinkovitost – les V 14-20-EU:
– v letu 2016: 2.336.020,00 EUR in
– v letu 2017: 1.656.020,00 EUR
– 1.887.960,00 EUR – namenska sredstva EU, Zahodna Slovenija – Evropski sklad za regionalni razvoj, proračunska postavke MGRT – 160058 PN 3.1 – Snovna in energetska učinkovitost – les Z 14-20-EU:
– v letu 2016: 1.163.980,00 EUR in
– v letu 2017: 723.980,00 EUR
Koriščenje sredstev bo možno v proračunskih letih 2016 do 2017, oziroma do porabe sredstev. Predvideno koriščenje sredstev po posameznem letu obdobja upravičenosti za porabo sredstev je:
– v letu 2016: 3.500.000,00 EUR,
– v letu 2017: 2.380.000,00 EUR.
Prispevek nacionalne udeležbe za sofinanciranje projektov bo zagotovljen z lastnimi viri upravičenca.
Posamezno podjetje lahko nastopa na javnem razpisu največ v okviru ene vloge.
Dinamika sofinanciranja projekta bo določena s pogodbo o sofinanciranju med SRRS in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila SRRS so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko SRRS razveljavi javni razpis in izdane sklepe o sofinanciranju, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom SRRS se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
7. Skladnost s pravili državnih pomoči
Javni razpis se izvaja na osnovi priglašene sheme Regionalna shema državnih pomoči (št. priglasitve: BE02-2399245-2014) ter sheme državne pomoči Programa izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/I).
Velikost vsakega posameznega podjetja (in s tem intenzivnost pomoči) se določi v skladu s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014.
Če se v postopku odpiranja in ocenjevanja vlog ugotovi, da je velikost prijavitelja napačno opredeljena na način, ki bi posledično vplival na to, da prijavitelj ni upravičen do višine subvencije, ki jo zaproša, se takšna vloga prijavitelja lahko zavrne, razen v kolikor prijavitelj na poziv SRRS zapre finančno konstrukcijo projekta iz lastnih virov, ki niso posojilni.
Delež sofinanciranja projekta na podlagi regionalne sheme državnih pomoči in “de minimis” sheme lahko skupaj znaša do največ 75 % upravičenih stroškov za projekte upravičencev v Vzhodni kohezijski regiji in do 70 % za projekte upravičencev v Zahodni kohezijski regiji. Prijavitelj mora zagotoviti razliko med dodeljenimi sredstvi in skupno vrednostjo upravičenih stroškov projekta ter prispevati najmanj 25 oziroma 30 % lastnih sredstev Vzhodni kohezijski regiji oziroma prijavitelj s projektom v Zahodni kohezijski regiji pa najmanj 30 % v skupni upravičeni vrednosti projekta, v katera niso vključena javna sredstva.
Skupni znesek de minimis pomoči, dodeljene »enotnemu« podjetju, ne sme presegati zneska, določenega za pomoč »de minimis« v kateremkoli obdobju treh poslovnih let od zadnjega prejema takšne pomoči in velja ne glede na obliko ali namen pomoči. Skupni znesek pomoči »de minimis« za gospodarstvo ne sme presegati 200.000 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu 100.000 EUR) v kateremkoli obdobju treh poslovnih let, ne glede na vir prejema.
Če podjetje opravlja komercialne cestne prevoze tovora in tudi druge dejavnosti, za katere se uporablja zgornja meja v višini 200.000 EUR, se zgornja meja v višini 200.000 EUR uporablja za to podjetje, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da korist za dejavnost cestnega tovornega prometa ne presega 100.000 EUR.
Prijavitelj, ki bo upravičen do državne pomoči, mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, dodeljeno po pravilu »de minimis«, glede na enake upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
8. Upravičeni stroški, intenzivnosti pomoči in način financiranja
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili Evropske kohezijske politike, regionalno shemo državnih pomoči, de minimis shemo in veljavnimi Navodili Organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020.
8.1. Upravičeni stroški in intenzivnost pomoči
Upravičeni stroški in intenzivnost pomoči po shemi državnih pomoči Programa izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/I) |
Upravičeni stroški po shemi de minimis |
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za osebje (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na projektu, največ do 70 % celotnih upravičenih stroškov projekta, in ki vključujejo stroške bruto plače, povečane za prispevke delodajalca (bruto bruto plača) do višine največ 1.431,36 EUR mesečno za polno zaposleno osebo na projektu za normiranih 174 ur, če delodajalec ne povrne teh stroškov iz drugih virov (npr. boleznina nad 30 dni ...). – posredni (operativni) stroški – dodatni režijski stroški in drugi stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so povezani z neposrednimi aktivnostmi projekta. Posredni stroški so določeni kot pavšal v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja na projektu. – stroški storitev zunanjih izvajalcev – stroški pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev (kot so stroški zunanjih strokovnjakov za usposabljanje, mentorstvo, mreženje, promocijo ipd.), uporabljenih izključno za projekt. Vrednost navedenih upravičenih stroškov te alineje ne sme presegati 20 % vrednosti celotnih upravičenih stroškov projekta. Prijavitelj lahko za stroške iz sklopa po shemi de minimis pridobi največ 200.000,00 EUR ob upoštevanju pravila de minimis. |
Upravičeni stroški in intenzivnost pomoči po Regionalni shemi državnih pomoči (št. priglasitve: BE02-2399245-2014) |
Upravičeni stroški po Regionalni shemi državnih pomoči |
– stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev (nakup nove opreme in novih strojev) do 60 % celotnih upravičenih stroškov projekta. – stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev (nakup programske opreme, ki je namenjena zgolj potrebam prijavljenega projekta) do 20 % vrednosti celotnih upravičenih stroškov projekta. Intenzivnosti pomoči Regionalna shema državnih pomoči: – mikro in mala podjetja: Vzhodna Slovenija 45 % upravičenih stroškov, Zahodna Slovenija 35 % upravičenih stroškov – srednja podjetja: Vzhodna Slovenija 35 % upravičenih stroškov, Zahodna Slovenija 25 % upravičenih stroškov. |
Financirani projekti oziroma upravičeni stroški, ki so predmet sofinanciranja, se morajo uporabljati izključno pri upravičencu, ter se:
– v primeru osnovnih sredstev vključiti v aktivo podjetja ter obravnavati kot sredstva, ki se amortizirajo,
– kupiti od tretje osebe po tržnih pogojih od nepovezanih oseb (tretja oseba ne sme biti 25 % in več kapitalsko povezana s prijaviteljem; lastniški deleži ali glasovalne pravice morajo biti manjše od 25 %). Nakup tudi ni dovoljen med sorodniki prvega, drugega in tretjega dednega reda ali med fizično osebo ustanoviteljem s.p.-ja oziroma med lastnikom gospodarske družbe in gospodarsko družbo ali med povezanimi družbami, po Uredbi Komisije (EU) št. 651/2014. Omejitve zaradi sorodstvenih povezav se upoštevajo tudi med prodajalcem in prijaviteljem, katerih lastniki so v sorodstvenem razmerju in imajo več kot 25 % lastništvo v pravnih osebah,
– v primeru osnovnih sredstev, ki so predmet sofinanciranja, ohraniti na upravičenih območjih in v lasti upravičenca vsaj do konca (31. 12.) tretjega leta po zaključku projekta.
Neopredmetena osnovna sredstva se morajo uporabljati izključno pri upravičencu, ki je prejel regionalno državno pomoč in morajo ostati povezana s projektom, za katerega je dodeljena pomoč, najmanj najmanj tri leta po zaključku projekta (31. 12.).
Osnovna sredstva se lahko prodajo tretji osebi pred potekom roka pod pogojem, da podjetje nabavi druga osnovna sredstva, ki predstavljajo sodobnejšo tehnologijo za enak namen ter pod pogojem, da se gospodarska dejavnost ohrani na določenem območju do konca (31. 12.) tretjega leta po zaključku projekta. Upravičenec mora o tem predhodno pridobiti soglasje SRRS.
Davek na dodano vrednost ni upravičeni strošek.
Dokazila za upravičenost stroškov projekta so:
– vsebinsko in finančno poročilo o izvajanju projekta,
– dokazila o doseženih ciljih (rezultatih),
– dokazila za upravičenost posamezne vrste stroškov glede na določila tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– izpis računovodske evidence stroškovnega mesta za projekt,
– druge priloge, kot. npr. dokazilo o registraciji podružnice.
Dokazila za upravičenost stroškov projekta po sklopih upravičenih stroškov in načini poročanja so podrobneje predstavljena v točki II.5.4. “Način financiranja in dokazovanje upravičenih stroškov” razpisne dokumentacije.
V primeru, da upravičenec ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov projekta v rokih, določenih za izstavljanje zahtevkov za izplačilo, ali v rokih za dopolnjevanje dokazil, ki jih zahteva in določi SRRS, SRRS zahteva vračilo že prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila SRRS.
Upravičenec mora najkasneje v 30 dneh po zaključku celotnega projekta, SRRS posredovati poročilo o zaključku celotnega projekta.
8.2. Način dokazovanja upravičenih stroškov
8.2.1 Dejansko dokazovanje upravičenih stroškov
Za upravičene stroške pri projektu (razen za posredne (operativne) stroške) se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja dokazila dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov.
Upravičenci morajo izvesti projekt v skladu s temeljnimi načeli Zakona o javnem naročanju in pogodbo o sofinanciranju. To pomeni, da bodo upravičenci ob predložitvi zahtevka za izplačilo za vsako naročanje blaga v okviru opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev ter stroškov pogodbenih raziskav ter svetovalnih in drugih ustreznih storitev, katerih vrednost brez DDV presega znesek 50.000,00 EUR, SRRS predložili tudi popolno dokumentacijo o izbiri izvajalcev (dokumentacijo o izbiri ponudnika, zbiranje ponudb, zapisniki o izbiri itd.), vsaj tri ponudbe, pogodbo z izvajalcem in morebitne anekse k pogodbam). V kolikor iskanje treh ponudb ni smiselno in ekonomsko upravičeno iz poslovnih oziroma tehničnih razlogov, poda upravičenec SRRS utemeljeno obrazložitev izbire izvajalca, v kolikor je potrebno oziroma možno, podprto tudi z ustreznimi dokazili.
8.2.2. Pavšalno financiranje za posredne stroške, vezane na projekt
Za dodatne režijske stroške in druge stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so povezani z neposrednimi aktivnostmi projekta. Posredni stroški so določeni kot pavšal v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja na projektu.
8.3. Sklenitev pogodbe o sofinanciranju
Z izbranim prijaviteljem na javni razpis bo sklenjena pogodba o sofinanciranju.
Vzorec pogodbe o sofinanciranju je del razpisne dokumentacije.
SRRS in izbrani prijavitelj s pogodbo o sofinanciranju določita obseg in dinamiko sofinanciranja projekta.
Izbranega prijavitelja bo SRRS pozval k podpisu pogodbe. Če se izbrani prijavitelj v roku osmih dni od prejema poziva nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo.
Odobrena sredstva upravičenec, ki je pravna oseba, obvezno zavaruje s 5 bianco podpisanimi menicami upravičenca skupaj s 5 meničnimi izjavami s pooblastili za izpolnitev in unovčenje menic ter notarsko ali upravno overjeno izvršnico.
9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Obdobje za porabo sredstev tega javnega razpisa vključuje leto 2016 ter leto 2017.
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z oddajo vloge.
Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški, nastali v obdobju od oddaje vloge na javni razpis. Obdobje upravičenosti za izdatke (plačila) navedenih upravičenih stroškov je do datuma izstavitve zadnjega zahtevka za sofinanciranje.
Posamezen projekt se lahko izvaja najdlje do 31. 12. 2017, in sicer morajo biti vse upravičene aktivnosti projekta v letu 2016 izvedene najkasneje do 17. 10. 2016, ko je tudi rok zahtevka za odobrena sredstva v letu 2016, oziroma 30. 9. 2017 za upravičene aktivnosti projekta v letu 2017, ko je tudi rok za predložitev zadnjega zahtevka za izplačilo.
Datumi izstavljanja zahtevkov za sofinanciranje so določeni v pogodbi o sofinanciranju. Upravičenec lahko izstavi največ 1 zahtevek v letu 2016 in največ 3 zahtevke v letu 2017.
10. Vsebina in popolnost vloge na javni razpis
Vloga je popolna, če je izdelana v enem izvodu in eni elektronski kopiji, in če vsebuje v celoti izpolnjene obrazce, določene v razpisni dokumentaciji v točki II.7.1. Vsebina vloge.
Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov in obrazcev, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati:
1. višine zaprošenih sredstev,
2. tistega dela vloge, ki se veže na specifikacije predmeta vloge oziroma vsebino projekta,
3. tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je SRRS prejel v postopku dodelitve sredstev.
Prijavitelj sme ob pisnem soglasju SRRS popraviti očitne računske napake, ki jih odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme vsebinsko spreminjati.
Posamezno podjetje se lahko na javni razpis prijavi največ z eno vlogo.
Vlogo na javni razpis odda prijavitelj projekta, ki nastopa samostojno.
Dokumentacija ter priloge se morajo glasiti na prijavitelja ter na prijavljen projekt.
Vloga mora biti napisana v slovenskem jeziku, finančni zahtevek pa izražen v EUR.
Vloga mora biti predložena v celoti v enem pisnem podpisanem in žigosanem izvodu skupaj z vsemi obrazci in v enem elektronskem izvodu na CD-ju ali USB ključku, v zaprti ovojnici, ki je opremljena z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis Spodbude za MSP v lesarstvu«, in prispeti na naslov: Slovenski regionalni razvojni sklad, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica. Podatki v elektronski obliki morajo biti skladni s podatki, oddanimi v fizični obliki (papirnih dokumentih). V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki se šteje, da je za presojo pomembna tiskana in podpisana oblika.
11. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in navodili organa upravljanja
Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in skladno z Navodili organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/dokumenti/navodila/navodila-ou-na-podrocju-komuniciranja-vsebin-ekp-2014–2020.pdf), bodo opredeljene v pogodbi o sofinanciranju.
12. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu in spremljanja ter evidentiranja projekta
Upravičenec, ki izvaja projekt, mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z njo v skladu z veljavnimi predpisi Republike Slovenije (Zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih) še 10 let po zaključku projekta oziroma v skladu s pravili Evropske unije (Uredba 1303/2013/EU), za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe bodočih preverjanj.
V skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU bo moral upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta za obdobje treh let, in sicer od 31. decembra po predložitvi zadnjega zahtevka, ki vsebujejo končne izdatke končanega projekta, oziroma najmanj do 31. 12. 2019 za projekte zaključene v letu 2016 ter najmanj do 31. 12. 2020 za projekte zaključene v letu 2017.
V skladu s 125. členom Uredbe 1303/2013/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom in za vsak projekt posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
13. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani SRRS, ministrstva (MGRT) kot posredniškega organa, organa upravljanja (SVRK), organa za potrjevanje (MF), revizijskega organa (UNP) ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem, bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, SRRS in ministrstvo (MGRT) pa lahko opravita tudi nenajavljeno pregled na terenu. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati SRRS o izvedenih ukrepih.
14. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Upravičenec bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
15. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen osebnih podatkov in tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB2 in 117/06 – ZDavP-2, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo SRRS lahko domneval, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov pri projektu
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 6. členom in Prilogo I Uredbe 1301/2013/EU dolžan spremljati in SRRS zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Kazalniki (dokazila o doseganju ciljev), ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja projekta, so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
O doseganju ciljev upravičenec poroča SRRS ob predložitvi vsakega zahtevka za izplačilo, končnem poročilu in v letnih poročilih.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje projekta. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenih ciljev in so podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi podlaga za sklenitev pogodbe o sofinanciranju.
Upravičenec mora doseči v vlogi napovedane cilje:
– povečanje števila zaposlenih po delovnih urah (tj. zaposlenih na ravni podjetja skupaj s projektom) ali
– povečanje dodane vrednosti na zaposlenega, in
– vstop proizvoda oziroma storitve na tržišče, ki je predmet projekta,
pri projektih zaključenih v letu 2016 v letu 2018, pri projektih zaključenih v letu 2017 pa v letu 2019 (preverja se po stanju na dan 31. 12. 2018 oziroma 31. 12. 2019).
V primeru, da upravičenec ne bo dokazal izpolnitve v prejšnjem odstavku navedenih ciljev, bo SRRS zahteval vračilo že izplačanih sredstev skupaj s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila sredstev do dneva vračila. V primeru, da bo upravičenec samo delno dosegel enega od zahtevanih ciljev navedenih v prvih dveh alinejah prejšnjega odstavka, to je ali povečanja števila zaposlenih ali povišanje dodane vrednost na zaposlenega, bo SRRS zahteval vračilo samo sorazmernega dela prejetih sredstev skupaj s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila sredstev do dneva vračila, glede na zastavljeni cilj, ki je bližje pogodbeno določenima ciljema.
Upravičenec se zavezuje, da bo še 3 leta po zaključku projekta SRRS dostavljal letna poročila o izvajanju projekta, in sicer najkasneje do 31. 3. tekočega leta za preteklo leto (tj. še do 31. 3. 2021 za projekte zaključene v letu 2017).
V kolikor je potrebno, mora upravičenec po končanih aktivnostih in zaključenem projektu, posredovati vse potrebne podatke, ki jih bo od njih zahteval SRRS ter ministrstvo kot posredniški organ, organ upravljanja, organ za potrjevanje, revizijski organ ter drugi slovenski in evropski nadzorni in revizijski organi. V primeru, da upravičenec takšno sodelovanje odkloni ali na poziv ne odgovori, SRRS zahteva vračilo deleža ali celote prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila SRRS.
17. Omejitve glede sprememb projekta v skladu s 71. členom Uredbe 1303/2013/EU
Če v treh letih (31. 12.) po zaključku celotnega projekta pri upravičencu nastopi karkoli od naslednjega:
(a) prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz upravičenega območja;
(b) sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje podjetju ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
(c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
je upravičenec dolžan vrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila SRRS sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
18. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec SRRS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev SRRS o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila SRRS. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile, skladno z določili 6. člena Uredbe (EU) št. 1303/2013, skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo SRRS odstopil od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila SRRS.
20. Posledice, če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov ali, da je višina sofinanciranja pri projektu presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči: v kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, SRRS pogodbo odpove in zahteva vračilo preveč oziroma neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih pomoči oziroma pomoči »de minimis« na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna SRRS na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev SRRS. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
21. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Rok za predložitev vlog je 29. 8. 2016.
Predvideno je 1 odpiranje vlog. Odpiranje vlog ne bo javno in bo potekalo v prostorih SRRS.
Prijavitelj lahko odda vlogo priporočeno po pošti ali osebno na sedežu sklada, pri čemer mora biti v primeru osebne oddaje vloge na sedežu sklada, vloga oddana do 29. 8. 2016, do 14. ure.
Kot pravočasno prispela vloga se upošteva vloga, ki ima poštni žig, odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog.
Na ovojnici mora biti razviden naziv in naslov prijavitelja ter datum in čas (ura in minuta) oddaje vloge, označen s strani pošte, v kolikor se vloga odda priporočeno po pošti, ali tajništva sklada, če je vloga oddana osebno na sedežu SRRS.
Vloge bo odprla strokovna komisija, ki bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne v skladu z 10. točko tega javnega razpisa. Vloge, ki jih prijavitelji v roku 8 dni od dneva prejema poziva za dopolnitev ne dopolnijo ali jih neustrezno dopolnijo, se kot nepopolne zavržejo.
Vloge, ki ne ustrezajo razpisnim pogojem, se kot neutemeljene zavrnejo.
Neustrezno označene, nepravočasno prispele in nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo pravočasno dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene ter vrnjene prijavitelju.
SRRS si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, če ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja, upravičena do subvencije.
22. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
O dodelitvi sredstev odloči direktor SRRS s sklepom.
Prijavitelji bodo o izidih javnega razpisa obveščeni praviloma v roku 60 dni od odpiranja vlog.
Zoper sklep SRRS ni pritožbe, dovoljen pa je upravni spor.
23. Kraj in čas, kjerlahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: zainteresirane osebe lahko pridobijo vso dokumentacijo; besedilo javnega razpisa in obrazce na spletni strani: http://www.regionalnisklad.si/, ali pa jo lahko v tiskani obliki (razen prijavnih obrazcev, ki so v elektronski obliki) pridobijo na SRRS, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica in v času, navedenem v 24. točki tega javnega razpisa.
24. Dodatne informacije: uradne informacije o javnem razpisu lahko podajo le uslužbenci SRRS. Zainteresirani lahko informacije pridobijo v času uradnih ur v Sektorju za izvajanje spodbud, na tel. 01/836-19-53 ali preko elektronske pošte: info@regionalnisklad.si oziroma v rubriki vprašanja in odgovori v sklopu razpisne dokumentacije tega javnega razpisa. Uradne ure SRRS so ob ponedeljkih, sredah in petkih med 9. ter 12. uro ter ob sredah še med 14. ter 15. uro. V zadevi elektronske pošte je potrebno navesti, da se zadeva nanaša na Javni razpis Spodbude za MSP v lesarstvu.
Slovenski regionalno razvojni sklad