Št. 1108-2/2015-76 Ob-2747/16, Stran 1827
Na podlagi Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14 in 90/14), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 – ZIPRS1415 in 55/15 – ZFisP), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2016 (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (Uradni list RS, št. 96/15 in 46/16), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011 in 3/13), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15 in 36/16), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 11. 12. 2014, Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12 in 85/14; v nadaljevanju: Zakon o visokem šolstvu), Resolucije o Nacionalnem programu visokega šolstva 2011–2020 (Uradni list RS, št. 41/11) in odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 10-1/3/MIZŠ/0, z dne 15. 7. 2016 se objavi
projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju – po kreativni poti do znanja 2016/2017
1. Ime oziroma naziv posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2. Izvajalec javnega razpisa
Javni sklad Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: sklad).
Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 kot neposredna potrditev operacije »Odprt, odziven in kakovosten sistem visokega šolstva – Projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju – Po kreativni poti do znanja 2016–2020« prednostne osi 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe 10.1 Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja 3: Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Javni razpis projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju – Po kreativni poti do znanja 2016/2017 (v nadaljevanju: javni razpis) se bo izvajal v Kohezijski regiji vzhodna Slovenija (v nadaljevanju: KRVS) in v Kohezijski regiji zahodna Slovenija (v nadaljevanju: KRZS).
Za določitev razmerja med programskima območjema se uporablja t. i. sorazmerni ključ, ki se definira na podlagi podatka o številu visokošolskih zavodov v kohezijskih regijah, in sicer v razmerju 67 % v KRZS in 33 % v KRVS.
3. Predmet, namen in cilj javnega razpisa
Predmet sofinanciranja so projekti (dejavnost 1), ki se bodo izvajali v skupinah od 6 do 8 študentov pod mentorstvom pedagoškega in delovnega mentorja1 in medsebojna izmenjava znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev (pedagoški mentorji) in strokovnjakov (delovni mentorji) iz (ne)gospodarstva2 (dejav-
1V razpisu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. Prav tako se lahko nekateri izrazi v ednini (npr. delovni ali pedagoški mentor), kjer je to potrebno, uporabijo tudi v množini in obratno.
2V tem razpisu se kot (ne)gospodarstvo šteje tako gospodarstvo kot tudi družbeno okolje, kajti v projekt se kot obvezen partner vključi gospodarska družba ali samostojni podjetniki posamezniki, lahko pa se vključi tudi organizacija iz gospodarskega in družbenega področja.
nost 2). V okviru projektnih aktivnosti bodo študenti proučevali različne kreativne in inovativne rešitve za izzive gospodarskega in družbenega okolja. V projekt bodo vključeni študenti različnih študijskih stopenj in smeri, tako da bo interdisciplinarna narava vključevanja študentov prispevala k mreženju študentov različnih disciplin, strok in strokovnjakov iz (ne)gospodarstva. Na ta način, ter s spodbujanjem medsebojne izmenjave znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev in strokovnjakov iz (ne)gospodarstva se bo izvajal prenos znanja in veščin med študenti in vključenimi mentorji3.
3Kjer je relevantno, naj se upošteva tudi Strategija pametne specializacije v Sloveniji – S4 in prednostna področja in strukturo upravljanja, kot je opredeljena v S4.
Vsak predlog projekta mora vsebovati najmanj dejavnost 1.
Ciljna skupina: učitelji, študenti na dodiplomski in podiplomski stopnji.
Namen javnega razpisa je spodbujanje krepitve sodelovanja in povezovanja visokošolskega sistema z okoljem (gospodarstvo, negospodarstvo), izvajanje modelov odprtega in prožnega prehajanja med izobraževanjem in gospodarstvom ter družbenim okoljem. Ob partnerskem sodelovanju visokošolskih zavodov z (ne)gospodarstvom4 bodo mladi pridobili konkretne in praktične izkušnje že med izobraževanjem. Mladi bodo razvijali znanja, potrebna za neposredno udejstvovanje pri uresničevanju idej, razvijali bodo podjetnost in ustvarjalnost. Z navedenimi aktivnostmi se bodo študenti opremili s kompetencami, potrebnimi za lažji prehod iz izobraževanja na trg dela. Z javnim razpisom se spodbuja vključevanje strokovnjakov iz (ne)gospodarstva v pedagoški proces na visokošolskih zavodih in prenos znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev v (ne)gospodarstvo ter prenos strokovnega znanja in razvijanje kompetenc tudi pri študentih in pri drugih osebah, ki ne bodo vključene v projekte. Medsebojna izmenjava znanj, izkušenj in dobrih praks bo prispevala k izmenjavi strokovnega in akademskega znanja, kar bo spodbudilo visokošolske zavode k posodabljanju študijskih programov in k uvajanju inovativnega pristopa k poučevanju ter k prenosu najnovejših znanstvenih spoznanj, teoretskih pristopov in metodologij z namenom neposredne aplikativne uporabe v gospodarstvu in širši družbi.
4Poleg gospodarstva se v projekt lahko vključi tudi organizacija z gospodarskega in družbenega področja, ki na inovativen način prispeva k reševanju problemov, ki prinašajo družbene koristi. Družbena korist je vse, kar presega zgolj reševanje potreb v gospodarstvu, kajti rezultati prispevajo tudi k družbenemu razvoju.
V skladu z Operativnim programom so v okviru specifičnega cilja 3: Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema zasledujejo cilji predmetnega javnega razpisa:
– z uporabo inovativnega, problemskega in skupinskega pristopa k reševanju praktičnih problemov se bo študentom omogočila podpora oziroma okolje za razvoj kompetenc, pridobivanje praktičnega znanja ter izkušenj;
– s spodbujanjem inovativnosti, kreativnega razmišljanja, podjetniške miselnosti ter predmetno specifičnih kompetenc na študijskem področju in kompetenc s področja drugih ved izboljšati zaposljivost študentov ter spodbujanje ustvarjanja novih delovnih mest;
– s spodbujanjem prenosa znanja na visokošolske zavode ter v (ne)gospodarstvo se omogoči izmenjava strokovnega znanja in izkušenj, kar prispeva h krepitvi dolgoročnega povezovanja visokošolskih zavodov z (ne)gospodarstvom in posledično prilagajanje izobraževalnega sistema potrebam (ne)gospodarstva.
Rezultat bo okrepljeno sodelovanje in povezovanje visokošolskega sistema z okoljem (gospodarstvo, negospodarstvo), praktične izkušnje, znanja in kompetence, ki jih študenti pridobijo z vključitvijo v projekte ter povečan delež visokošolskih zavodov, ki izvajajo prožnejše oblike učenja za izboljšanje kompetenc mladih.
Namen javnega razpisa je skladen tudi s Slovensko strategijo pametne specializacije (S4)5, v kateri so opredeljena za Slovenijo ključna gospodarsko prebojna razvojna področja. Med njimi so posebej opredeljeni tudi človeški viri in znotraj teh področje »Mlada in ustvarjalna Slovenija«, kjer je ena od prioritet spodbujanje ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti mladih, razvijanje nadarjenosti in izboljšanje njihovih ključnih kompetenc v vseh fazah izobraževalnega procesa, znotraj česar je kot eden konkretnih primerov opredeljeno tudi spodbujanje možnosti preizkušanja in izvedbe konkretnih zamisli študentov v praksi ter povezovanje z gospodarstvom.
5Vlada RS je S4 sprejela 20.9.2015, Evropska Komisija pa potrdila 3. 11. 2015.; http://www.svrk.gov.si/fileadmin/svrk.gov.si/pageuploads/Dokumenti_za_objavo_na_vstopni_strani/S4_dokument_potrjeno_na_VRS_150920.pdf
4. Pogoji za kandidiranje in izvajanje
4.1 Pogoji za kandidiranje
Na javni razpis se lahko prijavijo visokošolski zavodi v Republiki Sloveniji, ki so na dan za oddajo vloge na javni razpis, ki je bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije, vpisani v razvid visokošolskih zavodov. Za določitev razmerja med programskima območjema se uporablja t.i. sorazmerni ključ, ki se definira na podlagi podatka o številu visokošolskih zavodov v kohezijskih regijah, in sicer v razmerju 67 % v KRZS in 33 % v KRVS.
Posamezni prijavitelj (samostojni visokošolski zavod ali univerza) lahko odda le eno vlogo na javni razpis.. v vlogi lahko prijavitelj (univerza) predloži predlog za do največ 5 projektnih predlogov za vsako članico univerze. Samostojni visokošolski zavod lahko odda predlog za do največ 5 projektnih predlogov. Natančnejši postopek dodeljevanja sredstev in načina izbora je opredeljen v 10.1 točki razpisa.
4.2 Pogoji in zahteve za izvajanje projektov
Vsak projekt mora vključevati sodelovanje gospodarske družbe oziroma samostojnega podjetnika posameznika (v nadaljevanju: prvi partner).
V projekt se lahko dodatno vključi organizacija z gospodarskega ali družbenega področja (v nadaljevanju: drugi partner), ki na inovativen način pristopi k reševanju izpostavljenega problema z namenom družbenega razvoja in ne kot izvajalec obstranskih aktivnosti projekta6.
6Iz projektnega predloga, ki je predložen v vlogi, mora biti razviden prikaz razvoja projektnih aktivnosti, ki jih izvaja organizacija. Navedene aktivnosti morajo biti skladne z vsebinsko zasnovo projekta in morajo hkrati prinašati družbene koristi.
Sodelovanje v projektu se potrdi z Izjavo prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev za vsak predlog projekta (Obrazec št. 1). Prijavitelj je dolžan za vsak projektni predlog pridobiti podpisano Izjavo gospodarske družbe/samostojnega podjetnika posameznika oziroma organizacije z gospodarskega ali družbenega področja o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa (Obrazec št. 2), ki jo predloži k prijavnemu obrazcu.
Prvi partner lahko sodeluje v največ enem projektu. V primeru, da je partner srednje ali veliko podjetje, lahko sodeluje v največ 3 projektih z različnimi visokošolskimi zavodi7. Drugi partner lahko sodeluje v največ enem projektu. V primeru, da je imel drugi partner v poslovnem letu 2015 več kot 800.000,00 EUR prihodkov iz poslovanja (Obrazec št. 4) lahko sodeluje v največ 3 projektih z različnimi visokošolskimi zavodi8.
7Srednja in velika podjetja lahko sodelujejo v največ 3 projektih ob pogoju, da sodelujejo z različnimi visokošolskimi zavodi oziroma v okviru univerze z različnimi članicami univerze.
8Drugi partner lahko sodeluje v največ 3 projektih ob pogoju, da sodeluje z različnimi visokošolskimi zavodi oziroma v okviru univerze z različnimi članicami univerze.
Projekt mora vključevati najmanj 6 in največ 8 študentov dodiplomskega in/ali podiplomskega študija, pri čemer morata biti vsaj 2 študenta vpisana pri prijavitelju projekta9. V obdobju študija se lahko posamezen študent vključi le dvakrat, in sicer enkrat v času dodiplomskega in enkrat v času podiplomskega študija (ne glede na to, v kateri letnik je vpisan).
9V primeru, ko je prijavitelj univerza, morata biti vsaj 2 študenta iz članice, ki je pooblaščena za izvajanje projekta.
Prijavitelj je odgovoren za izbor sodelujočih v projektu v skladu z načeli transparentnosti in zagotavljanja enakopravne obravnave, pri čemer je potrebno upoštevati vidik nediskriminacije, enakih možnosti in dostopnosti (npr. dostopnost za invalide) ter enakost moških in žensk.
Javni razpis se izvaja v študijskem letu 2016/2017. Projekt, ki bo izbran, lahko traja od treh mesecev do največ pet mesecev, z zaključkom najkasneje do 31. 7. 2017.
Projekt mora vključevati:
| | Dokazilo |
1. | sodelovanje vsaj enega pedagoškega mentorja, ob pogoju, da je: | Obrazec št. 1 |
| – na dan roka za oddajo vloge, ki je opredeljen v javnem razpisu, že izvoljen v naziv visokošolskega učitelja/-ice oziroma deluje kot asistent z doktoratom (v nadaljevanju: asistent) | Fotokopija dokazila o izvolitvi v naziv visokošolskega učitelja (sklep oziroma odločba oziroma druga ustrezna listina) |
| – na dan roka za oddajo vloge, ki je opredeljen v javnem razpisu, redno zaposlen na visokošolskem zavodu | Sklad bo preverjal pogoj na podlagi zavarovalnih podlag ZZZS |
2. | sodelovanje delovnega mentorja prvega partnerja, ob pogoju, da je: | Obrazec št. 2 |
| – strokovnjak, ki deluje na področju razvoja oziroma podobnih oblik načrtovanja dejavnosti in je na dan roka za oddajo vloge, ki je opredeljen v javnem razpisu, zaposlen pri prvem partnerju ali ima z njim sklenjeno pogodbo o poslovodenju | Sklad bo preverjal pogoj na podlagi zavarovalnih podlag ZZZS Dokazilo je fotokopija pogodbe o poslovodenju |
| – ima vsaj 6/1 raven izobrazbe po Klasiusu oziroma ima ustrezne reference, ki dokazujejo ustrezno usposobljenost | Fotokopija dokazila o izobrazbi Fotokopija dokazila o ustrezni usposobljenosti delovnega mentorja (npr. dokazilo o eventuelnih prejetih nagradah, priznanjih, sodelovanju pri raziskovalnem delu, inovacija itd.) |
3. | sodelovanje delovnega mentorja drugega partnerja, ob pogoju, da je: | Obrazec št. 2 |
| – strokovnjak, katerega delovno področje se navezuje na vsebinsko zasnovo projektnega predloga in je na dan roka za oddajo vloge, ki je opredeljen v javnem razpisu, zaposlen pri drugem partnerju ali ima z njim sklenjeno pogodbo o poslovodenju. Prav tako se kot delovni mentor lahko vključi posameznik, ki je vpisan v razvid samozaposlenih v kulturi in dokazuje ustrezno sodelovanje z drugim partnerjem; | Sklad bo preverjal pogoj na podlagi zavarovalnih podlag ZZZS Dokazilo je fotokopija pogodbe o poslovodenju Fotokopija dokazila o |
| – ima vsaj 6/1 raven izobrazbe po Klasiusu | sodelovanju (npr. dokazilo je pogodba o zaposlitvi, podjemna pogodba in druge ustrezne listine) |
| | Fotokopija dokazila o izobrazbi |
4. | sodelovanje najmanj 6 in največ 8 dodiplomskih in/ali podiplomskih visokošolskih študentov, ob pogoju, da: | Obrazec št. 1 |
| – je v projekt vključeni študent v obdobju trajanja projekta vpisan v javno veljaven študijski program v Republiki Sloveniji ter ne sme biti v delovnem | Sklad bo naknadno (v fazi izvajanja projektov) preverjal |
| razmerju, samostojni podjetnik posameznik ali prijavljen na Zavodu RS za zaposlovanje v evidenci brezposelnih oseb. V primeru kršitve navedenega pogoja, stroški študentu ne bodo povrnjeni. Če študent v obdobju trajanja projekta izgubi status študenta ali iz kakršnegakoli drugega razloga ne more sodelovati v projektnih aktivnostih, ni več upravičen do sofinanciranja v okviru projekta; | pogoj v uradnih evidencah |
| – študenti, ki so v obdobju trajanja projekta vpisani v javno veljavni študijski program v Republiki Sloveniji, vendar so že sofinancirani iz sredstev Evropskega socialnega sklada ali so v delovnem razmerju, registrirani kot samostojni podjetnik posameznik, prijavljeni na Zavodu RS za zaposlovanje v evidenci brezposelnih oseb, so kot mladi raziskovalci lahko vključeni v projekte, vendar niso upravičeni do sofinanciranja in se ne upoštevajo pri številu vključenih študentov. | |
| | |
1. | Pogoji za prvega partnerja, pri katerem je zaposlen delovni mentor: | Obrazec št. 2 |
| – biti mora gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik, registriran po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US in 82/13) ter vpisan v Poslovni register Slovenije; | Sklad bo preverjal pogoj v uradnih evidencah AJPES |
| – ne sme biti v postopku prisilne poravnave, v stečajnem postopku, v likvidacijskem postopku oziroma v postopku prenehanja samostojne dejavnosti ter ni v položaju insolventnosti po 14. členu Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo in 10/15 – popr.); | |
| – za namen izvajanja prijavljenega projekta ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov za stroške, ki jih bo uveljavljal po tem razpisu (npr: državnega ali lokalnega proračuna, sredstev EU ali donacije Norveškega / EGP Finančnega mehanizma, Švicarskega prispevka itd.) | Sklad preverja v aplikaciji Erar |
2. | Pogoji za drugega partnerja, pri katerem je zaposlen delovni mentor: | Obrazec št. 2 |
| – ne posluje v sektorju S. 13 – država10, in sicer v okviru podsektorjev centralna država (šifra S.1311), ki vsebuje naslednje dodatne podsektorje: neposredni proračunski uporabniki (šifra S.13111) in državni skladi (šifra S.13112); | Sklad bo preverjal pogoj v uradnih evidencah AJPES |
| – ne sme biti v postopku prisilne poravnave, v stečajnem postopku, v likvidacijskem postopku oziroma v postopku prenehanja samostojne dejavnosti ter ni v položaju insolventnosti po 14. členu Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo in 10/15 – popr.); | |
| – za namen izvajanja prijavljenega projekta ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov za stroške, ki jih bo uveljavljal po tem razpisu (npr: državnega ali lokalnega proračuna, sredstev EU ali donacije Norveškega /EGP Finančnega mehanizma, Švicarskega prispevka, itd.) | Sklad preverja v aplikaciji Erar |
10 Standardna klasifikacija institucionalnih sektorjev (SKIS)
Omejitve in zahteve za izvajanje prenosa znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev v (ne) gospodarstvo:
– v okviru posameznega projekta se lahko izvedejo največ 3 dejavnosti vključenih pedagoških mentorjev;
– dejavnost se izvede pri prvem ali drugem partnerju v okviru posameznega projekta;
– posamezen pedagoški mentor lahko uveljavlja stroške samo za eno izvedeno dejavnost v okviru enega projekta (v kolikor sodeluje pedagoški mentor na več projektih, lahko uveljavlja stroške za največ dve izvedeni dejavnosti).
Omejitve in zahteve za izvajanje prenosa znanj, izkušenj in dobrih praks delovnega mentorja v pedagoški proces na visokošolski zavod:
– v okviru posameznega projekta se lahko izvede največ 1 vključitev delovnega mentorja iz prvega ali drugega partnerja v pedagoški proces (v kolikor sodeluje delovni mentor na več projektih, lahko uveljavlja stroške za največ dve izvedeni dejavnosti);
– delovni mentor se lahko vključi v pedagoški proces na visokošolskem zavodu, ki je izvajalec projekta.
5. Merila za izbor projektov, ki izpolnjujejo pogoje, skladno z merili za izbor operacije v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020
Strokovna komisija bo preverila formalno popolnost vlog. V kolikor bo vloga prijavitelja formalno popolna, bo komisija ocenila vsak posamezni projekt na podlagi spodaj navedenih meril.
5.1. Izločitvena merila:
Zap. št. | Merilo | Opis |
1. | Vsebinska zasnova projekta je skladna z namenom razpisa in se navezuje na obravnavanje izpostavljenega problema pri prvem partnerju, katerega rešitve hkrati prinašajo družbene koristi. Priloga št.1 prijavnega obrazca; točka 2.2 | DA NE (izločitveno merilo) |
2. | Projektna skupina je ustrezno sestavljena glede na vsebinsko zasnovo projekta (ustreznost ciljnih skupin). Priloga št. 1 prijavnega obrazca, točka 2.3. in 2.4. | DA NE (izločitveno merilo) |
Če je po enem ali po obeh zgornjih izločitvenih merilih projekt ovrednoten z NE, komisija za javni razpis projekt izloči in ga ne ocenjuje po ostalih merilih.
5.2. Merila za izbor:
Projekti v okviru oddanih vlog, ki bodo izpolnjevali izločitveno merilo in pogoje za kandidiranje, bodo ocenjeni na osnovi naslednjih meril:
Zap. št. | Merilo | Opis | Točke |
1. | Kakovost zasnove projekta | 1.1 Utemeljitev projekta ter kratek povzetek vsebinske zasnove projekta z jasno opredeljenim problemom | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke neustrezno = 0 |
| | 1.2 Navedba kompetenc, ki jih bo študent pridobil z vključitvijo projekt | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke neustrezno = 0 |
| | 1.3 Način pridobitve kompetenc ter njihova ustreznost glede na vsebinsko zasnovo projekta | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke neustrezno = 0 |
| | 1.4 Iz opisa nalog delovnega mentorja je viden njegov doprinos k projektu oziroma prenosu znanja | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke neustrezno = 0 |
| | 1.5 Iz opisa nalog pedagoškega mentorja je viden njegov doprinos k projektu oziroma prenosu znanja | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke neustrezno = 0 |
| | 1.6 Število sklenjenih raziskovalnih in razvojnih pogodb11, ki jih je sklenil pedagoški mentor v (ne)gospodarstvu v zadnjih treh letih | Več kot 10 sklenjenih pogodb = 8 točk Od 7 do 9 sklenjenih pogodb = 6 točk Od 4 do 6 sklenjenih pogodb = 4 točke Od 1 do 3 sklenjene pogodbe = 2 točki 0 sklenjenih pogodb = 0 točk |
11Raziskovalna in razvojna dejavnost obsegata temeljno in uporabno raziskovanje ter predkonkurenčne raziskave, industrijske raziskave in prenos znanja (Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo, 61/06 – ZDru-1, 112/07, 9/11 in 57/12 – ZPOP-1A)
| | 1.7 Načrtovane aktivnosti so ustrezne glede na predvidene rezultate projekta | ustrezno = 4 točke delno ustrezno = 2 točke neustrezno = 0 |
| | 1.8 Del projektnih aktivnosti se bo izvajal neposredno v delovnem okolju z namenom seznanitve študentov z delovnim procesom pri prvem ali drugem partnerju | DA = 2 točki NE = 0 točk |
| | 1.9 Opis predvidenih rezultatov projekta izkazuje potencial uporabne vrednosti neposredno za prvega partnerja | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke |
| | 1.10 Opis predvidenih rezultatov projekta izkazuje družbene koristi | ustrezno = 5 točk delno ustrezno = 3 točke |
2. | Prispevek projekta k razvoju mikro, malega in srednjega podjetništva v Republiki Sloveniji | Projekt se izvaja v neposrednem partnerstvu visokošolskega zavoda z gospodarsko družbo oziroma samostojnim podjetnikom posameznikom12, pri čemer v skladu s 55. členom ZGD-1 družba ne sodi v skupino velikih podjetij. | DA = 3 točke NE = 0 točk |
12V primeru novoustanovljenega podjetja le-ta ob prijavi priloži Izjavo glede velikosti podjetja.
Zap. št. | Merilo | Opis | Točke |
3. | Interdisciplinarnost projekta | 3.1 Upošteva se interdisciplinarnost projekta. Projekt je interdisciplinaren, če: | študenti z dveh ali več študijskih področij in mentorji iz dveh ali več študijskih področij = 15 točk |
| | – se izvaja s študenti, ki prihajajo z več različnih študijskih področij po Klasius-P (upošteva se vključno tretja klasifikacijska raven Klasius – P), ali | samo študenti ali samo mentorji iz dveh ali več študijskih področij = 5 točk |
| | – se izvaja z več pedagoškimi mentorji, ki prihajajo z več različnih študijskih področij po Klasius – P (upošteva se vključno tretja klasifikacijska raven Klasius – P). | |
| | 3.2 Med vsemi vključenimi študenti je vsaj 1 študent z univerzitetnega in vsaj 1 študent s strokovnega visokošolskega študija | DA = 4 točke NE = 0 točk |
4. | Spodbujanje sodelovanja mladih pedagoških mentorjev | Upošteva se čas doktorskega naziva pedagoškega mentorja, to je visokošolski učitelj oziroma asistent, ki bo sodeloval v projektu. | sodeluje eden ali več mladih pedagoških mentorjev |
| | Od najvišje pridobljenega doktorskega naziva je minilo manj kot 10 let (upošteva se datum 1. 10. 2006). | DA= 5 točk NE= 0 točk |
5. | Na novo vzpostavljeno sodelovanje gospodarstva z visokošolskem zavodom | Prvi partner ni sodeloval v projektu, ki je bil izbran na preteklih razpisih PKP13 | DA = 2 točki NE = 0 točk |
6. | Nadgradnja obstoječih ukrepov in zagotavljanje trajnosti | 6.1 Prenos znanj, izkušenj in dobrih praks pedagoških mentorjev v partnerske institucije | DA = 1 točka NE = 0 točk |
| predvidenih/načrtovanih rezultatov – medsebojna izmenjava znanj, izkušenj | 6.2 Prenos znanj, izkušenj in dobrih praks delovnih mentorjev v partnerske institucije | DA = 1 točka NE = 0 točk |
| in dobrih praks visokošolskih učiteljev in strokovnjakov iz (ne)gospodarstva | 6.3 Utemeljite, kako medsebojna izmenjava znanj, izkušenj in dobrih praks prispeva k trajnosti rezultatov | DA = 2 točki NE = 0 točk |
Skupaj možnih točk: | 82 točk |
13Razpisa programa Po kreativni poti do praktičnega znanja, objavljena v letih 2013 in 2014.
Merila so podrobneje obrazložena v 5. točki razpisne dokumentacije.
Največje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezni projekt, je 82 točk. Izbran je lahko projekt, ki doseže najmanj 65 % oziroma 53 točk.
6. Višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 3.992.210,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in za proračunsko leto 2017 naslednja:
– iz vzhodne kohezijske regije 1.317.429,30 EUR, od tega:
– 1.053.943,44 EUR s PP 150044 – PN10. 1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU udeležba (80,00 %) in
– 263.485,86 EUR s PP 150046 – PN10. 1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– iz zahodne kohezijske regije 2.674.780,70 EUR, od tega:
– 2.139.824,56 EUR s PP 150045 – PN10. 1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU udeležba (80,00 %) in
– 534.956,14 EUR s PP 150047 – PN10. 1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %).
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko predstavljajo 80,00 %, sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike predstavljajo 20,00 %.
Za izbrane prijavitelje bodo upravičeni stroški programa iz potrjenih zahtevkov za sofinanciranje izplačani glede na razpoložljiva sredstva v proračunu (v letu 2017 do največ 3.992.210, 00 EUR).
Obdobje upravičenosti stroškov po tem javnem razpisu je od 1. 10. 2016 do vključno 31. 7. 2017.
Sklad si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom sklada, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Natančnejši postopek dodeljevanja sredstev in načina izbora je opredeljen v 10. 1 točki razpisa.
8. Upravičeni stroški
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo na osnovi standardne lestvice stroškov na enoto, skladno s pravili Evropske kohezijske politike, Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 ter dokumentacijo javnega razpisa.
Upravičeni stroški javnega razpisa so določeni v pavšalnem znesku in predstavljajo:
– standardni strošek na enoto za koordiniranje in vodenje projekta na visokošolskem zavodu (enota je urna postavka);
– standardni strošek na enoto za sodelovanje delovnega mentorja iz (ne)gospodarstva (enota je urna postavka);
– standardni strošek na enoto za denarno spodbudo študentu (enota je urna postavka);
– standardni strošek na enoto za prenos znanj, izkušenj in dobrih praks strokovnjaka oziroma delovnega mentorja iz (ne)gospodarstva (enota je urna postavka);
– standardni strošek na enoto za prenos znanj, izkušenj in dobrih praks pedagoških mentorjev oziroma visokošolskih učiteljev v (ne)gospodarstvo (enota je urna postavka).
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je 3. 5. 2016 sprejelo Metodologijo za določitev višine standardnega stroška na enoto za izvedbo programa »Po kreativni poti do znanja«, št. 5440-16/2015-9. Na podlagi te metodologije so bili izračunani pavšalni zneski oziroma stroški izvajanja programa, in sicer:
– za vodenje in koordiniranje projekta se visokošolskemu zavodu povrnejo stroški na podlagi standardnega stroška na enoto (ura), ki znaša 13,50 EUR/uro, vendar največ 40 ur na mesec oziroma največ 540,00 EUR na mesec za posamezen projekt;
– za sodelovanje delovnega mentorja se prvemu oziroma drugemu partnerju povrnejo stroški na podlagi standardnega stroška na enoto (ura), ki znaša 31,00 EUR/uro, vendar največ 10 ur na mesec oziroma največ 310,00 EUR na mesec. V primeru, da na projektu sodeluje tudi delovni mentor iz drugega partnerja, se lahko stroški za sodelovanje na projektu uveljavljajo za oba delovna mentorja;
– za vključitev posameznega študenta v projektne aktivnosti se izplača denarna spodbuda na podlagi standardnega stroška na enoto (ura), ki znaša 9,00 EUR/uro, vendar največ 40 ur na mesec oziroma največ 360,00 EUR na mesec;
– za spodbujanje prenosa znanj, izkušenj in dobrih praks delovnih mentorjev oziroma strokovnjakov iz (ne)gospodarstva na visokošolske zavode (enota je urna postavka), se prvemu oziroma drugemu partnerju povrnejo stroški na podlagi standardnega stroška na enoto (ura), ki znaša 35,00 EUR/uro, vendar največ 3 ure oziroma 105,00 EUR za izvedeno dejavnost. Stroški se lahko uveljavljajo izključno za izvedbo ene dejavnosti strokovnjaka v okviru posameznega projekta;
– za spodbujanje prenosa znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev v (ne)gospodarstvo, se visokošolskemu zavodu povrnejo stroški na podlagi standardnega stroška na enoto (ura), ki znaša 16,00 EUR/uro, vendar največ 10 ur oziroma največ 160,00 EUR za izvedeno dejavnost. V okviru posameznega projekta se visokošolskemu zavodu lahko povrnejo stroški za največ tri izvedene dejavnosti visokošolskih učiteljev v (ne)gospodarstvo.
Upravičene stroške se uveljavlja z zahtevkom za sofinanciranje na podlagi poročil, iz katerih so razvidne izvedene aktivnosti vključenih v projekt ter izvedenih aktivnostih medsebojne izmenjave znanj, izkušenj in dobrih praks. Ob zaključku projekta je visokošolski zavod dolžan predložiti končno poročilo, ki bo vsebovalo poročilo o doseženih ciljih, skladno s projektnim predlogom v vlogi. Podrobnejšo vsebino poročanja in zahteve v zvezi z uveljavljanjem upravičenih stroškov predpiše sklad v Navodilih sklada o izvajanju projektov.
Dokazila za upravičenost stroškov operacije so:
– poročilo o izvedenih aktivnostih (študent, koordinator, pedagoški in delovni mentorji);
– kratko poročilo o izvedenem prenosu znanj, izkušenj in dobrih praks strokovnjakov iz (ne)gospodarstva ali visokošolskih učiteljev (ali drug dokazni material) ter lista prisotnosti;
– končno poročilo o doseženih ciljih;
– partnerski sporazum o sodelovanju pri izvajanju projekta (v nadaljevanju: partnerski sporazum).
Sklad z izbranim prijaviteljem sklene pogodbo o sofinanciranju izvajanja projektov (v nadaljevanju: pogodba). Na podlagi podpisane pogodbe prijavitelj sklene partnerske sporazume, s katerimi se urejajo medsebojni odnosi, pravice in obveznosti med partnerji v zvezi z izvajanjem in sofinanciranjem projektov. Osnutek pogodbe je del razpisne dokumentacije. Prijavitelj mora skladu predložiti partnerske sporazume predvidoma v roku enega meseca od prejema sklepa o izboru.
Neupravičene aktivnosti pri izvajanju projektov so naslednje:
– izvedene aktivnosti pred začetkom obdobja upravičenosti stroškov;
– izvedene aktivnosti v okviru rednih študijskih obveznosti (npr. opravljanje študijske prakse, opravljanje aktivnosti v okviru rednega študijskega procesa ipd.);
– opravljanje rednih delovnih nalog oziroma prevzemanje delovnih nalog;
– izvedene aktivnosti, ki niso v skladu z namenom javnega razpisa;
– izvedene aktivnosti, ki se neposredno nanašajo na projekt in za katere je visokošolski zavod že prejel sredstva iz drugih javnih virov (prepoved dvojnega financiranja).
Neupravičene aktivnosti pri izvajanju projektov bodo natančneje obrazložene v Navodilih sklada o izvajanju projektov.
9. Način predložitve vloge in rok za oddajo
Vloga mora biti v celoti izpolnjena in oddana na obrazcih, ki se nahajajo na spletni strani sklada, in mora vsebovati:
– Prijavni obrazec;
– Priloga k prijavnemu obrazcu št. 1: Podatki o projektu/ih na ravni samostojnega visokošolskega zavoda oziroma posameznega visokošolskega zavoda;
– Obrazec št.1: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev;
– Obrazec št. 2: Izjava gospodarske družbe/samostojnega podjetnika posameznika oziroma organizacije z gospodarskega ali družbenega področja o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa;
– Obrazec št. 3: Izjava gospodarske družbe/samostojnega podjetnika posameznika glede velikosti;
– Obrazec št. 4: Izjava organizacije z gospodarskega ali družbenega področja glede prihodkov iz poslovanja v poslovnem letu 2015;
– Obrazec št. 5: Seznam kazalnikov.
Prijavitelj lahko vlogo pošlje po pošti na naslov: Javni sklad Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana ali pa jo odda osebno v vložišču sklada, in sicer v času uradnih ur (ponedeljek, sreda in petek med 9. in 12. uro, v sredo tudi med 14. in 16. uro), najpozneje na zadnji dan roka za oddajo vloge.
Rok za oddajo vlog je najkasneje do: 10. 10. 2016.
Vloge morajo ne glede na način dostave (osebno ali po pošti) do vložišča sklada prispeti do zgoraj navedenega roka, sicer se bodo štele za prepozno prejete.
Vloga je objavljena na spletni strani sklada: www.sklad-kadri.si. Prijavitelj mora vlogo izpolniti elektronsko. Pri izpolnjevanju mora prijavitelj slediti sprotnim navodilom v obrazcu. Izpolnjen obrazec je treba poslati na sklad v tiskani obliki ter elektronsko na naslov: pkp@sklad-kadri.si, in s klikom na gumb »Pošlji po e-pošti. Če prijavitelj vloge ne pošlje elektronsko, mora vlogi, ki jo odda v papirni obliki, priložiti obrazec tudi na podatkovnem nosilcu (CD-ROM ali USB-ključ). Podrobneje je način predložitve vloge opredeljen v razpisni dokumentaciji.
V primeru neskladja podatkov med prejeto vlogo v tiskani obliki in prejeto vlogo v elektronski obliki, bo sklad upošteval kot relevantno vlogo v tiskani obliki, ki je podpisana in žigosana s strani odgovorne osebe prijavitelja.
Vloge morajo biti oddane v zaprti ovojnici z vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga za JR PKP 2016/2017«. Vloge morajo biti označene s polnim nazivom in naslovom prijavitelja.
Vloge, ki ne bodo predložene v roku ali ne bodo ustrezno označene, bodo s sklepom zavržene.
V primeru oddaje nepopolne vloge, bo prijavitelj pozvan k dopolnitvi. Zaradi lažje obravnave dopolnitev vlog priporočamo, da je dopolnitev vloge oddana v zaprti ovojnici z vidno oznako: »Ne odpiraj – dopolnitev« ter označena z nazivom prijavitelja.
10. Obravnava vlog, obveščanje o njihovi ustreznosti in postopek izbora
Odpiranje vlog bo najkasneje v roku 3 dni od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Javnega sklada Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana. Za odpiranje vlog je zadolžena strokovna komisija, imenovana s strani odgovorne osebe sklada. Odpiranje vlog je praviloma javno. Ne glede na to lahko komisija odloči, da odpiranje ne bo javno, če bo število prejetih vlog veliko.
Strokovna komisija bo odprla samo v razpisanem roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene ovojnice z vlogami, in sicer po vrstnem redu, kot so prispele. Podrobneje je postopek ugotavljanja popolnosti vlog (formalna popolnost) opredeljen v razpisni dokumentaciji. Strokovna komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Rok za dopolnitev vlog bo 8 dni od prejema poziva za dopolnitev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji skladno s pozivom ne bodo dopolnili, bodo s sklepom zavržene.
Strokovna komisija si pridržuje tudi pravico, da v primeru nejasnosti prijavitelja pozove k dodatnim pojasnilom.
Strokovna komisija bo nato opravila strokovni pregled projektov v formalno popolnih vlogah, ter jih ocenila na podlagi pogojev in meril, navedenih v javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji. Strokovni pregled projektov bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije. Če se bosta oceni razlikovali, bo projekt ocenil še tretji ocenjevalec po izboru komisije. Ocena se bo oblikovala na podlagi povprečja najbližjih dveh ocen. Preverjanje izpolnjevanja razpisnih pogojev se lahko opravi tudi v fazi preverjanja formalne popolnosti vlog, če to pripomore k ekonomičnosti izvedbe postopka.
Komisija bo med prijavitelje, katerih projekti so dosegli najmanj 53 točk, dodelila vsa razpoložljiva sredstva.
Na podlagi meril bodo izmed prijaviteljev, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, izbrani tisti, ki bodo z vlogo zbrali večje število točk.
10.1 Izbor prijaviteljev bo po enakem postopku potekal ločeno za prijavitelje iz KRVS in ločeno za prijavitelje iz KRZS.
V primeru, da razpoložljiva sredstva, ki so določena v točki 6 tega razpisa, ne omogočajo sprejetja vseh projektnih predlogov posameznih prijaviteljev, se obravnavajo in sprejmejo projektni predlogi po vrstnem redu glede na zaporedje, kot sledi:
– 1. po vrstnem redu glede na skupno število doseženih točk pri merilih od 1 do 6 (točka 5. 2 javnega razpisa);
– 2. v primeru, da bo predloženih več projektnih predlogov z enakim številom točk, se izberejo tisti, ki so pri merilu št. 3 »Interdisciplinarnost projekta« (točka 5. 2 javnega razpisa) dosegli večje število točk;
– 3. v primeru, da bo ob upoštevanju 1. in 2. točke še vedno več projektnih predlogov z enakim številom točk, se izberejo projektni predlogi, ki so pri merilu št. 6 »Nadgradnja obstoječih ukrepov in zagotavljanje trajnosti predvidenih/načrtovanih rezultatov – medsebojna izmenjava znanj, izkušenj in dobrih praks visokošolskih učiteljev in strokovnjakov iz (ne)gospodarstva« (točka 5. 2 javnega razpisa) dosegli večje število točk;
V primeru, da bo po izvedbi zgornjih razvrstitvenih kriterijev (od točke 1 do točke 3) še vedno več projektnih predlogov z doseženim enakim številom točk, bo sklad o izbiri projektnih predlogov odločil z žrebom.
V primeru, da preostanek sredstev v izbornem postopku (pred žrebom in/ali po žrebu) ne bo zadostoval za naslednje razvrščeni projekt, ki bi lahko bil kot zadnji, se le-temu ponudijo sredstva, v kolikor zadostujejo za vsaj 70 % načrtovane vrednosti projekta. Prijavitelj, ki sprejme ponudbo, se zaveže, da bo aktivnosti v okviru načrtovanega projekta izvedel v celoti. V primeru, da prijavitelj za projekt ponujenih razpoložljivih sredstev ne sprejme oziroma je preostanek razpoložljivih sredstev nižji od 70 % vrednosti projekta, bodo sredstva ostala nepodeljena.
Vse informacije, navedene v vlogi, s katero se prijavitelj javlja na razpis, morajo biti resnične in morajo ustrezati dejanskemu stanju. Če se izkaže, da je prijavitelj v predloženi vlogi navajal neresnične podatke, posredoval lažne, napačne ali netočne podatke v zvezi z izvajanjem po pogodbi določenih obveznosti ter podpis lažne izjave o izpolnjevanju pogojev, je to lahko razlog, da sklad delno ali v celoti prekine pogodbo. Prijavitelju se lahko onemogoči sodelovanje na javnih razpisih sklada za obdobje 5 let.
Prijavitelji bodo obveščeni o izidu javnega razpisa najpozneje v 60 dneh od odpiranja vlog.
O dodelitvi sredstev bo s sklepom odločil predstojnik sklada na osnovi predloga komisije, ki vlogo oceni po merilih, določenih s tem javnim razpisom.
Sklad bo z izbranimi prijavitelji sklenil pogodbo o dodelitvi sredstev za izvajanje projektov. V primeru, da se prijavitelj v 8 dneh od prejema poziva k podpisu pogodbe nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev in se le-ta ponudijo prijaviteljem za naslednje najvišje uvrščene projekte, ki so ostali neizbrani pri dodeljevanju sredstev, glede na doseženo število točk.
11. Pritožba
Pritožba zoper sklep o odločitvi glede dodelitve sredstev se vloži pri Javnem skladu Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana, in sicer v 8 dneh od prejema sklepa. V pritožbi je treba natančno opredeliti razloge za pritožbo. Merila za ocenjevanje vlog ne smejo biti predmet pritožbe.
O pritožbi zoper sklep odloča Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
12. Kraj, čas ter oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisno dokumentacijo lahko prijavitelj dobi na spletni strani: http://www.sklad-kadri.si.
Vsa dodatna pojasnila v zvezi z javnim razpisom lahko prijavitelji dobijo na elektronskem naslovu pkp@sklad-kadri.si od objave razpisa do najkasneje dva dni pred potekom roka za oddajo vlog.
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o programu
Prijavitelj bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekte ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo.
V skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU bo moral prijavitelj zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končane operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo prijavitelj po končani operaciji pisno obveščen s strani sklada.
Prijavitelj bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za program računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s programom in za vsak program posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev in vračljive podpore, za katere pa bo prijavitelj dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Prijavitelj in partnerji v projektu so dolžni omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem programa, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani sklada, s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Prijavitelj in partnerji v projektu so nadzornim organom dolžni predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranih projektov. V primeru preverjanja na kraju samem, bo prijavitelj omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projektov ter rezultate projektov. Prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, sklad pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati sklad o izvedenih ukrepih.
15. Odprti dostop do rezultatov projektov PKP
Prijavitelj se zavezuje, da stvaritve, ki imajo značaj avtorskega dela in morebitne podobne stvaritve, ki nastanejo pri izvajanju operacije, ne bodo uporabljene v tržne namene.
Avtorska dela, študije, navodila, priporočila ter smernice in morebitne podobne stvaritve, nastale pri izvajanju operacije, morajo biti prosto dostopne širši javnosti z objavo na spletni strani upravičenca in na spletnih straneh ministrstva. V ta namen je prijavitelj dolžan skladu poleg zahtevka predložiti tudi navedene stvaritve na elektronskem mediju v sistematičnem in uporabniku prijaznem načinu, skladno z navodili sklada.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Prijavitelj bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU, 5. in 19. členom ter Prilogo I Uredbe 1304/2013/EU dolžan spremljati in skladu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije, vključno s podatki po vprašalniku.
Kazalniki (vključno s podatki po vprašalniku), ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja operacije, so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji (tč. 6).
17. Zahteve glede informiranja in obveščanja
Prijavitelj je pri izvajanju projektov dolžan izpolnjevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Sprejetje financiranja s strani prijavitelja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU: prijavitelj je dolžan zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma ki bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU.
19. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB2 in 117/06 – ZDavP-2, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo sklad lahko domneval, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti, osebnih podatkov in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
20. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da prijavitelj sklada ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev sklada o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo prijavitelj dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
21. Posledice ugotovitve dvojnega financiranja posameznega programa
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Vrnjeni zneski bodo za prijavitelja izgubljeni.
V kolikor višina sofinanciranih projektov izbranih prijaviteljev preseže maksimalno dovoljeno stopnjo, bo potrebno ustrezno znižanje stopnje, sklad pa zahteva od izbranih prijaviteljev vrnitev neupravičeno prejetih sredstev v skladu s pogodbo, ki bo sklenjena med skladom in izbranimi prijavitelji.
Javni sklad Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije