Št. 38222-1/2016-2 Ob-2735/16, Stran 1857
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Agencija) na podlagi 65. člena in ob smiselni uporabi 36. oziroma 38. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B in 54/14 – odl. US, v nadaljevanju: ZEKom-1) objavlja
za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti glede dodelitve dveh številk skrajšanega izbiranja iz območja 116QRT namenjenih dostopu do usklajenih storitev z družbeno vrednostjo
1. Predmet javnega poziva
Agencija namerava dodeliti še preostali dve nacionalni šestmestni številki skrajšanega izbiranja iz območja 116QRT, ki jih je določila Komisija evropskih skupnosti (v nadaljevanju: Komisija) z »Odločbo o rezervaciji nacionalnega območja oštevilčenja, ki se začenja z »116«, za usklajene številke za usklajene storitve z družbeno vrednostjo« – odločba 2007/116/ES (Uradni list EU, L 49, 17. 2. 2007), z »Odločbo Komisije o spremembi Odločbe 2007/116/ES glede uvedbe dodatnih rezerviranih številk, ki se začnejo z »116« – odločba 2007/698/ES (Uradni list EU, L 284, 30. 10. 2007) in z »Odločbo Komisije z dne 30. 11. 2009 o spremembi Odločbe 2007/116/ES glede uvedbe dodatnih rezerviranih številk, ki se začnejo z »116« – odločba 2009/884/ES (Uradni list EU, L 317, 3. 12. 2009).
V skladu z odločbo 2007/116/ES so bile države članice dolžne rezervirati šestmesten niz številk, ki se začenja s števkami 116, za usklajene storitve z družbeno vrednostjo. To so storitve, ki izpolnjujejo posebno družbeno potrebo, zlasti tiste, ki prispevajo k blaginji ali varnosti državljanov ali posebnih skupin državljanov ali pa si državljani z njo pomagajo v stiski in so po možnosti v pomoč obiskovalcem iz drugih držav. S tem se državljanom držav članic, vključno s popotniki in invalidnimi uporabniki, omogoči dostop do nekaterih storitev z družbeno vrednostjo prek istih prepoznavnih številk v vseh državah članicah. S kombinacijo »ista številka – ista storitev« se zagotavlja, da je določena storitev ne glede na to, v kateri državi članici se opravlja, vedno povezana z določeno številko v skupnosti. Na ta način se evropskim državljanom omogoči dostop do istovrstnih storitev z vseevropskim značajem z isto številko v različnih državah članicah. Usklajene številke morajo biti brezplačne, da bodo odražale družbeno vlogo teh storitev, kar pa ne pomeni, da morajo operaterji omogočati klice na številke 116 na svoje stroške. S to odločbo oziroma njeno prilogo je bila najprej rezervirana prva taka številka, tj. 116000, za odprto telefonsko linijo za prijavo pogrešanih otrok. Z odločbama 2007/698/ES in 2009/884/ES o spremembi odločbe 2007/116/ES pa je Komisija v skladu s postopkom iz člena 22(3) Direktive 2002/21/ES dopolnila seznam posebnih številk, ki jih vsebuje priloga k odločbi 2007/116/ES.
Tako seznam številk, ki so rezervirane za usklajene storitve z družbeno vrednostjo vsebuje sledeče številke:
– 116 000 – dežurni telefon za pogrešane otroke
– 116 006 – telefon za pomoč žrtvam kaznivih dejanj
– 116 111 – telefon za otroke v stiski
– 116 117 – zdravstvena klicna služba za primere, ki niso smrtno nevarni
– 116 123 – telefon za pomoč v duševni stiski.
Agencija kot pristojni nacionalni regulativni organ je od leta 2008 po izvedbi dveh postopkov javnih pozivov zainteresiranim izvajalcem storitev dodelila že tri številke: 116 000, 116 111 in 116 123.
Ker bi interes za preostali v Sloveniji še prosti številki skrajšanega izbiranja: »116 006« in »116 117«, ki sta namenjeni za usklajene storitve z družbeno vrednostjo lahko presegel njihovo razpoložljivost in zato ne bi bila mogoča njihova učinkovita uporaba, Agencija objavlja ta javni poziv za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti.
Mnenja zainteresirane javnosti, pridobljena na podlagi javnega poziva, bodo v pomoč Agenciji pri presoji števila izvajalcev sposobnih zagotoviti izvajanje predmetnih storitev.
2. Osnovne zahteve glede izvajanja usklajenih storitev z družbeno vrednostjo
Morebitni izvajalci morajo izpolnjevati pogoje za uporabo in dodelitev številk iz 64., 66. in 68. člena ZEKom-1 ter pogoje pravice do uporabe usklajenih številk kakor so določeni v četrtem členu odločbe Komisije št. 2007/116/ES, in sicer:
(a) storitev državljanom zagotavlja informacije, pomoč ali orodje za poročanje ali kakršno koli kombinacijo med njimi,
(b) storitev je na voljo vsem državljanom brez kakršne koli zahteve za predhodno registracijo;
(c) storitev ni časovno omejena;
(d) za uporabo storitve ni potrebno plačilo niti zaveza k plačilu;
(e) naslednje dejavnosti so med klicem izključene: oglaševanje, zabava, trženje in prodaja, uporaba klica za prihodnjo prodajo komercialnih storitev.
Priloga, ki je sestavni del odločbe Komisije št. 2009/884/ES, določa še posebne pogoje glede pravice do uporabe številk 116 006 in 116 117, ki sta v Republiki Sloveniji še prosti, kot je navedeno v spodnji tabeli.
Številka | Storitev, za katero je številka rezervirana | Posebni pogoji glede pravice do uporabe številke |
116 006 | Ime storitve: Telefon za pomoč žrtvam kaznivih dejanj Opis: Storitev je namenjena čustveni podpori žrtvam kaznivih dejanj, obveščanju žrtev o njihovih pravicah in načinih uveljavljanja teh pravic ter usmerjanju na pristojne organizacije. Njen namen je obveščati zlasti o: (a) lokalni policijski postaji in kazenskopravnih postopkih ter (b) vprašanjih morebitnih odškodnin in zavarovanja. Njen namen je tudi podpora pri iskanju drugih virov pomoči za žrtve kaznivih dejanj. | Kadar storitev ni nenehno na voljo (tj. 24 ur na dan, sedem dni na teden in po vsej državi), mora ponudnik storitve zagotoviti, da je informacija o dostopnosti javno na voljo in lahko dosegljiva, tedaj, ko storitev ni na voljo, pa osebe, ki pokličejo, obvesti, kdaj bo storitev spet na voljo. |
116 117 | Ime storitve: Zdravstvena klicna služba za primere, ki niso smrtno nevarni Opis: Služba usmerja klicoče na ustrezno zdravstveno pomoč v nujnih, vendar ne smrtno nevarnih primerih, in sicer zlasti, toda ne izključno zunaj uradnih ur, ob koncih tedna in ob javnih praznikih. Klicočega poveže z izurjenim podpornim telefonistom ali neposredno z ustrezno usposobljenim zdravnikom klinikom. | Kadar storitev ni nenehno na voljo (tj. 24 ur na dan, sedem dni na teden in po vsej državi), mora ponudnik storitve zagotoviti, da je informacija o dostopnosti javno na voljo in lahko dosegljiva, tedaj, ko storitev ni na voljo, pa osebe, ki pokličejo, obvesti, kdaj bo storitev spet na voljo. |
3. Mnenje zainteresirane javnosti
Agencija je v skladu z določilom iz prvega odstavka 36. člena ZEKom-1 preverila potrebo po objavi javnega poziva za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti o pogojih uporabe dveh še prostih številk skrajšanega izbiranja »116«, ki so namenjene usklajenim storitvam z družbeno vrednostjo. Agencija zaradi potrebe po omejitvi števila imetnikov odločb o dodelitvi želi ugotoviti število interesentov za pridobitev odločbe o dodelitvi številk skrajšanega izbiranja 116 006 oziroma 116 117 pod navedenimi pogoji.
Zato Agencija poziva zainteresirano javnost, da poda svoje mnenje oziroma morebitne vloge za dodelitev številk z opisom načina izpolnjevanja zahtev za opravljanje storitev, tehničnih in organizacijskih zmogljivosti ter predloge o merilih za izbor v primeru, da bo potrebno izvesti javni razpis. Interesenti naj predlože tudi dokaze, da številke potrebuje za opravljanje dejavnosti, ki je v javnem interesu, kakor je določeno v področni zakonodaji ali predpisih EU, ki se nanašajo na elemente oštevilčenja.
Če bo Agencija na podlagi odziva zainteresirane javnosti ugotovila, da je mogoče navedeni številki skrajšanega izbiranja dodeliti vsem interesentom na podlagi splošnega upravnega postopka seveda ob izpolnjevanju pogojev določenih z zakonom in na njegovi podlagi izdanih predpisov, bo izdala odločbe o dodelitvi številk, ki so predmet te objave.
V kolikor pa bo Agencija na podlagi odziva zainteresirane javnosti ugotovila, da razpoložljivi številki ne bodo dostopni vsem interesentom, bo pred izdajo odločb o dodelitvi izvedla javni razpis za dodelitev le-teh.
4. Rok in način oddaje mnenj
Rok za oddajo mnenj je petinštiridesetih dni od objave tega javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnih straneh Agencije.
Zainteresirana javnost lahko pošlje svoja mnenja na naslov Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, p.p. 418, 1001 Ljubljana ali po elektronski pošti na info.box@akos-rs.si.
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije