Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 16. člena Statuta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Uradni list RS, št. 26/12) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 18. redni seji dne 29. marca 2017 sprejel
o dodelitvi proračunskih sredstev za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec od leta 2017 do 2023
S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav na območju Občine Dobrova - Polhov Gradec. Pravne podlage za dodeljevanje proračunskih sredstev po tem pravilniku so:
– Uredba o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15),
– Operativni program odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji,
– Operativni program odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v občini,
– Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o »de minimis« pomočeh,
– Odlok o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode na območju Občine Dobrova - Polhov Gradec(Uradni list RS, št. 83/07 in 104/15).
1. Aglomeracija je območje poselitve, kjer sta poseljenost ali izvajanje gospodarske ali druge dejavnosti zgoščena tako, da je mogoče zbiranje komunalne odpadne vode v kanalizaciji in njeno odvajanje po kanalizaciji v komunalno čistilno napravo ali na končno mesto izpusta.
2. Enotno podjetje v skladu z drugim odstavkom 2. člena Uredbe 1407/2013/EU pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a. podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b. podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c. podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d. podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja;
e. podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
3. Izvajalec javne službe je pravna ali fizična oseba, ki jo na predpisani način izbere ali določi občina v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe.
4. Mala komunalna čistilna naprava je mala komunalna čistilna naprava v skladu s predpisom, ki ureja emisijo snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda v vode in javno kanalizacijo.
5. Tipska mala komunalna čistilna naprava je mala komunalna čistilna naprava z zmogljivostjo, manjšo od 50 PE, ki je gradbeni proizvod v skladu s standardom SIST EN 12566-3 ali drugim enakovrednim in mednarodno priznanim standardom, in je zanjo izdana izjava o lastnostih v skladu s predpisi, ki urejajo gradbene proizvode.
6. Obremenitev komunalne čistilne naprave je obremenitev, izračunana na podlagi največje povprečne tedenske obremenitve, ki se v enem letu dovede v čistilno napravo, pri čemer se ne upoštevajo neobičajne okoliščine, kot je na primer velika količina padavin, in se izraža v PE.
7. PE je populacijski ekvivalent v skladu s predpisom, ki ureja emisijo snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda v vode in javno kanalizacijo.
Sredstva se dodeljujejo upravičencem v obliki dotacije. Upravičenci dodelitve proračunskih sredstev po tem pravilniku so:
– fizične osebe s stalnim prebivališčem v občini;
– pravne osebe s sedežem proizvodne enote na območju občine.
III. VIŠINA SOFINANCIRANJA
Sofinancira se do 35 % upravičenih stroškov za postavitve male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE, vendar največ 250 € upravičenih stroškov na PE.
IV. POSTOPEK DODELITVE PRORAČUNSKIH SREDSTEV
Postopek dodelitve proračunskih sredstev v skladu z razpisnimi pogoji vodi tričlanska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
Naloge komisije so:
– ocena vsebine razpisne dokumentacije,
– odpiranje in pregled vlog,
– ocena upravičenosti vlog,
– priprava poročila s predlogom prejemnikov sredstev,
– spremljanje namenske porabe sredstev in
– druge naloge, povezane z uspešno izvedbo razpisa.
Na podlagi predloga prejemnikov sredstev, ki ga pripravi komisija, o dodelitvi sredstev odloči župan s sklepom. Odločitev župana je dokončna.
Z upravičenci se sklene pogodba, v kateri se natančneje opredelijo obveznosti.
Sredstva za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino za posamezno leto določi občinski svet z odlokom o proračunu. Na podlagi določene višine sredstev se objavi javni razpis, ki natančno določa pogoje pridobitve sredstev.
Javni razpis se objavi na občinskem spletnem portalu in v občinskem glasilu Naš časopis.
V javnem razpisu se določi:
1. Naziv in sedež občine,
2. Pravno podlago za izvedbo razpisa,
3. Predmet javnega razpisa,
4. Osnovne pogoje za kandidiranje na razpisu z morebitnimi dodatnimi merili,
5. Okvirna višina sredstev,
6. Določitev obdobja, do katerega morajo biti sredstva porabljena,
7. Rok in naslov vložitve vlog,
8. Rok, v katerem bodo potencialni upravičenci obveščeni o izidu in
9. Kraj, čas in osebo, pri kateri lahko upravičenci pridobijo informacije in razpisno dokumentacijo.
(upravičeni in neupravičeni stroški)
Upravičeni stroški:
– stroški nakupa male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE,
– stroški postavitve male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE,
– stroški montaže male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE.
Neupravičeni stroški:
– gradbena dela povezana z postavitvijo nakupa male komunalne čistilne naprave,
– stroški izvedbe analiz, pridobitve soglasij, meritev in drugi splošni stroški,
– DDV,
– drugi stroški.
9. člen
Vloga mora zadostiti naslednjim pogojem:
– Upravičenec z deli ne sme pričeti pred podpisom pogodbe.
– Mala komunalna čistilna naprava mora biti skladna s predpisi Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15).
– Mala komunalna čistilna naprava mora biti postavljena izven predvidenih območij aglomeracij skladno z Operativnim programom odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji, razen v primerih, kadar bi z odvajanjem v javno kanalizacijo nastali nesorazmerno visoki stroški glede koristi za okolje. Informacije o območjih aglomeracij oziroma o upravičenosti sofinanciranja pridobi vlagatelj na Občini Dobrova - Polhov Gradec.
– Mala komunalna čistilna naprava mora biti izven vodovarstvenih območij. Informacije o vodovarstvenih območjih pridobi vlagatelj na Občini Dobrova - Polhov Gradec.
– Učinek čiščenja male komunalne čistilne mora dosegati parametre, določene v Uredbi o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15).
– Lokacija postavitve male komunalne čistilne naprave mora omogočati neovirano praznjenje.
– Upravičenci morajo razpolagati z zemljiščem, na katerem načrtuje postavitev MČN.
– Upravičenci lahko pridobijo sredstva za isto naložbo le enkrat. V kolikor je upravičenec že prejel javna sredstva za isti namen, do sredstev po tem razpisu ni upravičen.
– Sredstva se ne dodelijo za naložbe izven območja Občine Dobrova - Polhov Gradec.
Kadar so vlagatelji pravne osebe, se pomoč dodeli v skladu s pravili državnih pomoč na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013.
Pri dodelitvi pomoči »de minimis« je potrebno upoštevati, da skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu vlagatelju oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013) ne sme preseči 200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
Do izplačila niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– ribištva in akvakulture;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
a. če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg;
b. če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezanimi dejavnostmi v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo, 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US, 38/16 – odl. US in 63/16 – ZD-C) v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
Če je podjetje dejavno v zgoraj opredeljenih sektorjih in je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (ES) št. 1407/2013, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (ES) št. 1407/2013.
(kumulacija državnih pomoči)
Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 EUR).
(obvezne izjave prejemnika državne pomoči)
Upravičenec mora k vlogi priložiti izjave, ki so del razpisne dokumentacije:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške, da občina lahko zagotovi, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– pisna izjava ali gre v primeru upravičenca za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja;
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja.
Občina bo s sklepom pisno obvestila prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013) in o odobrenem znesku de minimis pomoči.
Pomoč se šteje za dodeljeno z izdajo sklepa o dodelitvi pomoči.
Občina bo evidence o prejetih državnih pomočeh hranila 10 poslovnih let od datuma dodelitve.
Upravičenci na podlagi sklepa o dodelitvi sredstev na občino pošljejo zahtevek za izplačilo z vsemi prilogami zahtevanimi v javnem razpisu. Pred vložitvijo zahtevka mora biti naložba zaključena, plačani vsi računi in opravljene prve meritve. MKČN mora biti vpisana v evidenco izvajalca javne službe.
Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da prejemnik pomoči aktivnosti ne izvede;
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
Kadar je upravičenec, ki je pravna oseba, davčni dolžnik ali neredno izplačuje plače oziroma socialne in druge prispevke, do sofinanciranja ni upravičen.
VI. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
V letu 2017 lahko vlagatelji, ki so fizične osebe, vlagajo vloge na javni razpis za že zaključene naložbe. V teh primerih se šteje, da so upravičeni stroški nastali od leta 2012 dalje.
(razveljavitvena določba)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati Pravilnik o dodelitvi proračunskih sredstev za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec za obdobje 2012 do 2017 (Uradni list RS, št. 3/12, 45/13 in 19/15).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0003/2017-1
Dobrova, dne 29. marca 2017
Občine Dobrova - Polhov Gradec
Franc Setnikar l.r.