Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017

Kazalo

1141. Spremembe in dopolnitve Statuta Občine Braslovče, stran 3284.

  
Na podlagi 64. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO) je Občinski svet Občine Braslovče na 16. redni seji dne 12. 4. 2017 sprejel
S P R E M E M B E  I N  D O P O L N I T V E  S T A T U T A 
Občine Braslovče 
1. člen 
V Statutu Občine Braslovče (Uradni list RS, št. 69/12) se tretji odstavek 5. člena spremeni tako, da se glasi:
»Občina se zaradi predstavljanja in uveljavljanja lokalne samouprave ter usklajevanja in zagotavljanja skupnih interesov lahko združuje v združenja.«
2. člen 
V prvem stavku 7. člena se črtata besedi v oklepaju (izvirne naloge).
Šesta točka istega člena se spremeni tako, da se glasi:
»Zagotavlja in pospešuje vzgojno-izobraževalno dejavnost tako, da:
– ustanovi vzgojno izobraževalni zavod in v skladu z zakonom zagotavlja pogoje za njegovo delovanje,
– v skladu z zakoni, ki urejajo to področje, zagotavlja sredstva za izvajanje te dejavnosti in v okviru finančnih možnosti omogoča izvajanje nadstandardnih programov,
– sodeluje z vzgojno-izobraževalnim zavodom,
– z različnimi ukrepi pospešuje vzgojno-izobraževalno dejavnost,
– ustvarja pogoje za izobraževanje odraslih, ki je pomembno za razvoj občine in za kvaliteto življenja njenih prebivalcev.«
3. člen 
13. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Delo organov občine je javno. Javnost dela se zagotavlja z obveščanjem javnosti o delu občinskih organov, predvsem pa z uradnim objavljanjem splošnih aktov občine v uradnem glasilu Občine Braslovčeter v Katalogu informacij javnega značaja in na spletni strani občine. Občina je dolžna posredovati v svetovni splet naslednje informacije javnega značaja:
– prečiščena besedila predpisov, ki se nanašajo na delovno področje organa, povezana z državnim registrom predpisov na spletu;
– programe, strategije, stališča, mnenja in navodila, ki so splošnega pomena ali so pomembna za poslovanje organa s fizičnimi in pravnimi osebami oziroma za odločanje o njihovih pravicah ali obveznostih, študije in druge podobne dokumente, ki se nanašajo na delovno področje organa;
– predloge predpisov, programov, strategij in drugih podobnih dokumentov, ki se nanašajo na delovno področje organa;
– vse objave in razpisno dokumentacijo v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila;
– informacije o svoji dejavnosti ter upravnih, sodnih in drugih storitvah;
– vse informacije javnega značaja, ki so jih prosilci zahtevali najmanj trikrat;
– druge informacije javnega značaja.
Način zagotavljanja javnosti dela občinskih organov, razloge in postopke izključitve javnosti s sej organov občine, pravice javnosti ter zagotovitev varstva osebnih podatkov, dokumentov in gradiv, ki vsebujejo podatke, ki so v skladu z zakonom, drugim predpisom ali splošnim aktom občine oziroma druge javne ali zasebno pravne osebe zaupne narave oziroma državna, vojaška ali uradna tajnost, določajo zakoni, ta statut in poslovnik občinskega sveta.«
4. člen 
Sedmi in osmi odstavek 20. člena se spremenita tako, da se glasita:
»Za vsako sejo občinskega sveta se pošlje vabilo z gradivom županu, podžupanu in članom občinskega sveta. O sklicu seje občinskega sveta se obvesti sredstva javnega obveščanja, predsednike krajevnih odborov in predsednike političnih strank, zastopanih v občinskem svetu. Vabilo in gradivo za sejo se objavi tudi na uradni spletni strani občine.
Predsedniki komisij in odborov občinskega sveta so se dolžni udeležiti seje občinskega sveta in odgovarjati na vprašanja članov občinskega sveta, kadar se obravnavajo vprašanja iz njihove pristojnosti oziroma njihovega področja dela.«
5. člen 
Zadnji stavek drugega odstavka 21. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Tajno se glasuje v primeru, ko je tako določeno z zakonom, ali če tako na obrazložen predlog sklene občinski svet.«
Peti odstavek istega člena se spremeni tako, da se glasi:
»Župan, oziroma po njegovem pooblastilu lahko tudi direktor občinske uprave, poroča občinskemu svetu o izvrševanju odločitev občinskega sveta najmanj enkrat letno.«
6. člen 
22. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Članu občinskega sveta, županu in podžupanu preneha mandat:
– če izgubi volilno pravico,
– če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
– če v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana,
– če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana,
– če nastopi funkcijo, ali začne opravljati delo, oziroma če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski, oziroma državni upravi, ki na podlagi določb 37.b člena zakona o lokalni samoupravi ni združljiva, oziroma ni združljivo s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana,
– če odstopi.
Članu občinskega sveta, županu in podžupanu preneha mandat z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata iz prejšnjega odstavka. Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko član občinskega sveta, župan in podžupan, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.
Postopki za nadomestitev člana občinskega sveta, izvolitev novega župana ali imenovanje podžupana, se lahko začno po preteku roka za vložitev tožbe, če tožba ni bila vložena, po preteku roka za vložitev pritožbe zoper odločitev upravnega sodišča, če pritožba ni bila vložena, oziroma po pravnomočni odločitvi sodišča.
Če je župan imenovan:
– na funkcijo v organu državne uprave, ki izvaja nadzorstvo nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave,
– za načelnika upravne enote, ali vodjo notranje organizacijske enote v upravni enoti, na katere območju je občina,
– na položaj ali drugo uradniško delovno mesto v državni upravi, na katerem se izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave, mu po zakonu preneha mandat župana z dnem imenovanja. O imenovanju mora župan takoj obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo.
Če župan opravlja funkcijo ali delo iz prejšnjega odstavka, mu po zakonu preneha mandat župana, če ne odstopi s funkcije ali ne preneha z delovnim razmerjem. O svoji odločitvi, ali bo opravljal funkcijo župana, ali še naprej funkcijo ali delo iz prejšnjega odstavka, je župan dolžan pisno obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo najkasneje v sedmih dneh po prejemu poročila o izidu volitev v občini.«
7. člen 
V drugem odstavku 25. člena se črta besedilo: »Odbori štejejo 7 članov, komisije pa od 3 do 7 članov.«
8. člen 
V 28. členu se za besedami »v celoti« dodata besedi »obrazložen predlog«.
9. člen 
37. člen se v celoti črta.
10. člen 
Zadnji stavek 39. člena se spremeni tako, da se glasi: »Razrešitev opravi občinski svet na obrazložen predlog nadzornega odbora.«
11. člen 
Zadnji stavek 40. člena se spremeni tako, da se glasi: »Nadzorni odbor za svoja poročila uporablja svoj žig.«
12. člen 
41. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor samostojno določa svoj letni program dela. Letni program dela je splošen vsebinski nabor tem, oziroma izbranih področij nadzora, ki jih bo nadzorni odbor obravnaval v tekočem letu. Letni program dela se objavi na spletni strani občine in ga ni potrebno posebej predložiti županu in občinskemu svetu.
Nadzorni odbor lahko sprejme tudi letni nadzorni program, ki pomeni konkretizacijo letnega programa dela in na podlagi katerega se izdajo posamezni sklepi o nadzoru. Letni nadzorni program je interni akt nadzornega odbora in ni javno dostopen. Sklep o nadzoru je prav tako interni akt nadzornega odbora, ki se ga posreduje le nadzorovani osebi in ni javno dostopen.
Na osnovi letnega programa dela izdela nadzorni odbor predlog finančnega načrta, ki ga predloži županu kot predlagatelju proračuna, za zagotovitev potrebnih sredstev za delovanje nadzornega odbora v proračunu občine. Glede na sprejet proračun in zagotovljena sredstva za delovanje nadzornega odbora, se sprejme potrebna dopolnitev programa dela nadzornega odbora, ki se objavi na spletni strani občine.
Nadzorni odbor sodeluje z županom in občinskim svetom, z drugimi organi uporabnikov občinskih proračunskih sredstev in drugimi osebami pa na podlagi programa dela nadzornega odbora.
Predsednik, ali od njega pooblaščen član nadzornega odbora, se udeleži seje občinskega sveta samo takrat, kadar to zahteva dnevni red, oziroma, ko se obravnava poročilo nadzornega odbora.«
13. člen 
V prvem odstavku 42. člena se črta besedilo v oklepaju (javnih podjetij, javnih zavodov in drugih).
14. člen 
Prvi odstavek 43. člena se dopolni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor izloči člana nadzornega odbora iz nadzora in odločanja na seji v primeru, če so podane okoliščine, ki vzbujajo dvom o njegovi nepristranskosti. Uradna oseba, ki med opravljanjem svoje funkcije, ugotovi nasprotje interesov ali možnost, da bi do njega prišlo, o tem takoj pisno obvesti svojega predstojnika. Ob tem mora takoj prenehati z delom v zadevi, v kateri je prišlo do nasprotja interesov, razen, če bi bilo nevarno odlašati.«
15. člen 
45. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor pošlje nadzorovani osebi osnutek poročila o nadzoru najpozneje v roku osmih dni po sprejemu. Nadzorovana oseba ima pravico v roku petnajst dni od prejema osnutka poročila o nadzoru odgovoriti na posamezne navedbe.
Odzivno poročilo vsebuje mnenja, pripombe in pojasnila nadzorovanega organa za vsako posamezno ugotovitev iz osnutka poročila, pri kateri se ugotovijo kršitve predpisov. Če nadzorovani organ razpolaga z listinskimi dokazi, jih priloži odzivnemu poročilu.
Na podlagi osnutka poročila in odzivnega poročila nadzorovanega organa pripravi nadzorni odbor poročilo s priporočili in predlogi. Poročilo je dokončni akt nadzornega odbora in mora biti v naslovu poročila kot tako navedeno. Dokončno poročilo, ki je bilo izkazano vročeno nadzorovani osebi, se objavi na spletni strani občine.«
16. člen 
V tretjem odstavku 46. člena se črta besedilo v oklepaju (pravilnost poslovanja).
V četrtem odstavku istega člena se črta besedilo v oklepaju (pogodbo, kolektivno pogodbo in drugimi splošnimi ter posamičnimi akti).
V zadnjem odstavku istega člena se črta besedilo v oklepaju (za gospodarnejšo, učinkovitejšo in uspešnejšo porabo sredstev javnih financ).
17. člen 
V 48. členu se črtata drugi in tretji odstavek.
18. člen 
49. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor mora županu in občinskemu svetu najkasneje do 31. marca tekočega leta, predložiti pisno letno poročilo o delu in porabi sredstev in poročati o svojem delu ter ju seznaniti s pomembnimi ugotovitvami iz področja svojega dela in predlagati rešitve za izboljšanje poslovanja.«
19. člen 
50. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Delo nadzornega odbora je javno. Javnost je o delovanju nadzornega odbora obveščena z objavljenim programom dela oziroma nadzora in končnimi poročili, ki so objavljeni na spletni strani občine.
Prav tako nadzorni odbor županu in občinskemu svetu posreduje letno poročilo o svojem delu, ki je uvrščen na sejo občinskega sveta in se javno predstavi. Kratek povzetek posameznega končnega poročila se lahko predstavi javnosti tako, da se objavi na spletni strani občine.
Način zagotavljanja javnosti dela in način omejitve javnosti dela nadzornega odbora določa poslovnik nadzornega odbora.
Za obveščanje javnosti o delu nadzornega odbora je pristojen predsednik nadzornega odbora oziroma oseba, ki jo on pooblasti.«
20. člen 
51. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet.«
21. člen 
Zadnji stavek 52. člena se dopolni tako, da se glasi: »Za porabo sredstev župan določi skrbnika, ki je predsednik nadzornega odbora, oziroma pooblaščeni član nadzornega odbora.«
22. člen 
V predzadnjem stavku zadnjega odstavka 71. člena se beseda »slep« nadomesti z besedo »sklep«.
23. člen 
V 86. členu se doda nov odstavek, ki se glasi:
»Občina lahko skupaj z drugimi občinami ustanovi enonamenske ali večnamenske interesne zveze ali združenje, zaradi skupnega urejanja in izvajanja posameznih upravnih nalog ter zaradi izvajanja skupnih razvojnih in investicijskih programov.«
24. člen 
99. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Župan je za izvrševanje občinskega proračuna odgovoren občinskemu svetu. O izvrševanju proračuna mora poročati občinskemu svetu na način, kot je določen z zakonom o javnih financah.
Župan mora zagotoviti izvajanje nalog notranjega finančnega nadzora v skladu z zakonom in predpisom ministra, pristojnega za finance, izdanim na podlagi zakona.
Župan v mesecu juliju poroča občinskemu svetu o izvrševanju proračuna za tekoče leto. Poročilo vsebuje podatke in informacije, ki jih določa zakon, ki ureja sistem javnih financ.«
25. člen 
Prvi stavek 114. člena se dopolni tako, da se glasi: »Statut, odloki in drugi predpisi občine morajo biti objavljeni v Uradnem listu Republike Slovenije, ki je uradno glasilo Občine Braslovče in pričnejo veljati petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače določeno.«
26. člen 
Poglavje X. Nadzor nad zakonitostjo dela in 122. člen se črta v celoti.
27. člen 
Te spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032/02/2016
Braslovče, dne 12. aprila 2017
Župan 
Občine Braslovče 
Branimir Strojanšek l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti