Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08,79/09 in 51/10), 2. člena Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradni objave Primorskih novic, št. 18/95, 18/97, 30/98, Uradni list RS, št. 31/99 in Uradne objave časopisa Snežnik, št. 4/06) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 19. redni seji, dne 6. 4. 2017 sprejel
o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Ilirska Bistrica
(1) S tem pravilnikom se določajo nameni, ukrepi, pogoji in upravičenci ter postopek dodeljevanja finančnih spodbud za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Ilirska Bistrica.
(2) Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne vlagatelje in že delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest.
(1) Sredstva za ukrepe iz tega pravilnika se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino pa določi občinski svet, z odlokom o proračunu za tekoče leto.
(2) Finančne spodbude na podlagi tega pravilnika, se dodeljujejo v obliki dotacije oziroma subvencije, skladno z Uredbo Komisije EU št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L352/1, z dne 24. 12. 2013).
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. »Podjetje« je gospodarski subjekt, organiziran kot gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik.
2. »Mikro podjetje« je podjetje, ki izpolnjuje dve od treh meril, in sicer: povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 10, čisti prihodki od prodaje ne presegajo 2.000.000 evrov in vrednost aktive ne presega 2.000.000 evrov.
3. »Malo podjetje« je podjetje, ki ni mikro podjetje in izpolnjuje dve od treh meril, in sicer: povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 50, čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8.800.000 evrov in vrednost aktive ne presega 4.400.000 evrov.
4. »Srednje podjetje« je podjetje, ki ni mikro podjetje in ni malo podjetje in izpolnjuje dve od treh meril, in sicer: povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 250, čisti prihodki od prodaje ne presegajo 35.000.000 evrov in vrednost aktive ne presega 17.500.000 evrov.
5. »Veliko podjetje« je podjetje, ki po opredelitvah iz druge do četrte točke tega člena ni mikro, majhno ali srednje podjetje.
6. »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja edino nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja,
e) podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz prve do četrte alineje te točke preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so podjetja, ki imajo sedež v Občini Ilirska Bistrica ali investirajo na območju Občine Ilirska Bistrica, fizične osebe, ki so pri pristojnemu organu vložile zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje dejavnosti oziroma na pristojnem sodišču vložile priglasitev za vpis v sodni register in zahtevi priložile vse predpisane dokumente za ustanovitev gospodarske družbe ter drugi subjekti v skladu s tem pravilnikom.
(1) Do spodbud po temu pravilniku niso upravičena podjetja:
– iz sektorjev ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba Sveta (ES) št. 104/2000,
– iz sektorjev primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov, iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– iz sektorjev predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg ali
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
– ki nimajo poravnanih finančnih obveznosti do Občine Ilirska Bistrica ter do drugih pravnih oseb katerih ustanoviteljica je Občina Ilirska Bistrica,
– ki nimajo plačanih vseh davkov in prispevkov ter poravnanih obveznosti do delavcev,
– ki so v težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državnih pomočeh za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (Uradni list C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2) in z Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 44/07 – UPB2, 51/11, 39/13 in 56/13). Podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od registracije, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij. Podjetje je v težavah:
– v primeru kapitalskih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala,
– v primeru osebnih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih,
– če je v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije.
(2) Prav tako do spodbud po tem pravilniku niso upravičeni:
– subjekti, ki so že prejeli sredstva po tem pravilniku, vendar sredstev niso porabili namensko,
– subjekti, ki so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči.
(1) Pomoč po tem pravilniku ne sme biti:
– namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
– pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi,
– dodeljena za nabavo vozil za prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz.
(2) Če podjetje opravlja dejavnost v sektorjih, ki so po temu pravilniku izključeni in v sektorjih, ki niso izključeni, se de minimis pomoč lahko dodeli, če je zagotovljeno ločeno računovodstvo med stroški. Enako velja za podjetja v sektorjih, za katere se uporabljajo nižje zgornje meje de minimis.
III. ZGORNJA MEJA IN AKUMULACIJA POMOČI
(1) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravil de minimis, ne sme presegati 200.000,00 evrov v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali EU. V primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 evrov.
(2) To določilo ne velja v potniškem prometu in pri integriranih storitvah, pri čemer je dejanski prevoz le element storitve.
(1) Pomoči po pravilu de minimis, se lahko seštevajo z drugimi pomočmi za iste upravičene stroške,vendar le do višine največje dovoljene intenzivnosti teh pomoči.
(2) Pomoči po pravilu de minimis se seštevajo tudi same s sabo.
(3) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo, v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(4) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi 360/2012.
(5) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000 evrov).
(6) Prejemnika pomoči se pisno obvesti o predvidenem znesku pomoči, se ga seznani, da je pomoč dodeljena po popravilu de minimis, v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013).
(7) Občina Ilirska Bistrica bo evidence o individualni pomoči de minimis hranila deset let od datuma dodelitve pomoči.
Upravičenci morajo pred dodelitvijo sredstev podati izjavo:
– o že prejetih de minimis pomočeh, vključno z navedbo pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku ter o kandidaturi za de minimis pomoč in o že odobreni in še ne izplačani de minimis pomoči,
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške,
– da za iste namene niso pridobili sredstev iz državnega proračuna ali iz mednarodnih virov,
– o povezanih družbah ter o združitvi oziroma razdelitvi podjetij.
(1) Ukrepi pomoči po tem pravilniku so:
1. Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj
2. Spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja
3. Spodbujanje projektov inovacij
4. Zagon novih inovativnih podjetij
5. Subvencioniranje stroškov za delovanje mladih podjetij
6. Spodbujanje investicij v izgradnjo proizvodnih in obrtnih objektov ter objektov za izvajanje turistične ali razvojno-raziskovalne dejavnosti
7. Spodbujanje prijav na državne in mednarodne razpise
(2) Za vsakega od navedenih ukrepov iz prejšnjega odstavka se v proračunu občine predvidi posebna proračunska postavka.
1. Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj
Sredstva so namenjena sofinanciranju obresti za posojila, ki jih upravičenci pri bankah najemajo za izvedbo materialnih in nematerialnih investicij.
(1) Upravičeni stroški so:
– nakup, urejanje in opremljanje zemljišč za gradnjo poslovnih objektov in prostorov,
– nakup, gradnja in prenova poslovnih prostorov, namenjenih za poslovno dejavnost,
– investicije, ki pomenijo naložbo v opredmetena osnovna sredstva (stroji in oprema),
– nematerialne investicije, ki pomenijo naložbo v neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentov, licenc, znanja in izkušenj – knowhow ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme).
(2) Za začetno investicijo se šteje investicija v opredmetena osnovna sredstva za ustanovitev novega obrata, na območju Občine Ilirska Bistrica.
(3) Za investicijo v razširjanje dejavnosti in razvoj se šteje investicija v opredmetena sredstva za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata, v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa obstoječega obrata v Občini Ilirska Bistrica v predelovalni, storitveni ali razvojno-raziskovalni dejavnosti.
(4) Kot začetna investicija oziroma investicija v razširjanje dejavnosti in razvoj se ne šteje povečanje obstoječe proizvodnje izdelkov, ki jih upravičenec že proizvaja in povečanje obsega storitev, ki jih upravičenec že opravlja.
Pogoji za pridobitev sredstev subvencioniranja realne obrestne mere so:
– pogoji določeni v predlogu pogodbe o medsebojnem sodelovanju, sklenjene med Občino Ilirska Bistrica, posojilojemalcem – prejemnikom subvencije in banko,
– subvencijo lahko pridobijo prosilci, ki imajo med viri sofinanciranja zagotovljenih najmanj 25 % lastnih sredstev,
– minimalni znesek posojila je 4.200 evrov,
– materialna in/ali nematerialna investicija, ki je predmet subvencije, se mora ohraniti v Občini Ilirska Bistrica najmanj 5 let po njenem zaključku,
– materialna in/ali nematerialna investicija mora ostati v lasti upravičenca in služiti namenu za katerega so bila prejeta sredstva najmanj 5 let,
– najvišji znesek posojila se določi z razpisom,
– sredstva v obliki subvencioniranja pogodbene obrestne mere iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljujejo samo enkrat.
(1) Višina subvencioniranja obrestne mere se določi z javnim razpisom, pri čemer subvencionirani del posojila ne sme presegati 55 % upravičenih stroškov posamezne investicije, pri čemer se dodeljene pomoči med seboj seštevajo. Doba subvencioniranja za odobreno posojilo je največ 5 let. Investicija se mora izvesti na območju Občine Ilirska Bistrica.
(2) Instrument dodeljevanja sredstev je subvencioniranje realne obrestne mere za najeti kredit.
2. Spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja
Namen pomoči je povečanje samozaposlovanja in razvoj gospodarstva, ustvarjanje novih delovnih mest v malem gospodarstvu ter zmanjševanje brezposelnosti.
Upravičeni stroški so:
– stroški za realizacijo samozaposlitve osebe, ki je na Zavodu RS za zaposlovanje (v nadaljevanju: ZRSZ) prijavljena kot brezposelna oseba,
– stroški dela plače za zaposlitev osebe, ki je na ZRSZ prijavljena kot brezposelna oseba.
Upravičenci do pomoči so:
– podjetja iz 4. člena tega pravilnika, ki zagotovijo novo zaposlitev za najmanj dve leti, če ta zaposlitev pomeni povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišjim stanjem v zadnjih dveh letih,
– podjetja iz 4. člena tega pravilnika, ki zaposlijo brezposelne osebe, ki so državljani Republike Slovenije, imajo stalno bivališče na območju Občine Ilirska Bistrica, so prijavljeni na ZRSZ najmanj en mesec pred dnevom zaposlitve in spadajo v skladu z veljavnim Pravilnikom o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja v skupino težje zaposljivih oseb,
– brezposelne osebe, ki v obdobju določenem z razpisom uresničijo samozaposlitev, so državljani Republike Slovenije in imajo stalno bivališče v Občini Ilirska Bistrica, dejavnost, ki jo želijo registrirati pa mora predstavljati njihov edini in glavni poklic.
(1) Višina dodeljenih sredstev za kritje upravičenih stroškov znaša:
– za samozaposlitev do 3 minimalnih mesečnih plač ali do 5 minimalnih mesečnih plač, če se zaposli invalid; sredstva se dodeli v enkratnem znesku, pod pogojem, da bo zaposlitev trajala najmanj dve leti,
– za posamezno novo delovno mesto iz prve in druge alineje 17. člena tega pravilnika, ki se zagotavlja vsaj še dve leti po prejemu, do 5 minimalnih mesečnih plač v enkratnem znesku.
(2) Zgornja višina dodeljenih sredstev za posameznega upravičenca ne sme preseči višine, ki jo določa prejšnji odstavek, in sicer ne glede na to, iz katerih javnih virov (sredstva občinskega, državnega proračuna ali mednarodnih virov) so dodeljena.
(3) Instrument dodeljevanja sredstev so subvencije.
(1) Kriterij novih delovnih mest se ugotavlja na osnovi dodatnih delovnih mest, v primerjavi s celoletnim povprečjem zaposlenih v podjetju.
(2) V primeru, da novo zaposleni delavec postane ponovno brezposeln pred potekom dveh let, iz kateregakoli razloga, mora upravičenec:
– v 30 dneh zaposliti drugo osebo v skladu s kriteriji tega pravilnika ali
– v roku 10 dni vrniti vsa sredstva oziroma sorazmerni del sredstev, če je zaposlitev trajala več kot polovico zahtevanega časa, in sicer v skladu s 44. členom tega pravilnika.
(1) Upravičenci do sredstev za samozaposlitev:
– morajo imeti sedež in poslovne prostore na območju Občine Ilirska Bistrica,
– morajo na delovnem mestu, za katero je pridobljena pomoč, ostati zaposleni najmanj dve leti po prejemu pomoči,
– morajo realizirati samozaposlitev v roku določenem z javnim razpisom,
– morajo v primeru, da je vlagatelj brezposelna oseba, izraziti namero za samo-zaposlitev, kar dokažejo s predložitvijo poslovnega načrta za samozaposlitev, dokazila o registraciji podjetja in potrjenim obrazcem M1/M2,
– ne smejo biti vključeni v aktivno politiko zaposlovanja,
– še niso bili prejemniki sredstev iz omenjenega naslova.
(2) Samostojni kulturni delavci, ki imajo prispevke za socialno varstvo financirane s strani pristojnega ministrstva, niso upravičeni do prejema subvencije za samozaposlitev.
3. Spodbujanje projektov inovacij
Sredstva za projekte inovacij so namenjena sofinanciranju upravičenih stroškov za:
– pridobitev patenta, zaščito blagovne znamke ali pridobitev patenta za krajšo dobo,
– izdelavo prototipa,
– raziskovalne projekte, ki so namenjeni razvoju novih produktov, storitev in postopkov za gospodarsko dejavnost.
Upravičeni stroški so:
– stroški za pridobitev patenta,
– stroški za pridobitev patenta za krajšo dobo,
– stroški za zaščito blagovne znamke,
– materialni stroški za izdelavo prototipa,
– stroški dela osebja, ki se ukvarja izključno z raziskovalnimi aktivnostmi na prijavljenem projektu. Kot upravičeni stroški se štejejo tisti stroški dela, ki bodo izkazani z izplačilom in razvidni iz posebne pogodbe o delu ali pogodbe o zaposlitvi oziroma z aneksom k pogodbi o delu ali k pogodbi o zaposlitvi,
– stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in z običajnim poslovanjem prijavitelja,
– stroški instrumentov in druge specializirane opreme, ki se izključno uporabljajo pri izvedbi prijavljenega projekta.
(1) Upravičenci do sredstev so podjetja, ki imajo sedež na območju Občine Ilirska Bistrica in razpolagajo z vsaj deloma ustvarjeno novo tehnično rešitvijo oziroma želijo opraviti začetni razvoj, ki obsega pripravo raziskovalnih projektov, potrebnih da se preverijo tehnične in druge lastnosti novih tehničnih rešitev predloga inovativnih rešitev. Prijavitelj za delo na prijavljenem projektu lahko zaposli izumitelja novosti ali raziskovalce, ki izpolnjujejo pogoje določene s predpisi o raziskovalni dejavnosti.
(2) Za sofinanciranje upravičenih stroškov za pridobitev patenta, patenta za krajšo dobo, zaščito blagovne znamke in izdelavo prototipa se lahko prijavijo tudi fizične osebe s stalnim bivališčem na območju Občine Ilirska Bistrica.
(1) Skupna višina dodeljenih sredstev ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov prijavljenega projekta.
(2) Instrument dodeljevanja sredstev so subvencije.
4. Zagon novih inovativnih podjetij
(1) Sredstva so namenjena podjetjem, za katere je značilna visoka vsebnost znanja, potencial hitre rasti, izobrazba in ekspertno znanje zaposlenih, višja dodana vrednost na zaposlenega.
(2) Sredstva omogočajo podjetjem hitrejši razvoj projekta in s tem izboljšanje finančnega položaja podjetja.
Upravičeni stroški so:
– računalniška oprema,
– promocija,
– najem poslovnih prostorov,
– patentna zaščita ipd.
– stroški testiranja raziskovalne opreme,
– stroški dela osebja na raziskovalnem projektu.
Upravičenci so podjetja, ki imajo sedež na območju Občine Ilirska Bistrica. Prijavitelji morajo razpolagati z vsaj deloma ustvarjeno novo tehnično rešitvijo oziroma želijo opraviti začetni razvoj, ki obsega pripravo raziskovalnih projektov, potrebnih da se preverijo tehnične in druge lastnosti novih tehničnih rešitev predloga inovativnih rešitev.
(1) Skupna višina dodeljenih sredstev ne sme presegati 80 % vrednosti upravičenih stroškov prijavljenega projekta.
(2) Instrument dodeljevanja sredstev so subvencije.
5. Subvencioniranje stroškov za delovanje mladih podjetij
Namen pomoči je olajšati delovanje mladih podjetij in spodbuditi nastanek novih, subvencionirati stroške njihovega poslovanja ter prispevati k ugodnejšemu okolju za razvoj gospodarstva.
Upravičeni stroški so:
– stroški računovodskih storitev (upravičeni so tudi stroški nabave in vzdrževanja programske opreme, pomoči in svetovanja pri uporabi računalniških programov …),
– stroški pavšalnega prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za zavezance, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic.
Upravičenci do pomoči so mikro podjetja in samostojni podjetniki posamezniki, ki:
– imajo sedež in poslovne prostore na območju Občine Ilirska Bistrica,
– nimajo neporavnanih zapadlih obveznosti do Republike Slovenije in
– katerih dejavnosti niso izločene iz shem državnih pomoči v Evropski uniji.
(1) Skupna višina sredstev se določi z razpisom in ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(2) Instrument dodeljevanja sredstev so subvencije.
6. Spodbujanje investicij v izgradnjo proizvodnih in obrtnih objektov ter objektov za izvajanje turistične ali razvojno-raziskovalne dejavnosti
Namen je spodbujanje investicij v izgradnjo proizvodnih, obrtnih in objektov za izvajanje turistične in razvojno-raziskovalne dejavnosti in vzpostavitev spodbudnega poslovnega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja, v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti in ustvarjanje novih delovnih mest.
Upravičeni stroški so:
– strošek komunalnega prispevka zavezanca,
– strošek nakupa zemljišč.
(1) Upravičenci do sredstev v okviru tega ukrepa so podjetja, ki investirajo v proizvodni, obrtni ali v objekt za izvajanje turistične ali razvojno-raziskovalne dejavnosti na območju Občine Ilirska Bistrica in bodo z investicijo ustvarila nova delovna mesta.
(2) Do sredstev v okviru tega ukrepa niso upravičena podjetja, ki investirajo v objekt izključno za dejavnosti na področju trgovine.
(1) Pogoji za pridobitev sredstev so:
– investicija, ki je predmet subvencije, se mora ohraniti v občini Ilirska Bistrica najmanj 3 leta po njenem zaključku,
– investicija mora ostati v lasti upravičenca in služiti namenu za katerega so bila prejeta sredstva najmanj 3 leta od dokončanja investicije in predaje v uporabo,
– novo ustvarjena delovna mesta morajo biti ohranjena – zasedena najmanj tri leta od dokončanja investicije in predaje v uporabo,
Izhodiščno stanje za novo ustvarjena delovna mesta je število zaposlenih na dan oddaje vloge za sofinanciranje po temu ukrepu. Kot zaključek investicije se šteje pridobljeno uporabno dovoljenje,
– za vsakih 50.000 evrov prejete subvencije je upravičenec dolžan zagotoviti 0,5 novo zaposlenega za obdobje najmanj treh let, od dokončanja investicije in predaje v uporabo,
– sredstva iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljujejo samo enkrat.
(2) Upravičenec, ki ne zgradi ali ne zgradi objekta v skladu s projektno dokumentacijo, na podlagi katere mu je bilo sofinancirano plačilo komunalnega prispevka ali ne izpolni drugih pogojev določenih v javnem razpisu, mora vrniti subvencijo v celoti, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi. Izpolnjevanje teh pogojev se preverja po preteku rokov, navedenih v prejšnjem odstavku.
(1) Komunalni prispevek se sofinancira v višini do največ 100 % vrednosti odmerjenega komunalnega prispevka.
(2) Strošek nakupa zemljišč se sofinancira v višini do največ 90 % vrednosti zemljišča, ki mora biti določena s strani pooblaščenega ocenjevalca vrednosti nepremičnin.
(3) Instrument dodeljevanja sredstev so subvencije.
7. Spodbujanje prijav na državne in mednarodne razpise
Namen pomoči je spodbujanje podjetij k prijavam na mednarodne in državne javne razpise ter s tem povečanje možnosti za pridobivanje dodatnih sredstev za sofinanciranje lastnih projektov in aktivnosti.
Upravičeni stroški so:
– stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja,
– stroški dela osebja, ki dela na pripravi projekta za prijavo na razpis. Kot upravičeni strošek dela bodo šteli tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu /zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/ zaposlitvi,
– v primeru skupne prijave na razpis z več partnerji, je prijavitelj upravičen do subvencioniranja sorazmernega deleža stroškov glede na njegov sorazmerni delež v razpisu.
Med državne in mednarodne javne razpise, ki so predmet tega ukrepa ne sodijo javna naročila za blago, storitve ali gradbena dela.
Upravičenci so mikro, mala in srednja podjetja, ki imajo sedež v Občini Ilirska Bistrica, pri čemer lahko posamezni prijavitelj v okviru tega ukrepa predloži največ 2 vlogi v okviru posameznega razpisa.
(1) Višina sredstev se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 30 % upravičenih stroškov.
(2) Instrument dodeljevanja sredstev so dotacije.
V. POSTOPEK DODELJEVANJA SREDSTEV
(1) Proračunska sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, objavljenega na spletni strani Občine Ilirska Bistrica in v občinskemu glasilu, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
(2) Merila in kriteriji za dodeljevanje pomoči de minimis po tem pravilniku, se podrobneje določijo v vsakokratnemu javnem razpisu.
(3) Javni razpis se lahko objavi za vse ukrepe ali le za posamezni ukrep, določen v tem pravilniku.
(1) Postopek za dodelitev finančnih sredstev vodi strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– priprava vsebine javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– pregled in obravnava prispelih vlog,
– priprava predloga razdelitve sredstev,
– priprava predloga prerazporeditve sredstev med posameznimi ukrepi znotraj razpisane višine sredstev.
(1) O dodelitvi sredstev po tem pravilniku odloči občinska uprava, na podlagi predloga razdelitve sredstev.
(2) Medsebojne obveznosti med Občino Ilirska Bistrica in prejemnikom sredstev se uredijo s pogodbo.
(3) Občinska uprava preverja namensko porabo dodeljenih sredstev. V primeru, da se ugotovi, da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena ali da so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov, ali da prejemnik krši druga določila pravilnika, je Občina Ilirska Bistrica upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev v enkratnemu znesku. Prejemnik mora vrniti sredstva od dneva nakazila dalje, s pripadajočimi zakonsko določenimi zamudnimi obrestmi.
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika, preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju kreditov na podlagi subvencioniranja obrestnih mer v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 74/02 in 70/04) in Pravilnik o nadomestitvi dela plače pripravnikov in za novo zaposlene osebe na območju Občine Ilirska Bistrica (Uradni objave glasila Snežnik št. 5, z dne 31. julija 2003 in št. 4, z dne 30. 6. 2006, spremembe in dopolnitve).
Št. 007-4/2016-4
Ilirska Bistrica, dne 6. aprila 2017
Emil Rojc l.r.