Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017

Kazalo

1172. Poslovnik Nadzornega odbora Občine Miren - Kostanjevica, stran 3370.

  
Na podlagi osmega odstavka 32. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO) in 56. člena Statuta Občine Miren - Kostanjevica (Uradni list RS, št. 2/16 – UPB, 62/16) je Nadzorni odbor Občine Miren - Kostanjevica na 19. redni seji dne 18. 4. 2017 sprejel
P O S L O V N I K 
Nadzornega odbora Občine Miren - Kostanjevica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
Ta poslovnik določa organizacijo, postopke in način dela Nadzornega odbora Občine Miren - Kostanjevica (v nadaljevanju: nadzorni odbor) ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov nadzornega odbora ter druga vprašanja, pomembna za delo nadzornega odbora.
2. člen 
(1) Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne porabe v občini.
(2) Temeljne naloge nadzornega odbora so:
– nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzor namenskosti in smotrnosti porabe proračunskih sredstev,
– nadzor finančnega poslovanja uporabnikov proračunskih sredstev.
(3) Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti, transparentnosti in pravilnosti poslovanja organov občine, občinske uprave, krajevnih skupnosti, javnih zavodov, podjetij in skladov, katerih ustanovitelj je občina ter drugih organov in organizacij, ki so porabniki občinskega proračuna oziroma pooblaščenih oseb za gospodarjenje z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim javnim premoženjem, kot tudi ocenjevanje učinkovitosti in gospodarnosti porabe občinskih proračunskih sredstev.
3. člen 
(1) Nadzorni odbor je pri svojem delu neodvisen in deluje v okviru svojih pristojnosti samostojno.
(2) Nadzorni odbor opravlja svoje naloge strokovno, nepristransko, vestno in pošteno ter v skladu z veljavno zakonodajo in pravnimi akti Občine Miren - Kostanjevica (v nadaljevanju: občina).
II. NAČIN DELA NADZORNEGA ODBORA 
4. člen 
(1) Nadzorni odbor dela oziroma sprejema poročila, mnenja, priporočila, predloge in druge akte na rednih ali izrednih sejah, na katerih je navzoča večina članov odbora. Če ni drugače določeno, nadzorni odbor sprejema odločitve z večino navzočih članov.
(2) Seje nadzornega odbora so zaradi vsebine dela nadzornega odbora, zaprte za javnost. Posamezne seje nadzornega odbora se lahko udeležijo le izrecno povabljeni na sejo.
5. člen 
(1) Prvo konstitutivno sejo nadzornega odbora skliče župan. Nadzorni odbor se konstituira, če je na prvi seji navzočih večina njegovih članov.
(2) Člani nadzornega odbora na prvi seji izmed sebe izvolijo predsednika nadzornega odbora z večino glasov navzočih članov.
6. člen 
(1) Predsednik nadzornega odbora predstavlja in zastopa nadzorni odbor, ter opravlja zlasti naslednje naloge:
– sklicuje in vodi seje nadzornega odbora,
– vodi in organizira delo nadzornega odbora,
– podpisuje zapisnike, sklepe in druge akte nadzornega odbora,
– skrbi za izvajanje sklepov, ki jih sprejme nadzorni odbor,
– sodeluje z občinskim svetom, županom, delovnimi telesi občinskega sveta in občinsko upravo,
– občinskemu svetu in županu poroča o ugotovljenem stanju pri nadzoru,
– po potrebi sodeluje na sejah občinskega sveta,
– skrbi za javnost dela nadzornega odbora.
(2) Predsednik lahko za nadomeščanje v času svoje odsotnosti ali za opravljanje posameznih nalog pooblasti drugega člana nadzornega odbora.
7. člen 
(1) Predsednik odbora določa dnevni red in datum seje, razen če ni o tem nadzorni odbor odločil na prejšnji seji.
(2) Pobude za uvrstitev konkretne zadeve na dnevni red lahko podajo vsi člani nadzornega odbora, občinski svet ali župan.
(3) Nadzorni odbor o predlaganem dnevnem redu glasuje na sami seji pred obravnavo ostalih točk dnevnega reda.
(4) Na dnevni red se lahko naknadno uvrsti dodatna točka, če je zanjo pripravljeno gradivo, o čemer nadzorni odbor glasuje na začetku seje.
(5) Z dnevnega reda se lahko umakne točka, za katero gradivo ni dovolj temeljito pripravljeno ali če ni prisotnega poročevalca. O umiku točke z dnevnega reda seje nadzorni odbor glasuje na začetku seje.
(6) Seja poteka po sprejetih točkah dnevnega reda seje.
8. člen 
(1) Vabilo na sejo se dostavi vsem članom nadzornega odbora najkasneje 7 dni pred datumom seje. Ob soglasju vseh članov nadzornega odbora in v nujnih primerih, ki jih določi predsednik nadzornega odbora, je lahko ta rok krajši.
(2) Vabilo mora vsebovati kraj, datum in čas seje ter predlog dnevnega reda. Vabilu je potrebno obvezno priložiti gradivo, ki bo obravnavano na seji nadzornega odbora in zapisnik zadnje seje.
(3) Predsednik nadzornega odbora lahko na sejo povabi župana občine, nadzorovane subjekte, poročevalce in druge vabljene osebe.
(4) Vabilo na sejo nadzornega odbora se skupaj z gradivom in obveznimi prilogami pošljejo prejemnikom v pisni obliki.
9. člen 
(1) Predsednik nadzornega odbora na začetku seje ugotovi sklepčnost, nato pa da v obravnavo predlagani dnevni red seje, pri čemer vsak član nadzornega odbora lahko predlaga spremembo dnevnega reda, o kateri nadzorni odbor glasuje.
(2) Po morebitnih sprejetih spremembah dnevnega reda nadzorni odbor glasuje še o dnevnem redu v celoti.
10. člen 
(1) Posamezne točke se obravnavajo po vrstnem redu, kakor je bil sprejet dnevni red.
(2) Po sprejemu dnevnega reda nadzorni odbor odloča o sprejemu zapisnika prejšnje seje.
(3) Na začetku vsake točke dnevnega reda poda pripravljavec ali predlagatelj gradiva uvodno obrazložitev. Po končani obrazložitvi, predsednik nadzornega odbora ostale člane povabi k razpravi. Razprava se mora nanašati na obravnavano točko.
(4) Na seji nadzornega odbora lahko sodelujejo tudi ostali povabljeni, vendar samo pri tistih točkah dnevnega reda, h katerim so bili vabljeni. Razpravljajo lahko z dovoljenjem predsedujočega, nimajo pa pravice glasovanja.
11. člen
(1) Po opravljeni razpravi o posamezni točki dnevnega reda, predsednik oblikuje predlog sklepa in ga da na glasovanje.
(2) Glasovanje na sejah je praviloma javno, z dvigovanjem rok. Tajno se glasuje le, kadar tako predhodno odloči nadzorni odbor.
12. člen 
(1) O seji nadzornega odbora se piše zapisnik in vodi evidenca prisotnosti.
(2) Zapisnik obvezno vsebuje:
– zaporedno številko seje nadzornega odbora, kraj, datum, uro pričetka in zaključka seje,
– navedbo prisotnih članov, odsotnih članov z opredelitvijo opravičeno ali neopravičeno in navedbo ostalih prisotnih na seji nadzornega odbora,
– sprejet dnevni red,
– pri obravnavanih točkah dnevnega reda navedba poročevalca(-ev), krajši povzetek razprave in na izrecno zahtevo članov nadzornega odbora zapis njihove diskusije oziroma ločenega mnenja ter sprejeti sklep.
(3) Občinska uprava izdela osnutek zapisnika v roku 10 dni po seji in ga v elektronski obliki posreduje članom nadzornega odbora. V roku 7 dni po prejemu osnutka zapisnika lahko člani posredujejo pripombe nanj. Na podlagi prejetih pripomb občinska uprava izdela čistopis zapisnika in ga posreduje v potrditev na naslednji seji nadzornega odbora. Potrjen zapisnik podpiše predsednik nadzornega odbora.
13. člen 
Zapisniki in gradiva za seje nadzornega odbora se hranijo trajno v arhivskih prostorih občine.
III. PRISTOJNOSTI IN PROGRAM DELA NADZORNEGA ODBORA 
14. člen 
Nadzorni odbor opravlja naloge, ki so določene z Zakonom o lokalni samoupravi, Pravilnikom o obveznih sestavinah poročila nadzornega odbora občine, Statutom Občine Miren - Kostanjevica in tem poslovnikom.
15. člen 
(1) Nadzorni odbor samostojno določa svoj program dela, s katerim seznani občinski svet in župana.
(2) Glede na zahtevnost in obseg nadzora ter število nadzornikov, ki bodo opravili nadzor, nadzorni odbor v letnem programu dela določi število in obseg nalog.
(3) Nadzorni odbor finančno ovrednoti načrtovane aktivnosti in k letnemu načrtu dela predloži predlog potrebnih sredstev za delo nadzornega odbora. Predlog mora nadzorni odbor pravočasno dostaviti županu, da se upošteva pri pripravi poračuna občine.
16. člen 
(1) Nadzorni odbor najmanj enkrat letno pripravi poročilo o ugotovitvah, ocenah in mnenjih pri opravljanju nadzora. Poročilo vsebuje tudi priporočila in predloge za nadaljnje poslovanje.
(2) Poleg poročila iz prvega odstavka nadzorni odbor pripravi letno poročilo o svojem delu in porabi sredstev za svoje delo.
(3) Poročilo iz prvega oziroma drugega odstavka tega člena nadzorni odbor posreduje županu in občinskemu svetu.
IV. POSTOPEK NADZORA 
17. člen 
(1) Nadzorni odbor pred začetkom posameznega nadzora o tem obvesti župana in odgovorno osebo nadzorovanega subjekta.
(2) Za vsak posamezen nadzor, ki ni določen v letnem programu nadzora, mora nadzorni odbor sprejeti sklep o izvedbi nadzora. S sklepom se imenuje pristojnega člana nadzornega odbora (v nadaljevanju: nadzornika), ki bo nadzor izvedel, določi vsebino nadzora, kraj in čas nadzora ter nadzorovani subjekt in odgovorne osebe.
(3) Sklep, ki ga podpiše predsednik nadzornega odbora oziroma od njega pooblaščena oseba, se pošlje županu in odgovorni osebi nadzorovanega subjekta. Nadzor se začne z vročitvijo sklepa o nadzoru odgovorni osebi nadzorovanega subjekta.
(4) Predsednik nadzornega odbora oziroma od njega pooblaščena oseba ima pravico in dolžnost spremljati izvajanje nadzora.
(5) Nadzorni odbor lahko opravi nadzor tudi v celotni sestavi na rednih sejah nadzornega odbora.
18. člen 
(1) Nadzor se opravlja na sedežu oziroma v prostorih nadzorovanega subjekta.
(2) Nadzorni odbor oziroma imenovani nadzornik v okviru izvajanja konkretnega nadzora od nadzorovanega subjekta sme in mora:
– zahtevati potrebna pojasnila s strani odgovornih oseb,
– zahtevati pripravo poslovne dokumentacije,
– opraviti pregled poslovne dokumentacije,
– skrbno proučiti pripombe nadzorovanega,
– presojati pravilnost in gospodarnost finančnega poslovanja,
– zahtevati udeležbo odgovornih oseb na sejah nadzornega odbora.
19. člen 
(1) V postopku nadzora so odgovorne osebe nadzorovanega subjekta dolžne nadzorniku predložiti vso potrebno poslovno dokumentacijo, sodelovati v postopku nadzora, odgovoriti na ugotovitve in dajati pojasnila, predložiti zahtevane podatke, ki so potrebni za izvedbo nadzora.
Poslovna dokumentacija nadzorovanega subjekta mora biti članom nadzornega odbora oziroma nadzorniku na voljo za pregled na sedežu oziroma v prostorih nadzorovanega subjekta. Člani nadzornega odbora oziroma nadzornik ne smejo originalne dokumentacije odnesti s seboj. Člani nadzornega odbora oziroma nadzornik lahko vnaprej zahtevajo predložitev aktov, ki urejajo interno finančno poslovanje nadzorovanega subjekta.
(2) Nadzornik mora nadzorovani osebi dati primeren čas za pripravo in predložitev poslovne dokumentacije, ki ne sme biti krajši od 8 dni. Če nadzornik ne določi roka nadzorovani osebi, mora le-ta predložiti zahtevano dokumentacijo najkasneje v roku 15 dni od prejema zahteve in o pripravljeni dokumentaciji obvestiti nadzorni odbor.
20. člen 
Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet. Po imenovanju sklene z izvedencem ustrezno pogodbo župan.
21. člen 
(1) Po opravljenem pregledu nadzornik pripravi osnutek poročila o nadzoru in ga posreduje predsedniku nadzornega odbora. Osnutek poročila o nadzoru mora vsebovati enake sestavine kot poročilo o nadzoru.
(2) Predsednik skliče sejo nadzornega odbora, na kateri se obravnava osnutek poročila o nadzoru. Vsak član in predsednik nadzornega odbora se morajo o osnutku izjasniti. Po podanih izjavah nadzorni odbor osnutek poročila o nadzoru sprejme ali zavrne.
(3) Če osnutek poročila o nadzoru ni sprejet, je dolžan nadzorni odbor sprejeti usmeritve za njegovo spremembo ali dopolnitev. Usmeritve mora nadzornik upoštevati in osnutek poročila o nadzoru spremeniti ali dopolniti v roku 8 dni.
(4) Sprejeti osnutek poročila o nadzoru podpiše predsednik nadzornega odbora.
22. člen 
(1) Nadzorni odbor v roku 8 dni po sprejemu osnutka poročila o nadzoru le-to pošlje nadzorovanemu subjektu, ki ima pravico, da v roku 15 dni od prejema odgovori na posamezne navedbe (odzivno poročilo). V odzivnem poročilu nadzorovani subjekt poda mnenja, pripombe in pojasnila za vsako posamezno ugotovitev o kršitvah in priloži morebitne listinske dokaze. Nadzorni odbor mora o odzivnem poročilu odločiti v 15 dneh od prejema.
(2) Po preteku rokov iz prejšnjega odstavka nadzorni odbor pripravi poročilo o nadzoru s priporočili in predlogi.
23. člen 
(1) Poročilo o nadzoru mora vsebovati obvezne sestavine v skladu z zakonom in Pravilnikom o obveznih sestavinah poročila nadzornega odbora občine.
(2) V ugotovitvah se navede popolno in verodostojno dejansko stanje, ki je bilo ugotovljeno v nadzoru in na katerem temeljijo ocene, mnenja, priporočila oziroma predlogi.
(3) Priporočila vsebujejo predloge za izboljšanje pravilnosti poslovanja oziroma smotrnosti (za gospodarnejšo, učinkovitejšo in uspešnejšo porabo sredstev javnih financ).
24. člen 
Hujše kršitve predpisov in nepravilnosti pri poslovanju občine so naslednje:
– če nadzorovana oseba ali odgovorna oseba nenamensko troši proračunska sredstva,
– če nadzorovana oseba ali odgovorna oseba prevzame obveznost v breme proračuna ali izplača proračunska sredstva za namene, ki niso predvideni v proračunu,
– če nadzorovana oseba ali odgovorna oseba pri pridobivanju, upravljanju ali razpolaganju z občinskim premoženjem, ravna v nasprotju s predpisi,
– druge kršitve predpisov, ki se po presoji nadzornega odbora štejejo za hujše.
25. člen 
(1) Poročilo o nadzoru se pošlje nadzorovanemu subjektu, občinskemu svetu in županu, ki so ga dolžni obravnavati in upoštevati njegova priporočila in predloge v skladu s svojimi pristojnostmi.
(2) Če je nadzorni odbor ugotovil hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju občine, mora o kršitvah v 15 dneh od dokončnosti poročila obvestiti pristojno ministrstvo in Računsko sodišče Republike Slovenije.
(3) V primeru, da nadzorni odbor utemeljeno sumi, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekršek, mora o tem obvestiti občino in ji naročiti, da predlaga začetek postopka zaradi prekrška.
(4) V primeru, da nadzorni odbor utemeljeno sumi, da je nadzorovana oziroma odgovorna oseba storila kaznivo dejanje, to dejanje prijavi pristojnemu organu pregona.
V. STROKOVNA IN ADMINISTRATIVNA POMOČ NADZORNEMU ODBORU 
26. člen 
(1) Strokovno in administrativno pomoč nadzornemu odboru zagotavljajo župan in občinska uprava. Predsednik nadzornega odbora lahko za pomoč na posameznem področju zaprosi pristojnega uslužbenca občinske uprave.
(2) Gradivo za sejo nadzornega odbora pripravi uslužbenec občinske uprave, ki je pristojen za področje oziroma vsebino, ki se bo na seji obravnavala ter se po potrebi seje tudi udeleži, o čemer se dogovorita direktor(-ica) in predsednik(-ica) nadzornega odbora.
VI. JAVNOST DELA 
27. člen 
(1) Delo nadzornega odbora je javno.
(2) Za obveščanje javnosti o delu nadzornega odbora je pristojen predsednik nadzornega odbora oziroma oseba, ki jo on pooblasti.
(3) Javnost dela se zagotavlja z obveščanjem javnosti o delu nadzornega odbora in z objavo njegovih končnih poročil na spletni strani občine.
(4) Predsednik nadzornega odbora sme javnost obvestiti o ugotovitvah iz poročila o nadzoru takrat, ko je poročilo dokončno.
28. člen 
(1) Vabila z dnevnim redom za seje nadzornega odbora, zapisniki in sklepi sej so informacije javnega značaja.
(2) Sklepi in dokončna poročila o izvedenem nadzoru so informacije javnega značaja, razen če vsebujejo podatke, katere veljavni predpisi opredeljujejo kot državne, uradne ali poslovne skrivnosti ali vsebujejo osebne podatke, katerih razkritje bi pomenilo kršitev varstva osebnih podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
(3) Osnutki poročil niso informacije javnega značaja.
VII. SPREJEMANJE POSLOVNIKA 
29. člen 
(1) Poslovnik Nadzornega odbora Občine Miren - Kostanjevica sprejme nadzorni odbor z večino glasov vseh članov.
(2) Obrazloženo pobudo za spremembo oziroma dopolnitev tega poslovnika lahko poda vsak član nadzornega odbora.
(3) Spremembe in dopolnitve poslovnika sprejme nadzorni odbor z večino glasov vseh članov.
VIII. KONČNA DOLOČBA 
30. člen 
Ta poslovnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0011/2015-7
Miren, dne 18. aprila 2017
Predsednik Nadzornega odbora 
Peter Budin l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti