Uradni list

Številka 27
Uradni list RS, št. 27/2017 z dne 2. 6. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 27/2017 z dne 2. 6. 2017

Kazalo

1467. Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe izvajanje javnih linijskih prevozov v mestnem prometu in o koncesiji te javne službe, stran 4041.

  
Na podlagi 3., 7., 32. in 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 36. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), 53. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 6/16 – uradno prečiščeno besedilo), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 10., 19. in 115. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 106/13 in 93/15) ter skladno z Odlokom o gospodarskih javnih službah v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 29/06, 98/08, 31/10, 53/11, 42/12, 51/12 in 71/12) je Mestni svet Mestne občine Celje na 19. redni seji dne 23. 5. 2017 sprejel
O D L O K 
o načinu izvajanja gospodarske javne službe izvajanje javnih linijskih prevozov v mestnem prometu in o koncesiji te javne službe 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta odlok ureja način izvajanja lokalne gospodarske javne službe izvajanja javnih linijskih prevozov v mestnem prometu (v nadaljnjem besedilu: javni linijski prevoz), zlasti pa vsebino te gospodarske javne službe in obveznosti javne službe, ki jih ima izvajalec, pravice potnikov pri izvajanju javne službe, financiranje te javne službe, način podelitve koncesije te javne službe in nadzor nad njenim izvajanjem.
(2) Ta odlok je tudi koncesijski akt za izvajanje javnega linijskega prevoza.
(3) Izbirna gospodarska javna služba izvajanja javnih linijskih prevozov v mestnem prometu se zagotavlja s podelitvijo koncesije na podlagi tega odloka in s sklenitvijo koncesijske pogodbe. Glede na delitev tveganj in način financiranja se pojem koncesije v tem odloku razume kot javno naročniška oblika partnerstva.
2. člen 
(pristojnost) 
Naloge koncedenta v postopku podelitve koncesije in v koncesijskem razmerju izvaja Oddelek za okolje in prostor ter komunalo Mestne občine Celje (v nadaljnjem besedilu: pristojni organ občinske uprave), razen tistih nalog in odločitev, ki so po tem odloku ali drugem predpisu izrecno v pristojnosti župana Mestne občine Celje ali Mestnega sveta Mestne občine Celje. Pristojni nadzorni organ občinske uprave je Medobčinski inšpektorat in redarstvo Mestne občine Celje, Občine Laško, Občine Štore in Občine Žalec.
3. člen 
(pomen izrazov) 
(1) Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
1. »avtobus« je vozilo v cestnem prometu, ki ima poleg voznikovega več kot osem sedežev;
2. »vozovnica« je vozovnica, ki ne glede na fizično obliko in značilnosti zagotavlja imetniku prevoz na relaciji in liniji, na katero se nanaša, ne glede na to, katera oseba (koncesionar, član konzorcija) jo je prodala in kateri prevoznik (koncesionar, član konzorcija) je opravil prevoz;
3. »koncedent« je Mestna občina Celje;
4. »koncesija« je koncesija za opravljanje javne službe po tem odloku;
5. »koncesionar« je pravna ali fizična oseba ali konzorcij, ki izvaja naloge javnega prevoza potnikov na podlagi koncesije;
6. »koncesijsko območje« je zaključeno prometno in geografsko območje, ki zajema linije, ki se izvajajo na tem območju;
7. »konzorcij« je oznaka za dve ali več pravnih ali fizičnih oseb, ki na podlagi medsebojnega obligacijsko-pravnega razmerja, sklenjenega skladno s 54. členom tega odloka, vložijo skupno vlogo za pridobitev koncesije in se v njej zavežejo v primeru uspeha v postopku podelitve koncesije skupaj izvajati pravice in obveznosti koncesionarja;
8. »linija« je določena relacija in smer vožnje od začetnega do končnega postajališča, upoštevaje zaporedje vseh vmesnih postajališč;
9. »obveznosti javne službe« so vse obveznosti koncesionarja v zvezi z izvajanjem javne službe javni linijski promet, določene s tem odlokom in drugimi predpisi ali posamičnimi akti, in sicer zlasti obveznost izvajati prevoze po liniji in določenem voznem redu ne glede na število potnikov, obveznost izvajati prevoze po ceniku prevoznin, ki je sestavni del tega odloka, obveznost prevzeti vsakega potnika in ročno prtljago, ki izpolnjuje splošne pogoje, obveznost zagotavljati predpisano kvaliteto storitev, obveznost obveščati javnost in obveznost uporabe vozovnice, če opravlja prevoze koncesionarja več prevoznikov (člani konzorcija);
10. »potnica ali potnik« (v nadaljnjem besedilu: »potnik«) je fizična oseba, ki je upravičena do določenega prevoza v okviru javnega potniškega prometa;
11. »prevoznina« je cena prevozne storitve;
12. »ročna prtljaga« so stvari, ki jih je dovoljeno prinesti v vozilo in jih potnik sam varuje;
13. »vozni red« so določeni časi prihodov in odhodov vozil na posamezna postajališča na liniji.
(2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot ga določata zakon, ki ureja prevoze v cestnem prometu, in zakon, ki ureja prevozne pogodbe v cestnem prometu.
II. PREDMET KONCESIJE IN OBVEZNOSTI JAVNE SLUŽBE 
1. Predmet koncesije
4. člen 
(vsebina gospodarske javne službe) 
(1) Predmet koncesije po tem odloku je izvajanje javne službe javni linijski prevoz na območju koncesije v času trajanja koncesije po tem odloku in koncesijski pogodbi.
(2) Javna služba javni linijski prevoz obsega naslednje storitve:
a) prevoz potnikov na linijah po voznem redu skladno z zakonom, ki ureja prevoze v cestnem prometu, in tem odlokom;
b) izdelavo in prodajo vozovnic ter nadzor nad vozovnicami potnikov;
c) obveščanje uporabnikov javnega linijskega prevoza o voznih redih in prevoznih pogojih in cenah prevoza;
d) prevoz ročne prtljage v obsegu, določenim s tem odlokom;
e) zagotovitev informacijskega sistema, ki bo omogočal povezavo med avtobusom in elektronskimi informacijskimi tablami na avtobusnih postajališčih;
f) informiranje potnikov na elektronskih informacijskih tablah o prihodu avtobusov v realnem času.
(3) Koncesionar mora kot sestavni del javne službe opravljati tudi naloge v zvezi z obveščanjem uporabnikov, oblikovanjem voznih redov, vodenjem evidenc in obveščanjem koncedenta, kot to določata zakon, ki ureja prevoze v cestnem prometu, in ta odlok. Obveščanje uporabnikov z namenom ozaveščanja o prednostih javnega linijskega prevoza in spodbujanja njegove uporabe se podrobno opredeli v koncesijski pogodbi.
(4) Koncesionar lahko v času trajanja koncesije s svojimi vozili opravlja tudi druge prevoze ali druge dejavnosti, pri čemer mora zagotoviti ločeno evidentiranje različnih dejavnosti skladno z Zakonom o preglednosti finančnih odnosov in ločenem evidentiranju različnih dejavnosti (Uradni list RS, št. 33/11) in predpisi, izdanimi za njegovo izvrševanje.
5. člen 
(območje koncesije) 
Koncesijsko območje se oblikuje kot posamezna linija ali kot skupina linij na območju Mestne občine Celje.
6. člen 
(linije) 
(1) Posamezno linijo ali skupino linij, ki oblikujejo koncesijsko območje, na predlog pristojnega organa občinske uprave potrdi s sklepom župan.
(2) V času trajanja koncesije se lahko posamezne linije opustijo, spremenijo ali uvedejo dodatne linije, če je to potrebno zaradi demografskih sprememb, sprememb v prometnem režimu ali če pristojni organ občinske uprave ugotovi drug razlog za spremembo linije ali dodatno linijo. Način oblikovanja in spreminjanja linij se podrobneje opredeli s koncesijsko pogodbo.
(3) V primeru vpliva sprememb linij na koncesijsko razmerje se izvede postopek prilagoditve razmerja, kot je določeno v koncesijski pogodbi.
7. člen 
(vozni red) 
(1) Vozni red, ki vsebuje čase odhodov na posamezni liniji in smer vožnje za vse postaje na liniji, in sicer na minuto natančno, na predlog koncesionarja določi pristojni organ občinske uprave ter potrdi s sklepom župan.
(2) Koncesionar je dolžan objaviti vozni red najkasneje 7 dni pred začetkom njegove uporabe v sredstvih javnega obveščanja in na svetovnem spletu. Na posameznem postajališču mora koncesionar razobesiti tisti del voznega reda, ki se nanaša na to postajališče in na celotno linijo.
(3) V času trajanja koncesije se lahko vozni red spremeni z uvedbo novih odhodov ali opustitvijo posameznih odhodov.
(4) Vpliv spremembe voznega reda na koncesijsko razmerje se uredi v koncesijski pogodbi.
8. člen 
(trajanje koncesije) 
(1) Koncesija po tem odloku se podeli najugodnejšemu ponudniku za dobo največ 8 let (rok koncesije).
(2) Rok koncesije začne teči naslednji dan po sklenitvi koncesijske pogodbe, če ni v koncesijski pogodbi določeno drugače.
(3) Trajanje koncesije se lahko v skladu s koncesijsko pogodbo podaljša največ za dve leti.
9. člen 
(izključna pravica) 
(1) S sklenitvijo koncesijske pogodbe koncesionar pridobi izključno pravico v času trajanja koncesije izvajati javni linijski prevoz v Mestni občini Celje.
(2) Pravica iz prejšnjega odstavka se nanaša tudi na vse morebitne spremenjene linije in odhode, za katere ima pridobljeno koncesijo. V primeru uvedbe nove linije se koncesija za to linijo podeli koncesionarju, ki na tem območju že izvaja javno službo.
(3) V času trajanja koncesije se lahko podeli nova koncesija tudi pred prenehanjem koncesijskega razmerja zaradi zagotovitve nepretrganega izvajanja javnih linijskih prevozov tako, da novi koncesionar začne izvajati koncesijo, ko jo preneha izvajati prejšnji koncesionar.
2. Način izvajanja javne službe in obveznosti koncesionarja v zvezi s tem
2.1. Nepretrgano izvajanje javne službe in vozni red
10. člen 
(nepretrgano izvajanje javne službe) 
(1) Koncesionar je v času trajanja koncesije dolžan opravljati javni linijski prevoz potnikov nepretrgano v skladu z voznim redom na vseh linijah, ne glede na število potnikov.
(2) Če je mogoče zaradi praznikov ali dopustov ali iz drugih podobnih razlogov pričakovati bistveno povečanje števila potnikov, tako da bi moral zaradi pomanjkanja števila mest v vozilu koncesionar zavrniti prevoz večjemu številu potnikov (več kot 50 % sprejetih potnikov), mora zagotoviti dodatna vozila po istem voznem redu (bis vožnje).
11. člen 
(začasne spremembe zaradi nepredvidenih dogodkov) 
(1) Posamezen prevoz ali prevoz na posamezni liniji je lahko začasno prekinjen (ali opuščen), če zaradi okoliščin, ki ne izvirajo iz sfere koncesionarja ali koncedenta, katerih ni mogoče predvideti ali se jim izogniti in katerih posledic ni moč odvrniti (višja sila), koncesionar objektivno ne more izvesti takega prevoza.
(2) O prekinitvi ali opustitvi prevoza iz prejšnjega odstavka mora koncesionar obvestiti javnost preko sredstev javnega obveščanja takoj, ko nastopijo okoliščine, ki so povzročile prekinitev oziroma opustitev, istočasno pa tudi pristojni organ občinske uprave.
(3) Če okoliščine višje sile trajajo ali bodo predvidoma trajale več kot sedem dni, določi za čas trajanja teh okoliščin na predlog koncesionarja ali na lastno pobudo pristojni organ občinske uprave začasni potek linije in začasni vozni red na njej.
(4) Kot višja sila se ne šteje stavka pri koncesionarju zaposlenih delavcev. Koncesionar mora ob stavki svojih delavcev zagotoviti opravljanje koncesije tako, da potnikom zagotovi v najvišji možni meri nemoteno uporabo storitev izvajanja koncesije v okviru voznih redov. Če koncesionar v primerih, ki so posledica stavke ali drugega ravnanja pri njem zaposlenih delavcev, ne zagotovi opravljanja koncesije, lahko njeno opravljanje zagotovi koncedent s prevzemom koncesije v režijo ali na drug način, določen v koncesijski pogodbi.
12. člen 
(začasne spremembe zaradi predvidenih razlogov) 
(1) Če koncesionar izve za okoliščine, ki bodo povzročile opustitve določenih prevozov ali spremembo voznega reda, mora o tem takoj obvestiti pristojni organ občinske uprave.
(2) Organ, ki odloča o izdaji dovoljenja za delno ali popolno zaporo občinske ceste, ki vpliva na linije javnih potniških prevozov, mora o času spremenjene prometne ureditve obvestiti koncesionarja.
(3) Če bodo okoliščine iz prvega odstavka tega člena trajale več kot sedem dni, določi za čas trajanja teh okoliščin na predlog koncesionarja ali na lastno pobudo pristojni organ občinske uprave začasni potek linije in začasni vozni red na njej.
(4) O začasnem poteku linije in začasnem voznem redu mora koncesionar pravočasno obvestiti javnost preko sredstev javnega obveščanja.
13. člen 
(točnost izvajanja voznega reda) 
(1) Koncesionar mora, razen v primerih iz 12. in 13. člena tega odloka, v okviru stanja cest in okoliščin prometa na njej zagotavljati čim večjo točnost voženj vozil po voznem redu, pri čemer ne sme biti noben odhod s postaje pred uro in minuto, določeno z voznim redom. Podrobneje se zahteve glede točnosti izvajanja voznega reda določijo v koncesijski pogodbi.
(2) Koncesionar je dolžan voditi evidenco prihodov in odhodov vseh voženj avtobusov na vseh linijah. O odstopanjih od voznega reda je koncesionar dolžan poročati koncedentu na njegovo zahtevo. Koncedent ugotavlja točnost izvajanja voznega reda v okviru nadzora v skladu s tem odlokom.
(3) Kršitev standarda točnosti iz prvega odstavka tega člena je vsak primer odhoda avtobusa s postaje, ki ne ustreza zahtevam iz prvega odstavka in ni nastal zaradi višje sile ali razlogov, ki niso na strani koncesionarja. Za kršitev šteje tudi opustitev zagotovitve drugega vozila skladno s petim odstavkom tega člena.
(4) V koncesijski pogodbi se določijo pogodbene kazni za kršitve standarda točnosti iz prvega odstavka tega člena, upoštevaje njihovo število v posameznem obdobju.
(5) V primeru okvare vozil ali nesreče, pri katerih ne bi bilo moč nadaljevati vožnje oziroma bi nastala zamuda, večja od ene ure, je koncesionar dolžan zagotoviti drugo vozilo in nadaljevati vožnjo najkasneje v roku ene ure od nastanka okvare ali nastanka nesreče.
2.2. Avtobusi
14. člen 
(vrsta in videz vozil) 
(1) Koncesionar mora v skladu s koncesijsko pogodbo zagotoviti ustrezno število namenskih avtobusov, razpolagati pa mora tudi z ustreznim številom vozil tehnične rezerve. Avtobusi, vključno z vozili tehnične rezerve, morajo izpolnjevati najmanj zahteve glede opremljenosti in okoljskih emisij, ki jih določa veljavna zakonodaja in jih v okviru postopka izbora koncesionarja v razpisni dokumentaciji opredeli koncedent.
(2) Avtobus mora biti v času vožnje po liniji označen v skladu z določbami predpisa, ki določa oznake in opremo vozil, s katerimi se opravljajo prevozi v cestnem prometu ter v skladu z enotno zunanjo podobo vozil, ki jo določi pristojni organ občinske uprave, pri čemer mora biti jasno označeno, da gre za javni linijski prevoz Mestne občine Celje.
15. člen 
(čistoča avtobusov) 
(1) Koncesionar mora ves čas zagotavljati, da so avtobusi zunaj in znotraj primerno očiščeni.
(2) Vsak avtobus mora koncesionar oprati zunaj najmanj enkrat na 7 dni. Koncesionar mora izvesti notranje čiščenje avtobusa najmanj enkrat dnevno, najmanj enkrat mesečno pa ga znotraj tudi temeljito očistiti. Voznik mora preveriti notranjost avtobusa na vsakem končnem postajališču in ga po potrebi pomesti in odstraniti odpadke.
(3) Koncesionar mora voditi evidenco čiščenja in pranja avtobusov.
(4) Posledice kršitev zahtev iz tega člena se določijo v koncesijski pogodbi.
16. člen 
(vzdrževanje avtobusov) 
(1) Poleg vzdrževanja, ki je potrebno zaradi izpolnjevanja zahtev varnosti cestnega prometa in tehnične ustreznosti avtobusov, mora koncesionar zagotoviti tako vzdrževanje opreme vozila, ki je namenjena potnikom, da je ta ves čas v celoti funkcionalna.
(2) Posledice kršitev zahtev iz tega člena se določijo v koncesijski pogodbi.
2.3. Vozno osebje
17. člen 
(oblačila in oznake) 
Koncesionar mora zagotoviti, da ima vozno osebje (voznik in morebitne druge osebe, ki stopajo v stik s potniki) na oblačilih oznake, iz katerih izhaja, da gre za vozno osebje javnega linijskega prevoza Mestne občine Celje. Na oznakah mora biti navedeno osebno ime člana voznega osebja, ime koncesionarja in ime koncedenta z grbom Mestne občine Celje.
18. člen 
(naloge voznega osebja) 
(1) Vozno osebje mora omogočiti potnikom varen vstop in izstop iz avtobusa ter varno vožnjo.
(2) Vozno osebje mora v okviru možnosti omogočiti gibalno oviranim potnikom pomoč pri vstopu in izstopu iz avtobusa ter jim zagotoviti sedež.
(3) Vozno osebje mora govoriti uradni jezik.
2.4. Pravice in dolžnosti potnikov
19. člen 
(obveščanje potnikov) 
(1) Koncesionar mora v okviru izvajanja javne službe javni linijski prevoz zagotoviti popolno, pregledno in ažurno obveščanje potnikov o vseh vprašanjih, ki zadevajo izvajanje prevoznih storitev v okviru te javne službe in pravice ter dolžnosti potnikov.
(2) Koncesionar mora obveščati zlasti o:
– cenah prevozov, vključno z morebitnimi popusti,
– voznem redu in morebitnih odstopanjih pri posamezni vožnji,
– linijah in morebitnih odstopanjih pri posamezni vožnji,
– načinu nakupa vozovnic ter njihove uporabe,
– prevozu potnikov in prepovedih v zvezi z ravnanjem potnikov v vozilu ter možnostjo izključitve potnika,
– načinu vstopa in izstopa iz vozil in še posebej o pravicah gibalno oviranih potnikov v vezi s tem,
– prevozu ročne prtljage, omejitvah in prepovedih v zvezi s tem.
(3) Če ni s tem odlokom drugače določeno, mora koncesionar obveščati potnike najmanj na naslednje načine:
– z objavami v sredstvih javnega obveščanja, brošurami, letaki in podobnimi pisnimi sporočili,
– z obvestili na avtobusnih postajališčih,
– preko svetovnega spleta, s samostojnim portalom za javni linijski prevoz.
(4) Obveščanje preko svetovnega spleta mora koncesionar zagotoviti tako, da je uporabniku omogočena pridobitev podatkov brez plačila ali posredovanja osebnih podatkov.
20. člen 
(vstopanje in izstopanje) 
(1) Potnik sme vstopiti in izstopiti samo na postajališču, kjer je po voznem redu predviden postanek in samo pri tako označenih vratih.
(2) Vstopanje in izstopanje se izvede hitro in brez zastojev, pri čemer je potrebno upoštevati posebne potrebe gibalno in senzorno oviranih potnikov.
21. člen 
(sprejem in izključitev potnika) 
(1) Koncesionar je dolžan v mejah razpoložljivih mest v vozilu sprejeti v prevoz vsako fizično osebo in njeno ročno prtljago.
(2) Vozno osebje ne sme dovoliti vstopa v vozilo oziroma mora odstraniti iz vozila osebo, ki s svojim vedenjem ali ravnanjem predstavlja nevarnost za vožnjo ali potnike ali nadleguje potnike ali voznika, pri čemer potnik ni upravičen do vračila prevoznine.
22. člen 
(vedenje potnikov) 
(1) Potniki se morajo v vozilu obnašati tako, da skrbijo za svojo varnost in varnost drugih.
(2) Potniki v vozilu ne smejo:
– pogovarjati se z voznikom, medtem ko vozi,
– ovirati ostalih potnikov pri vstopanju in izstopanju,
– kaditi oziroma uživati alkoholnih pijač,
– uničevati ali odtujevati opreme ali onesnaževati avtobusa.
23. člen 
(ročna prtljaga) 
(1) Za ročno prtljago se štejejo stvari, ki tehtajo do 20 kilogramov in so manjših dimenzij (ročne torbe, šolske torbe, manjši nahrbtniki, nakupovalne vrečke, manjši zavoji oziroma paketi), tako da jih imajo potniki lahko pri sebi ali pod sedežem, brez da bi ovirali druge potnike. Vozno osebje sme zavrniti prevoz prtljage, če ugotovi, da ni primerna.
(2) Ročna prtljaga se prepelje brez posebnega plačila.
24. člen 
(prepovedana prtljaga) 
Potnik ne sme prinesti v ročni prtljagi v avtobus stvari, katerih prevoz je prepovedan z zakonom.
25. člen 
(občutljiva prtljaga) 
Koncesionar pri prevozu občutljive prtljage za morebitne okvare ali škodo ne odgovarja.
26. člen 
(prevoz živali) 
Z vozili javnega linijskega prevoza se smejo prevažati le psi vodniki za slepe s slepo osebo. Psi morajo biti na vrvici, imeti morajo nagobčnik in znamko o veterinarskem cepljenju, veljavno za tekoče leto.
27. člen 
(pritožbe potnikov) 
(1) Koncesionar mora zagotoviti, da se lahko potniki pri njem pritožijo glede kvalitete in načina izvajanja prevoznih storitev. V ta namen mora koncesionar organizirati način sprejemanja pritožb in zagotoviti njihovo hitro in učinkovito reševanje.
(2) O načinu vlaganja pritožb in njihovega reševanja mora koncesionar obveščati potnike in druge uporabnike na način, določen v 20. členu tega odloka.
(3) Koncesionar se mora na pritožbo potnika odzvati v 14 dneh po njenem prejemu, bodisi s tem, da mu pisno navede razloge, zakaj meni, da pritožba ni utemeljena, bodisi s tem, da odpravi zatrjevane pomanjkljivosti opravljene prevozne storitve oziroma navede rok in način, kako bo te pomanjkljivosti odpravil. O prejetih pritožbah in odzivih nanje mora koncesionar poročati koncedentu na način in v rokih, določenih v 63. členu tega odloka, pri čemer mora v poročilu navesti podatke o posamezni pritožbi, razlogih zanjo in svojem odzivu nanjo.
(4) Če potnik ni zadovoljen z odzivom koncesionarja na svojo pritožbo oziroma z njegovim ravnanjem glede odprave zatrjevane pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi v okviru javnega potniškega prometa, lahko v 30 dneh od poteka roka za odziv koncesionarja, v kolikor se koncesionar ni odzval v predpisanem roku, ali od prejema nezadovoljivega odgovora koncesionarja ali od ravnanja koncesionarja glede odprave pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi vloži na pristojni nadzorni organ občinske uprave zahtevo za naložitev ustreznega ravnanja. V zahtevi ni mogoče uveljavljati denarnih oziroma odškodninskih zahtevkov.
(5) Pristojni nadzorni organ občinske uprave po opravljenem upravnem postopku z odločbo naloži koncesionarju, da odpravi ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju storitev v okviru javnega linijskega prevoza ali mu naloži drugo ravnanje, s katerim naj koncesionar uskladi izvajanje teh storitev s tem odlokom in drugimi predpisi ali običajnimi pravili izvajanja prevozov, če ugotovi, da je koncesionar pri opravljanju javnega linijskega prevoza ravnal v nasprotju s tem odlokom in drugimi predpisi ali običajnimi pravili izvajanja prevozov.
III. FINANCIRANJE JAVNEGA LINIJSKEGA PREVOZA 
1. Splošne določbe
28. člen 
(viri financiranja) 
(1) Storitve v okviru javne službe javni linijski prevoz se financirajo iz naslednjih virov:
1. sredstev plačil potnikov za opravljene prevozne storitve – prevoznin;
2. nadomestila iz proračuna koncedenta za izvajanje obveznosti javne službe;
3. drugih sredstev, ki jih pridobi koncesionar na podlagi posebnih predpisov in so namenjena financiranju ali sofinanciranju prevozov določenih kategorij potnikov (subvencije za prevoze dijakov in študentov, subvencije za invalidne osebe in druge subvencije za določene kategorije potnikov);
4. sofinanciranja drugih pravnih ali fizičnih oseb;
5. prihodkov oglaševanja.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se smejo uporabljati izključno za opravljanje javne službe javni linijski prevoz.
29. člen 
(ločene računovodske evidence) 
Koncesionar mora skladno z Zakonom o preglednosti finančnih odnosov in ločenem evidentiranju različnih dejavnosti in predpisi, izdanimi za njegovo izvrševanje, drugimi predpisi in računovodskimi standardi voditi ločeno računovodsko evidenco o sredstvih in virih sredstev ter prihodkih in odhodkih za izvajanje javne službe javni linijski prevoz.
2. Cene prevoznih storitev
30. člen 
(cenik) 
(1) Cena prevoznih storitev (prevoznina) je enotna za vse potnike.
(2) Cene prevoznih storitev po posameznih kategorijah so določene v ceniku prevoznin, ki jih na podlagi predloga pristojnega organa občinske uprave s sklepom potrdi Mestni svet Mestne občine Celje.
31. člen 
(obveznost uporabe cenika) 
(1) Razen v primerih iz drugega in tretjega odstavka tega člena koncesionar ne sme uporabljati drugačnih cen prevoznin, kot so določene s cenikom iz prejšnjega člena.
(2) Če koncesionar za posamezne kategorije potnikov pridobiva subvencije ali druga sredstva, ki se obračunajo na višino prevoznine, se posameznemu potniku, za katerega je prejel subvencijo, zaračuna le razliko med prevoznino, določeno s cenikom, in subvencijo.
3. Vozovnica
32. člen 
(dolžnost izdati vozovnico) 
(1) Koncesionar je potniku dolžan izdati vozovnico pred začetkom prevoza.
(2) Vozovnica se praviloma glasi na prinositelja (dnevna), lahko pa se glasi tudi na ime (mesečna, letna).
(3) Vozovnica je enotna znotraj koncesijskega območja in mora zagotavljati potniku prevoz na katerikoli liniji.
(4) Koncesionar lahko uvede elektronske vozovnice, ki so prilagojene posebnim avtomatom za registracijo. V tem primeru je vozovnica veljavna šele, ko je registrirana.
33. člen 
(dolžnost predložitve vozovnice) 
Potnik mora imeti vozovnico ves čas prevoza pri sebi in jo pri vstopu v avtobus pokazati vozniku, med vožnjo pa na zahtevo pristojnega občinskega nadzornega organa, voznega osebja ali koncesionarjevega kontrolorja predložiti na vpogled.
34. člen 
(nakup vozovnice) 
(1) Potnik lahko kupi vozovnico v predprodaji na prodajnih mestih, kjer je predprodaja vozovnic organizirana. Koncedent lahko zahteva, da koncesionar omogoči, da potnik lahko kupi dnevno vozovnico tudi na avtobusu.
(2) Če se prevoznina spremeni, velja v predprodaji kupljena vozovnica pred spremembo cene, brez doplačila oziroma povračila razlike med novo in staro višino prevoznine.
35. člen 
(prevoz brez vozovnice) 
(1) Potnik, ki pri sebi nima veljavne vozovnice, mora plačati koncesionarju nadomestno prevoznino v višini 5-kratne vrednosti dnevne vozovnice. Vozno osebje ali kontrolor mora neveljavno (ponarejeno, preklicano) vozovnico potniku odvzeti.
(2) O pritožbah glede odvzema vozovnice oziroma izreka nadomestne prevoznine odloča koncesionar v skladu s tem odlokom.
36. člen 
(preklic vozovnice in izdaja nove) 
(1) V primeru izgube, kraje ali uničenja mesečne ali letne vozovnice uporabnik vozovnico prekliče pri koncesionarju. Poleg dokazila o preklicu pri predložitvi vloge za izdajo nove vozovnice uporabnik (za mladoletne osebe pa njihovi starši oziroma skrbniki) poda tudi pisno izjavo o razlogih za preklic vozovnice.
(2) Koncesionar na podlagi preklica in pisne izjave iz prejšnjega odstavka o razlogih za preklic izda dvojnik vozovnice in pri tem zaračuna strošek izdaje nove vozovnice.
(3) Nova vozovnica se lahko izda tudi v primeru, ko se ugotovi, da je mesečna oziroma letna vozovnica poškodovana. Koncesionar pri tem obdrži poškodovano vozovnico in uporabniku zaračuna stroške izdaje nove vozovnice. Pri elektronskih vozovnicah se v primeru poškodbe (razmagnetenje in drugo) ne zaračuna izdaja novih vozovnic, razen v primeru poškodbe, ki je nastala zaradi malomarnega ravnanja.
37. člen 
(doplačilo ali preplačilo) 
Če je prevoznina zaračunana nepravilno, mora potnik znesek, ki je premalo zaračunan, doplačati, preveč zaračunan znesek pa mora koncesionar potniku vrniti. Povračilo lahko uveljavi potnik na podlagi pisnega zahtevka pri prevozniku najkasneje v 30 dneh po opravljenem prevozu.
4. Nadomestilo za izvajanje obveznosti javne službe
38. člen 
(plačevanje nadomestila) 
(1) Koncedent plačuje koncesionarju za izvajanje obveznosti javne službe po tem odloku nadomestilo iz sredstev proračuna.
(2) Nadomestilo se določi v letnem znesku in se plačuje koncesionarju mesečno na podlagi izstavljenega računa. Podrobneje se plačevanje nadomestila uredi v koncesijski pogodbi.
39. člen 
(višina nadomestila) 
(1) Višina nadomestila se določi tako, da se stroškom, ki nastanejo z izvajanjem javne službe, prištejejo primeren dobiček in stroški financiranja ter odštejejo vsi prihodki pri izvajanju javne službe. Razlika predstavlja višino nadomestila.
(2) Višina letnega nadomestila se določi v koncesijski pogodbi na podlagi zneska, ki ga je navedel koncesionar v svoji vlogi in je bil usklajen v postopku pogajanj.
(3) Koncedent lahko na podlagi pogodbe zagotavlja dodatna sredstva za izvajanje obveznosti javne službe javni linijski prevoz, s tem, da:
– zagotavlja sredstva za prevoz določene skupine ali kategorije potnikov v okviru vožnje po liniji, kar lahko vključuje tudi posebna postajališča za te potnike (šoloobvezni otroci, delavci …),
– zagotavlja sredstva za večje število odhodov na posamezni liniji,
– zagotavlja sredstva za dodatno linijo ali njeno podaljšanje,
– zagotavlja sredstva za nižjo prevoznino.
(4) Vpliv spremembe posameznih odhodkov in stroškov ter prihodkov na finančna razmerja med koncedentom in koncesionarjem se ugotavlja na podlagi izhodiščne lastne cene in strukture prihodkov za njeno pokrivanje.
(5) Prilagoditev tako določene višine letnega nadomestila se izvede le iz razlogov in na način, določen v koncesijski pogodbi.
(6) Koncesionar mora v obdobju od drugega do vključno petega leta od podelitve koncesije doseči rast koriščenja storitev, ki so predmet tega odloka v višini 3 % letno glede na predhodno leto, kar se ugotavlja na podlagi števila prodanih vozovnic ali na podlagi naprav za spremljanje potnikov. V nadaljnjih letih mora zagotoviti vsaj tak obseg koriščenja storitev, kot je bil dosežen v petem letu od podelitve koncesije. V primeru nedoseganja predpisane rasti, se višina nadomestila zmanjša v višini 3 % za vsak 1 % nerealizirane rasti.
40. člen 
(lastna cena) 
(1) Lastna cena so odhodki in stroški, ki jih ima koncesionar z izvajanjem javne službe, vključno s primernim dobičkom, preračunani na kilometer opravljenega prevoza.
(2) Izhodiščno lastno ceno po strukturi odhodkov in stroškov ter strukturo prihodkov navede koncesionar v vlogi za pridobitev koncesije.
(3) Primeren dobiček iz prvega odstavka tega člena predstavlja največ višino obrestne mere na državne vrednostne papirje primerljive ročnosti glede na koncesijsko pogodbo, povečano za največ 2 %.
(4) Upravičeni stroški so:
a) neposredni stroški v zvezi z izvajanjem javne službe:
– pogonska goriva za vozila,
– amortizacija vozil in opreme,
– nadomestilo oziroma najemnina za uporabo koncedentovih vozil,
– vzdrževanje vozil,
– stroški dela voznega osebja,
– zavarovanja vozil,
– parkiranje.
b) splošni stroški:
– stroški dela (brez voznega osebja),
– stroški materiala,
– stroški storitev,
– amortizacija osnovnih sredstev (brez vozil in opreme v vozilih),
– stroški financiranja in primeren dobiček.
(5) Glede razporejanja prihodkov, odhodkov, sredstev in obveznosti do njihovih virov je potrebno upoštevati Zakon o preglednosti finančnih odnosov in ločenem evidentiranju različnih dejavnosti.
(6) Izhodiščna lastna cena se lahko spremeni samo, če se cene, ki vplivajo na stroške in odhodke spremenijo za več kot 10 %, vendar ne prej kot po 5-ih letih od pričetka veljavnosti koncesije in ne več kot 2-krat v obdobju trajanja koncesije, razen v primeru več kot 10 % povečanja stroška pogonske energije, ko se lahko izhodiščna lastna cena spremeni najprej po dveh letih in največ 4-krat v obdobju trajanja koncesije.
41. člen 
(prilagoditev finančnih razmerij v zvezi s koncesijo) 
(1) Prilagoditev finančnih razmerij med koncedentom in koncesionarjem se izvede, kadar je to potrebno zaradi spremembe prihodkov ali odhodkov, ki jih ima koncesionar z izvajanjem javne službe.
(2) Pogoji, način in obseg prilagoditev se opredelijo s koncesijsko pogodbo.
5. Drugi viri sredstev
42. člen 
(subvencije za potnike) 
(1) Koncesionar je dolžan uporabiti za izvajanje javne službe sredstva, ki jih pridobi na podlagi posebnih predpisov in so namenjena financiranju ali sofinanciranju prevozov določenih kategorij potnikov (subvencije za prevoze dijakov, subvencije za prevoze študentov, subvencije za invalidne osebe ipd.). Ta določba se nanaša tudi na vse člane konzorcija, kadar je koncesionar konzorcij več oseb.
(2) O višini prihodkov iz tega člena mora koncesionar poročati koncedentu na način, določen v 61. členu tega odloka.
43. člen 
(druga sredstva) 
(1) Če koncesionar prejema kakršnakoli druga sredstva za izvajanje javnih linijskih prevozov (sredstva iz naslova oglaševanja, sredstva delodajalcev ipd.), mora ta sredstva, zmanjšana za upravičene stroške v zvezi z njihovim pridobivanjem, uporabiti za izvajanje te javne službe.
(2) Nameravano oglaševanje na vozilih, s katerimi izvaja obveznosti gospodarske javne službe, mora koncesionar predstaviti v pisni (grafični) obliki koncedentu in pred izvedbo oglaševanja pridobiti koncedentovo soglasje. Podrobneje se oglaševanje na avtobusih uredi v koncesijski pogodbi.
(3) O višini prihodkov iz prejšnjega odstavka mora koncesionar poročati koncedentu na način, določen v 61. členu tega odloka.
6. Druga finančna vprašanja
44. člen 
(finančno zavarovanje) 
Koncedent za izvajanje gospodarske javne službe v javnem razpisu in koncesijski pogodbi določi ustrezna finančna zavarovanja, ki jih je potrebno predložiti.
45. člen 
(zavarovanje za škodo) 
Najkasneje v desetih dneh po sklenitvi koncesijske pogodbe mora koncesionar skleniti tudi zavarovanje za škodo, ki bi jo z opravljanjem dejavnosti javnega linijskega prevoza povzročil potnikom ali tretji osebi (odgovornost prevoznika).
IV. PODELITEV KONCESIJE 
46. člen 
(postopek podelitve koncesije) 
(1) Koncedent za izvajanje javne službe izbere koncesionarja na podlagi javnega razpisa ob upoštevanju določb zakona, ki ureja javno zasebno partnerstvo, zakona, ki ureja javno naročanje in zakona, ki ureja gospodarske javne službe.
(2) Glede na določbe zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo, se pojem koncesije po tem odloku, glede na delitev tveganj in način financiranja, šteje kot javno-naročniška oblika partnerstva.
(3) Javni razpis za podelitev koncesije se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije oziroma na Portalu javnih naročil.
47. člen 
(vsebina javnega razpisa) 
Javni razpis določa:
– ime in sedež koncedenta,
– predmet in območje koncesije,
– začetek in čas trajanja koncesije,
– pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar,
– dokazila o izpolnjevanju predpisanih pogojev in usposobljenosti,
– obvezne sestavine prijave na razpis,
– merila in postopek za izbiro najugodnejše ponudbe,
– rok in način predložitve prijave,
– datum, uro in kraj odpiranja ponudb,
– rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izbiri,
– odgovorno osebo za dajanje informacij med razpisom,
– druge podatke, pomembne za odločitev o izbiri najugodnejšega ponudnika.
48. člen 
(strokovna komisija) 
(1) Strokovno komisijo za izbiro koncesionarja za izvedbo predmeta koncesije s sklepom imenuje župan.
(2) Strokovna komisija ima predsednika in najmanj dva člana. Predsednik in ostali člani strokovne komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in najmanj dve leti delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo ponudb.
(3) Predsednik in člani komisije ne smejo biti s ponudnikom, njegovim zastopnikom, članom uprave, nadzornega sveta, ustanoviteljem, družbenikom ali delničarjem s kontrolnim deležem ali pooblaščencem v poslovnem razmerju ali kako drugače interesno povezani, v sorodstvenem razmerju v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena, v zakonski zvezi ali svaštvu do vštetega drugega kolena, četudi je zakonska zveza že prenehala, ali živeti z njim v zunajzakonski skupnosti ali pa v registrirani istospolni partnerski skupnosti. Koncedent v komisijo ne sme imenovati osebe, ki je bila zaposlena pri ponudniku ali je kako drugače delala za ponudnika, če od prenehanja zaposlitve ali drugačnega sodelovanja še ni pretekel rok treh let. Izpolnjevanje pogojev za imenovanje v komisijo potrdi vsak član s pisno izjavo. Za presojo izločitvenih okoliščin se upoštevajo določbe zakona, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(4) Župan mora na predlog predsednika ali člana komisije, na zahtevo kandidata ali na lastno pobudo imenovati novega predsednika ali člana takoj, ko izve za izločitveni razlog ali če izve za okoliščine, ki izražajo dvom o objektivni presoji komisije.
(5) Strokovna komisija sodeluje v postopku izbire koncesionarja tako, da sodeluje v fazi priprave besedila razpisa, v fazi od objave razpisa do roka za oddajo ponudb, na javnem odpiranju prijav/ponudb, v drugih procesnih aktivnostih vezanih na pogajanja ali pojasnilo/dopolnitev ponudb/prijav, pregleda in oceni prijave/ponudbe in ugotovi, ali izpolnjujejo razpisne pogoje, sestavi poročilo ter navede, katere ponudbe izpolnjujejo razpisne zahteve, razvrsti te ponudbe tako, da je razvidno, katera od ponudb ustreza postavljenim zahtevam razpisa oziroma kakšen je nadaljnji vrstni red glede na merila ter posreduje poročilo koncedentu. Naloga strokovne komisije je lahko tudi izvedba pogajanj z usposobljenimi kandidati/ponudniki.
(6) Za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa lahko strokovna komisija uporabi strokovne službe koncedenta ali zunanje strokovnjake. Člani strokovne komisije so lahko tudi neodvisni zunanji strokovnjaki, ki razpolagajo s specifičnim znanjem potrebnim za uspešno izbiro koncesionarja.
49. člen 
(pogoji za koncesionarja) 
(1) Kandidat za koncesionarja mora izpolnjevati najmanj naslednje pogoje:
– da je registriran pri pristojnem sodišču ali drugem pristojnem organu za dejavnosti, ki so predmet koncesije;
– da ima licenco za opravljanje prevoza potnikov v notranjem cestnem prometu oziroma je v drugi državi članici Evropske skupnosti, v kateri je ustanovljen ali ima sedež, pooblaščen za opravljanje prevozov potnikov;
– da skladno z določbami zakona, ki ureja javno naročanje, kandidat ali oseba, ki je članica upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa tega subjekta ali ki ima pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem, ni bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje;
– da ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije, da z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče ali da ni opustil poslovne dejavnosti;
– da skladno z določbami zakona, ki ureja javno naročanje, nima neporavnanih zapadlih obveznosti v zvezi s plačili davkov in prispevkov za socialno varnost v skladu z zakonskimi določbami države, kjer ima sedež;
– da mu v zadnjih petih letih ni bila odvzeta koncesija iz razlogov na njegovi strani;
– da v času izvajanja gospodarske javne službe razpolaga s potrebnim številom ustreznih avtobusov in voznikov za izvajanje predvidenega obsega prevozov;
– da ima zadostne izkušnje s področja dejavnosti javnih linijskih prevozov (izpolnjuje reference) in izpolnjuje druge pogoje, določene v javnem razpisu.
(2) V primeru skupne vloge članov konzorcija morajo pogoje iz prve in druge alineje prejšnjega odstavka izpolnjevati osebe, ki bodo izvajale prevoze v okviru javne službe javni linijski prevoz, pogoje iz tretje do sedme alineje morajo izpolnjevati vsi člani konzorcija posamično, pogoj iz sedme alineje pa lahko izkazujejo skupaj člani konzorcija, navedeni v vlogi, pri čemer mora biti za vsakega člana konzorcija navedeno, s kakšnim številom avtobusov in voznikov kandidira v posameznem konzorciju.
(3) Način dokazovanja pogojev iz prvega odstavka tega člena se določi v razpisni dokumentaciji.
(4) Kandidat mora vlogi za pridobitev koncesije priložiti izdelan program izvajanja javnega linijskega prevoza v okviru koncesije (organizacija izvajanja prevozov glede na število avtobusov, število voznikov, kvaliteto vozil ipd.).
50. člen 
(skupna vloga več oseb) 
Kadar predloži skupno vlogo več pravnih ali fizičnih oseb (konzorcij), morajo vlogi priložiti sklenjeno pogodbo o ureditvi medsebojnih razmerij v zvezi z izvajanjem koncesije, iz katere mora biti razvidno najmanj:
– člani konzorcija;
– vodilni član konzorcija ali drug način, ki omogoča, da lahko sporočila v zvezi z izvajanjem koncesije koncedent pošilja le eni osebi z učinkom za vse člane konzorcija;
– ureditev medsebojnih pravic in obveznosti med člani konzorcija v zvezi z izvajanjem koncesije, zlasti glede izvajanja prevozov v okviru koncesije;
– medsebojna zaveza članov konzorcija, da za obveznosti koncesionarja po koncesijski pogodbi odgovarjajo solidarno.
51. člen 
(merilo za izbiro) 
(1) Koncedent mora v javnem razpisu oblikovati jasno in transparentno merilo za izbor koncesionarja, ki bo omogočilo izbor ekonomsko najugodnejše ponudbe.
(2) Merila za izbor koncesionarja so:
– najnižje letno nadomestilo,
– druge ugodnosti, ki jih nudi ponudnik.
(3) Merila za izbor koncesionarja se natančneje določi v javnem razpisu.
V. KONCESIJSKO RAZMERJE 
52. člen 
(koncesijska pogodba) 
Po dokončnosti odločbe o izbiri koncesionarja sklene Mestna občina Celje z izbranim kandidatom koncesijsko pogodbo.
53. člen 
(vsebina koncesijske pogodbe) 
(1) S koncesijsko pogodbo koncedent in koncesionar uredita vsa medsebojna razmerja v zvezi s koncesijo in druga vprašanja, ki jih mora urediti koncesijska pogodba po zakonu, ki ureja gospodarske javne službe.
(2) V koncesijski pogodbi se določijo tudi pogodbene kazni oziroma druge sankcije za primer kršitev obveznosti koncesionarja.
54. člen 
(prenos koncesije) 
(1) Koncesionar (odstopnik koncesije) sme pravice in obveznosti iz koncesijske pogodbe ali njenega dela prenesti na novega koncesionarja (prevzemnik koncesije) le s predhodnim dovoljenjem koncedenta. Ta določba se uporablja tudi za prenos koncesije na univerzalne pravne naslednike koncesionarja.
(2) Dovoljenje iz prejšnjega odstavka se izda na zahtevo odstopnika oziroma prevzemnika koncesije, v kateri mora biti izkazano, da sta odstopnik in prevzemnik koncesije uredila medsebojna razmerja v zvezi s prenosom koncesije.
(3) Če se prenaša koncesija, ki je sklenjena s člani konzorcija, je potrebno pridobiti soglasje vseh članov konzorcija.
(4) Po dokončnosti dovoljenja za prenos koncesije koncedent in prevzemnik koncesije skleneta koncesijsko pogodbo pod enakimi pogoji, kot je sklenjena prvotna koncesijska pogodba, in za preostali čas trajanja koncesije po prvotni koncesijski pogodbi, prvotna koncesijska pogodba pa se sporazumno razveže.
VI. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE IN POROČANJE KONCESIONARJA 
55. člen 
(nadzor) 
Nadzor nad izvajanjem koncesije izvajata pristojni organ občinske uprave in pristojni nadzorni organ občinske uprave, pri čemer slednji nadzira operativno izvajanje koncesije na terenu.
56. člen 
(izvajanje nadzora) 
(1) Koncesionar je pristojnemu občinskemu organu dolžan omogočiti nadzor nad izvajanjem koncesije in predložiti vso potrebno dokumentacijo v zvezi z izvajanjem koncesije, dajati informacije v zvezi z izvajanjem koncesije in omogočiti vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem koncesije.
(2) Nadzor se lahko izvaja v prostorih koncesionarja, v vozilih, s katerimi opravlja javni linijski prevoz, ali na postajah in drugje na linijah.
(3) Nadzor obsega pregled finančnega poslovanja v zvezi s koncesijo, nadzor izvajanja dejavnosti in nadzor nad ustreznostjo uporabe prevoznih sredstev in naprav ter ostalih sredstev za izvajanje javne službe.
(4) Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan in mora potekati tako, da ne ovira rednega izvajanja koncesije. Praviloma se izvaja v poslovnem času koncesionarja. Izvajalec nadzora se izkaže s pooblastilom koncedenta. Osebe, ki izvajajo nadzor, so dolžne podatke o poslovanju koncesionarja obravnavati kot poslovno skrivnost. O nadzoru se sestavi zapisnik.
57. člen 
(spremljanje kakovosti) 
Koncedent pri koncesionarju spremlja in ocenjuje kakovost opravljenih storitev. V primeru, da ugotovi odstopanje kvalitete storitve od standardov, določenih s tem odlokom in koncesijsko pogodbo, lahko uporabi pogodbene kazni in druge sankcije, določene v koncesijski pogodbi.
58. člen 
(poročanje) 
(1) Koncesionar mora enkrat mesečno, do desetega dne v mesecu, poročati za pretekli mesec o:
– številu prepeljanih potnikov na posamezni liniji v preteklem mesecu;
– številu prodanih vozovnic po posamezni vrsti storitve;
– prihodkih iz prevoznin za pretekli mesec po posamezni vrsti storitve;
– drugih prihodkih za izvajanje javnih linijskih prevozov, prejetih v preteklem mesecu;
– številu prevoženih kilometrov;
– prejetih pritožbah potnikov in odzivih nanje;
– drugih podatkih, določenih z odlokom ali koncesijsko pogodbo.
(2) Koncesionar je dolžan podatke iz prejšnjega odstavka pošiljati pristojnemu organu občinske uprave v elektronski obliki. Obliko in formate pošiljanja podatkov določi pristojni organ občinske uprave.
(3) Koncesionar je dolžan koncedentu podati letno poročilo do 30. aprila tekočega leta za preteklo leto ter plan za tekoče leto. V kolikor koncesionar do predpisanega roka za oddajo letnega poročila ne more zagotoviti revidiranih podatkov, poroča nerevidirane podatke. Te kasneje, po pridobitvi revizijske potrditve, vendar pa najkasneje do 30. junija tekočega leta, s posebno pisno izjavo koncedentu dokončno potrdi ali nadomesti z revidiranimi podatki, če se ti v bistvenih sestavinah poročila razlikujejo od nerevidiranih.
(4) Letno poročilo mora obsegati podatke iz prvega odstavka v pisni in elektronski obliki, poleg tega pa še podatke o doseganju standardov kakovosti storitev, določenih s tem odlokom in koncesijsko pogodbo. Letno poročilo mora obsegati tudi revidirane računovodske izkaze, izdelane skladno z Zakonom o preglednosti finančnih odnosov in ločenem evidentiranju različnih dejavnosti in predpisi, izdanimi za njegovo izvrševanje, ter opisno oceno izvajanja javnega linijskega prevoza v preteklem letu.
59. člen 
(začasni ukrep zadržanja izplačil) 
Če koncesionar ne posreduje pravočasno poročila iz prvega odstavka prejšnjega člena ali posreduje nepopolno poročilo, koncedent opozori koncesionarja in mu določi rok za dostavo ali dopolnitev poročila. Če koncesionar v tako določenem roku ne posreduje popolnega poročila, mu lahko koncedent začasno zadrži izplačilo odprtih zahtevkov koncesionarja iz naslova izvajanja koncesijske pogodbe, dokler koncesionar ne dostavi popolnega poročila.
VII. PRENEHANJE KONCESIJE 
60. člen 
(prenehanje koncesijskega razmerja) 
Koncesijsko razmerje preneha:
– zaradi prenehanja koncesijske pogodbe;
– zaradi prenehanja koncesionarja;
– z odvzemom koncesije;
– z odkupom koncesije;
– v drugih primerih, določenih z zakonom, ki ureja javno zasebno partnerstvo ali zakonom, ki ureja gospodarske javne službe.
61. člen 
(prenehanje koncesijske pogodbe) 
(1) Koncesijska pogodba preneha z dnem poteka roka koncesije.
(2) Koncesijska pogodba preneha z odstopom pogodbi zveste stranke od pogodbe zaradi kršitve obveznosti druge stranke. Podrobneje se odstop zaradi kršitve pogodbe uredi v koncesijski pogodbi.
(3) Stranki koncesijske pogodbe se lahko med trajanjem pogodbe kadarkoli sporazumeta o prenehanju pogodbe. Pogodbena stranka, ki želi sporazumno prenehanje pogodbe, da drugi pogodbeni stranki pobudo, ki vsebuje najmanj predlog pogojev in rok za prenehanje pogodbe z obrazložitvijo. Pobuda mora biti dana v pisni obliki.
62. člen 
(prenehanje koncesionarja) 
(1) Koncesijsko razmerje preneha s prenehanjem koncesionarja, če nima univerzalnega pravnega naslednika.
(2) V primeru univerzalnega pravnega naslednika koncesionarja koncesijsko razmerje ne preneha, pač pa se prenese na pravnega naslednika skladno z določbami 58. člena tega odloka.
(3) Koncesijsko razmerje preneha z dnem, ko po zakonu nastanejo pravne posledice začetka stečajnega postopka. Na vozilih in drugih sredstvih koncesionarja, namenjenih izvajanju koncesije, ima koncedent izločitveno pravico skladno z zakonom, ki ureja javno zasebno partnerstvo.
(4) V primeru, da je koncesionar konzorcij, zaradi prenehanja enega ali več članov konzorcija ali uvedbe stečaja nad njimi koncesijsko razmerje ne preneha, če lahko ostali člani konzorcija izvajajo koncesijo.
63. člen 
(odvzem koncesije) 
(1) Koncedent z odločbo odvzame koncesijo zaradi kršitev koncesionarja, če koncesionar:
– izgubi licenco za opravljanje prevoza potnikov v notranjem cestnem prometu;
– ne začne z izvajanjem koncesije v roku, dogovorjenem s koncesijsko pogodbo;
– po lastni krivdi ne izvaja koncesije redno, strokovno ali pravočasno in zato nastanejo motnje pri izvajanju storitev;
– pri izvajanju koncesije koncedentu, potnikom ali tretjim osebam namenoma ali iz hude malomarnosti povzroči škodo;
– v primeru prostih kapacitet vozila neupravičeno odklanja opravljanje prevoza zainteresiranim potnikom;
– krši določbe tega odloka in drugih predpisov, ki urejajo način izvajanja koncesije;
– ne ravna v skladu z dokončnimi odločbami, ki jih uradne osebe izdajajo v okviru nadzora nad koncesijo;
– ne ravna v skladu z dokončnimi odločbami, izdanimi v okviru inšpekcijskega nadzora ali drugega nadzora nad koncesionarjem pri izvajanju koncesije.
(2) Odvzem koncesije je mogoč ne glede na to, ali predstavljajo kršitve iz prejšnjega odstavka bistveno kršitev koncesijske pogodbe.
(3) Pristojni organ občinske uprave pisno opozori koncesionarja na kršitve, ki so razlog za odvzem koncesije, mu določi primeren rok za odpravo kršitev in ga opozori, da bo v nasprotnem primeru uveden postopek odvzema koncesije.
(4) V primeru, da je koncesionar konzorcij, kršitev posameznega člana konzorcija velja za kršitev koncesionarja.
64. člen 
(odkup koncesije) 
(1) Odkup koncesije je možen takrat, ko koncedent enostransko ugotovi, da bi bilo javno službo javni linijski prevoz možno učinkoviteje opravljati na drug način.
(2) Ko koncesionar zaradi odkupa koncesije preneha opravljati dejavnost, ki je predmet koncesije, prevzema koncedent naslednje obveznosti:
– izplačilo dokazanih neamortiziranih vlaganj koncesionarja;
– povrnitev nastale dejanske škode in izgubljenega dobička za obdobje do rednega prenehanja koncesijske pogodbe.
(3) Vrednost koncesije na dan odkupa oceni pooblaščeni ocenjevalec, ki je vpisan v ustrezen register ocenjevalcev pri Slovenskem inštitutu za revizijo.
VIII. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
65. člen 
(prehodno obdobje) 
Ne glede na ostale določbe tega odloka se lahko v koncesijski pogodbi določi prehodno obdobje, v katerem mora koncesionar organizirati svoje poslovanje tako, da bo zagotavljal izvajanje koncesionirane gospodarske javne službe po določilih tega odloka.
66. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0301-2/2017
Celje, dne 23. maja 2017
Župan 
Mestne občine Celje 
Bojan Šrot l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti