Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/30 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) in Statuta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 57/17) je Občinski svet Občine Šmarje pri Jelšah na 21. redni seji dne 20. 12. 2017 sprejel
o proračunu Občine Šmarje pri Jelšah za leto 2018
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šmarje pri Jelšah za leto 2018 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
Skupina / Podskupina kontov | Znesek v EUR |
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 11.132.768 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 8.173.073 |
| 70 DAVČNI PRIHODKI | 7.397.830 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 6.672.978 |
| 703 Davki na premoženje | 516.150 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 208.702 |
| 71 NEDAVČNI PRIHODKI | 775.243 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 653.243 |
| 711 Takse in pristojbine | 6.500 |
| 712 Denarne kazni | 10.000 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 3.000 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 102.500 |
| 72 KAPITALSKI PRIHODKI | 1.679.448 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 135.550 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 1.543.898 |
| 74 TRANSFERNI PRIHODKI | 1.280.247 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.150.601 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU | 129.646 |
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 12.423.384 |
| 40 TEKOČI ODHODKI | 2.261.990 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 633.273 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 101.175 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 1.354.242 |
| 403 Plačila domačih obresti | 41.300 |
| 409 Rezerve | 132.000 |
| 41 TEKOČI TRANSFERI | 4.116.144 |
| 410 Subvencije | 68.000 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 2.664.940 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 271.842 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 1.111.362 |
| 42 INVESTICIJSKI ODHODKI | 5.724.857 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 5.724.857 |
| 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 320.393 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam | 199.100 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 121.293 |
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | –1.290.616 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
Skupina/podskupina kontov | Znesek v EUR |
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 30.000 |
| 75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 30.000 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 30.000 |
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | 0 |
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 30.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA
Skupina/podskupina kontov | Znesek v EUR |
VII. ZADOLŽEVANJE (500) | 1.297.888 |
| 50 ZADOLŽEVANJE | 1.297.888 |
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) | 480.425 |
| 55 ODPLAČILA DOLGA | 480.425 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 480.425 |
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –443.153 |
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 817.463 |
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 1.290.616 |
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 450.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski in spletni strani Občine Šmarje pri Jelšah.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Požarna taksa po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom;
2. Vsi transferni prihodki, ki se porabijo za namene za katere so vplačani;
3. Prihodki ožjih delov občine;
4. Prihodki od najemnin za komunalno javno infrastrukturo;
5. Koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo;
6. Koncesijska dajatev za izkoriščanje gozdov;
7. prejeta sredstva iz drugih javnofinančnih institucij, prejeta sredstva iz državnega proračuna, iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in drugih projektov, ki se uporabijo za namen določen v pogodbi.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino dejanskih namenskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan lahko v skladu z Zakonom o javnih financah in tem odlokom, prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi področji porabe. Prerazporeditve lahko potekajo med področji proračunske porabe neposrednih uporabnikov v posebnem delu proračunu.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna, med področji proračunske porabe, odloča župan, na predlog neposrednega uporabnika. Za krajevne skupnosti pa o tem odloča svet ali predsednik sveta krajevne skupnosti, če je tako določeno v statutu.
Med izvrševanjem proračuna se lahko s sklepom župana o prerazporeditvi odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke ali se odpre nova proračunska postavka, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke ali pa se odpre nova proračunska postavka v okviru sredstev posameznega proračunskega uporabnika.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za I. polletje in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2018 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnik, od tega:
1. v letu 2018 45 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 25 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in pogodbami za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje NRP)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu) lahko spreminja vrednost projektov v NRP. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. Župan lahko prerazporedi projekt za več kot 20 %, ko se iz občinskega proračuna financira manj kot 50 % izhodiščne vrednosti projekta.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Sredstva proračunske rezerve se v letu 2018 oblikujejo v višini 102.000 EUR.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 30.000 EUR kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
(dopolnitev in sprejem načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem)
Župan lahko samostojno dopolni in sprejme načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem do skupne letne vrednosti 50.000 EUR brez davka in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
Župan lahko na prošnjo dolžnika odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 2.000 EUR, če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Občina Šmarje pri Jelšah se bo v letu 2018 zadolžila do višine 1.297.888 EUR.
V primeru neenakomernega pritekanja prejemkov se lahko občina likvidnostno zadolži znotraj proračunskega leta, vendar največ do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna. Poroštev v letu 2018 ne bo dajala.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2018 zadolžijo do skupne višine 50.000 EUR.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmarje pri Jelšah v letu 2019, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0321-0007/2017-3
Šmarje pri Jelšah, dne 20. decembra 2017
Stanislav Šket l.r.