Št. 5442-13/2016/17 Ob-1116/17, Stran 85
Na podlagi določb:
– Uredbe št. 1303/2013/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, Uredba o skupnih določbah; v nadaljevanju: Uredba št. 1303/2013/EU);
– Uredbe št. 1304/2013/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013; v nadaljevanju: Uredba št. 1304/2013/EU);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Komisija sprejme v skladu s 149. in 150. členom Uredbe št. 1303/2013/EU;
– Uredbe (Euratom) št. 966/2012/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe št. 1605/2002/ES in njene izvedbene uredbe;
– Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16 in 69/16 – popr.);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2016 (Uradni list RS, št. 96/15);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (Uradni list RS, št. 96/15);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 (Uradni list RS, št. 96/15 in 46/16);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 96/11 – uradno prečiščeno besedilo);
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3 z dne 30. 10. 2014;
– Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta za programsko obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001 z dne 16. 12. 2014 (v nadaljevanju: OP EKP 2014–2020) in
– Odločitve o podpori št. 8-1/2//MDDSZ/0 za »Javni razpis za sofinanciranje projektov podpore deležnikom na trgu dela« (št. dokumenta: 3032-161/2016/6), ki jo je Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja izdala dne 21. 12. 2016,
Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, Ljubljana, objavlja
za sofinanciranje projektov podpore deležnikom na trgu dela
Javni razpis delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, 8. prednostne osi »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, 8.1 prednostne naložbe »Dostop do delovnih mest za iskalce zaposlitve in neaktivne osebe, vključno z dolgotrajno brezposelnimi in osebami, ki so oddaljene od trga dela, tudi prek lokalnih pobud za zaposlovanje in spodbujanjem mobilnosti delavcev«, 8.1.2 specifičnega cilja »Učinkovitejša vseživljenjska karierna orientacija« v okviru katerega so predvideni ukrepi, ki bodo prispevali k seznanjanju oseb na trgu dela z njihovimi pravicami in obveznostmi na področju dela in delovnih razmerij in predstavljajo podporo socialnim partnerjem pri njihovem delovanju na trgu dela. Javni razpis se bo izvajal kot instrument javni razpis za izbor operacij. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
1 Posredniški organ in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, Ljubljana, v vlogi posredniškega organa (v nadaljevanju: ministrstvo).
2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov, ki bodo s projektnimi aktivnostmi vplivali na uresničevanje koncepta dostojnega dela za vse državljane in povezovali ključne deležnike na trgu dela v medsebojno sodelovanje. V vsaki Kohezijski regiji RS1 bo sofinanciran en projekt. V okviru posameznega projekta se predvideva vzpostavitev regijskega stičišča dostojnega dela (v nadaljnjem besedilu: RSDD), in sicer predvidoma en RSDD v Kohezijski regiji zahodna Slovenija (v nadaljevanju besedila: KRZS) in en RSDD v Kohezijski regiji vzhodna Slovenija (v nadaljevanju besedila: KRVS).
1Slovenija je v novem programskem obdobju po letu 2014 na ravni NUTS 2 (The Nomenclature of Territorial Units for Statistics, t. i. NUTS je skupna evropska statistična klasifikacija teritorialnih enot, kot sledi iz Uredbe ES št. 1059/2003) razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito kohezijsko regijo zahodna Slovenija (v nadaljevanju KRZS) in manj razvito kohezijsko regijo vzhodna Slovenija (v nadaljevanju KRVS). KRZS sestavljajo 4 statistične regije (osrednjeslovenska, gorenjska, goriška in obalno-kraška). KRVS sestavlja 8 statističnih regij (pomurska, podravska, koroška, savinjska, zasavska, spodnjeposavska, jugovzhodna Slovenija in notranjsko-kraška).
Opredelitev RSDD: RSDD v lokalnem/regionalnem okolju predstavlja osrednji prostor namenjen povezovanju in medsebojnemu sodelovanju ključnih deležnikov na trgu dela (delodajalcev, sindikatov, strokovnjakov s področja trga dela in posameznikov). Dejavnosti RSDD so namenjene informiranju in svetovanju posameznikov na trgu dela o pravicah in obveznostih na področju dela in delovnih razmerij ter ozaveščanju delavcev-izvajalcev, delodajalcev-naročnikov o celotnem spektru negativnih posledic nezakonite uporabe atipičnih oblik dela. V okviru RSDD se izvajajo številne dejavnosti, s poudarkom na promociji koncepta dostojnega dela za vse državljane. Vključitev uporabnikov je prostovoljna in brezplačna.
Javni razpis predvideva sofinanciranje projektnih aktivnosti, ki se bodo izvajale v okviru sledečih faz:
– analiza politik, analiza obstoječega stanja, pregled virov in raziskav na področju uveljavljanja koncepta dostojnega dela v novih sodobnih oblikah dela;
– oblikovanje modela in vzpostavitev regionalnega stičišča ter priprava izhodišč za izvajanje informiranja, (e-)svetovanja in izobraževanja s področja dostojnega dela in družbene odgovornosti podjetij;
– izvajanje informiranja, (e-)svetovanja, izobraževanja in promocijske aktivnosti na področju dostojnega dela in družbene odgovornosti podjetij na področju upravljanja človeških virov, tako v regionalnem središču, kot tudi na terenu oziroma na drugih lokacijah v kohezijski regiji;
– evalvacija projektnih aktivnosti in oblikovanje priporočil za oblikovalce/izvajalce politik;
– upravljanje in promocija projekta.
Posamezna faza je podrobneje opredeljena v poglavju 5.3 javnega razpisa.
Izbrana projekta se bosta izvajala v okviru konzorcija izvajalcev, in sicer za vsako posamezno Kohezijsko regijo posebej:
– 1 konzorcij izvajalcev v KRVS (predvidenih 50 % sofinanciranih razpisanih sredstev);
– 1 konzorcij izvajalcev v KRZS (predvidenih 50 % sofinanciranih razpisanih sredstev).
Ciljne skupine, ki bodo obravnavane v okviru tega razpisa, so navedene v poglavju 4 javnega razpisa.
3 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa oziroma podprtih projektov je s celostnim pristopom in sistematičnimi aktivnostmi vplivati na:
– povečanje deleža oseb na trgu dela, seznanjenih z njihovimi pravicami in obveznostmi na področju dela in delovnih razmerij,
– zmanjšanje deleža nezakonite uporabe atipičnih oblik dela,
– zmanjšanje deleža kršitev na področju delovno pravne zakonodaje v povezavi s pogodbo o zaposlitvi,
– promocijo koncepta dostojnega dela za vse državljane,
– spodbujanje družbene odgovornosti podjetij na področju upravljanja človeških virov,
– povečanje ozaveščenosti in informiranosti ključnih deležnikov na trgu dela (socialnih partnerjev, strokovnjakov in posameznikov) o konceptu dostojnega dela za vse državljane in
– dvig organizacijske kulture v Republiki Sloveniji na področju dostojnega dela.
4 Cilji in ciljne skupine javnega razpisa
Javni razpis sledi reševanju problematike negativnih učinkov nezakonite uporabe atipičnih oblik dela v obeh kohezijskih regijah Slovenije, in sicer z izvajanjem projektov v podporo reformam na tem področju ter z vlaganjem v informiranje, svetovanje, usposabljanja in motiviranje vseh ključnih akterjev na trgu dela.
Skladno s cilji na ravni OP EKP 2014–2020 oziroma s cilji in rezultati na ravni 8. prednostne osi »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile« oziroma 8.1 prednostne naložbe »Dostop do delovnih mest za iskalce zaposlitve in neaktivne osebe, vključno z dolgotrajno brezposelnimi in osebami, ki so oddaljene od trga dela, tudi prek lokalnih pobud za zaposlovanje in spodbujanjem mobilnosti delavcev« so v okviru javnega razpisa predvideni ključni ter specifični cilji in rezultati.
4.1. Ključni cilj
Ključni cilj javnega razpisa je podpreti projekta, ki bosta vplivala na vzpostavljanje medsebojnega sodelovanja ključnih deležnikov na trgu dela (socialnih partnerjev, strokovnjakov in posameznikov) z namenom uveljavljanja koncepta dostojnega dela za vse državljane, ter na ta način vplivala na zmanjšanje deleža kršitev na področju delovno pravne zakonodaje v povezavi s pogodbo o zaposlitvi oziroma nezakonite uporabe atipičnih oblik dela.
4.2. Specifični cilji in rezultati
Za doseganje pričakovanega rezultata specifičnega cilja Operativnega programa EKP 2014–2020 »razviti učinkovite storitve in pripomočke vseživljenjske karierne orientacije in svetovalno delo z brezposelnimi« se bodo izvajali različni ukrepi, ki bodo prispevali k odpravljanju neskladij med ponudbo in povpraševanjem na trgu dela, ozaveščali javnost in seznanjali osebe na trgu dela z njihovimi pravicami in obveznostmi na področju dela in delovnih razmerij ter podpirali socialne partnerje pri krepitvi njihovega delovanja na trgu dela.
Tako morata projekta, ki bosta sofinancirana preko javnega razpisa, v času izvajanja projektnih aktivnosti in v okviru konzorcijev izvajalcev, doseči naslednje cilje in rezultate glede na kvantificirane kazalnike v Tabeli 1:
– vzpostavljeno in delujoče RSDD, v katerem bo za deležnike na trgu dela (delodajalci, sindikati, strokovnjaki s področja trga dela in posamezniki) organizirano: informiranje, svetovanje, izobraževanje o pravicah in obveznostih na trgu dela, njihovo medsebojno sodelovanje ter promocija koncepta dostojnega dela za vse državljane;
– razvit in uporabljen model (e-)svetovanja, informiranja in izobraževanja na področju dostojnega dela;
– razvit in uporabljen model ambasadorjev/promotorjev koncepta dostojnega dela;.
– dvig informiranosti in ozaveščenosti ključnih deležnikov o konceptu dostojnega dela.
Tabela 1
| KRVS | KRZS |
Št.* regionalnih stičišč dostojnega dela | 1 | 1 |
Št.* izvedenih storitev informiranja in svetovanja** | 10.000 | 10.000 |
Št.* ambasadorjev / promotorjev dostojnega dela | 3 | 3 |
Št.* izvedenih izobraževanj/delavnic | v RSDD | 40 | v RSDD | 40 |
drugod v kohezijski regiji | 20 | drugod v kohezijski regiji | 20 |
Št.* izvedenih dogodkov/konferenc z namenom medsebojnega povezovanja ključnih deležnikov | v RSDD | 16 | v RSDD | 16 |
drugod v regiji | 4 | drugod v regiji | 4 |
* Kvantificirani kazalniki so izhodiščne oziroma minimalne vrednosti, ki morajo biti dosežene v vsaki posamezni kohezijski regiji.
** Kot 1 storitev informiranja/svetovanja šteje obravnava (svetovanje/informiranje) 1 posameznika v RSDD.
4.3. Ciljna skupina javnega razpisa
Ciljne skupine javnega razpisa so:
– institucije na trgu dela in druge institucije, ki delujejo na področju trga dela,
– brezposelne osebe: iskalec ali iskalka zaposlitve, ki izpolnjuje pogoje, določene z Zakonom o urejanju trga dela,
– drugi iskalec zaposlitve ali iskalka zaposlitve: delovno aktivna ali neaktivna oseba in študent, ki išče zaposlitev,
– delodajalci,
– sindikati,
– delavci.
5 Projektne aktivnosti, obdobje in regija izvajanja
5.1 Trajanje oziroma časovna omejitev projektov
Projektne aktivnosti, ki bodo sofinancirane iz sredstev ESS in proračuna RS, se morajo pričeti izvajati z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju in končati najkasneje 30. 9. 2022.
5.2 Regija izvajanja projektov
V okviru javnega razpisa bosta sofinancirana dva prijavljena projekta, in sicer v vsaki kohezijski regiji en projekt. Izbrana projekta bo izvajal konzorcij izvajalcev za posamezno kohezijsko regijo, pri čemer mora imeti prijavitelj sedež v tisti kohezijski regiji, kjer se bo izvajal projekt.
5.3 Projektne aktivnosti
Projektne aktivnosti se izvajajo skozi naslednje faze oziroma delovne sklope, ki si sledijo po naslednjem določenem številčnem vrstnem redu:
1. Faza analize politik, analize obstoječega stanja, pregleda virov in raziskav na področju uveljavljanja koncepta dostojnega dela za vse državljane, vključuje (predviden čas trajanja 3–4 mesece):
– pregled tujih in domačih dobrih praks na področju uveljavljanja koncepta dostojnega dela in družbene odgovornosti podjetij na področju ravnanja s človeškimi viri;
– analizo obstoječega institucionalnega okvirja trga dela (delovna razmerja, varnost in zdravje pri delu, sistem socialnih zavarovanj) z vidika pojava novih sodobnih oblik dela;
– analizo obstoječih statističnih podatkov povezanih s porastom atipičnih oblik oziroma novih sodobnih oblik dela, segmentacije na trgu dela glede na oblike dela, starosti, izobrazbe in strukturne brezposelnosti;
– študijski obisk v tujini.
Povzetki analize politik in celostni pregled obstoječega stanja predstavljajo osnovna izhodišča za vzpostavitev modela in delovanje RSDD, za pripravo podlag za izvajanje informiranja, (e-)svetovanja in izobraževanja ter za vzpostavitev modela ambasadorjev/promotorjev dostojnega dela.
2. Faza oblikovanja modela in vzpostavitve delovanja RSDD ter priprave podlag za izvajanje informiranja, (e-)svetovanja in izobraževanja za ciljne skupine vključuje (predviden čas trajanja 3–4 mesece):
– pripravo koncepta in standardov delovanja RSDD (npr. poslovnik delovanja regijskega stičišča, postopkovnik dela s ciljnimi skupinami, pritožbeni postopek …) ter vzpostavitev RSDD (v KRVS eno RSDD in v KRZS eno RSDD);
– pripravo in vzpostavitev modela ambasadorjev/promotorjev dostojnega dela;
– vsebinsko in tehnično pripravo:
– priročnika in didaktičnih smernic za izvedbo izobraževanj o pomenu dostojnega dela za ciljne skupine in strokovne delavce v RSDD,
– standardov ter vzpostavitev (e-)svetovanja (tako osebnega, kot preko spletne platforme) za ciljne skupine,
– seminarjev, konferenc, izobraževanj in različnih dogodkov z namenom povezovanja in vzpostavljanja sodelovanja deležnikov na trgu dela oziroma ciljnih skupin.
V okviru te faze, bodo pripravljene ustrezne podlage in standardi za vzpostavitev RSDD, v katerih bo potekalo informiranje, (e-)svetovanje, izobraževanje in povezovanje delodajalcev, sindikatov, strokovnjakov na področju trga dela, kot tudi posameznikov vključenih na trg dela.
3. Faza izvajanja informiranja, (e-)svetovanja, izobraževanja in promocijskih aktivnosti na področju dostojnega dela in družbene odgovornosti podjetij, vključuje (čas trajanja najmanj 60 mesecev):
– informiranje in osebno oziroma e-svetovanje ciljnim skupinam, glede na njihove individualne potrebe;
– organiziranje raznovrstnih dogodkov, kjer bodo sodelovali in se med seboj povezovali ključni deležniki na trgu dela (delodajalci, sindikati, strokovnjaki s področja trga dela ter posamezniki na trgu dela) z namenom uresničevanja koncepta dostojnega dela za vse državljane ter ozaveščanje širše javnosti o problematiki prekarnega dela in vključevanja v atipične oziroma nove sodobne oblike dela;
– promocijo koncepta dostojnega dela za vse državljane preko ambasadorjev/promotorjev;
– konstantno spremljanje in evalvacija izvajanja projektnih aktivnosti (informiranja, (e-)svetovanja, delovanja regionalnih stičišč, izobraževanja in povezovanja).
Namen in bistven dejavnik te faze je kvalitetno izvajanje vseh zgoraj naštetih aktivnosti, in sicer glede na potrebe/izražene interese posamezne ciljne skupine, kot tudi zagotavljanje dostopnosti storitev na čim širšem teritorialnem območju posamezne kohezijske regije, zaradi česar se izvajanje projektnih aktivnosti predvideva tudi izven prostorov RSDD-ja (glej kvantificirane kazalnike v Tabeli 1).
4. Faza evalvacije projektnih aktivnosti ter oblikovanje priporočil za oblikovalce in izvajalce politik vključuje (predviden čas trajanja 2–3 mesece):
– izvedbo evalvacije projektnih aktivnosti in priprava evalvacijskega poročila;
– sodelovanje in izmenjevanje projektnih rezultatov s konzorcijem izvajalcev iz druge kohezijske regije;
– pripravo priporočil za oblikovalce politik s predlogi za morebitne spremembe zakonodaje in uvajanje novih ukrepov na tem področju.
Poleg zgoraj navedenih glavnih zaporednih faz sta v načrtu projektnih aktivnosti obvezna tudi naslednja delovna sklopa za celoten čas izvajanja projekta:
A. Upravljanje projekta: s strani vodilnega partnerja v projektu (vodenje sestankov, spremljanje projektnih aktivnosti z natančno določenimi postopki, sprotno ugotavljanje uspešnosti, predvidenih aktivnosti, spremljanje doseganja operativnih ciljev in vmesnih rezultatov ter usklajenost s finančnim načrtom, priprava poročil ipd.).
B. Promocija projekta: priprava komunikacijskega načrta, izdelava promocijskega gradiva, izdelava projektne spletne platforme, izvedba posvetov s predstavitvijo rezultatov projekta in najboljših praks širši javnosti, vzpostavitev sistema ambasadorjev/promotorjev dostojnega dela, izdajanje spletnih novic s področja dostojnega dela ipd.
Navedene projektne faze oziroma aktivnosti in način njihove izvedbe ter vsebinski, časovni okvir in regija izvajanja morajo biti podrobno opredeljene v vlogi, ki jo prijavitelj odda na javni razpis.
5.4 Obvezne vsebine in aktivnosti v RSDD
Prijavitelj mora v RSDD obvezno zagotavljati in izvajati sledeče:
1. Neformalno druženje in srečevanje, ki ni vsebinsko določeno, ciljnim skupinam pa predstavlja možnosti za nadaljnjo vključevanje v organizirane aktivnosti in priložnosti za medsebojno sodelovanje.
2. Informiranje in svetovanje uporabnikom. RSDD deluje kot informacijsko in svetovalno stičišče, kar pomeni, da se glede na potrebe uporabnikov posredujejo informacije s področja dela in delovnih razmerij ter svetuje o tveganjih vključevanja v atipične oblike oziroma v nove sodobne oblike dela, z namenom preprečevanja negativnih učinkov nezakonite uporabe le-teh. Informiranje in svetovanje lahko poteka na različne načine, od individualnega osebnega svetovanja, skupinskega svetovanja kot tudi preko za to vzpostavljenega sisteme e-svetovanja.
3. Organizacija in izvedba izobraževanj iz naslednjih obveznih vsebin s področja:
a. delovnega prava in trga dela (osnove delovnega prava in atipične oziroma nove sodobne oblike dela, pravice in obveznosti iz področja dela in delovnih razmerij, pozitivna sodna praksa itd.),
b. družbenih sprememb na trgu dela (socio-ekonomski vidik sprememb na trgu dela, razlaga atipičnih oziroma novih sodobnih oblik dela in razlogi za njihov pojav),
c. varnosti in zdravja pri delu (kratkoročne in dolgoročne posledice delovnih pogojev, kot so delovni čas, ergonomija delovnega mesta, večopravilnost, psihosocialna tveganja itd., na zdravje oseb vključenih v atipične oziroma nove sodobne oblike dela),
d. ekonomske in socialne varnosti (ekonomski vidik vključevanja v atipične oblike dela, kratkoročne in dolgoročne posledice na ekonomsko in socialno varnost oseb vključenih v atipične oziroma nove sodobne oblike dela, vpliv na makro sistem pokojninskega in socialnega zavarovanja, spremembe v ravnovesju trga dela in vpliv na nelojalno konkurenco med delodajalci itd.).
4. Izvedba seminarjev, konferenc in drugih dogodkov, ki bodo:
a. povezovali in vzpodbujali k medsebojnemu sodelovanju ključne deležnike na trgu dela (socialnih partnerjev, institucij na trgu dela, strokovnjakov in posameznikov),
b. ozaveščali problematiko nezakonite uporabe atipičnih oblik dela in
c. promovirali koncept dostojnega dela za vse državljane.
6 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu mora prijavitelj kandidirati in oblikovati konzorcij izvajalcev z vsaj:
– eno zvezo oziroma konfederacijo sindikatov
ali
– enim predstavnikom združenja delodajalcev na nacionalni/regionalni2 ravni (t. i. delodajalska združenja, ki imajo registrirano pravno organizacijsko obliko, kot so gospodarske zbornice, gospodarsko interesno združenje oziroma so pravni subjekti, ki imajo registrirano naslednjo dejavnost: 94.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj).
2Slovenija je v novem programskem obdobju po letu 2014 na ravni NUTS 2 (The Nomenclature of Territorial Units for Statistics, t. i. NUTS je skupna evropska statistična klasifikacija teritorialnih enot, kot sledi iz Uredbe ES št. 1059/2003) razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito kohezijsko regijo zahodna Slovenija (v nadaljevanju KRZS) in manj razvito kohezijsko regijo vzhodna Slovenija (v nadaljevanju KRVS). KRZS sestavljajo 4 statistične regije (osrednjeslovenska, gorenjska, goriška in obalno-kraška). KRVS sestavlja 8 statističnih regij (pomurska, podravska, koroška, savinjska, zasavska, spodnjeposavska, jugovzhodna Slovenija in notranjsko-kraška).
http://www.eu-skladi.si/kohezija-do-2013/za-medije/novice-in-sporocila-za-javnost/e-novice/kohezijski-e-koticek/files/2017/e-novice-maj-2015.pdf
Konzorcij izvajalcev lahko sestavlja več pravnih oseb, vendar ne več kot štiri pravne osebe (prijavitelj in največ trije konzorcijski partnerji). Namen konzorcijskega partnerstva je, da prijavitelj in konzorcijski partnerji s projektnimi aktivnostmi pokrijejo čim širše teritorialno območje kohezijske regije v kateri se bo posamezni sofinanciran projekt izvajal.
Pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj. Prijavitelj z vsakim konzorcijskim partnerjem posebej podpiše konzorcijski sporazum, v katerem podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti konzorcijskega partnerstva (Priloga št. 6: Konzorcijski sporazum) pri izvedbi projekta. Vsebina konzorcijskega sporazuma je podrobneje opredeljena v poglavju 13 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na javnem razpisu.
6.1 Upravičen prijavitelj
Prijavitelj mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. Je pravna oseba zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji v kohezijski regiji, kjer se bodo izvajale projektne aktivnosti, ki ima status društva po Zakonu o društvih (Uradni list RS, št. 64/11), zavoda po Zakonu o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) ali je druga pravna oseba (zasebnega ali javnega prava), ki ima v ustanovitvenem aktu določeno neprofitno delovanje, premoženje, dobiček in presežke prihodkov nad odhodki uporablja za opravljanje osnovne dejavnosti oziroma ne deli dobička ali presežka prihodkov nad odhodki, temveč ga vlaga v razvoj dejavnosti (prijavitelj mora k prijavi priložiti kopijo ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta, iz katerega je razvidno neprofitno delovanje pravne osebe in druga določila te točke, v kolikor le-ta ni javno dostopen na spletni strani Poslovnega registra Slovenije – AJPES, dokazilo: Priloga št. 3: Kopija ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta).
2. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta.
3. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve, skladno z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo prijave na javni razpis.
4. Ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
5. Ni kršil določil o nenamenski porabi sredstev iz naslova prejetih sredstev Evropskega socialnega sklada ali drugih javnih sredstev (evropskih ali nacionalnih) oziroma je kršitev o nenamenski porabi sredstev po pozivu odpravil.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 5) prijavitelj podpiše Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj navedena potrdila iz uradnih evidenc priloži sam.
6.2 Upravičeni konzorcijski partnerji
Vsak konzorcijski partner mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. Je pravna oseba javnega ali zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji.
2. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta.
3. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve, skladno z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo prijave na javni razpis.
4. Ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
5. Ni kršil določil o nenamenski porabi sredstev iz naslova prejetih sredstev Evropskega socialnega sklada ali drugih javnih sredstev (evropskih ali nacionalnih) oziroma je kršitev o nenamenski porabi sredstev po pozivu odpravil.
6. Z vodilnim partnerjem podpiše konzorcijski sporazum v katerem se podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti konzorcijskih partnerjev med seboj.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 5) konzorcijski partner podpiše Obrazec št. 4: Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Za dokazovanje izpolnjevanja pogoja iz točke 6, je potrebno priložiti parafirano in podpisano Prilogo št. 6: Konzorcijski sporazum, in sicer za vsakega konzorcijskega partnerja posebej.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko vsak konzorcijski partner navedena potrdila iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev katerega koli prijavitelja oziroma konzorcijskega partnerja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
6.3 Splošni pogoji za vse prijavljene projekte:
1. Projekt prijavitelja je skladen s cilji na ravni OP EKP 2014–2020 ter s cilji in rezultati na ravni 8. prednostne osi oziroma 8.1 prednostne naložbe, kot navedeno v točki 4 javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
2. Projekt prijavitelja prispeva k doseganju rezultatov in kazalnikov 8.1.2 specifičnega cilja prednostne naložbe, kot navedeno v točki 4.2 javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
3. Projekt prijavitelja je izvedljiv v obdobju, za katerega velja podpora (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
4. Projekt prijavitelja predvideva ustrezno ciljno skupino, kot sledi iz točke 4.3 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
5. Projekt prijavitelja je skladen s horizontalnimi načeli trajnostnega razvoja, nediskriminacije, enakih možnosti in dostopnosti, vključno z dostopnostjo za invalide ter enakosti moških in žensk (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
6.4 Specifični pogoji za vse prijavljene projekte
1. Prijavitelj in konzorcijski partnerji imajo sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta, in sicer:
– konzorcij izvajalcev ima v skupnem seštevku v letu 2015 v bilanci stanja, prihodke višje, kot je vrednost projekta, ki ga prijavlja na javni razpis (Ministrstvo bo izpolnjevanje pogoja preverjalo na podlagi Priloge št. 4: Bilanca stanja za leto 2015 za prijavitelja in vse konzorcijske partnerje, ki jo mora prijavitelj priložiti vlogi, v kolikor ti podatki niso dostopni na spletni strani Poslovnega registra Slovenije – AJPES),
– prijavitelj in vsak konzorcijski partner je v zadnjih desetih letih izvajal vsaj en projekt financiran iz EU sredstev in je njihov skupni seštevek v vrednosti nad 250.000,00 € (dokazilo: Obrazec št. 1: prijavnica).
2. Prijavitelj mora imeti zagotovljene ustrezne prostore za delovanje RSDD-ja v katerih se bodo odvijale predvidene projektne aktivnosti informiranja, svetovanja, sodelovanja in neformalnega druženja. Skupna kvadratura notranjih prostorov mora znašati vsaj 60 m², pri čemer mora biti vsaj en prostor, namenjen izvedbi delavnic/izobraževanj, velik najmanj 40 m² in en manjši prostor namenjen individualnemu svetovanju (dokazili: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev ter Priloga št. 8: Pogodba o lastništvu prostorov oziroma najemna pogodba za celotno obdobje izvajanja projekta).
3. Prijavitelj in konzorcijski partnerji ob vložitvi prijave izkazujejo reference z izvajanjem vsaj enega projekta iz vsebinskega področja predmeta javnega razpisa oziroma vsebin iz poglavja 5.4 javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: prijavnica).
4. Prijavljeni projekt se ne sme izvajati kot del javne službe (dokazili: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
5. Prijavitelj je ministrstvo zaprosil za sredstva na način, kot je določeno v poglavjih 7.3, 8, 9 in 10.1 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, navedba v Obrazcu št. 1: Prijavnica, točka 9).
6. V okviru projekta bo zagotovljeno brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti za uporabnike, ki se bodo izvajale v okviru prijavljenega projekta (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 4: Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
7. Prijavitelj in vsi projektni partnerji morajo voditi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki. Vso to dokumentacijo morajo hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
8. Vsak prijavitelj lahko prijavi le 1 projekt, in sicer v kohezijski regiji, kjer ima sedež in kjer se bodo izvajale projektne aktivnosti (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
9. Prijavitelj lahko nastopa tudi v vlogi konzorcijskega partnerja pri drugem prijavljenem projektu, pri čemer mora upoštevat in izpolnjevati vse pogoje, ki so določeni za konzorcijskega partnerja (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
10. V posamezni kohezijski regiji lahko konzorcijski partner kandidira kot partner le pri enem prijavitelju (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
11. Prijavitelj in konzorcijski partnerji niso prejeli drugih javnih sredstev, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa in so upravičeni do povračila v primeru izbora na javnem razpisu (dokazilo: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 4: Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
12. Prijavitelj mora imeti v okviru prijavljenega projekta vsaj enega konzorcijskega partnerja (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
13. V okviru prijavljenega projekta mora vodja projekta pri prijavitelju izpolnjevati sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 7. stopnjo izobrazbe (univerzitetni program oziroma 2. bolonjska stopnja) (dokazilo: Priloga št. 5: Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj pet let delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na delovnopravnem in kadrovskem področju ter vodenju projektov, zaželene izkušnje s področja individualnega in skupinskega svetovanja na področju karierne orientacije (dokazilo: Priloga št. 5: Potrdilo o zahtevani izobrazbi).
14. V okviru prijavljenega projekta mora najmanj en/-a delavec/delavka pri prijavitelju ali pri katerem od konzorcijskih partnerjev izpolnjevati sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 7. stopnjo izobrazbe (univerzitetni program oziroma 2. bolonjska stopnja) (dokazilo: Priloga št. 5: Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj tri leta delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na delovnopravnem in kadrovskem področju ter izvajanjem projektov, zaželene izkušnje s področja individualnega in skupinskega svetovanja na področju karierne orientacije (dokazilo: Priloga št. 5: Potrdilo o zahtevani izobrazbi).
15. Vključevanje ciljnih skupin v projektne aktivnosti ne sme biti pogojeno s članstvom pri prijavitelju in konzorcijskih partnerjih (dokazili: Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
V primeru dvoma glede izpolnjevanja splošnih in specifičnih pogojev katerega koli prijavitelja oziroma konzorcijskega partnerja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
6.5 Sodelovanje z drugimi organizacijami in širšo skupnostjo
V okviru projekta je zaželeno sodelovanje z različnimi organizacijami iz širše skupnosti z namenom uresničevanja ključnega cilja projekta »vzpostavljanje medsebojnega sodelovanja ključnih deležnikov na trgu dela«, kot tudi vplivanje na povezovanje ponudbe in povpraševanja na trgu dela. To pomeni povezovanje in sodelovanje prijavitelja z drugimi pravnimi osebami (javnega ali zasebnega prava), ki niso vključene v konzorcij. To so lahko npr. lokalne skupnosti, nevladne organizacije, institucije v lokalnem okolju, podjetja, ipd., pravni oziroma poslovni subjekti, ki niso upravičeni do izplačil iz sredstev projekta oziroma poslovni subjekti, ki lahko s svojo dejavnostjo, vlogo v projektu in sofinanciranjem prijavljenega projekta v lokalnem ali širšem okolju pripomorejo k njegovi uspešnejši izvedbi.
Sodelovanje prijavitelja z drugimi organizacijami je zaželeno in bo pri ocenjevanju projektov upoštevano. Prijavitelj lahko sodeluje z več organizacijami (Obrazec št. 5: Dogovor o sodelovanju).
7 Financiranje
7.1 Način financiranja
Namenska sredstva ESS predstavljajo 80 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo 20 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta.
7.2 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih (nepovratnih) namenskih sredstev javnega razpisa za leta 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 in 2022 znaša 1.023.000,00 EUR, od tega je 511.500,00 EUR namenjenih za sofinanciranje projektov v KRVS in 511.500,00 EUR za sofinanciranje projektov v KRZS. Sredstva niso prenosljiva med regijama.
Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike, po spodaj predvideni finančni konstrukciji:
| 2017 | 2018 | 2019–2022 | SKUPAJ |
KRVS |
150030 – PN 8.1 – Dostop do delovnih mest – 14-20-V-EU | 68.200,00 | 68.200,00 | 272.800,00 | 409.200,00 |
150031 – PN 8.1 – Dostop do delovnih mest – 14-20-V-SLO | 17.050,00 | 17.050,00 | 68.200,00 | 102.300,00 |
SKUPAJ KRVS | 85.250,00 | 85.250,00 | 341.000,00 | 511.500,00 |
KRZS |
150032 – PN 8.1 – Dostop do delovnih mest – 14-20-Z-EU | 68.200,00 | 68.200,00 | 272.800,00 | 409.200,00 |
150033 – PN 8.1 – Dostop do delovnih mest – 14-20-Z-SLO | 17.050,00 | 17.050,00 | 68.200,00 | 102.300,00 |
SKUPAJ KRZS | 85.250,00 | 85.250,00 | 341.000,00 | 511.500,00 |
SKUPAJ STROŠKI OPERACIJE (KRVS+KRZS) | 170.500,00 | 170.500,00 | 682.000,00 | 1.023.000,00 |
EU DEL 80 % | 136.400,00 | 136.400,00 | 545.600,00 | 818.400,00 |
SLO DEL 20 % | 34.100,00 | 34.100,00 | 136.400,00 | 204.600,00 |
Ministrstvo dopušča možnost spremembe predvidene finančne konstrukcije, in sicer ob pogoju, da bodo za to zagotovljena proračunska sredstva.
7.3 Omejitev višine zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v KRVS sofinanciralo izbrani (1) projekt do največ 511.500,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja ter v KRVZ izbrani (1) projekt do največ 511.500,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja. Prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranje stroškov projekta.
7.4 Državna pomoč oziroma pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št.: 440-72/2016/2 z dne 9. 12. 2016, operacija ne predstavlja državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
8 Obdobje upravičenosti stroškov
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 in 2022. Obdobje upravičenosti javnih izdatkov (izplačil iz proračuna) je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do 31. 12. 2022.
Po tem javnem razpisu so do sofinanciranja upravičeni stroški, ki bodo pri prijavitelju oziroma konzorcijskemu partnerju nastali v obdobju od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta, tj. do 30. 9. 2022 in jih bo prijavitelj oziroma konzorcijski partner plačal najkasneje do 31. 10. 2022.
Ministrstvo dopušča možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov in so za to zagotovljena sredstva kohezijske politike v proračunu RS.
Spremenjene okoliščine, višja sila in izjemne okoliščine, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila OU za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje, poročanje in vrednotenje izvajanja evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine, višjo silo ali izjemne okoliščine, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin/višje sile/izjemnih okoliščin in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena v prej navedenih navodilih OU.
9 Upravičene aktivnosti in upravičenost stroškov
9.1 Upravičene aktivnosti
Do financiranja na podlagi predmetnega javnega razpisa so upravičene aktivnosti, ki:
– so neposredno vezane na projekt, izbran na podlagi tega javnega razpisa;
– so v skladu s predmetom in cilji javnega razpisa.
9.2 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
Upravičene stroške predstavljajo t. i. neposredni in posredni stroški.
Med neposredne upravičene stroške štejemo stroške, ki so neposredno povezani z izvajanjem projekta, in sicer:
a) stroške plač;
b) stroške za službena potovanja;
c) stroške storitev zunanjih izvajalcev;
č) stroške opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev;
d) strošek investicij v neopredmetena sredstva;
e) stroške informiranja in komuniciranja.
V primeru, da so dejanski neposredni upravičeni stroški nižji od odobrenih, je prijavitelj upravičen do izplačila sredstev v višini dejansko porabljenih stroškov.
Posredni stroški so operativni stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi projekta. Za posredne stroške se v okviru tega javnega razpisa uporablja pavšalno financiranje, določeno z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroška, in sicer vrednost stroškov pavšalnega financiranja ne sme presegati 15 % vseh upravičenih neposrednih stroškov plač. Dokazila o nastalih stroških in izdatkih, za katere se uporablja pavšalno financiranje, niso potrebna.
9.3 Neupravičeni stroški in izdatki
Neupravičeni stroški in izdatki niso predmet sofinanciranja in jih krije prijavitelj oziroma konzorcijski partner sam.
Med neupravičene stroške spadajo:
– obresti na dolgove, pogodbene kazni in kazni iz naslova izgubljenih tožb;
– nakup infrastrukture, nepremičnin in zemljišč;
– davek na dodano vrednost;
– stroški pavšalnega financiranja, če presegajo vrednost 15 % vseh upravičenih stroškov plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom;
– nakup rabljene opreme;
– jubilejne nagrade (razen v primeru, če so zakonsko obvezne za upravičenca);
– letne stimulacije in druge nagrade, različne bonitete in solidarnostne pomoči;
– zavarovalne premije, ki niso zakonsko določene;
– odpravnine (razen v skladu z 79. členom ZDR-1);
– stroški, ki so v preteklosti že bili sofinancirani iz javnih virov oziroma stroški, ki so v času trajanja projekta financirani iz drugih javnih virov;
– stroški, ki ne bodo predvideni v pogodbi o sofinanciranju prijavljenega projekta ter
– drugi stroški, ki niso v neposredni povezavi z vsebino ter cilji prijavljenega projekta.
9.4 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določeni v Navodilih posredniškega organa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020 (v nadaljevanju navodila PO, dostopna na: http://www.mddsz.gov.si/si/delovna_podrocja/kohezijska_politika/) ter Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (v nadaljevanju navodila OU o upravičenih stroških, dostopna na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
9.5 Načini določanja višine sofinanciranja in upravičene vrste stroškov
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke).
Ministrstvo bo projektoma, ki bosta izpolnjevala vse pogoje tega javnega razpisa in v postopku ocenjevanja po merilih za izbor dosegla najvišje število točk, dodelilo sredstva za stroške plač, posredne stroške po pavšalni stopnji, stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške informiranja in komuniciranja, stroške za nakup opreme in druga opredmetena osnovna sredstva, stroške investicij v neopredmetena sredstva ter stroške za službena potovanja.
A. Stroški plač
Stroški plač so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih na projektu. V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški plač in drugih povračil v zvezi z delom za največ dve zaposlitvi za polni delovni čas.
Obvezno:
V okviru projekta morata biti obvezno prijavljeni dve zaposlitvi za polni delovni čas z naslednjimi nazivi:
– Vodja projekta (naloge: vodenje projekta, koordinacija aktivnosti projekta, nadzor nad izvajanjem projekta, poročanje in priprava poročil, komunikacija s konzorcijskimi partnerji in sofinancerji projekta, izvajanje posameznih vsebin projekta ipd.). Skupni strošek plače vodje projekta na letni ravni lahko znaša največ 36.000,00 EUR in mora biti izračunano na preverljivih zgodovinskih podatkih.
– Delavec/delavka na projektu (naloge: priprava vsebine in izvajanje posameznih vsebin projekta, administrativna dela, vodenje dokumentacije, podajanje informacij o projektu ipd.). Skupni strošek plače posameznega delavca/delavke za polni delovni čas na letni ravni lahko znaša največ 27.000,00 EUR in mora biti izračunano na preverljivih zgodovinskih podatkih.
B. Stroški pavšalnega financiranja, določenega z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroška
Stroški pavšalnega financiranja, določenega z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroška, so stroški, ki so povezani z neposrednimi aktivnostmi operacije, in sicer v višini do 15 % vrednosti vseh upravičenih stroškov osebja zaposlenega na projektu, pri čemer skladno z navodili posredniškega organa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020, metodologija izračuna ni potrebna.
C. Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so namenjeni kritju stroškov dela zunanjih izvajalcev prijavljenega projekta in so za projekt nujno potrebni. Sklepanje podjemnih, in avtorskih pogodb z zaposlenimi v prijavljenem projektu ali s konzorcijskimi partnerji je neupravičen strošek. Prav tako je strošek neupravičen, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik upravičenca ali njegov družinski član, kar velja tako za prijavitelja kot za konzorcijske partnerje.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so:
– svetovalne in nadzorne storitve (pravno, finančno, trženjsko ipd. svetovanje, storitve inženiringa);
– stroški zunanjih izvajalcev vsebin, ki nastanejo po sklenjeni pogodbi (izobraževanja, tečaji, delavnice ipd.);
– stroški za administrativno tehnične storitve (npr. uporaba zunanjih računovodskih storitev).
D. Stroški za službena potovanja
Stroški za službena potovanja so namenjeni kritju stroškov za službena potovanja samo za zaposlene osebe v prijavljenem projektu. Pri stroških za službena potovanja zaposlenih oseb v prijavljenem projektu je potrebno upoštevati pravilo najbolj ekonomične izbire prevoza in bivanja.
Stroški za službena potovanja so:
– stroški prevoza zaposlenih oseb v projektu;
– stroški kotizacije za zaposlene osebe v projektu;
– stroški bivanja za zaposlene osebe v projektu.
E. Stroški opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev
Stroški opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev so namenjeni kritju stroškov nakupa različne opreme, ki je nujno potrebna za izvajanje prijavljenega projekta.
Stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev so:
– stroški informacijsko-komunikacijske opreme;
– stroški opreme in pohištva.
F. Stroški investicije v neopredmetena sredstva
Investicije v neopredmetena sredstva zajemajo izdatke za nakup in stroške vzdrževanja neopredmetenih sredstev, ki vključujejo nakup nematerialnega premoženja, pridobitev patentov, nakup licenčne programske opreme ali pridobitev drugih neopredmetenih osnovnih sredstev. Neopredmetena sredstva se uporabljajo za namen in v skladu s cilji, določenimi v operaciji. Stroški investicij v neopredmetena sredstva so:
– stroški najema/nakupa licenčne programske opreme.
G. Stroški informiranja in komuniciranja
Stroški informiranja in komuniciranja so namenjeni obveščanju javnosti o prijavljenem projektu.
Stroški informiranja in komuniciranja so:
– stroški informiranja in obveščanja javnosti o izvajanju projekta in dejavnosti (npr. objave v medijih, tiskovne konference, informativni dogodki, oglaševanje);
– stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv;
– stroški izdelave, nadgradnje ali vzdrževanja spletne strani.
10 Postopek izbora prijaviteljev
10.1. Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Rok za oddajo vlog je najkasneje do ponedeljka, 6. 3. 2017.
Posamezni prijavitelj lahko predloži le eno vlogo za sofinanciranje. V kolikor bo prijavitelj predložil več vlog za sofinanciranje, bo upoštevana tista vloga, ki bo na ministrstvu evidentirana kot prva prispela, ostale vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Zraven tega je potrebno, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (CD-ROM-u/DVD-ROM-u/USB ključku ipd.) v Wordovi oziroma Excelovi obliki posredovati tudi sledečo dokumentacijo: Obrazec št. 1 in Obrazec št. 2.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno ponedeljka, 6. 3. 2017 in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva, prispele do ponedeljka, 6. 3. 2017. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge pa se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, do ponedeljka, 6. 3. 2017 do 12. ure.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje prijava, ki ministrstvu ni bila predložena do navedenega roka. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je potrebno poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na JR »podpora deležnikom na trgu dela««. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba prijave) v razpisni dokumentaciji. Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo prijave. Vloge, ki bodo nepravilno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj in vsak konzorcijski partner, strinja s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
10.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
10.2.1 Odpiranje vlog
Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11). Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 10. 3. 2017 ob 9. uri, v prostorih Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva www.mddsz.gov.si.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
10.2.2 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki ne vsebuje na e-nosilcu (CD-ROM-u/DVD-ROM-u/USB ključku ipd.) podatkov v Wordovi oziroma Excelovi obliki tudi: Obrazec št. 1 in Obrazec št. 2.
Če prijavitelj in konzorcijski partner posluje z žigom, je le-ta obvezen podatek na obrazcih in prilogah. V kolikor z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom.« ter k vlogi priloži posebno izjavo o neposlovanju z žigom (dokazilo: Priloga št. 7: Izjava o neposlovanju z žigom). Prav tako je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo vloga nepopolna in se bo prijavitelja pozvalo k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Poziv za dopolnitev vlog bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj posredovati ministrstvu ali po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig ali po pošti z navadno poštno pošiljko, do vključno osmega dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Dopolnitev vloge na JR podpora deležnikom na trgu dela«.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo izpolnjevale vse formalne pogoje javnega razpisa.
10.2.3 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis in ocenila vlogo na podlagi pogojev in meril, določenih v poglavjih 6 in 11 tega javnega razpisa.
V primeru, da prijavitelj in vsak konzorcijski partner, ne bo izpolnjeval vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bodo ločeno ocenili trije člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije se bo oblikovala na podlagi povprečja podeljenih ocen. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. Za sofinanciranje bosta predlagana projekta, ki bosta v posamezni kohezijski regiji dosegla največje število točk.
V primeru, da več prijaviteljev v posamezni kohezijski regiji doseže enako število točk in bi bila z njihovo uvrstitvijo na predlog prejemnikov sredstev presežena skupna razpoložljiva sredstva KRVS oziroma skupna razpoložljiva sredstva KRZS, bosta imeli prednost oziroma bosta izbrani vlogi, ki bosta prejeli večje število točk pri merilih 1., 4., 2., 3., in 5. tega javnega razpisa, po tem vrstnem redu, v okviru prej navedenih razpoložljivih sredstev posamezne kohezijske regije. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bodo vloge obravnavane po vrstnem redu prejema le teh (pri vlogah, oddanih priporočeno na pošto se kot dan prejema šteje dan in uro oddaje na pošto), ob upoštevanju razpoložljivih sredstev KRVS oziroma KRZS.
V primeru, da prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe ali če se pogodba ne sklene v predpisanem roku, se lahko izbere naslednja vloga glede na doseženo oceno, skladno z določili tega razpisa, ki pa mora vseeno doseči minimalni kakovostni kriterij najmanj 60 točk.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vlog oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja.
V primeru, da bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz Evropskega socialnega sklada, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od vloge.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških ter njihovo prilagoditev. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Poziv za posredovanje sprememb aktivnosti projekta in finančnega načrta projekta ter dodatnih pojasnil se bo prijaviteljem posredoval po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
10.3 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločila predstojnica ministrstva oziroma oseba, ki je od nje pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva www.mddsz.gov.si in na spletni strani www.eu-skladi.si.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnice ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo o sofinanciranju za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
10.4 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je potrebno priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
10.5 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo prijav lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: http://www.mddsz.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi_in_javna_narocila/.
11 Merila, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo navedene pogoje (zahteve), izberejo prejemniki sredstev
Strokovna komisija bo formalno popolne ter pravočasno prispele vloge ocenila na podlagi spodaj navedenih meril po naslednji ocenjevalni lestvici.
Ocenjevalna lestvica
Ocenjevalci bodo pri podeljevanju točk upoštevali naslednjo ocenjevalno lestvico, razen če ni pri posameznem merilu v razpisni dokumentaciji določen drugačen način ocenjevanja:
Št. točk | Ocena |
4 | povsem ustrezno |
3 | delno ustrezno |
2 | sprejemljivo |
1 | pogojno sprejemljivo |
0 | neustrezno/nesprejemljivo |
Največje skupno možno število doseženih točk je 100. Sofinancirana bosta projekta, ki bosta v prijavljeni kohezijski regiji dosegla največje število točk.
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na naslednji način:
MERILO – merila so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji | Maksimalno št. točk |
1. USTREZNOST PROJEKTA Projekt, ki bo pri kateri koli točki pri merilu ustreznosti projekta dosegel 0 točk, bo zavrnjen. | Možnih največ 36 točk |
1.1 Utemeljitev projekta | 4 |
1.2 Poznavanje obstoječega stanja in vključevanja oziroma nadgradnja učinkov/rezultatov predhodnih projektov z inovativnimi vidiki | 8 |
1.3 Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa | 4 |
1.4 Vključevanje ciljnih skupin | 8 |
1.5 Finančna ustreznost | 8 |
1.6 Učinek doseženih ciljev | 4 |
2. IZVEDLJIVOST PROJEKTA Projekt, ki bo pri merilu 2.1 in 2.4 dosegel 0 točk, bo zavrnjen | Možnih največ 20 točk |
2.1 Skladnost aktivnosti s cilji projekta | 4 |
2.2 Izvedljivost in načrtovanje aktivnosti projekta | 4 |
2.3 Usklajenost človeških virov z načrtovanimi aktivnostmi | 4 |
2.4 Opredelitev tveganj in ukrepov za odpravo | 8 |
3. USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO PROJEKTA | Možnih največ 20 točk |
3.1 Reference in izkušnje prijavitelja | 4 |
3.2 Reference in izkušnje konzorcijskih partnerjev | 4 |
3.3 Izkušnje zaposlenih v projektu | 4 |
3.4 Jasna opredelitev vlog | 4 |
3.5 Ustreznost prostorov | 4 |
4. ZAGOTAVLJANJE TRAJNOSTI Projekt, ki bo pri kateri koli točki pri merilu zagotavljanje trajnosti dosegel 0 točk, bo zavrnjen. | Možnih največ 12 točk |
4.1 Zagotavljanje trajnosti projekta | 4 |
4.2 Aplikativnost učinkov in rezultatov | 4 |
4.3 Evalvacija dosežkov | 4 |
5. DRUGI SPECIFIČNI KRITERIJI | Možnih največ 12 točk |
5.1 Sodelovanje z drugimi organizacijami in širšo skupnostjo | 4 |
5.2 Medsebojno sodelovanje ključnih deležnikov na trgu dela | 4 |
5.3 Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni/nacionalni ravni | 4 |
Skupno število točk | 100 |
V okviru javnega razpisa bosta sofinancirana dva projekta, in sicer v vsaki kohezijski regiji se izbere po en prijavljen projekt. Na podlagi meril bodo izmed prijaviteljev, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, izbrani tisti, ki bodo s prijavo zbrali največje število točk.
12 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja z javno objavo podatkov o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih. Objavljeni bodo osnovni podatki o projektu v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso poslovna skrivnost, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidenco oziroma sezname in analize.
Prijavitelji se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih tekom izvajanja, v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
13 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenega knjigovodstva za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 140. člena Uredbe št. 1303/2013/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta v obdobju dveh let od 31. decembra pa predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končanega projekta. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo prejemnik sredstev po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu dolžan hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z navodili ministrstva in organa upravljanja;
– izpolnjevanje zahteve glede komuniciranja z javnostjo in uporabo logotipov v skladu s 115. in 116. členom Uredbe št. 1303/2013/EU, navodili organa upravljanja in navodili ministrstva podrobneje v poglavju 16);
– izpolnjevanje zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo omogočil tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju 140. člena Uredbe št. 1303/2013/ES. Nadzor se izvaja s strani PO, OU, organa za potrjevanje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov Republike Slovenije, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta Operativnega programa za izvajanje kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta;
– zagotavljanje spodbujanja enakih možnosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013 EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira;
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov. Izbrani prijavitelj je za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU, 5. in 19. členom ter Prilogo I Uredbe 1304/2013/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Druge pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo določene v pogodbi o sofinanciranju.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev določene v pogodbi o sofinanciranju, ki je del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa. Vzorec pogodbe mora biti izpolnjen, parafiran s strani odgovorne osebe prijavitelja oziroma pooblaščena oseba in podpisan v zato predvidenih segmentih (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Prijavitelj mora z vsakim konzorcijskim partnerjem skleniti konzorcijski sporazum, v okviru katerega morajo biti opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti partnerjev pri izvedbi prijavljenega projekta. Prijavitelj je dolžan v konzorcijskem sporazumu k izpolnjevanju zgoraj navedenih pristojnosti, odgovornosti in nalog smiselno zavezati tudi konzorcijske partnerje. Konzorcijski sporazum mora vsebovati vsaj naslednje obvezne sestavine:
a. naziv in naslov podpisnikov konzorcijskega sporazuma;
b. odgovorne osebe;
c. številke bančnih računov;
d. davčne številke;
e. matične številke;
f. naziv in številko konzorcijskega sporazuma;
g. predmet konzorcijskega sporazuma;
h. veljavnost konzorcijskega sporazuma (od – do);
i. finančno razdelitev dodeljenih sredstev po posameznih partnerjih, letih in vrstah stroškov skladno s prijavo na javni razpis;
j. pravice in obveznosti posameznih partnerjev v projektu;
k. poročanje in razdelitev nalog v postopku priprave in oddaje zahtevka za izplačilo ter drugih zahtevanih poročil s strani nadzornih organov, vključno z roki priprave poročil konzorcijskih partnerjev;
l. natančno opredeljene aktivnosti po posameznih konzorcijskih partnerjih, ki morajo biti skladne s prijavo na javni razpis in roke za njihovo izvedbo;
m. imena stroškovnih mest pod katerimi posamezni konzorcijski partnerji vodijo ločeno računovodstvo za projekt;
n. način in roke za prenakazilo sredstev konzorcijskim partnerjem za potrjene in izplačane zahtevke za izplačilo;
o. dogovor o lastništvu ter delitvi morebitnih produktov oziroma rezultatov, ki bodo nastali tekom projekta;
p. druge obveznosti prijavitelja in posameznih konzorcijskih partnerjev;
q. način in postopek v primeru sprememb konzorcija;
r. način in postopek spremembe konzorcijskega sporazuma;
s. določilo, da je konzorcijski sporazum veljaven le v primeru, če je projekt, ki je predmet konzorcijskega sporazuma, izbran na javnem razpisu.
14 Informiranje in komuniciranje z javnostjo
Izbrani prijavitelji morajo pri izvajanju projektov spoštovati zahteve EU glede informiranja in obveščanja javnosti. Obveznosti izhajajo iz Uredbe št. 1303/2013/EU (115. in 116. člen), podrobneje pa so razložene v Navodilih organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Pri izvajanju projektov, sofinanciranih s sredstvi Evropskega socialnega sklada, je potrebno dosledno uporabljati logotip Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, ter logotip Evropskega socialnega sklada in navesti, da projekt delno financirata ministrstvo ter Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Hkrati je potrebno navesti, da se projekt financira iz Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, 8. prednostne osi »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, 8. 1 prednostne naložbe »Dostop do delovnih mest za iskalce zaposlitve in neaktivne osebe, vključno z dolgotrajno brezposelnimi in osebami, ki so oddaljene od trga dela, tudi prek lokalnih pobud za zaposlovanje in spodbujanjem mobilnosti delavcev«, 8. 1. 2 specifičnega cilja »Učinkovitejša vseživljenjska karierna orientacija«.
Izbrani prijavitelji in vsi konzorcijski partnerji morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz Evropskega socialnega sklada.
15 Zahteve glede spoštovanja zakonov, navodil in predpisov
Izbrani prijavitelji bodo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezani spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so prejemniki sredstev k temu zavezani skladno z 9. členom veljavnega Zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
Podrobneje so zahteve glede upoštevanja ZJN-3 določene v Navodilih posredniškega organa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopnih na http://www.mddsz.gov.si/si/delovna_podrocja/kohezijska_politika/.
16 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neažurne, neresnične, neveljavne, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, bo prijavitelj dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva, v roku 30 dni od pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na TRR prejemnika sredstev, do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
17 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti www.mddsz.gov.si ali jo naročijo pri Barbari Erjavec na tel. 01/369-77-20, vsak delavnik med 9. in 12. uro ali na elektronskem naslovu: barbara.erjavec@gov.si.
Zainteresirani prijavitelji vprašanja v zvezi z javnim razpisom posredujejo izključno po elektronski pošti na elektronski naslov barbara.erjavec@gov.si do vključno 1. 3. 2017. Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom bodo objavljeni na spletnem naslovu: www.mddsz.gov.si najkasneje do 3. 3. 2017.
Ministrstvo bo organiziralo informativno delavnico za potencialne prijavitelje, kjer bo podrobneje predstavljen javni razpis. O datumu in lokaciji delavnice bodo potencialni prijavitelji obveščeni na spletni strani ministrstva: www.mddsz.gov.si.
17.1 Navodila za izpolnjevanje
V razpisni dokumentaciji se nahajajo prijavni obrazci in priloge, ki jih je potrebno v skladu z navodili na posameznem dokumentu v celoti izpolniti, podpisati in ožigosati, kjer je zahtevano pa tudi parafirati. Obrazci in priloge so sestavni del prijave prijavitelja in jih je potrebno priložiti k prijavi po vrstnem redu v skladu s spodnjim seznamom prijavnih obrazcev in prilog.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam in so prav tako obvezni sestavni del prijave. Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu s seznamom.
17.1 Seznam prijavnih obrazcev in prilog
17.2.1 Prijavni obrazci
Razpisni dokumentaciji so priloženi obrazci, ki morajo biti v celoti izpolnjeni in so sestavni del vloge:
– Obrazec št. 1: Prijavnica
– Obrazec št. 2: Finančni načrt
– Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Obrazec št. 4: Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Obrazec št. 5: Dogovor o sodelovanju
17.2.2 Priloge, ki so del razpisne dokumentacije
– Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju
– Priloga št. 2: Označba prijave
17.2.3 Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije in jih morajo prijavitelji pripraviti in priložiti sami:
– Priloga št. 3: Kopija ustanovnega ali drugega temeljnega akta za prijavitelja in vsakega konzorcijskega partnerja (v kolikor ta ni dostopen v javni evidenci AJPES)
– Priloga št. 4: Bilanca stanja za leto 2015 za prijavitelje in vse konzorcijske partnerje
– Priloga št. 5: CV in potrdilo o zahtevani izobrazbi za vodjo projekta in sodelavce pri prijavitelju in konzorcijskih partnerjih
– Priloga št. 6: Konzorcijski sporazum
– Priloga št. 7: Izjava o neposlovanju z žigom
– Priloga št. 8: Pogodba o lastništvu prostorov oziroma najemna pogodba za celotno obdobje izvajanja projektov
Prijavitelji morajo pri pripravi vloge uporabiti izključno predpisane obrazce in priloge iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati. Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije, prijavitelj in konzorcijski partnerji pripravijo sami.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Poleg tega je potrebno, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (CD-ROM-u/DVD-ROM-u/USB ključku ipd.) v Wordovi oziroma Excelovi obliki posredovati tudi Obrazec št. 1 in Obrazec št. 2. Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti