Uradni list

Številka 20
Uradni list RS, št. 20/2017 z dne 21. 4. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 20/2017 z dne 21. 4. 2017

Kazalo

Ob-2008/17, Stran 1073
Na podlagi prvega in drugega odstavka 146.c člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15 in 30/16; v nadaljnjem besedilu: ZVO-1), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09, 1/12, 98/12 in 20/13) in Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-1/2010-5 z dne 22. 4. 2010 (objavljeni na spletni strani http://www.ekosklad.si/dokumenti/spp.pdf), ter na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada za leto 2017, potrjenega skladno s četrtim odstavkom 317. člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 17/14 in 81/15; v nadaljnjem besedilu: EZ-1) s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-4/2017/4 z dne 14. 2. 2017, v skladu s Pravilnikom o finančnih spodbudah za energetsko učinkovitost, daljinsko ogrevanje in rabo obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 52/16 in 59/16 – popr.; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik) in Shemo državnih pomoči »Spodbujanje učinkovite rabe energije, daljinskega ogrevanja in rabe obnovljivih virov energije«, št. priglasitve BE01-2399270-2016 z dne 14. 7. 2016, Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad) objavlja
javni poziv 47SUB-EPPO17
Nepovratne finančne pomoči malim in srednjim podjetjem za izvedbo energetskega pregleda 
1. Predmet in namen javnega poziva
Predmet javnega poziva je državna pomoč v obliki nepovratnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: nepovratna finančna pomoč) malim in srednjim podjetjem na območju Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: podjetje) za izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v tem podjetju (v nadaljnjem besedilu: energetski pregled). Energetski pregled mora biti izveden po oddaji vloge za pridobitev nepovratne finančne pomoči (v nadaljnjem besedilu: vloga) in izdelan v skladu s Pravilnikom o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda (Uradni list RS, št. 41/16; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o metodologiji) ter v skladu z določili standarda SIST ISO 50002 ali serijo standardov SIST EN 16 247-1, SIST EN 16 247-2, SIST EN 16 247-3 in SIST EN 16 247-4 (v nadaljnjem besedilu: standardi).
Namen javnega poziva je spodbuditi izvedbo energetskega pregleda v malih in srednjih podjetjih, s čimer se podjetje seznani z obstoječim profilom rabe energije, možnostjo uvajanja ciljnega spreminjanja rabe energije, z opredelitvijo in oceno stroškovno učinkovite možnosti prihranka energije in z možnostjo uporabe sodobnih tehnologij za izboljšanje energijske učinkovitosti ter povečanja osveščenosti zaposlenih, konkurenčnosti podjetja in doseganja okoljskih koristi. Podjetje z energetskim pregledom dobi podlago za oblikovanje strategije na področju rabe energije v podjetju, podlago za odločitev o investicijah po prioriteti glede na tveganje, vračilno dobo in zahtevnost.
Podlaga za izdelavo energetskega pregleda morajo biti ažurni, izmerjeni in sledljivi obratovalni podatki o porabi energije v stavbi, procesu ali transportu podjetja, ter diagram obremenitve za preteklo obdobje najmanj treh let na mesečni ravni, če je to potrebno.
V okviru energetskega pregleda mora biti izdelano končno poročilo, opravljena predstavitev izvedenega energetskega pregleda podjetju, vodstvo podjetja pa mora sprejeti sklep o nadaljnjih aktivnostih glede izvedbe predlaganih rešitev delno oziroma v celoti.
Energetski pregled mora vključevati:
– podroben pregled rabe energije stavbe ali skupine stavb (vključno z analizo toplotnega ovoja in energetskih sistemov v stavbi), tehnološkega procesa ali industrijskega obrata, vključno s transportom oziroma samega transporta;
– analizo stroškov celotnega življenjskega kroga stavbe, procesa in/ali transporta tako, da se upoštevajo dolgoročni prihranki, preostala vrednost dolgoročnih naložb in diskontne stopnje, če je to mogoče;
– nabor možnih ukrepov učinkovite rabe energije (organizacijski in investicijski ukrepi);
– analizo ukrepov učinkovite rabe energije za izboljšanje energijske učinkovitosti, ki naj vključuje ekonomsko analizo, prihranke in okoljske učinke;
– ekonomske kazalce priporočenih ukrepov energetske učinkovitosti (neto sedanja vrednost, interna stopnja donosa, vračilna doba).
Podjetje mora na podlagi podrobnih izračunov, narejenih v okviru energetskega pregleda, pridobiti informacijo o možnih ukrepih, prihrankih pri stroških za energijo oziroma vračilnih dobah investicij v ukrepe.
2. Vir in višina sredstev, upravičeni stroški ter višina nepovratne finančne pomoči
a) vir in višina sredstev
Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih pomoči se v skladu s prvim odstavkom 317. člena EZ-1 zagotavljajo s prispevkom na rabo energije za povečanje energetske učinkovitosti, ki bremeni daljinsko toploto, električno energijo ter trdna, tekoča in plinasta goriva.
Skupna višina sredstev po tem javnem pozivu znaša 300.000,00 EUR.
b) upravičeni stroški
Upravičeni stroški so stroški izvedbe energetskega pregleda brez DDV, ki ga podjetje naroči pri zunanjem izvajalcu.
c) višina nepovratne finančne pomoči
Višina nepovratne finančne pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov izvedbe energetskega pregleda brez DDV.
3. Upravičene osebe
Upravičene osebe po tem javnem pozivu so gospodarske družbe in samostojni podjetniki posamezniki po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13 in 55/15) in zadruge po Zakonu o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo), ki nameravajo izvesti energetski pregled ter izpolnjujejo pogoje glede velikosti podjetja, ki so navedeni v prilogi I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 651/2014):
– malo podjetje ima na podlagi zadnjih računovodskih izkazov, oddanih na AJPES, manj kot 50 zaposlenih in letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR;
– srednje podjetje ima na podlagi zadnjih računovodskih izkazov, oddanih na AJPES, manj kot 250 zaposlenih in letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.
Med upravičene osebe po tem javnem pozivu ne spadajo podjetja, ki delujejo na naslednjih področjih, ki so izključena skladno z določili tretjega in četrtega odstavka 8. člena Pravilnika:
– primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti (UL C št. 321E z dne 29. 12. 2006, str. 183), plutastih proizvodov in proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode;
– predelava in trženje kmetijskih proizvodov (v primerih, kadar je znesek državne pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki jih je podjetje bodisi kupilo od primarnih proizvajalcev bodisi jih je dalo zadevno podjetje na trg oziroma kadar je državna pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce);
– ribištvo, ribogojništvo in akvakultura;
– premogovništvo,
– jeklarstvo;
– promet;
– ladjedelništvo;
– industrija sintetičnih vlaken;
– proizvodnja orožja in streliva;
– izvajanje okoljskih študij t. i. energetski pregledi za velika podjetja;
– zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov;
– dejavnosti povezane z izvozom, ki so neposredno povezane z izvoženimi količinami, z vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi stroški v zvezi z izvozno dejavnostjo.
4. Dodatne zahteve in pogoji
a) pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev nepovratne finančne pomoči je pravočasno oddana in popolna vloga. Vloga je pravočasna, če je oddana v času trajanja tega javnega poziva. Energetski pregled se ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge, kar pomeni, da podjetje pred oddajo vloge ne sme plačati storitve oziroma ne sme skleniti zavezujočega dogovora o izvedbi energetskega pregleda.
Vloga je popolna, ko podjetje predloži v celoti izpolnjen obrazec Vloga 47SUB-EPPO17 in obvezne priloge:
– dokazilo o velikosti podjetja, in sicer računovodske izkaze podjetja za zadnje zaključeno leto, oddane na AJPES, potrjene s strani odgovornih oseb podjetja in s priloženim potrdilom o oddaji letnega poročila s strani AJPES-a, če le-ti niso dostopni v javnih bazah podatkov;
– predračun ustreznega izvajalca za izvedbo energetskega pregleda s popisom vseh elementov, zahtev in kriterijev skladno s standardi in ostalimi zahtevami v 1. točki javnega poziva.
b) izvedba v skladu z veljavno zakonodajo
Energetski pregled, za katerega bo dodeljena nepovratna finančna pomoč, mora biti izveden skladno z vsemi veljavnimi predpisi države.
c) izvedba s strani usposobljenega zunanjega izvajalca
Za izvedbo energetskega pregleda mora podjetje izbrati zunanjega izvajalca, ki je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik in izpolnjuje kriterije glede znanja ter izkušenj, skladno s standardom SIST EN 16247-5.
d) posebni pogoji dodeljevanja nepovratne finančne pomoči
Nepovratna finančna pomoč za izvedbo energetskega pregleda, ki je predmet tega javnega poziva, se šteje kot državna pomoč podjetju – prejemniku pomoči.
Za pridobitev nepovratne finančne pomoči po tem javnem pozivu veljajo pravila o dodeljevanju državnih pomoči, navedena v Pravilniku, skladno z Uredbo (EU) št. 651/2014.
Za kumulacijo državnih pomoči se upoštevajo določbe 8. člena Uredbe (EU) št. 651/2014. Pri dodelitvi nepovratne finančne pomoči se upoštevajo najvišje dovoljene intenzivnosti sofinanciranja upravičenih stroškov, kot so določene v 14. členu Pravilnika. Nepovratna finančna pomoč ne more biti dodeljena, če je naložba, ki je predmet vloge, že sofinancirana iz drugih sredstev državnega oziroma lokalnega proračuna ali proračuna EU in če skupna višina prejetih sredstev iz tega naslova za iste upravičene stroške presega najvišjo dovoljeno intenzivnost sofinanciranja določeno s Pravilnikom in Uredbo (EU) št. 651/2014. Dodelitev nepovratne finančne pomoči ni združljiva s pomočjo »de minimis« za iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti pomoči. Upravičeno podjetje mora Eko skladu v vlogi predložiti pisno izjavo o že prejetih državnih pomočeh, kakor tudi o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške oziroma za naložbo, ki je predmet tega javnega poziva.
Podjetje ne more pridobiti pravice do nepovratne finančne pomoči po tem javnem pozivu tudi iz naslednjih razlogov, navedenih v drugem odstavku 9. člena in tretjem odstavku 12. člena Pravilnika, in sicer:
– če je podjetje insolventno;
– če je podjetje v stanju kapitalske neustreznosti v skladu s predpisi o finančnem poslovanju podjetij;
– če je zoper podjetje uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije;
– če ima podjetje na dan, ko je bila oddana vloga na javni poziv, zapadle, neplačane obveznosti do Republike Slovenije v zvezi s plačili prispevkov za socialno varnost ali v zvezi s plačili davkov v vrednosti 50 EUR ali več;
– če je podjetje navedeno na seznamu podjetij, s katerimi državni organi ne smejo poslovati v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje korupcije;
– če ima podjetje neporavnane obveznosti do Republike Slovenije;
– če je podjetje ob oddaji vloge za dodelitev spodbude v postopku pridobivanja finančne pomoči ali prejema pomoč za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah;
– če je podjetje »podjetje v težavah« v skladu z 18. točko člena 2 Uredbe (EU) št. 651/2014;
– če ima podjetje neporavnan nalog za vračilo za preveč izplačane pomoči po pravilu »de minimis« ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva Ministrstva za finance;
– če je podjetje naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo zaradi predhodne odločbe Evropske komisije, ki je pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom.
Podjetje ni upravičeno do nepovratne finančne pomoči po tem javnem pozivu tudi v primeru, če ima neporavnane zapadle finančne obveznosti do Eko sklada.
e) prepoved dodelitve nepovratne finančne pomoči v primeru že dodeljenih spodbud
Za izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in/ali transporta v podjetju je nepovratna finančna pomoč lahko dodeljena po preteku najmanj 4 let od zaključka prejšnjega energetskega pregleda.
Nepovratna finančna pomoč ne more biti dodeljena za izvedbo energetskega pregleda, za katerega je podjetju že bila dodeljena spodbuda s strani dobaviteljev električne energije, toplote, plina ter tekočih in trdnih goriv končnim odjemalcem po Uredbi o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14).
5. Pridobitev obrazcev in informacije o javnem pozivu
Javni poziv in dokumentacija za prijavo z obrazci sta na voljo na spletni strani www.ekosklad.si. Elektronska oblika dokumentacije za prijavo, ki si jo upravičene osebe natisnejo same, je enakovredna tiskanim obrazcem. Javni poziv in obrazce lahko upravičene osebe naročijo pri Eko skladu na spodaj navedeni telefonski številki in jih brezplačno prejmejo po pošti. Za navedeno dokumentacijo lahko zaprosijo tudi s pisnim zahtevkom, poslanim na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: ekosklad@ekosklad.si.
Informacije o javnem pozivu lahko upravičene osebe pridobijo po tel. 01/241-48-20, vsak ponedeljek, sredo in petek med 13. in 14.30.
6. Rok in način prijave
Upravičene osebe se lahko prijavijo na javni poziv od objave v Uradnem listu Republike Slovenije dalje. Javni poziv velja do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Upravičene osebe vložijo pisno vlogo na predpisanih obrazcih z vsemi dokazili osebno ali po pošti na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana.
7. Postopek obravnave vlog
Pri odločanju o dodelitvi pravice do nepovratne finančne pomoči se uporablja postopek, določen z Zakonom o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10 in 82/13), če ZVO-1 ne določa drugače.
Upravičene osebe lahko pridobijo pravico do nepovratne finančne pomoči za izvedbo energetskega pregleda ob upoštevanju višine razpisanih sredstev, omejitev in višine nepovratne finančne pomoči ter prednostnega vrstnega reda prispetja popolne vloge na Eko sklad.
Za vlogo in odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne pomoči se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10 – uradno prečiščeno besedilo, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J in 32/16) ne plačuje.
8. Pogoji za izplačilo nepovratne finančne pomoči
a) sklenitev pogodbe
Nepovratna finančna pomoč bo izplačana na podlagi sklenjene pogodbe o izplačilu nepovratne finančne pomoči skladno z izdano dokončno odločbo, s katero je bila podjetju dodeljena pravica do nepovratne finančne pomoči.
b) rok za zaključek energetskega pregleda
Rok za zaključek energetskega pregleda je 12 mesecev od dokončnosti odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne pomoči. Odločba postane dokončna z njeno vročitvijo podjetju.
V primeru objektivnih razlogov se rok za zaključek energetskega pregleda lahko podaljša. V primeru zamude roka za zaključek energetskega pregleda, pogoji za izplačilo niso izpolnjeni.
Datum izdaje računa, iz katerega nedvoumno izhaja, da je energetski pregled izveden v celoti, se šteje za datum zaključka energetskega pregleda, če iz podatkov na računu oziroma posameznih verodostojnih dokumentov, priloženih dokumentaciji o zaključku energetskega pregleda, ne izhaja drugače.
c) predložitev dokumentacije o zaključku energetskega pregleda
Dokumentacijo o zaključku energetskega pregleda mora podjetje predložiti najkasneje v 2 mesecih po izteku roka za zaključek energetskega pregleda.
Dokumentacija o zaključku mora obvezno vsebovati:
– pogodbo o izplačilu nepovratne finančne pomoči, podpisano s strani prejemnika;
– izpolnjeno izjavo o zaključku naložbe na predpisanem obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, podpisano s strani prejemnika in izvajalca energetskega pregleda;
– račun/-e izvajalca energetskega pregleda s podrobnim popisom izvedbe energetskega pregleda;
– dokazilo o plačilu celotnega/-ih računa/-ov iz prejšnje alineje;
– kopijo končnega poročila izvedenega energetskega pregleda, izdelanega skladno s standardi in ostalimi zahtevami navedenimi v 1. točki javnega poziva.
d) izplačilo nepovratne finančne pomoči
Nepovratna finančna pomoč se izplača ob razpoložljivih sredstvih predvidoma v 60 dneh po prejemu in preveritvi vseh zahtevanih dokazil o zaključku energetskega pregleda na bančni račun prejemnika nepovratne finančne pomoči. Znesek izplačila se uskladi s predloženimi računi ob upoštevanju pogojev javnega poziva.
9. Nadzor: Eko sklad ima pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne pomoči do 3 let po izplačilu nepovratne finančne pomoči z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo nepovratnih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbe energetskega pregleda z določili javnega poziva in veljavnimi predpisi. V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, kršitve predpisov ali določil pogodbe o izplačilu nepovratne finančne pomoči je prejemnik nepovratne finančne pomoči dolžan Eko skladu vrniti prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne pomoči.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti