Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2017 z dne 28. 4. 2017

Kazalo

Št. 3310-45/2015/7 Ob-2116/17, Stran 1096
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi:
– 12. člena Uredbe o izvajanju podukrepa pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete (Uradni list RS, št. 55/15, 38/16, 84/16 in 19/17), (v nadaljnjem besedilu: uredba za mlade kmete);
– Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 487), zadnjič popravljene s Popravkom Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 (UL L št. 130 z dne 19. 5. 2016, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1305/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o financiranju, upravljanju in spremljanju skupne kmetijske politike in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 352/78, (ES) št. 165/94, (ES) št. 2799/98, (EC) No 814/2000, (ES) št. 1290/2005 in (ES) št. 485/2008 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 549), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2016/1617 z dne 8. septembra 2016 o odstopanju glede leta zahtevka 2016 od tretjega pododstavka člena 75(1) Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi s stopnjo predplačil za neposredna plačila in ukrepi za razvoj podeželja, povezanimi s površinami in živalmi, ter od prvega pododstavka člena 75(2) navedene uredbe v zvezi z neposrednimi plačili (UL L št. 242 z dne 9. 9. 2016, str. 22), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1306/2013/EU);
– Uredbe (EU) št. 1310/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o določitvi nekaterih prehodnih določb glede podpore za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), o spremembi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede sredstev in njihove razdelitve za leto 2014 in o spremembi Uredbe Sveta (ES) št. 73/2009 in uredb (EU) št. 1307/2013, (EU) št. 1306/2013 in (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z njihovo uporabo v letu 2014 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 865), zadnjič popravljene s Popravkom Uredbe (EU) št. 1310/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o določitvi nekaterih prehodnih določb glede podpore za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), o spremembi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede sredstev in njihove razdelitve za leto 2014 ter o spremembi Uredbe Sveta (ES) št. 73/2009 in uredb (EU) št. 1307/2013, (EU) št. 1306/2013 in (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z njihovo uporabo v letu 2014 (UL L št. 130 z dne 19. 5. 2016, str. 12);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 640/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, pogojev za zavrnitev ali ukinitev plačil in za upravne kazni, ki se uporabljajo za neposredna plačila, podporo za razvoj podeželja in navzkrižno skladnost (UL L št. 181 z dne 20. 6. 2014, str. 48), zadnjič popravljene s Popravkom Delegirane uredbe Komisije (EU) 2016/1393 z dne 4. maja 2016 o spremembi Delegirane uredbe (EU) št. 640/2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, pogojev za zavrnitev ali ukinitev plačil in za upravne kazni, ki se uporabljajo za neposredna plačila, podporo za razvoj podeželja in navzkrižno skladnost (UL L št. 227 z dne 20. 8. 2016, str. 5);
– Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 807/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in o uvedbi prehodnih določb (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2015/1367 z dne 4. junija 2015 o spremembi Delegirane uredbe (EU) št. 807/2014 glede prehodnih določb o programih za razvoj podeželja za obdobje 2007–2013 (UL L št. 211 z dne 8. 8. 2015, str. 7);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 808/2014 z dne 17. julija 2014 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) št. 1305/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) – (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 18), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2016/1997 z dne 15. novembra 2016 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 808/2014 glede spremembe programov razvoja podeželja in spremljanja ukrepov v podporo vključevanju državljanov tretjih držav, ter o popravku navedene uredbe (UL L št. 308 z dne 16. 11. 2016, str. 5), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 808/2014/EU);
– Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 809/2014 z dne 17. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z integriranim administrativnim in kontrolnim sistemom, ukrepi za razvoj podeželja in navzkrižno skladnostjo (UL L št. 227 z dne 31. 7. 2014, str. 69), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2016/1394 z dne 16. avgusta 2016 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 809/2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1306/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z integriranim administrativnim in kontrolnim sistemom, ukrepi za razvoj podeželja in navzkrižno skladnostjo (UL L št. 225 z dne 19. 8. 2016, str. 50), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 809/2014/EU);
– Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Komisije z dne 13. februarja 2015 o odobritvi programa razvoja podeželja Republike Slovenije za podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja, št. CCI 2014 SI 06 RD NP 0012020, zadnjič spremenjenega z Izvedbenim sklepom Komisije C(2016) 8717 z dne 13. decembra 2016 o odobritvi spremembe programa razvoja podeželja Republike Slovenije za podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja in o spremembi Izvedbenega sklepa C(2015)849, št. CCI 2014 SI 06 RD NP 001, (v nadaljnjem besedilu: PRP 2014–2020), ki sta dostopna na spletni strani ministrstva ter na spletni strani programa razvoja podeželja (http://www.program-podezelja.si), objavlja
javni razpis za podukrep 6.1
Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete za leto 2017
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa je podpora mladim kmetom za vzpostavitev kmetijskega gospodarstva in kmetijske dejavnosti. 
Razpisana sredstva: 
Okvirna višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 14.000.000 eurov. Od tega za sklop A 11.520.000 eurov in za sklop B 2.480.000 eurov.
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer: 
– 11.200.000 eurov iz proračunske postavke 140021 Program razvoja podeželja 2014–2020 – EU
– 2.800.000 eurov iz proračunske postavke 140022 Program razvoja podeželja
2014–2020 – slovenska udeležba.
Delež Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 80 %, delež Republike Slovenije znaša 20 %.
Vrsta javnega razpisa:
Zaprti 
Začetek vnosa vlog in zaključek javnega razpisa: 
Javni razpis za podukrep 6.1 Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete (v nadaljnjem besedilu: podukrep 6.1) velja od naslednjega dne po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do 27. 6. 2017.
Vnos vlog v elektronski sistem in predložitev vlog poteka od 22. 5. 2017 do vključno 27. 6. 2017 do 24. ure.
Cilja podukrepa:
– izboljšanje starostne strukture nosilcev kmetijskih gospodarstev, 
– izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.
Informacije o razpisu:
– INFO točka Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), Dunajska 160, 1000 Ljubljana
Tel. 01/580-77-92, faks 01/478-92-94, e-mail: aktrp@gov.si
– INFO točke KGZS
2. Predmet podpore
2.1. V skladu s 4. členom uredbe za mlade kmete je predmet podpore dodelitev nepovratnih sredstev mladim kmetom za vzpostavitev kmetijskega gospodarstva in kmetijske dejavnosti.
2.2. V skladu s 5. točko 2. člena uredbe za mlade kmete so kmetijsko gospodarstvo iz prejšnje točke kmetija, samostojni podjetnik posameznik in gospodarska družba z enim družbenikom.
3. Upravičenec
3.1. V skladu s prvim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete je na dan oddaje vloge na javni razpis upravičenec do podpore v okviru podukrepa 6.1:
3.1.1. mladi kmet, ki je edini nosilec kmetijskega gospodarstva,
3.1.2. družba z enim družbenikom, ki je nosilka kmetijskega gospodarstva in v kateri je mladi kmet edini družbenik in poslovodja ter
3.1.3. samostojni podjetnik posameznik, ki je kot mladi kmet nosilec kmetijskega gospodarstva.
3.2. Mladi kmet je na dan oddaje vloge na javni razpis star od 18 do vključno 40 let, ima ustrezno poklicno znanje in ustrezno usposobljenost v skladu s točkama 4.2.9. in 4.2.10. tega javnega razpisa ter prvič vzpostavlja kmetijsko gospodarstvo.
3.3. V skladu z drugim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete mora biti samostojni podjetnik posameznik vpisan v poslovni register največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis in imeti v evidencah Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve navedene izključno kmetijske dejavnosti.
3.4. V skladu s tretjim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete mora biti družba z enim družbenikom vpisana v sodni register največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis in imeti v skladu s predpisom, ki ureja gospodarske družbe, v statutu navedene izključno kmetijske dejavnosti.
3.5. V skladu s četrtim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete ob oddaji vloge na javni razpis vzpostavitev kmetijskega gospodarstva še ne sme biti dokončana.
3.6. V skladu s petim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete se kot vzpostavitev kmetijskega gospodarstva šteje, da je:
3.6.1. upravičenčeva lastninska pravica nad kmetijskim gospodarstvom vpisana v zemljiško knjigo;
3.6.2. mladi kmet, vpisan v RKG kot nosilec kmetijskega gospodarstva. Družba z enim družbenikom iz podtočke 3.1.2. tega javnega razpisa oziroma samostojni podjetnik posameznik iz podtočke 3.1.3. tega javnega razpisa je vpisan v RKG kot nosilec kmetijskega gospodarstva;
3.6.3. izpolnjen prvi mejnik iz poslovnega načrta; prvi mejnik v poslovnem načrtu mora biti vzpostavitev knjigovodstva. Kadar ima knjigovodstvo že vzpostavljeno, mora biti prvi mejnik v poslovnem načrtu vključitev mladega kmeta v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, če jo načrtuje. V preostalih primerih mora biti izpolnjen prvi cilj iz poslovnega načrta. S tem dejanjem je vzpostavitev kmetije dokončana.
3.7. Ob oddaji vloge na javni razpis vzpostavitev kmetijskega gospodarstva še ne sme biti dokončana, pri čemer se v skladu s šestim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete kot dokončana vzpostavitev kmetijskega gospodarstva šteje, če je upravičenec:
3.7.1. zemljiškoknjižni lastnik ali v primeru fizične osebe solastnik kmetijskega gospodarstva skupaj z zakonskim, zunajzakonskim partnerjem ali partnerjem sklenjene oziroma nesklenjene istospolne partnerske zveze v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis;
3.7.2. v primeru fizične osebe vpisan v register kmetijskih gospodarstev kot nosilec kmetijskega gospodarstva v obdobju do največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis. Prav tako pred več kot 24 meseci ni smel biti vpisan v RKG kot samostojni podjetnik posameznik ali kot družba z enim družbenikom. Prav tako v tem obdobju ni smel biti v sodni register vpisan kot poslovodja družbe z enim družbenikom, ki ima v statutu navedene izključno kmetijske dejavnosti;
3.7.3. v primeru samostojnega podjetnika posameznika vpisan v RKG kot nosilec kmetijskega gospodarstva največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis. Samostojni podjetnik posameznik ni smel biti nikoli vpisan v RKG kot nosilec – fizična oseba ali kot družba z enim družbenikom. Prav tako v tem obdobju ni smel biti v sodni register vpisan kot poslovodja družbe z enim družbenikom, ki ima v statutu navedene izključno kmetijske dejavnosti;
3.7.4. v primeru družbe z enim družbenikom vpisan v RKG kot nosilec kmetijskega gospodarstva in v sodni register v obdobju do največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis. Mladi kmet kot edini družbenik in poslovodja družbe z enim družbenikom, ki je nosilka kmetijskega gospodarstva, ni smel biti nikoli vpisan v RKG kot fizična oseba, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva, ali biti poslovodja ali ustanovitelj ali družbenik pravne osebe, ki je bila kot nosilka kmetijskega gospodarstva vpisana v RKG.
3.8. V skladu s sedmim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete lahko ne glede na določbe podtočk 3.7.2., 3.7.3. in 3.7.4. tega javnega razpisa postane nosilec kmetijskega gospodarstva v obdobju več kot 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, če pred tem obdobjem še ni prejel sredstev iz naslova ukrepov kmetijske politike, razen iz ukrepa 111 usposabljanje za delo v kmetijstvu, gozdarstvu in živilstvu iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 oziroma ukrepa 1 prenos znanja in dejavnosti informiranja iz PRP 2014–2020, in pred tem 24-mesečnim obdobjem kmetijsko gospodarstvo ni imelo v RKG vpisanih grafičnih enot rabe zemljišč kmetijskega gospodarstva.
3.9. V skladu s peto alinejo šestega odstavka 5. člena uredbe za mlade kmete mora upravičenec izpolniti pogoje iz podtočk 3.6.1 in 3.6.2 tega javnega razpisa v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis, vendar najpozneje do vložitve vloge na javni razpis.
3.10. V skladu z osmim odstavkom 5. člena uredbe za mlade kmete se šteje, da je upravičenec – fizična oseba postal izključni lastnik ali solastnik kmetijskega gospodarstva, ko je postal lastnik oziroma solastnik vseh nepremičnin, ki sestavljajo kmetijsko gospodarstvo, pri čemer mora v obdobju največ 24 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis postati lastnik oziroma solastnik več kot 50 odstotkov površin zemljišč, ki sestavljajo kmetijsko gospodarstvo. Upravičenec – fizična oseba iz prejšnjega stavka, ki postane izključni lastnik nepremičnin in ustanovi družbo z enim družbenikom, mora na družbo prenesti lastninsko pravico vseh prevzetih nepremičnin iz prejšnjega stavka. Prenos kmetijskega gospodarstva je v celoti izveden z dnem, ko je prenesena lastninska pravica na vseh nepremičninah, ki sestavljajo kmetijsko gospodarstvo. Kot datum prenosa lastninske pravice se šteje dan vpisa v zemljiško knjigo v skladu z zakonom, ki ureja zemljiško knjigo. Stranka pridobi lastninsko pravico na nepremičnini z vknjižbo lastninske pravice v zemljiško knjigo na podlagi pravnomočnega sklepa o vpisu v zemljiško knjigo, datum učinkovanja vpisa pa je datum vloženega zemljiškoknjižnega predloga za vpis v zemljiško knjigo. Upravičenec mora postati lastnik vseh nepremičnin do dneva oddaje vloge na javni razpis.
3.11. Upravičenec mora v poslovnem načrtu označiti prvi mejnik oziroma cilj, s katerim bo zaključil vzpostavitev kmetijskega gospodarstva. V skladu s prvim stavkom 1. točke 9. člena uredbe za mlade kmete mora mejnik oziroma cilj iz prejšnjega stavka izpolniti v roku 9 mesecev od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev in v skladu z drugim stavkom 3. točke 9. člena uredbe za mlade kmete dokazilo o izpolnitvi v 30 dneh po izpolnitvi poslati na agencijo. Z izpolnitvijo prvega mejnika ali cilja se šteje, da je vzpostavitev kmetije dokončana.
3.12. V primeru, ko upravičenec ob oddaji vloge na javni razpis še nima vzpostavljenega knjigovodstva v skladu s podtočko 6.1.2. tega javnega razpisa, ga mora izbrati kot prvi mejnik oziroma cilj in vzpostaviti z začetkom novega koledarskega leta po datumu izdaje odločbe o pravici do sredstev. V skladu s šesto alinejo šestega odstavka 5. člena uredbe za mlade kmete se mora upravičenec v primeru, ko je ob oddaji vloge na javni razpis že imel vzpostavljeno knjigovodstvo za primarno kmetijsko proizvodnjo, v devetih mesecih od datuma odločbe o pravici do sredstev vključiti v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, če vključitev načrtuje. Če ima že vzpostavljeno knjigovodstvo in je vključen v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti oziroma zadevne vključitve ne načrtuje, mora izpolniti prvi cilj iz poslovnega načrta. S tem dejanjem je vzpostavitev kmetijskega gospodarstva dokončana.
4. Pogoji za pridobitev sredstev
4.1. Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec
4.1.1. V skladu s 1. točko 7. člena uredbe za mlade kmete ne sme biti izključen iz prejemanja podpore po tretjem odstavku 57. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14 in 32/15; v nadaljnjem besedilu: ZKme-1).
4.1.2. V skladu z 2. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije.
4.1.3. V skladu s 3. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti družba z enim družbenikom ali samostojni podjetnik posameznik sedež na območju Republike Slovenije.
4.1.4. V skladu s 4. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti ob oddaji vloge na javni razpis poravnane vse davčne obveznosti.
4.1.5. V skladu s 5. točko 7. člena uredbe za mlade kmete upravičenec – fizična oseba – kmet ne sme biti v osebnem stečaju.
4.1.6. V skladu s 6. točko 7. člena uredbe za mlade kmete družba z enim družbenikom ali samostojni podjetnik posameznik ne sme biti v postopku prenehanja, prisilne poravnave, stečaja, prepovedi delovanja, sodne likvidacije ali izbrisa iz registra.
4.1.7. V skladu s 7. točko 7. člena uredbe za mlade kmete mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu s 35. členom ZKme-1.
4.2. Specifični pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec in kmetijsko gospodarstvo, s katerim vstopa v podukrep
4.2.1. V skladu s 1. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, mora upravičenec – fizična oseba postati lastnik kmetijskega gospodarstva z medgeneracijskim prenosom ali nakupom kmetijskega gospodarstva, kar se dokazuje z eno od naslednjih listin:
– izročilno pogodbo,
– darilno pogodbo,
– pogodbo o preužitku,
– pravnomočnim sklepom o dedovanju,
– pogodbo o dosmrtnem preživljanju s priloženo smrtovnico oziroma drugim dokumentom, ki izkazuje smrt prenosnika,
– kupoprodajno pogodbo.
4.2.2. Ko je upravičenec družba z enim družbenikom, mora biti ta v skladu z 2. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete lastnica celotnega prevzetega kmetijskega gospodarstva, kar dokazuje z listino iz prejšnje točke, ki se nanaša na družbenika. Če postane lastnik kmetije mladi kmet in postane samostojni podjetnik posameznik ali ustanovi pravno osebo, s katero kandidira za podporo v okviru tega podukrepa, mora prenesti v last pravne osebe celotno prevzeto kmetijsko gospodarstvo, kar dokazuje s sklepom fizične osebe o prenosu nepremičnin, ki so v njegovi lasti v svoje podjetje, kjer bo nepremičnine uporabljal za opravljanje kmetijske dejavnosti. Če postane lastnik kmetije mladi kmet in postane samostojni podjetnik posameznik, pa mora prenesti v upravljanje samostojnega podjetja celotno kmetijsko gospodarstvo, kar dokazuje s sklepom fizične osebe o prenosu kmetijskega gospodarstva v upravljanje samostojnega podjetnika posameznika.
4.2.3. V skladu s 3. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete upravičenec ne sme postati lastnik kmetijskega gospodarstva na podlagi pravnega posla med sorojenci ali zakonskimi ali zunajzakonskimi partnerji ali partnerji sklenjene oziroma nesklenjene istospolne partnerske zveze.
4.2.4. V skladu s 4. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora imeti upravičenec, ki je fizična oseba, v upravljanju najmanj 6 ha primerljivih kmetijskih površin (v nadaljevanju: PKP) in največ 80 ha PKP. Obseg PKP se v skladu s 4. točko 2. člena uredbe za mlade kmete izračuna na podlagi prijavljenih grafičnih enot rabe zemljišča kmetijskega gospodarstva (v nadaljnjem besedilu: GERK) v registru kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: RKG). Glede na različne rabe GERK se za en hektar PKP šteje največja upravičena površina GERK, razen pri vrstah rabe GERK 1181, 1191 in 1420, kjer se upošteva celotna grafična površina. Za preračun 1 ha PKP se šteje:
– 1 ha njivskih površin (raba GERK 1100 – njiva, 1150 – njiva za rejo polžev, 1131 – začasno travinje, 1161 – hmeljišče v premeni, 1170 – jagode na njivi in 1610 – kmetijsko zemljišče v pripravi),
– 2 ha travniških površin (raba GERK 1222 – ekstenzivni sadovnjak, 1300 – trajni travnik in 1320 – travinje z razpršenimi neupravičenimi značilnostmi),
– 0,25 ha trajnih nasadov (raba GERK 1160 – hmeljišče, 1180 – trajne rastline na njivskih površinah (drevesnice, nasadi belušev, artičok), 1181 – trajne rastline na njivskih površinah, kjer pridelava ni v tleh, 1211 – vinograd, 1212 – matičnjak, 1221 – intenzivni sadovnjak, 1230 – oljčnik, 1240 – preostali trajni nasadi (za hitro rastoče panjevce se upoštevajo le nasadi hitro rastočega panjevca iz predpisa, ki ureja neposredna plačila),
– 0,1 ha rastlinjakov (raba GERK 1190 – rastlinjak, 1191 – rastlinjak, kjer pridelava ni v tleh, in 1192 – rastlinjak s sadnimi rastlinami) ali
– 8 ha plantaže gozdnega drevja (raba GERK 1420 – plantaže gozdnega drevja).
4.2.5. Ne glede na določbo prejšnje točke ima lahko upravičenec, ki je fizična oseba, v skladu s 5. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete v upravljanju manj kot 6 ha PKP, če ima ob oddaji vloge na javni razpis v reji najmanj 15 glav velike živine (v nadaljnjem besedilu: GVŽ) in največ 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali najmanj 60 čebeljih družin in največ 200 čebeljih družin, pri čemer je GVŽ ekvivalent, ki se ga izračuna iz koeficientov za izračun GVŽ za posamezne vrste in kategorije rejnih živali iz priloge I Pravilnika o evidenci imetnikov rejnih živali in evidenci rejnih živali (Uradni list RS, št. 87/14 in 15/16), čebelja družina pa je biološko zaokrožena celota čebel delavk, matice in trotov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč.
4.2.6. V skladu s 6. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora imeti upravičenec, ki je gospodarska družba z enim družbenikom, v lasti in hkrati v upravljanju najmanj 6 ha PKP, ali v lasti in hkrati v reji ekvivalent najmanj 15 GVŽ ali najmanj 60 čebeljih družin v lasti in hkrati v upravljanju, ter v upravljanju največ 80 ha PKP, ali v reji ekvivalent največ 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali 200 čebeljih družin.
4.2.7. V skladu s 7. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete upravičenec, ki ima v upravljanju več kot 80 ha PKP ali v reji 160 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo ali 200 čebeljih družin, ne izpolnjuje pogojev za vstop v podukrep 6.1.
4.2.8. V skladu z 8. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora imeti upravičenec fizična oseba, ki je kmet ali samostojni podjetnik posameznik oziroma poslovodja, če gre za družbo z enim družbenikom, ustrezno poklicno znanje in ustrezno usposobljenost za opravljanje kmetijske dejavnosti ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
4.2.9. V skladu s četrtim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete je ustrezno poklicno znanje in ustrezna usposobljenost iz prejšnje točke najmanj:
4.2.9.1. nižja poklicna izobrazba s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezanih dejavnosti in najmanj tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu ali
4.2.9.2. nižja poklicna izobrazba nekmetijske smeri, pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije, ki je javna listina v skladu Zakonom o nacionalnih poklicnih kvalifikacijah (Uradni list RS, št. 1/07 – uradno prečiščeno besedilo in 85/09), najmanj IV. ravni zahtevnosti s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti in tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu.
4.2.10. V skladu s petim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete so s kmetijstvom povezane dejavnosti iz prejšnje točke: živilskopredelovalna, lesarska, veterinarska, naravovarstvena in gozdarska dejavnost. Seznam ustreznih nacionalnih poklicnih kvalifikacij iz prejšnje točke je določen v prilogi 4 uredbe za mlade kmete.
4.2.11. V skladu s šestim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete upravičenec izobrazbo dokazuje z izjavo ali dokazilom o najvišji doseženi izobrazbi. Kot delovne izkušnje upravičenca štejejo:
– pokojninska in invalidska zavarovalna doba iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, kar dokazuje z izjavo,
– članstvo na kmetijskem gospodarstvu, ki se ugotavlja na podlagi podatkov v RKG, ali
– izkušnje iz opravljanja kmetijske dejavnosti, kar upravičenec dokazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je pridobil izkušnje.
4.2.12. V skladu z 9. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora kmetijsko gospodarstvo upravičenca v skladu s četrtim odstavkom 19. člena Uredbe 1305/2013/EU ustrezati opredelitvi mikro oziroma malih podjetij v skladu s prilogo I k Uredbi Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič popravljeni s popravkom Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 349 z dne 5. 12. 2014, str. 67). Letni promet kmetijskega gospodarstva se ugotavlja na podlagi zadnjih razpoložljivih knjigovodskih podatkov oziroma na podlagi predvidenega prihodka, ki ga omogoča kmetijsko gospodarstvo in ki se izračuna na podlagi kalkulacij za načrtovanje gospodarjenja na slovenskih kmetijah, ki so v skrajšani obliki priloga 2 uredbe za mlade kmete. Za namene izvajanja podukrepa 6.1 se šteje, da so na kmetijskem gospodarstvu zaposlene osebe, ki so člani kmetijskega gospodarstva, ki se v Republiki Sloveniji ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo kot edinim ali glavnim poklicem na tem kmetijskem gospodarstvu ter so pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovani iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na tem kmetijskem gospodarstvu, in druge osebe, zaposlene na kmetijskem gospodarstvu, ki delo opravljajo na podlagi veljavne pogodbe o zaposlitvi, sklenjene v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja.
4.2.13. V skladu z 10. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora biti za kmetijsko gospodarstvo, s katerim upravičenec – kmet vstopa v podukrep 6.1, v letu objave tega javnega razpisa vložena zbirna vloga v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo kmetijske politike. Zbirno vlogo lahko vloži prenosnik ali upravičenec.
4.2.14. V skladu z 11. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora biti za kmetijsko gospodarstvo, ki je družba z enim družbenikom ali samostojni podjetnik posameznik, v letu objave javnega razpisa vložena zbirna vloga v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo kmetijske politike. Zbirno vlogo vloži družba z enim družbenikom oziroma samostojni podjetnik posameznik.
4.2.15. V skladu z 12. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora upravičenec k vlogi na javni razpis priložiti poslovni načrt za obdobje treh let, v katerem prikaže predvideni gospodarski razvoj kmetijskega gospodarstva in prispevek k horizontalnim ciljem, ki so določeni v 12. točki prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete in v podtočki 4.2.22.2. tega javnega razpisa.
4.2.16. V skladu s 13. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete za prenos kmetijskega gospodarstva, s katerim upravičenec vstopa v podukrep 6.1, še niso bila dodeljena sredstva iz naslova tega podukrepa in ukrepa pomoč mladim prevzemnikom kmetij v okviru Programa razvoja podeželja za obdobje 2007–2013.
4.2.17. V skladu s 14. točko prvega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete upravičencu v okviru podukrepa 6.1 in ukrepa pomoč mladim prevzemnikom kmetij v okviru Programa razvoja podeželja za obdobje 2007–2013 še niso bila dodeljena sredstva ne kot fizični osebi – kmetu ne kot samostojnemu podjetniku posamezniku in ne kot družbi z enim družbenikom.
4.2.18. Kmetijsko gospodarstvo iz točk 3.1. do 3.4. tega javnega razpisa v skladu z drugim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete sestavljajo zemljišča in pripadajoči objekti, ki se nahajajo na območju Republike Slovenije, vključno s pripadajočo vgrajeno opremo, namenjeno za opravljanje kmetijske dejavnosti. Za ugotavljanje namembnosti objektov se uporabljajo podatki iz registra nepremičnin, ki ga vodi Geodetska uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: register nepremičnin). Pred oddajo vloge na javni razpis mora upravičenec zagotoviti, da so podatki v registru nepremičnin usklajeni s stanjem v naravi.
4.2.19. V primeru medgeneracijskega prenosa iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa velja, kot določa tretji odstavek 6. člena uredbe za mlade kmete, in sicer:
4.2.19.1. prenosnik ali prenosnik in njegov zakonski, zunajzakonski partner ali partner sklenjene oziroma nesklenjene istospolne partnerske zveze, če gre za solastnino, preneseta kmetijsko gospodarstvo z vsemi pripadajočimi kmetijskimi in gozdnimi zemljišči, vključno z vsemi pripadajočimi objekti, ki so namenjeni opravljanju kmetijske dejavnosti, in so na območju Republike Slovenije ter v lasti prenosnika ali solasti prenosnika in njegovega zakonskega ali zunajzakonskega partnerja ali partnerja sklenjene oziroma nesklenjene istospolne partnerske zveze. Prenosnik mora prenesti tudi vse solastniške deleže nepremičnin, ki jih ima s komerkoli drugim. Zakonski ali zunajzakonski partner prenosnika ali partner sklenjene oziroma nesklenjene istospolne partnerske zveze mora prenesti vse nepremičnine, ki jih ima v solasti s prenosnikom, nepremičnine, ki so izključno v njegovi lasti, pa niso obvezni predmet prenosa;
4.2.19.2. v skladu s 6. točko 2. člena uredbe za mlade kmete je prenosnik oseba, ki je kot lastnik nepremičnin, ki sestavljajo kmetijo, vpisana v zemljiško knjigo in ki na upravičenca, ki je fizična oseba, prenaša površine zemljišč kmetije. Upravičenec (fizična oseba) iz prejšnjega stavka se lahko organizira kot samostojni podjetnik posameznik ali pa ustanovi pravno osebo, s katero kandidira za podporo v okviru podukrepa 6.1, in za ta namen prenese kmetijo v last te pravne osebe. Če na upravičenca iz prvega stavka te podtočke površine prenaša več oseb, se za prenosnika šteje oseba, ki prenaša večino površin zemljišč, ki sestavljajo kmetijo. Če dve osebi prenašata enako površino, se za prenosnika šteje oseba, ki je bila pred prenosom nosilka kmetije;
4.2.19.3. obveznost prenosa iz podtočke 4.2.19.1. tega javnega razpisa ne velja za stanovanjske objekte, površine v obsegu največ 0,5 ha zemljišč vključno z objekti, ki ležijo na teh zemljiščih in so namenjeni uporabi teh zemljišč, ter solastninske deleže v agrarnih skupnostih, pri čemer upravičenec članstvo v agrarni skupnosti dokazuje z izjavo agrarne skupnosti o članstvu in višini solastninskega deleža;
4.2.19.4. iz prenosa se ne sme izločiti objektov za rejo živali;
4.2.19.5. obveznost prenosa iz podtočke 4.2.19.1. tega javnega razpisa ne velja za objekte, ki so namenjeni opravljanju dopolnilne dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu, ter za zemljišča in objekte, namenjene nekmetijskim dejavnostim, če upravičenec ni nosilec teh dejavnosti;
4.2.19.6. če se vstopni prag 15 GVŽ istovrstnih živali za vzrejo doseže na podlagi prenosa živali, se za kmetijsko gospodarstvo, s katerim upravičenec vstopa v podukrep, upošteva število GVŽ iz registra živali v primeru goveda, za preostale vrste živali pa mora upravičenec vložiti verodostojno dokazilo o živalih v lasti in v reji;
4.2.19.7. če se vstopni prag 60 čebeljih družin doseže na podlagi prenosa čebeljih družin, se kot stanje upošteva število čebeljih družin v registru čebelnjakov, ki ga vodi Uprava Republike Slovenije za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, na dan oddaje vloge na javni razpis. Upravičenec mora biti imetnik čebeljih družin in poskrbeti, da je na dan oddaje vloge na javni razpis vpisan v register čebelnjakov v skladu s predpisom, ki določa označevanje čebelnjakov in stojišč, ter da ima na dan oddaje vloge na javni razpis stanje v registru skladno s stanjem v naravi.
4.2.20. Glavni sestavni deli poslovnega načrta iz točke 4.2.15. tega javnega razpisa so v skladu s sedmim odstavkom 6. člena uredbe za mlade kmete:
4.2.20.1. izhodiščno stanje kmetijskega gospodarstva,
4.2.20.2. mejniki in cilji iz osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete, ki so ključni za razvoj kmetijskega gospodarstva,
4.2.20.3. opis dejavnosti vključno s tistimi, povezanimi z okoljsko trajnostjo in učinkovitostjo virov, ki se zahtevajo za razvoj dejavnosti kmetijskega gospodarstva, kot so naložbe, usposabljanje, svetovanje ali druga dejavnost. Mejniki in cilji iz prejšnje podtočke se lahko glasijo na kmetijsko dejavnost ali dopolnilne dejavnosti, katerih končni proizvod je kmetijski proizvod iz priloge I Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 47). Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, se morajo te izvesti na območju Republike Slovenije. Če se mejniki in cilji nanašajo na naložbe, mora upravičenec v poslovnem načrtu opredeliti višino sredstev za kritje teh ciljev. Poslovni načrt ne sme vključevati naložb v nepremičnine, ki niso v lasti oziroma solasti upravičenca oziroma v zakupu za obdobje najmanj 10 let od leta oddaje vloge na javni razpis in s priloženim soglasjem lastnika oziroma solastnikov k naložbi. Poslovni načrt ne sme vključevati naložb v nepremičnino, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje, razen če gre za agromelioracijo na komasacijskem območju.
4.2.21. V skladu s 1. točko pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni mejniki naslednji:
4.2.21.1. vzpostavitev knjigovodstva, če tega ob oddaji vloge na javni razpis še nima vzpostavljenega na svoje ime,
4.2.21.2. vključitev v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, če je načrtovana,
4.2.21.3. izpolnitev pogoja aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete. Aktivni kmet je nosilec kmetijskega gospodarstva, ki izvaja kmetijsko dejavnost v skladu s prvo alinejo prvega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15, 30/15, 36/16 in 84/16) in izpolnjuje pogoje iz tretjega do šestega odstavka 6. člena Uredbe o shemah neposrednih plačil (Uradni list RS, št. 2/15, 13/15, 30/15, 36/16 in 84/16).
4.2.22. V skladu s 1. točko pod b) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so obvezni cilji tisti, ki:
4.2.22.1. prispevajo h gospodarskemu razvoju kmetijskega gospodarstva, in sicer povečanje obsega proizvodnje – proizvodnih kapacitet ali povečanje konkurenčnosti kmetijskega gospodarstva,
4.2.22.2. prispevajo k doseganju horizontalnega cilja, in sicer inovacije, varstvo okolja ali blažitev podnebnih sprememb.
4.2.23. V skladu s 1. točko pod c) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora upravičenec, ki je v podukrep 6.1 vstopil s površinami v zaraščanju (raba GERK 1411 – površina za ukrep odprava zaraščanja), v poslovnem načrtu obvezno predvideti cilj 6.19 – Odprava zaraščanja ter spremembo vrste rabe GERK iz 1411 v upravičeno rabo, ki se upošteva za preračun PKP v skladu s pravilnikom, ki ureja RKG.
4.2.24. V skladu z 2. točko pod a) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete je neobvezni mejnik prilagoditev standardom Evropske unije, ki se uporabljajo za kmetijsko proizvodnjo in varstvo pri delu v skladu s petim odstavkom 17. člena Uredbe 1305/2013/EU.
4.2.25. V skladu z 2. točko pod b) osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete so neobvezni cilji:
4.2.25.1. ohranitev obsega proizvodnih kapacitet,
4.2.25.2. trženje kmetijskih proizvodov,
4.2.25.3. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije kot drugega horizontalnega cilja,
4.2.25.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje kot drugega horizontalnega cilja,
4.2.25.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe kot drugega horizontalnega cilja,
4.2.25.6. sodelovanje in dvig kakovosti proizvodov,
4.2.25.7. vključitev v izobraževanje.
4.2.26. V skladu s 3. točko osmega odstavka 6. člena uredbe za mlade kmete mora upravičenec v poslovnem načrtu predvideti izpolnitev vseh obveznih mejnikov iz točke 4.2.21. tega javnega razpisa, najmanj enega izmed obveznih ciljev iz točke 4.2.22.1. in najmanj enega izmed obveznih ciljev iz točke 4.2.22.2. tega javnega razpisa in najmanj enega od neobveznih ciljev iz točke 4.2.25. Dodatno lahko izbere neobvezni mejnik iz točke 4.2.24. tega javnega razpisa in neobvezne cilje iz prejšnje točke. Podrobnejši seznam mejnikov in ciljev je določen v prilogi 3 uredbe za mlade kmete. Vsak cilj se točkuje samo enkrat, kar pomeni, da se z enim dejanjem ne more izpolniti več razvojnih ciljev hkrati in se točkovanje ciljev med seboj izključuje.
5. Merila za ocenjevanje vlog
5.1. V skladu z 8. členom uredbe za mlade kmete se vloge, prispele na javni razpis, točkujejo na podlagi meril za izbor.
5.2. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi meril, določenih z uredbo, podrobneje opredeljenih v javnem razpisu, in sicer:
Merila
Max. 
št. točk
A.
SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK
71
1. 1.
Starost upravičenca
16
2. 2.
Izobrazba upravičenca
15
3. 1.
Povečanje obsega proizvodnih kapacitet, na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep (PKP, GVŽ, čebelje družine)
10
4. 1.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje
5
5. 1.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije
5
6. 1.
Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje
5
7. 1.
Vključenost kmetije v sheme kakovosti hrane
5
8. 1.
Vključenost kmetije v ukrep dobrobit živali
5
9. 1.
Vključenost upravičenca v izobraževanje
5
B.
GEOGRAFSKI VIDIK
15
10. 1.
Lokacija kmetijskega gospodarstva je na območju z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OMD). Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na OMD, ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan oddaje vloge na javni razpis.
5
11. 2.
Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti po občinah, pri čemer se upošteva podatek Statističnega urada Republike Slovenije. Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti je priloga 1 tega javnega razpisa.
5
12. 1.
Lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 tega javnega razpisa.
5
Skupaj točk:
86
5.3. Točkovnik:
Število točk:
Max. število točk
A. SOCIALNO EKONOMSKI VIDIK
71
1. Starost upravičenca
16
– upravičenec je star od 23 do vključno 33 let
16
– upravičenec je star od 18 do vključno 22 let
13
– upravičenec je star od 34 do vključno 36 let
10
– upravičenec je star od 37 do vključno 38 let
7
– upravičenec je star od 39 do vključno 40 let
4
2. Izobrazba upravičenca
Navodilo: upošteva se izobrazba na dan oddaje vloge na javni razpis, ki jo vlagatelj navede v izjavi o najvišje pridobljeni izobrazbi, po preverjanju iz obstoječih evidenc oziroma po preučitvi dokazil, ki jih vlagatelj neobvezno priloži k razpisni dokumentaciji
15
– najmanj univerzitetna izobrazba ali univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8/1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8/2 raven) oziroma doktorat znanosti (3. bolonjska stopnja) iz kmetijske smeri ali kmetijstvu sorodne smeri
15
– najmanj univerzitetna izobrazba ali univerzitetna izobrazba s specializacijo (7. raven) ali magisterij stroke (2. bolonjska stopnja) ali opravljen magisterij znanosti ali specializacija po univerzitetnih programih (8/1 raven) ali opravljen znanstveni doktorat (8/2 raven) oziroma doktorat znanosti (3. bolonjska stopnja) iz nekmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijstvu sorodne smeri ali namesto certifikata kmetijska ali kmetijski sorodna izobrazba nižje ravni
13
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri
11
– končana izobrazba visoke strokovne smeri ali višješolske strokovne smeri (6. raven) ali univerzitetni program ali visokošolski strokovni program (1. bolonjska stopnja) nekmetijske smeri in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri ali namesto certifikata kmetijska ali kmetijski sorodna izobrazba nižje ravni
9
– končana srednja strokovna izobrazba (5. raven) kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (srednja šola)
7
– končana srednja strokovna izobrazba (5. raven) nekmetijske smeri (srednja šola) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri ali namesto certifikata kmetijska ali kmetijski sorodna izobrazba nižje ravni
5
– končana poklicna izobrazba kmetijske ali kmetijski sorodne smeri (3. in 4. raven) ali
– opravljen izpit za čebelarskega mojstra 
3
– končana poklicna izobrazba nekmetijske smeri (3. in 4. raven) in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije kmetijske ali kmetijski sorodne smeri
2
3. Povečanje obsega proizvodnih kapacitet (površin PKP ali števila GVŽ ali števila čebeljih družin), na podlagi katerih upravičenec vstopi v podukrep
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta (cilji 1.1 ali 1.2 ali 1.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
10
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet, s katerimi je vstopil v podukrep, za od vključno 20 % ali več
10
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet, s katerimi je vstopil v podukrep, za od vključno 15 do vključno 19,99 %
8
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet, s katerimi je vstopil v podukrep, za od vključno 10 do vključno 14,99 %
6
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet, s katerimi je vstopil v podukrep, za od vključno 5 do vključno 9,99 %
4
– upravičenec načrtuje povečanje obsega proizvodnih kapacitet, s katerimi je vstopil v podukrep, za od vključno 3 do vključno 4,99 %
2
4. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; pri nakupu rabljene mehanizacije in opreme velja, da ne sme biti starejša od 10 let (točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk)
5
1. Preusmeritev kmetije iz konvencionalnega v ekološko kmetovanje (velja za kmetije, ki še niso vključene v ukrep ekološko kmetovanje ali so še v preusmeritvi) (cilj 6.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
2. Uvedba ali posodobitev hlevov za izboljšanje počutja živali – prosta reja, ureditev izpustov ipd. – in prilagoditev hlevov za ukrep ekološko kmetovanje in dobrobit živali (cilj 6.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
5
3. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za mehansko zatiranje plevelov in škodljivih organizmov ter specialne kmetijske mehanizacije za konzervirajočo obdelavo tal in specialno obdelavo tal (cilj 6.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
4. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za zmanjšanje zanosa FFS in razkuževanje semena (cilj 6.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
5. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije in strojne opreme za ekološko kmetijstvo (velja za kmetije, ki so vključene v ekološko kmetijstvo ali so še v preusmeritvi) (cilj 6.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
6. Vključitev v ukrep Kmetijsko – okoljska – podnebna plačila (za kmetije, ki še niso vključene v ta ukrep) (cilj 6.6 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
7. Prilagajanje kmetijskega gospodarstva na zahteve kmetovanja na okoljsko občutljivih območjih (vodovarstvena območja, Natura 2000), (velja za kmetije, ki na novo vstopajo v ta območja ali povečujejo delež površin v upravljanju v teh območjih za najmanj 10 %) (cilj 6.8 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
8. Nakup nove ali rabljene specialne kmetijske mehanizacije za kmetovanje na strmih terenih (velja za kmetije, ki imajo najmanj 1 ha KZU v območju GO) (cilj 6.9 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
5
9. Ureditev pašnikov in obor za rejo domačih živali oziroma gojene divjadi (v obsegu najmanj 1 ha) (cilj 6.10 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
10. Zaščita kmetijskih zemljišč pred divjadjo in domačih živali pred divjimi zvermi (v obsegu najmanj 1 ha) (cilj 6.11 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
11. Nakup nove ali rabljene kmetijske mehanizacije in strojne opreme, namenjene manjši porabi fitofarmacevtskih sredstev (cilj 6.12 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
12. Uvedba ali posodobitev kmetijske mehanizacije in strojne opreme, namenjene manjši porabi mineralnih gnojil (cilj 6.13 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
13. Nakup nove ali rabljene kmetijske mehanizacije in strojne opreme za neposredno aplikacijo gnojil v tla (cilj 6.14 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
14. Ureditev čistilnih in varčevalnih tehnologij za potrebe kmetijskega gospodarstva (zbiranje meteorne vode v kapaciteti najmanj 10 m3, ureditev bioloških in drugih čistilnih naprav ipd.) (cilj 6.15 in 6.16 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
15. Učinkovita raba energije – uvedba ali posodobitev objektov, namenjenih kmetijski proizvodnji ali dopolnilni dejavnosti, katere končni proizvod je proizvod iz Priloge I k Pogodbi o delovanju Evropske unije – energetska sanacija objektov in nakup opreme, namenjene učinkoviti rabi energije za ogrevanje objektov, v katerih poteka kmetijska proizvodnja (cilj 6.17 in 6.18 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
16. Odprava zaraščanja ter sprememba vrste rabe GERK iz 1411 v upravičeno rabo, ki se upošteva za preračun PKP v skladu s pravilnikom, ki ureja RKG (cilj 6.19 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
5. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk
5
1. Pogodbe o sodelovanju s fakultetami, raziskovalnimi skupinami (cilj 5.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
2. Pridobljeni patenti za proizvode, tehnologijo (cilj 5.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
3
3. Povečanje vrst tržnih proizvodov (cilj 5.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
4. Uvedba ali posodobitev informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) za potrebe kmetijskega gospodarstva (cilj 5.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
5. Pogodbe o sodelovanju z javno kmetijsko svetovalno službo KGZS pri raznih poskusih (sortnih, fitofarmacevtskih sredstev, novih tehnologij in podobno) (cilj 5.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
6. Prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe in prilagajanje nanje
Navodilo: upoštevajo se načrtovani cilji iz poslovnega načrta; točke se seštevajo, možno je pridobiti največ 5 točk
5
1. Rastlinjaki in oprema (cilj 7.1 in 7.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
2. Ureditev malih namakalnih sistemov ter nakup namakalne opreme (cilj 7.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
3. Uvedba vrst in sort rastlin na njivskih površinah, ki so tolerantnejše na bolezni, pozebo in sušo v obsegu najmanj 0,5 ha (cilj 7.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
4. Uvedba ali posodobitev nasadov sadovnjakov s sajenjem sort rastlin, ki so tolerantnejše na pozebo in sušo v primeru intenzivnih nasadov v obsegu najmanj 0,2 ha oziroma v primeru ekstenzivnih nasadov v obsegu najmanj 0,5 ha (cilj 7.5 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
5. Uvedba ali posodobitev mrež proti toči, zaščitne folije proti pokanju in ožigu plodov ter zaščitne mreže proti ptičem v trajnih nasadih v obsegu najmanj 0,2 ha (cilj 7.6 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
7. Vključenost kmetije v sheme kakovosti
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v sheme kakovosti v RS ali na območju ostalih držav članic EU (cilj 9.2 in 9.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
5
– Da
5
– Ne
0
8. Vključenost kmetije v ukrep Dobrobit živali
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v ukrep dobrobit živali v obdobju izvajanja poslovnega načrta (cilj 6.7 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
5
– Da
5
– Ne
0
9. Vključenost upravičenca v izobraževanje
Navodilo: upošteva se načrtovanje vključitve v izobraževanje; točke se seštevajo, najvišje možno število točk je 5
5
– vključitev v neobvezno izobraževanje iz podukrepa M1.1 – Podpora za dejavnosti poklicnega usposabljanja in pridobivanja spretnosti v obsegu najmanj 25 ur (cilj 10.1 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
1
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi pisnimi dokazili. Izobraževanja so povezana z dejavnostjo iz ostalih razvojnih ciljev poslovnega načrta, se pravi s kmetijsko ali s kmetijstvom povezano dejavnostjo (cilj 10.2 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi pisnimi dokazili. Izobraževanja so povezana z računalništvom (cilj 10.3 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete)
2
– vključitev v mednarodna ali druga izobraževanja v obsegu najmanj 50 ur, kar se dokazuje s certifikati, potrdili ali raznimi drugimi pisnimi dokazili. Izobraževanja so povezana s tujimi jeziki (cilj 10.4 iz priloge 3 uredbe za mlade kmete).
2
B. GEOGRAFSKI VIDIK
15
10. OMD območje
Navodilo: Več kot 50 % kmetijskih zemljišč v uporabi kmetijskega gospodarstva je na OMD, ki temelji na točkah, ki so izračunane v skladu s predpisom, ki ureja način točkovanja kmetijskih gospodarstev, ki imajo zemljišča v OMD. Možna je le ena izbira. Upoštevajo se podatki iz RKG na dan oddaje vloge na javni razpis.
5
– kmetijsko gospodarstvo na ha prejme 500 točk ali več
5
– kmetijsko gospodarstvo na ha prejme od 400 do vključno 499 točk
4
– kmetijsko gospodarstvo na ha prejme od 300 do vključno 399 točk
3
– kmetijsko gospodarstvo na ha prejme od 200 do vključno 299 točk
2
– kmetijsko gospodarstvo na ha prejme od 1 do vključno 199 točk
1
11. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na stopnjo registrirane brezposelnosti v občini
Navodilo: Stopnja registrirane brezposelnosti se upošteva na podlagi podatkov Statističnega urada Republike Slovenije. Pri razvrščanju se upoštevajo podatki o stopnji registrirane brezposelnosti, iz priloge 1 tega javnega razpisa (Vir: Statistični urad RS, februar 2017).
5
– od 14,1 ali več
5
– od 12,1 do 14,0
4
– od 10,0 do 12,0
3
– manj kot 10,0
2
12. Lokacija kmetijskega gospodarstva glede na delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starejših
od 55 let
Navodilo: Upošteva se občina in delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starejših od 55 let, če je ta delež enak ali večji od slovenskega povprečja, ki za leto 2017 znaša 65,28 %. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 tega javnega razpisa (Vir: RKG, 6. 4. 2017).
5
– več kot 70,00 %
5
– od 68,01 % do 70,00 %
4
– od 67,01 % do 68,00 %
3
– od 66,01 % do 67,00 %
2
– od 65,28 % do 66,00 %
1
6. Obveznosti upravičenca
6.1. Upravičenec, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, mora v skladu z 9. členom uredbe za mlade kmete izpolniti naslednje obveznosti:
6.1.1. najpozneje v devetih mesecih od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev mora začeti z izvajanjem poslovnega načrta in se vključiti v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na prevzetem kmetijskem gospodarstvu, če je to določeno kot mejnik v poslovnem načrtu. V skladu s četrtim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se rok za izvedbo aktivnosti iz poslovnega načrta določi v javnem razpisu, in sicer je ta 36 mesecev od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev. Mejnike in cilje iz poslovnega načrta mora izpolniti najpozneje v roku 36 mesecev po izdani odločbi o pravici do sredstev. Če gre za mejnik iz točke 4.2.24. tega javnega razpisa, ga mora izpolniti v roku 24 mesecev od dneva dokončne vzpostavitve kmetije,
6.1.2. če upravičenec – fizična oseba še nima vzpostavljenega knjigovodstva za primarno kmetijsko proizvodnjo na svoje ime, ga mora vzpostaviti najpozneje z začetkom novega obračunskega leta po dnevu izdaje odločbe o pravici do sredstev in zagotoviti standardno obdelavo podatkov. Dokazilo o vzpostavitvi knjigovodstva mora poslati agenciji najpozneje do 31. januarja v letu vzpostavitve knjigovodstva. Če dokazila o vodenju knjigovodstva ne pošlje, jo agencija opozori na to in ji določi dodatni rok, do katerega ji mora poslati dokazilo o vodenju knjigovodstva, ki ga mora voditi od začetka obračunskega leta. Knjigovodstvo mora voditi od dokončanja vzpostavitve kmetijskega gospodarstva še najmanj tri obračunska leta. Upravičenec iz naslova tega javnega razpisa mora voditi knjigovodstvo najmanj do konca leta 2020, in sicer:
– upravičenec, ki vodi knjigovodstvo v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi, mora zagotoviti evidentiranje poslovnih dogodkov po priporočenem enotnem sedemmestnem kontnem načrtu, ki je objavljen na spletni strani ministrstva, in knjigovodske podatke do 31. marca vsako leto poslati agenciji,
– upravičenec, ki knjigovodstva iz prejšnje alineje ne vodi, mora voditi knjigovodstvo v skladu s predpisom, ki ureja vodenje knjigovodstva po metodologiji Farm Accountancy Data Network (v nadaljnjem besedilu: metodologija FADN). Metodologija FADN je v skladu z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 220/2015 z dne 3. februarja 2015 o določitvi pravil za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1217/2009 o vzpostavitvi mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev v Evropski uniji (UL L št. 46 z dne 19. 2. 2015, str. 1) opredeljeni način in oblika zapisovanja računovodskih podatkov. Zagotoviti mora standardno obdelavo podatkov in standardno obdelane podatke vsako leto do 31. marca poslati ministrstvu in agenciji. Če je bilo na kmetijskem gospodarstvu, s katerim upravičenec vstopa v podukrep, v letu, ko se je vpisal v RKG kot nosilec, že vzpostavljeno knjigovodstvo po metodologiji FADN, se šteje, da je upravičenec vzpostavil knjigovodstvo po metodologiji FADN z začetkom novega obračunskega leta. Obračunsko leto iz prejšnjega stavka traja od 1. januarja do 31. decembra in knjigovodstvo se mora glasiti na upravičenca,
6.1.3. če ima ob oddaji vloge na javni razpis že vzpostavljeno knjigovodstvo na svoje ime v skladu s prejšnjo podtočko, se kot dokončanje vzpostavitve kmetije šteje izpolnitev prvega mejnika ali cilja iz poslovnega načrta. Upravičenec to sporoči agenciji najpozneje v 30 dneh po izpolnitvi tega mejnika ali cilja skupaj z dokazilom o izpolnitvi. Če upravičenec nima vzpostavljenega knjigovodstva v skladu s prvo ali drugo alinejo prejšnje podtočke, torej v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi in priporočenim enotnim sedemmestnim kontnim načrtom ali po metodologiji FADN, ga mora vzpostaviti v začetku novega obračunskega leta po datumu izdaje odločbe o pravici do sredstev,
6.1.4. ostati mora nosilec in lastnik kmetijskega gospodarstva in v primeru družbe z enim družbenikom poslovodja gospodarske družbe, s katero je vstopil v podukrep 6.1, in opravljati mora kmetijsko dejavnost na tem kmetijskem gospodarstvu do izplačila drugega obroka,
6.1.5. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega PKP v upravljanju, števila GVŽ ali čebeljih družin, s katerimi vstopa v podukrep 6.1, za več kot deset odstotkov, pri čemer mora izpolnjevati pogoje iz točk 4.2.4., 4.2.5. in 4.2.6. tega javnega razpisa, ki se nanašajo na spodnje vstopne pragove 6 ha PKP, 15 GVŽ oziroma 60 čebeljih družin,
6.1.6. do izplačila drugega obroka ne sme zmanjšati obsega zemljišč kmetijskega gospodarstva, s katerim je vstopil v podukrep 6.1 in jih je imel v lasti ob oddaji vloge na javni razpis, razen v primeru razlastitve ali omejitve lastninske pravice v javno korist, če razlastitveni ali služnostni upravičenec na nepremičnini postane Republika Slovenija, občina ali izvajalec javne službe,
6.1.7. če je bil upravičenec ob oddaji vloge na javni razpis na svojem kmetijskem gospodarstvu vključen v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti oziroma se je v skladu s poslovnim načrtom v zadevna zavarovanja vključil po izdaji odločbe o pravici do sredstev, mora to vključitev ohranjati neprekinjeno najmanj do izplačila drugega obroka. Vključitev v zavarovanja se upošteva, če je upravičenec za polni delovni čas pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovan iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na svoji kmetiji v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter obvezno zdravstveno zavarovanje. Za upravičenca, ki dela krajši delovni čas v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, se v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja, šteje, da je zaposlen za polni delovni čas. Če upravičenec koristi starševski dodatek, se šteje, da zaposlitev ni prekinjena. Obvezno zdravstveno zavarovanje se upošteva na podlagah 051, 052 (kmetje, člani njihovih gospodarstev in druge osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic iz 7. točke 15. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C in 47/15 – ZZSDT) in 13. členu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – SVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZVJF-B, 95/14 – ZUJF-C, 90/15 – ZIUPTD in 102/15; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2), ter na zavarovalnih podlagah 007 (kmetje ali člani kmečkega gospodarstva, ki so prostovoljno vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje) v povezavi s podlago 064 ali 065. Za samostojne podjetnike posameznike se obvezno zdravstveno zavarovanje upošteva na podlagi 005 in za poslovodjo družbe z enim družbenikom na podlagi 040 (15. in 16. člen ZPIZ-2),
6.1.8. vsako leto od datuma oddaje vloge na javni razpis, vključno z letom oddaje zahtevka za izplačilo drugega obroka iz podtočke 8.4.2. tega javnega razpisa, mora oddati zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo ukrepov kmetijske politike,
6.1.9. najpozneje v roku 18 mesecev od datuma odločbe o pravici do sredstev mora izpolniti pogoj aktivnega kmeta iz 1. točke 2. člena uredbe za mlade kmete in ta pogoj izpolnjevati vsako leto najmanj do izplačila drugega obroka,
6.1.10. po prejemu odločbe o pravici do sredstev mora označiti vir sofinanciranja na sedežu kmetijskega gospodarstva v skladu s 13. členom Uredbe 808/2014/EU in navodili za informiranje in obveščanje javnosti o aktivnostih, ki prejemajo podporo iz PRP 2014–2020, objavljenimi na spletni strani agencije in spletni strani PRP 2014–2020. Označevanje zagotavlja do izplačila drugega obroka,
6.1.11. pred izplačilom drugega obroka mora na zahtevo agencije poročati o izpolnjevanju mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta,
6.1.12. imeti mora zbrano in datumsko urejeno dokumentacijo in omogočati mora dostop do dokumentacije, na podlagi katere so bila dodeljena sredstva, ter omogočiti kontrolo projekta na kraju samem agenciji, ministrstvu, revizijskemu organu, izvajalcu vrednotenja PRP 2014–2020, ki ga je pooblastilo ministrstvo, in drugim nadzornim organom Evropske unije in Republike Slovenije,
6.1.13. samostojni podjetnik posameznik in družba z enim družbenikom morata imeti registrirane izključno kmetijske dejavnosti.
7. Sprememba obveznosti po izdaji odločbe o pravici do sredstev
7.1. Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev ne more izpolniti enega od razvojnih ciljev, ki jih je načrtoval v poslovnem načrtu ob oddaji vloge na javni razpis, lahko v skladu s prvim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete v skladu s 54. členom ZKme-1 na agencijo vloži največ en obrazložen zahtevek za zamenjavo razvojnega cilja z drugim ciljem, ki je v okviru meril za izbor vlog ovrednoten z enakim ali višjim številom točk. Pri tem mora zagotoviti, da so razvojni cilji kljub predvideni spremembi izbrani v skladu s točko 4.2.26. tega javnega razpisa.
7.2. Če upravičenec po izdaji odločbe o pravici do sredstev v skladu z drugim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete v 36 mesecih ne more izpolniti vseh mejnikov in ciljev iz točke 4.2.21. do 4.2.26. tega javnega razpisa, lahko v roku za izpolnitev razvojnih ciljev, določenem v odločbi o pravici do sredstev, v skladu s prvim odstavkom 10. člena uredbe za mlade kmete v skladu s 54. členom ZKme-1 na agencijo vloži največ en obrazloženi zahtevek za podaljšanje roka za vložitev zahtevka za izplačilo drugega obroka. Rok iz prejšnjega stavka se lahko podaljša za največ 12 mesecev.
8. Finančne določbe
8.1. V skladu s prvim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete se podpora v okviru podukrepa 6.1 dodeli kot pavšalna pomoč v obliki nepovratne finančne pomoči.
8.2. V skladu z drugim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete znaša znesek podpore za sklop A iz podtočke 9.3.1. tega javnega razpisa 45.000 eurov na upravičenca. Na tem sklopu lahko kandidirajo:
8.2.1. mladi kmet, če je na prevzetem kmetijskem gospodarstvu vključen v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti ali v poslovnem načrtu predvidi vključitev v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na prevzetem kmetijskem gospodarstvu,
8.2.2. samostojni podjetnik posameznik,
8.2.3. družba z enim družbenikom.
8.3. V skladu s tretjim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete znaša znesek podpore za sklop B iz podtočke 9.3.2. tega javnega razpisa 18.600 eurov na mladega kmeta, če ta na prevzetem kmetijskem gospodarstvu ni vključen v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti, niti tega ne predvideva v poslovnem načrtu.
8.4. V skladu s četrtim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete se podpora izplača v dveh obrokih, in sicer:
8.4.1. prvi obrok v višini 70 odstotkov dodeljenih sredstev in
8.4.2. drugi obrok v višini do 30 odstotkov dodeljenih sredstev.
8.5. V skladu s petim odstavkom 11. člena uredbe za mlade kmete se upravičencu podpora v okviru podukrepa 6.1 odobri enkrat v celotnem obdobju izvajanja PRP 2014–2020.
9. Vloga in postopek za dodelitev sredstev
9.1. V skladu s prvim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se sredstva za podukrep 6.1 razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z drugo alinejo prvega odstavka 51. člena ZKme-1.
9.2. V skladu z drugim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se oddaja vlog na javni razpis začne prvi delovni dan po izteku enaindvajsetih dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
9.3. V skladu s petim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se javni razpis po namenu deli na:
9.3.1. sklop A, ki je namenjen mladim kmetom, ki so vključeni v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu, ali tistim, ki vključitev v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti predvidijo v poslovnem načrtu, oziroma samostojnim podjetnikom posameznikom in družbam z enim družbenikom in
9.3.2. sklop B, ki je namenjen mladim kmetom, ki niso vključeni v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti na prevzetem kmetijskem gospodarstvu in tega ne načrtujejo v poslovnem načrtu.
9.4. V skladu s šestim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se vloge ločeno razvrstijo v seznam prejetih in popolnih vlog po posameznih sklopih. Če je v posameznem sklopu višina razpisanih sredstev višja od zneska odobrenih sredstev, se preostanek sredstev prerazporedi v drug sklop.
9.5. V skladu s tretjim odstavkom 12. člena uredbe za mlade kmete se na spletni strani ministrstva in agencije skupaj z javnim razpisom objavi razpisno dokumentacijo za izvedbo javnega razpisa v obliki dodatnih informacij, pomembnih za javni razpis, in navodila za izpolnjevanje prijavnih obrazcev.
10. Vlaganje vlog
10.1. V skladu s prvim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete vlogo sestavlja prijavni obrazec s prilogami.
10.2. V skladu z drugim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete se upravičenec pred elektronsko vložitvijo vlog prijavi pri agenciji.
10.3. V skladu s tretjim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete za elektronsko izpolnjevanje vloge agencija vzpostavi spletno vstopno mesto na naslovu: http://e-kmetija.gov.si, prek katerega se upravičenec ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev vloge s kvalificiranim digitalnim potrdilom prijavi v informacijski sistem agencije. Upravičenec ali njegov pooblaščenec izvede elektronski vnos in vloži prijavni obrazec v informacijski sistem agencije.
10.4. V skladu z 20. členom uredbe za mlade kmete je potrebno prijavni obrazec, ki je vnesen v informacijski sistem agencije, natisniti ter z izpisom identifikacijske kode in podpisom vlagatelja, skupaj s prilogami poslati priporočeno na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana, ali oddati na vložišču agencije.
10.5. V skladu s četrtim odstavkom 13. člena uredbe za mlade kmete morajo biti na ovojnici vloge na javni razpis razvidni datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na javni razpis, ki ju označi izvajalec poštnih storitev oziroma vložišče agencije, ter naslov in oznaka javnega razpisa na katerega se prijavlja. Na ovojnici mora biti naveden tudi sklop, na katerega mladi kmet kandidira in številka KMG MID-a. Za čas oddaje vloge se šteje čas oddaje vloge v fizični obliki.
11. Obvezna dokazila k vlogi na javni razpis
V skladu s 14. členom uredbe za mlade kmete so obvezna dokazila, brez katerih se v skladu s tretjim odstavkom 52. člena ZKme-1 vloga zavrže brez pozivanja na dopolnitev, naslednja:
– poslovni načrt z vsemi obveznimi vnosnimi polji,
– listina iz točke 4.2.1. tega javnega razpisa, ki je dokazilo o medgeneracijskem prenosu ali nakupu kmetijskega gospodarstva,
– izjava ali dokazilo o pridobljeni izobrazbi upravičenca.
12. Obravnava vlog
12.1. V skladu s prvim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete se obravnava vlog začne s preveritvijo njene popolnosti. Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, agencija upravičenca pozove k dopolnitvi vloge. Rok za dopolnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k dopolnitvi. Stranka mora dopolniti vlogo v roku, določenem v pozivu k dopolnitvi. Za datum in čas njenega prejema se štejeta datum in čas (ura, minuta) pisne oddaje dopolnjene vloge v skladu s pozivom za dopolnitev. Po prejemu dopolnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda.
12.2. Upravičenca popolne vloge, ki je vsebinsko nerazumljiva, se v skladu z drugim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete v roku treh mesecev od zaprtja javnega razpisa oziroma dveh mesecev od prejema popolne vloge na javni razpis pozove, da jo pojasni. Rok za pojasnitev vloge je največ 15 dni od dneva vročitve poziva k pojasnitvi. Stranka mora opraviti pojasnitev v roku in na način, določenem v zahtevi za pojasnitev. Za datum in čas njene oddaje se štejeta datum in čas (ura, minuta) oddaje. Po prejemu pojasnitve se vloga na javni razpis ponovno pregleda. Vloge, ki ne izpolnjujejo vstopnih pogojev, se zavrnejo.
12.3. V skladu s tretjim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje, oceni na podlagi meril iz 5. poglavja tega javnega razpisa. Sredstva se odobrijo popolnim, vsebinsko ustreznim vlogam, prispelim na javni razpis, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev sredstev iz uredbe za mlade kmete in tega javnega razpisa in presegajo vstopno mejo točk. Med vlogami, ki presežejo vstopni prag 30 odstotkov vseh možnih točk, to je 26 točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev. Vloge, ki ne dosegajo minimalnega vstopnega praga, se zavrnejo.
12.4. Če imata na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis dve ali več vlog na javni razpis enako število prejetih točk, se vloge na javni razpis, v skladu s četrtim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete, odobrijo na podlagi naslednje razvrstitve meril za izbor vlog:
12.4.1. starost upravičenca,
12.4.2. izobrazba upravičenca,
12.4.3. povečanje obsega proizvodnje (PKP, GVŽ, čebelje družine),
12.4.4. prispevek k doseganju horizontalnega cilja podnebne spremembe,
12.4.5. prispevek k doseganju horizontalnega cilja inovacije,
12.4.6. prispevek k doseganju horizontalnega cilja okolje,
12.4.7. lokacija kmetijskega gospodarstva je v občini, kjer je delež nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, večji od slovenskega povprečja, pri čemer se upošteva izračun, ki temelji na podatkih iz RKG. Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let, je priloga 2 tega javnega razpisa.
12.5. V skladu s petim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete se vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje iz javnega razpisa, vendar razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, zavrne.
12.6. V skladu s šestim odstavkom 15. člena uredbe za mlade kmete se sredstva upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev, ki jo izda agencija.
12.7. V skladu s 60. členom Uredbe 1306/2013/EU agencija ne odobri vlog za pomoč in zahtevkov za izplačilo iz 13. poglavja tega javnega razpisa, če ugotovi, da je upravičenec umetno ustvaril pogoje za izpolnitev zahtev za pridobitev podpore, saj tako ustvarjeni pogoji niso v skladu s cilji podukrepa 6.1, in sicer izboljšanje starostne strukture nosilcev kmetijskih gospodarstev in izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.
13. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
13.1. V skladu s prvim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete se upravičencu prvi obrok izplača na podlagi odločbe o pravici do sredstev, razen v primeru, ko v poslovnem načrtu predvidi zaposlitev na svojem kmetijskem gospodarstvu – kmetiji, se pravi vključitev v pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje. V tem primeru se upravičencu prvi obrok izplača po zaposlitvi na kmetijskem gospodarstvu – kmetiji in po vložitvi zahtevka za izplačilo prvega obroka, v katerem mora upravičenec – fizična oseba – kmet predložiti izjavo ali dokazilo o vključitvi v pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko ter zdravstveno zavarovanje za osebe, ki v Republiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali glavni poklic, v skladu s podtočko 6.1.7. tega javnega razpisa.
13.2. V skladu z drugim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete upravičenec vloži zahtevek za izplačilo drugega obroka, v skladu s časovnim načrtom iz odločbe o pravici do sredstev. Pogoja za izplačilo drugega obroka sta izpolnitev mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta ter izpolnjevanje obveznosti iz 6. poglavja tega javnega razpisa.
13.3. Obvezne sestavine zahtevka za izplačilo drugega obroka iz prejšnje točke so v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe za mlade kmete naslednje:
13.3.1. poročilo o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki obsega stanje ob oddaji vloge na javni razpis, načrtovano stanje iz vloge in stanje ob oddaji zahtevka za izplačilo. Nabor podatkov in struktura poročila za podukrep 6.1 sta opredeljena v poročilu o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se objavi na spletni strani agencije. Sestavni deli tega poročila so:
– izhodiščno stanje na kmetijskem gospodarstvu ob oddaji vloge na javni razpis,
– mejniki in cilji iz poslovnega načrta,
– načrtovano stanje po izpolnitvi v poslovnem načrtu zastavljenih ciljev,
– glavne značilnosti opravljenega dela in razvoja dejavnosti iz podtočke 4.2.20.3. tega javnega razpisa,
– stanje na kmetijskem gospodarstvu ob oddaji zahtevka za izplačilo.
13.3.2. dokazila o izpolnitvi mejnikov in ciljev iz poslovnega načrta, ki se glasijo na upravičenca, in na podlagi katerih je mogoče preveriti dejansko stanje, navedeno v poročilu (potrdila, dovoljenja, pogodbe, izpisi, certifikati, dokumenti za identifikacijo premičnin, fotografije nepremičnin pred in po naložbi, deklaracije in računi za nakup semen in sadik odpornejših sort ipd.),
13.3.3. fotografija kmetijskega gospodarstva z označenim virom sofinanciranja,
13.3.4. za pridobitev dela podpore, ki je namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev, upravičenec predloži dokazila o porabljenih sredstvih za ta namen (računi in dokazila o plačilu), ki se glasijo na upravičenca. Če je višina sredstev za pokritje naložbenih razvojnih ciljev iz podtočke 4.2.20.3. tega javnega razpisa enaka ali presega znesek pavšalne podpore, se upravičencu izplača podporo v višini odobrene pavšalne podpore, za katero se šteje, da je v celoti namenjena pokritju naložbenih razvojnih ciljev,
13.3.5. če poslovni načrt vsebuje tudi naložbe v mehanizacijo in opremo, upravičenec k zahtevku za izplačilo priloži izjavo o vključitvi stroja ali opreme v proizvodni proces, fotografijo predmeta naložbe, kopije listin z identifikacijskimi podatki ter dokazila o nakupu in lastništvu, ki se glasijo na upravičenca. Izvirnike listin z identifikacijskimi podatki ter dokazila o nakupu in lastništvu, ki se glasijo na upravičenca, hrani upravičenec in jih predloži v primeru kontrole na kraju samem. Identifikacijski podatki, ki jih upravičenec vpisuje, so odvisni od vrste stroja ali opreme (vrsta in kategorija, komercialna oznaka, tip, leto izdelave, delovna širina, moč, ID-številka, leto prve registracije, garancijski list, potrdilo o homologaciji ipd.),
13.3.6. v primeru nakupa živali upravičenec k zahtevku za izplačilo priloži listine, ki se glasijo na upravičenca in vsebujejo podatke, ki omogočajo identifikacijo živali, na primer vrsta, pasma, ID številka, spol, datum rojstva, oziroma v primeru nakupa čebel dokazilo o nakupu v skladu s predpisi Republike Slovenije,
13.3.7. dokazilo o izpolnjevanju pogoja aktivnega kmeta iz podtočke 6.1.9. tega javnega razpisa je zadnja izdana odločba o dodeljenih pravicah v skladu s predpisom, ki ureja sheme neposrednih plačil, območja z omejenimi kmetijskimi dejavniki, ekološko kmetovanje ali dobrobit živali,
13.3.8. kadar so naložbe v objekte cilj v poslovnem načrtu, morajo biti gradbena dela opravljena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja,
13.3.9. stroški, ki so nastali za namen izpolnitve naložbenih razvojnih ciljev iz podtočke 13.3.4. tega javnega razpisa, niso upravičeni do financiranja iz naslova ostalih ukrepov PRP 2014–2020.
13.4. Na podlagi popolnega in utemeljenega zahtevka za izplačilo sredstev in opravljeni kontroli iz 14. poglavja tega javnega razpisa se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca.
13.5. Podatki o končnih prejemnikih sredstev se objavijo na spletni strani agencije, kot to določa 111. člen Uredbe 1306/2013/EU.
14. Izvedba kontrol in neizpolnjevanje obveznosti
14.1. Kontrole se, v skladu s prvim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete, izvajajo v skladu z Uredbo 1306/2013/EU in Uredbo 809/2014/EU. Za izvajanje kontrol je pristojna agencija.
14.2. V skladu z drugim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete lahko ministrstvo v skladu s prvim odstavkom 66. člena Uredbe 1305/2013/EU preverja pravilnost izvajanja podukrepa 6.1.
14.3. V skladu s tretjim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete se neizpolnitev ali kršitev obveznosti sankcionira v skladu s 63. členom Uredbe 1306/2013/EU, 63. členom Uredbe 809/2014/EU in 57. členom ZKme-1. Sankcije so opredeljene v Katalogu kršitev in sankcij, ki je priloga 1 uredbe za mlade kmete.
14.4. V skladu s četrtim odstavkom 17. člena uredbe za mlade kmete se šteje, da kršitev ali neizpolnitev iz prejšnje točke ni podana, če je neizpolnitev ali kršitev obveznosti posledica višje sile ali izjemne okoliščine iz 18. člena uredbe za mlade kmete.
14.5. V skladu s prvim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete se priznavajo primeri višje sile in izjemnih okoliščin, kot so opredeljeni v drugem odstavku 2. člena Uredbe 1306/2013/EU.
14.6. V skladu z drugim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete mora o višji sili ali izjemnih okoliščinah upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti agencijo in predložiti ustrezna dokazila v 15 delovnih dneh od dneva, ko je višja sila nastala, oziroma ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
14.7. V skladu s tretjim odstavkom 18. člena uredbe za mlade kmete o višji sili ali izjemnih okoliščinah odloča agencija, ki na podlagi prejetih dokazil upravičencu izda odločbo.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 
Priloga 1: Seznam občin s stopnjo registrirane brezposelnosti
Priloga 2: Seznam občin z deleži nosilcev kmetijskih gospodarstev, starih nad 55 let

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti