Ob-2790/17, Stran 1994
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana objavlja
»Dopolnjevanje SME instrumenta – Faza 2«1
1 Kratica javnega razpisa je SME 2/17.
Na podlagi določb:
– Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in o posebnih določbah glede cilja »naložbe za rast in delovna mesta« ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1080/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 289) (v nadaljevanju: Uredba 1301/2013/EU),
– Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljevanju: Uredba 1303/2013/EU),
– Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1),
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 187, z dne 26. 6. 2014, str. 1) (v nadaljevanju: Uredba Komisije 651/2014/EU),
– Uredbe (EU) št. 1290/2013 Evropskega parlamenta in sveta z dne 11. decembra 2013 o pravilih za sodelovanje v okvirnem programu za raziskave in razvoj (2014–2020) – Obzorje 2020 ter za razširjanje njegovih rezultatov in o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1906/20106 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 81),
– Izvedbene Uredbe Komisije (EU) št. 1011/2014 z dne 22. septembra 2014 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorci za predložitev nekaterih informacij Komisiji ter o podrobnih pravilih za izmenjavo informacij med upravičenci in organi upravljanja, organi za potrjevanje, revizijskimi organi in posredniškimi organi (UL L št. 286 z dne 30. 9. 2014, str. 1),
– Izvedbene Uredbe Komisije (EU) št. 215/2014 z dne 7. marca 2014 o določitvi pravil za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo v zvezi z metodologijami za določitev podpore ciljem na področju podnebnih sprememb, določitvijo mejnikov in ciljnih vrednosti v okviru uspešnosti ter nomenklaturo kategorij ukrepov za strukturne in investicijske sklade (UL L št. 69 z dne 8. 3. 2014, str. 65), spremenjena z Izvedbeno Uredbo Komisije (EU) št. 1232/2014 z dne 18. novembra 2014 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 215/2014 zaradi prilagoditve sklicev Uredbi (EU) št. 508/2014 Evropskega parlamenta in Sveta ter o popravku Izvedbene uredbe (EU) št. 215/2014 (UL L št. 332 z dne 19. 11. 2014, str. 5),
– Izvedbene Uredbe Komisije (EU) št. 821/2014 z dne 28. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede podrobne ureditve prenosa in upravljanja prispevkov iz programov, poročanja o finančnih instrumentih, tehničnih značilnosti ukrepov obveščanja in komuniciranja za operacije ter sistema za beleženje in shranjevanje podatkov (UL L št. 223 z dne 29. 7. 2014, str. 7),
– Izvedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/207 z dne 20. januarja 2015 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorci za poročilo o napredku, predložitev informacij o velikem projektu, skupni akcijski načrt, poročila o izvajanju za cilj „naložbe za rast in delovna mesta“, izjavo o upravljanju, revizijsko strategijo, revizijsko mnenje in letno poročilo o nadzoru ter metodologijo, ki se uporabi pri izvajanju analize stroškov in koristi, in v skladu z Uredbo (EU) št. 1299/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorcem za poročila o izvajanju za cilj „evropsko teritorialno sodelovanje“ (UL L št. 38 z dne 13. 2. 2015, str. 1),
– Delegirane Uredbe Komisije (EU) št. 480/2014 z dne 3. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo (UL L št. 138, z dne 13. 5. 2014, str. 5),
– Delegirane Uredbe Komisije (EU) št. 522/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi s podrobnimi pravili o načelih za izbor in upravljanje inovativnih ukrepov na področju trajnostnega urbanega razvoja, ki jih podpira Evropski sklad za regionalni razvoj (UL L št. 148 z dne 20. 5. 2014, str. 1),
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Komisija sprejme v skladu s 149. in 150. členom Uredbe 1303/2013/EU,
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 popr., 101/13, 55/15 – ZfisP in 96/15 – ZIPRS1617),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 (Uradni list RS, št. 80/16 in 33/17),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (DP2017) (Uradni list RS, št. 96/15 in 80/16),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2018 (DP2018) (Uradni list RS, št. 80/16),
– Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16, 69/16 – popr. in 15/17),
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo),
– Sheme državne pomoči »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – RRI (št. priglasitve: BE01-2399245-2015/II, datum potrditve sheme: 5. 5. 2016 (redakcijski popravek: 4. 11. 2016); trajanje sheme: 31. 12. 2020),
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (Uradni list RS, št. 93/15),
– Programa dela s finančnim načrtom Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije za leti 2016 in 2017, ki ga je sprejel Svet agencije na svoji 20. redni seji dne 9. 2. 2016 in h kateremu je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo izdalo soglasje dne 23. 2. 2016, št. 302-2/2016/29,
– Spremembe Programa dela Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije s finančnim načrtom za leto 2017 in Programa dela s finančnim načrtom Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije za leto 2018, ki ga je sprejel Svet agencije na svoji 23. redni seji dne 6. 6. 2017 in h kateremu je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo izdalo soglasje dne 21. 6. 2017, št. 302-170/2016/59 (v nadaljevanju: Program SPIRIT Slovenija),
– Sporazuma o načinu izvajanja nalog izvajalskega organa med Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo, podpisanega 9. 5. 2016,
– Pogodbe št. C2130-17-090109 o izvajanju in financiranju javnega razpisa »Dopolnjevanje SME Instrumenta – Faza 2«, sklenjene med Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo dne 29. 3. 2017,
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15 in 27/17, v nadaljevanju: ZPOP-1),
– Okvira za državno pomoč za raziskave in razvoj ter inovacije (2014/C, 198/01, z dne 27. 6. 2014),
– Resolucije o raziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2011–2020 (Uradni list RS, št. 43/11, v nadaljevanju: RISS),
– Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo, 61/06 – Zdru-1, 112/07, 9/11 in 57/12 – ZPOP-1A),
– Slovenske strategije pametne specializacije (potrjena s strani Vlade RS dne 20. 9. 2015 in Evropske komisije dne 5. 11. 2015, v nadaljevanju: S4),
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014,
– Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 16. decembra 2014 z vsemi spremembami (v nadaljevanju: OP 2014-2020),
– Programa izvajanja finančnih spodbud Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015–2020, št. 3030-4/2016/2, z dne 18. 3. 2016,
– Odločitve o podpori Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade javnemu razpisu št. 1-2/1/MGRT/0 z dne 3. 8. 2017.
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva ter izvajalskega organa
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: posredniški organ) nastopa na področju kohezijske politike pri Javnem razpisu »Dopolnjevanje SME Instrumenta – Faza 2« (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega organa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa.
Izvajalec javnega razpisa, v vlogi izvajalskega organa posredniškega organa, je Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: izvajalski organ).
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«, prednostne osi: »Mednarodna konkurenčnost raziskav, inovacij in tehnološkega razvoja v skladu s pametno specializacijo za večjo konkurenčnost in ozelenitev gospodarstva«; prednostne naložbe: »Spodbujanje naložb podjetij v raziskave in inovacije ter vzpostavljanje povezav in sinergij med podjetji, centri za raziskave in razvoj ter visokošolskim izobraževalnim sektorjem, zlasti s spodbujanjem naložb na področju razvoja izdelkov in storitev, prenosa tehnologij, socialnih in ekoloških inovacij, aplikacij javnih storitev, spodbujanjem povpraševanja, mreženja, grozdov in odprtih inovacij prek pametne specializacije ter podpiranjem tehnoloških in uporabnih raziskav, pilotnih linij, ukrepov za zgodnje ovrednotenje izdelkov, naprednih proizvodnih zmogljivosti in prve proizvodnje zlasti na področju ključnih spodbujevalnih tehnologij ter razširjanje tehnologij za splošno rabo«; specifičnega cilja: »Povečan delež inovacijsko aktivnih podjetij«.
2.1. Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je:
– spodbujanje naložb podjetij v RRI,
– prispevati k pospeševanju uvajanja obetavnih tehnoloških in netehnoloških inovacij na trg,
– prispevati h krepitvi konkurenčnega položaja podjetij in njihovega pozicioniranja na obstoječih in novih evropskih in globalnih trgih,
– omogočiti kakovostnim in obetavnim operacijam z doseženo visoko oceno v okviru Okvirnega programa EU za raziskave in inovacije – Obzorje 2020 (v nadaljevanju: Obzorje 2020) lažji dostop do drugih virov financiranja.
Cilj javnega razpisa z vidika OP 2014-2020 je prispevati k specifičnemu cilju: »Povečan delež inovacijsko aktivnih podjetij« prednostne naložbe: »Spodbujanje naložb podjetij v raziskave in inovacije ter vzpostavljanje povezav in sinergij med podjetji, centri za raziskave in razvoj ter visokošolskim izobraževalnim sektorjem, zlasti s spodbujanjem naložb na področju razvoja izdelkov in storitev, prenosa tehnologij, socialnih in ekoloških inovacij, aplikacij javnih storitev, spodbujanjem povpraševanja, mreženja, grozdov in odprtih inovacij prek pametne specializacije ter podpiranjem tehnoloških in uporabnih raziskav, pilotnih linij, ukrepov za zgodnje ovrednotenje izdelkov, naprednih proizvodnih zmogljivosti in prve proizvodnje zlasti na področju ključnih spodbujevalnih tehnologij ter razširjanje tehnologij za splošno rabo«.
Cilj javnega razpisa je sofinancirati RRI2 operacije, ki se nanašajo na razvoj novih ali izboljšanih izdelkov, procesov ali storitev, in so v okviru Obzorje 2020 na fazi 2 SME Instrumenta3 prejele certifikat »Seal of Exellence« (v nadaljevanju: Pečat odličnosti).
2 »RRI« pomeni raziskave, razvoj in inovacije (v nadaljevanju: RRI).
3 SME Instrument je poseben del Obzorja 2020, namenjen sofinanciranju inovacijskih projektov izključno mikro, malim in srednje velikim podjetjem.
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja RRI operacij tistim mikro, malim in srednje velikim podjetjem (v nadaljevanju: MSP)4, ki so po predložitvi predloga operacije na fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020 od Evropske komisije prejela certifikat »Pečat odličnosti«, vendar zaradi porabe razpoložljivih sredstev v okviru Obzorja 2020 niso prišla v izbor za sofinanciranje.
4 »MSP« pomeni mikro, mala in srednje velika podjetja, kot je opredeljeno v Prilogi I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014. Gre za slovenski prevod angleške kratice SME (Small and Medium sized Enterprises).
Do sofinanciranja so upravičene le RRI operacije, ki se lahko uvrstijo v eno od prednostnih področij uporabe veljavne S4, razen v področje trajnostnega turizma. Sedaj veljavna S4, ki velja za celotno obdobje izvajanja tega javnega razpisa in izbranih RRI operacij, opredeljuje sledeča prednostna področja uporabe (brez področja trajnostnega turizma):
1. Pametna mesta in skupnosti
2. Pametne zgradbe in dom z lesno verigo
3. Mreže za prehod v krožno gospodarstvo
4. Trajnostna pridelava hrane
5. Tovarne prihodnosti
6. Zdravje – medicina
7. Mobilnost
8. Razvoj materialov kot končnih produktov
Natančna opredelitev sedaj veljavnih področij uporabe je predstavljena v S4, ki je dosegljiva na spletnem naslovu: http://www.svrk.gov.si/.
2.3. Regija izvajanja
RRI operacije se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– Kohezijska regija vzhodna Slovenija in
– Kohezijska regija zahodna Slovenija.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji, ki želijo pridobiti nepovratna sredstva po tem javnem razpisu) bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti RRI operacije in imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež/poslovno enoto/podružnico. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji, ki želijo pridobiti nepovratna sredstva po tem javnem razpisu), ki ob oddaji vloge še nimajo sedeža v Republiki Sloveniji, bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti RRI operacije in ustanovili podružnico.
Za vsakega od prijaviteljev (v primeru konzorcijev tudi za vsakega posameznega konzorcijskega partnerja, ki želi pridobiti sredstva po tem javnem razpisu) mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij5 se bo v celoti izvajala aktivnost. Samostojni prijavitelj lahko RRI operacijo izvaja le v enem programskem območju. Vsak posamezen partner v konzorciju lahko RRI operacijo izvaja le v enem programskem območju.
5 Komisija bo preverjala pravilnost navedbe programskega območja v vlogi in vpis sedeža/poslovne enote/podružnice v Poslovni register Slovenije/Sodni register. V primeru napačne navedbe programskega območja v vlogi, komisija take vloge ne zavrne s sklepom, ampak sama ugotovi pravo programsko območje na podlagi naslova lokacije izvajanja RRI operacije, ki je naveden v vlogi (pod pogojem, da je lokacija vpisana v Poslovni register Slovenije/Sodni register).
Sprememba programskega območja po oddaji vloge ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za odstop od pogodbe o sofinanciranju.
Prijavitelj (v primeru konzorcijev tudi posamezen konzorcijski partner) ima lahko sedež podjetja oziroma poslovni naslov njegove poslovne enote ali podružnice v kateremkoli programskem območju. Razdelitev slovenskih občin na programski območji Kohezijska regija vzhodna oziroma zahodna Slovenija je razvidna iz II.1. poglavja razpisne dokumentacije.
V kolikor bi se ugotovilo, da se RRI operacija ni izvedla v programskem območju, ki ga je navedel upravičenec v vlogi, izvajalski organ odstopi od pogodbe o sofinanciranju in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
3. Ciljne skupine/upravičenci
Ciljna skupina/upravičenci so MSP:
– ki so po predložitvi predloga operacije na razpis za fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020 od Evropske komisije prejela certifikat »Pečat odličnosti«, vendar zaradi porabe razpoložljivih sredstev v okviru Obzorja 2020 niso prišla v izbor za sofinanciranje,
– s sedežem v Republiki Sloveniji ali v katerikoli drugi državi članici Evropske unije. Slednji le ob pogoju, da imajo najkasneje do dneva podpisa pogodbe o sofinanciranju vpisan poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, kar bodo dokazovali z vpisom v Sodni register. Tak prijavitelj (oziroma partner v konzorciju) mora k vlogi priložiti izjavo o tem, da bo do dneva podpisa pogodbe o sofinanciranju izvedel zahtevan vpis ter izjavo o tem, v katerem programskem območju bo izvajal svojo dejavnost. V primeru, da prijavitelj oziroma partner v konzorciju do dneva podpisa pogodbe o sofinanciranju zahtevanega vpisa ne izvede, bo izvajalski organ odstopil od podpisa pogodbe o sofinanciranju.
RRI operacije s certifikatom »Pečat odličnosti« lahko MSP prijavijo samostojno ali v konzorcijih. V imenu konzorcija se na ta javni razpis prijavi vodilni konzorcijski partner (prijavitelj).
V primeru, da se na ta javni razpis prijavi konzorcij, mora biti sestava konzorcija in vodilni konzorcijski partner povsem enak kot v osnovni prijavi na Obzorje 2020, kar konzorcij izkazuje z navedbami v Obrazcu 1 (Prijavni obrazec), s priloženo kopijo prvotne vloge na fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020 in s priloženo konzorcijsko pogodbo, katere obvezne sestavine so podrobneje opredeljene v II.3. poglavju razpisne dokumentacije.
V primeru izbora vloge konzorcija, imajo status upravičenca kot prejemnika sredstev državnih pomoči vodilni konzorcijski partner in le tisti konzorcijski partnerji, ki v vlogi navedejo, da želijo pridobiti nepovratna sredstva po tem javnem razpisu (razvidno iz Obrazca 1 (Prijavni obrazec) in Obrazca 3B (Finančni načrt RRI operacije konzorcija)).
Za posamezen MSP se bo ob predložitvi vloge ponovno preverjal in določil status MSP v skladu s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014.
4. Pogoji za kandidiranje
Vsi samostojni prijavitelji, vodilni konzorcijski partnerji in konzorcijski partnerji (tisti, ki želijo pridobiti nepovratna sredstva po tem javnem razpisu) in njihove RRI operacije morajo izpolnjevati vse pogoje tega javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge.
Vlogo na javni razpis odda prijavitelj, ki v skladu z osnovno prijavo na Obzorje 2020 nastopa bodisi samostojno ali pa vlogo odda v imenu konzorcija partnerjev.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko pravno in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (Obrazec 2A/B/C).
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v poglavju II.4.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijaviteljev ali partnerjev v konzorcijih, lahko izvajalski organ zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
4.1. Splošni pogoji za prijavitelje (v primeru konzorcijev tudi za posamezne konzorcijske partnerje)
Samostojni prijavitelji/vodilni konzorcijski partnerji/konzorcijski partnerji so podjetja, opredeljena v točki 3 tega javnega razpisa, in:
– ustrezajo definiciji MSP, v skladu s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
– so pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno obliko,
– imajo sedež v Republiki Sloveniji; v primeru, da imajo sedež v katerikoli drugi državi članici Evropske unije in na dan prijave vloge na ta javni razpis še nimajo ustanovljene podružnice v Republiki Sloveniji, morajo takšni samostojni prijavitelji/vodilni konzorcijski partnerji/konzorcijski partnerji najkasneje do dneva podpisa pogodbe o sofinanciranju ustanoviti podružnico v Republiki Sloveniji. Izjema: v primeru, če konzorcijski partnerji, ki imajo sedež v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ne želijo ustanoviti podružnice v Republiki Sloveniji, morajo aktivno sodelovati pri izvajanju RRI operacije in pri tem nastale stroške kriti iz lastnih virov, oziroma jih pridobiti iz drugih virov,
– nimajo neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do posredniškega organa in izvajalskih organov posredniškega organa (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Slovenski regionalno razvojni sklad) (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge pa vse do sklenitve pogodbe o sofinanciranju) iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev, pri čemer ni pogoj, da bi bile le-te že ugotovljene s pravnomočnim izvršilnim naslovom,
– nimajo neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge pa vse do sklenitve pogodbe o sofinanciranju); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge oziroma do sklenitve pogodbe o sofinanciranju ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne oddaje vloge oziroma do sklenitve pogodbe o sofinanciranju,
– niso bile pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju med samostojnim prijaviteljem/vodilnim konzorcijskim partnerjem/konzorcijskim partnerjem in posredniškim organom oziroma izvajalskimi organi posredniškega organa (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Slovenski regionalno razvojni sklad) ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je posredniški organ oziroma izvajalski organ odstopil od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še ni preteklo 5 let,
– niso na dan oddaje vloge v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njihovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, niso opustili poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge niso bili v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo, 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US in 38/16 – odl. US in 63/16 – ZD-C),
– ne prejemajo ali niso v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in niso podjetja v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014,
– za njih ni podana prepoved poslovanja v razmerju do posredniškega organa v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo),
– nimajo skladno z Uredbo Komisije (EU) 651/2014 registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinancirane RRI operacije se ne sme nanašati na sledeče izključene sektorje:
a) predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje,
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
b) sektor premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta št. 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 (UL L 336, 21. 12. 2010, str. 24), razen v primeru pomoči de minimis,
– njihovi dejanski lastnik(i) v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma,
– niso v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom EU,
– za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti iz naslova RRI operacije, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, niso in ne bodo pridobila sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
4.2. Posebni pogoji za prijavitelje (v primeru konzorcijev tudi za posamezne konzorcijske partnerje)
Konzorcijski partner, ki v vlogi navede, da ne želi pridobiti nepovratnih sredstev po tem javnem razpisu, mora aktivno sodelovati pri izvajanju RRI operacije in pri tem nastale stroške kriti iz lastnih virov, oziroma jih pridobiti iz drugih virov, v nasprotnem primeru gre za neizpolnjevanje pogoja, kar pomeni zavrnitev celotne RRI operacije.
Samostojni prijavitelji/vodilni konzorcijski partnerji/konzorcijski partnerji lahko v okviru posameznega roka za oddajo vlog na tem javnem razpisu nastopajo le v eni oddani vlogi6, v nasprotnem primeru se vse vloge v katerih nastopajo s sklepi zavrnejo.
6 Primer: Podjetje »A« odda vlogo na prvi rok za oddajo vlog kot samostojni prijavitelj. Na isti rok odda vlogo tudi konzorcij, katerega konzorcijski partner je podjetje »A«. V tem primeru se obe vlogi s sklepom zavrneta.
4.3. Pogoji za operacijo
Prijavljena RRI operacija mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– RRI operacija je na podlagi že izvedenega ocenjevanja v okviru prijave na fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020 od Evropske komisije prejela certifikat »Pečat odličnosti«,
– nobena sprememba RRI operacije v času med prijavo operacije na Evropsko komisijo in prijavo na ta javni razpis ni sprejemljiva, razen v delih kot jih dovoljuje ta javni razpis,
– RRI operacija je skladna z namenom, ciljem in s predmetom tega javnega razpisa ter s cilji S4 in OP 2014-2020,
– RRI operacija se uvršča v eno od prednostnih področij uporabe veljavne S4, vendar ne v področje trajnostnega turizma,
– RRI operacija se ne sme pričeti izvajati pred datumom izdaje sklepa o izboru po tem javnem razpisu,
– za programsko območje izvajanja aktivnosti se šteje programsko območje, v katerem ima upravičenec sedež oziroma poslovni naslov poslovne enote ali podružnice, in kjer je predvideno izvajanje RRI operacije ob oddaji vloge,
– iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljene RRI operacije je razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa ter premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega javnega razpisa do povrnitve stroškov,
– pri RRI operaciji je upoštevano pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za RRI operacijo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državne pomoči, po kateri se izvaja ta javni razpis: Program izvajanja finančnih spodbud MGRT–RRI (št. priglasitve: BE01-2399245-2015/II),
– RRI operacija mora izkazovati spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (Uredba Komisije (EU) št. 651/2014)7,
7 Pogoj za dodelitev državne pomoči je, da ima le-ta spodbujevalni učinek. Po priglašeni shemi ima državna pomoč spodbujevalni učinek samo v primeru, če je prijavitelj vlogo za sofinanciranje predložil pred začetkom izvajanja RRI operacije. Šteje se, da spodbujevalni učinek obstaja, če je vloga pripravljena v skladu z določili tega javnega razpisa.
– upravičenec mora rezultate RRI operacije splošno širiti prek konferenc in/ali objav in/ali prosto dostopnih zbirk podatkov in/ali brezplačne in odprte programske opreme v primeru, če želi pridobiti najvišjo intenzivnost pomoči glede na svojo velikost,
– upravičenci morajo voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za vse upravičene stroške, ki se nanašajo na RRI operacijo, pod številko, ki jo bodo navedli v Obrazcu 2A/2B/2C, pri čemer velja, da za stroške plač osebja in posredne stroške v sklopu te evidence vodijo le višino prejetih sredstev s strani izvajalskega organa,
– predlog operacije v angleškem jeziku, ki ga je prijavitelj predložil na fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020, se mora ujemati s slovenskim prevodom, ki ga prijavitelj predloži v vlogi na ta javni razpis.
Prijavitelji prijavijo RRI operacijo na ta javni razpis kot zaključeno celoto. Šteje se, da je pogodbena obveznost upravičenca izpolnjena, ko je RRI operacija v celoti zaključena.
5. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora operacij
Postopek tega javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo je s sklepom imenoval direktor izvajalskega organa.
Ker so bile RRI operacije predhodno ocenjene s strani Evropske komisije, se ponovno ocenjevanje s strani izvajalskega organa ne bo izvedlo, ampak se bodo upoštevale ocene, ki so jih RRI operacije prejele v okviru prijave na SME Instrument v okviru Obzorja 2020. Prijavitelji bodo prejete ocene dokazovali s predložitvijo poročila o oceni: Evaluation Summary Report (v nadaljevanju: ESR). Izvajalski organ za pravilnost izvedbe ocenjevanja s strani Evropske komisije ne odgovarja.
V okviru posameznega roka za oddajo vlog bo komisija vse vloge, ki bodo pravočasne, oddane v zaprti pisemski ovojnici, pravilno označene, popolne in ki bodo skladne z namenom, ciljem, predmetom tega javnega razpisa in s cilji S4 ter OP 2014-2020 in bodo izpolnjevale vse pogoje tega javnega razpisa, razvrstila v vrstni red za izbor za sofinanciranje na sledeči način:
a) komisija za sofinanciranje predlaga vloge po vrstnem redu glede na število dobljenih točk (upošteva se število točk iz ESR) od najbolje do najslabše ocenjene vloge, ne glede na področje uporabe tematike iz S4, do porabe sredstev v posameznem programskem območju,
b) v primeru konzorcijev bodo za sofinanciranje predlagane le tiste vloge, katerih partnerji konzorcija, ki želijo pridobiti sofinanciranje RRI operacije po tem javnem razpisu, bi se uvrstili v sofinanciranje glede na razpoložljiva sredstva za programsko območje Kohezijska regija vzhodna Slovenija ali programsko območje Kohezijska regija zahodna Slovenija po tem javnem razpisu,
c) v primeru, da so sredstva posameznega programskega območja že razporejena, se nadalje za sofinanciranje predlaga vloge po vrstnem redu glede na število dobljenih točk od najbolje do najslabše ocenjene vloge v programskem območju, kjer so sredstva še na voljo,
d) v primeru, da bo več vlog z enakim številom točk, bodo imele prednost vloge, ki so pri kriteriju »Impact« (Vpliv) prejele višje število točk, kar je razvidno iz ESR,
e) v primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk pri kriteriju »Impact« (Vpliv), bodo imele prednost vloge, ki so pri kriteriju »Excellence« (Odličnost) prejele višje število točk, kar je razvidno iz ESR,
f) v primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk pri kriteriju »Excellence« (Odličnost), bodo imele prednost vloge, ki so bile oddane prej8.
8 Upošteva se datum oddaje kot je navedeno v petem odstavku 11. točke tega javnega razpisa.
Komisija na podlagi opravljene razvrstitve po kriterijih, določenih v tem javnem razpisu, pripravi predlog RRI operacij za sofinanciranje.
Direktor izvajalskega organa na podlagi predloga komisije s sklepom odloči o izboru in dodelitvi sredstev.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo tega javnega razpisa, je 17.075.000,00 EUR.
Proračunska postavka | Programsko območje | % | Leto 2018 | Leto 2019 | Leto 2020 | Leto 2021 | SKUPAJ |
160254 – PN1.2 – Naložbe podjetij v raziskave, razvoj in inovacije-Z-14-20-EU | Zahod | 80 | 638.529,11 | 1.277.058,22 | 2.554.116,44 | 1.277.058,23 | 5.746.762,00 |
160256 – PN1.2 – Naložbe podjetij v raziskave, razvoj in inovacije-Z-14-20-SLO | Zahod | 20 | 159.632,28 | 319.264,56 | 638.529,11 | 319.264,55 | 1.436.690,50 |
Skupaj | | 100 | 798.161,39 | 1.596.322,78 | 3.192.645,55 | 1.596.322,78 | 7.183.452,50 |
Proračunska postavka | Programsko območje | % | Leto 2018 | Leto 2019 | Leto 2020 | Leto 2021 | SKUPAJ |
160253 – PN1.2 – Naložbe podjetij v raziskave, razvoj in inovacije-V-14-20-EU | Vzhod | 80 | 879.248,67 | 1.758.497,33 | 3.516.994,66 | 1.758.497,34 | 7.913.238,00 |
160255 – PN1.2 – Naložbe podjetij v raziskave, razvoj in inovacije-V-14-20-SLO | Vzhod | 20 | 219.812,16 | 439.624,33 | 879.248,67 | 439.624,34 | 1.978.309,50 |
Skupaj | | 100 | 1.099.060,83 | 2.198.121,66 | 4.396.243,33 | 2.198.121,68 | 9.891.547,50 |
Sredstva niso prenosljiva med programskimi območji. Vsa sredstva so namenska sredstva EU, in sicer Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2018, 2019, 2020 in 2021 oziroma traja do porabe sredstev.
Predvidena razpisana sredstva po rokih za oddajo vlog:
– 1. rok za oddajo vlog: 7.000.000,00 EUR od tega:
– Kohezijska regija vzhodna Slovenija: 4.055.100,00 EUR,
– Kohezijska regija zahodna Slovenija: 2.944.900,00 EUR,
– 2. rok za oddajo vlog: 6.000.000,00 EUR od tega:
– Kohezijska regija vzhodna Slovenija: 3.475.800,00 EUR,
– Kohezijska regija zahodna Slovenija: 2.524.200,00 EUR,
– 3. rok za oddajo vlog: 4.075.000,00 EUR od tega:
– Kohezijska regija vzhodna Slovenija: 2.360.647,50 EUR,
– Kohezijska regija zahodna Slovenija: 1.714.352,50 EUR.
V primeru, da se spremeni višina razpisanih sredstev, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o (ne)izboru.
V primeru, da se spremeni višina razpisanih sredstev za 1. in/ali 2. in/ali 3. odpiranje brez spremembe okvirne skupne višine razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi na spletni strani izvajalskega organa, kjer je objavljena celotna razpisna dokumentacija.
Neporabljena sredstva posameznega programskega območja iz prvega roka se lahko prenesejo v drugi rok v okviru istega programskega območja. Neporabljena sredstva posameznega programskega območja iz drugega roka se lahko prenesejo v tretji rok v okviru istega programskega območja. Del razpisanih sredstev posameznega programskega območja lahko ostane nerazporejen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog.
Dinamika sofinanciranja RRI operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med izvajalskim organom in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja RRI operacije in od razpoložljivih proračunskih sredstev. Pogodbe o sofinanciranju bodo z upravičenci podpisane, ko bodo v okviru INOP zagotovljena sredstva na navedenih proračunskih postavkah MGRT.
Izplačila izvajalskega organa so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa izvajalskega organa za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko izvajalski organ razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom izvajalskega organa, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Izvajalski organ si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, kar objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
7. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje RRI operacij je za obe programski območji 80 % / 20 %.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov RRI operacije se prične z datumom izdaje sklepa o izboru in konča z izstavitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od datumov izdaje sklepov o izboru do 31. 12. 2021.
Zahtevek za izplačilo morajo upravičenci poslati 2-krat letno, in sicer:
– prvi zahtevek za izplačilo do 15. 4. v letih 2018, 2019, 2020 in 2021,
– drugi zahtevek za izplačilo do 15. 9. v letih 2018, 2019 in 2020 ter do 10. 8. v letu 2021.
Izvajalski organ in upravičenec s pogodbo o sofinanciranju RRI operacije določita obseg in način sofinanciranja RRI operacije.
Način predložitve zahtevkov za izplačilo in pripadajočih dokazil je podrobneje razviden iz II.5. in II.6. poglavja razpisne dokumentacije.
9. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Sofinanciranje v okviru tega javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme državne pomoči: »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT–RRI« (št. priglasitve: BE01-2399245-2015/II) (v nadaljevanju: shema državnih pomoči RRI).
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo dodeljeno po pravilu de minimis glede na iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo. Pomoč za kritje stroškov študij ali svetovalnih storitev, potrebnih za uvajanje novega ali obstoječega proizvoda na novem trgu v drugi državi članici ali tretji državi, se ne šteje za pomoč dejavnostim, povezanim z izvozom.
Pomoč ni dovoljena v primerih, kadar je dodelitev pomoči pogojena z obveznostjo, da upravičenec uporabi doma proizvedeno blago ali storitve ali kadar je odvisna od uporabe domačih proizvodov v breme uvoženih proizvodov. Prav tako pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se upravičencem omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
10. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno z veljavnimi pravili evropske kohezijske politike, shemo državnih pomoči RRI in veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
10.1. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški za RRI operacije v okviru industrijskih raziskav9 in/ali eksperimentalnega razvoja10 so:
9 Industrijske raziskave so načrtovane raziskave ali kritične preiskave, usmerjene v pridobivanje novega znanja in spretnosti za razvoj novih proizvodov, procesov ali storitev ali za znatno izboljšanje obstoječih proizvodov, procesov ali storitev. Vključujejo oblikovanje komponent kompleksnih sistemov in lahko zajemajo izdelavo prototipov v laboratorijskem okolju ali okolju s simuliranimi vmesniki obstoječih sistemov ter pilotih linij, kadar je to potrebno za industrijske raziskave, zlasti za vrednotenje generične tehnologije.
10 Pod pojmom eksperimentalni razvoj je mišljeno pridobivanje, združevanje, oblikovanje in uporaba obstoječega znanstvenega, tehnološkega, poslovnega in drugega ustreznega znanja in spretnosti, katerih cilj je razvoj novih ali izboljšanih proizvodov, procesov ali storitev. Ti lahko vključujejo npr. tudi dejavnosti, usmerjene v konceptualne opredelitve, načrtovanje in dokumentacijo novih proizvodov, procesov ali storitev. Lahko vključuje izdelavo prototipov, predstavitve, pilotne projekte, preskušanje in potrjevanje novih ali izboljšanih proizvodov, procesov ali storitev v okoljih, ki so tipični za vsakdanje pogoje obratovanja, kadar je osnovni cilj nadalje tehnično izboljšati proizvode, procese in storitve, ki niso v veliki meri ustavljeni. To lahko vključuje razvoj prototipa ali pilotnega projekta za tržno uporabo, ki je obvezno končni tržni izdelek in je predrag, da bi ga izdelali samo za namene predstavitve ali potrjevanja. Eksperimentalni razvoj ne vključuje rednih ali občasnih sprememb obstoječega proizvoda, proizvodnih linij, proizvodnih procesov, storitev in drugih tekočih dejavnosti, tudi če takšne spremembe lahko pomenijo izboljšanje.
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom: stroški plač osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na raziskovalno-razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru RRI operacije,
– stroški uporabe osnovnih sredstev:
– stroški amortizacije instrumentov in opreme v obsegu ter za obdobje, kot se uporabljajo v okviru RRI operacije, če se ti instrumenti in oprema skozi svojo celotno življenjsko dobo ne uporabljajo samo za RRI operacijo (stroški amortizacije morajo biti izračunani na podlagi splošno sprejetih računovodskih načel, ki ustrezajo trajanju RRI operacije),
– stroški amortizacije stavb v obsegu in za obdobje, kot se uporabljajo v okviru RRI operacije (stroški amortizacije morajo biti izračunani na podlagi splošno sprejetih računovodskih načel, ki ustrezajo trajanju RRI operacije),
– stroški investicij v opremo in druga opredmetena osnovna sredstva: stroški instrumentov in opreme v obsegu ter za obdobje, kot se uporabljajo v okviru RRI operacije (če se ti instrumenti in oprema skozi svojo celotno življenjsko dobo uporabljajo samo za RRI operacijo),
– stroški investicij v neopredmetena sredstva: stroški znanja in patentov, ki so bili kupljeni ali je bilo za njih pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih, uporabljenih izključno za RRI operacijo,
– stroški storitev zunanjih izvajalcev: stroški pogodbenih raziskav in svetovalnih storitev, uporabljenih izključno za RRI operacijo,
– posredni stroški: dodatni režijski stroški in drugi stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali neposredno kot posledica izvajanja RRI operacije.
Upravičenec izkazuje upravičenost stroškov RRI operacije z naslednjimi dokazili in poročili:
– obdobna vsebinska poročila o izvajanju RRI operacije,
– končno vsebinsko poročilo o izvajanju RRI operacije,
– finančna poročila o izvajanju RRI operacije,
– dokazila za dokazovanje upravičenosti posamezne vrste upravičenih stroškov glede na določila tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Dokazila za dokazovanje upravičenosti stroškov RRI operacije po posameznih vrstah upravičenih stroškov in način poročanja so podrobneje predstavljeni v II.5. in II.6. poglavju razpisne dokumentacije.
V primeru, da upravičenec ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov RRI operacije, jih mora upravičenec izločiti iz zahtevka za izplačilo. Če upravičenec tega ne stori, izvajalski organ zahtevek za izplačilo zavrne. Izvajalski organ lahko tudi zahteva vračilo že prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije ter s tem odstopa od pogodbe o sofinanciranju RRI operacije.
10.2. Način financiranja upravičenih stroškov
Za uveljavljanje upravičenih stroškov se uporabljajo poenostavljene in klasične oblike obračunavanja upravičenih stroškov.
Med poenostavljene oblike sodijo:
– standardna lestvica stroška na enoto in
– pavšalno financiranje.
Med klasične oblike obračunavanja sodi dejansko dokazovanje upravičenih stroškov.
10.2.1. Standardna lestvica stroška na enoto
Za stroške plač osebja se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja poenostavljena oblika obračunavanja upravičenih stroškov, in sicer standardna lestvica stroška na enoto.
Standardna lestvica stroška na enoto za stroške plač, skladno z usmeritvami v Smernicah o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov za evropske strukturne in investicijske sklade (skladi ESI) predstavlja strošek dela na ravni ure. Strošek dela je določen na podlagi Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11, 56/12, 15/14, 103/15 in 27/17) in veljavnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2017, izračunanih s strani Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS).
Metodologija izračuna standardne lestvice stroškov na enoto za stroške plač osebja na RRI operaciji je podrobneje predstavljena v VII. poglavju razpisne dokumentacije, medtem ko so zahtevana dokazila za spremljanje in potrjevanje upravičenosti stroškov plač podrobneje predstavljena v II.5.1. poglavju razpisne dokumentacije.
Skladno z metodologijo izračuna standardne lestvice na enoto za stroške plač, je vrednost enote:
Enota | Standardna lestvica stroška na enoto |
Strošek dela raziskovalcev na uro opravljenega dela na RRI operaciji | 21,00 EUR |
Strošek dela strokovnih in tehničnih sodelavcev na uro opravljenega dela na RRI operaciji | 14,00 EUR |
Navedeni vrednosti veljata za celotno obdobje trajanja RRI operacije.
10.2.2. Pavšalno financiranje
Posredni stroški, povezani z neposrednimi aktivnostmi RRI operacije, se uveljavljajo v obliki pavšala v višini 25 % upravičenih stroškov plač osebja.
Metodologija za določitev pavšalne stopnje posrednih stroškov je podrobneje predstavljena v VIII. poglavju razpisne dokumentacije, medtem ko je zahtevano dokazilo za spremljanje in potrjevanje upravičenosti posrednih stroškov podrobneje predstavljeno v II.5.6. poglavju razpisne dokumentacije.
10.2.3. Dejansko dokazovanje upravičenih stroškov
Za stroške uporabe osnovnih sredstev, investicij v opremo in druga opredmetena osnovna sredstva, investicij v neopredmetena sredstva in za stroške storitev zunanjih izvajalcev, uporabljenih izključno za RRI operacijo, se višina upravičenih stroškov ugotavlja na podlagi dokazil o dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroških, ki so nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti, skladno z navodili organa upravljanja.
10.3. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči ne glede na vrsto raziskav (industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj) je:
– mikro in mala podjetja: do 45 % ali do 60 %11,
– srednje velika podjetja: do 35 % ali do 50 %12.
11 60 % v primeru, da bo upravičenec rezultate RRI operacije splošno širil prek konferenc/objav/prosto dostopnih zbirk podatkov/brezplačne in odprte programske opreme.
12 50 % v primeru, da bo upravičenec rezultate RRI operacije splošno širil prek konferenc/objav/prosto dostopnih zbirk podatkov/brezplačne in odprte programske opreme.
Skupna vrednost upravičenih stroškov RRI operacije na tem javnem razpisu ne sme biti višja od skupne vrednosti upravičenih stroškov RRI operacije iz predloženega predloga RRI operacije na fazo 2 SME Instrumenta v okviru Obzorja 2020.
Velikost podjetja (in s tem tudi intenzivnost pomoči) se določi v skladu s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014.
Če se v postopku obravnave vlog ugotovi, da je velikost samostojnega prijavitelja/vodilnega konzorcijskega partnerja/partnerja v konzorciju v vlogi napačno opredeljena in ima takšna napačna opredelitev velikosti za posledico spremembo odstotka intenzivnosti pomoči in napačen finančni načrt RRI operacije, se takšna vloga s sklepom zavrne13.
13 V primeru, da se samostojni prijavitelj/vodilni konzorcijski partner/partner v konzorciju opredeli za mikro podjetje (oziroma malo podjetje), v postopku odpiranja vloge pa se ugotovi, da po velikosti v skladu s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 spada med mala podjetja (oziroma mikro podjetja), se taka vloga s sklepom ne zavrne, saj novo določena velikost ne vpliva na spremembo odstotka intenzivnosti pomoči.
11. Roki in način prijave na javni razpis
Predvideni so trije roki za oddajo vlog, ki so:
– 1. rok: 29. 9. 2017,
– 2. rok: 12. 9. 2018 in
– 3. rok: 12. 9. 2019.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije, da se z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije strinja in da v celoti sprejema določila, navedena v vzorcu pogodbe o sofinanciranju RRI operacije, ki se nahaja v VI. poglavju razpisne dokumentacije. Izvajalski organ si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe.
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedene v III. poglavju razpisne dokumentacije.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: SPIRIT Slovenija, javna agencija, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane najkasneje na posamezen datum roka za oddajo vlog. Pri tem velja:
– če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se kot datum oddaje vloge šteje datum oddaje na pošto (datum je razviden iz poštnega žiga),
– če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se kot datum oddaje šteje datum, ko izvajalski organ vlogo prejme (datum je razviden iz evidenčnega žiga izvajalskega organa),
– če se vloga odda osebno v glavni pisarni izvajalskega organa, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, v času uradnih ur med 9. in 13. uro, se za datum oddaje šteje datum, ko izvajalski organ vlogo prejme (datum je razviden iz evidenčnega žiga izvajalskega organa). Oddaja vloge izven uradnih ur izvajalskega organa je mogoča le na način opredeljen v prvi in drugi alineji tega odstavka.
Vloga na 2. in 3. rok za oddajo vlog se lahko vloži največ 90 dni14 pred posameznim rokom za oddajo vlog. Vloge, ki bodo prispele pred tem rokom in prepozno prispele vloge bodo s sklepom zavržene in bodo praviloma15 neodprte vrnjene pošiljatelju.
14 Vloge se lahko za 2. rok oddajo od 15. 6. 2018 dalje, za 3. rok pa od 14. 6. 2019 dalje.
15 Pisemske ovojnice se bodo odprle v primeru, ko iz pisemske ovojnice ne bo razvidnega pošiljatelja ali pa v primeru, da iz nje ne bo razvidno, da gre za prijavo na javni razpis. Pisemska ovojnica z vsebino se bo vrnila podjetju, navedenemu v Obrazcu 1 (Prijavni obrazec).
Vloga na razpis mora biti oddana v skladu z navodili, ki so v razpisni dokumentaciji, in sicer v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav: »Ne odpiraj – vloga – dopolnjevanje SME instrumenta – faza 2 (SME 2/17)«, ter z nazivom in naslovom prijavitelja.
12. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih izvajalskega organa najkasneje v osmih delovnih dneh po vsakokratnem roku za oddajo vlog. Datumi in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljene na spletnih straneh izvajalskega organa (http://www.spiritslovenia.si/).
Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost16, pravilno označenost pisemskih ovojnic17 in popolnost18 prispelih vlog.
16 Opredeljeno v 11. točki tega javnega razpisa.
17 Opredeljeno v 11. točki tega javnega razpisa.
18 Opredeljeno v III. poglavju razpisne dokumentacije.
Vloge oddane v odprtih pisemskih ovojnicah in vloge oddane v neustrezno označenih pisemskih ovojnicah ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene ter vrnjene prijaviteljem.
Komisija bo v roku osmih dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, obrazcev in manjkajočih podatkov v obrazcih, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na ta javni razpis. Finančni načrt RRI operacije je lahko predmet dopolnitve le v primeru očitnih tipkarskih napak ali da obrazec ni priložen ali da je priložen nepodpisan (in nežigosan) obrazec. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge v skladu z določili 5. točke tega javnega razpisa. Rok za dopolnitev vlog ne sme biti daljši od osmih dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Za vse pravočasne, oddane v zaprti pisemski ovojnici, pravilno označene in popolne vloge komisija ugotovi ali je vloga skladna z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa ali je vloga skladna s cilji S4 in OP 2014-2020 in ali vloga izpolnjuje vse pogoje tega javnega razpisa. Če ugotovi, da vloga ni skladna z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa ali da ni skladna s cilji S4 in OP 2014-2020 ali da ne izpolnjuje vseh pogojev tega javnega razpisa, se vloga s sklepom zavrne. Če ugotovi, da je vloga skladna z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa, s cilji S4 in OP 2014-2020 ter izpolnjuje vse pogoje tega javnega razpisa, komisija vlogo obravnava v skladu z določili 5. točke tega javnega razpisa.
13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu tega javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku šestdesetih dni od posameznega datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju. Če se izbrani prijavitelj v roku osmih dni od prejema poziva na podpis pogodbe o sofinanciranju na poziv ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. V tem primeru se izbere naslednja vloga glede na način razvrstitve kot je naveden v tretjem odstavku 5. točke tega javnega razpisa. Enako velja v primeru, da prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju. Tudi v tem primeru se šteje, da je vloga umaknjena in se izbere naslednja vloga glede na način razvrstitve kot je naveden v tretjem odstavku 5. točke tega javnega razpisa.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, se pogodba o sofinanciranju ne bo podpisala, sklep o izboru pa se razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, pa bo izvajalski organ odstopil od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa izvajalskega organa o neizboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
Rezultati tega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh izvajalskega organa (http://www.spiritslovenia.si/), posredniškega organa (http://www.mgrt.gov.si/) in organa upravljanja (http://www.eu-skladi.si/) v obliki seznama upravičencev, kot je navedeno v 18. točki tega javnega razpisa.
14. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in navodili organa upravljanja: upravičenci morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila) in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/aktualno/logotipi).
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenci bodo dolžni zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na RRI operacijo in zagotavljati izvajalskemu organu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodajo Republike Slovenije.
V skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU bodo morali upravičenci zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih RRI operacije za obdobje treh let, in sicer od 31. decembra po predložitvi obračunov (Evropski komisiji), ki vsebujejo končne izdatke končane RRI operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bodo upravičenci po končani RRI operaciji obveščeni s strani izvajalskega organa.
V skladu s 125. členom Uredbe 1303/2013/EU morajo izbrani upravičenci voditi in spremljati porabo sredstev za RRI operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z RRI operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za katera pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za RRI operacijo s strani izvajalskega organa.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem RRI operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani izvajalskega organa, posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane RRI operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem RRI operacije ter rezultate RRI operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, posredniški organ pa lahko opravi pregled na kraju samem brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati izvajalski organ o izvedenih ukrepih.
17. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Upravičenec bo moral rezultate RRI operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ; Uradni list RS, št. 51/06 – UPB2 in 117/06 – ZdaviP-2; v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo izvajalski organ lahko domneval, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Podatki o sofinanciranih RRI operacijah, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv RRI operacije, navedbo programskega območja izvajanja RRI operacije in zneska javnih virov financiranja RRI operacije. Objave podatkov o RRI operacijah in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja RRI operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU ter s 6. členom in Prilogo I Uredbe 1301/2013/EU dolžan spremljati in izvajalskemu organu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov RRI operacije.
Dokazila o doseganju ciljev, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
20. Omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral smiselno upoštevati omejitve glede sprememb RRI operacije v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU. Če v treh letih od datuma končnega izplačila upravičencu nastopi karkoli od naslednjega:
(a) prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz programskega območja;
(b) sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje upravičencu ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
(c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
je upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije, sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja RRI operacij ali izvrševanja RRI operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec izvajalskega organa ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev izvajalskega organa o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
22. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na RRI operaciji niso bile, skladno z določili 6. člena Uredbe (EU) št. 1303/2013, skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo izvajalski organ odstopil od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Višina sofinanciranja RRI operacije ne sme preseči maksimalne dovoljene stopnje, dogovorjene v pogodbi o sofinanciranju. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov ali da je višina sofinanciranja RRI operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, lahko izvajalski organ od pogodbe odstopi in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočala izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave tega javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani http://www.spiritslovenia.si/javni-razpisi-in-narocila.
25. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vloge in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijaviteljem dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov SME2@spiritslovenia.si.
Vprašanja morajo na gornji naslov prispeti:
– za 1. rok za oddajo vlog: do 21. 9. 2017,
– za 2. rok za oddajo vlog: med 30. 9. 2017 in 4. 9. 2018 in
– za 3. rok za oddajo vlog: med 13. 9. 2018 in 4. 9. 2019.
Na vprašanja, ki bodo prispela med 22. 9. in 29. 9. 2017, med 5. 9. in 12. 9. 2018 ter po 4. 9. 2019, izvajalski organ ne bo odgovoril.
Izvajalski organ bo odgovor na posamezno vprašanje objavil najkasneje do 28. 9. 2017 in 11. 9. v letih 2018 in 2019, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletni strani http://www.spiritslovenia.si/javni-razpisi-in-narocila, zato morajo biti spraševalci pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrijejo morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani http://www.spiritslovenia.si/javni-razpisi-in-narocila.
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije