Št. 5442-141/2016 Ob-2897/17, Stran 2086
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) št. 1303/2013), Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 470; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) št. 1304/2013), Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1, v nadaljevanju besedila: Uredba (EU) št. 966/2012) in njene izvedbene uredbe, Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14 in 51/16), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 /ZIPRS1718/ (Uradni list RS, št. 80/16), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (Uradni list RS, št. 96/15 in 80/16), Proračuna Republike Slovenije za leto 2018 (Uradni list RS, št. 80/16), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16, 69/16 – popr. in 15/17), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 4. 7. 2016, s spremembo z dne 29. 7. 2016, Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16 in 49/16 – popr.), Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-K),Zakona o gimnazijah (Uradni list RS, št. 1/07), Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06) in odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 3032-75/2017/7, z dne 22. 8. 2017, Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
za izbor izvajalcev operacij »Spodbujanje prožnih oblik učenja in podpora kakovostni karierni orientaciji za nadarjene"
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija,Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (v nadaljevanju: OP 2014–2020), prednostne osi 10: Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe 10.1: Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc; specifičnega cilja 3: Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
2.1 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa, ki je razdeljen na dva sklopa, je sofinanciranje aktivnosti za razvoj prožnih oblik učenja za kakovostno karierno orientacijo za nadarjene dijake, priprava teoretskih podlag za delo ter za evalvacijo dela z nadarjenimi dijaki.
2.2 Namen javnega razpisa
2.2.1 Namen javnega razpisa prvi sklop
Namen prvega sklopa javnega razpisa je vzpostaviti podporna okolja za izvajanje kakovostne karierne orientacije za nadarjene dijake.
Podporno okolje, ki bi sistematično spodbujalo nadarjenega dijaka, ni dovolj razvito, zato bi z vzpostavijo dveh regionalnih podpornih središč (v nadaljevanju »središče«), v vsaki kohezijski regiji po eno središče (eno v kohezijski regiji Vzhodna Slovenije (KRVS) in eno v kohezijski regiji Zahodna Slovenija (KRZS)) omogočili povezovanje akterjev.
Naloga središča je koordiniranje aktivnosti pri delu z nadarjenimi dijaki, krepitev podpornega okolja, razvoj pedagoških modelov in drugih oblik dela za nadaljnji razvoj kompetenc ter karierne orientacije nadarjenih. Podrobneje so zahtevane aktivnosti v okviru javnega razpisa zapisane v točki 2.6 tega javnega razpisa.
2.2.2 Namen javnega razpisa drugi sklop
Namen drugega sklopa javnega razpisa je pridobiti strokovne podlage za spremljanje razvoja in nadaljnje delo z nadarjenimi dijaki ter metodološko orodje za spremljanje in evalvacijo dela z nadarjenimi dijaki. V ta namen bo izbrana raziskovalna organizacija, ki bo sodelovala z obema izbranima središčema. Podrobneje so zahtevane aktivnosti v okviru javnega razpisa zapisane v točki 2.6 tega javnega razpisa.
2.3 Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je spodbujanje prožnih oblik učenja in oblikovanje podpornega okolja, ki omogoča nadaljnji razvoj kompetenc in karierno orientacijo nadarjenih dijakov z namenom, da se poveča delež šol, ki izvajajo oblike učenja, ki dijakom zagotavljajo nadaljnji razvoj njihove nadarjenosti. Javni razpis je usmerjen na dijake, ki so svojo nadarjenost izkazali v že razvitih oblikah dela, namenjenih razvijanju nadarjenosti, kot so npr. tekmovanja, tabori, natečaji, in jim omogoča nadaljnji razvoj kompetenc na področju, na katerem so izkazali posebno nadarjenost.
2.4 Ciljne skupine
Ciljna skupina so dijaki, učitelji in ravnatelji srednjih šol.
2.5 Način delitve sredstev po regijah ter regije izvajanja
Sklop 1
Za prijavitelja v KRVS je na razpolago 53 % razpisanih sredstev sklopa 1, za prijavitelje v KRZS pa 47 % razpisanih sredstev sklopa 1. Sredstva v skladu s 93. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 niso prenosljiva med kohezijskima regijama. Kriterij za določitev lokacije v skladu s 70. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 je sedež središča. Središče, izbrano na tem javnem razpisu v posamezni kohezijski regiji, izvaja aktivnosti le v regiji, v kateri ima sedež.
Sklop 2
Skladno s splošnim pravilom glede programskih območij iz prvega odstavka 70. člena Uredbe (EU) št. 1303/2013 in načelom odstopanja, opredeljenim v drugem odstavku 13. člena Uredbe (EU) št. 1304/2013 se bodo ob upoštevanju dejstva, da gre za podporne aktivnosti sklopa 1 (raziskovalna organizacija bo aktivnosti izvajala v korist obeh programskih območij), zagotavljala sredstva v enakem razmerju kot za sklop 1. Ključ delitve sredstev (pro-rata) se tako definira na podlagi podatka glede števila šol in šolajočih otrok,in sicer v razmerju 53 % v KRVS in 47 % v KRZS, prav tako se bo v tem razmerju vključevalo tudi število dijakov v aktivnosti sklopa 1.
2.6 Pričakovane aktivnosti in rezultati
Sklop 1
Izbrana bosta dva prijavitelja (po eden v KRVS in KRZS).
V okviru prvega sklopa javnega razpisa se pričakujejo naslednje aktivnosti:
Središče:
– enkrat letno objavi javni poziv šolam s ciljem prepoznati zainteresirane dijake, ki se jim v nadaljevanju omogoči sodelovanje v podpornem okolju;
– opravi izbor dijakov po kriterijih, opisanih v pozivu;
– na podlagi identificiranih zainteresiranih dijakov in njihovih ugotovljenih interesov središče pozove izvajalske organizacije k sodelovanju;
– pripravi individualiziran načrt dela (v nadaljevanju: IND) za dijaka, s katerim ga vključi v projekt. Pri tem sodelujeta izvajalska organizacija in mentor (določi ga izvajalska organizacija), ki uresničujeta razvoj kompetenc in karierno orientacijo dijaka, na tistih področjih, kjer je to relevantno, se upoštevajo tudi cilji Strategije pametne specializacije-S4, hkrati pa se spodbuja sodelovanje s SRIP – Strateškimi razvojno inovacijskimi partnerstvi;
– oblikuje podporno okolje za šole (vodstvo, učitelji), dijaka (smiselno tudi starši), izvajalske organizacije in njihove mentorje za IND za dijaka, ki se ga opredeli z dogovorom o vključitvi med središčem, šolo in dijakom oziroma starši (v nadaljevanju dogovor);
– za sodelovanje pri izdelavi in izvajanju IND vključi šolo, v katero je dijak vpisan, in zagotovi sodelovanje med vključenimi institucijami;
– pripravi letno strokovno srečanje, ki je namenjeno izmenjavi izkušenj, predstavitvam dobrih praks in povezovanju šol z lokalnim okoljem za delo z nadarjenimi; vsako središče jih organizira izmenjaje dvakrat v celotnem obdobju;
– obvezno sodeluje z raziskovalno organizacijo, izbrano na tem javnem razpisu v sklopu 2.
V okviru prvega sklopa javnega razpisa se pričakujejo naslednje vzporedne aktivnosti ostalih vključenih akterjev:
a) Šole:
– na podlagi javnega poziva središča šole prijavijo dijake oziroma dijaka, ki je izkazal visoke dosežke v različnih oblikah dela (raziskovalne naloge, tekmovanja iz znanj …). Šola lahko prijavi dijaka na javni poziv središča tudi izven kohezijske regije, v kateri ima sedež, če je razpisano področje v drugi kohezijski regiji ustreznejše za posameznega dijaka;
– šole s središčem sklenejo dogovor z namenom določitve okvira sodelovanja šole. Šole bodo sodelovale pri razvoju pristopov v inovativnih učnih okoljih (oblikovanje, preizkušanje in implementiranje pedagoških strategij, metod in oblik dela, ki prispevajo k uresničevanju ciljev razpisa, sodelovanje in izmenjava dobrih praks ob podpori izvajalskih organizacij);
– sodelujoči učitelji na šolah koordinirajo delo med središčem in dijakom, mu strokovno pomagajo, informirajo starše, nudijo povratne informacije šolski svetovalni službi, sodelujejo z izbrano raziskovalno organizacijo iz sklopa 2 tega razpisa (sodelujoče učitelje šola prijavi na javnem pozivu skupaj z dijaki).
b) Izvajalske organizacije:
– so lahko različne vrste organizacij, kot npr. društva, zavodi, ustanove, javni zavodi, raziskovalni inštituti, ki lahko neposredno zagotovijo strokovno podporo dijakom glede na področje, na katerem delujejo;
– mentorji v izvajalskih organizacijah, ki jih izbere središče za sodelovanje v projektu, sodelujejo neposredno z izbranim dijakom oziroma zagotavljajo delovno okolje pod pogoji, ki jih opredeli središče na podlagi IND.
Za sklop 1 se v vsakem središču za namen vodenja projekta in koordinacije predvideva 1,5 zaposlitve v obsegu ekvivalenta polne zaposlitve, kar pomeni, da se lahko uveljavlja tudi več zaposlitev v določenem deležu, ki pa skupaj ne smejo presegati 1,5 zaposlitve za polni delovni čas.
Način uveljavljanja posameznih stroškov je podrobneje opredeljen v točki 12.
Sklop 2
Izbrana bo ena raziskovalna organizacija, ki bo sodelovala s središčema, izbranima na tem javnem razpisu v sklopu 1.
V okviru drugega sklopa javnega razpisa se pričakujeta naslednji glavni aktivnosti:
– raziskovalna organizacija bo pripravila strokovne podlage za karierno orientacijo in delo z dijaki, ki so prepoznani kot nadarjeni. Rezultat aktivnosti bosta dva modela dela, in sicer po en za vsako kohezijsko regijo (zagotavljanje ustreznega podpornega okolja), za delo z dijaki, ki so svojo nadarjenost že dokazali, z njima pa se krepi njihov nadaljnji razvoj. Modela bosta na voljo vsem slovenskim šolam in nadarjenim mladim;
– raziskovalna organizacija bo evalvirala način in oblike dela v sklopu 1.
Izbran prijavitelj sklopa 2 bo moral pri izvajanju projekta obvezno sodelovati z izbranima središčema sklopa 1.
Za sklop 2 se predvideva zaposlitev do ekvivalenta polne zaposlitve raziskovalca v raziskovalni organizaciji, kar pomeni, da se lahko uveljavlja tudi več zaposlitev v določenem deležu, ki pa skupaj ne smejo presegati ene zaposlitve za polni delovni čas.
Način uveljavljanja posameznih stroškov je podrobneje opredeljen v točki 12.
2.7 Kazalniki
2.7.1 Kazalnika za sklop 1
Kazalnik učinka
Kazalnik | Enota | Regija | Ciljna vrednost |
Število vključenih dijakov | Število | Vzhod | 736 |
Število vključenih dijakov | Število | Zahod | 652 |
Število vzgojno izobraževalnih zavodov, vključenih v projekte | Število | Vzhod | 37 |
Število vzgojno izobraževalnih zavodov, vključenih v projekte | Število | Zahod | 33 |
Kazalnik učinka bo upravičenec spremljal od začetka izvajanja operacije ter agregirane podatke poročal ministrstvu na letni ravni.
Specifični kazalnik rezultata
Kazalnik | Enota | Regija | Ciljna Vrednost | Čas za dosego |
Delež šol, ki so uspešno izvedle strategije prožnih oblik učenja | % | Vzhod | 85 | 2020 |
Delež šol, ki so uspešno izvedle strategije prožnih oblik učenja | % | Zahod | 85 | 2020 |
Kazalnik meri delež vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki so v okviru operacije uspešno izvedli strategije prožnih oblik učenja. Kazalnik ministrstvo spremlja na ravni specifičnega cilja 10.1.3 OP 2014-2020, na podlagi podatkov prijaviteljev o številu vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki so sprejeli in v učni proces uvedli prožne oblike učenja.
Opomba: v skladu z Operativnim programom za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 bo prijavitelj ali posamezni vzgojno-izobraževalni zavod za doseganje kazalnika ID 10.11 Število vzgojno-izobraževalnih zavodov, vključenih v projekte, v okviru operacije pripravil strategijo (krovno oziroma več področnih), ki se mora tekom izvajanja operacije implementirati na vključenih vzgojno-izobraževalnih zavodih.
2.7.2 Kazalnik za sklop 2
Kazalnik učinka
Kazalnik | Enota | Regija | Ciljna vrednost |
Pripravljen model za delo z nadarjenimi | Število | Vzhod | 1 |
Pripravljen model za delo z nadarjenimi | Število | Zahod | 1 |
Rezultat drugega sklopa sta dva razvita modela za delo z nadarjenimi ob upoštevanju evalvacije aktivnosti obeh središč.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
3.1 Splošni pogoji za prijavitelja za sklop 1
Prijavitelj mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
| Pogoji | Dokazila |
1 | Je vpisan v razvid izvajalcev srednješolskih javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja; | – Pogoj bo preverjen v uradnih evidencah |
2 | Ni prejel in ne prejema javnih sredstev financiranja od drugih subjektov, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa za obdobje 2017–2020; | – Pogoji se bodo preverili v aplikaciji ERAR in v uradnih evidencah – Izjava o izpolnjevanju pogojev |
3 | Ni sofinanciran za isti namen iz sredstev državnega ali lokalnega proračuna; |
4 | Ima na dan oddaje prijave poravnane vse davke in prispevke. |
Prijavitelj izjavo o izpolnjevanju obveznih pogojev priloži k prijavi.
3.2 Splošni pogoji za prijavitelja za sklop 2
Prijavitelj mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
| Pogoji | Dokazila |
1 | Je javna raziskovalna organizacija v RS, ki je vpisana v javno evidenco izvajalcev raziskovalne dejavnosti ARRS (SICRIS); | – Pogoj bo preverjen v uradnih evidencah |
2 | Ni prejel in ne prejema javnih sredstev financiranja od drugih subjektov, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa za obdobje 2017–2020; | – Pogoji se bodo preverili v aplikaciji ERAR in v uradnih evidencah – Izjava o izpolnjevanju pogojev |
3 | Ni sofinanciran za isti namen iz sredstev državnega ali lokalnega proračuna; |
4 | Ima na dan oddaje prijave poravnane vse davke in prispevke. |
Prijavitelj izjavo o izpolnjevanju obveznih pogojev priloži k prijavi.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Formalno popolne prijave, ki izpolnjujejo vse pogoje, bo strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa presodila po merilih za ocenjevanje prijav.
4.1. Izločitvena merila
Za oba sklopa veljajo izločitvena merila. Če bo vsaj eno od meril ovrednoteno kot NE, bo prijava izločena iz procesa nadaljnjega ocenjevanja.
Skladnost z javnim razpisom: Predlog projekta je skladen z namenom in cilji javnega razpisa in zagotavlja doseganje vseh specifičnih ciljev in rezultatov posameznega sklopa. | DA NE (izločitveno merilo) |
Realna izvedljivost: Predlog projekta je izvedljiv, upošteva vse aktivnosti in časovni ter finančni okvir, določen s tem razpisom in razpisno dokumentacijo. | DA NE (izločitveno merilo) |
Ciljne skupine: Izkazovanje ustreznih ciljnih skupin. | DA NE (izločitveno merilo) |
4.2 Merila za izbor upravičencev – sklop 1
Postopek ocenjevanja posameznih prijav bo izveden po naslednjih merilih:
MERILO | VREDNOTENJE | TOČKE | MOŽNO ŠTEVILO TOČK |
1. KAKOVOST PREDLOGA PROJEKTA | 45 |
a. | Vsebinska celovitost predloga projekta za vzpostavitev podpornega okolja za nadarjene | Predlog projekta je pomanjkljiv, aktivnosti so pomanjkljivo predstavljene in se vsebinsko ne dopolnjujejo. | 0 | 15 |
Predlog projekta je deloma utemeljen, aktivnosti so delno ustrezno predstavljene in se vsebinsko le delno dopolnjujejo. | 10 |
Predlog projekta je utemeljen, aktivnosti so ustrezno predstavljene in se vsebinsko ustrezno dopolnjujejo. | 15 |
b. | Inovativnost, razvidno je, da so načrtovane aktivnosti (pedagoške strategije, metode in oblike dela) povezane z inovativnimi učnimi okolji in karierno orientacijo dijaka | Predlog projekta ne vsebuje inovativnih aktivnosti. | 0 | 15 |
Predlog projekta vsebuje do tri inovativne aktivnosti | 10 |
Predlog projekta vsebuje več kot tri inovativne aktivnosti | 15 |
c. | Zagotavljanje trajnosti načrtovanih rezultatov – razviden je načrt aktivnosti po zaključku projekta npr. kako bodo vse vključene organizacije (pristojni javni zavodi za področje razvoja izobraževanja, ministrstvo, pristojno za izobraževanje, strokovni sveti na področju izobraževanja …) sodelovale pri implementaciji modelov, pristopov, strategij v celoten šolski sistem. | Iz načrta projekta ni razvidna trajnost načrtovanih rezultatov. | 0 | 15 |
Iz načrta projekta je deloma razvidna trajnost načrtovanih rezultatov. | 5 |
Iz načrta projekta je v celoti razvidna trajnost načrtovanih rezultatov. | 15 |
2. USPOSOBLJENOST UPRAVIČENCA | 30 |
Strokovne reference prijavitelja na razpisanem vsebinskem področju (upoštevajo se že izvedeni nacionalni in mednarodni projekti s področja vzgoje in izobraževanja, poznavanje področja nadarjenih) | Prijavitelj (od vključno 2012 naprej) nima referenc in izkušenj. | 0 | 30 |
Prijavitelj ima (od vključno 2012 naprej) izkušnje in reference na enem izmed naštetih področij: 1 – področje vodenja projektov, v katerih so sodelovale različne institucije na področju vzgoje in izobraževanja 2 – področje evropske kohezijske politike, 3 – področje dela z nadarjenimi. | 10 |
Prijavitelj ima (od vključno 2012 naprej) izkušnje in reference na dveh izmed naštetih področij: 1 – področje vodenja projektov, v katerih so sodelovale različne institucije na področju vzgoje in izobraževanja 2 – področje evropske kohezijske politike, 3 – področje dela z nadarjenimi. | 20 |
Prijavitelj ima (od vključno 2012 naprej) izkušnje in reference na treh izmed naštetih področij: 1 – področje vodenja projektov, v katerih so sodelovale različne institucije na področju vzgoje in izobraževanja, 2 – področje evropske kohezijske politike, 3 – področje dela z nadarjenimi. | 30 |
3. IZVEDLJIVOST PROJEKTA | 45 |
a. | Aktivnosti projekta za koordinacijo z nadarjenimi dijaki | Aktivnosti projekta niso predstavljene pregledno in v logičnem zaporedju, niso utemeljene, jasne in skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, ni jasen način izvedbe. | 0 | 15 |
Aktivnosti so delno predstavljene in utemeljene, so le delno skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, način izvedbe pa ni dovolj jasen. | 7 |
Aktivnosti so predstavljene pregledno in v logičnem zaporedju, so utemeljene, jasne in skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, prav tako je jasen način izvedbe. | 15 |
b. | Finančni načrt | Finančna konstrukcija ni utemeljena, predlagani stroški niso ustrezni glede na predlagane aktivnosti. | 0 | 15 |
Deloma drži, da je finančna konstrukcija utemeljena, predlagani stroški ustrezni in potrebni za izvedbo projekta. Iz utemeljitve je deloma razvidno, kateri stroški so vključeni in za katere aktivnosti. | 7 |
Finančna konstrukcija je podrobno utemeljena, predlagani stroški so ustrezni in potrebni za izvedbo projekta in relevantni glede na predlagane aktivnosti. Iz utemeljitve je razvidno, kateri stroški so vključeni in za katere aktivnosti. | 15 |
c. | Dodana vrednost na ravni nadarjenega dijaka | Ni razvidno, kakšni bodo rezultati individualnega načrta in kako bodo vplivali na karierno pot dijaka. | 0 | 10 |
Delno je razvidno kakšni bodo rezultati individualnega načrta in kako bodo vplivali na karierno pot dijaka. | 5 |
Razvidno je, kakšni bodo rezultati individualnega načrta in kako bodo vplivali na karierno pot dijaka. | 10 |
d. | Aktivna vloga šol | Aktivnosti ne opredeljujejo aktivne vloge šol pri kandidiranju, sodelovanju ob pripravi in izvedbi individualnih načrtov ter pri razvoju metod dela z nadarjenimi. | 0 | 5 |
Aktivnosti delno opredeljujejo aktivno vlogo šol pri kandidiranju, sodelovanju ob pripravi in izvedbi individualnih načrtov ter pri razvoju metod dela z nadarjenimi. | 3 |
Aktivnosti jasno opredeljujejo aktivno vlogo šol pri kandidiranju, sodelovanju ob pripravi in izvedbi individualnih načrtov ter pri razvoju metod dela z nadarjenimi. | 5 |
| SKUPAJ (vse točke) | | 120 |
4.2 Merila za izbor upravičencev – sklop 2
Postopek ocenjevanja posameznih prijav bo izveden po naslednjih merilih:
MERILO | VREDNOTENJE | TOČKE | MOŽNO ŠTEVILO TOČK |
1. KAKOVOST PREDLOGA PROJEKTA | 45 |
a. | Kakovost predložene analize stanja na razpisanem področju | Analiza stanja na razpisanem področju (na nacionalni in mednarodni ravni) ni narejena. | 0 | 15 |
Analiza stanja je narejena, ne povezuje pa rezultatov preteklih dejavnosti na razpisanem področju (na nacionalni in mednarodni ravni). | 7 |
Analiza stanja celovito povezuje rezultate preteklih dejavnosti na razpisanem področju (na nacionalni in mednarodni ravni), ugotavlja primanjkljaje, predlaga izboljšave in je uporabna za načrtovanje in izvedbo operacije. | 15 |
b. | Inovativnost se navezuje na različna modela zagotavljanja podpornega okolja za nadarjene | Predlog projekta ne vsebuje inovativnih aktivnosti vezanih na podporno okolje za nadarjene. | 0 | 15 |
Predlog projekta delno vsebuje inovativne aktivnosti vezane na podporno okolje za nadarjene. | 7 |
Predlog projekta vsebuje inovativne aktivnosti vezane na podporno okolje za nadarjene. | 15 |
c. | Celovitost povezave prijave z dosedanjimi relevantnimi rezultati dela z nadarjenimi | Iz načrta projekta ni razvidna povezava z relevantni rezultati, izkušnjami in modeli identifikacije in razvijanja nadarjenosti. | 0 | 15 |
Iz načrta projekta je deloma razvidna povezava z relevantnimi rezultati, izkušnjami in modeli identifikacije in razvijanja nadarjenosti. | 7 |
Iz načrta projekta je jasno razvidna povezava z relevantnimi rezultati, izkušnjami, predstavljeni so modeli identifikacije in razvijanja nadarjenosti. | 15 |
2. USPOSOBLJENOST UPRAVIČENCA | 30 |
Strokovne reference prijavitelja na razpisanem vsebinskem področju (upoštevajo se že izvedeni nacionalni in mednarodni projekti s področja vzgoje in izobraževanja, raziskovalne izkušnje pri programih za nadarjene v zadnjih petih letih) | Prijavitelj (od vključno 2012 naprej) nima referenc in izkušenj. | 0 | 30 |
Prijavitelj ima (od vključno 2012 naprej) izkušnje in reference na enem izmed naštetih področij: 1 – raziskovalne reference in izkušnje na področju vodenja projektov s področja vzgoje in izobraževanja, v katerih so sodelovale različne domače in tuje institucij 2 – ima raziskovalne reference in izkušnje s področja dela z nadarjenimi. | 15 |
Prijavitelj ima (od vključno 2012 naprej) izkušnje in reference na obeh izmed naštetih področij 1 – raziskovalne reference in izkušnje na področju vodenja projektov s področja vzgoje in izobraževanja, v katerih so sodelovale različne domače in tuje institucij 2 – ima raziskovalne reference in izkušnje s področja dela z nadarjenimi. | 30 |
3. IZVEDLJIVOST PROJEKTA | 45 |
a. | Aktivnosti projekta | Aktivnosti projekta niso predstavljene pregledno in v logičnem zaporedju, niso utemeljene, jasne in skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, ni jasen način izvedbe. | 0 | 15 |
Aktivnosti so delno predstavljene in utemeljene, so le delno skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, način izvedbe pa ni dovolj jasen. | 7 |
Aktivnosti so predstavljene pregledno in v logičnem zaporedju, so utemeljene, jasne in skladne s pričakovanimi cilji in rezultati, prav tako je jasen način izvedbe. | 15 |
b. | Finančni načrt | Finančna konstrukcija ni utemeljena, predlagani stroški niso ustrezni glede na predlagane aktivnosti. | 0 | 15 |
Deloma drži, da je finančna konstrukcija utemeljena, predlagani stroški ustrezni in potrebni za izvedbo projekta. Iz utemeljitve je deloma razvidno, kateri stroški so vključeni in za katere aktivnosti. | 7 |
Finančna konstrukcija je podrobno utemeljena, predlagani stroški so ustrezni in potrebni za izvedbo projekta in relevantni glede na predlagane aktivnosti. Iz utemeljitve je razvidno, kateri stroški so vključeni in za katere aktivnosti. | 15 |
c. | Dodana vrednost k izvajanju projektov v I. sklopu | Ni izdelan koncept metodologije za spremljanje in evalviranje projekta v I. sklopu. | 0 | 10 |
Deloma je predstavljen koncept metodologije za spremljanje in evalviranje projekta I. sklopa. | 5 |
Predstavljen je koncept metodologije za spremljanje in evalviranje projekta I. sklopa. | 10 |
d. | Trajnost | Projekt nima načrta predlogov aktivnosti po zaključku za diseminacijo rezultatov s ciljem presoje ustreznosti za implementacijo v izobraževalni sistem. | 0 | 5 |
Načrt predlogov aktivnosti po zaključku za diseminacijo rezultatov s ciljem presoje ustreznosti za implementacijo v izobraževalni sistem je le delno razviden. | 3 |
Projekt ima načrt predlogov aktivnosti po zaključku; razvidna je strategija sodelovanja s pristojnimi deležniki (npr. pristojni javni zavodi za področje razvoja izobraževanja, ministrstvo, pristojno za izobraževanje, strokovni sveti na področju izobraževanja) za diseminacijo rezultatov s ciljem presoje ustreznosti za implementacijo v izobraževalni sistem. | 5 |
| SKUPAJ (vse točke) | | 120 |
5. Postopek izbora
5.1 Postopek izbora sklop 1
Zaradi sistemskih ukrepov, pri katerih je pričakovan učinek za celoten sistem vzgoje in izobraževanja, bo za sklop 1 med prijavljenimi projekti, ki izpolnjujejo vse pogoje in ki bodo zadostili izločitvenim merilom, izbrana ena prijava iz KRVS in ena prijava iz KRZS, ki bo dosegla vsaj polovico točk pri vsakem sklopu meril in bo imela med vsemi prijavami iz posamezne regije najvišje število točk.
Najvišje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezen projekt, je 120 točk iz vseh sklopov meril, pri čemer mora prijavitelj pri vsakem posameznem sklopu meril doseči najmanj 50 odstotkov možnih točk.
V primeru, da bi po merilih za izbor dva ali več prijaviteljev doseglo enako število točk, bo izbran tisti prijavitelj, ki s prijavo doseže višje število točk pod sklopom meril »I. Kakovost predloga projekta«. Če dosegajo prijavitelji tudi pod navedenim sklopom meril enako število točk, se izbere tisti, ki ima višje število točk pod sklopom meril »II. Usposobljenost upravičenca«. V primeru, da je število točk še vedno enako, o izbiri odloči žreb. Podrobnejši opis postopka izvedbe žreba je naveden v 25. točki tega razpisa.
Če izbrani prijavitelj v roku, določenim s sklepom o izbiri, ne podpiše pogodbe o sofinanciranju, razpisna komisija predlaga ministru v izbor prijavitelja, ki izpolnjuje vse pogoje in je naslednji uvrščen na prednostnem vrstnem redu.
5.2 Postopek izbora sklop 2
V okviru sklopa 2 bo med prijavljenimi projekti, ki izpolnjujejo vse pogoje in ki bodo zadostili izločitvenim merilom, izbrana ena prijava, ki bo dosegla vsaj polovico točk pri vsakem sklopu meril in bo imela med vsemi prijavitelji najvišje število točk.
Najvišje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezen projekt, je 120 točk iz vseh sklopov meril, pri čemer mora prijavitelj pri vsakem posameznem sklopu meril doseči najmanj 50 odstotkov možnih točk.
V primeru, da bi po merilih za izbor dva ali več prijaviteljev doseglo enako število točk, bo izbran tisti prijavitelj, ki s prijavo doseže višje število točk pod sklopom meril »I. Kakovost predloga projekta«. Če dosegajo prijavitelji tudi pod navedenim sklopom meril enako število točk, se izbere tisti, ki ima višje število točk pod sklopom meril »II. Usposobljenost upravičenca«. V primeru, da je število točk še vedno enako, o izbiri odloči žreb. Podrobnejši opis postopka izvedbe žreba je naveden v 25. točki tega razpisa.
Če izbrani prijavitelj v roku, določenim s sklepom o izbiri, ne podpiše pogodbe o sofinanciranju, razpisna komisija predlaga ministru v izbor prijavitelja, ki izpolnjuje vse pogoje in je naslednji uvrščen na prednostnem vrstnem redu.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ 2.000.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in po posameznih proračunskih letih naslednja:
6.1 Sklop 1 (skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev znaša največ 1.750.000,00 EUR)
– za proračunsko leto 2017: 205.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 108.650,00 EUR, od tega:
– 86.920,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 21.730,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 96.350,00 EUR, od tega:
– 77.080,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 19.270,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %).
– za proračunsko leto 2018: 510.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 270.300,00 EUR, od tega:
– 216.240,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 54.060,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja -14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 239.700,00 EUR, od tega:
– 191.760,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 47.940,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2019: 510.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 270.300,00 EUR, od tega:
– 216.240,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 54.060,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 239.700,00 EUR, od tega:
– 191.760,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 47.940,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2020: 525.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 278.250,00 EUR, od tega:
– 222.600,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 55.650,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 246.750,00 EUR, od tega:
– 197.400,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 49.350,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %).
6.2 Sklop 2 (skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev znaša največ 250.000,00 EUR)
– za proračunsko leto 2017: 55.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 29.150,00 EUR, od tega:
– 23.320,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 5.830,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 25.850,00 EUR, od tega:
– 20.680,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 5.170,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2018: 70.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 37.100,00 EUR, od tega:
– 29.680,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 7.420,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 32.900,00 EUR, od tega:
– 26.320,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 6.580,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2019: 70.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 37.100,00 EUR, od tega:
– 29.680,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 7.420,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 32.900,00 EUR, od tega:
– 26.320,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 6.580,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2020: 55.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 29.150,00 EUR, od tega:
– 23.320,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 5.830,00 EUR s PP 150046 – Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 25.850,00 EUR, od tega:
– 20.680,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 5.170,00 EUR s PP150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z- slovenska udeležba (20,00 %).
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
7. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga), nastale od dne objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije do dne 30. 9. 2020.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije do dne 31. 10. 2020.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
9. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
– besedilo: Javni razpis za izbor operacij »Spodbujanje prožnih oblik učenja in podpora kakovostni karierni orientaciji za nadarjene«
– Navodila za prijavo
– Ocenjevalni list po sklopih (Ocenjevalni list za sklop 1 in Ocenjevalni list za sklop 2)
– Prijavnica za projekt po sklopih (Prijavnica za sklop 1 in Prijavnica za sklop 2)
– Priloge k prijavnici (Finančni načrt, Izjava prijavitelja)
– Vzorec pogodbe o sofinanciranju
– Obrazec za oddajo prijave
– Seznam kazalnikov
– Statistične regije RS
– Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij EKP v programskem obdobju 2014–2020 s prilogami
– Navodila OU o upravičenih stroških za sredstva EKP v programskem obdobju 2014–2020
– Priročnik za uporabo IS e-MA
Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani ministrstva: http://www.mizs.gov.si/:
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce ter dokazila:
– Prijavnica za projekt
– Finančni načrt
– Izjava prijavitelja.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
10. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EUza kohezijsko politiko: 80,00 %
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 20,00 %
11. Delež prispevka EU: delež prispevka EU je 80,00 %.
12. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške, izjeme so določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju.
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa po sklopih so:
Za sklop 1:
– stroški plač zaposlenih na operaciji,
– prispevki delodajalcev za socialno varnost,
– stroški za službena potovanja,
– stroški storitev zunanjih izvajalcev:
– delo po pogodbi o opravljanju storitev
– delo po podjemni pogodbi
– delo po avtorski pogodbi
– delo preko študentskega servisa
– drugi stroški storitev zunanjih izvajalcev
– stroški informiranja in komuniciranja
– stroški organizacije in izvedbe konferenc, seminarjev in simpozijev (npr. stroški za izvedbo zaključne konference, stroški najema prostorov in opreme, stroški brezalkoholnih pijač in prigrizkov na seminarjih oziroma usposabljanjih …)
– stroški izdelave ali nadgradnje spletnih strani
– stroški oglaševalskih storitev in stroški objav
– stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv
– drugi stroški informiranja in komuniciranja
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih stroškov osebja,
– davek na dodano vrednost.
Posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje: znesek posrednega stroška v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje se izračuna od vrednosti stroškov plač zaposlenih na operaciji, prispevkov delodajalcev za socialno varnost in stroškov osebja zunanjih izvajalcev (strošek dela po avtorski in podjemni pogodbi in stroški dela preko študentskega servisa, v osnovo za izračun pavšalnega financiranja sodi le dejanski strošek opravljenega dela, brez potnih stroškov).
Stroški plač in povračil v zvezi z delom (stroški plač, prispevki delodajalcev za socialno varnost, stroški za službena potovanja) so namenjeni zgolj za zaposlene na središču.
Stroški izvajalskih organizacij (stroški dela mentorjev, materialni in drugi stroški, ki nastanejo z vključitvijo dijaka v projekt) se povrnejo v okviru stroškov zunanjih izvajalcev.
Za stroške zunanjih izvajalcev določilo v Navodilih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij EKP v programskem obdobju 2014–2020, da stroški zunanjih izvajalcev (skupaj z DDV) v okviru posamezne operacije ne smejo presegati 20 % skupnih upravičenih stroškov operacije, ne velja.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v tč. 3 in 4 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 in tč. 2 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
Pri uveljavljanju upravičenega stroška davka na dodano vrednost (DDV) mora izbrani prijavitelj pred podpisom pogodbe o sofinanciranju pridobiti in predložiti potrdilo pristojnega finančnega urada. Pogoji glede upravičenosti stroška davka na dodano vrednost so navedeni v tč. 2.6 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila in razpisni dokumentaciji (tč. 3.3.5 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018, lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. v roku najkasneje 180 dni po prejemu predplačila. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju obdobju 180 dni dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju 180 dni. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je potrebno pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
Za sklop 2:
– stroški plač zaposlenih na operaciji,
– prispevki delodajalca za socialno varnost,
– stroški za službena potovanja,
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih stroškov osebja.
Posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje: znesek posrednega stroška v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje se izračuna od vrednosti stroškov plač zaposlenih na operaciji in prispevkov delodajalca za socialno varnost.
Stroški plač in povračil v zvezi z delom (stroški plač, prispevki delodajalcev za socialno varnost, stroški za službena potovanja) so namenjeni zgolj za zaposlene na raziskovalni organizaciji.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v tč. 3 in 4 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 in tč. 2 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018, lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. v roku najkasneje 180 dni po prejemu predplačila. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju obdobju 180 dni dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju 180 dni.
13. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, v kolikor so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020.
14. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju in obveščanju javnosti upoštevati 115. in 116. člen Uredbe (EU) št. 1303/2013 in veljavna Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo.
V skladu s 140. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 bo moral upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končane operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni potrebno evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi). Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev in vračljive podpore, za katere pa bo upravičenec dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
V kolikor se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi Navodili organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 125. členu Uredbe (EU) št. 1303/2013 za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila) in Smernicami za določanje finančnih popravkov pri izdatkih, financiranih s strani Unije v okviru deljenega upravljanja, ki jih izvede Komisija zaradi neskladnosti s pravili o javnih naročilih (dostopne na http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/cocof/2013/cocof_13_9527 _annexe_sl.pdf), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. 7. 2006 oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
17. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 ter 7. in 8. členom Uredbe (EU) št. 1304/2013
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 ter 7. in 8. členom Uredbe (EU) št. 1304/2013.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB2 in 117/06 – ZDavP-2, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013.
19. Zahteve glede spremljanja neto prihodkov operacije
Upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati neto prihodke operacije skladno s 65. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013. Prihodke je potrebno evidentirati in spremljati na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar bo možen ločen izpis iz računovodskih evidenc. Če se bodo pri izvajanju operacije ustvarili neto prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
Prihodke, ki nastajajo tekom izvajanja operacije, pa je potrebno upoštevati že pri zahtevku za izplačilo, saj se ustvarjeni neto prihodki odbijejo od zahtevanega zneska. Poračun se izvede najkasneje ob predložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo. O neto prihodkih, ki nastajajo med izvajanjem operacije, je upravičenec dolžan poročati sproti, med izvajanjem operacije.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013, 5. in 19. členom Uredbe (EU) št. 1304/2013 dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Kazalniki, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja operacije, so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji (tč.11. Navodil za prijavo na javni razpis).
21. Omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013: ni relevantno.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bila odobrena, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 29. 9. 2017 do 12. ure. Vloga mora biti v celoti v enem pisnem izvodu skupaj z vsemi obrazci in v enem elektronskem izvodu (na CD-ju ali USB ključku), v zaprti ovojnici, opremljena z obrazcem z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Spodbujanje prožnih oblik učenja in podpora kakovostni karierni orientaciji za nadarjene«, ki je del razpisne dokumentacije, z navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja. V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo najkasneje zadnji dan roka za oddajo vlog oddane priporočeno na naslov: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana ali oddane v vložišče ministrstva najkasneje na zadnji dan roka do 12. ure.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
25. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje minister za izobraževanje, znanost in šport ali od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog predvidoma ne bo javno in bo izvedeno v roku 8 dni od izteka roka za dostavo prijav v prostorih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, Ljubljana.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v Navodilih za prijavo na javni razpis, točka 9.
V primeru, da bo o izbiri odločal žreb, mu lahko prisostvujejo tudi prijavitelji, o katerih se bo odločalo o pravici do sofinanciranja in bodo o tem pisno obveščeni. Komisijo za izvedbo postopka javnega razpisa, ki nadzira žrebanje, in osebo, ki vodi žrebanje, imenuje predsednik komisije izmed članov komisije. Žrebanje se opravi v prostorih ministrstva. Evidenčne številke prijav se izpiše na prepognjene listke, ki se jih zapre v škatlo. Oseba, ki vodi žrebanje, vleče listke iz škatle in javno pove izžrebano evidenčno številko vloge ter izžrebani listek takoj odda komisiji. O žrebanju se napravi zapisnik, ki ga podpišejo člani komisije, ki nadzirajo žrebanje, oseba, ki je vodila žrebanje in prijavitelji, če so prisotni.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe in Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
26. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od izteka roka za oddajo vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
27. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, http://www.mizs.gov.si/si/javne_objave_in_razpisi/javni_razpisi/.
Za dodatne informacije lahko pokličete Urško Pančur na tel. 01/478-46-75 ali pišete na elektronski naslov urska.pancur@gov.si.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport