Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 – odl. US, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09, 14/10 – odl. US, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 14/13 – popr., 101/13 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRA1617) in 16. člena Statuta Občine Braslovče (Uradni list RS, št. 69/12 in 22/17) je Občinski svet Občine Braslovče na 21. redni seji dne 24. 1. 2018 sprejel
o proračunu Občine Braslovče za leto 2018
1. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Občino Braslovče za leto 2018 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v eurih |
Skupina/ Podskupina kontov | Besedilo | Proračun leta 2018 |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 4.599.526 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 4.323.316 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 3.612.291 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 3.200.911 |
| 703 Davki na premoženje | 307.910 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 103.470 |
| 706 Drugi davki | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 711.025 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 386.535 |
| 711 Takse in pristojbine | 6.000 |
| 712 Denarne kazni | 2.800 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 9.800 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 305.890 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 22.000 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 13.000 |
| 721 Prihodki od prodaje zalog | 0 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev | 9.000 |
73 | PREJETE DONACIJE (730+731) | 0 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 0 |
| 731 Prejete donacije iz tujine | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI (740) | 254.210 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 223.790 |
| 741 Prejeta sredstva iz državne. proračuna iz sredstev proračuna EU | 30.420 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 5.038.424 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 1.414.528 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 354.777 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 56.215 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 942.636 |
| 403 Plačila domačih obresti | 20.900 |
| 409 Rezerve | 40.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 1.646.821 |
| 410 Subvencije | 93.200 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 1.104.800 |
| 412 Transferi neprofitnim org. in ustanovam | 156.911 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 291.910 |
| 414 Tekoči transferi v tujino | 0 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 1.561.863 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 1.561.863 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 415.212 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski upor. | 381.312 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 33.900 |
III. | PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ I.-II. | –438.898 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
75 IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
44 V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | |
| 440 Dana posojila | |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev | |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah j.p. | |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
50 VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 589.311 |
| 500 Domače zadolževanje | 589.311 |
55 VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 191.449 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 191.449 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V-VIII.) | –41.036 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 397.862 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 438.898 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
| 9009 Splošni sklad za drugo (ocena) | 50.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletnih straneh Občine Braslovče.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta (varianta: proračunske postavke – podkonta).
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva (prihodki od najemnin za stanovanja, prihodki od prodaje stanovanjskih objektov in stanovanj), prihodki od koncesijskih dajatev za gozdove, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prispevek za priključitev na javni kanalizacijski sistem, prihodki od koncesijskih dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda in druge predpisane namenske dajatve.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov in izdatkov poveča obseg proračuna.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan do višine 40 %.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2018 in o njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZFJ.
V proračunsko rezervo občine se v letu 2018 izloči 20.340,00 EUR, oziroma največ do 1,5 % prejemkov proračuna. Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZFJ župan in o tem s pisnim poročilom obvešča občinski svet ob polletnem poročilu in na koncu leta z zaključnim računom.
Med odhodki proračuna so planirana sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini 20.000,00 EUR. Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2018 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 500,00 EUR.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2018 lahko zadolži do višine 589.311,00 eurov.
Pravne osebe javnega sektorja na ravni Občine Braslovče (javni zavodi, javna podjetja in javni skladi, katerih ustanoviteljica je občina), se v letu 2018 ne smejo zadolževati, prav tako Občina Braslovče v letu 2018 ne bo izdajala poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2019)
V obdobju začasnega financiranja Občine Braslovče v letu 2019, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410/1/2018
Braslovče, dne 24. januarja 2018
Branimir Strojanšek l.r.