Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 1/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 110/11 – ZDIU12, 46/13 – ZIPRS1314-A, 101/13, 101/13 – ZIPRS1415, 38/14 – ZIPRS1415-A, 14/15 – ZIPRS1415-D, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 80/16 – ZIPRS1718 in 71/17 – ZIPRS1819) in 107. člena Statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 55/10) je Občinski svet Občine Slovenska Bistrica na 20. redni seji dne 20. 2. 2018 sprejel
o proračunu Občine Slovenska Bistrica za leto 2018
S tem odlokom se za Občino Slovenska Bistrica za leto 2018 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna, posebnosti upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
Sekcija/Podsekcija/K2/K3 | Proračun 2018 v € |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 25.025.050 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 20.227.783 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 17.840.883 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 15.257.383 |
703 | Davki na premoženje | 2.071.500 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 512.000 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 2.386.900 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 1.581.770 |
711 | Takse in pristojbine | 20.500 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 30.100 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 162.770 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 591.760 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 944.960 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 944.960 |
73 | PREJETE DONACIJE | 12.000 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 12.000 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 3.580.990 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.503.011 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 2.077.979 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | 259.317 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij | 259.317 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 28.148.665 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 5.300.124 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 1.406.365 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 216.625 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 3.014.571 |
403 | Plačila domačih obresti | 184.702 |
409 | Rezerve | 477.861 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 10.783.345 |
410 | Subvencije | 159.000 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 5.931.300 |
412 | Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 844.799 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 3.848.246 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 11.144.659 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 11.144.659 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 920.537 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 365.500 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 555.037 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. – II.) | –3.123.615 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPIT. DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500+501) | 1.320.000 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 1.320.000 |
500 | Domače zadolževanje | 1.320.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 1.481.854 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 1.481.854 |
550 | Odplačila domačega dolga | 1.481.854 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –3.285.469 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –161.854 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 3.123.615 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH KONEC PRETEKLEGA LETA | 3.285.469 |
Posebni del proračuna je sestavljen iz finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov (Občinski svet, Župan, Nadzorni odbor, Občinska uprava, Skupni organ OU, Medobčinski inšpektorat in redarstvo ter krajevne skupnosti), ki so razdeljeni po področjih proračunske porabe, glavnih programih in podprogramih, predpisanimi s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogrami so razdeljeni po proračunskih postavkah, te pa po kontih in podkontih, določenimi s predpisanim kontnim načrtom.
Priloga k temu odloku so: splošni del proračuna, posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov, načrt razvojnih programov, obrazložitve, ki zajemajo obrazložitve splošnega dela proračuna, posebnega dela proračuna ter obrazložitve načrta razvojnih programov s prilogami, letni načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem, letni načrt pridobivanja nepremičnin in premičnin ter kadrovski načrt.
Načrt razvojnih programov, ki ga sestavljajo projekti, odraža razvojno politiko občine na področju investicijskih izdatkov občine in državnih pomoči za naslednja štiri leta (od 2018 do 2021).
Odlok je objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije na nivoju podskupin kontov, priloge k odloku pa so objavljene na uradni spletni strani Občine Slovenska Bistrica.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 60. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 9/11 in 83/12),
– izvirni prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (v nadaljevanju krajevne skupnosti), ki so namenski in so namenjeni posamezni krajevni skupnosti za točno določen namen v njenem finančnem načrtu,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov na odlagališčih (Uradni list RS, št. 14/14), ki se porabi za namen, določen v zakonu, ki ureja financiranje občin,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (Uradni list RS, št. 80/12 in 98/15), ki se porabi za namen, določen v zakonu, ki ureja financiranje občin,
– komunalni prispevek, ki se lahko porabi le za gradnjo komunalne opreme, skladno z NRP občine,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o razporeditvah in prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Svet posamezne krajevne skupnosti odloča o razporeditvah in prerazporeditvah pravic porabe znotraj finančnega načrta svoje krajevne skupnosti med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun ali rebalans proračuna.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in konec leta z Zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji. Polletno poročilo in zaključni račun proračuna Občine Slovenska Bistrica se v zakonskem roku objavi na uradni spletni strani Občine Slovenska Bistrica.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2019 70 % navedenih pravic porabe in
– ostalih prihodnjih letih 30 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih porabnikov ter odobrenih projektov, ki so sofinancirani s strani EU.
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov.
Svet posamezne krajevne skupnosti lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov znotraj finančnega načrta svoje krajevne skupnosti.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. Proračunska rezerva se v letu 2018 oblikuje v višini največ 228.861 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem obvešča občinski svet.
Kot proračunski sklad deluje tudi proračunski stanovanjski sklad Občine Slovenska Bistrica. V proračunski stanovanjski sklad se v letu 2018 namenijo sredstva v višini največ 169.000 €. Sredstva se v sklad izločajo v višini, ki je potrebna za poravnavo obveznosti sklada, vendar največ do višine 169.000 €. O porabi sredstev proračunskega stanovanjskega sklada odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2018 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 210 €.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
Župan sprejme letni načrt pridobivanja in razpolaganja za nepremičnino oziroma sklop nepremičnin ter za nepremičnino oziroma sklop nepremičnin, za katere občina uveljavlja predkupno pravico do vrednosti 9.000 €.
Za nepremičnine iz prejšnjega odstavka je župan pooblaščen tudi za podpis pogodbe.
Posamično premično premoženje nad vrednostjo 5.000 € je potrebno uvrstiti v letni načrt razpolaganja.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
V letu 2018 se občina lahko zadolži do višine 1.320.000 €, za investicije, predvidene v proračunu.
O obsegu poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Slovenska Bistrica, v vsakem posamičnem primeru odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Sredstva, razporejena v času začasnega financiranja v letu 2018 do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2018.
V obdobju začasnega financiranja Občine Slovenska Bistrica v letu 2019, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 9000-2/2018-0203-4
Slovenska Bistrica, dne 20. februarja 2018
Občine Slovenska Bistrica
dr. Ivan Žagar l.r.