Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 14/10 in 84/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) in Statuta Občine Bovec (Uradni list RS, št. 72/06 in 89/10) je Občinski svet Občine Bovec na 25. redni seji dne 22. 2. 2018 sprejel
o proračunu Občine Bovec za leto 2018
S tem odlokom se za Občino Bovec za leto 2018 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov. Določa se v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 5.707.422,76 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 4.490.874,00 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 3.676.359,00 |
700 | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 2.910.544,00 |
703 | DAVKI NA PREMOŽENJE | 348.915,00 |
704 | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 416.800,00 |
706 | DRUGI DAVKI | 100,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 814.515,00 |
710 | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 660.035,00 |
711 | TAKSE IN PRISTOJBINE | 5.700,00 |
712 | DENARNE KAZNI | 7.050,00 |
713 | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 71.930,00 |
714 | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 69.800,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 662.439,76 |
720 | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 437.347,95 |
722 | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEEOPR. DOLG. SREDSTEV | 225.091,81 |
73 | PREJETE DONACIJE (730+731) | 1.500,00 |
730 | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 1.500,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 552.609,00 |
740 | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 552.609,00 |
741 | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽ. PRORAČ. IZ SRED. PRORAČ. EU | |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | 0,00 |
782 | PREJETA SRED. IZ PROR. EU – ZA STRUKTURNO POLITIKO | |
787 | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ | |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 6.916.089,85 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 1.804.986,09 |
400 | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 402.620,34 |
401 | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 66.252,38 |
402 | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 1.300.899,37 |
403 | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 32.814,00 |
409 | SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE | 2.400,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 1.658.183,66 |
410 | SUBVENCIJE | 60.742,80 |
411 | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 588.140,00 |
412 | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZAC. IN USTANOVAM | 182.760,00 |
413 | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 826.540,86 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 3.174.811,10 |
420 | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 3.174.811,10 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 278.109,00 |
431 | INVES. TRANSF. PRAV. IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PR. POR. | 17.400,00 |
432 | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 260.709,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.–II.) (prih.-odhod.) | –1.208.667,09 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751) | 36.640,00 |
750 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 36.640,00 |
751 | PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 0,00 |
441 | POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
442 | PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREM. KAPITAL. DELEŽEV (IV.-V.) | 36.640,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 333.154,00 |
500 | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 333.154,00 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 295.268,62 |
550 | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 295.268,62 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE SREDSTEV NA RAČUNIH) | –1.134.141,71 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII:) | 37.885,38 |
XI. | NETO FINANCIRANJE | –1.208.667,09 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČ. OB KONCU PRET. LETA | 1.134.652,06 |
Sestavni deli Odloka o proračunu Občine Bovec za leto 2018 so: |
a. | Splošni del proračuna |
| Bilanca prihodkov in odhodkov po ekonomski klasifikaciji |
| Račun finančnih terjatev in naložb |
| Račun financiranja |
b. | Bilanca odhodkov – po programski klasifikaciji javno finančnih izdatkov |
| izdatki razporejeni po področjih proračunske porabe, glavnih programih in podprogramih |
c. | Načrt razvojnih programov |
d. | Kadrovski načrt |
Letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim in premičnim premoženjem se sprejema samostojno. |
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena in prvem odstavku 80. člena Zakona o javnih financah (v nadaljnjem besedilu: ZJF), tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse, ki se namenijo za sofinanciranje nakupa gasilskih vozil ter gasilske zaščitne in reševalne opreme v gasilskih enotah;
2. prihodki turistične takse, ki se namenijo za izvajanje dejavnosti in storitev spodbujanja razvoja turizma;
3. prihodki iz naslova pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, ki se namenijo za vzdrževanje gozdnih cest;
4. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov;
5. prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda;
6. transferni prihodki iz državnega proračuna in proračuna Evropske unije za sofinanciranje posameznih projektov;
7. prihodki iz naslova koncesijske dajatve od posebnih iger na srečo, ki se namenijo za ureditev prebivalcem prijaznejšega okolja in za turistično infrastrukturo;
8. izvirni prihodki krajevnih skupnosti, ki se namenijo za financiranje izdatkov, predvidenih v finančnih načrtih krajevnih skupnosti;
9. prihodki od komunalnih prispevkov, ki se namenijo za gradnjo komunalne opreme;
10. prihodki iz naslova poslovnega najema gospodarske javne infrastrukture, ki se namenijo za obnovitvene in razširitvene investicije v gospodarsko javno infrastrukturo;
11. prihodki iz naslova koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki se namenijo za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire;
12. prihodki iz naslova koncesijske dajatve za posek in prodajo lesa, ki se namenijo za izvajanje ukrepov za gradnjo infrastrukture lokalnega pomena.
Prihodki iz naslova okoljskih dajatev iz 4. in 5. točke prejšnjega odstavka se lahko porabijo za:
1. gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi s predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov, in
2. zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Namenska sredstva, ki niso porabljena v tekočem letu, razen sredstev, ki jih neposredni uporabnik doseže z lastno dejavnostjo, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvi pravic porabe med posameznimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2016 in o njegovi realizaciji.
Uporabniki sredstev proračuna so dolžni uporabljati dodeljena sredstva le za namene, ki so opredeljeni v proračunu.
Župan mora v primeru, da je ugotovljena neracionalna poraba dodeljenih sredstev pri posameznem proračunskem porabniku, začasno (s soglasjem občinskega sveta pa dokončno) ustaviti financiranje posamezne proračunske postavke.
Uporabniki na račun občinskega proračuna ne smejo prevzemati obveznosti, ki bi presegale z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Uporabnik sredstev proračuna lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu za tekoče leto in predvidene obveznosti v načrtu razvojnih programov za naslednja leta.
O uvrstitvi novih projektov v veljavni načrt razvojnih programov odloča občinski svet na podlagi potrjenega Dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP).
Župan je pooblaščen za potrjevanje investicijske dokumentacije projektov, ki so že uvrščeni v načrt razvojnih programov.
Župan lahko spremeni vrednost projektov v načrtu razvojnih programov katerih vrednost se spremeni do 20 %.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se v načrt razvojnih programov uvrstijo z uveljavitvijo proračuna za tekoče leto.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje.
Poraba sredstev za opravljene naloge na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo, izstavljenega računa, zahtevka oziroma sklepa župana ali naloga za izplačilo, ki ga odobri župan.
Vsi proračunski uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije, skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
Pravni posli krajevnih skupnosti, ki jih sklene krajevna skupnost brez predhodnega soglasja župana, so nični. Ne glede na določilo prejšnjega odstavka lahko krajevna skupnost veljavno sklepa pravne posle in prevzema obveznosti brez predhodnega soglasja župana, vendar le v okviru svoje dejavnosti in le do višine sredstev, ki so za posamezne namene zagotovljena v njenem finančnem načrtu.
Sredstva proračunske rezerve občine, ki deluje kot proračunski sklad, se lahko oblikujejo največ v višini 1,5 % prejemkov proračuna.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem obvešča občinski svet v okviru zaključnega računa proračuna.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
Župan lahko dolžniku do višine 420,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi neizterljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati. Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Občina se lahko dolgoročno zadolži za izvedbo razvojnih programov, ki jih potrdi občinski svet. Pogodbe o dolgoročnem zadolževanju se lahko podpiše ob predhodnem pisnem soglasju ministrstva, pristojnega za finance, pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja financiranje občin.
Javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Bovec, se smejo zadolževati le s soglasjem Občinskega sveta Občine Bovec, in sicer: javni zavodi največ do višine 100.000,00 EUR, javna podjetja pa največ do višine 600.000,00 EUR.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se občina lahko likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5 % zadnjega sprejetega proračuna. Dolg iz tega naslova mora občina odplačati do konca proračunskega leta, to je do 31. 12. 2018.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Bovec v letu 2018, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-01/2017-3
Bovec, dne 22. februarja 2018
Valter Mlekuž l.r.