Uradni list

Številka 23
Uradni list RS, št. 23/2018 z dne 6. 4. 2018
Uradni list

Uradni list RS, št. 23/2018 z dne 6. 4. 2018

Kazalo

987. Odlok o javno-zasebnem partnerstvu za izgradnjo Vrtca Bitnje, stran 3486.

  
Na podlagi 36. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15), Uredbe o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 102/11, 18/12, 24/12, 64/12, 2/13, 89/14 in 91/15 – ZJN-3, 51/17) in Statuta Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 71/16) je Mestni svet Mestne občine Kranj na 36. seji dne 28. 3. 2018 sprejel
O D L O K 
o javno-zasebnem partnerstvu za izgradnjo Vrtca Bitnje (v nadaljevanju: Odlok)
I. UVODNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
S tem aktom Mestna občina Kranj (odslej: javni partner) ugotavlja javni interes za izvedbo projekta izgradnje Vrtca Bitnje v obliki javno-zasebnega partnerstva v skladu s svojimi zakonskimi pristojnostmi in določa način podelitve javno-zasebnega partnerstva za gradnjo in vzdrževanje objekta Vrtec Bitnje, Zgornje Bitnje 266, 4209 Žabnica v Mestni občini Kranj ter določa pogoje za oddajo javno-zasebnega partnerstva.
Odlok določa predvsem:
1. dejavnost, ki je predmet javno-zasebnega partnerstva, obveznosti iz naslova projekta in območje izvajanja,
2. pogoje, ki jih mora izpolniti zasebni partner,
3. splošne pogoje za izvajanje pogodbe javno-zasebnega partnerstva,
4. začetek in čas trajanja pogodbe javno-zasebnega partnerstva,
5. način financiranja javno-zasebnega partnerstva,
6. način podelitve javno-zasebnega partnerstva,
7. nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva,
8. prenehanje javno-zasebnega partnerstva in
9. druge pogoje za izvajanje javno-zasebnega partnerstva.
Javni interes za izvedbo projekta v okviru javno-zasebnega partnerstva se ugotavlja na sledečih podlagah:
a. Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US);
b. Zakon o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 – ZIUZGK, 36/10, 62/10 – ZUPJS, 94/10 – ZIU, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 55/17);
c. Statut Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 71/16);
d. Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca (Uradni list RS, št. 73/00, 75/05, 33/08, 126/08, 47/10, 47/13, 74/16 in 20/17);
e. Strategija razvoja Slovenije (SRS);
f. Kurikulum za vrtce;
g. Operativni program za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020;
h. Nacionalni energetski program Slovenije za obdobje 2010 do 2030: »aktivno ravnanje z energijo«.
II. VSEBINA IN PREDMET JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
2. člen 
(predmet) 
Predmet javno-zasebnega partnerstva je izgradnja in vzdrževanje Vrtca Bitnje, ki se nahaja na parcelni št. 1515/4, k.o. Bitnje.
3. člen 
(izvedba projekta) 
Za potrebe realizacije projekta bo javni partner prenesel na zasebnega partnerja stavbno pravico. Po prenehanju razmerja javno-zasebnega partnerstva stavbna pravica ugasne.
4. člen 
(uporabniki) 
Primarni uporabnik Vrtca Bitnje je Javni zavod Kranjski Vrtci.
V obsegu in na način, ki ne posega v nemoteno izvajanje osnovne dejavnosti uporabnika iz predhodnega odstavka, je dopustna uporaba Vrtca Bitnje s strani zasebnega partnerja za namen oddaje prostorov drugim uporabnikom.
5. člen 
(organizacijska zasnova javno-zasebnega partnerstva)
Javno zasebno partnerstvo se izvede v javno-naročniški obliki.
Pri izvedbi postopka izbora zasebnega partnerstva se upoštevajo pravila javno-naročniške zakonodaje.
III. NAČIN FINANCIRANJA 
6. člen 
(financiranje) 
Javno-zasebno partnerstvo se financira z zaračunavanjem uporabnine primarnemu in drugim uporabnikom. Način in dinamiko obračuna se natančneje opredeli s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
IV. OBVEZNOSTI JAVNEGA IN ZASEBNEGA PARTNERJA 
7. člen 
(obveznosti javnega partnerja) 
Javni partner se zaveže v okviru projekta podeliti stavbno pravico na zemljišču potrebnem za realizacijo projekta in upravičenja/pooblastila za izvedbo gradnje, kar se šteje kot vložek javnega partnerja.
8. člen 
(obveznosti zasebnega partnerja) 
Zasebni partner prevzema obveznost rušitve obstoječega in izgradnje novega objekta skladno s projektno dokumentacijo in gradbenim dovoljenjem, kar vse pridobi zasebni partner sam ob sodelovanju javnega partnerja, ter po terminskim načrtom, kot bo dogovorjeno v postopku izbire zasebnega partnerja.
Zasebni partner bo moral v celoti zagotoviti financiranje projekta, kar vključuje poleg stroškov rušitve obstoječega in izgradnje novega objekta tudi stroške pridobitve gradbenega dovoljenja, ev. kasnejšega preprojektiranja, pridobitev upravnih dovoljenj kot npr.: PID, energetska izkaznica, pravnomočno uporabno dovoljenje, geodetski posnetek, vpis v zemljiško knjigo, vpis novozgrajenega objekta v register stavb oziroma druga dovoljenja potrebna za prevzem in delovanje zgrajenega objekta vrtca.
V. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI ZASEBNI PARTNER 
9. člen 
(pogoji) 
Zasebni partner mora za podelitev in opravljanje javno-zasebnega partnerstva izpolnjevati naslednje pogoje:
– da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet javno-zasebnega partnerstva,
– da pripravi in predloži tehnični elaborat, iz katerega izhaja njegova usposobljenost,
– da pripravi in predloži program izvajanja projekta za čas trajanja pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, iz katerega izhaja, da zagotavlja kvalitetno storitev za uporabnike,
– da ima zadostne izkušnje in reference pri opravljanju dejavnosti, ki je predmet javno-zasebnega partnerstva,
– da razpolaga z zadostnimi strokovnimi kadri in drugimi potenciali, potrebnimi za izvajanje javno-zasebnega partnerstva,
– da pripravi in predloži ceno in strukturo cene za ves čas trajanja javno-zasebnega partnerstva,
– da upošteva prednost zagotavljanja javnega interesa pri izvajanju javno-zasebnega partnerstva na dolgi rok, pred pridobivanjem dobička v vložena sredstva,
– da poda pisno izjavo, da bo sklenil zavarovanje odgovornosti za škodo povzročeno javnemu partnerju, uporabnikom ali tretji osebi, ki jo bo pri opravljanju ali v zvezi z izvajanjem javno-zasebnega partnerstva povzročil zasebni partner sam ali kdo drug, ki bo delal v njegovem imenu,
– da poda pisno izjavo, da bo v primeru, da bo izbran, sprejel vse obveznosti iz tega akta in pogoje iz razpisne dokumentacije,
– da predloži garancijo za kontinuirano in kvalitetno izvajanje javno-zasebnega partnerstva,
– da komunicira v slovenskem jeziku in da uporablja tehnične normative in standarde, ki so v veljavi v Republiki Sloveniji, oziroma predpise mednarodnih organizacij, katerih uporabo Republika Slovenija priznava,
– in druge pogoje, določene v razpisni dokumentaciji.
VI. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
10. člen 
(pogoji) 
Pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja se uredijo s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu. Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu mora biti sklenjena na način, ki zagotavlja uravnoteženo izvajanje javno-zasebnega partnerstva in na način, ki zagotavlja, da vsak izmed partnerjev prevzema tista poslovna tveganja, ki jih najlažje obvladuje.
Zasebni partner mora s pogodbo prevzeti operativno tveganje financiranja celotnega projekta javno-zasebnega partnerstva, tveganje projektiranja, tveganje gradnje in iz nje izhajajoča tveganja ter operativno tveganje, kar zajema tveganje, ki je posledica izpostavljenosti tržnim nepredvidljivostim in je povezano s povpraševanjem in/ali zagotavljanjem razpoložljivosti ustreznih prostorov.
Javni partner mora s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu vzpostaviti mehanizme, s katerimi zagotovi učinkovito zavarovanje javnega interesa.
Pri izvajanju javno-zasebnega partnerstva mora zasebni partner:
– zagotavljati uporabnikom kontinuirano in kvalitetno opravljanje storitev ter nemoteno izvajanje dejavnosti uporabnikov,
– izvajati storitve tako, da se zagotovi upoštevanje zahtev javnega partnerja, ki jih poda v javnem interesu, in potrebe uporabnikov,
– upoštevati tehnične, strokovne, organizacijske in druge standarde ter normative za opravljanje javno-zasebnega partnerstva,
– predložiti javnemu partnerju polletno poročilo o izvajanju javno-zasebnega partnerstva,
– na zahtevo javnega partnerja ali pristojne inšpekcije omogočiti strokovni in finančni nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva,
– prevzemati odgovornost za škodo, povzročeno javnemu partnerju, uporabnikom ali tretjim osebam, z izvajanjem javno-zasebnega partnerstva,
– po prenehanju javno-zasebnega partnerstva prenesti javnemu partnerju v posest objekt v brezhibnem stanju, ki bo javnemu partnerju nadalje omogočal polno funkcionalnost v okviru stavbnih elementov, strojne in elektro opreme ter notranje opreme in zunanjosti vrtca,
– ločeno voditi prihodke in odhodke, ki izvirajo iz javno-zasebnega partnerstva,
– pravočasno in kvalitetno izvrševati ostala pogodbena določila.
VII. POSTOPKE IZBIRE ZASEBNEGA PARTNERJA IN POGOJI TER MERILA ZA IZBOR 
11. člen 
(postopek izbire) 
Zasebni partner se izbere na podlagi javnega razpisa, v postopku, ki ga s sklepom o začetku postopka opredeli župan.
12. člen 
(objava javnega naročila) 
Javni razpis se objavi na portalu javnih naročil v Republiki Sloveniji in po potrebi tudi v Uradnem glasilu EU.
V postopku izbire mora javni partner zagotoviti transparentno in enakopravno obravnavo kandidatov.
13. člen 
(način podelitve javno-zasebnega partnerstva)
Javno-zasebno partnerstvo se podeli v skladu s 56. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) in zakon, ki ureja javna naročila ter zakon, ki ureja pravno varstvo v postopkih javnega naročanja. Merila za izbor zasebnega partnerja se določijo v javnem razpisu z upoštevanjem Uredbe o zelenem javnem naročanju.
Javni razpis vsebuje navedbe o:
– izvedbi projekta na način javno-zasebnega partnerstva,
– imenu oziroma firmi in sedežu javnega partnerja,
– objavi odločitve o javno-zasebnem partnerstvu in aktu o javno-zasebnem partnerstvu,
– predmetu, naravi ter obsegu in območju javno-zasebnega partnerstva,
– začetku in trajanju javno-zasebnega partnerstva,
– postopku izbire izvajalca javno-zasebnega partnerstva,
– kraju, času in plačilnih pogojih za dvig razpisne dokumentacije,
– kraju, roku in pogojih za predložitev vlog,
– zahtevah glede vsebine vlog,
– pogojih, ki jih mora v skladu s predpisi izpolnjevati zasebni partner in dokazilih o njihovem izpolnjevanju,
– pogojih za predložitev skupne vloge,
– merilih za izbiro najugodnejšega kandidata,
– naslov, datum in uro odpiranja vlog,
– roku, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru,
– odgovorni osebi za dajanje informacij in
– drugih navedbah.
14. člen 
(pooblastilo) 
Za objavo javnega razpisa, izvedbo postopka izbire zasebnega partnerja, izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva in podpis pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu ter ostala dejanja v postopku sklenitve in izvajanja javno-zasebnega partnerstva se pooblasti župana.
15. člen 
(strokovna komisija) 
Javni razpis vodi strokovna komisija, ki jo imenuje župan v skladu z 52. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06). Predsednik in člani strokovne komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in najmanj 2 leti delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo vlog oziroma prijav. Predsednik in vsi člani strokovne komisije morajo izpolnjevati pogoj iz drugega odstavka 52. člena ZJZP, kar potrdijo s podpisom izjave.
Člana strokovne komisije, za katerega se ugotovi, da ne izpolnjuje postavljenega pogoja iz prejšnjega odstavka tega člena, se nemudoma izloči iz strokovne komisije in se imenuje nadomestnega člana.
Za izvedbo posameznih dejanj v postopku izvedbe javnega razpisa morajo biti navzoči najmanj trije člani strokovne komisije.
Komisija odloča z glasovanjem. Odločitev je sprejeta, če je zanjo glasovala večina vseh članov komisije.
Komisija pripravi poročilo o ocenjevanju prispelih prijav/ponudb, ki je podlaga za izdajo sklepa o izbiri zasebnega partnerja. Sklep o izbiri se sprejme in izda skladno z javno-naročniško zakonodajo.
16. člen 
(članstvo strokovne komisije in strokovna tehnična pomoč) 
Člani strokovne komisije so lahko tudi neodvisni zunanji strokovnjaki, ki razpolagajo s specifičnim znanjem potrebnim za uspešno izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
Za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa lahko strokovna komisija uporabi strokovne službe javnega partnerja in/ali zunanje strokovnjake.
VIII. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
17. člen 
Začetek in čas trajanja javno-zasebnega partnerstva se natančno opredelita v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu, ki jo potrdi Mestni svet. Razmerje javno-zasebnega partnerstva se začne s podpisom pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu.
IX. NADZOR 
18. člen 
(nadzor) 
Nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva vršita župan in Mestni svet Mestne občine Kranj.
Na zahtevo Mestnega sveta je župan dolžan poročati Mestnemu svetu o aktivnostih povezanih s sklenitvijo in izvajanjem javno-zasebnega partnerstva.
Nadzor nad zakonitostjo dela zasebnega partnerja izvršujejo pristojne inšpekcijske službe.
X. VZPOSTAVITEV IN PRENEHANJE JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
19. člen 
(vzpostavitev) 
Z izbranim zasebnim partnerjem se sklene pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu, ki jo pred sklenitvijo potrdi mestni svet. Pogodbo v imenu javnega partnerja sklene župan. V pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu se podrobneje uredijo vsa razmerja med javnim in zasebnim partnerjem.
Pravice in obveznosti, ki izhajajo iz razmerja javno-zasebnega partnerstva, nastanejo s trenutkom sklenitve pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu. Akt izbire preneha veljati, če pogodba o javno-zasebnem partnerstvu v roku 60 dni od njegove pravnomočnosti ni podpisana s strani obeh pogodbenih strank.
20. člen 
(prenehanje) 
Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu preneha:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena, če je pogodbene stranke pod pogoji, navedenimi v pogodbi, ne podaljšajo,
– z razdrtjem.
Pogodba o javno-zasebnem partnerstvu se lahko razdre zlasti v primerih hujših kršitev pogodbe, kot so neizvajanje javno-zasebnega partnerstva oziroma izvajanje v nasprotju z določili tega akta ali pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, neizpolnjevanje predpisanih pogojev za izvajanje javno-zasebnega partnerstva, neustrezno vzdrževanje ali energetsko upravljanje objekta in neizpolnjevanje prevzetih obveznosti, določenih v razpisu in pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni rok in druge medsebojne pravice in obveznosti ob razdrtju pogodbe in/ali predčasni prekinitvi pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, se določijo v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu.
21. člen 
(odkup) 
Z odkupom preneha razmerje javno-zasebnega partnerstva tako, da zasebni partner preneha opravljati pogodbene obveznosti pred potekom časa trajanja pogodbe, izvajanje javno-zasebnega partnerstva pa prevzame javni partner.
Način, obseg in pogoji odkupa se določijo s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
22. člen 
(odvzem) 
Javni partner odvzame zasebnemu partnerju izvajanje javno-zasebnega partnerstva ne glede na določila pogodbe:
– če zasebni partner ne začne z opravljanjem obveznosti po pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu v za to določenem roku,
– če zasebni partner javno-zasebnega partnerstva ne izvaja redno, strokovno in pravočasno, skratka tako, da so povzročene motnje v izvajanju osnovnih dejavnosti na področju vzgoje in izobraževanja,
– zaradi ponovljenih in dokazanih grobih kršitev zakonskih predpisov in določil pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu,
– če se zasebni partner pri svoji dejavnosti ne drži predpisov in standardov ali navodil zasebnega partnerja,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot javno-zasebno partnerstvo,
– v primeru stečaja zasebnega partnerja oziroma druge oblike nelikvidnosti, ki posega v poslovanje zasebnega partnerja.
Javni partner mora zasebnemu partnerju dati primeren rok za odpravo kršitev. Roki se določijo v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu.
Javni partner bo uveljavljal izločitveno pravico v primeru stečaja zasebnega partnerja, skladno z 81. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu.
23. člen 
(prenos pogodbe) 
Zasebni partner ne sme brez dovoljenja javnega partnerja prenesti pogodbe na tretjo osebo. Prenos pogodbe se izvede na način določen z Obligacijskim zakonikom.
V primeru zahteve zasebnega partnerja, da drug gospodarski subjekt, ki izpolnjuje prvotno določene pogoje za ugotavljanje sposobnosti, v celoti ali delno nasledi prvotnega zasebnega partnerja po prestrukturiranju podjetja, vključno s prevzemom, združitvijo, pripojitvijo ali insolventnostjo, če to ne vključuje drugih bistvenih sprememb pogodbe in ni namenjeno obidu zakonodaje, ki ureja področje javno-zasebnega partnerstva in javnega naročanja, mora zasebni partner obvestiti javnega partnerja in za ta namen pridobiti njegovo soglasje.
24. člen 
(evalvacija) 
Po prenehanju javno-zasebnega partnerstva se pripravi evalvacija projekta, v okviru katere se preveri ali so bili doseženi postavljeni cilji ter ali so bile v celoti izpolnjene obveznosti javnega in zasebnega partnerja, kot izhajajo iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu.
25. člen 
(vstop v razmerje javno-zasebnega partnerstva)
Vstop v razmerje javno-zasebnega partnerstva namesto dosedanjega zasebnega partnerja je možen samo s privolitvijo javnega partnerja. Možnost vstopa se natančneje opredeli s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
Zasebni partner je dolžan v okviru objektivnih možnosti opravljati javno-zasebno partnerstvo tudi ob nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile. Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko razmerje javno-zasebnega partnerstva preneha samo na podlagi sporazuma med javnim in zasebnim partnerjem.
XI. KONČNE DOLOČBE 
26. člen 
(uporaba prava) 
Za vse spore, ki izhajajo iz sklenjenega razmerja, se uporabi izključno pravo Republike Slovenije.
27. člen 
(arbitražna klavzula) 
S pogodbo se lahko dogovori, da je za odločanje o sporih med javnim in zasebnim partnerjem pristojna arbitraža oziroma krajevno pristojno stvarno sodišče v Kranju.
28. člen 
(veljavnost) 
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 351-42/2017-6
Kranj, dne 28. marca 2018
 
Župan 
Mestne občine Kranj 
Boštjan Trilar l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti