Na podlagi 16. člena Statuta Občine Cankova (Uradni list RS, št. 91/13), Odloka o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova (Uradni list RS, št. 27/10) in Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12 in 109/12) je Občinski svet Občine Cankova na 18. redni seji dne 28. 6. 2018 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Odloka o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova
V 6. členu odloka (Uradni list RS, št. 27/10) se pod točko (3) črta druga in tretja alineja.
Za četrto alinejo 6. člena se doda novi stavek, ki glasi:
»Za podeljena javna pooblastila se sredstva zagotovijo v občinskem proračunu.«
Prav tako se v 6. členu odloka doda novi peti in šesti odstavek, ki se glasita:
»(5) Izvajalec javne službe vodi potrebne, zakonsko opredeljene evidence in pripravi Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov.
(6) Občina za vodenje katastra zagotovi sredstva iz občinskega proračuna.«
Za tretjim odstavkom v 25. členu odloka se doda novi četrti odstavek, ki glasi:
»(4) Stroške ravnanja z odpadki, nastalimi na javni prireditvi, vključno z nabavo ali najemom, postavitvijo in uporabo zabojnikov ali vreč nosi organizator. Izvajalec javne prireditve prevzame odpadke na mestu javne prireditve.«
V 27. členu odloka se v četrti alineji prvega odstavka izbriše besedna zveza »in katastrov v zvezi z javno službo«, tako da se po novem pravilno glasi:
»– vodenje evidenc,«
Prvi in drugi odstavek 38. člena odloka (oblikovanje cen) se črta v celoti in se nadomesti z novim besedilom, ki se glasi:
»Cene storitev se oblikujejo v skladu z določili veljavne Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.«
Za 38. členom odloka se dodajo še členi 38.a, b, c, d, e in f, ki se glasijo:
Cene storitev gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov za območje občine predlaga izvajalec javne službe skladno z določili 1. točke 5. člena Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja in jo predloži pristojnemu občinskemu organu v potrditev.
Na potrjene cene se obračuna še DDV v skladu z Zakonom o DDV.
Izvajalec za preteklo obračunsko obdobje ugotovi razliko med potrjeno in obračunsko ceno storitev.
Ugotovljena razlika med potrjeno in obračunsko ceno glede na dejansko količino opravljenih storitev v preteklem obračunskem obdobju se v elaboratu upošteva pri izračunu predračunske cene za prihodnje obdobje.
Izvajalec enkrat letno pripravi elaborat. Če razlika iz prejšnjega odstavka presega deset odstotkov od potrjene cene, mora elaborat poslati pristojnemu občinskemu organu, ki mora začeti postopek potrjevanja cene.
Če se ob potrditvi cene iz elaborata pristojni občinski organ odloči za nižjo zaračunano ceno, ki se zaračuna uporabnikom, mora za razliko občina oblikovati subvencijo iz proračuna občine.
Občina lahko prizna subvencijo iz prejšnjega odstavka v izračunu cen storitev za uporabnike, ki so gospodinjstva ali izvajalci nepridobitnih dejavnosti.
Cena zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov vsebuje:
1. zbiranje komunalnih odpadkov, ki vključuje:
– ceno javne infrastrukture v €/kg,
– ceno storitve v €/kg,
2. zbiranje bioloških odpadkov, ki vključuje:
– ceno javne infrastrukture v €/kg,
– cena storitve v €/kg.
Na računu se ločeno prikaže zaračunana cena posamezne storitve javne službe v skladu s prejšnjim odstavkom.
Cena opravljanja posamezne javne službe zbiranja s komunalnimi odpadki vključuje naslednje skupine stroškov, ki jih je mogoče povezati z opravljanjem storitev javne službe in vključujejo naslednje skupine:
– neposredne stroške materiala in storitev,
– neposredne stroške dela,
– druge neposredne stroške,
– splošne (posredne) proizvajalne stroške, ki vključujejo stroške materiala, amortizacije poslovno potrebnih osnovnih sredstev, storitev in dela,
– splošne nabavno-prodajne stroške, ki vključujejo stroške materiala, amortizacije poslovno potrebnih osnovnih sredstev, storitev in dela,
– splošne stroške uprave, ki vključujejo stroške materiala, amortizacije poslovno potrebnih osnovnih sredstev, storitev in dela,
– obresti zaradi financiranja opravljanja storitev javne službe,
– neposredne stroške prodaje,
– druge poslovne odhodke in
– donos v skladu s 16. točko 2. člena Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Javno infrastrukturo predstavljajo stroški javne infrastrukture na območju občine, ki je potrebna za izvajanje gospodarske javne službe zbiranja s komunalnimi odpadki, in zajemajo:
– stroške amortizacije ali najema te javne infrastrukture (stroški amortizacije se izračunavajo po metodi časovnega amortiziranja glede na stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti te javne infrastrukture in ob upoštevanju življenjske dobe po predpisih, ki urejajo oblikovanje cen storitev gospodarskih javnih služb),
– stroške zavarovanja infrastrukture javne službe,
– stroške odškodnin, ki so stroški odškodnin za služnost in povzročeno škodo, povezano z gradnjo, obnovo in vzdrževanjem infrastrukture javne službe,
– finančna jamstva v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih in predvideni stroški zapiranja odlagališča ter stroški za izvedbo ukrepov varstva okolja po zaprtju za obdobje najmanj 30 let,
– odhodke financiranja, ki so stroški obresti in drugi stroški, povezani z dolžniškim financiranjem gradnje ali obnove infrastrukture javne službe, pri čemer se upošteva višina stroškov na podlagi podpisanih pogodb.
Storitve reciklaže, kompostiranje, trženje ali ponovna uporaba (predelava) ločenih frakcij, ki jih izvajalec opravlja, so tržne dejavnosti in predstavljajo posebne storitve, katerih prihodek vpliva na zmanjšanje lastne cene javne službe.
Izvajalec lahko opravlja posebne storitve iz prejšnjega odstavka in tudi druge vrste posebnih storitev v soglasju z lastnikom javne infrastrukture, pri čemer ne sme ustvarjati negativne razlike med prihodki in odhodki, ki izvirajo iz tega naslova.«
V drugem (2) odstavku 45. člena se doda stavek, ki glasi:
»Tehnični pravilnik na predlog župana sprejme občinski svet.«
V celoti se črta 46. (tarifni pravilnik) in 47. člen (letno poročilo) odloka. Ostali členi odloka se ustrezno preštevilčijo, in sicer: 48. člen postane 46. člen, 49. člen se spremeni v 47. člen in 50. člen postane 48. člen odloka.
Vso ostali členi v Odloku o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova (Uradni list RS, št. 27/10) ostanejo nespremenjeni.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-16/2018
Cankova, dne 28. junija 2018
Drago Vogrinčič l.r.