Uradni list

Številka 46
Uradni list RS, št. 46/2018 z dne 6. 7. 2018
Uradni list

Uradni list RS, št. 46/2018 z dne 6. 7. 2018

Kazalo

2407. Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki in drugimi vrstami odpadkov v Občini Slovenske Konjice, stran 7678.

  
Na podlagi 62. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15 in 30/16 in 61/17 – GZ), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 3. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16 in 15/17 – odl. US), Uredbe o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 33/17), Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo (Uradni list RS, št. 84/06, 106/06, 110/07, 67/11, 68/11 – popr., 18/14, 57/15, 103/15, 2/16 – popr. in 35/17), Uredbe o odpadkih (Uradni list RS, št. 37/15 in 69/15) in 16. člena Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 87/15, 12/16 – popravek in 69/17) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 33. seji dne 14. 6. 2018 sprejel
O D L O K 
o ravnanju s komunalnimi odpadki in drugimi vrstami odpadkov v Občini Slovenske Konjice 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(uporaba izrazov) 
V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni in veljajo enakovredno za oba spola.
2. člen 
(javna služba) 
Ta odlok določa način opravljanja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb:
– zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov,
– obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in
– odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov
(v nadaljevanju: javna služba) na območju Občine Slovenske Konjice (v nadaljevanju: občina).
3. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se določa način opravljanja javne službe, ki obsega:
1. organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe,
2. vrsto in obseg storitev javne službe ter njihovo prostorsko razporeditev,
3. pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
4. pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe,
5. financiranje javne službe,
6. vrsto in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe,
7. način obračunavanja storitev javne službe,
8. nadzor,
9. javna pooblastila izvajalca javne službe,
10. kazenske določbe,
11. prehodne in končne določbe.
4. člen 
(cilji ravnanja z odpadki) 
Cilji ravnanja z odpadki po tem odloku so:
– zagotoviti učinkovito organiziranost za uspešno doseganje predpisanih standardov in ciljev ravnanja z odpadki v Republiki Sloveniji,
– zagotoviti preprečevanje nastajanja in zmanjševanje količine odpadkov, ki se odlagajo in iz katerih so izločene ločeno zbrane frakcije,
– uveljaviti načelo »stroške plača povzročitelj komunalnih odpadkov«,
– zagotoviti preprečevanje nenadzorovanega odlaganja odpadkov,
– zagotoviti učinkovit zajem in ločeno zbiranje posameznih vrst odpadkov na izvoru nastanka po sistemu »od vrat do vrat«,
– zagotoviti vračanje koristnih odpadkov v ponovno uporabo (recikliranje),
– zagotoviti izločanje nevarnih odpadkov in ustrezno ravnanje z njimi,
– zagotoviti izločanje bioloških odpadkov ter ustrezno ravnanje z njimi,
– zagotoviti oddajo mešanih komunalnih odpadkov v obdelavo pred odlaganjem na odlagališču komunalnih odpadkov,
– izboljšati dostop do storitev javne službe,
– zagotoviti spremljanje količine in vrste odpadkov glede na vir nastajanja odpadkov,
– osveščati in obveščati uporabnike javne službe o učinkovitem ravnanju z odpadki.
5. člen 
(uporaba predpisov) 
Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz drugega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo predpisi s področja varstva okolja.
6. člen 
(subjekti ravnanja z odpadki) 
Subjekti ravnanja z odpadki so:
1. občina,
2. izvajalec javne službe,
3. povzročitelji odpadkov – to so: vsaka pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik, posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost ali posameznik, ki na območju občine povzroča komunalne odpadke s tem, da stalno, začasno ali občasno:
– biva v svojih ali najetih nepremičninah,
– je lastnik počitniške hiše,
– opravlja poslovno dejavnost,
– upravlja javne površine (tržnice, sejmišča, igrišča, avtobusna postajališča, parke, parkirišča, ceste, ulice, trge, pločnike in podobno),
– organizira kulturne, športne in druge javne prireditve ali uporablja javne ali zasebne površine in druge nepremičnine v namen, ki odstopa od njihove običajne javne ali zasebne rabe.
4. Subjekti ravnanja z odpadki so tudi načrtovalci in projektanti, ki morajo pri oblikovanju novih stanovanjskih in poslovnih objektov, sosesk in naselij ter pri prenovi zgradb in delov naselij upoštevati poleg splošnih normativov in standardov tudi določbe tega odloka ter obstoječo tehnologijo zbiranja in odvažanja odpadkov ter opremo izvajalca.
7. člen 
(opredelitev pojmov) 
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
1. Komunalni odpadek je odpadek iz gospodinjstev in njemu podoben odpadek iz trgovine, proizvodnih, poslovnih, storitvenih in drugih dejavnosti ter javnega sektorja. V seznamu odpadkov je uvrščen v poglavje 15 01 – Embalaža in v poglavje 20 – Komunalni odpadki. Podrobneje so komunalni odpadki zapisani v Prilogi 2 tega odloka.
2. Mešani komunalni odpadki so komunalni odpadki s številko odpadka 20 03 01, razen ločenih frakcij, odpadkov s tržnic in odpadkov iz čiščenja cest, blata iz greznic in odpadkov iz čiščenja kanalizacije.
3. Izvirni povzročitelj komunalnih odpadkov je oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje komunalnih odpadkov.
4. Imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali pravna ali fizična oseba, ki ima odpadke v posesti.
5. Uporabnik storitev javne službe zbiranja odpadkovje izvirni povzročitelj.
6. Drugi uporabnik je vsak uporabnik (samostojni podjetnik in pravna oseba), razen gospodinjstva.
7. Prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje brez evidenčnega lista, kadar je to dovoljeno na podlagi posebnega predpisa, ki ureja ravnanje z določeno vrsto odpadkov.
8. Zbiranje je prevzemanje odpadkov, vključno z njihovim predhodnim sortiranjem in predhodnim skladiščenjem za namene prevoza do naprave za obdelavo odpadkov.
9. Prevzemno mesto je mesto, na katerem izvajalec javne službe prevzame komunalne odpadke, ki mu jih uporabniki prepustijo po sistemu od vrat do vrat.
10. Zbirno mesto je prostor, kjer imajo uporabniki nameščene predpisane zabojnike za zbiranje komunalnih odpadkov v času do prevzema odpadkov.
11. Zbirni center je objekt za prevzemanje odpadkov, vključno z njihovim predhodnim sortiranjem in predhodnim skladiščenjem za namene prevoza do naprave za obdelavo odpadkov.
12. Zbiralnica je prostor, na katerem so nameščeni zabojniki za prepuščanje določenih ločenih frakcij.
13. Premična zbiralnica je tovorno vozilo z ustrezno nadgradnjo ali začasno urejen in pokrit prostor, opremljen za prepuščanje ločenih frakcij, ki so nevarni komunalni odpadki. Nevarni komunalni odpadki, ki se zbirajo v premični zbiralnici, so v Tabeli 1 Priloge 1 tega odloka. Nenevarni odpadki, ki se zbirajo v premični zbiralnici, so v Tabeli 2 Priloge 1 tega odloka.
14. Sistem od vrat do vrat je sistem prepuščanja določenih komunalnih odpadkov, pri katerem je prevzemno mesto za prepuščanje teh odpadkov namenjeno določenim znanim uporabnikom.
15. Ločene frakcije komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: ločene frakcije) so nenevarni komunalni odpadki in nevarni komunalni odpadki, ki se zbirajo ločeno od mešanih komunalnih odpadkov.
16. Nevarni komunalni odpadki so komunalni odpadki, ki imajo eno od nevarnih lastnosti in se zbirajo v zbirnem centru. Nevarni komunalni odpadki, ki se zbirajo v zbirnem centru, so v Tabeli 1 Priloge 2 tega odloka. Nenevarni komunalni odpadki, ki se zbirajo v zbirnem centru, so v Tabeli 2 Priloge 2 tega odloka.
17. Biološki odpadki so biorazgradljivi odpadki z vrtov in iz parkov, živilski in kuhinjski odpadki iz gospodinjstev.
18. Hišni kompostnik je zabojnik za hišno kompostiranje. Minimalne zahteve za pravilno hišno kompostiranje so v Prilogi 3 tega odloka.
(2) V primeru, da ni mogoče ugotoviti ali določiti povzročitelja odpadkov po definiciji iz prvega odstavka tega člena, se za povzročitelja domneva lastnik zemljišča ali nepremičnine, kjer se odpadki nahajajo.
8. člen 
(strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge)
(1) Strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge na področju opravljanja dejavnosti javne službe so naloge, ki se nanašajo zlasti na:
– razvoj in načrtovanje dejavnosti javne službe,
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje dejavnosti javne službe,
– strokovni nadzor nad izvajalcem javne službe,
– financiranje dejavnosti javne službe in
– opravljanje drugih nalog, določenih z zakonom.
(2) Naloge iz prvega odstavka tega člena opravlja pristojni organ občinske uprave.
(3) Naloge iz prve in druge alineje prvega odstavka tega člena se lahko preda v izvajanje izvajalcu javne službe.
9. člen 
(subsidiarno ukrepanje) 
(1) Občina skrbi za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki in krije stroške odprave teh posledic, če jih ni mogoče naložiti določenim ali določljivim povzročiteljem ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic ni mogoče drugače odpraviti.
(2) Izvajalec javne službe je v primeru iz prejšnjega odstavka dolžan na račun občine zagotoviti zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, ki povzročajo čezmerno obremenitev okolja, ter oddajo teh odpadkov v predelavo oziroma obdelavo.
(3) Če se v primeru iz prvega odstavka tega člena povzročitelj ugotovi kasneje, ima občina pravico in dolžnost izterjati od njega vračilo stroškov.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE 
10. člen 
(oblika izvajanja javne službe) 
(1) Javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov opravlja Javno komunalno podjetje d.o.o. Slovenske Konjice (v nadaljevanju: izvajalec javne službe) na celotnem območju občine v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom in področno zakonodajo.
(2) Javno službo obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov opravlja Komunala Slovenska Bistrica, d.o.o. na celotnem območju občine v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom in področno zakonodajo.
(3) Koncesijo podeljuje Občina Slovenske Konjice.
(4) Določene storitve javne službe lahko v imenu in za račun izvajalca javne službe, s soglasjem občine, izvaja podizvajalec, ki je registriran v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki in izpolnjuje pogoje za izvajanje javne službe.
11. člen 
(tehnični pravilnik) 
(1) Na predlog izvajalca javne službe sprejme občinski svet tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: tehnični pravilnik), najkasneje v treh mesecih od uveljavitve tega odloka.
(2) Tehnični pravilnik obsega in določa:
– minimalne standarde za določitev zbirnih mest, prevzemnih mest, začasnih prevzemnih mest in zbiralnic, vključno s skupnimi prevzemnimi mesti za nedostopne kraje,
– podrobnejše pogoje prepuščanja komunalnih odpadkov v zbirnem centru,
– standardizacijo predpisanih zabojnikov in vreč za odpadke,
– podrobnejšo vsebino katastra zbirnih in prevzemnih mest, zbiralnic in zbirnih centrov,
– druge pogoje glede minimalnih oskrbovalnih standardov, ki so potrebni za ravnanje z odpadki skladno s predpisi in nemoteno opravljanje javne službe,
– javne prireditve in čistilne akcije,
– obračun storitev ravnanja z odpadki,
– reklamacijski postopek,
– izterjavo,
– nadzor na terenu,
– prehodne in končne določbe.
(3) Tehnični pravilnik, njegove spremembe in dopolnitve se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije in začnejo veljati petnajsti dan po objavi.
III. VRSTA IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV 
12. člen 
(naloge izvajalca javne službe in vrste odpadkov) 
(1) Javna služba po tem odloku obsega naslednje javne službe oziroma storitve javnih služb:
a) zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov obsega naslednje:
– storitve zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih, zbiralnicah in zbirnih centrih, vključno s prevozom določenih vrst komunalnih odpadkov do centra za ravnanje z odpadki,
– storitve predhodnega skladiščenja določenih vrst komunalnih odpadkov zaradi oddaje odpadkov v nadaljnjo obdelavo ali odlaganje, vključno s prevozom,
b) obdelavo določenih vrst komunalnih odpadkov in
– storitve obdelave komunalnih odpadkov, vključno s sortiranjem in tehtanjem odpadkov, s katerimi se spreminja lastnost odpadkov z namenom zmanjšanja prostornine in teže odpadkov pred njihovim odlaganjem, z namenom zmanjšanja biološko razgradljivih snovi v odpadkih, z namenom zmanjšanja nevarnih lastnosti, lažjega ravnanja z njimi ali povečanja možnosti za njihovo predelavo,
c) odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe v okviru javne službe zbiranja komunalnih odpadkov in oddajanja v nadaljnje ravnanje skladno s hierarhijo ravnanja z odpadki zagotavlja:
1. zbiranje komunalnih odpadkov po sistemu od vrat do vrat,
2. zbiranje kosovnih odpadkov v zbiralnih akcijah ali na poziv uporabnika,
3. zbiranje komunalnih odpadkov v zbiralnicah in premičnih zbiralnicah,
4. zbiranje odpadkov v zbirnem centru,
5. predhodno razvrščanje in predhodno skladiščenje zbranih odpadkov v zbirnem centru,
6. izvajanje sortirne analize mešanih komunalnih odpadkov,
7. oddajanje zbranih odpadkov v nadaljnje ravnanje,
8. ozaveščanje in obveščanje uporabnikov.
(3) Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti, da se v okviru javne službe ločeno zbirajo in prevzemajo naslednje ločene frakcije komunalnih odpadkov:
– ločene frakcije iz podskupin 15 01 in 20 01 s seznama odpadkov,
– kosovni odpadki,
– odpadki z vrtov, parkov in pokopališč,
– odpadki s tržnic,
– odpadki iz čiščenja cest,
– mešani komunalni odpadki,
– biološko razgradljivi kuhinjski odpadki,
– izrabljene gume v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z izrabljenimi gumami.
(3) Izvajalec javne službe prevzema komunalne odpadke, ki jih zbira, brez evidenčnega lista iz predpisa, ki ureja odpadke.
(4) Izvajalec javne službe za vse komunalne odpadke, ki jih zbere, vodi evidenco v skladu s predpisom, ki ureja odpadke.
(5) Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se nevarne frakcije zbirajo ločeno od drugih ločeno zbranih frakcij komunalnih odpadkov.
(6) Imetniki odpadkov prepuščajo komunalne odpadke izvajalcu javne službe z odlaganjem v tipizirane in označene zabojnike ali vreče, postavljene na zbirnih mestih, zbiralnicah in zbirnih centrih pod pogoji in na način, ki so določeni s tem odlokom in tehničnim pravilnikom.
13. člen 
(obvezna vključitev v javno službo) 
(1) V sistem ravnanja z odpadki so se dolžni vključiti vsi povzročitelji odpadkov na območju občine ne glede na njihovo stalno ali začasno prebivališče oziroma sedež.
(2) Povzročitelji odpadkov iz prejšnjega odstavka so obvezni uporabniki storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljevanju: uporabniki).
(3) Ločeno zbiranje odpadkov na izvoru nastanka je obvezno za vse povzročitelje odpadkov.
14. člen 
(uporabniki storitev javne službe) 
(1) Uporabniki storitev javne službe po tem odloku so:
– fizične osebe v gospodinjstvu,
– fizične osebe kot samostojni podjetniki in podjetniki, ki samostojno opravljajo dejavnost in razpolagajo s poslovnimi prostori,
– lastniki ali najemniki gospodarskih in počitniških objektov, turističnih sob, apartmajev ter drugih objektov, ki so namenjeni občasni rabi,
– pravne osebe, ki razpolagajo s poslovnimi prostori,
– upravniki večstanovanjskih stavb v imenu etažnih lastnikov,
– osebe, ki upravljajo javne površine (npr. tržnica, igrišča, avtobusna postajališča, parke, parkirišča, ceste, ulice, trge, pločnike, pokopališča in podobno),
– organizatorji, ki organizirajo zbiranje odpadkov na turističnih točkah, čistilnih akcijah,
– osebe, ki organizirajo kulturne, športne in druge javne prireditve ali uporabljajo javne ali zasebne površine in druge nepremičnine z namenom, ki odstopa od njihove običajne javne ali zasebne rabe.
(2) Za potrebe izvajanja tega odloka je gospodinjstvo oseba ali skupina oseb, ki ne glede na pravni temelj (lastništvo, najem, dejanska uporaba …) prebiva v eni stanovanjski enoti. V razmerju do izvajalca gospodinjstvo zastopa ena od polnoletnih oseb.
(3) V primeru, ko povzročitelj odpadkov le-te povzroča z več oblikami delovanja ali dejavnostmi, je dolžan storitve javne službe plačevati posebej za vsako obliko delovanja ali dejavnosti, s katero se povzročajo odpadki.
(4) Oseba, ki oddaja v najem stanovanje ali drug prostor (v nadaljevanju: najemodajalec), je dolžna sporočiti povzročitelja odpadkov in najkasneje teden dni po sklenitvi najemne pogodbe izvajalcu to sporočiti. V nasprotnem primeru se šteje za povzročitelja odpadkov najemodajalec.
(5) Za objekte, na katerih je posest opuščena, ni obveznosti po tem odloku. Breme dokazovanja je na strani lastnika, ki neuporabo objekta dokazuje npr. z ukinjenim vodovodnim priključkom, električnim priključkom.
(6) Če je več imetnikov pravice do uporabe nepremičnin iz prve točke tega odstavka, imajo skupaj solidarno pravico in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
(7) Če ni mogoče določiti uporabnika storitev javne službe, je uporabnik storitev javne službe lastnik stavbe ali dela stavb oziroma objekta ali dela objekta, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb oziroma v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost ali objekta v javni rabi, ki povzroča nastajanje odpadkov. Če je lastnikov nepremičnine več, imajo skupaj nerazdelno pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
(8) Določila so obvezna za udeležence pri načrtovanju in projektiranju objektov, kjer bodo nastajali komunalni odpadki. Načrtovalci, projektanti in izdelovalci projektne dokumentacije morajo pri oblikovanju novih stanovanjskih in poslovnih objektov, sosesk in naselij ter pri prenovi zgradb in delov naselij upoštevati poleg splošnih normativov in standardov tudi določbe tega odloka ter obstoječo tehnologijo zbiranja in odvažanja odpadkov ter opremo izvajalca na osnovi pridobitve projektnih pogojev oziroma smernic.
15. člen 
(zbiralnice) 
(1) Izvajalec javne službe v zbiralnici zbira:
– odpadni papir in karton,
– odpadno embalažo iz papirja in kartona,
– odpadno embalažo iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadno mešano embalažo s številko odpadka 15 01 06 ter
– odpadno embalažo iz stekla.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek izvajalcu javne službe v zbiralnici ni treba zagotoviti ločenega zbiranja za odpadke iz prejšnjega odstavka, kadar jih zbira po sistemu od vrat do vrat.
(3) Zbiralnica je namenjena za prepuščanje odpadkov vsem izvirnim povzročiteljem komunalnih odpadkov.
(4) Zbiralnica je lahko namenjena tudi za prepuščanje odpadne embalaže, ki ni komunalni odpadek, ki nastaja pri opravljanju trgovske ali storitvene dejavnosti, tistim izvirnim povzročiteljem teh odpadkov, ki se o tem dogovorijo z izvajalcem javne službe.
(5) V občini mora biti ustrezno število zbiralnic, tako da je posamezna zbiralnica urejena za največ 500 prebivalcev.
(6) Zbiralnice morajo biti praviloma urejene v stanovanjskih območjih, večjih trgovinah ali trgovskih centrih, zdravstvenih domovih, bolnišnicah, šolah, vrtcih in drugih ustanovah.
(7) Ne glede na prejšnji odstavek mora biti v mestih in soseskah z več večstanovanjskimi objekti zbiralnica urejena na vsakih 400 prebivalcev, če se na zbiralnici prepuščajo odpadni papir, karton, odpadna embalaža iz papirja in kartona ter odpadna embalaža iz stekla. Zbiralnica mora biti urejena na vsakih 300 prebivalcev, če je opremljena tudi z zabojnikom za prepuščanje odpadne embalaže iz plastike, kovin in sestavljenih materialov.
16. člen 
(premična zbiralnica) 
(1) Izvajalec javne službe v premični zbiralnici zbira:
1. nevarne komunalne odpadke,
2. nenevarne komunalne odpadke,
3. zelo majhno odpadno električno in elektronsko opremo (v nadaljevanju OEEO) v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z OEEO.
(2) Premična zbiralnica je namenjena vsem izvirnim povzročiteljem komunalnih odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe mora v naselju, ki ima 500 prebivalcev ali več, zagotoviti prevzemanje odpadkov iz prvega odstavka tega člena najmanj enkrat letno. Če je gostota poselitve v takem naselju hkrati večja od 500 prebivalcev na km2, pa najmanj dvakrat v koledarskem letu.
(4) Izvajalec javne službe mora najmanj sedem dni pred ločenim zbiranjem odpadkov v premični zbiralnici na svoji spletni strani objaviti obvestilo o kraju in času prevzema odpadkov, izvirnim povzročiteljem iz gospodinjstev pa o tem poslati pisno obvestilo. Obvestilo mora vsebovati tudi vrste in opis odpadkov, ki jih uporabniki lahko prepustijo, in navodila za njihovo prepuščanje.
(5) Prevzem odpadkov v premični zbiralnici mora na posameznem kraju trajati vsaj 60 minut, pri čemer se število krajev prevzemanja določi tako, da je prepuščanje odpadkov omogočeno vsem izvirnim povzročiteljem teh odpadkov na območju občine.
17. člen 
(prevzemanje komunalnih odpadkov) 
(1) Prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov, ločenih frakcij (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06), se opravlja na prevzemnih mestih, kjer so povzročitelji dolžni po vnaprej določenem programu (urniku) prepustiti te odpadke izvajalcu javne službe v tipiziranih zabojnikih, vrečah.
(2) Drugih zabojnikov ali vreč za prepuščanje komunalnih odpadkov, ki jih ne določa tehnični pravilnik, ni dovoljeno uporabljati.
(3) Urnik prevzemanja mešanih komunalnih odpadkov za pogodbene uporabnike izvajalec javne službe zagotovi na podlagi pogodbe, skladno s tehničnim pravilnikom.
18. člen 
(velikost in število obveznih zabojnikov za odpadke) 
(1) Velikost in število obveznih zabojnikov ali vreč za posamezne uporabnike odpadkov določita skupaj izvajalec javne službe in povzročitelj odpadkov tako, da se spodbuja ločeno zbiranje komunalnih odpadkov. Število obveznih zabojnikov se določi z upoštevanjem predvidene najmanjše količine prepuščenih odpadkov in števila povzročiteljev odpadkov skladno z določili tehničnega pravilnika.
(2) Kadar zaradi prostorskih ali tehničnih razlogov ni mogoče zagotoviti zadostnega števila prevzemnih mest za namestitev zabojnikov za vse uporabnike, se za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov, ločenih frakcij (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06), določijo skupni zabojniki, katerih število in velikost določi izvajalec javne službe skladno z merili, določenimi s tehničnim pravilnikom.
(3) Če izvajalec ugotovi, da količina prepuščenih odpadkov pri povzročiteljih odpadkov na območju večstanovanjskih objektov redno presega prostornino zabojnikov za odpadke, določi ustrezno povečanje prostornine zabojnika izvajalec javne službe. Dodatne zabojnike z oznako izvajalca za mešane komunalne odpadke, biološke odpadke, ločene frakcije (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06) zagotovi izvajalec javne službe.
(4) Če izvajalec ugotovi, da količina prepuščenih odpadkov pri povzročitelju odpadkov na območju individualnih gospodinjstev redno presega prostornino zabojnikov ali predpisanih vrečk za mešane komunalne odpadke, biološke odpadke, ločene frakcije (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06), lahko določi ustrezno povečanje prostornine zabojnika oziroma si je povzročitelj dolžan zagotoviti dodatne predpisane vreče z oznako izvajalca za ločene frakcije (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06).
19. člen 
(zbirno mesto) 
(1) V času do predvidenega prevzema komunalnih odpadkov se odpadki zbirajo v vrečah ali zabojnikih, ki so nameščeni na zasebnih površinah, ob večstanovanjskih objektih na pripadajočem zemljišču k stavbi. Povzročitelji morajo zagotoviti, da se odpadki zbirajo na način, ki ne povzroča emisije vonjav in onesnaževanja okolice.
(2) Za vzdrževanje, urejenost in čistočo zbirnih mest na zasebnih površinah, ob večstanovanjskih objektih na pripadajočih zemljiščih k stavbi, skrbijo povzročitelji odpadkov sami ali namesto njih upravljavci večstanovanjskih objektov.
(3) Povzročitelj mora pred predvidenim časom prevzemanja mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov, ločenih frakcij (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06) zagotoviti, da zaprt zabojnik ali vreče prestavi z zbirnega mesta na prevzemno mesto ob transportni poti, po prevzemu odpadkov pa prazne zabojnike takoj vrne na zbirno mesto.
(4) Če s tem soglaša izvajalec javne službe, so lahko zbirna mesta hkrati tudi prevzemna mesta, če s tem ni motena uporaba javne površine.
20. člen 
(prevzemna mesta in transportne poti) 
(1) Prevzemno mesto za odpadke je ustrezno urejen prostor, od koder izvajalec javne službe redno prevzema odpadke. Prevzemno mesto določi izvajalec javne službe praviloma ob robu pločnika, magistralne, regionalne, lokalne in krajevne ceste. Če povzročitelj ne soglaša z lokacijo prevzemnega mesta, določi prevzemno mesto na predlog katere koli stranke pristojni organ občinske uprave.
(2) Ob določanju lokacij za zbirna in prevzemna mesta je treba upoštevati funkcionalne, estetske, higiensko-tehnične in požarno-varnostne predpise. Zbirna in prevzemna mesta ne smejo ovirati ali ogrožati prometa na javnih površinah.
(3) Prevzemno mesto je lahko oddaljeno največ pet metrov od roba prometne/transportne poti smetarskega vozila. Prometne/transportne poti smetarskih vozil, usklajene s cestno prometnimi predpisi in tehničnimi lastnostmi vozil, so opredeljene v tehničnem pravilniku.
(4) Prevzemno mesto je lahko tudi hkrati zbirno mesto, v kolikor se prevzemno mesto nahaja na površini v zasebni lasti, ob večstanovanjskih objektih pa na pripadajočem zemljišču k stavbi.
21. člen 
(relacija zbirno – prevzemno mesto) 
(1) Povsod kjer je možno, mora biti zbirno in prevzemno mesto na istem prostoru. Kjer to ni možno, so povzročitelji komunalnih odpadkov dolžni dostaviti tipizirane zabojnike ali posebne plastične vrečke s komunalnimi odpadki na prevzemno mesto do šeste ure zjutraj na dan odvoza.
(2) V primeru izrednih razmer lahko povzročitelji komunalnih odpadkov dostavijo tipizirane zabojnike ali posebne vreče na prevzemno mesto tudi prej.
22. člen 
(začasna prevzemna mesta) 
(1) Če je zaradi del na dovozih k prevzemnim mestom začasno oviran dostop za smetarska vozila, mora povzročitelj začasne ovire v soglasju z izvajalcem javne službe na svoje stroške zagotoviti zbiranje odpadkov na primernem začasnem prevzemnem mestu.
(2) V takih primerih je izvajalec javne službe dolžan obvestiti povzročitelje odpadkov o spremenjenem prevzemnem mestu.
23. člen 
(vzdrževanje reda in čistoče na zbirnih/prevzemnih mestih)
(1) Povzročitelji odpadkov morajo skrbeti za red in čistočo na svojih zbirnih in prevzemnih mestih ter tudi na dovoznih poteh do teh mest.
(2) Izvajalec javne službe je dolžan izprazniti zabojnike za odpadke oziroma odpeljati posebne plastične vrečke tako, da ne ovira prometa bolj, kot je nujno potrebno za opravljanje dejavnosti, ne onesnaži okolice ter ne poškoduje zabojnikov za odpadke in okolice, kjer se opravlja dejavnost. Če izvajalec onesnaži zbirno/prevzemno mesto, ga je dolžan tudi očistiti.
(3) Povzročitelji odpadkov so tudi v zimskem času dolžni poskrbeti za nemoten dostop izvajalca do prevzemnih mest. Povzročitelji so dolžni poskrbeti, da bodo pokrovi zabojnikov zaprti ne glede na to, ali so na zbirnem ali prevzemnem mestu.
24. člen 
(skupna zbirna/prevzemna mesta)
Za povzročitelje odpadkov na območjih, ki so trajno ali začasno nedostopna za komunalna vozila, izvajalec v dogovoru s povzročitelji odpadkov določi skupna zbirna in prevzemna mesta ter način zbiranja mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov, ločenih frakcij (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06). Če so navedena zbirna mesta začasna, se opustijo in sanirajo takoj, ko prenehajo razlogi, zaradi katerih so bila določena.
25. člen 
(zbirni center) 
(1) V zbirnem centru izvajalec javne službe v okviru obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih za naslednje frakcije:
– nevarne komunalne odpadke iz tabele 1 Priloge 2 tega odloka,
– nenevarne komunalne odpadke iz tabele 2 Priloge 2 tega odloka,
– OEEO v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z OEEO,
– kosovne odpadke,
– izrabljene gume v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z izrabljenimi gumami,
– manjše količine zemlje, kamenja, gradbenih odpadkov proti plačilu stroškov končne oskrbe po veljavnem ceniku izvajalca in
– manjše količine odpadkov, ki vsebujejo trdno vezan azbest, v skladu z veljavnimi predpisi in proti plačilu stroškov končne oskrbe po veljavnem ceniku izvajalca.
(2) V zbirnem centru lahko prepustijo odpadke vsi, ki imajo status uporabnika, skladno s 15. členom tega odloka, kar dokazujejo s potrdilom (položnico) o plačilu storitve.
(3) Pogoji prepuščanja odpadkov na zbirnem centru so določeni v tehničnem pravilniku.
26. člen 
(ureditev in vzdrževanje zbirnega centra) 
(1) Zbirni center mora biti kot infrastruktura lokalnega pomena v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja, vpisan v kataster gospodarske infrastrukture v skladu s predpisi o urejanju prostora.
(2) Zbirni center upravlja izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
(3) Zbirni center mora biti urejen in vzdrževan tako, da:
– uporabnik lahko prepusti odpadke na preprost način in brez dodatnega ravnanja z njimi, ki bi lahko pomenilo nevarnost za človekovo zdravje in
– se zaradi prepuščanja odpadkov z njimi ne onesnažuje okolje v zbirnem centru ali njegovi okolici ter ni čezmernega obremenjevanja s hrupom in neprijetnimi vonjavami.
(4) V zbirnem centru mora nevarne komunalne in kosovne odpadke od uporabnikov prevzemati oseba, ki je usposobljena po programu izobraževanja o nevarnih lastnostih odpadkov in ravnanju z nevarnimi odpadki iz predpisa, ki ureja odpadke.
(5) Izvajalec javne službe mora stehtati vse odpadke, ki jih prevzame v zbirnem centru, in vse odpadke, ki jih odda v nadaljnje ravnanje. Do oddaje v nadaljnje ravnanje mora z njimi ravnati tako, da je mogoča njihova obdelava v skladu s hierarhijo ravnanja z odpadki.
(6) Izvajalec javne službe mora v zbirnem centru omogočiti izvajalcu priprave za ponovno uporabo, da vsaj iz prevzetega odpadnega tekstila, oblačil in kosovnih odpadkov izloči odpadke, primerne za pripravo za ponovno uporabo, in mu jih oddati.
27. člen 
(zbiranje kosovnih odpadkov) 
(1) Izvajalec javne službe mora v vsakem naselju kosovne odpadke prevzeti najmanj dvakrat v koledarskem letu z zbiralno akcijo na za to določenih prevzemnih mestih ali najmanj enkrat v koledarskem letu od uporabnika na njegov poziv.
(2) Zbiranje kosovnih odpadkov je namenjeno vsem izvirnim povzročiteljem teh odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe mora izvirne povzročitelje iz gospodinjstva obveščati o postopku zbiranja kosovnih odpadkov na poziv. Izvirni povzročitelj naroči odvoz kosovnih odpadkov pisno ali telefonsko najmanj 14 dni pred želenim odvozom. Izvajalec javne službe izvirne povzročitelje iz gospodinjstva obvesti o vrsti in opisu kosovnih odpadkov ter poda navodilo za njihovo prepuščanje.
28. člen 
(javne prireditve) 
(1) Izvajalec javne službe mora na prostoru javne prireditve v času njenega trajanja zagotoviti zabojnike za:
1. odpadni papir in karton, vključno z odpadno embalažo iz papirja in kartona,
2. odpadno embalažo iz stekla,
3. odpadno embalažo iz plastike, kovin in sestavljenih materialov,
4. mešane komunalne odpadke ter
5. biološke odpadke.
(2) Stroške ravnanja z odpadki, nastalimi na javni prireditvi, vključno z najemom, postavitvijo in uporabo zabojnikov ali vreč iz prejšnjega ostavka, nosi organizator javne prireditve. Velikost in število posod, zabojnikov ali vrečk se določi glede na število udeležencev javne prireditve. Izvajalec določi kriterije s tehničnim pravilnikom.
(3) Organizatorji morajo prijaviti javno prireditev najmanj pet delovnih dni pred dnevom prireditve in obvestiti izvajalca o nameravani prireditvi.
(4) Ponudnik obrokov na javni prireditvi mora zagotoviti ravnanje za svoje biološko razgradljive kuhinjske odpadke in za odpadno jedilno olje, ki tam nastanejo, kot povzročitelj odpadkov iz gostinstva v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom.
(5) Organizator javne prireditve mora zbrane odpadke predati izvajalcu javne službe. Izvajalec javne službe odpadke iz prvega odstavka tega člena prevzame na mestu javne prireditve.
29. člen 
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov) 
(1) Če so na zemljišču v lasti občine ali države nezakonito odloženi komunalni odpadki, odredi občinska inšpekcija izvajalcu javne službe njihovo odstranitev, ta pa jih mora odstraniti v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki na račun lastnika zemljišča. Če izvaja posest nad zemljiščem druga oseba, pa na račun te osebe. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
(2) Če se odkrije povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov, ima občina pravico in dolžnost od njega izterjati vračilo stroškov, ki so nastali ob odstranjevanju tovrstnih odpadkov.
(3) Če so odpadki nezakonito odloženi na zemljišču v lasti osebe zasebnega prava, odredi odstranitev komunalnih odpadkov občinska inšpekcija lastniku ali drugemu posestniku zemljišča. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
30. člen 
(obdelava mešanih komunalnih odpadkov) 
V okviru javne službe po tem odloku se zagotavljajo storitve obdelave komunalnih odpadkov v skladu z veljavnimi predpisi, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
31. člen 
(odlaganje ostankov predelave komunalnih odpadkov) 
(1) Odpadke je dovoljeno odlagati samo na odlagališčih v skladu z določili predpisa, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih.
(2) Odlagati je dovoljeno samo obdelane odpadke.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka je brez predhodne obdelave dovoljeno odlagati inertne odpadke, kadar njihova obdelava tehnično ni izvedljiva, ali druge odpadke, če njihova obdelava, s katero se zmanjša količina ali nevarnosti za človekovo zdravje ali okolje, ne prispeva k namenu, da se v celotnem obdobju trajanja odlagališča zmanjšajo učinki škodljivih vplivov na okolje, zlasti zaradi vplivov onesnaževanja z emisijami snovi v površinske vode, podzemne vode, tla in zrak, in v zvezi z globalnim onesnaženjem okolja zmanjšajo emisije toplogrednih plinov in preprečijo tveganja za zdravje ljudi.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE 
32. člen 
(obveznosti izvajalca javne službe) 
(1) Izvajalec javne službe mora pri opravljanju javne službe zagotoviti:
– nabavo in vzdrževanje opreme iz 41. člena tega odloka,
– redno higiensko vzdrževanje opreme iz prejšnje alineje, vključno z rednim razkuževanjem in pranjem,
– urejanje in vzdrževanje prostorov, na katerih je nameščena oprema zbiralnic in zbirnega centra,
– zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih komunalnih odpadkih skladno s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki,
– evidentiranje števila prevzemov posod za vsako posamezno prevzemno mesto po posameznem imetniku odpadkov,
– druge pogoje obratovanja v skladu s tem odlokom in predpisi, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
(2) Storitve javne službe se morajo opravljati tako, da ne bo ogroženo človekovo zdravje; in brez uporabe postopkov in metod, ki bi čezmerno obremenjevali okolje, zlasti pa povzročili:
– čezmerno obremenjevanje voda, zraka, tal,
– čezmerno obremenjevanje s hrupom ali vonjavami,
– bistveno poslabšanje življenjskih pogojev živali in rastlin,
– škodljive vplive na krajino ali območja, zavarovana po predpisih o varstvu narave in predpisih o varstvu kulturne dediščine in
– škodljive vplive na območja, zavarovana v skladu s predpisi, ki urejajo ohranjanje narave.
33. člen 
(register zbirnih/prevzemnih mest in zbiralnic)
(1) Izvajalec gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov vodi v obliki elektronske baze podatkov register zbirnih in prevzemnih mest za vse uporabnike, register zbiralnic in register zbirnih centrov. Podrobneje je vsebina posameznih registrov opredeljena v tehničnem pravilniku.
(2) Izvajalec javne službe mora podatke iz prvega odstavka tega člena redno, najmanj pa enkrat letno ažurirati.
34. člen 
(obveščanje uporabnikov) 
(1) Izvajalec javne službe mora uporabnike obveščati o pravilnem ločevanju odpadkov in nujnosti ločevanja odpadkov na izvoru. Oblike obveščanja so naslednje:
1. navodila za ločevanje odpadkov z brošurami in na spletni strani izvajalca javne službe,
2. obvestila in navodila o načinih prepuščanja odpadkov, lahko tudi s praktičnimi prikazi pri uporabnikih,
3. ozaveščevalne aktivnosti v šolah in vrtcih.
(2) Izvajalec javne službe mora uporabnike na svoji spletni strani in najmanj enkrat letno na krajevno običajen način obveščati o:
1. lokacijah zbirnih centrov in terminih, v katerih je mogoče prepuščati odpadke,
2. vrstah odpadkov, ki se prepuščajo po sistemu od vrat do vrat, v zbiralnicah, premičnih zbiralnicah in zbirnih centrih,
3. vrstah odpadkov, ki se prepuščajo kot kosovni odpadki,
4. prepuščanju OEEO v skladu s predpisom, ki ureja odpadno električno in elektronsko opremo,
5. prevzemanju odpadkov s premično zbiralnico,
6. drugih pogojih za prevzem komunalnih odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe mora z informacijami na svoji spletni strani uporabnike seznanjati z:
1. ločenim zbiranjem odpadkov, zlasti o ciljih, prednostih in koristih takega načina zbiranja,
2. hrambo nevarnih in nenevarnih frakcij na način, da ne predstavljajo nevarnosti za zdravje ljudi ali okolje, pred njihovim prepuščanjem,
3. pravilnim prepuščanjem odpadkov v zbiralnicah, premični zbiralnici in zbirnem centru,
4. načinom prepuščanja tistih odpadkov, za katere je zbiranje s posebnim predpisom urejeno na poseben način, in
5. tem, da se nenevarni komunalni odpadki, ki so onesnaženi z nevarnimi odpadki ali snovmi, prepuščajo kot nevarni komunalni odpadki.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE 
35. člen 
(pravice uporabnikov) 
(1) Uporabniki imajo pravico:
– do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev javne službe, ki je enako dostopna vsem uporabnikom na območju občine po posameznih kategorijah uporabnikov,
– do uporabe skupnega zabojnika za mešane komunalne odpadke,
– do uskladitve velikosti ali števila zabojnikov skladno s predvideno frekvenco odvoza in volumnom zabojnika pri imetniku odpadkov, vendar ne več kot enkrat letno.
(2) Izvajalec javne službe odobri zmanjšanje velikosti in/ali števila zabojnikov za mešane komunalne odpadke na podlagi zahteve uporabnika iz tretje alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da:
– nova zahtevana prostornina zabojnikov ni manjša od določene najmanjše prostornine standardnih velikosti zabojnikov za mešane komunalne odpadke, določene na podlagi tehničnega pravilnika,
– ugotovi, da so se v obdobju zadnjih šestih mesecev komunalni odpadki prepuščali na prevzemnem mestu te stavbe v zaprtih in ne popolnoma polnih zabojnikih.
(3) Pritožbeni (reklamacijski) postopek, ki se nanaša na pravice uporabnikov po tem odloku, je opredeljen v tehničnem pravilniku.
36. člen 
(obveznosti uporabnikov javne službe) 
Uporabniki imajo obveznost:
– obvestiti izvajalca javne službe o spremembah, ki vplivajo na obračun cene storitev javne službe najkasneje v petnajstih dneh po nastanku spremembe,
– redno prepuščati komunalne odpadke in jih ločevati skladno z zagotovljenimi storitvami javne službe,
– zagotoviti, da so posode ali zabojniki in vreče na dan prevzema nameščeni na prevzemnem mestu,
– zagotoviti, da so pokrovi posod ali zabojnikov na prevzemnih mestih zaprti,
– vzdrževati čistočo na prevzemnih mestih, razen kadar izvajalec javne službe onesnaži prevzemno mesto,
– zagotoviti izvajalcu javne službe neoviran dostop do prevzemnega mesta,
– uporabljati storitve izvajalca javne službe v skladu z določili tega odloka, tehničnega pravilnika in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
37. člen 
(prepovedi za uporabnike javne službe) 
(1) Uporabnikom javne službe je prepovedano:
– nepravilno prepuščati posamezne vrste odpadkov, mešane komunalne odpadke v zabojnike ali vrečke za ločeno zbiranje,
– mešati nevarne odpadke z ločeno zbranimi frakcijami ali mešanimi komunalnimi odpadki ali mešati posamezne nevarne odpadke med seboj,
– mešati kosovne odpadke z mešanimi komunalnimi odpadki in s preostalimi vrstami odpadkov,
– postavljati zabojnike za mešane komunalne odpadke, ločene frakcije (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06), biološke odpadke na javno površino,
– prepuščati odpadne prenosne baterije in akumulatorje kot mešani komunalni odpadek,
– prepuščati odpadno električno in elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek,
– sežigati in/ali odlagati odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov,
– nameščati posode ali zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta,
– odlagati odpadke ob zabojnikih,
– odlagati pepel, tople ogorke, zdravstvene odpadke, gradbeni material in kamenje ter odpadke v tekočem stanju v zabojnike za mešane komunalne odpadke ali ločeno zbrane frakcije,
– prepuščati odpadke v vrečah, ki nimajo oznake izvajalca in niso namenjene prepuščanju komunalnih odpadkov na območju občine,
– prepuščati kuhinjske biološko razgradljive vrečke na prevzemnem mestu izven namenske posode,
– prepuščati in odlagati kosovne odpadke zunaj prevzemnega mesta, na zbiralnicah ter v nasprotju s tehničnim pravilnikom,
– prepuščati in odlagati zeleni vrtni odpad zunaj prevzemnega mesta, na zbiralnicah ter v nasprotju s tehničnim pravilnikom,
– brskati po zabojnikih ter razmetavati odpadke,
– pisati na posode ali zabojnike ter lepiti plakate nanje,
– opustiti uporabo storitev javne službe,
– kopičiti in odlagati odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso za ta namen,
– ravnati s komunalnimi odpadki v nasprotju z določili tega odloka, tehničnega pravilnika in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
(2) Sežiganje vseh vrst komunalnih odpadkov je prepovedano.
(3) Če povzročitelj odpadkov ne ločuje odpadkov ali ravna v nasprotju z navodili za odlaganje odpadkov v zabojnik, mu lahko izvajalec izreče opozorilo (nalepka na zabojniku), ob tem pa je dolžan povzročitelja primerno obvestiti o pravilnem ravnanju z odpadki. Nepravilno zbranih odpadkov izvajalec ni dolžan odpeljati, zato jih pusti na mestu samem, da jih uporabnik ustrezno loči.
(4) Če uporabnik ustrezno ne loči zbranih odpadkov na podlagi obvestila iz prejšnjega odstavka, izvajalec javne službe loči odpadke in uporabniku na podlagi veljavnega cenika zaračuna ločeno zbiranje odpadkov ter odpadke odpelje. Istočasno poda prijavo pristojnemu inšpektorju.
VI. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE 
38. člen 
(viri financiranja storitev javne službe) 
Viri financiranja storitev javne službe so sredstva:
– iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
– od prodaje ločenih frakcij,
– drugi viri, določeni s predpisom lokalne skupnosti ali zakonom oziroma na njegovi podlagi sprejetem predpisu.
39. člen 
(viri financiranja javne infrastrukture) 
Viri financiranja infrastrukture so sredstva:
– iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
– iz proračuna občine,
– iz dotacij, donacij in subvencij,
– iz kratkoročnega in dolgoročnega kreditiranja,
– iz drugih virov, določenih z zakonom ali odlokom občine.
VII. VRSTA IN OBSEG OBJEKTOV IN NAPRAV, POTREBNIH ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE 
40. člen 
(infrastruktura lokalnega pomena v lasti občine) 
(1) Gospodarsko javno infrastrukturo lokalnega pomena, ki je potrebna za izvajanje javne službe, v lasti občine sestavljajo:
– zemljišča in objekti zbiralnic,
– zemljišča in objekti zbirnega centra,
– zemljišča in objekti prevzemnih mest na javnih površinah,
– druga oprema in delovni stroji za izvajanje gospodarske javne službe.
(2) Objekte iz prve, druge in tretje alineje tega člena lahko pod enakimi, z zakonom, tem odlokom in drugimi občinskimi predpisi določenimi pogoji, uporablja vsakdo, z njimi pa upravlja izključno izvajalec javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov.
(3) Uporaba objektov in naprav iz tega člena je obvezna na vseh območjih, kjer se izvaja dejavnost javne službe.
41. člen 
(oprema izvajalca javne službe) 
Opremo, ki je potrebna za izvajanje javne službe, v lasti izvajalca javne službe, sestavljajo:
– vozila za prevoz vseh vrst odpadkov (specializirana tovorna vozila),
– delovni stroji,
– zbiralnice,
– posode in zabojniki za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov, ločeno zbranih frakcij (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06) po sistemu od vrat do vrat in ločeno zbranih nenevarnih komunalnih odpadkov in nevarnih komunalnih odpadkov v zbiralnicah,
– tipske namenske vreče za zbiranje (odpadnega papirja in kartona; odpadne embalaže iz papirja in kartona; odpadne embalaže iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06),
– oprema za razvrščanje odpadkov v sortirnici in predhodno skladiščenje odpadkov pred njihovo predelavo ali odstranjevanjem,
– vozila in naprave za pranje in vzdrževanje posod in zabojnikov,
– druge premične in nepremične stvari, namenjene izvajanju storitev javne službe.
VIII. NAČIN OBRAČUNAVANJA STORITEV JAVNE SLUŽBE 
42. člen 
(oblikovanje cen) 
(1) Cene storitev javne službe se oblikujejo v skladu z določili veljavnega predpisa o oblikovanju cen storitev obveznih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
(2) Predlog za oblikovanje cen pripravi izvajalec, potrdi pa pristojni organ občine.
(3) Ceno opravljanja storitve javne službe so dolžni plačevati vsi povzročitelji.
(4) Cena opravljanja storitev javne službe se obračuna na podlagi opravljenih storitev. Izvajalec za uporabnike najmanj enkrat letno ugotavlja dejansko količino opravljenih storitev.
(5) Vsaka pravna oseba, samostojni podjetnik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost na območju občine, je dolžan pred začetkom opravljanja dejavnosti prijaviti izvajalcu javne službe datum začetka izvajanja dejavnosti in skleniti z izvajalcem pogodbo o ravnanju z odpadki.
(6) Uporabnik storitev javne službe mora o spremembah, ki vplivajo na obračun cene storitev javne službe, pisno obvestiti izvajalca, najkasneje v roku 15 dni po nastali spremembi. Ta sprememba se pri obračunu upošteva s prvim naslednjim mesecem. V primeru, ko uporabnik storitev javne službe ne posreduje podatkov za obračun teh storitev ali v prijavi navede napačne podatke, izvajalec uporabi uradne podatke o številu prebivalcev s stalnim prebivališčem v stavbi oziroma podatke o velikosti, številu posod in številu oseb v gospodinjstvu.
(7) Obračun storitev javne službe velja za uporabnika storitev javne službe s prvim dnem naslednjega meseca po pričetku uporabe storitev javne službe.
(8) Na območju večstanovanjskih objektov se storitve uporabnikom zaračunavajo glede na prostornino zabojnika za mešane komunalne odpadke in pogostost odvoza zabojnika. Obračun storitev se med gospodinjstva porazdeli tako, da se skupni stroški porazdelijo po gospodinjstvih glede na število oseb v posameznem gospodinjstvu, v odvisnosti od vseh stanovalcev v večstanovanjskem objektu. Enak sistem obračunavanja storitev na območju večstanovanjskih objektov se uporablja tudi za obračunavanje biološko-razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada.
(9) Za posamezno počitniško hišo, vikend, prazno stanovanje ali poslovno enoto, kjer ni stalno prijavljenih stanovalcev in ni v stalni uporabi, se za porazdelitev količine opravljenih storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki upošteva ena tretjina najmanjše velikosti zabojnika in najmanjša pogostost odvoza, ki ureja opravljanje javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov.
IX. NADZOR 
43. člen 
(nadzorni organ) 
(1) Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka izvajajo pristojni občinski inšpekcijski organ in uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi skladno s predpisi.
(2) Pri izvajanju nadzora lahko pristojni občinski inšpekcijski organ izdaja odločbe ter odreja druge ukrepe, katerih namen je zagotoviti izvrševanje določb tega odloka.
(3) Pristojni občinski inšpekcijski organ ima pravico kadarkoli vpogledati v evidence, ki jih je dolžan voditi izvajalec javne službe, pri čemer je dolžan spoštovati določila zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
X. JAVNA POOBLASTILA IZVAJALCA JAVNE SLUŽBE 
44. člen 
(javna pooblastila izvajalca javne službe) 
(1) Izvajalec javne službe v okviru storitev javne službe se pri odločanju o pravicah in obveznostih uporabnikov ravna po odloku.
(2) Za izvajanje nalog iz prejšnjega odstavka tega člena mora imeti izvajalec javne službe zaposleno osebo z opravljenim strokovnim izpitom iz upravnega postopka.
XI. KAZENSKE DOLOČBE 
45. člen 
(prekrški uporabnikov) 
(1) Z globo 1.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, če:
– na zahtevo izvajalca javne službe ne nabavi ali vzdržuje posode ali zabojnika (tretji in četrti odstavek 18. člena),
– ne zagotovi zbiranja odpadkov na zbirnem mestu tako, da se prepreči nastanek emisij vonjav in onesnaževanje okolice (prvi odstavek 19. člena),
– ne odstrani izpraznjene posode ali zabojnika s prevzemnega mesta po odvozu odpadkov in jih postavi na zbirno mesto (tretji odstavek 19. člena),
– če organizator prireditve ne obvesti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi najmanj pet dni pred datumom izvedbe prireditve (tretji odstavek 28. člena),
– če redno ne prepušča komunalnih odpadkov in jih ne ločuje v skladu z zagotovljenimi storitvami javne službe (druga alineja 36. člena),
– ne zagotovi neoviranega dostopa izvajalcu javne službe do prevzemnega mesta (šesta alineja 36. člena),
– prepušča posamezne ločene frakcije in mešane komunalne odpadke v zabojnikih za ločeno zbiranje frakcije, ki niso namenjene tem odpadkom (prva alineja 37. člena),
– meša nevarne frakcije z ločeno zbranimi frakcijami ali mešanimi komunalnimi odpadki ali meša posamezne nevarne frakcije med seboj (druga alineja 37. člena),
– meša kosovne odpadke z mešanimi komunalnimi odpadki in s preostalimi vrstami odpadkov (tretja alineja 37. člena),
– postavlja zabojnike za mešane komunalne odpadke, ločene frakcije (odpadni papir in karton; odpadna embalaža iz papirja in kartona; odpadna embalaža iz plastike, kovin in sestavljenih materialov kot odpadna mešana embalaža s številko odpadka 15 01 06; odpadna embalaža iz stekla), biološke odpadke na javno površino (četrta alineja 37. člena),
– prepušča odpadne prenosne baterije ali akumulatorje kot mešani komunalni odpadek (peta alineja 37. člena),
– prepušča odpadno električno ali elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek (šesta alineja 37. člena),
– sežiga ali odlaga odpadke v objektih in ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov (sedma alineja 37. člena),
– namešča posode ali zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta (osma alineja 37. člena),
– odlaga odpadke ob zabojnikih (deveta alineja 37. člena),
– odlaga pepel, tople ogorke, medicinske odpadke, gradbeni material in kamenje, odpadke v tekočem stanju v zabojnike za mešane komunalne odpadke ali ločeno zbrane frakcije (deseta alineja 37. člena),
– prepušča odpadke v vrečah, ki nimajo oznake izvajalca in niso namenjene prepuščanju komunalnih odpadkov na območju občine (enajsta alineja 37. člena),
– prepušča kuhinjske biološko razgradljive vrečke na prevzemnem mestu izven namenske posode (dvanajsta alineja 37. člena),
– prepušča in odlaga kosovne odpadke zunaj prevzemnega mesta, na zbiralnici ter v nasprotju s tehničnim pravilnikom (trinajsta alineja 37. člena),
– prepušča in odlaga zeleni vrtni odpad zunaj prevzemnega mesta, na zbiralnici ter v nasprotju s tehničnim pravilnikom (štirinajsta alineja 37. člena),
– brska po zabojnikih ter razmetava odpadke (petnajsta alineja 37. člena),
– piše na posode ali zabojnike ter lepi plakate nanje (šestnajsta alineja 37. člena),
– opusti uporabo storitev javne službe (sedemnajsta alineja 37. člena),
– kopiči in odlaga odpadke na neprimernih mestih (osemnajsta alineja 37. člena),
– ravna s komunalnimi odpadki v nasprotju z določili tega odloka, tehničnega pravilnika in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki (devetnajsta alineja 37. člena),
– ne obvesti izvajalca javne službe o vsaki spremembi, ki vpliva na obračun storitev javne službe v roku petnajst dni od nastanka spremembe (šesta točka 42. člena).
(2) Z globo 600 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo 500 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika.
(4) Z globo 400 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznika.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
46. člen 
(rok za zagotavljanje storitev po tem odloku) 
Izvajalec javne službe je dolžan v roku enega leta od sprejema tega odloka uvesti vse spremembe v organizaciji zagotavljanja storitev izvajanja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb, ki še niso bile uvedene.
47. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o načinu izvajanja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 35/14 in 17/17).
48. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0010/2018(126)
Slovenske Konjice, dne 14. junija 2018
Župan 
Občine Slovenske Konjice 
Miran Gorinšek l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti