Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 3. in 16. člena Statuta Občine Kozje (Uradni list RS, št. 62/17) je Občinski svet Občine Kozje na 23. redni seji dne 8. 11. 2018 sprejel
o pristojnostih in financiranju krajevnih skupnosti v Občini Kozje
Zaradi zadovoljevanja posebnih skupnih potreb občanov na območju posameznih naselij so na območju Občine Kozje kot ožji deli občine ustanovljene krajevne skupnosti.
Na območju Občine Kozje so ustanovljene naslednje krajevne skupnosti:
– Krajevna skupnost Buče, ki zajema naselja: Buče, Ortnice, Vrenska Gorca, Zeče pri Bučah;
– Krajevna skupnost Kozje, ki zajema naselja: Ješovec pri Kozjem, Kozje, Vetrnik, Zdole;
– Krajevna skupnost Lesično, ki zajema naselja: Dobležiče, Drensko Rebro, Gubno, Klake, Lesično, Pilštanj;
– Krajevna skupnost Osredek, ki zajema naselje Osredek pri Podsredi;
– Krajevna skupnost Podsreda, ki zajema naselja: Gorjane, Gradišče, Podsreda, Poklek pri Podsredi, Vojsko;
– Krajevna skupnost Zagorje, ki zajema naselja: Bistrica, Topolovo, Zagorje.
Krajevne skupnosti niso pravne osebe javnega prava.
Krajevne skupnosti sodelujejo pri opravljanju javnih zadev v občini, in sicer:
– obravnavajo vprašanja iz občinske pristojnosti, ki se nanašajo na območje krajevne skupnosti in njeno prebivalstvo ter oblikuje svoja stališča in mnenja,
– dajejo pobude in predloge za sprejem odlokov in drugih splošnih aktov občine,
– dajejo predloge in sodelujejo pri pripravi razvojnih programov občine na področju javne infrastrukture na svojem območju,
– dajejo predloge za sanacijo divjih odlagališč komunalnih odpadkov in sodelujejo pri njihovi sanaciji,
– dajejo predloge za ureditev in olepševanje kraja (ocvetličenja, ureditev in vzdrževanje sprehajalnih poti ipd.) in pri tem sodelujejo,
– dajejo pobude za dodatno prometno ureditev (prometna signalizacija, ureditev dovozov in izvozov, omejevanje hitrosti ipd.),
– oblikujejo pobude za spremembo prostorskih, planskih in izvedbenih aktov ter jih posredujejo pristojnemu organu občine,
– seznanjajo pristojni organ občine s problemi in potrebami prebivalcev skupnosti na področju urejanja prostora in varstva okolja,
– spremljajo nevarnosti na svojem območju in o tem obveščajo štab za civilno zaščito ter po potrebi prebivalstvo in sodelujejo pri ostalih nalogah s področja zaščite in reševanja,
– pospešujejo kulturne, športne in druge prireditve oziroma nudijo pomoč pri takih prireditvah, kadar je organizator občina.
Krajevne skupnosti v skladu z odlokom o pokopališkem redu:
– oddajajo v uporabo mrliške vežice ter skrbijo za urejenost in čistočo mrliških vežic,
– sprejemajo prijave pokopa ter z naročnikom pogreba dogovorijo o dodelitvi najemnega prostora ter o tem obvestijo upravljavca pokopališča,
– skrbjo za red in čistočo na pokopališču,
– opozarjajo najemnike grobov o morebitni zapuščenosti grobov,
– obveščajo javno podjetje za komunalne storitve o potrebi odstranitve odpadkov s pokopališča,
– vodijo evidenco o pokojnikih, ki so ali so bili pokopani na pokopališču,
– vodijo evidenco grobov in evidenco najemnikov grobov za obdobje zadnjih deset let,
– opozarjajo upravljavca pokopališča na motenje reda in miru na pokopališču,
– druge naloge v skladu z dogovorom z upravljavcem pokopališča.
V skladu z dogovorom z občino krajevne skupnosti upravljajo z večnamenskimi objekti v lasti občine.
Za delovanje krajevnih skupnosti se zagotovijo sredstva v proračunu občine. Kriterij za dodelitev sredstev je število prebivalcev v krajevni skupnosti.
Za uresničevanje posebnih skupnih potreb in interesov prebivalcev krajevnih skupnosti lahko občina pridobiva sredstva iz prostovoljnih prispevkov njihovih prebivalcev, podjetij, zavodov in drugih organizacij ter samoprispevkov. Tako pridobljena sredstva je občina dolžna posebej evidentirati in porabiti v skladu z njihovim namenom.
Predsednik sveta krajevne skupnosti, v okviru nalog skupnosti in s proračunom občine določenih sredstev za izvajanje teh nalog pri izvajanju odločitev sveta krajevne skupnosti zastopa občino. Pred sklenitvijo pravnih poslov mora predsednik sveta krajevne skupnosti pridobiti soglasje župana, razen, če je z veljavnim odlokom o proračunu občine drugače določeno.
Prostore, opremo in materialna sredstva, ki jih potrebujejo za svoje delovanje sveti krajevnih skupnosti, zagotovi in z njimi upravlja občina.
Izvajanje strokovnih nalog in administrativnih opravil za potrebe krajevnih skupnosti in njihovih svetov zagotavlja občinska uprava.
Namembnost in smotrnost porabe sredstev nadzoruje Nadzorni odbor Občine Kozje. Nadzor nad zakonitostjo in primernostjo poslovanja opravlja občinska uprava.
Z veljavnostjo tega odloka preneha veljati Odlok o pristojnostih in financiranju krajevnih skupnosti v Občini Kozje (Uradni list RS, št. 117/03).
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0002/2014-23/8
Kozje, dne 8. novembra 2018
Milenca Krajnc l.r.