Na podlagi prvega odstavka 13. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18) in 18. člena Statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 39/16 – UPB) je Občinski svet Občine Kobarid na 4. redni seji dne 25. 4. 2019 sprejel
o sofinanciranju aktivnosti turističnih društev v Občini Kobarid
(1) S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, postopki, pogoji in merila za vrednotenje in razdelitev sredstev iz proračuna Občine Kobarid ter medsebojne pravice in obveznosti med prejemnikom sredstev, namenjenih za sofinanciranje aktivnosti turističnih društev v Občini Kobarid in Občino Kobarid (v nadaljevanju: občina).
(2) Sredstva za sofinanciranje aktivnosti se zagotovijo v proračunu občine.
(1) Sredstva za investicije v prostore društev niso predmet tega pravilnika.
(2) Aktivnosti, ki se financirajo iz katerekoli druge proračunske postavke občinskega proračuna občine, niso predmet tega pravilnika.
(1) Sofinanciranje aktivnosti turističnih društev se izvaja z namenom spodbujanja razvoja turizma v občini, skladno z letnimi usmeritvami na področju turizma oziroma s strategijo razvoja turizma v občini.
(2) Občina sofinancira aktivnosti za posamezne programe in projekte do največ 60 %, pri čemer je višina sofinanciranja posamezne aktivnosti odvisna od števila zbranih točk in vrednosti točke ter razmerja delitve razpoložljivih sredstev.
Upravičenci, ki lahko pridobijo sredstva za sofinanciranje aktivnosti po tem pravilniku, so društva, ustanovljena po Zakonu o društvih, ki imajo v ustanovitvenem aktu določeno turistično dejavnost.
Za sofinanciranje svojih aktivnosti mora društvo iz prejšnjega člena tega pravilnika izpolnjevati naslednje pogoje:
– da je registrirano po Zakonu o društvih,
– da ima sedež in izvajalsko aktivnost na območju občine,
– da ima urejeno evidenco o članstvu,
– da imajo poravnane vse obvezne zakonske in poslovne obveznosti do občine,
– da izpolnjuje druge pogoje iz tega pravilnika.
IV. POSTOPEK PRIDOBIVANJA SREDSTEV
(1) Višina sredstev za sofinanciranje aktivnosti društev na območju občine se določi v proračunu občine. Sredstva se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, ki se ga objavi na spletni strani občine.
(2) Upravičenci lahko pridobijo sredstva le na podlagi popolne vloge za prijavo na javni razpis.
Javni razpis za dodelitev sredstev mora vsebovati:
– predmet javnega razpisa,
– navedbo naročnika,
– opredelitev upravičencev, ki se lahko prijavijo na razpis,
– okvirno višino finančnih sredstev za posamezne aktivnosti,
– navedbo aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja,
– pogoje in točkovno ovrednotena merila, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji,
– navedbo dokumentacije, ki jo morajo prijavitelji priložiti k prijavi,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge in način prijave,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o rezultatih javnega razpisa.
Prispele vloge obravnava tričlanska komisija (v nadaljevanju: komisija), ki jo imenuje župan.
(1) Komisija pregleda vse prijave, ki so pravočasno prispele na javni razpis. Nepravočasno prispele vloge komisija zavrže. O delu komisije se vodi zapisnik.
(2) V primeru, da je katera od pravočasnih vlog nepopolna, komisija prijavitelja pozove k dopolnitvi vloge. Rok za dopolnitev vloge je pet dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Če vloga v navedenem roku ni dopolnjena, se jo kot nepopolno zavrže.
(3) Po ugotovitvi komisije, kateri prijavitelji izpolnjujejo formalne razpisne pogoje, le-ta pristopi k ocenjevanju prijavljenih aktivnosti v skladu z merili, ki jih določa ta pravilnik.
(1) Komisija v roku 30 dni od dne, ko se je iztekel rok za prijavo na razpis, pripravi predlog za razdelitev namenskih sredstev, ki vsebuje predlog prejemnikov in višino sredstev.
(2) Župan na osnovi predloga komisije s sklepom odloči o sofinanciranju prijavljenih programov in projektov.
(3) Na podlagi sklepa, občinska uprava izda odločbo o izbiri ter obsegu sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja.
(4) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka se lahko vloži pritožbo na župana v roku 8 dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna.
Občina na podlagi pravnomočne odločbe o dodelitvi sredstev izbrane upravičence pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju. Pogodba mora vsebovati:
– naziv in sedež društva,
– navedbo aktivnosti, ki se sofinancirajo,
– višino dodeljenih sredstev in način sofinanciranja,
– način nadzora,
– določilo o vračilu sredstev v primeru nenamenske porabe sredstev,
– druga določila, pomembna za izvedbo sofinanciranja aktivnosti.
Predmet sofinanciranja aktivnosti društev na območju občine so aktivnosti povezane z:
1. delovanjem društev; med upravičene stroške sodijo: bančne storitve, stroški elektrike, ogrevanja, goriva, komunalnih storitev, najema prostorov za izvedbo programa, računovodske storitve, stroški povezani s članstvom, stroški pisarniškega materiala, stroški tiska, distribucije in podobno, stroški telekomunikacij, stroški nakupa prehrambnih izdelkov, ki se delijo ob prostovoljnih delovnih akcijah ter drugi stroški povezani z opravljanjem prostovoljnega dela.
2. programi društva; med upravičene stroške sodijo: stroški povezani z urejanjem in vzdrževanjem tematskih, kolesarskih in sprehajalnih poti, razglednih točk, turistične signalizacije, in podobno.
3. projekti društev; med upravičene stroške sodijo: investicijski stroški, stroški, povezani z opravljanjem prostovoljnega dela, drugi stroški v skladu s pogodbeno finančno konstrukcijo prijavljenega projekta.
(1) Višina sofinanciranja aktivnosti se določi na podlagi izpolnjevanja meril, ki obravnavajo:
1. delovanje društev,
2. programe društev,
3. projekte društev.
(2) Program društva predstavlja redna programska aktivnost, ki se izvaja skozi posamezno leto.
(1) Merila so v javnem razpisu ovrednotena s točkami, pri čemer upravičenec pridobi točke glede na izpolnjevanje navedenih meril in odločitev komisije, koliko točk mu glede na kvaliteto istovrstnih prijavljenih aktivnosti pripada.
(2) Merila za vrednotenje aktivnosti spodbujanja turizma se delijo na tri dele:
A: Delovanje
1. Članstvo v turističnem društvu:
– do 25 članov (1 točka),
– od 26 do 35 članov (2 točki),
– od 36 do 45 članov (3 točke),
– 46 in več članov (4 točke).
2. Organizacija aktivnosti za krajane in mladino za delo na področju turizma:
– sodelovanje v projektih z mladimi (OŠ, vrtec in mladinske organizacije) (1 točka),
– organizacija predavanj in izobraževanj (1 točka).
3. Sodelovanje pri promociji destinacije Doline Soče in Občine Kobarid:
– sodelovanje na organiziranih sejmih (2 točki),
– sodelovanje na promocijskih dogodkih izven območja Občine Kobarid (1 točka).
B: Program
Program vzdrževanja tematskih, kolesarskih, sprehajalnih in drugih poti. V program vzdrževanja sodi tudi vzdrževanje turistične signalizacije, razgledišč, počivališč in podobno.
1. Kategorizacija vzdrževanih poti:
– pot prioritete 1 (5 točk),
– pot prioritete 2 (4 točke),
– pot prioritete 3 (3 točke),
– druge nekategorizirane poti (2 točki),
– vzdrževanje razgledišč in počivališč na poti (1 točka).
2. Način vzdrževanja poti:
– vzdrževanje poti vključuje tudi večje investicijsko vzdrževanje (5 točk),
– vzdrževanje poti vključuje tudi strojne ure (3 točke),
– osnovno vzdrževanje poti (1 točka).
3. Dolžina vzdrževane poti:
– do 1 km poti (1 točka),
– od 1 km do 2 km (2 točki),
– od 2 km do 3 km (3 točke),
– od 3 km do 4 km (4 točke),
– od 4 km dalje (5 točk).
C: Projekti
1. Vsebina projekta; komisija oceni, kako posamezen projekt prispeva h kakovosti turistične ponudbe destinacije in k povezovanju kulturne dediščine, naravnih vrednot in doživetij ter k trajnostnemu razvoju turistične destinacije:
– ne prispeva (0 točk),
– manj prispeva (1 točka),
– prispeva (2 točki),
– pomembno prispeva (4 točke).
2. Prepoznavnost projekta; komisija oceni, ali gre za projekt bolj lokalnega pomena ali pa gre za projekt, ki je namenjen širši množici:
– projekt na ravni naselja (1 točka),
– lokalen projekt (namenjen več društvom ali krajevni skupnosti) (2 točki),
– projekt na občinski ravni (3 točke),
– regijsko odmeven projekt (4 točke),
– državno ali mednarodno odmeven projekt (5 točk).
3. Inovativnost projekta; komisija oceni, ali gre za projekt, ki je novost v občini:
– ne gre za inovativen projekt (0 točk)
– gre za manj inovativen projekt (1 točka),
– gre za zmerno inovativen projekt (3 točke),
– gre za zelo inovativen projekt (5 točk).
4. Delež lastnih sredstev; komisija oceni, koliko lastnih sredstev je izvajalec vložil v izpeljavo projekta. Med lastna sredstva se šteje tudi ovrednotene ure vloženega prostovoljnega dela:
– do 40 % lastnih sredstev (1 točka),
– od 41 % do 50 % (2 točki),
– več kot 51 % sredstev (4 točke).
5. Partnerstvo; število povezanih subjektov pri izpeljavi projekta (turistična društva, javne turistične organizacije, občine, kulturne in druge ustanove, podjetja):
– 0 (0 točk),
– 1 (1 točka),
– od 2 do 4 (2 točki),
– več kot 4 (3 točke).
6. Dolgoročnost projekta; komisija bo pri tem merilu nagradi možnost dokončanja zastavljenega projekta, ki se bo zaradi velikosti izvajal več let:
– projekt ima jasno vizijo, zaradi svoje obsežnosti pa se bo neprekinjeno izvajal več zaporednih let (3 točke).
(1) Vrednost točke se izračuna vsako leto na podlagi razpoložljivih proračunskih sredstev in skupnega števila točk ovrednotenih aktivnosti vseh izbranih upravičencev po naslednji formuli: vrednost točke = proračunska sredstva/vsota točk posamezne aktivnosti.
(2) Vrednost točke izračuna komisija in se navede v odločbi o dodelitvi sredstev.
Višino razpoložljivih proračunskih sredstev za posamezne aktivnosti spodbujanja turizma določi župan s sklepom.
VII. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV
(1) Upravičenci so dolžni izvajati aktivnosti v skladu s tem pravilnikom in določili pogodbe.
(2) Upravičenci so dolžni za izvedene aktivnosti oddati poročilo praviloma najkasneje do 15. novembra tekočega koledarskega leta.
Nadzor nad porabo dodeljenih sredstev spremlja pristojen organ občinske uprave in Nadzorni odbor občine.
(1) Če občinska uprava ugotovi, da upravičenec ne izvršuje pogodbe, mu lahko zadrži izplačevanje še neizplačanih sredstev oziroma zahteva vrnitev v ta namen že dodeljenih sredstev.
(2) Če upravičenec dobljenih sredstev delno ali v celoti ne porabi namensko ali če je za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke, občina prekine pogodbo in zahteva vrnitev nenamensko porabljenih sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila.
(3) Upravičenec, ki krši določila prvega ali drugega odstavka tega člena oziroma tretjega odstavka 13. člena, ne more kandidirati za sredstva iz občinskega proračuna na naslednjem javnem razpisu občine.
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju aktivnosti turističnih društev v Občini Kobarid (Uradni list RS, št. 24/10).
(2) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-2/2019
Kobarid, dne 25. aprila 2019