Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), določb Odloka o odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 68/04, 108/08, 50/14 in 81/15) ter 16. člena Statuta Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 87/15 – UPB-2) je Občinski svet Mestne občine Slovenj Gradec na 8. redni seji dne 4. 9. 2019 sprejel
o sofinanciranju malih komunalnih čistilnih naprav na območju Mestne občine Slovenj Gradec
S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za nakup in vgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav za stanovanjske stavbe na območju Mestne občine Slovenj Gradec (v nadaljevanju: občina).
Sredstva se dodeljujejo upravičencem v obliki sofinanciranja.
Upravičenci dodelitve proračunskih sredstev po tem pravilniku so fizične osebe – lastniki stanovanjskih stavb s stalnim prebivališčem v občini. V primeru izgradnje skupne male čistilne naprave za več stanovanjskih stavb, je nosilec investicije (vlagatelj) tisti, na katerem zemljišču bo čistilna naprava zgrajena. Investitorji medsebojna razmerja uredijo s posebno pogodbo.
Sredstva se ne morejo pridobiti za stavbe na območju aglomeracij, kjer je že zgrajena ali se planira izgradnja javne kanalizacije. Upravičenci so podrobneje opisani v 8. členu tega pravilnika.
Sredstva za izgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav v občini se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino za posamezno leto določi občinski svet z odlokom o proračunu. Na podlagi določene višine sredstev se na podlagi sklepa župana objavi javni razpis, ki natančno določa pogoje za dodelitev proračunskih sredstev v skladu s tem pravilnikom. Za dodelitev sredstev se po objavi razpisa zaprosi s pisno vlogo na občino. Razpis je odprt do porabe predvidenih sredstev v tekočem proračunskem letu.
Javni razpis se objavi na občinski spletni strani, na oglasni deski in v občinskem glasilu. V javnem razpisu se določi najmanj:
1. naziv in sedež občine,
2. pravna podlaga za izvedbo razpisa,
3. predmet javnega razpisa,
4. osnovne pogoje za kandidiranje na razpisu z morebitnimi dodatnimi merili,
5. okvirna višina sredstev,
6. določitev obdobja, do katerega morajo biti sredstva porabljena,
7. rok in naslov vložitve vlog,
8. rok, v katerem bodo potencialni upravičenci obveščeni o izidu,
9. kraj, čas in osebo, pri kateri lahko upravičenci pridobijo informacije in razpisno dokumentacijo.
Postopek za dodelitev proračunskih sredstev v skladu z razpisnimi pogoji vodi tri članska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
Naloge komisije:
1. odpiranje in pregled vlog,
2. ocena upravičenosti vlog,
3. priprava poročila s predlogom prejemnikov in višine sredstev,
4. druge naloge povezane z uspešno izvedbo razpisa.
Komisija obravnava vse popolne in pravočasno prispele vloge (z vsemi zahtevanimi dokazili) po vrstnem redu prispetja in pripravi seznam upravičencev najkasneje v roku 30 dni od obravnave vlog ter pripravi predlog o dodelitvi proračunskih sredstev. Sredstva se dodeljujejo enkrat letno do porabe finančnih sredstev sprejetega proračuna.
Na podlagi predloga komisije o dodelitvi proračunskih sredstev se izda sklep. Zoper sklep je mogoča pritožba pri županu občine. Odločitev župana je dokončna.
O izidu javnega razpisa se vse vlagatelje obvesti v roku 30 dni od dneva, ko komisija pripravi predlog dodelitve proračunskih sredstev.
Višina sofinanciranja znaša do 50 % upravičenih stroškov oziroma največ 1.500,00 EUR/stanovanjsko stavbo. Sofinancira se postavitev ene male komunalne čistilne naprave za eno stanovanjsko stavbo kot tudi postavitev ene komunalne čistilne naprave za več stanovanjskih stavb.
Upravičeni so stroški nakupa male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE z vključenimi stroški montaže male komunalne čistilne naprave in njenega prvega zagona z nastavitvijo parametrov. Upravičeni stroški lahko nastanejo od datuma veljavnosti tega pravilnika. Vlagatelji lahko vložijo vlogo za sofinanciranje najkasneje v 3 letih od nakupa in vgradnje.
DDV ni upravičen strošek.
Vloga mora zadostiti naslednjim pogojem:
– da objekt enostanovanjske ali večstanovanjske stavbe leži izven območja aglomeracij in da ima lastnik prijavljeno stalno prebivališče v občini;
– mala komunalna čistilna naprava je lahko postavljena tudi na območju predvidenih aglomeracij, v primeru da je izvedba kanalizacijskega priključka zaradi oddaljenosti priključnega mesta ali tehnične izvedljivosti priključka ekonomsko neupravičena. Za vsak takšen primer, na predlog izvajalca gospodarskih javnih služb, izda Občinska uprava posebno soglasje za postavitev male čistilne naprave;
– da ima objekt veljavno gradbeno dovoljenje za stanovanjsko stavbo zgrajeno po letu 1967 ali potrdilo, da je stanovanjska stavba zgrajena pred letom 1967;
– tipska mala komunalna čistilna naprava je mala komunalna čistilna naprava z zmogljivostjo, manjšo od 50 PE, ki je gradbeni proizvod v skladu s standardom SIST EN 12566-3 ali drugim enakovrednim in mednarodno priznanim standardom, in je zanjo izdana izjava o lastnostih v skladu s predpisi, ki urejajo gradbene proizvode (v nadaljnjem besedilu: izjava o lastnostih);
– ustreznost čiščenja mora biti v skladu s preglednico 3, priloge 1 Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15 in 76/17); oziroma kemijska potreba po kisiku (KPK) ne sme presegati 200 mg/l, biokemijska potreba po kisiku (BPK5) ni določena;
– poročilo o opravljenih prvih meritvah v skladu s predpisom, ki ureja prve meritve in obratovalni monitoring odpadnih voda;
– lokacija postavitve male komunalne čistilne naprave mora omogočati dostop in neovirano praznjenje;
– upravičenci morajo razpolagati z zemljiščem na podlagi lastninske ali katere druge stvarnopravne pravice na katerem se načrtuje postavitev male komunalne čistilne naprave;
– čistilna naprava mora biti vgrajena in v funkciji obratovanja v času vložitve zahtevka;
– upravičenci, ki bodo za več stavb postavili skupno čistilno napravo, morajo vlogi priložiti podpisan medsebojni dogovor vseh uporabnikov male komunalne čistilne naprave, ki ni časovno omejen in osebo, ki bo zadolžena za upravljanje male komunalne čistilne naprave, ter sklenjeno služnostno pogodbo med lastniki zemljišč in investitorji;
– ob zagonu male komunalne čistilne naprave mora biti ukinjena obstoječa greznica v skladu s pogoji Javnega podjetja Komunala Slovenj Gradec d.o.o.;
– imeti potrdilo o vpisu MKČN v register pri izvajalcu javne službe Javnemu podjetju Komunala Slovenj Gradec d.o.o.;
– sredstva se ne dodelijo za naložbe izven območja Mestne občine Slovenj Gradec;
– upravičenci lahko pridobijo sredstva za isto naložbo le enkrat. V kolikor je upravičenec že prejel javna sredstva za isti namen, do sredstev po tem razpisu ni upravičen.
Čistilna naprava mora zadostiti naslednjim tehničnim zahtevam:
– čistilna naprava mora biti izdelana v skladu s standardom SIST EN 12566-3 ali drugim enakovrednim in mednarodno priznanim standardom, in je zanjo izdana izjava o lastnostih v skladu s predpisi, ki urejajo gradbene proizvode (v nadaljnjem besedilu: izjava o lastnostih).
Izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega člena pravilnika se dokazuje z naslednjimi dokumenti:
– izpolnjena in podpisana vloga z zahtevanimi prilogami po priloženih navodilih.
Če vloga ob vložitvi ni popolna, se prosilca pozove, naj vlogo v roku 8 dni dopolni. Če tega ne stori, se vloga s sklepom zavrže.
Upravičenci na podlagi sklepa o dodelitvi sredstev na občino pošljejo zahtevek za izplačilo z vsemi zahtevanimi prilogami najkasneje do 10. 11. v tekočem letu.
Pred vložitvijo zahtevka mora biti naložba zaključena in plačani vsi računi, razen potrdila o pozitivno opravljeni prvi meritvi, ki se dostavi v roku 6 mesecev po vgradnji male komunalne čistilne naprave.
Po predložitvi vse dokumentacije, skladno s priloženimi navodili, se z upravičencem sklene pogodba o dodelitvi nepovratnih sredstev in ostalih medsebojnih obveznostih in pravicah.
Nakazilo sredstev se izvrši na osebni račun upravičenca v roku 30 dni od podpisa pogodbe.
Proračunska sredstva se lahko porabijo samo za namen, za katerega so dodeljena.
Nadzor nad izvajanjem namenske porabe proračunskih sredstev, skladno z javnim razpisom, izvaja občinska uprava.
Pogodba o sofinanciranju mora vsebovati: pogodbene stranke, višino sofinanciranja in opredelitev pravic in obveznosti pogodbenih strank.
Prejemnik po pogodbi se zaveže, da:
– bo hranil dokumentacijo še najmanj 5 let po izplačilu sredstev iz strani občine;
– bo omogočil občini vpogled v dokumentacijo in nadzor koriščenja namenskih sredstev na terenu.
Upravičenec je dolžan vrniti nenamensko porabljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obresti, ki se obračunavajo od dneva izplačila upravičencu, do dneva vračila sredstev v primerih, ko se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– druge nepravilnosti pri uporabi sredstev.
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2019
Slovenj Gradec, dne 5. septembra 2019
Mestne občine Slovenj Gradec