Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18), 20., 20.a do 20.f člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 – ZIUZGK, 36/10, 94/10 – ZIU, 62/10 – ZUPJS, 40/11 – ZUPJS-A, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 55/17) in 14. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 in 27/16) je Občinski svet Občine Semič na 9. redni seji dne 3. 12. 2019 sprejel
o sprejemu otrok v Enoto vrtec Sonček pri OŠ Belokranjskega odreda Semič
S tem pravilnikom Občina Semič kot ustanoviteljica Enote vrtec Sonček (v nadaljevanju: vrtec) ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način delovanja Komisije za sprejem otrok (v nadaljevanju: komisija) ter kriterije za sprejem otrok v vrtec.
Vrtec vpisuje in sprejema otroke na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme predšolskega otroka, ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. Za starše otrok, ki so oddali vlogo za vpis v vrtec, vrtcu na njegovo zahtevo pristojni center za socialno delo posreduje podatke o izteku pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
Če vrtec med šolskim letom otroka ne more sprejeti, temveč ga lahko sprejme šele s 1. 9. tekočega šolskega leta, starše o tem obvesti.
Vrtec lahko sprejme tudi otroke s posebnimi potrebami v skladu z veljavnimi predpisi, če ima zagotovljene ustrezne prostorske in kadrovske pogoje.
Vrtec enkrat letno, v mesecu marcu, objavi javni razpis za vpis novincev za naslednje šolsko leto, z vključitvijo otrok v vrtec s 1. septembrom tekočega koledarskega leta.
Vrtec objavi razpis za vpis novincev v lokalnem časopisu, na spletni strani vrtca ter občine in traja najmanj 15 dni od vidne javne objave.
Vlogo za sprejem otrok v vrtec izpolnijo starši oziroma zakoniti skrbniki otroka (v nadaljevanju besedila: starši) na predpisanem obrazcu »Vloga za vpis otroka v vrtec«. Vlogo starši dobijo v vrtcu pri svetovalni delavki, tajništvu šole in na spletni strani vrtca. Natančno izpolnjeno vlogo oddajo v vrtcu pri svetovalni delavki neposredno, lahko ga pošljejo z navadno pošiljko na naslov vrtca ali ga skeniranega in podpisanega pošljejo po elektronski pošti na uradni elektronski naslov vrtca. Vlogo izpolnijo starši otroka ali zakoniti zastopniki otroka. Vsaka prejeta vloga se datira na dan prejema in se hrani po vrstnem redu prihoda. Vloga, ki je bila oddana pred uradnim razpisom za vpis otrok v vrtec, se označi z datumom, ki velja za prvi dan razpisnega roka.
Sprejeta vloga se vpiše v posebno evidenco prijav.
Če starši oddajo nepopolno vlogo ali če vrtec zaradi uporabe kriterijev za sprejem potrebuje še druge podatke, lahko starše pozove k odpravi pomanjkljivosti ali dopolnitvi vloge po elektronski pošti, telefonu ali ustno, če starši pridejo v vrtec. O tem se zapiše uradni zaznamek. Če vloga ni dopolnjena, se jo obravnava in o sprejemu otroka odloči na podlagi podatkov, ki jih vsebuje vloga.
Starše, ki so oddali vlogo za otroka, ki 1. septembra še ne bo dopolnil 11 mesecev, se obvesti o možnosti vključitve otroka ob izpolnitvi zakonskega pogoja. Otroka se uvrsti na čakalno listo, če ta obstaja.
Po končanem vpisnem roku vrtec pregleda število prostih mest, ki jih zagotavlja v posameznih starostnih obdobjih in pripravipredlog oddelkov po starostnih obdobjih.
Vrtec lahko sprejme toliko otrok, kot to dopuščajo prostorski normativi in normativi za oblikovanje oddelkov po veljavni zakonodaji.
Če je v vrtcu dovolj prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnateljica vrtca ali od nje pooblaščena oseba.
V primeru, da je vlog za sprejem otrok v vrtec več kot je prostih mest, o sprejemu odloča komisija na podlagi kriterijev iz tega pravilnika.
Občina, ustanoviteljica vrtca, se lahko glede na razmere in položaj dejavnosti predšolske vzgoje v občini odloči oblikovati polovični oddelek med šolskim letom, če število in starost vpisanih otrok izpolnjuje zakonske predpise za oblikovanje polovičnega oddelka. Polovični oddelek se polni glede na izteke porodniških dopustov do zakonsko določenega normativa števila otrok v posameznem starostnem obdobju. Ko je v oddelku vpisanih 9 otrok, oddelek začne delovati kot samostojni oddelek.
III. SESTAVA IN NAČIN DELA KOMISIJE
Komisijo imenuje ravnateljica s posebnim sklepom in jo sestavljajo štirje člani:
– en predstavnik občine ustanoviteljice na predlog županje,
– en predstavnik strokovnih delavcev vrtca, ki ga imenuje ravnateljica vrtca,
– svetovalni delavec vrtca,
– en predstavnik staršev, ki ga imenuje svet staršev in katerega mandat je vezan na vključenost otroka v vrtec.
Člani komisije, razen svetovalnega delavca, katerega mandat se veže na funkcijo svetovalnega delavca vrtca in predstavnika občine, so imenovani za štiri leta in so lahko imenovani največ dvakrat zaporedoma. Delo komisije vodi predsednik, ki ga člani izvolijo izmed sebe na prvi seji.
Mandat predstavnikov sveta staršev je vezan na vključenost otroka v vrtec.
Ravnateljica skliče prvo konstitutivno sejo komisije najkasneje v 15 dneh po imenovanju vseh članov komisije.
S konstituiranjem nove komisije preneha mandat članom prejšnje komisije.
Na prvi seji člani komisije iz svojih vrst izvolijo predsednika in namestnika predsednika komisije. Namestnik predsednika nadomešča predsednika v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti. Namestnik ima v primeru nadomeščanja enake pravice in obveznosti kot predsednik komisije.
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na sejah, ki niso javne.
Delo komisije vodi predsednik komisije, v njegovi odsotnosti pa namestnik predsednika, ki ju izvolijo člani komisije iz svojih vrst na prvi seji.
Komisija lahko odloča, če je na seji navzočih vsaj 2/3 članov, odločitev pa se sprejema z večino glasov prisotnih članov.
Seje komisije sklicuje predsednik komisije v dogovoru z ravnateljico, praviloma enkrat letno oziroma po potrebi tudi večkrat, vendar najkasneje do 31. maja za naslednje šolsko leto.
Člani komisije lahko k sodelovanju povabijo ravnateljico oziroma od ravnateljice pooblaščenega predstavnika vrtca brez pravice odločanja.
Najmanj 60 dni pred potekom mandata komisije ravnateljica pozove Svet staršev in županjo Občine Semič, da predlagata vsak svojega člana komisije.
Komisija obravnava vloge za otroke, ki bodo do 1. septembra tekočega leta dopolnili najmanj 11 mesecev starosti. Komisija lahko, na osnovi pisnega pooblastila staršev, preverja pravilnost podatkov navedenih v vlogi pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnost podatkov navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov.
Na podlagi podatkov se določi število točk po posameznih kriterijih in prednostni vrstni red otrok.
Komisija mora obravnavati vse prijave za vpis otrok, ki so vložene do sestanka komisije. Komisija odloča po določbah skrajšanega ugotovitvenega postopka določenega v zakonu, ki ureja splošni upravni postopek.
O poteku seje komisije se vodi zapisnik, ki mora vsebovati naslednje podatke:
– ime in sedež vrtca, kjer komisija deluje,
– čas, kraj in datum zasedanja komisije,
– poimenska prisotnost članov komisije in drugih vabljenih na seji,
– ugotovitev o številu prostih mest v vrtcu po starostnih obdobjih in letnikih rojstva otrok, upoštevaje zakonski in tako imenovani fleksibilni normativ,
– število vpisanih, sprejetih in odklonjenih otrok po starostnem obdobju oziroma po letnikih rojstva,
– seznam otrok s skupnim številom točk po vrstnem redu zbranega števila točk od najvišjega do najnižjega števila točk ter označbo, kateri otroci so sprejeti in kateri ne,
– vsi podatki o otrocih se objavijo pod šifro vsakega otroka, ki jo predhodno določi svetovalna delavka ob sprejemu Vloge za sprejem otroka.
Zapisnik je potrebno hraniti v dokumentaciji vrtca, skladno s pravili pisarniškega poslovanja. Vodenje zapisnika zagotavlja vrtec, ki posreduje en izvod zapisnika pristojnemu organu Občine Semič.
Zapisnik podpišejo vsi prisotni člani komisije.
Prednost pri sprejemu v vrtec ima otrok s posebnimi potrebami in otroci, ogroženi zaradi socialnega položaja družine.
Komisija najprej izmed vseh prejetih vlog obravnava tiste vloge, ki se nanašajo na:
– otroke, katerih starši predložijo potrdilo centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine (odločba o dodelitvi denarnega dodatka po Zakonu o socialnem varstvu, ne pa otroškega dodatka in druga potrdila, ki jih izstavi pristojen Center za socialno delo),
– otroke s posebnimi potrebami (8. člen Zakona o vrtcih), če starši priložijo izvide, mnenja ali odločbo o usmeritvi.
Komisija na podlagi kriterijev določi prednostni vrstni red tako, da razvrsti vse prejete vloge po doseženem številu točk, od najvišjega do najnižjega števila.
Otroci, ki niso sprejeti v vrtec, se v skladu s prednostnim vrstnim redom uvrstijo na čakalni seznamglede na zbrano število točk od najvišjega do najnižjega.
Otroci se vključujejo v vrtec s čakalnega seznama glede na starost in prosto mesto v posameznem oddelku.
Vrtec v osmih dneh po seji komisije izda seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki se objavi na oglasni deski in na spletnih straneh vrtca. Podatki o otrocih se objavijo pod šifro, pod katero se vodi otroka in je starš z njo pisno seznanjen preko navadne pošte ali preko uradnega elektronskega naslova vrtca.
Vrtec pošlje staršem v 8 dneh po seji komisije obvestilo z izpisom vseh podatkov s seznama sprejetih otrok ali čakalnega seznama za njihovega otroka.
Obvestilo o sprejemu otroka v vrtec vsebuje:
– šifro otroka,
– število točk po posameznih kriterijih,
– datum vključitve otroka v vrtec,
– sporočilo staršem, da bodo po končanem vpisnem postopku pozvani k sklenitvi in podpisu pogodbe o sprejemu otroka v vrtec.
Za otroke, ki so se uvrstili na čakalni seznam, se obvestilo dopolni z obrazložitvijo:
– šifro otroka,
– število točk po posameznih kriterijih ter na katero mesto v čakalnem seznamu je otrok uvrščen,
– sporočilo staršem, da lahko zaradi zavrnitve sprejema otroka v vrtec v 15 dneh vložijo ugovor,
– rok veljavnosti čakalnega seznama.
Vrtec staršem pošlje obvestilo z navadno poštno pošiljko, pri čemer se pošiljka šteje za vročeno osmi dan od odprave na pošto ali po elektronski pošti, če so starši navedli elektronski naslov, na katerega želijo prejemati obvestila vrtca.
Zoper obvestila iz prejšnjega člena tega pravilnika lahko starši v 15 dneh po vročitvi obvestila z navadno poštno pošiljko vložijo ugovor na svet zavoda, ki o ugovoru odloči v 15 dneh po prejemu ugovora v skladu z Zakonom o vrtcih in smiselno uporabo zakona, ki ureja splošni upravni postopek. Ugovor se lahko vloži zaradi nepravilnega upoštevanja kriterijev. Ugovor na kriterij in težo posameznega kriterija ni dopusten.
O ugovorih odloča svet zavoda ob smiselni uporabi zakona, ki ureja splošni upravni postopek z odločbo. Zoper odločitev sveta zavoda lahko starši sprožijo upravni spor.
IV. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK V VRTEC IN VRSTNI RED OTROK
Komisija odloča o sprejemu otrok, ki bodo s 1. 9. sprejeti v vrtec, na podlagi naslednjih kriterijev:
Zap. št. | Kriterij | Število točk |
1. | Stalno bivališče v Občini Semič obeh staršev ali enega pri enoroditeljski oziroma samohranilski družini. | 12 |
2. | Stalno bivališče v Občini Semič enega od staršev. | 8 |
3. | Zaposlenost (ali študent, dijak, kmet, upokojenec) obeh staršev ali enega pri enoroditeljski oziroma samohranilski družini. | 10 |
4. | Zaposlenost (ali študent, dijak, kmet) enega od staršev. | 5 |
5. | Otrok je bil uvrščen na čakalni seznam v preteklem letu in v vrtec ni bil sprejet, ker med letom ni bilo prostega mesta. | 7 |
6. | Otroci družin, ki imajo v ta vrtec že vključenega enega ali več otrok. | 6 |
7. | Vpis otroka zadnje leto pred vstopom v osnovno šolo. | 3 |
8. | Otrok staršev, ki v vrtec prvič hkrati vključujejo dva ali več otrok. | 2 |
| Dodatni kriteriji |
1. | Če več otrok doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva dodatni kriterij datum sprejema otroka. Prednost ima otrok, ki prej potrebuje varstvo. |
2. | Če več otrok doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva dodatni kriterij starost otroka. Prednost ima starejši otrok. |
3. | V primeru, ko ima več otrok, rojenih na isti dan, enako število točk, se upošteva še dodatni kriterij, vrstni red oddane vloge za vpis otroka v vrtec. Prednost ima prej oddana vloga. |
Komisija sprejema svoje odločitve soglasno, vse informacije in podatke v zvezi z otroki in njihovimi družinami pa varuje kot poslovno skrivnost.
Komisija mora omogočiti staršem na njihovo zahtevo ogled zapisnika o sprejemu otrok v vrtec, vendar le tistega dela, ki se nanaša na njihovo vlogo.
V. POSTOPEK ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
Za otroke, ki so bili sprejeti v vrtec, obvestilo o sprejemu določa datum vključitve otroka v vrtec in rok za sklenitev medsebojne pogodbe med vrtcem in starši.
Skupaj z obvestilom o sprejetju otroka v vrtec pošlje vrtec staršem tudi 2 izvoda Pogodbe o določitvi medsebojnih pravic in obveznosti staršev in vrtca. En podpisan izvod starši vrnejo pooblaščenemu delavcu vrtca.
Če starši ne podpišejo pogodbe z vrtcem, se šteje, da so umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec. V tem primeru se v vrtec vpiše prvi otrok s čakalnega seznama, ki ustreza starosti izpraznjenega mesta.
Otroke, ki se naknadno (po razpisnem roku in zasedanju komisije) vpisuje v vrtec, se uvrsti v evidenco po kronološkem datumu želenega vpisa (prednost imajo otroci, ki prej potrebujejo varstvo). V primeru, ko je v evidenci več vlog z istim datumom želenega vpisa, se vrstni red oblikuje na podlagi datuma prejete vloge (prednost pri sprejemu imajo otroci, katerih vlogo so starši oddali prej).
Otroci s čakalnega seznama, katerih starši sprejem odklonijo, se črtajo s čakalnega seznama in se ponovno obravnavajo na podlagi nove vloge. Prav tako se kot nove obravnavajo prejete vloge za tiste otroke, ki so bili med letom izpisani.
Ti čakalni seznami veljajo do 31. 8. naslednjega leta.
Na med šolskim letom izpraznjeno mesto je v ustrezno starostno obdobje sprejet otrok, ki je prvi na čakalnem seznamu za sprejem otrok v vrtec.
V primeru, ko se sprostijo mesta in zanje ni več kandidatov na čakalnem seznamu, se lahko sprejmejo vsi novinci, za katere so starši vložili prošnjo za medletni sprejem.
Starši lahko otroka iz vrtca izpišejo kadarkoli med letom, vendar morajo predložiti pisno izjavo o izpisu najmanj 15 dni pred želenim izpisom na obrazcu Izpisnica, ki je na razpolago v vrtcu in spletni strani vrtca.
Začasni izpisi so možni v času poletnih počitnic in v primeru bolezni otroka ob predložitvi zdravniškega potrdila pod pogoji, določenimi v trenutno veljavnem Sklepu o določitvi cene programov vrtca in dodatnih znižanjih plačil v Občini Semič.
V kolikor starši želijo izpisanega otroka ponovno vključiti v vrtec, morajo oddati novo vlogo za vpis otroka v vrtec.
Otroka se trajno izpiše iz vrtca ob vstopu v osnovno šolo.
VII. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sprejemu otrok v Enoto vrtec Sonček (Uradni list RS, št. 45/10).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-08/2019-3
Semič, dne 3. decembra 2019