Na podlagi 11. člena Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Brežice (Uradni list RS, št. 69/19) in 19. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 10/09, 3/10) je Občinski svet Občine Brežice na 10. redni seji dne 16. 12. 2019 sprejel
T A R I F N I P R A V I L N I K
za obračun storitev obvezne občinske gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Brežice
(1) S tem tarifnim pravilnikom (v nadaljevanju: pravilnik) se določajo elementi obračuna in osnovne tarifne postavke za obračun ravnanja s komunalnimi odpadki.
(2) Cena ravnanja s komunalnimi odpadki je sestavljena v skladu s podzakonskim predpisom, ki ureja metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
(3) Cena zbiranja komunalnih odpadkov vključuje vse storitve obvezne gospodarske javne službe zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, razen bioloških odpadkov.
(1) Enota količine storitev je masa (kg) komunalnih odpadkov, ki jih uporabniki storitev prepustijo izvajalcu javne službe.
(2) S pravilnikom se določajo sodila za razdelitev količine storitev na posameznega uporabnika ter stroškov javne infrastrukture.
II. OBRAČUN STORITVE ZBIRANJA DOLOČENIH VRST KOMUNALNIH ODPADKOV IZ GOSPODINJSTEV, POČITNIŠKIH HIŠIC IN IZ POSLOVNIH PROSTOROV TER OBRAČUN STROŠKOV JAVNE INFRASTRUKTURE
(1) Mesečni obračun storitve zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov za gospodinjstva se izrazi v EUR/kg, izhajajoč iz zbranih količin odpadkov v litrih na osebo, preračunano v maso zbranih odpadkov v kg na osebo, posebej za zbiranje komunalnih odpadkov, posebej za zbiranje bioloških odpadkov.
(2) Mesečni obračun storitev zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov iz stavb, v katerih ni stalno prijavljenih prebivalcev in za katero ni podatka o velikosti zabojnika (npr. počitniških hišic, vinskih kleti in nenaseljenih stanovanjskih hiš, kjer se občasno biva), se opravi ob upoštevanju najmanjše velikosti posode za zbiranje odpadkov in ob upoštevanju najmanjše pogostnosti odvoza v skladu s potrjenim terminskim planom odvoza. Obračun za tovrstne objekte se izvede v primeru, ko lastniki oziroma uporabniki teh objektov nimajo stalnega bivališča na območju Občine Brežice.
III. ZBIRANJE KOMUNALNIH ODPADKOV
Na podlagi ugotovljene povprečne količine zbranih komunalnih odpadkov na prebivalca na leto v Občini Brežice, ki znaša 221,96 kg, kar predstavlja prostornino 120 I zbranih odpadkov na osebo v 1 mesecu oziroma 4 I na osebo na dan oziroma 1440 I na osebo na leto. Za obračun se upošteva tako določena količina odpadkov na 1 osebo na mesec v kg, ki za Občino Brežice znaša 18,4967 kg/osebo/mesec in je prikazana na položnici. Za obračun se upoštevajo vse osebe, ki imajo stalno bivališče v Občini Brežice in dejansko bivajo v tem gospodinjstvu oziroma naslovu, količina obračunanih odpadkov v gospodinjstvu pa je zmnožek števila oseb v gospodinjstvu in mase 18,4967 kg za osebo na mesec.
Mesečni obračun storitve zbiranja komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v posodah prostornine 120 do 1100 I, se izrazi v EUR/kg, izhajajoč iz uporabne površine poslovnih prostorov v m2. Na podlagi ugotovljene povprečne količine zbranih odpadkov iz tovrstnih poslovnih prostorov, znaša količina zbranih odpadkov 16,30 kg/m2/leto oziroma 105,75 l/m2/leto, oziroma 1,3580 kg/m2/mesec ter 8,811/ m2/mesec. Za obračun se upoštevajo vse uporabljene površine poslovnega objekta v m2, mesečna količina obračunanih odpadkov pri tovrstnem zbiranju odpadkov je zmnožek števila m2 uporabljenih poslovnih površin in mase 1,3580 kg/m2.
Mesečni obračun storitve zbiranja komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v zabojnikih prostornine 5 m3 in se zbrane količine komunalnih odpadkov ne tehtajo, se obračuna kot enkratni odvoz odpadkov, kjer se obračuna, da je bila z zabojnikom odpeljana povprečna masa odpadkov, ki znaša 750 kg za en odvoz na podlagi veljavne cene v EUR/kg.
(1) Zbiranje odpadkov z velikimi zabojniki kotalnega prekucnika prostornine 15 do 40 m3 se obračuna na podlagi stehtanih količin po veljavni ceni v EUR/kg zbiranja in odvoza odpadkov.
(2) V primeru, da se pripeljane količine komunalnih odpadkov v 5 m3 zabojnikih iz 6. člena tehtajo, se obračuna zbiranje na podlagi stehtanih količin po veljavni ceni v EUR/kg zbiranja in odvoza odpadkov.
IV. ZBIRANJE BIOLOŠKIH ODPADKOV
(1) Na podlagi ugotovljene povprečne količine zbranih bioloških odpadkov na prebivalca na leto v Občini Brežice, ki znaša 50 kg, se obračuna storitev v EUR/kg. Pri obračunu storitve v gospodinjstvu, se upoštevajo vse osebe, ki imajo stalno bivališče v Občini Brežice in dejansko bivajo v tem gospodinjstvu oziroma naslovu, količina obračunanih odpadkov v gospodinjstvu pa je zmnožek števila oseb v gospodinjstvu in mase 4,17 kg za osebo na mesec.
(2) Storitev zbiranja bioloških odpadkov plačajo samo tisti uporabniki, ki ne kompostirajo kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada sami, ampak te odpadke prepuščajo izvajalcu javne službe.
V. OBRAČUN STORITVE OBDELAVE KOMUNALNIH ODPADKOV
Obdelava komunalnih odpadkov se obračunava uporabnikom na podlagi cene, ki jo izvajalcu javne službe zbiranja vsak mesec zaračuna izvajalec javne službe obdelave komunalnih odpadkov na enoto teže obdelanih komunalnih odpadkov. V obračunu tekočega meseca so zajeti obračunani stroški obdelave komunalnih odpadkov iz preteklega meseca.
(1) Mesečni obračun obdelave komunalnih odpadkov za gospodinjstva se izrazi v kg obdelanih odpadkov, ki pripadajo posameznemu gospodinjstvu. Količina pripadajočih obdelanih odpadkov v kg se preračuna na podlagi celotne količine obdelanih komunalnih odpadkov v preteklem mesecu in se razdeli na gospodinjstva na podlagi števila oseb, ki prebivajo v gospodinjstvih na območju Občine Brežice oziroma se jim na podlagi drugega odstavka 3. člena tarifnega pravilnika obračuna obdelava odpadkov iz počitniških hišic, vinskih kleti in nenaseljenih stanovanjskih hiš, kjer se občasno biva, kot da se uporablja najmanjša posoda prostornine 120 I oziroma kot da 1 oseba stalno biva v tem objektu. Obračun za slednje objekte se izvede v primeru, ko lastniki oziroma uporabniki teh objektov nimajo stalnega bivališča na območju Občine Brežice.
(2) Podatki o številu prijavljenih oseb za razdelitev stroškov se uporabijo iz evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
Mesečni obračun storitve obdelave komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v posodah prostornine 120 do 1100 I, se izrazi v kg obdelanih odpadkov, ki se preračunajo na podlagi skupne količine prijavljenih m2 poslovnih površin iz evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
Mesečni obračun storitve obdelave komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v zabojnikih prostornine 5 m3, se obračuna kot enkratni odvoz odpadkov, kjer se obračuna, da je bila z zabojnikom odpeljana povprečna masa odpadkov, ki znaša 750 kg za en odvoz. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z zabojniki.
Obdelava odpadkov pripeljanih z velikimi zabojniki kotalnega prekucnika prostornine 15 do 40 m3 se obračuna na podlagi stehtanih količin v kg pripeljanih odpadkov. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z velikimi zabojniki.
V primeru, da se pripeljane količine komunalnih odpadkov v 5 m3 zabojnikih iz 6. člena tehtajo, se obračuna obdelava na podlagi stehtanih količin v kg pripeljanih odpadkov. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z zabojniki.
VI. OBRAČUN STORITVE ODLAGANJA PREOSTANKOV PREDELAVE ALI ODSTRANJEVANJA KOMUNALNIH ODPADKOV
Odlaganje preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov se obračunava uporabnikom na podlagi cene, ki jo izvajalcu javne službe zbiranja vsak mesec zaračuna izvajalec javne službe odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na kg odloženih komunalnih odpadkov. V obračunu tekočega meseca se zajamejo obračunani stroški odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov iz preteklega meseca.
(1) Mesečni obračun odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov za gospodinjstva se izrazi v kg obdelanih odpadkov, ki pripadajo posameznemu gospodinjstvu. Količina pripadajočih odloženih odpadkov v kg se preračuna na podlagi celotne količine odloženih komunalnih odpadkov v preteklem mesecu in se razdeli na gospodinjstva na podlagi števila oseb, ki prebivajo v gospodinjstvih na območju Občine Brežice oziroma se jim na podlagi drugega odstavka 3. člena tarifnega pravilnika obračuna odlaganje odpadkov iz počitniških hišic, vinskih kleti in nenaseljenih stanovanjskih hiš, kjer se občasno biva, kot da se uporablja najmanjša posoda prostornine 120 I oziroma kot da 1 oseba stalno biva v tem objektu. Obračun za slednje objekte se izvede v primeru, ko lastniki oziroma uporabniki teh objektov nimajo stalnega bivališča na območju Občine Brežice.
(2) Podatki o številu prijavljenih oseb za razdelitev stroškov se uporabijo iz evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
Mesečni obračun storitve odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v posodah prostornine 120 do 1100 I, se izrazi v kg odloženih odpadkov, ki se preračunajo na podlagi skupne količine prijavljenih m2 poslovnih površin iz evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
Mesečni obračun storitve odlaganja preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov iz poslovnih prostorov, kjer se komunalni odpadki zbirajo v zabojnikih prostornine 5 m3, se obračuna kot enkratni odvoz odpadkov, kjer se obračuna, da je bila z zabojnikom odpeljana povprečna masa zbranih odpadkov, ki znaša 750 kg za en odvoz. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z zabojniki.
Odlaganje preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, pripeljanih z velikimi zabojniki kotalnega prekucnika prostornine 15 do 40 m3, se obračuna na podlagi stehtanih količin v kg pripeljanih odpadkov. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z velikimi zabojniki.
V primeru, da se pripeljane količine komunalnih odpadkov v 5 m3 zabojnikih iz 5. člena tehtajo, se obračuna odlaganje preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na podlagi stehtanih količin v kg pripeljanih odpadkov. Obračun temelji na podlagi evidenc izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov o posameznih odvozih z zabojniki.
VII. POSEBNE DOLOČBE ZA DOLOČENE VRSTE POSLOVNIH PROSTOROV
Ne glede na določbe tega pravilnika o obračunu stroškov ravnanja s komunalnimi odpadki za poslovne prostore, se za poslovne prostore javnih zavodov, ki so namenjeni za razstavišča, muzeje, galerije, občasne kulturne prireditve, prostore namenjeni za verske obrede ter prostore društev (kot npr. gasilska, športna, lovska, kulturna, turistična, upokojeniška, konjeniška, čebelarska, aktivi kmečkih žena in vsa ostala društva in klubi) in za katere ravnanje z odpadki ni zaračunano na drugačen način, obračunava zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, obdelava komunalnih odpadkov, odlaganje preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov ter okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v enakem obsegu kot za 1 osebo v gospodinjstvu.
Pri poslovnih objektih kot so šole, vrtci, javni zavodi s področja športa, prosvetno-kulturni domovi, gledališča, kino dvorane, mladinski centri, zdravstveni domovi, bolnišnice, domovi za ostarele, knjižnice in župnišča, se zbiranje komunalnih odpadkov zaračuna le od 30 % površine poslovnega prostora na podlagi določil 5., 11. in 17. člena tega pravilnika. Kolikor se iz teh objektov zbirajo komunalni odpadki v 5 m3 zabojnikih, se storitev zaračuna glede na dejansko število odpeljanih kontejnerjev na podlagi cen, definiranih v 6., 12. in 18. členu tega pravilnika. Odpadki, pripeljani z velikimi zabojniki kotalnega prekucnika prostornine 15 do 40 m3, se obračunajo na podlagi stehtanih količin, definiranih v 7., 13. in 19. členu tega pravilnika.
VIII. PREVZEMANJE ODPADKOV NA JAVNIH PRIREDITVAH
(1) Stroške ravnanja z odpadki, nastalimi na javnih prireditvah (kulturnih, športnih in drugih javnih prireditvah), vključno z najemom, postavitvijo in uporabo zabojnikov, nosi organizator prireditve in ne smejo bremeniti stroškov rednega programa ravnanja z odpadki iz gospodinjstev in drugih uporabnikov.
(2) V primeru ravnanja z odpadki na javnih prireditvah, se zaračunajo storitve za:
– Dostavo in odvoz zabojnikov ter čiščenje zabojnikov in okolice zabojnikov – obračun se izvede po dejanskih količinah (stroški vozila in stroški delavcev),
– najem zabojnikov.
(3) Cene za ravnanje z odpadki iz tega člena so določene v veljavnem Ceniku storitev, objavljenem na spletni strani Komunale Brežice.
(4) Ravnanje z mešanimi komunalnimi odpadki se obračuna v skladu s 4. členom tega pravilnika; cena kilograma mešanih komunalnih odpadkov je skladna s trenutno veljavnim cenikom gospodarskih javnih služb.
(5) Praznjenje zabojnikov za embalažo je brezplačno, ob predpostavki, da je embalaža primerna za v oddajo v sortiranje in predelavo, v nasprotnem primeru se izračun izvede enako kot v primeru praznjenja mešanih komunalnih odpadkov.
(6) Za storitve, za katere so naročila oddana v manj kot 48 urah pred pričetkom prireditve, se cena posamezne storitve poveča za 15 %.
(7) Za storitve, za katere so naročila oddana v manj kot 24 urah pred pričetkom prireditve, se cena posamezne storitve poveča za 25 %.
(8) Za storitve, katere je potrebno izvesti izven delovnega časa podjetja (delovni čas podjetja pon.–pet. med 7.00 in 15.00) in prazničnih dneh oziroma nedeljah, se cena posamezne storitve poveča za 35 %.
(9) Prihodki iz tega naslova znižujejo stroške cene gospodarskih javnih služb.
Zamenjava s strani uporabnika poškodovanega zabojnika
(1) V primeru, da je zabojnik s strani uporabnika poškodovan, uničen ali izrabljen, uporabnik ni upravičen do zamenjave zabojnika pred potekom šestih let od dodelitve zabojnika. Takšen zabojnik se uporabniku nadomesti z zabojnikom enakega volumna, ki ustreza standardom, navedenim v Tehničnem pravilniku. V kolikor je zabojnik poškodovan pred potekom amortizacijske dobe, plača uporabnik neamortizirano vrednost zabojnika. Strošek zabojnika je določen v veljavnem Ceniku storitev, objavljenem na spletni strani Komunale Brežice.
(2) Če so poškodbe posledica ravnanja izvajalca javne službe, prejme uporabnik nov zabojnik brezplačno.
(1) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. 1. 2020.
(2) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Tarifni pravilnik za obračun storitev obvezne občinske gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Brežice (Uradni list RS, št. 104/15).
Št. 354-101/2019
Brežice, dne 16. decembra 2019