Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 17. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 50/15, 20/17 in 61/19) je Občinski svet Občine Kamnik na 9. seji dne 18. 12. 2019 sprejel
o proračunu Občine Kamnik za leto 2020
S tem odlokom se za Občino Kamnik za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v EUR |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
| Skupina/Podskupina kontov | Proračun leta 2020 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 25.258.263 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 23.163.133 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 20.170.776 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 17.075.776 |
| 703 Davki na premoženje | 2.640.000 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 455.000 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 2.992.357 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 1.816.444 |
| 711 Takse in pristojbine | 22.000 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 110.000 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 85.000 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 958.913 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 525.000 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 22.000 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 503.000 |
73 | PREJETE DONACIJE | 300 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 300 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 1.423.250 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.016.942 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije in iz drugih držav | 406.308 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV | 146.580 |
| 787 Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 146.580 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 25.872.608 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 7.852.432 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 1.893.983 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 301.270 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 4.158.179 |
| 403 Plačila domačih obresti | 13.000 |
| 409 Rezerve | 1.486.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 11.805.497 |
| 410 Subvencije | 161.500 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 6.268.731 |
| 412 Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 1.074.716 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 4.300.550 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 5.526.479 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 5.526.479 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 688.200 |
| 431 Inv. transferi pravnim in fiz. osebam, ki niso pror. uporabniki | 423.950 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 264.250 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK OZIROMA PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –614.345 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 40.000 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAP. DELEŽEV | 40.000 |
| 440 Dana posojila | 0 |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | 40.000 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –40.000 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 254.385 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 254.385 |
| 500 Domače zadolževanje | 254.385 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 387.040 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 387.040 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 387.040 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –787.000 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –132.655 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 787.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Kamnik.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Kamnik.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse, ki se prenesejo Gasilski zvezi Kamnik oziroma prostovoljnim gasilskim društvom za nakup gasilske zaščitne in reševalne opreme;
2. prihodki od najemnine za infrastrukturo (vodovod, kanalizacija, CČN), ki se namenijo za infrastrukturo na področju vodooskrbe ter čiščenja in odvajanja odpadnih voda;
3. koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki se nameni za trajnostno gospodarjenje z divjadjo;
4. prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za namene, določene v finančnem načrtu posamezne krajevne skupnosti;
5. koncesijska dajatev za vodooskrbo in odvajanje odpadnih in padavinskih voda, ki se namenita za vzdrževanje vodovodne in kanalizacijske infrastrukture;
6. pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest in nadomestilo za upravljanje državnih gozdov, ki se namenita za vzdrževanje gozdnih cest.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med posameznimi postavkami odloča župan na predlog vodje notranje organizacijske enote. O prerazporeditvah pravic porabe med različnimi finančnimi načrti odloča župan na predlog vodje notranje organizacijske enote, kjer je potrebno sredstva povečati, ob soglasju vodje notranje organizacijske enote, kjer se sredstva znižujejo. Župan lahko na predlog za finance pristojnega organa občine v okviru posamezne proračunske postavke prerazporeja sredstva med posameznimi konti oziroma ekonomskimi nameni proračunske porabe.
Pravice porabe na posamezni proračunski postavki se s prerazporeditvijo lahko spremenijo za največ 40 % oziroma do 100.000 € v posameznem primeru. Na proračunsko postavko 4503 – zimska akcija na l.c. in n.c. se sredstva lahko prerazporedijo brez omejitev.
Župan o izvedenih prerazporeditvah med proračunskimi postavkami poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna Občine Kamnik za prvo polletje leta 2020 in v zaključnem računu proračuna Občine Kamnik za leto 2020.
V finančnem načrtu krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah med proračunskimi postavkami oziroma med posameznimi nameni znotraj proračunske postavke predsednik krajevne skupnosti.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Za večji obseg prevzetih obveznosti kot je določeno v drugem in tretjem odstavku tega člena, se lahko obveznosti prevzemajo samo na podlagi predhodnega soglasja občinskega sveta.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
(potrjevanje investicijske dokumentacije)
Župan lahko potrjuje investicijsko dokumentacijo do višine 450.000 € brez DDV.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 40 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Župan lahko uskladi naziv projekta zaradi prijave na razpise za sofinanciranje projekta iz državnih oziroma evropskih sredstev.
Proračunski skladi so:
– proračunska rezerva, oblikovana po Zakonu o javnih financah,
– rezervni sklad za stanovanjsko področje, oblikovan na podlagi Stanovanjskega zakona,
– sklad za financiranje investicij v Osnovno šolo Toma Brejca in Osnovno šolo Frana Albrehta, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za financiranje investicij v Osnovno šolo Toma Brejca in Osnovno šolo Frana Albrehta (Uradni list RS, št. 122/07),
– sklad za pokriti bazen, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za pokriti bazen (Uradni list RS, št. 15/14),
– sklad za ureditev prostorov GRS Kamnik, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za ureditev prostorov GRS Kamnik (Uradni list RS, št. 15/14),
– sklad za športne objekte v Občini Kamnik, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za športne objekte v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 44/19).
Proračunska rezerva se v letu 2020 oblikuje v višini 250.000 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 20.000 € brez DDV župan. O uporabi sredstev proračunske rezerve nad 20.000 € brez DDV za posamezen primer odloča na predlog župana občinski svet.
Župan poroča občinskemu svetu o uporabi sredstev proračunske rezerve v poročilu o izvrševanju proračuna Občine Kamnik za prvo polletje leta 2020 in v zaključnem računu proračuna Občine Kamnik za leto 2020.
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
Višina splošne proračunske rezervacije v letu 2020 znaša 100.000 €. O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer poroča občinskemu svetu v poročilu o izvrševanju proračuna Občine Kamnik za prvo polletje leta 2020 in v zaključnem računu proračuna Občine Kamnik za leto 2020.
(poslovanje krajevnih skupnosti)
Predsedniki svetov krajevnih skupnosti v Občini Kamnik lahko brez predhodnega soglasja župana sklepajo pravne posle, ki so skladni in v okviru razpoložljivih sredstev v letnem finančnem načrtu krajevne skupnosti.
Za pravne posle odtujitve in pridobitve nepremičnega premoženja morajo pridobiti predhodno soglasje župana.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA S PREMOŽENJEM OBČINE
Občinski svet sprejme načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine za nepremičnine v posamični vrednosti nad 100.000 €, župan pa načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine za nepremičnine v posamični vrednosti do 100.000 €. Župan sprejme tudi načrt ravnanja s premičnim premoženjem.
V primeru spremenjenih prostorskih in drugih potreb upravljavcev nepremičnega premoženja Občine Kamnik, ki jih ni bilo mogoče določiti ob pripravi načrtov ravnanja z nepremičnim premoženjem občine ali ob nepredvidenih okoliščinah na trgu, ki narekujejo hiter odziv, lahko Občina Kamnik sklepa pravne posle, ki niso predvideni v veljavnih načrtih ravnanja z nepremičnim premoženjem občine, pri čemer skupna vrednost takih pravnih poslov, glede na vrsto ravnanja in vrsto nepremičnega premoženja, ne sme presegati 20 % vrednosti razpoložljivih sredstev iz zgoraj navedenih načrtov ravnanja.
Župan lahko na obrazložen predlog občinske uprave odpiše dolžniku deloma ali v celoti dolg do višine 1.500 €, če je bila izterjava neuspešna in iz ocene o nadaljevanju postopka izterjave izhaja, da stroški presegajo dolgovani znesek. Župan z odpisom dolgov seznani občinski svet.
Nabava opreme, investicijska in vzdrževalna dela ter storitve se oddajo v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila. Z izbranim izvajalcem oziroma dobaviteljem se sklene pisna pogodba. Obveznosti do mejnih vrednosti se v skladu z internim aktom lahko prevzemajo z naročilnico.
Občina mora za oddajo javnih naročil nad vrednostjo, ki jo določa zakon, ki ureja izvrševanje proračuna RS, objaviti javni razpis v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
Predsednik sveta krajevne skupnosti lahko v breme finančnega načrta krajevne skupnosti prevzema obveznosti do vrednosti 10.000 € za blago in storitve oziroma do 20.000 € za gradnje (vrednosti so brez DDV-ja) z naročilnico, nad tem zneskom pa s predhodnim soglasjem župana v okviru svojega finančnega načrta s pogodbo.
Župan oziroma pooblaščeni delavec občinske uprave ima pravico nadzirati porabo javnih sredstev iz proračuna, ki so bila dana pravnim in fizičnim osebam. V primeru nenamenske porabe ali odklonitve pregleda porabe ima župan pravico in dolžnost zahtevati vrnitev sredstev.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2020 lahko zadolži do višine 254.385 € (povratna sredstva po 23. členu Zakona o financiranju občin).
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se v letu 2020 ne smejo zadolževati in ne smejo izdajati poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Kamnik v letu 2021, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2020 dalje.
Št. 410-0023/2019
Kamnik, dne 18. decembra 2019