Uradni list

Številka 81
Uradni list RS, št. 81/2019 z dne 27. 12. 2019
Uradni list

Uradni list RS, št. 81/2019 z dne 27. 12. 2019

Kazalo

3729. Tarifa 2020 o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja, stran 10844.

  
Na podlagi petega odstavka 6. člena, tretjega odstavka 60. člena in tretjega odstavka 74. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15, 40/17 in 30/19 – odl. US), 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna plačil za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 30/13, 33/13 – popr., 40/13 – popr., 81/14, 21/16, 63/16 in 64/19) in 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna višine plačil za uporabo elementov oštevilčenja (Uradni list RS, št. 31/13, 21/16, 15/17 in 72/18) izdaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
T A R I F O   2 0 2 0 
o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja 
1. člen 
(vsebina) 
Ta tarifa določa vrednost točke za izračun plačil na podlagi obvestila, za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc in za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2020.
2. člen 
(plačilo na podlagi obvestila) 
(1) Vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila za zagotavljanje javnih komunikacijskih omrežij oziroma izvajanje javnih komunikacijskih storitev je 2,27 EUR.
(2) Število točk je določeno v 6. členu Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15, 40/17 in 30/19 – odl. US).
3. člen 
(plačilo za uporabo radijskih frekvenc) 
(1) Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 0,55 EUR.
(2) Število točk je določeno v poglavju II. Splošnega akta o načinu izračuna plačil za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 30/13, 33/13 – popr., 40/13 – popr., 81/14, 21/16, 63/16 in 64/19).
4. člen 
(plačilo za uporabo elementov oštevilčenja) 
(1) Vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je 1,28 EUR.
(2) Število točk je določeno v 7. členu Splošnega akta o načinu izračuna višine plačil za uporabo elementov oštevilčenja (Uradni list RS, št. 31/13, 21/16, 15/17 in 72/18).
5. člen 
(priloga k tarifi) 
Obrazložitev tarife v Prilogi, ki je sestavni del te tarife, določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih agencija zasleduje.
6. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2020.
Št. 0100-4/2019/53
Ljubljana, dne 16. decembra 2019
EVA 2019-3130-0030
Mag. Tanja Muha 
direktorica 
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-13/2019/4, z dne 23. 12. 2019.
Priloga k Tarifi 2020 o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja za delovanje regulatornega organa na področju elektronskih komunikacij:
P R I L O G A 
Posebna obrazložitev Tarife 
Tarifa 2020 o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja (v nadaljnjem besedilu: tarifa) predvideva neposredno plačevanje plačil agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev v višini sredstev, ki so potrebna za pokritje stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog opredeljenih v Zakonu o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15, 40/17 in 30/19 – odl. US; v nadaljnjem besedilu: ZEKom-1) in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Vire financiranja agencije na področju elektronskih komunikacij določa ZEKom-1, in sicer predvideva tri vrste plačil:
– plačila na podlagi obvestila iz 5. člena ZEKom-1 (6. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo radijskih frekvenc (60. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo elementov oštevilčenja (74. člen ZEKom-1).
3. Za vsakega od zgoraj navedenih virov financiranja mora agencija določiti vrednost točke za letno plačilo zavezancev. Vrednost točke se pomnoži s številom točk, ki odpadejo na posameznega zavezanca in je določeno z zakonom (drugi in tretji odstavek 6. člena ZEKom-1) oziroma s splošnim aktom, ki ga sprejme agencija (drugi odstavek 60. člena in drugi odstavek 74. člena ZEKom-1). Pri določitvi vrednosti točke mora agencija upoštevati naslednja pravila:
– vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb ZEKom-1, razen določb V. in VI. poglavja,
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom radiofrekvenčnega spektra (V. poglavje ZEKom-1),
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom elementov oštevilčenja (VI. poglavje ZEKom-1).
4. Zbrana sredstva omogočajo agenciji neodvisno izvajanje nalog v okviru njenih pristojnosti. Naloge agencije so zakonsko določene, podrobneje pa so opredeljene v programu dela in finančnem načrtu za leto 2020.
5. V letu 2020 bo agencija na področju elektronskih komunikacij, ki ga pokriva ta tarifa, z zbranimi sredstvi zasledovala spodaj navedene cilje, ločeno za vsako vrsto plačila:
6. Izvajanje aktivnosti na podlagi ZEKom-1 (razen določb V. in VI. poglavja zakona): agencija namerava doseči naslednje cilje, ki so natančneje opisani v programu dela za leto 2020, in sicer:
a. Poleg rednih nalog izvajati več aktivnosti za dosego ciljev v okviru regulacije:
– priprava analiz upoštevnih trgov;
– spremljanje izvajanja obveznosti operaterjev s pomembno tržno močjo skladno z regulatornimi odločbami na upoštevnih trgih;
– spremljanje in nadziranje operaterjev v zvezi z obveznostjo poročanja podatkov, izvajanje projekta modernizacija sistema za zbiranje podatkov;
– redno nadgrajevanje sistema za mapiranje s podatki iz ostalih javnih evidenc ali podatkov;
– sodelovanje pri implementaciji regulativnega okvira za telekomunikacije na nacionalni ravni;
– strokovna podpora za uresničitev ciljev digitalne agende;
– proaktivno sodelovanje z vsemi deležniki na trgu ter po potrebi organizacija delavnic za zainteresirano javnost;
– aktivna udeležbo v strokovnih razpravah doma in na mednarodni ravni z namenom prenosa dobrih regulativnih praks v Slovenijo;
ter za dosego ciljev v okviru spremljanja trgov:
– analiza maloprodajnih in veleprodajnih cen širokopasovnih priključkov v Republiki Sloveniji,
– periodična raziskava o mesečnih izdatkih, ki jih bodo gospodinjstva namenila za storitve elektronskih komunikacij v letu 2020,
– analiza stanja povpraševanja po višjih hitrostih dostopa do interneta in e-vsebinah,
– podpora operaterjem pri izvajanju uredb in izvajanje nadzora nad njenim izvajanjem,
– izračun tehtanega povprečja kapitala.
Zelo pomembna je tudi skrb za končne uporabnike. Agencija si bo prizadevala za zagotavljanje ustreznega dostopa do univerzalne storitve vsem prebivalcem Republike Slovenije. Prav tako so pomembne naloge agencije vodenje uradne evidence operaterjev in drugih evidenc, zbiranje podatkov in poročanja o razvoju trga elektronskih komunikacij, pripravljanje gradiva za mednarodna telesa in druge oblike mednarodnega sodelovanja (poglavje XII) ter sodelovanje z domačimi strokovnimi javnostmi in deležniki na trgu elektronskih komunikacij.
b. Radiofrekvenčni spekter:na podlagi V. poglavja ZEKom-1 agencija zagotavlja optimalno rabo frekvenčnega spektra, kot omejene naravne dobrine. V zvezi z navedenim agencija v letu 2020 v skladu s predlagano triletno strategijo upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom namerava izvajati naslednje aktivnosti, ki so natančneje opisani v programu dela za leto 2020, in sicer:
– načrtovanje in optimiziranje radiofrekvenčnega spektra z upoštevanjem zakonodaje in potreb trga;
– spremljanje stanja na trgu;
– aktivno mednarodno udejstvovanje pri sooblikovanju evropske regulatorne politike ter sodelovanje in podpora pri implementaciji evropskega pravnega okvira ter oblikovanje dobrih praks;
– podporo drugim resornim nacionalnim organom pri doseganju ciljev na področju razvoja trga elektronskih komunikacij in sodelovanje z njimi;
– aktivno sodelovanje z deležniki na trgu v smeri iskanja optimalnih pristopov in rešitev za doseganje zastavljenih ciljev.
Pri upravljanju z radijskim spektrom mora agencija zagotavljati njegovo učinkovito rabo, pospeševati uporabo spektralno učinkovitih tehnologij ter zagotavljati in spodbujati razvoj slovenskega gospodarstva. V ta namen bo po zaključku Svetovne radijske konference WRC-19 čimprej pripravila predlog prilagoditve Uredbe o načrtu razporeditve radiofrekvenčnih pasov, ustrezno uskladila Splošni akt o načrtu uporabe radijskih frekvenc (NURF) ter ga posodobila tudi s sprejeto EU in CEPT regulativo; vodila upravne postopke za izdajo odločb o dodelitvi radijskih frekvenc za radijske in televizijske postaje (tako za analogno kot digitalno oddajanje), fiksne zveze, satelitske zveze, radijske postaje letal, radijske postaje plovil, zasebne in izvedla predvidene javne razpise z javno dražbo za javne mobilne komunikacije; izdajala bo radioamaterska dovoljenja (dodelitev klicnega znaka); ter izvajala mednarodno usklajevanje uporabe radijskih frekvenc, ki vključuje pripravo multilateralnih in bilateralnih sporazumov. Agencija v okviru svojih prisojnosti sodeluje tudi na mednarodnem področju v okviru ITU, CEPT, Evropske komisije in NATO. Poleg tega bo tudi analizirala postopke podeljevanja radijskih frekvenc in jih optimizirala, frekvence bo mednarodno koordinirala ter pripravila razpise radijskih frekvenc za mobilne komunikacije in v sodelovanju s Svetom za radiodifuzijo (SRDF) in Ministrstvom za kulturo nadaljevala za dodelitev analognih radijskih frekvenc za razširjanje radijskih programov. Agencija bo tudi v letu 2020 zagotovila največjo možno proaktivnost v vseh fazah razpisov, da se ti čimprej zaključijo in frekvence dodelijo izdajateljem radijskih programov. Prav tako bo agencija nadaljevala z izvajanjem aktivnosti za obrambo spektra Republike Slovenije pred motnjami iz drugih držav. Z nadzorom zagotavljanja javnih komunikacijskih storitev bo tudi v letu 2020 spremljala ODRF za javne mobilne sisteme, pripravila posodobitev metodologije spremljanja ODRFjev, izračunala pokritost z mobilnim signalom glede na tehnologijo ter spremljala kakovost storitev fiksnih in mobilnih širokopasovnih omrežij, spremljala bo tudi konvergenco javnih mobilnih in radiodifuznih storitev v UHF pasu in prehod iz DTT na LTE ter vzpodbujala uvajanje 5G tehnologije. Pri tem bo agencija z nadzornimi in upravnimi postopki spodbujala tudi učinkovito uporabo radijskih frekvenc. Za leto 2020 agencija načrtuje tudi redno posodobitev nadzorno-merilnega sistema za spremljanje rabe radijskega spektra. Glavna naloga na področju radijskega spektra v letu 2020 je izvedba javne dražbe in izdaja ustreznih ODRFjev uspešnim dražiteljem kot zaključek javnega razpisa z javno dražbo vseh razpoložljivih radijskih frekvenc namenjenih za javne mobilne komunikacije, ki ga bo predvidoma objavila do konca leta 2019. V naslednjem letu namerava agencija izvesti tudi še javni razpis frekvenc za dodelitev radijskih frekvenc za namenska omrežja za zagotavljanje M2M za kritično infrastrukturo v radiofrekvenčnem pasu 700 MHz in pričeti s postopkom javnega razpisa del spektra v pasovih 2300 MHz in 3400 MHz za lokalno uporabo. Bo pa v letu 2020 znaten del stroškov bil povrnjen v obliki administrativnih stroškov po zaključku javnega razpisa z javno dražbo.
c. Oštevilčenje: z namenom zasledovanja določb VI. poglavja ZEKom-1bo agencija v letu 2020 skrbela za racionalno uporabo elementov oštevilčenja in še naprej vodila ustrezno uradno evidenco. V slovenski načrt oštevilčenja bo uvedla spremembe in dopolnitve, ki jih narekujejo potrebe novih storitev in omrežij ter uskladitve z mednarodnimi predpisi. Predvsem se agencija sooča z nekaterimi izzivi na trgu, ki se jim bo poskušala približati in posodobiti zakonodajne postopke. Agencija bo tudi posodobila interni register in izboljšala elektronski sistem za evidenco številskega prostora, hkrati pa ima namen intenzivirati sodelovanje na mednarodnem področju v okviru ekspertnih skupine CEPT/ECC in ITU, z aktivno udeležbo in vplivanjem na pripravo smernic, priporočil in dobrih praks.
7. Glede na navedene cilje in naloge agencija v nadaljevanju pojasnjuje predlagane vrednosti točk. Pri izračunu agencija upošteva potrebno pokrivanje stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti agencije, glede na načrtovane cilje in naloge. Agencija pri pripravi tarif za uporabo elementov oštevilčenja, na podlagi obvestila in za uporabo radijskih frekvenc v letu 2020, za razliko od 2016 do 2019 ne načrtuje več porabe presežkov prihodkov nad odhodki preteklih let. Tarife 2020 tako vključujejo vse stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb posameznega področnega zakona v tem letu. Pri tem agencija ob uporabi določil ZEKom-1 in področnih pravilnikov pri izračunu tarife za obvestila upošteva tudi pokrivanje dela presežka odhodkov nad prihodki iz leta 2019.
Dvig tarife na podlagi obvestila je posledica (1) višjih stroškov dela na vseh virih financiranja cca za 12 %, zaradi konec leta 2018 sklenjenega dogovora za spremembo glede plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju, ki se nanašajo na vse javne uslužbence, (2) odsotnost vira financiranja »presežki preteklih let« in posledično oblikovanje tarif glede na dejansko nastale stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb posameznega področnega zakona v obračunskem obdobju in (3) upoštevanje dela ocenjenega primanjkljaja prihodkov nad odhodki iz tega vira, zaradi vračila v preteklosti že obračunanih in plačanih, a toženih odločb o odmeri plačila zaradi ugotovljene neustavnosti določbe zakona, na katerem so ta plačila temeljila (za leta 2014, 2015 in 2016). Agencija bo drugo polovico odhodkov iz naslova neustavnosti ZEKom-1 krila iz presežkov preteklih let in se v stroških tarife ne bodo odrazili.
Dvig tarife na podlagi elementov oštevilčenja, je posledica (1) višjih stroškov dela na vseh virih financiranja cca za 12 %, zaradi konec leta 2018 sklenjenega dogovora za spremembo glede plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju, ki se nanašajo na vse javne uslužbence in (2) odsotnost vira financiranja »presežki preteklih let« in posledično oblikovanje tarif glede na dejansko nastale stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb posameznega področnega zakona v obračunskem obdobju.
Tarifa za uporabo radijskih frekvenc v 2020 bo kljub povišanju stroškov dela (na tem viru financiranja) glede plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju, zaradi porabe enkratnega vira »prihodki iz naslova administrativnih stroškov javne dražbe«, bistveno nižja kot bi bila v primeru odsotnosti tega vira. Tarifa tako vključuje vse stroške obračunskega leta, s tem, da se del stroškov iz naslova upravljanja radiofrekvenčnega spektra krije s prihodki iz naslova administrativnih stroškov javne dražbe, ki jih bodo vplačali dražitelji.
Agencija bo, upoštevajoč načrtovano strukturo in obseg potrebnih stroškov za opravljanje regulatornih nalog, za posamezno vrsto plačila zvišala oziroma znižala naslednje tarife, in sicer:
– pri plačilih za uporabo elementov oštevilčenja zvišanje za 0,29 EUR oziroma 29,3 %;
– pri plačilih na podlagi obvestila zvišanje za 0,90 EUR, oziroma 65,7 %;
– pri plačilih za uporabo radijskih frekvenc znižanje za 0,11 EUR oziroma za 16,7 %.
Agencija je predlog tarif, ki je vezan na Program dela in finančni načrt agencije za leto 2020, oblikovala na podlagi načrtovane strukture stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti ter sorazmernega dela stroškov skupnih služb za plačila na podlagi ZEKom-1. Predlog tarife je tako stroškovno naravnan. Agencija je v letih 2016–2019 pri pripravi tarife za potrebno pokrivanje stroškov upoštevala / porabljala tudi akumulirane presežke prihodkov nad odhodki leta 2014 in 2015. Višina teh sredstev v letu 2020 ne zadošča več za ohranjanje tarif na nižji ravni, zato jih izračunava, tako da so načrtovani stroški tekočega leta v celoti pokriti iz prihodkov tekočega leta.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti