Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besdilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 71/17 – ZIPRS1819 in 13/18) ter 15. člena Statuta Občine Rečica ob Savinji (Uradni list RS, št. 36/16) je Občinski svet Občine Rečica ob Savinji na 8. redni seji dne 19. 12. 2019 sprejel
o proračunu Občine Rečica ob Savinji za leto 2020
S tem odlokom se za Občino Rečica ob Savinji za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| v EUR |
1. A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
I. | | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 2.865.600 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 1.879.095 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 1.685.875 |
| 700 | Davki na dohodek in dobiček | 1.496.740 |
| 703 | Davki na premoženje | 109.435 |
| 704 | Domači davki na blago in storitve | 79.600 |
| 706 | Drugi davki | 100 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 193.220 |
| 710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 129.670 |
| 711 | Takse in pristojbine | 1.800 |
| 712 | Denarne kazni | 3.500 |
| 713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 3.250 |
| 714 | Drugi nedavčni prihodki | 55.000 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 82.500 |
| 720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 50.000 |
| 721 | Prihodki od prodaje zalog | 0 |
| 722 | Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 32.500 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 0 |
| 730 | Prejete donacije iz domačih virov | 0 |
| 731 | Prejete donacije iz tujine | 0 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740) | 904.005 |
| 740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 566.217 |
| 741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna in iz sredstev EU | 337.788 |
II. | | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 2.913.481 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 792.533 |
| 400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 157.930 |
| 401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 26.257 |
| 402 | Izdatki za blago in storitve | 577.370 |
| 403 | Plačila domačih obresti | 3.124 |
| 409 | Rezerve | 27.852 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 763.204 |
| 410 | Subvencije | 16.650 |
| 411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 436.843 |
| 412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 72.883 |
| 413 | Drugi tekoči domači transferi | 236.828 |
| 414 | Tekoči transferi v tujino | 0 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 1.323.320 |
| 420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 1.323.320 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (430+431+432) | 34.424 |
| 430 | Investicijski transferi | 0 |
| 431 | Investicijski transferi | 11.500 |
| 432 | Investicijski transferi | 22.924 |
III. | | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –47.881 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | |
| 750 | Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 | Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 | Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
V. | | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | 0 |
44 | | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV |
| 440 | Dana posojila | 0 |
| 441 | Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0 |
| 442 | Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
| 443 | Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | 0 |
VI. | | PREJETA – DANA POSOJILA IN SPREM. KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | | ZADOLŽEVANJE (500) | 124.802 |
50 | | ZADOLŽEVANJE | 124.802 |
| 500 | Domače zadolževanje | 124.802 |
VIII. | | ODPLAČILA DOLGA (550) | 136.921 |
55 | | ODPLAČILA DOLGA | 136.921 |
| 550 | Odplačila domačega dolga | 136.921 |
IX. | | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –60.000 |
X. | | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –12.119 |
XI. | | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 47.881 |
| 9009 | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA splošni sklad za drugo | 60.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta (varianta: proračunske postavke – podkonta).
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: požarna taksa, prihodki od najemnin za komunalno infrastrukturo.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna pri posameznem neposrednem uporabniku med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v meseca septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2020 in o njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Proračunska rezerva občine se v letu 2020 oblikuje v višini 22.452 eurov.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine oblikovanih in razpoložljivih sredstev rezerv in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Za splošno proračunsko rezervacijo so planirana sredstva med odhodki proračuna v višini 5.000 eurov. Sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 300 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
(načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine)
Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine, ki ni vključeno v načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem, ki ga je sprejel občinski svet hkrati s proračunom občine za leto 2020 in katerega posamična vrednost je nižja od 5.000 EUR, sprejme župan.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina v proračunskem letu 2020 lahko zadolži v višini 124.802 EUR.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Rečica ob Savinji v letu 2020, ni predviden.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna, in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se lahko v letu 2020 zadolžijo do skupne višine 150.000 eurov.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v 2020 ne bodo izdajala poroštev.
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2020 zadolži do višine 150.000 eurov.
(začasno financiranje v letu 2021)
V obdobju začasnega financiranja Občine Rečica ob Savinji v letu 2021, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0001/2019-8
Rečica ob Savinji, dne 19. decembra 2019