Uradni list

Številka 81
Uradni list RS, št. 81/2019 z dne 27. 12. 2019
Uradni list

Uradni list RS, št. 81/2019 z dne 27. 12. 2019

Kazalo

3786. Odlok o proračunu Občine Železniki za leto 2021, stran 10974.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 16. člena Statuta Občine Železniki (Uradni list RS, št. 88/15, 68/19) je Občinski svet Občine Železniki na 9. redni seji dne 19. 12. 2019 sprejel
O D L O K 
o proračunu Občine Železniki za leto 2021 
1. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se za Občino Železniki za leto 2021 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) 
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
KONTO
 
OPIS
PR2021 DRUGI PREDLOG v EUR
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
 
I.
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
7.038.015
 
 
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
6.235.664
70
 
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 
5.549.006
700
 
DAVKI NA DOHODEK 
IN DOBIČEK
4.911.960
7000
 
Dohodnina
4.911.960
703
 
DAVKI NA PREMOŽENJE
532.046
7030
 
Davki na nepremičnine
452.000
7031
 
Davki na premičnine
100
7032
 
Davki na dediščine in darila
33.500
7033
 
Davki na promet nepremičnin 
in na finančno premoženje
46.446
704
 
DOMAČI DAVKI NA BLAGO 
IN STORITVE
104.000
7044
 
Davki na posebne storitve
3.000
7047
 
Drugi davki na uporabo blaga 
in storitev
101.000
706
 
DRUGI DAVKI
1.000
7060
 
Drugi davki
1.000
71
 
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
686.658
710
 
UDELEŽBA NA DOBIČKU 
IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 
167.555
7102
 
Prihodki od obresti
800
7103
 
Prihodki od premoženja
166.755
711
 
TAKSE IN PRISTOJBINE
4.000
7111
 
Upravne takse in pristojbine
4.000
712
 
GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 
56.000
7120
 
Globe in druge denarne kazni
56.000
713
 
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
10.500
7130
 
Prihodki od prodaje blaga 
in storitev
10.500
714
 
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
448.603
7141
 
Drugi nedavčni prihodki
448.603
72
 
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
16.215
720
 
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
0
721
 
PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
0
722
 
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ 
IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
16.215
7221
 
Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč
16.215
73
 
PREJETE DONACIJE (730+731)
13.150
730
 
PREJETE DONACIJE 
IZ DOMAČIH VIROV 
13.150
7300
 
Prejete donacije in darila 
od domačih pravnih oseb
5.150
7301
 
Prejete donacije in darila 
od domačih fizičnih oseb
8.000
731
 
PREJETE DONACIJE IZ TUJINE
0
74
 
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 
747.986
740
 
TRANSFERNI PRIHODKI 
IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
324.113
7400
 
Prejeta sredstva iz državnega proračuna
321.113
7403
 
Prejeta sredstva iz javnih skladov
3.000
741
 
PREJETA SREDSTVA 
IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA 
IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
423.873
7413
 
Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz kohezijskega sklada
423.873
78
 
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (786+787)
25.000
786
 
OSTALA PREJETA SREDSTVA 
IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
25.000
7860
 
Ostala prejeta sredstva 
iz proračuna EU
25.000
787
 
PREJETA SREDSTVA 
OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ
0
 
II.
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
6.900.371
40
 
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
1.997.608
400
 
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
420.675
4000
 
Plače in dodatki
378.297
4001
 
Regres za letni dopust
14.292
4002
 
Povračila in nadomestila
22.035
4004
 
Sredstva za nadurno delo
5.618
4009
 
Drugi izdatki zaposlenim
433
401
 
PRISPEVKI DELODAJALCEV 
ZA SOCIALNO VARNOST
69.220
4010
 
Prispevek za pokojninsko 
in invalidsko zavarovanje
35.075
4011
 
Prispevek za zdravstveno zavarovanje
27.826
4012
 
Prispevek za zaposlovanje
221
4013
 
Prispevek za starševsko varstvo
388
4015
 
Premije kolektivnega dodatnega 
in pokojninskega zavarovanja, 
na podlagi ZKDPZJU
5.710
402
 
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 
1.370.188
4020
 
Pisarniški in splošni material 
in storitve
123.314
4021
 
Posebni material in storitve
171.288
4022
 
Energija, voda, komunalne storitve in komunikacije
202.179
4023
 
Prevozni stroški in storitve
7.830
4024
 
Izdatki za službena potovanja
2.800
4025
 
Tekoče vzdrževanje
573.132
4026
 
Poslovne najemnine in zakupnine
5.160
4029
 
Drugi operativni odhodki
284.485
403
 
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
7.830
4031
 
Plačila obresti od kreditov – poslovnim bankam
7.830
409
 
REZERVE
129.695
4090
 
Splošna proračunska rezervacija
31.000
4091
 
Proračunska rezerva
93.000
4093
 
Sredstva za posebne namene
5.695
41
 
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413)
2.733.311
410
 
SUBVENCIJE
98.745
4102
 
Subvencije privatnim podjetjem 
in zasebnikom
98.745
411
 
TRANSFERI POSAMEZNIKOM 
IN GOSPODINJSTVOM
1.798.154
4111
 
Družinski prejemki in starševska nadomestila
16.000
4112
 
Transferi za zagotavljanje socialne varnosti
10.000
4119
 
Drugi transferi posameznikom
1.772.154
412
 
TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM 
IN USTANOVAM
211.084
4120
 
Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam
211.084
413
 
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 
625.328
4130
 
Tekoči transferi občinam
40.000
4131
 
Tekoči transferi v sklade socialnega zavarovanja
22.000
4133
 
Tekoči transferi v javne zavode
559.828
4135
 
Tekoča plačila drugim izvajalcem javnih služb, ki niso posredni proračunski uporabniki
3.500
414
 
TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
0
42
 
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
1.979.125
420
 
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
1.979.125
4201
 
Nakup prevoznih sredstev
10.000
4202
 
Nakup opreme
51.290
4203
 
Nakup drugih osnovnih sredstev
41.303
4204
 
Novogradnje, rekonstrukcije 
in adaptacije
1.329.594
4205
 
Investicijsko vzdrževanje in obnove
413.770
4206
 
Nakup zemljišč in naravnih bogastev
44.303
4207
 
Nakup nematerialnega premoženja
1.700
4208
 
Študije o izvedljivosti projektov, projektna dokumentacija, nadzor 
in investicijski inženiring
87.165
43
 
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
190.327
431
 
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM
94.000
4310
 
Investicijski transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam
8.000
4311
 
Investicijski transferi javnim podjetjem in družbam, ki so v lasti države ali občin
86.000
432
 
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
96.327
4323
 
Investicijski transferi javnim zavodom
96.327
 
III.
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.–II.)
137.644
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
 
75
IV.
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
0
750
 
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 
0
751
 
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
752
 
KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
44
V.
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441)
5.000
440
 
DANA POSOJILA
5.000
4404
 
Dana posojila privatnim podjetjem
5.000
441
 
POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB 
0
 
VI.
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.)
–5.000
C. RAČUN FINANCIRANJA
 
50
VII.
ZADOLŽEVANJE (500)
131.556
500
 
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
131.556
5003
 
Najeti krediti pri drugih domačih kreditodajalcih
131.556
55
VIII.
ODPLAČILA DOLGA (550)
264.200
550
 
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 
264.200
5501
 
Odplačila kreditov poslovnim bankam
188.335
5503
 
Odplačila kreditov drugim domačim kreditodajalcem
75.865
 
IX.
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.)
0
 
X.
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.)
–132.644
 
XI.
NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)
–137.644
 
 
STANJE SREDSTEV 
NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
 0
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Železniki. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
(izvrševanje proračuna) 
3. člen 
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – štirimestnega konta.
4. člen 
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene opredeljene s proračunom.
5. člen 
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
6. člen 
(pooblastilo županu) 
Župan je pooblaščen da:
– v okviru proračunske porabe v posebnem delu proračuna spremeni pravico porabe med proračunskimi postavkami, vendar največ do 10 % obsega sprejetega proračuna,
– odloča o razporejanju sredstev splošne proračunske rezervacije,
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve,
– odloči o kratkoročni zadolžitvi proračuna in obvesti občinski svet ter predlaga ustrezne ukrepe,
– začasno zadrži izvrševanje proračuna,
– sprejme načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine pod zneskom 10.000 EUR,
– potrjuje dokumente identifikacije investicijskega projekta.
7. člen 
(pooblastila) 
Višja svetovalka za proračun, finance in gospodarstvo:
– izvaja finančno poslovanje proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih porabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– je odredbodajalec proračuna na podlagi pooblastila župana,
– odpira proračunske postavke,
– odpira konte v okviru proračunskih postavk na podlagi veljavnega kontnega načrta in prerazporeja sredstva med konti,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkih zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
8. člen 
(namenski prihodki in odhodki proračuna) 
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadne vode, ki se uporabi za gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju obveznih javnih služb varstva okolja,
2. komunalni prispevek za gradnjo komunalne opreme,
3. sredstva EU in RS pridobljena za investicije,
4. kupnine, najemnine in odškodnine, ki se uporabijo kot lastna sredstva za gradnjo, nakup in vzdrževanje stvarnega premoženja občine.
Neporabljene pravice porabe, ki se financirajo iz donacij in so zagotovljene na posebnih postavkah, se lahko na koncu tekočega leta prenesejo v proračun naslednjega leta za iste namene. Prerazporejanje pravic porabe ni dovoljeno.
9. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, oziroma v primeru ožjih delov občin, predsednik sveta krajevne skupnosti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2021 in njegovi realizaciji.
Krajevna skupnost lahko sklepa posamezne pravne posle v višini do 10 % od njenega letnega finančnega načrta, nad to vrednostjo pa le ob soglasju župana.
10. člen 
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2022 za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 100 % pravic porabe v sprejetem načrtu razvojnih programov neposrednega uporabnika za leto 2022.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
11. člen 
(spreminjanje načrta razvojnih programov) 
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov v načrtu razvojnih programov, do 20 % izhodiščne vrednosti, odloča župan, oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
12. člen 
(proračunski skladi) 
Proračunska rezerva se v letu 2021 oblikuje v višini 93.000 evrov oziroma največ 1,5 % prihodkov proračuna brez transferov in donacij.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 20.000 evrov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Splošna proračunska rezervacija se v letu 2021 oblikuje v višini 31.000 evrov.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 
13. člen
(odpis dolga) 
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 500 evrov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
Obseg neplačanih sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika občine ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
14. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) 
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2021 lahko zadolži do višine 131.556 evrov oziroma do višine odobrenih povratnih sredstev pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Železniki, v letu 2021 ne sme preseči skupne višine glavnic 0 evrov.
15. člen 
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje) 
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine, javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko v letu 2021 zadolžijo do skupne višine 0 evrov.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko v letu 2021 zadolžijo do skupne višine 0 evrov in izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0 evrov.
16. člen 
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna) 
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2021 zadolži največ do višine 1.150.000 evrov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
17. člen
(začasno financiranje v letu 2021) 
V obdobju začasnega financiranja Občine Železniki v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
18. člen 
(uveljavitev odloka) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2021.
Št. 9000-7/2019-019
Železniki, dne 19. decembra 2019
Župan 
Občine Železniki 
mag. Anton Luznar 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti