Na podlagi 27. člena Zakona o javnem interesu v mladinskem sektorju (Uradni list RS, št. 42/10 in 21/18 – ZNOrg), 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16), Resolucije o Nacionalnem programu za mladino 2013–2022 (Uradni list RS, št. 90/13) in 16. člena Statuta Občine Pivka (Uradni list RS, št. 58/99, 77/00, 24/01, 110/05, 52/07, 54/10 in 111/13) je Občinski svet Občine Pivka na 8. redni seji dne 18. 12. 2019 sprejel
o sofinanciranju mladinskih projektov in akcij v Občini Pivka
S tem pravilnikom se določa upravičence, pogoje in postopke za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij v javnem interesu v Občini Pivka (v nadaljnjem besedilu: mladinski projekti in akcije) iz sredstev občinskega proračuna.
Sredstva za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, in sicer v višini, ki je določena z odlokom o proračunu Občine Pivka za posamezno proračunsko leto.
Opredelitev pojmov po tem pravilniku:
– mladinski projekt ali akcija je nabor aktivnosti, ki predstavlja vsebinsko zaključeno celoto, z opredeljeno vsebino, ki zajema nove vidike, ima definirane jasne cilje in namen, časovni rok – omejeno trajanje, jasno definiran proračun in ob zaključku obvezno predstavitev dejavnosti širši javnosti (prireditev, razstava, delavnica, publikacija ipd.).
– mladina oziroma mladi so vsi državljani Republike Slovenije, državljani držav članic Evropske unije ali tujci, ki živijo, delajo ali se izobražujejo v občini ter so stari med 15 in 29 let.
– organizacije mladih so vse nevladne organizacije, ki imajo sedež v občini in oziroma na njenem področju spodbujajo, izvajajo in sodelujejo v aktivnostih za mlade.
– mladinsko delo poimenujemo (samo) organizirane aktivnosti mladih, ki predstavljajo njihov lastni prispevek za doseganje svoje avtonomije (osamosvojitve), svoje integracije v različne aspekte življenja posameznika in družbe ter na ta način tudi prispevajo k uresničevanju ciljev mladinske politike.
– neformalna skupina mladih je skupina mladih, ki v okviru nacionalne zakonodaje ne deluje v okviru nobene pravne osebe, pod pogojem, da so njeni predstavniki zmožni sprejeti pravno zavezujoče obveznosti v svojem imenu. Po tem pravilniku ima taka skupina najmanj 3 aktivne člane v starosti med 15 in 29 let. Najmanj 2/3 članov mora biti občanov Občine Pivka. Glede starostne meje velja naslednje: člani morajo ob prijavi dosegati vsaj starost 15 let oziroma dosegajo v letu, v katerem kot izvajalci kandidirajo na razpisu, še vedno starost 29 let.
– inovativen projekt je tak projekt, ki na svojem področju oziroma na območju Občine Pivka oblikuje in ustvari nekaj novega. Inovativno je lahko tudi nekaj, kar se v občini že izvaja, vendar se predstavi na nov, izviren način. Inovativno razmišljanje je pogoj za nastanek novih idej. Bistvena lastnost inovativnosti je odmik od šablonskega in reproduktivnega delovanja in prehod na kreativno razmišljanje. Inovativnost je povezana tudi z odprtostjo do sprememb, ki nastajajo v globalnem svetu in sprejemanja kulturne raznolikosti kot sredstva za pospeševanje medkulturne komunikacije.
– mentor je oseba, ki je vredna zaupanja in ki podpira, vodi in svetuje ter prenaša svoje znanje in spretnosti na manj izkušenega posameznika. Bistvo mentorstva je učenje praktične narave, torej učenje o aktualnih stvareh.
– prostovoljno delo se po tem pravilniku smatra tisto delo, ki je opravljeno na prostovoljni osnovi ter ni izplačano v nobeni obliki.
– sinergijski učinki so učinki, ki nastajajo s povezovanjem med mladimi ustvarjalci ali neformalnimi skupinami ter med mladinskimi organizacijami in med organizacijami nasploh in se nanašajo na pojav, ko dva ali več povzročiteljev oziroma vplivov, ki delujejo skupaj, ustvari efekt, ki je večji od efekta, ki bi ga napovedali, če poznamo samo efekte posameznih povzročiteljev ali vplivov. Sinergija je usklajeno delovanje in ustvarjalno sodelovanje ter predstavlja ključno komunikacijsko in razvojno usmeritev prihodnosti.
– mladinska infrastruktura je infrastruktura v katero Občina Pivka vlaga svoja sredstva z namenom razvoja mladinskega dela in mladinskih politik. Le-ta je v upravljanju Občine Pivka, ki lahko sama določi mladinsko organizacijo, ki je zadolžena za pravilno ravnanje ter skrb za samo infrastrukturo.
III. POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV
Predmet tega pravilnika je sofinanciranje mladinskih projektov in akcij za mlade, ki prispevajo k usposabljanju in pridobivanju veščin ter socialnemu vključevanju mladih.
Glavni namen sofinanciranja mladinskih projektov in akcij po tem pravilniku je:
– spodbujanje aktivne participacije mladih v Občini Pivka.
Izvajalec mladinskih projektov in akcij po tem pravilniku je lahko:
– organizacija mladih ali
– nevladna in neprofitna organizacija z namenom zagotavljanja boljših pogojev za življenje, delovanje in vključevanje mladih v mladinsko delo ali
– neformalna skupina mladih oziroma skupina najmanj 3 mladih, ki imajo svojega mentorja ali
– posamezni ustvarjalec za projekte in akcije, ki so širšega pomena, v javnem interesu občine pod pogojem, da ima stalno prebivališče v Občini Pivka in sodeluje z neprofitno organizacijo.
Mladinski projekt oziroma akcija vključuje minimalno 3 aktivne udeležence – mladih. Izvajajo ga mladi sami oziroma skupaj z mentorjem. Izjemoma lahko projekt oziroma akcija vključuje tudi samo enega aktivnega udeleženca-ustvarjalca, in sicer v primeru iz četrte alineje prejšnjega odstavka tega člena. Glede starostne meje velja naslednje: člani projektne skupine oziroma posamezni ustvarjalci morajo ob prijavi dosegati vsaj starost 15 let oziroma dosegajo v letu, v katerem kot izvajalci kandidirajo na razpisu, še vedno starost 29 let.
Vsi izvajalci mladinskih projektov in akcij morajo zagotavljati:
– osnovne pogoje (materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske) za realizacijo projekta oziroma akcije, ki jo izvajajo v skladu z veljavno zakonodajo;
– imeti jasno izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni prihodki in odhodki izvajanja aktivnosti v projektu oziroma akciji, ki je predmet tega pravilnika. Prihodki izvajalca morajo biti enaki odhodkom;
– da predmet predložene vloge ni bil in ne bo sofinanciran že iz katerekoli druge postavke proračuna Občine Pivka;
– v celoti in pravočasno izpolnjevati pogodbene obveznosti do Občine Pivka na podlagi razpisa iz predhodnega leta, če so na njem sodelovali ter občinski upravi predložili vsebinsko in finančno poročilo o realizaciji aktivnosti v preteklem letu;
– da je projekt oziroma akcija namenjena predvsem mladim;
– da se projekt oziroma akcija izvaja na območju Občine Pivka ali na območju več občin (z namenom teritorialnega ali programskega povezovanja) in je v javnem interesu Občine Pivka;
– da je projekt oziroma akcija neprofitna oziroma nekomercialne narave;
– da vsebina projekta oziroma akcije ustreza predmetu javnega razpisa in določbam iz 8. člena tega pravilnika.
Izvajalci mladinskih projektov in akcij lahko predložijo do pet (5) projektov oziroma akcij letno.
Poleg pogojev iz prvega odstavka tega člena pa morajo izvajalci izpolnjevati še naslednje pogoje (odvisno v katero skupino izvajalcev spadajo):
a) ORGANIZACIJE:
– so registrirane kot pravna oseba s sedežem na območju Občine Pivka, izjemoma izven območja občine v skladu s tretjo alinejo 3. člena tega pravilnika,
– so nevladne in neprofitne in opravljajo registrirane dejavnosti, namenjene predvsem za otroke in mladino v skladu s tem pravilnikom. V kolikor le-ta ne opravlja registrirane dejavnosti namenjene predvsem za otroke in mladino v skladu s tem pravilnikom, mora izkazati aktivno skupino najmanj treh (3) mladih, ki bo projekt vodila in ima svojega mentorja, ki ga izberejo izmed sebe. Eden izmed udeležencev oziroma članov projektne skupine je lahko mentor na področju mladinskega dela, ki je lahko tudi starejši od 29 let. V tem primeru mora skupina obsegati najmanj 4 člane,
– so registrirani za izvajanje aktivnosti na področju, ki ga prijavljajo najmanj 3 mesece,
– opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi;
b) SKUPINE MLADIH:
– sestavljajo neformalno skupino najmanj treh (3) aktivnih mladih izvajalcev, ki izmed sebe izberejo mentorja (odgovorno osebo projekta). Eden izmed udeležencev oziroma članov projektne skupine je lahko mentor na področju mladinskega dela, ki je lahko tudi starejši od 29 let. V tem primeru mora skupina obsegati najmanj 4 člane,
– vsaj 2/3 članov mora biti občanov Občine Pivka;
c) POSAMEZNIKI – MLADI USTVARJALCI:
– posameznik – mlad ustvarjalec ima stalno bivališče v občini,
– projekt oziroma akcija ima širši javni interes.
Pravice do sofinanciranja po tem pravilniku nimajo:
– pravne osebe, ki so ustanovljene in delujejo v skladu z določili zakona, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja,
– organizacije, ki so skladno z zakonom, ki ureja pravni položaj verskih skupnosti registrirane kot verske skupnosti,
– pravne osebe in organizacije, ki so registrirane po zakonu, ki ureja politične stranke ter
– pravne osebe, ki izvajajo programe, namenjene mladim in katerih programski stroški in stroški plač zaposlenih so že financirani iz proračuna občine v okviru posebnih proračunskih postavk,
– pravne osebe, ki niso nevladne organizacije v skladu z zakonom, ki ureja nevladne organizacije.
Iz proračuna Občine Pivka se v skladu z določbami tega pravilnika sofinancirajo projekti in akcije, ki so prvenstveno usmerjeni v:
– neformalno izobraževanje in usposabljanje mladih za mladinsko delo,
– prostovoljno mladinsko delo,
– mobilnost mladih,
– raziskovalno delo mladih,
– zmanjševanje učinkov in posledic tveganih vedenj,
– aktualne mladinske iniciative,
– participacijo, aktivno državljanstvo, človekove pravice,
– mednarodno mladinsko delo,
– informiranje in svetovanje za mlade,
– reševanje ekoloških vprašanj,
– aktivnosti, ki spodbujajo k strpnosti, nenasilju med in nad mladimi,
– aktivnosti, ki spodbujajo inovativnost in podjetnost mladih,
– medgeneracijsko sodelovanje, skupna organizacija prireditev namenjenih za občane v Občini Pivka,
– aktivnosti, ki spodbujajo zdrav življenjski slog,
– promocijo mladih ustvarjalcev s stalnim bivališčem v občini,
– vlaganja v nakup oziroma vzdrževanje nepremičnin ali opreme,
– aktivno in kvalitetno preživljanje prostega časa.
Občina skladno z določbami tega pravilnika ne sofinancira projektov in akcij, ki so usmerjene v:
– formalno izobraževanje (redno in izredno) na vseh stopnjah,
– turistična potovanja ali letovanja,
– športna tekmovanja,
– vključevanje odvisnikov v skupnosti za zdravljenje odvisnosti.
IV. POSTOPEK DODELJEVANJA SREDSTEV
Postopek razpisa in dodeljevanje finančnih sredstev poteka v naslednjem zaporedju:
1. imenovanje strokovne komisije, ki vodi postopek javnega razpisa,
2. priprava meril ter priprava in objava javnega razpisa za zbiranje vlog za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij,
3. zbiranje vlog,
4. strokovno ocenjevanje prispelih vlog,
5. priprava zapisnika s predlogom prejemnikov sredstev in višine sofinanciranja prijavljenih projektov,
6. obveščanje upravičencev o izbiri z izdajo odločb o dodelitvi sredstev oziroma sklepov o zavrnitvi projetov,
7. reševanje morebitnih pritožb izvajalcev,
8. sklepanje pogodb,
9. nadzor nad programov in porabo pogodbenih sredstev.
Razpis se objavi na spletni strani občine. Rok za prijavo ne sme biti krajši od 21 dni.
Besedilo objave javnega razpisa mora vsebovati:
– naziv in sedež naročnika,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– programe, ki so predmet javnega razpisa,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci,
– merila in kriterije za izbor programov,
– okvirno višino sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– rok za prijavo,
– način dostave vlog,
– informacijo kje je dostopna razpisna dokumentacija,
– navedbo pristojne osebe za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom,
– rok v katerem bodo izvajalci obveščeni o izidu javnega razpisa.
Javni razpis se objavi po sprejemu proračuna za tekoče leto.
Postopek javnega razpisa vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljajo predsednik komisije in dva člana komisije.
Naloge strokovne komisije so zlasti:
– priprava predloga prednostnih vsebin programov, ki bodo predmet letnega sofinanciranja,
– priprava predloga javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– priprava predloga meril in kriterijev za ocenjevanje vlog,
– ugotavljanje popolnosti prispelih vlog,
– ocenjevanje vlog,
– priprava predloga prejemnikov sredstev ter predloga razdelitve razpisanih sredstev.
Občinska uprava opravlja strokovne in administrativno- tehnične naloge za strokovno komisijo.
Odpiranje prispelih vlog opravi strokovna komisija. V primeru formalno nepopolne vloge bo vlagatelj pozvan, da v roku 5 dni od dne prejetega obvestila dopolni vlogo. V kolikor vloga v navedenem roku ne bo dopolnjena, bo s sklepom zavržena. Prepozno prispele vloge se ne obravnavajo in se neodprte vrnejo pošiljatelju.
Zapisnik s predlogom prejemnikov sredstev in višine sofinanciranja prijavljenih projektov oziroma akcij predloži strokovna komisija direktorju občinske uprave. Na podlagi predloga strokovne komisije direktor občinske uprave izda odločbe o dodelitvi sredstev, ki vsebujejo informacije o doseženem številu točk in višini sredstev, ki jih je prejel posamezni izvajalec.
Zoper odločbo, ki jo prejmejo izvajalci je možna pritožba v roku 8 dni po prejemu sklepa. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci. O pritožbi odloči župan. Zoper županovo odločbo ni pritožbe, možno je sprožiti upravni spor.
Po preteku pritožbenega roka uprava prejemnike sredstev pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju.
Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema poziva ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Župan z izbranimi izvajalci projektov in akcij sklene letno pogodbo o sofinanciranju. V pogodbi se opredeli pogodbeni stranki, namen za katerega so bila izvajalcu dodeljena sredstva, višina dodeljenih sredstev, določi rok za izplačilo in terminski plan porabe sredstev, način nadzora nad namensko porabo sredstev, trajanje pogodbe in ostala določila pomembna za izvedbo sofinanciranja projekta ali akcije.
IV. MERILA ZA SOFINANCIRANJE
Merila za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij na predlog komisije iz drugega odstavka 13. člena tega pravilnika vsako leto potrdi župan s sklepom.
Vse izvajalce oziroma njihove projekte in akcije, ki izpolnjujejo pogoje iz tega pravilnika, se ovrednoti po merilih iz prejšnjega odstavka.
Projekti se točkujejo. Vrednost točke se določi v skladu s predvidenimi proračunskimi sredstvi za razpisano leto. Višina sofinanciranja posameznega programa je odvisna od skupnega števila zbranih točk in vrednosti točke.
V. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV
Če v pogodbi ni izrecno določeno drugače, morajo izvajalci vsako leto do izteka roka, določenega v pogodbi, občini poslati vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi projektov oziroma akcij z dokazili o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
Če izvajalec ravna v nasprotju s pogodbo, lahko občina zadrži nakazilo še neizplačanih sredstev, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Če je bila na podlagi nadzora ali oddanega poročila ugotovljena nenamenska poraba sredstev, mora izvajalec vrniti prejeta sredstva v občinski proračun, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema nakazila, do dneva vračila.
Če izvajalec krši določila pogodbe (ni oddal poročila ali če je bila na podlagi nadzora ugotovljena nenamenska poraba sredstev), ne more pridobiti sredstev na podlagi tega pravilnika v naslednjem letu.
Ta pravilnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 9000-8/2019
Pivka, dne 18. decembra 2019