Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo,14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 16. člena Statuta Občine Logatec (Logaške novice št. 1-2/14 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Logatec na 2. izredni redni seji dne 13. 2. 2020 sprejel
o proračunu Občine Logatec za leto 2020
S tem odlokom se za Občino Logatec za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun). S tem proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom izvaja Občina Logatec.
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prejemki in izdatki proračuna izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
A. | IZKAZ RAČUNA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
Skupina/Podskupina kontov | Proračun leta 2020 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 16.891.131 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 12.922.399 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 10.888.649 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 8.648.507 |
| 703 Davek na premoženje | 1.995.132 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 245.010 |
| 706 Drugi davki | – |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 2.033.750 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 1.112.550 |
| 711 Takse in pristojbine | 17.000 |
| 712 Denarne kazni | 30.100 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 33.600 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 840.500 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 258.000 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 58.000 |
| 721 Prihodki od prodaje zalog | – |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neop. dolg. sredstev | 200.000 |
73 | PREJETE DONACIJE | – |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | – |
| 731 Prejete donacije iz tujih virov | – |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 3.710.732 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.051.632 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU | 2.659.100 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 18.941.131 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 3.059.397 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 980.328 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 158.163 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 1.873.406 |
| 403 Plačila domačih obresti | 7.500 |
| 409 Rezerve | 40.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERJI | 6.988.369 |
| 410 Subvencije | 115.000 |
| 411 Transferji posameznikom in gospodinjstvom | 3.950.944 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 638.187 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 2.284.238 |
| 414 Tekoči transferi v tujino | – |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 8.616.586 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 8.616.586 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERJI | 276.778 |
| 430 Investicijski transferi | – |
| 431 Investicijski transferi pravnim osebam, ki niso PU | 180.728 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 96.050 |
III | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | –2.050.000 |
B. | IZKAZ FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | – |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | – |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | – |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | – |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | – |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | – |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | – |
| 440 Dana posojila | – |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb | – |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | – |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | – |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | – |
C. | IZKAZ RAČUNA FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 1.600.000 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 1.600.000 |
| 500 Domače zadolževanje | 1.600.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | – |
55 | ODPLAČILA DOLGA | – |
| 550 Odplačila domačega dolga | – |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –450.000 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 1.600.000 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 2.050.000 |
| Ocena sredstev na računu konec leta 2019 | |
| 9009 Splošni sklad za drugo stanje 2019 | 450.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Logatec: http://logatec.si
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
a) prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB-1, 9/11, 83/12, 61/17 – GZ in spremembe), ki se uporablja za namene, določene v tem zakonu,
b) namenski prihodki ožjih delov občine – krajevne skupnosti, ki se namenijo za namen, za katerega so sredstva prejeta,
c) prihodki iz okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
d) sredstva iz državnega proračuna za investicije in sredstva iz proračuna EU,
e) koncesijska dajatev od posebnih iger na srečo,
f) turistična taksa, po 21. členu Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18 in spremembe), ki se namenijo za izvajanje dejavnosti in storitve v javnem interesu, določenih v tem zakonu,
g) komunalni prispevek, ki se namenja za gradnjo infrastrukture,
h) koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo,
i) koncesijska dajatev za posekan in prodan les,
j) drugi prihodki, katerih namenska poraba je predpisana s področnimi predpisi.
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu kot so izkazani v proračunu, lahko proračunski uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev. Namenska sredstva, ki niso porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna znotraj posameznega glavnega programa v okviru proračunskega uporabnika do višine posamezne prerazporeditve 100.000,00 EUR, odloča predstojnik neposrednega uporabnika, to je župan.
Župan lahko uvede nove konte ali prerazporedi sredstva med posameznimi konti, v kolikor to zahteva ekonomska klasifikacija odhodkov.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij 2020 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2020 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu. Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2020 sklene pogodbe, katerih obveznosti zapadejo v plačilo v naslednjih letih največ do skupne višini 80 % predvidenih sredstev v sprejetem načrtu razvojnih programov, če ima načrtovane pravice v tekočem proračunskem letu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
a) v letu 2020: 70 % navedenih pravic porabe in
b) v ostalih prihodnjih letih: 30 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenski sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in v načrtu razvojnih programov.
Če prejemki proračuna ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan na predlog Služba za finance in računovodstvo največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov, vendar ne več kot za 10 % vseh planiranih izdatkov proračuna.
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po poteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 30 % izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika (župan). Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 30 % izhodiščne vrednosti projektov.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi sklepa župana, kar mora biti pisno obrazloženo, utemeljeno in dokumentirano. Neposredni uporabnik usklajuje spremembo proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Investicijske programe, novelacije investicijskih programov, predinvesticijske zasnove, dokumente identifikacije investicijskih projektov in ostalo investicijsko dokumentacijo skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06 in 54/10) in skladno s pojasnilom Ministrstva za finance (junij 2011) sprejema župan.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Proračunski skladi so:
a) račun proračunske rezerve,
b) račun stanovanjskega sklada.
Proračunska rezerva se v letu 2020 oblikuje v višini 20.000,00 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 15.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. Za uporabo sredstev proračunske rezerve nad 15.000,00 EUR odloča občinski svet na predlog župana.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2020 posameznemu dolžniku odpiše ali delno odpiše plačilo dolga, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do višine 2.000,00 EUR, vendar največ do skupne višine 10.000,00 EUR vseh dolgov v posameznem letu. Na podlagi sklepa sodišča o odpisu terjatev se le-ta odpišejo v celoti ne glede na višino.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2020 lahko zadolži do višine 1.600.000,00 EUR.
Občina se lahko likvidnostno zadolži največ do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna, če zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti. Likvidnostni dolg mora biti poravnan najkasneje do 31. 12. 2020, o zadolžitvi odloča župan. Ta omejitev ne velja za zadolžitev občine za sredstva sofinanciranja investicij iz proračuna Evropske unije, zanje se občina lahko likvidnostno zadolži največ do višine odobrenih sredstev.
Na podlagi ZFO-1 se občinam, ne glede na drugi odstavek 21. člena ZFO-1 v letu, sredstva za sofinanciranje investicij v lokalno javno infrastrukturo in investicij posebnega pomena za zadovoljevanje skupnih potreb in interesov prebivalcev občine, ki so uvrščene v načrt razvojnih programov občinskega proračuna, zagotavljajo v višini 6 % skupne primerne porabe občin, pri čemer se 4 % sredstev zagotavlja v obliki nepovratnih sredstev iz državnega proračuna, 2 % sredstev pa v obliki povratnih sredstev kot dodatno zadolževanje občin v proračunu države. Povratna (kreditna) sredstva bodo namenjena za financiranje investicij.
Zadolžitev iz prejšnjega člena se ne všteva v največji možni obseg zadolževanja občin iz drugega odstavka 10.b člena ZFO-1.
Poroštva občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnega podjetja, katerih ustanoviteljica je Občina Logatec, v letu 2020 niso predvidena.
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
V letu 2020 ni predvideno zadolževanje posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnega podjetja.
Vsi neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo na zahtevo službe za finance Občine Logatec prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotovitev likvidnosti oziroma izvrševanju proračuna.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2021)
V obdobju začasnega financiranja Občine Logatec v letu 2021, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v uradnem glasilu in se uporablja od 1. januarja 2020 dalje.
Št. 410-11/2019-73
Logatec, dne 13. februarja 2020