Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10 in 40/12 – ZUJF), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr. in 101/13) in 88., 89., 90. člena Statuta Občine Velika Polana (Uradni list RS, št. 44/99, 52/03 in 89/13) je Občinski svet Občine Velika Polana na 11. seji dne 9. 3. 2020 sprejel
o proračunu Občine Velika Polana za leto 2020
1. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Občino Velika Polana za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov (varianta: podkontov).
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v € |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto | Proračun leta 2020 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 1.979.748,05 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 1.187.820,52 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 990.570,04 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 934.845,00 |
| 703 Davki na premoženje | 47.227,66 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 7.997,38 |
| 706 Drugi davki | 500,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 197.250,48 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 121.606,48 |
| 711 Takse in pristojbine | 1.000,00 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 1.650,00 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 60.834,00 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 12.160,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 153.307,00 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 140.000,00 |
| 721 Prihodki od prodaje zalog | |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neop. dolg. sredstev | 13.307,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | |
| 731 Prejete donacije iz tujine | |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 638.620,53 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 169.471,68 |
| 741 Prejeta sredstva iz drž. prorač. iz sredstev proračuna EU | 469.148,85 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | |
| 787 Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij | |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 2.293.729,04 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 912.427,70 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 200.857,36 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 30.546,46 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 660.594,64 |
| 403 Plačila domačih obresti | 8.429,24 |
| 409 Rezerve | 6.000,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 389.330,81 |
| 410 Subvencije | 11.648,52 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 262.190,14 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 45.494,10 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 69.998,05 |
| 414 Tekoči transferi v tujino | |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 985.470,53 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 985.470,53 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 6.500,00 |
| 431 Invest. transferi prav. in fiz. osebam, ki niso pror. uporabniki | 6.500,00 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | |
III. | PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –313.980,99 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0,00 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0,00 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0,00 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0,00 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| 440 Dana posojila | |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500+501) | 410.885,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 410.885,00 |
| 500 Domače zadolževanje | 410.885,00 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 113.414,26 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 113.414,26 |
| 550101 Odplačila domačega dolga | 113.414,26 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –16.510,25 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 297.470,74 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 313.980,99 |
| STANJE SRED. NA RAČ. DNE 31. 12. PRETEK. LETA | 16.510,25 |
| 9009 Splošni sklad za drugo | |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte (varianta: ter podkonte), določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov (varianta: proračunskih postavk – podkontov) in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Velika Polana (varianta: na oglasni deski Občine Velika Polana).
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta (varianta: proračunske postavke – podkonta).
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Požarne takse, ki se uporabijo za namene določene v zakonu o varstvu pred požarom.
2. Prihodki občanov za izgradnjo kanalizacije in čistilne naprave in se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
3. Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda se porablja za kanalizacijsko omrežje in čistilno napravo v Občini Velika Polana.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med na primer: glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe (varianta: med podprogrami v okviru glavnih programov) odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu).
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2020 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Proračunski skladi so:
– poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF. Proračunska rezerva se v letu 2020 oblikuje v višini 6.000 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2.500 € župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2020 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 120,00 €.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2020 lahko zadolži do višine 410.885,00 eurov.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se v letu 2020 ne smejo zadolžiti.
6. POSREDNI PRORAČUNSKI UPORABNIKI
12. člen
(priprava finančnega načrta posredni proračunski uporabnik)
Posredni proračunski uporabnik so pri pripravi finančnega načrta dolžni upoštevati Proračunski priročnik za pripravo proračunov občin za leti 2020–2021, Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2020 in 2021 (ZIPRS2021) ter Odlok o proračunu Občine Velika Polana za leto 2020. Proračun Občine Velika Polana za posrednega proračunskega uporabnika vsebuje finančna izhodišča za pripravo finančnega načrta in programa dela.
Predstojnik posrednega proračunskega uporabnika mora finančni načrt pripraviti v skladu s prej omenjeni izhodišči in v roku.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Posredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost nabave, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem finančnem načrtu posrednega proračunskega uporabnika in financerja (Republika Slovenija, Občina Velika Polana).
Posredni uporabnik ne sme prevzemati obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere.
Omejitve iz prvega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev. V primeru, da je potrebno zaradi zagotovitve operativnega delovanja posrednega uporabnika prevzeti obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, mora proračunski uporabnik podati utemeljeno vlogo in pridobiti soglasje ustanovitelja.
Posredni uporabniki občinskega proračuna (javni zavodi, javni skladi in agencije), javni gospodarski zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se ne sme zadolžiti in izdajati poroštva. V primeru, da nastopi potreba lahko posredni uporabnik poda utemeljeno vlogo na Občinski svet Občine Velika Polana in zaprosi za izdajo soglasja. Soglasje izda občinski svet. Izdana soglasja se ne štejejo v največji možni obsega zadolževanja občine.
7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2021)
V obdobju začasnega financiranja Občine Velika Polana v letu 2021, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.