Na podlagi tretjega odstavka 21. člena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14 in 55/17) in prvega odstavka 18. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40) Vlada Republike Slovenije izdaja
o ustanovitvi Javnega gospodarskega zavoda Protokolarne storitve Republike Slovenije
S tem odlokom se urejajo organizacija, dejavnost, organi in njihove pristojnosti, način financiranja in druga temeljna vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje Javnega gospodarskega zavoda Protokolarne storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: zavod).
Zavod je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega gospodarskega zavoda protokolarne storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 97/01 in 16/05) in vpisan v sodni register s sklepom SRG 200103486 z dne 4. januarja 2001.
Ustanoviteljica zavoda je Republika Slovenija, ustanoviteljske pravice in obveznosti pa izvaja Vlada Republike Slovenije.
(1) Firma zavoda je: Javni gospodarski zavod Protokolarne storitve Republike Slovenije.
(2) Skrajšana firma zavoda je: JGZ Brdo.
(3) Pri poslovanju s tujimi partnerji se poleg firme v slovenskem jeziku lahko uporablja tudi ime: State Protocol Services of the Republic of Slovenia.
(4) Sedež zavoda je: Kranj, Predoslje 39.
(1) Zavod v okviru registrirane dejavnosti kot gospodarsko javno službo:
– opravlja strokovne, tehnične in druge naloge, povezane z uporabo stvarnega premoženja v lasti ustanoviteljice, za katerega je kot upravljavec določen Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: upravljavec) in ki je bilo s sporazumom o uporabi stvarnega premoženja, sklenjenim med zavodom in upravljavcem, preneseno v uporabo zavoda, ter druge naloge, ki omogočajo njegovo smotrno in gospodarno rabo in razvoj;
– opravlja protokolarne storitve skladno s sklepom o določitvi protokolarnih pravil;
– organizira druge dogodke za državne organe; in
– po pooblastilu upravljavca izvaja investicije in investicijsko vzdrževanje stvarnega premoženja iz prve alineje tega odstavka.
(2) Zavod lahko kot spremljevalno dejavnost opravlja tudi tržno dejavnost.
(3) Zavod opravlja dejavnosti v obsegu in tako, kot je določeno z letnim programom dela in finančnim načrtom.
Ustanoviteljica lahko v primeru potreb ob elementarnih nesrečah, razglašene epidemije ali vojnega stanja nastanitvene in druge kapacitete v okviru stvarnega premoženja v lasti ustanoviteljice nameni za potrebne nastanitve, logistiko in druge ukrepe.
Zavod opravlja naslednje dejavnosti, opredeljene z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08):
01.110 | Pridelovanje žit (razen riža), stročnic in oljnic |
01.130 | Pridelovanje zelenjadnic in melon, korenovk in gomoljnic |
01.160 | Pridelovanje rastlin za vlakna |
01.190 | Pridelovanje cvetja in drugih enoletnih rastlin |
01.250 | Gojenje drugih sadnih dreves in grmovnic |
01.260 | Pridelovanje oljnih sadežev |
01.270 | Gojenje rastlin za izdelavo napitkov |
01.280 | Gojenje začimbnih, aromatskih in zdravilnih rastlin |
01.290 | Gojenje drugih trajnih nasadov |
01.300 | Razmnoževanje rastlin |
01.410 | Prireja mleka |
01.420 | Druga govedoreja |
01.430 | Konjereja |
01.450 | Reja drobnice |
01.470 | Reja perutnine |
01.490 | Reja drugih živali |
01.500 | Mešano kmetijstvo |
01.610 | Storitve za rastlinsko pridelavo |
01.620 | Storitve za živinorejo, razen veterinarskih |
01.630 | Priprava pridelkov |
01.700 | Lovstvo |
02.100 | Gojenje gozdov in druge gozdarske dejavnosti |
02.200 | Sečnja |
02.300 | Nabiranje gozdnih dobrin, razen lesa |
02.400 | Storitve za gozdarstvo |
03.120 | Sladkovodno ribištvo |
03.220 | Gojenje sladkovodnih organizmov |
10.130 | Proizvodnja mesnih izdelkov |
10.200 | Predelava in konzerviranje rib, rakov in mehkužcev |
10.320 | Proizvodnja sadnih in zelenjavnih sokov |
10.390 | Druga predelava in konzerviranje sadja in zelenjave |
10.520 | Proizvodnja sladoleda |
10.710 | Proizvodnja kruha, svežega peciva in slaščic |
10.720 | Proizvodnja prepečenca in piškotov; proizvodnja trajnega peciva in slaščic |
10.730 | Proizvodnja testenin |
10.820 | Proizvodnja kakava, čokolade in sladkornih izdelkov |
10.890 | Proizvodnja drugih prehrambenih izdelkov, drugje nerazvrščenih |
46.220 | Trgovina na debelo s cvetjem in rastlinami |
46.340 | Trgovina na debelo s pijačami |
46.450 | Trgovina na debelo s parfumi in kozmetiko |
46.730 | Trgovina na debelo z lesom, gradbenim materialom in sanitarno opremo |
47.110 | Trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z živili |
47.190 | Trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah |
47.220 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z mesom in mesnimi izdelki |
47.230 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z ribami, raki, mehkužci |
47.240 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s kruhom, pecivom, testeninami, sladkornimi izdelki |
47.290 | Druga trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z živili |
47.410 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z računalniškimi napravami in programi |
47.420 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s telekomunikacijskimi napravami |
47.610 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s knjigami |
47.621 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s časopisi, revijami, papirjem, pisalnimi potrebščinami |
47.622 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s časopisi, revijami, papirjem, pisalnimi potrebščinami |
47.640 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s športno opremo |
47.710 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z oblačili |
47.720 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z obutvijo in usnjenimi izdelki |
47.761 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s cvetjem, rastlinami, gnojili, hišnimi živalmi in hrano za živali |
47.770 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z urami in nakitom |
47.782 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki |
47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
47.810 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki |
47.910 | Trgovina na drobno po pošti in po internetu |
49.391 | Medkrajevni in drug cestni potniški promet |
49.410 | Cestni tovorni promet |
49.420 | Selitvena dejavnost |
52.100 | Skladiščenje |
55.100 | Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov |
55.201 | Dejavnost počitniških domov in podobnih nastanitvenih obratov za kratkotrajno bivanje |
55.300 | Dejavnost avtokampov, taborov |
56.101 | Restavracije in gostilne |
56.102 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
56.103 | Slaščičarne in kavarne |
56.104 | Začasni gostinski obrati |
56.210 | Priložnostna priprava in dostava jedi |
56.290 | Druga oskrba z jedmi |
56.300 | Strežba pijač |
58.110 | Izdajanje knjig |
58.190 | Drugo založništvo |
68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
72.190 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije |
74.100 | Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo |
74.200 | Fotografska dejavnost |
74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
74.900 | Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
75.000 | Veterinarstvo |
77.210 | Dajanje športne opreme v najem |
77.290 | Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup |
77.310 | Dajanje kmetijskih strojev in opreme v najem in zakup |
77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
77.340 | Dajanje vodnih plovil v najem in zakup |
77.400 | Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del |
79.110 | Dejavnost potovalnih agencij |
79.120 | Dejavnost organizatorjev potovanj |
79.900 | Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti |
81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
82.110 | Nudenje celovitih pisarniških storitev |
82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
82.200 | Dejavnost klicnih centrov |
82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
82.920 | Pakiranje |
82.990 | Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje |
84.110 | Splošna dejavnost javne uprave |
84.220 | Obramba |
84.250 | Zaščita in reševanje pri požarih in nesrečah |
85.320 | Srednješolsko poklicno in strokovno izobraževanje |
85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
86.210 | Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost |
86.220 | Specialistična zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost |
86.909 | Druge zdravstvene dejavnost |
86.901 | Alternativne oblike zdravljenja |
86.909 | Druge zdravstvene dejavnosti |
87.100 | Dejavnost nastanitvenih ustanov za bolniško nego |
87.300 | Dejavnost nastanitvenih ustanov za oskrbo starejših in invalidnih oseb |
88.991 | Dejavnost humanitarnih in dobrodelnih organizacij |
90.010 | Umetniško uprizarjanje |
90.020 | Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje |
90.040 | Obratovanje objektov za kulturne prireditve |
91.020 | Dejavnost muzejev |
91.030 | Varstvo kulturne dediščine |
91.040 | Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov, varstvo naravnih vrednot |
93.110 | Obratovanje športnih objektov |
93.130 | Obratovanje fitnes objektov |
93.190 | Druge športne dejavnosti |
93.299 | Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
93.291 | Dejavnost marin |
94.999 | Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij |
96.010 | Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic |
96.021 | Frizerska dejavnost |
96.022 | Kozmetična in pedikerska dejavnost |
96.040 | Dejavnosti za nego telesa |
96.090 | Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene |
IV. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
(1) Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Za svoje obveznosti zavod odgovarja z lastnim premoženjem.
(3) Ustanoviteljica odgovarja le za obveznosti zavoda, ki nastanejo v zvezi z opravljanjem gospodarske javne službe.
(1) Zavod uporablja v pravnem prometu žig, ki je okrogle oblike in obrobljen z dvema krogoma. V sredini žiga je grb Brda, ob zgornjem obodu je napis »protokolarne storitve«, v spodnjem delu oboda pa napis »Republike Slovenije«.
(2) Žigi zavoda imajo v spodnjem delu pod grbom Brda zaporedno številko. Zavod vodi knjigo žigov.
V. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE ZAVODA
(1) Stvarno premoženje iz prve alineje prvega odstavka 5. člena tega odloka je last Republike Slovenije.
(2) Ustanoviteljica daje zavodu kot ustanoviteljski vložek premično stvarno premoženje po seznamu, ki ga določi s posebnim sklepom.
(3) Ustanoviteljica daje zavodu kot ustanoviteljski vložek sredstva, ki so izkazana v poslovnih knjigah zavoda kot obveznosti za sredstva, dana v upravljanje, in se nanašajo na presežke iz preteklih let.
(4) Zavod pripravi predlog letnega načrta ravnanja s stvarnim premoženjem, ki je v lasti zavoda, in je sestavni del finančnega načrta zavoda. Za pripravo načrta ravnanja s stvarnim premoženjem se smiselno uporablja zakon, ki ureja stvarno premoženje države.
(5) Zavod mora s premoženjem ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti:
– iz proračuna Republike Slovenije;
– s prihodki od plačil za protokolarne storitve in organizacijo drugih dogodkov;
– s prihodki od tržne dejavnosti;
– z dotacijami, donacijami, darili in iz drugih virov.
(1) Ustanoviteljica zagotavlja zavodu transfer za opravljanje dejavnosti iz prve alineje prvega odstavka 5. člena odloka na podlagi potrjenega programa dela in finančnega načrta ob upoštevanju:
– stroškov obratovanja,
– stroškov dela in
– stroškov tekočega vzdrževanja stvarnega premoženja, ki ni v lasti zavoda.
(2) Sestava stroškov in višina transferja iz prejšnjega odstavka se določita v letni pogodbi, ki jo Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije sklene z zavodom.
(3) Dejavnosti iz druge in tretje alineje prvega odstavka 5. člena odloka se financirajo iz prihodkov od plačil uporabnikov storitev na podlagi cenika, ki ga sprejme upravni odbor s soglasjem ustanoviteljice.
(4) Cenik tržne dejavnosti sprejme upravni odbor na predlog direktorja.
(1) Presežek prihodkov nad odhodki, ustvarjen s prihodki iz druge do četrte alineje 11. člena tega odloka, zavod nameni za financiranje, razvoj in širitev dejavnosti zavoda, predvsem za vzdrževanje premoženja, ki ga uporablja za izvajanje javne gospodarske službe in investicije, v skladu s potrjenim finančnim načrtom.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko zavod del presežkov prihodkov nad odhodki iz tržne dejavnosti nameni za plačilo delovne uspešnosti.
Ustanoviteljica lahko zagotavlja sredstva za investicije in investicijsko vzdrževanje stvarnega premoženja iz prve alineje prvega odstavka 5. člena tega odloka skladno z letnim programom in finančnim načrtom zavoda.
(1) Zavod mora finančnemu načrtu priložiti:
– načrt investicij in investicijskega vzdrževanja stvarnega premoženja iz prve alineje prvega odstavka 5. člena tega odloka, ki presegajo vrednost 10.000 eurov, in
– načrt investicij in investicijskega vzdrževanja stvarnega premoženja v lasti zavoda, ki presegajo vrednost 20.000 eurov.
(2) Za investicije in investicijsko vzdrževanje iz četrte alineje prvega odstavka 5. člena tega odloka je član komisije za izvedbo postopkov javnega naročanja predstavnik upravljavca.
Plače in pravice iz delovnih razmerij zaposlenih zavoda se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki se uporabljajo za zaposlene v javnih gospodarskih zavodih.
VII. PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJICE DO UPRAVLJANJA ZAVODA
Ustanoviteljica ima poleg z zakonom določenih pristojnosti še te pristojnosti:
– daje soglasje k srednje- in dolgoročnemu razvojnemu načrtu zavoda;
– daje soglasje k letnemu programu dela in finančnemu načrtu ter letnemu poročilu;
– daje soglasje k načinu razporejanja presežka prihodkov nad odhodki in odloča o načinu pokrivanja primanjkljaja;
– daje soglasje k najemanju posojil v vrednosti nad 50.000 eurov;
– daje soglasje k ceniku javne gospodarske službe;
– imenuje in razrešuje člane upravnega odbora;
– imenuje in razrešuje direktorja;
– odloča in izda sklep za uporabo premoženja v posebne namene v smislu 6. člena tega odloka.
Neposredni odgovorni organ za nadzor nad delom in poslovanjem zavoda je upravljavec.
Organa zavoda sta:
1. upravni odbor in
2. direktor.
(1) Upravni odbor ima sedem članov.
(2) Šest članov imenuje ustanoviteljica.
(3) Enega člana upravnega odbora izvolijo zaposleni v zavodu. Kandidata za člana upravnega odbora lahko pisno predlaga skupina najmanj 20 zaposlenih. Postopek volitev s svojim aktom podrobneje določi organ, ki zastopa interese zaposlenih v zavodu.
(4) Člani upravnega odbora so imenovani za dobo štirih let in so lahko ponovno imenovani.
(5) Ustanoviteljica lahko odpokliče člane upravnega odbora, ki jih je sama imenovala, pred iztekom mandata. O odpoklicu predstavnika zaposlenih v upravnem odboru odloča organ, ki ga je imenoval.
(1) Upravni odbor izvoli predsednika in namestnika predsednika upravnega odbora z večino glasov vseh članov upravnega odbora.
(2) Predsednik upravnega odbora sklicuje in vodi seje, izjavlja voljo in objavlja odločitve upravnega odbora ter zastopa upravni odbor v odnosu do drugih organov zavoda in tretjih oseb.
(3) Če je predsednik upravnega odbora zadržan ali odsoten, njegove naloge prevzame njegov namestnik.
(1) Upravni odbor odloča na sejah, ki jih sklicuje predsednik upravnega odbora na predlog direktorja ali posameznega člana upravnega odbora. Na zahtevo najmanj dveh članov upravnega odbora ali direktorja zavoda mora predsednik sklicati sejo.
(2) Odločanje upravnega odbora je veljavno, če je na seji navzoča večina vseh članov. Upravni odbor odloča z navadno večino navzočih članov. Če je izid neodločen, odloča glas predsednika.
(3) Direktor zavoda se mora na vabilo udeleževati sej upravnega odbora.
(4) Potek seje in sprejeti sklepi upravnega odbora morajo biti jasno zapisani v zapisniku seje, ki ga podpiše predsednik upravnega odbora. Zapisnik se pošlje vsem članom upravnega odbora najpozneje v sedmih delovnih dneh po seji.
(5) Seja upravnega odbora je lahko tudi dopisna. Dopisno sejo lahko skliče le predsednik upravnega odbora na predlog člana upravnega odbora ali direktorja zavoda.
(6) Tehnično in administrativno pomoč za izvedbo seje upravnega odbora mora zagotoviti zavod.
(7) Upravni odbor sprejme poslovnik o svojem delu, s katerim podrobneje uredi vsa vprašanja v zvezi z delovanjem upravnega odbora.
Naloge in pristojnosti upravnega odbora so:
– sprejme statut in akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest;
– na predlog direktorja sprejme srednjeročni in dolgoročni razvojni načrt zavoda ter ga predloži v soglasje ustanoviteljici;
– obravnava vprašanja o režimu varstva kulturne in naravne dediščine, vprašanja o protokolarni dejavnosti, konjereji, rekreativni dejavnosti in gozdarstvu ter pri tem sodeluje z ustreznimi institucijami in strokovnjaki;
– na predlog direktorja sprejme letni program dela in finančni načrt ter ju predloži v soglasje ustanoviteljici;
– imenuje revizorja, ki ga predhodno izbere na javnem razpisu;
– sprejme letno poročilo in ga skupaj z revizijskim poročilom predloži v soglasje ustanoviteljici;
– sprejme cenik javne gospodarske službe in ga predloži v soglasje ustanoviteljici;
– sprejme cenik tržne dejavnosti;
– na predlog direktorja in po predhodnem mnenju revizorja sprejme merila (ključe) za delitev stroškov, odhodkov in prihodkov med dejavnosti javne službe in tržne dejavnosti;
– spremlja in nadzoruje poslovanje zavoda skladno z letnim načrtom.
(1) Člani upravnega odbora so za svoje delo upravičeni do sejnine v višini, kot jo določi ustanoviteljica.
(2) Upravičeni so tudi do povrnitve utemeljenih potnih stroškov.
(1) Direktorja imenuje in razrešuje ustanoviteljica na predlog generalnega sekretarja vlade in na podlagi izvedenega javnega razpisa.
(2) Ustanoviteljica imenuje direktorja zavoda z odločbo, pogodbo o zaposlitvi z njim pa sklene predsednik upravnega odbora. Za čas trajanja mandata oziroma do razrešitve je direktor v delovnem razmerju v zavodu.
(3) Direktor je imenovan za štiri leta in je lahko ponovno imenovan.
(4) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje:
– ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom o visokem šolstvu, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje, ter najmanj osem let delovnih izkušenj na vodilnih delovnih mestih ali izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje v skladu z zakonom o visokem šolstvu, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih druge stopnje, ter najmanj pet let delovnih izkušenj na vodilnih delovnih mestih;
– aktivno znanje angleškega ali nemškega jezika.
(1) Direktor je lahko razrešen pred iztekom mandata, če:
– to sam zahteva;
– huje krši delovne obveznosti ali prekorači pooblastila;
– ustanoviteljica ali upravni odbor ugotovi, da ni sposoben voditi poslov in zastopati zavoda;
– sprejema odločitve v nasprotju s predpisi;
– mu ustanoviteljica ali upravni odbor izreče nezaupnico zaradi doseganja slabih poslovnih rezultatov;
– ne izvaja sklepov ali navodil ustanoviteljice ali upravljavca.
(2) Če je direktor razrešen, ustanoviteljica imenuje vršilca dolžnosti direktorja, vendar najdlje za dobo enega leta.
Direktor zavoda ima te pristojnosti in naloge:
– vodi, organizira in usklajuje poslovanje zavoda ter zastopa in predstavlja zavod;
– izvaja sklepe upravnega odbora;
– predlaga upravnemu odboru v sprejetje akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest in druge splošne akte, ki jih sprejme upravni odbor;
– predlaga upravnemu odboru v sprejetje letni načrt zavoda, sprejema ukrepe za njegovo izvajanje ter poroča upravnemu odboru o rezultatih dela in poslovanja zavoda;
– je odredbodajalec in skladno s tem podpisuje poslovne akte, listine in druge dokumente, ki se nanašajo na finančno poslovanje zavoda;
– v skladu z veljavnim letnim načrtom zavoda odloča o prodaji in nakupu osnovnih sredstev, dokončnih odpisih osnovnih sredstev, opreme in neizterljivih obveznosti, o najemanju posojil in razporejanju finančnih sredstev;
– predpisuje oziroma izdaja vse akte s področja delovanja zavoda, za katere niso pristojni drugi organi zavoda;
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih s področja delovnih razmerij v skladu s predpisi;
– predpisuje urnik poslovanja posameznih enot zavoda, določa delovni čas in urnik ogledov;
– določa prodajne cene in cene za opravljanje vseh vrst storitev na podlagi sprejetih cenikov javne gospodarske službe in tržne dejavnosti;
– odloča o likvidnostnem zadolževanju do 50.000 eurov;
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni, kolektivno pogodbo, statutom in drugimi splošnimi akti.
(1) Direktor zavoda samostojno sklepa posle do zneska 50.000 eurov, nad tem zneskom pa le s soglasjem upravnega odbora, če ni s tem odlokom za posamezne vrste poslov določeno drugače.
(2) Direktor zavoda lahko posamezna opravila iz svoje pristojnosti s splošnim ali posebnim pisnim pooblastilom prenese na druge zaposlene.
(1) Direktor ima lahko največ dva namestnika ali največ dva pomočnika direktorja ali enega namestnika in enega pomočnika direktorja, v skladu z Aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest zavoda in upoštevaje veljavne predpise s področja zaposlovanja v javni upravi.
(2) K pogodbi o zaposlitvi namestnika ali pomočnika in k odpovedi njegove pogodbe s strani delodajalca mora dati soglasje upravni odbor.
IX. RAČUNOVODSTVO, REVIDIRANJE, FINANČNO POSLOVANJE
(1) Zavod vodi računovodstvo skladno z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, in slovenskimi računovodskimi standardi ter pravilnikom o računovodstvu.
(2) Zaradi usklajevanja računovodskih podatkov z državnim proračunom zavod vodi tudi posebno knjigovodsko evidenco proračunskih prihodkov po načelu plačane realizacije.
Zavod mora zagotoviti ločene knjigovodske evidence za dejavnost javne gospodarske službe in za tržne dejavnosti v skladu z merili, ki jih sprejme upravni odbor zavoda.
Zavod mora imeti revidirane letne računovodske izkaze. Pri reviziji se skladno s predpisi ugotavljajo tudi namenskost, učinkovitost in racionalnost porabe proračunskih sredstev.
(1) Zavod vodi svoje finančno poslovanje v skladu z zakoni in poslovnofinančnimi načeli.
(2) Za skladnost finančnega poslovanja zavoda s predpisi in poslovnofinančnimi načeli je poleg direktorja zavoda posebno odgovoren zaposleni, ki skrbi za finančno poslovanje zavoda.
Zavod mora ob sodelovanju s predstavniki upravljavca opraviti letni popis sredstev, ki jih ima v uporabi, ter ustanoviteljici pravočasno predložiti točne in resnične podatke, potrebne za zaključek poslovnega leta. Podrobnejša navodila za izvedbo letnega popisa se določijo z navodilom upravljavca.
(1) Zavod mora pripraviti delovni program in finančni načrt ob upoštevanju delitve dejavnosti iz 5. člena tega odloka.
(2) Delovni program in finančni načrt zavoda morata vsebovati najmanj:
– program dela ločeno za gospodarsko javno službo in tržno dejavnost;
– načrt vzdrževanja stvarnega premoženja (redno, izredno, vlaganje v obnovo in vlaganje v izboljšave);
– stanje kadrov in predstavitev kadrovske politike;
– načrt prihodkov in odhodkov ob upoštevanju delitve iz 5. člena tega odloka;
– predlog načrta ravnanja s stvarnim premoženjem in
– druge podatke, potrebne za pripravo pogodbe iz drugega odstavka 12. člena tega odloka.
(3) Obliko delovnega programa in finančnega načrta zavod uskladi z upravljavcem.
V ceniku iz tretjega in četrtega odstavka 12. člena tega odloka je treba pri oblikovanju cene storitev upoštevati stroške, povezane z opravljanjem dejavnosti (izdatki za blago in storitve, vzdrževanje itd.), ter pripadajoče stroške dela.
(1) Poleg statuta ima zavod še te splošne akte:
– akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– poslovnik o delu upravnega odbora,
– akte poslovne politike,
– pravilnik o računovodstvu,
– akt o varstvu pri delu,
– akt o poslovni skrivnosti in
– druge akte, ki jih določajo predpisi.
(2) Akte od prve do tretje alineje iz prejšnjega odstavka sprejme upravni odbor, druge pa direktor zavoda.
Za poslovno skrivnost zavoda se štejejo listine in podatki, ki jih zaradi njihove narave in pomena za poslovanje zavoda ni dovoljeno sporočati, pošiljati ali dajati na vpogled nepooblaščenim osebam, razen na način, predpisan z aktom zavoda.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Statut in splošni akti zavoda morajo biti z odlokom usklajeni najpozneje do 30. 5. 2020. Do uskladitve se uporabljajo obstoječi statut in splošni akti, če niso v nasprotju s tem odlokom. Ob neskladju se uporablja ta odlok.
Direktor zavoda mora predlagati vpis spremembe odloka v sodni register.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega gospodarskega zavoda protokolarne storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 54/12, 31/14 in 92/15).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00701-5/2020
Ljubljana, dne 9. aprila 2020
EVA 2020-1511-0002
Vlada Republike Slovenije