Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC, 127/06 – ZJZP) 30. člena Zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/16, 77/17, 73/19); 29. in 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18) so Občinski svet Občine Ribnica v skladu s 17. členom Statuta Občine Ribnica (Uradni list RS, št. 17/12), na 13. redni seji, dne 12. 11. 2020; Občinski svet Občine Sodražica v skladu s 15. členom Statuta Občine Sodražica (Uradni list RS, št. 32/11) na 13. redni seji, dne 10. 12. 2020 in Občinski svet Občine Loški Potok v skladu s 14. členom Statuta Občine Loški Potok (Uradni list RS, št. 41/17) na 11. redni seji dne 12. 11. 2020 sprejeli
o javnem lekarniškem zavodu Lekarna Ribnica
(1) Javni lekarniški zavod Lekarna Ribnica (v nadaljevanju besedila: zavod) je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ribnica (Uradni list RS, št. 88/01, 86/13 in 47/16) za opravljanje lekarniške dejavnosti na območju občin Ribnica, Loški potok in Sodražica.
(2) S tem odlokom se uskladi delovanje zavoda s predpisi, ki urejajo lekarniško dejavnost.
II. IMENA, SEDEŽI IN USTANOVITVENI DELEŽI USTANOVITELJEV
(1) Ustanovitelji zavoda so:
– Občina Ribnica, Gorenjska cesta 3, 1310 Ribnica;
– Občina Sodražica, Trg 25. maja 3, 1317 Sodražica in
– Občina Loški Potok, Hrib 17, 1318 Loški Potok.
(2) Občine ustanoviteljice imajo v zavodu naslednje ustanovitvene deleže:
– Občina Ribnica | 70,72 % |
– Občina Sodražica | 16,68 % |
– Občina Loški Potok | 12,60 %. |
(1) Ime zavoda je: Lekarna Ribnica.
(2) Sedež zavoda je: Majnikova 1, 1310 Ribnica.
Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanoviteljev. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz 3. člena tega odloka.
IV. ORGANIZIRANOST ZAVODA
(1) Zavod opravlja lekarniško dejavnost kot javno službo za območje občin: Ribnica, Sodražica in Loški Potok.
(2) Za namen izvajanja lekarniške dejavnosti na različnih lokacijah zavod sestavljajo tri organizacijske enote: Lekarna Ribnica, Lekarniška podružnica Sodražica in Lekarniška podružnica Loški Potok.
(3) Zavod lahko organizira lekarno, podružnico lekarne ali priročno zalogo zdravil le z dovoljenjem občine ustanoviteljice, na območju katere se lekarna, podružnica lekarne ali priročna zaloga zdravil ustanovi oziroma organizira, na podlagi predhodnega mnenja pristojne zbornice in soglasja ministrstva.
(4) Organizacijske enote niso samostojne pravne osebe.
(5) Zavod ima lahko organizirano spletno lekarno.
(6) Področje dejavnosti in notranjo organizacijo javnega zavoda določa statut zavoda.
(1) Temeljna dejavnost zavoda je lekarniška dejavnost na primarni ravni, ki se izvaja kot javna služba, s katero se zagotavlja trajna in nemotena oskrba prebivalstva in izvajalcev zdravstvene dejavnosti z zdravili ter farmacevtsko obravnavo pacientov, in obsega:
– izdajanje zdravil za uporabo v humani in veterinarski medicini na recept in brez recepta;
– izdaja živil za posebne zdravstvene namene;
– farmacevtsko obravnavo pacienta;
– dejavnosti farmacevta svetovalca;
– farmacevtsko intervencijo;
– storitve telefarmacije;
– pripravo magistralnih zdravil za uporabo v humani in veterinarski medicini (v nadaljnjem besedilu: magistralna zdravila);
– pripravo izdelkov za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja;
– preverjanje kakovosti vhodnih snovi za pripravo in izdelavo magistralnih in galenskih zdravil;
– spremljanje podatkov in poročanje o neželenih učinkih ali sumu nanje;
– prevzem neporabljenih oziroma odpadnih zdravil v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadnimi zdravili;
– drugo dejavnost pri izdaji zdravil in drugih izdelkov, ki zagotavlja njihovo pravilno, smiselno in varno uporabo.
(2) Poleg lekarniške dejavnosti, opredeljene v prvem odstavku tega člena, lahko zavod opravlja še naslednje dejavnosti:
– preskrbo z drugimi izdelki za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja;
– preskrbo z veterinarskimi izdelki;
– priprava magistralnih homeopatskih zdravil;
– preskrbo z biocidnimi izdelki in kemikalijami;
– izvajanje samodiagostičnih meritev in testov;
– preventivno in zdravstveno-izobraževalno dejavnost;
– pedagoško-izobraževalno dejavnost;
– druge dejavnosti in storitve s področja krepitve in varovanja zdravja;
– dostavo zdravil in drugih izdelkov k izvajalcem zdravstvene dejavnosti;
– druge storitve, povezane z lekarniško dejavnostjo.
(3) V skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08) zavod opravlja naslednje dejavnosti:
– 47.730 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s farmacevtskimi izdelki;
– 47.740 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z medicinskimi in ortopedskimi pripomočki;
– 47.750 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s kozmetičnimi in toaletnimi izdelki;
– 47.910 Trgovina na drobno po pošti ali internetu;
– 72.190 Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije;
– 84.120 Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti;
– 85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje;
– 86.909 Druge zdravstvene dejavnosti.
(1) Z zavodom upravljajo in vodijo posle zavoda v mejah pooblastil in nalog, ki jih v skladu z zakonom določata ta odlok in statut zavoda:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni svet zavoda.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon in statut zavoda.
a) Svet zavoda
(1) Svet zavoda nadzoruje in upravlja zavod.
(2) Svet zavoda ima 8 članov, ki ga sestavljajo:
– trije (3) predstavniki ustanoviteljev, od katerih ima vsaka občina ustanoviteljica po enega člana;
– trije (3) predstavniki zaposlenih v zavodu;
– en (1) predstavnik pacientov;
– en (1) predstavnik Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Območna enota Ljubljana.
(3) Predstavnike ustanoviteljev imenujejo občine ustanoviteljice v skladu s svojim statutom.
(4) Predstavnike delavcev izvolijo delavci neposredno s tajnim glasovanjem, na način in po postopku, ki ga določa statut zavoda.
(5) Predstavnika pacientov imenujejo ustanovitelji na podlagi izvedenega javnega poziva. Javni poziv se v enakem besedilu objavi na spletnih straneh vseh ustanoviteljev. Predstavnika pacientov izmed prijavljenih kandidatov z glasovanjem na skupnem kolegiju izberejo župani ustanoviteljev z večino glasov. Predstavnik pacientov mora biti polnoleten in imeti stalno prebivališče v eni izmed občin ustanoviteljic, prednost pa imajo kandidati z izkušnjami sodelovanja v svetih javnih zavodov.
(6) Predstavnika Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Območna enota Ljubljana.
(7) Predsednik sveta zavoda in njegov namestnik se izvolita izmed članov sveta zavoda na konstitutivni seji.
(8) Mandat članov sveta zavoda traja pet let. Po preteku mandatne dobe je ista oseba lahko znova imenovana oziroma izvoljena za člana sveta zavoda.
(9) Direktor zavoda je dolžan pozvati pristojne organe k imenovanju novih članov sveta zavoda v roku 90 dni pred potekom mandata aktualnih članov sveta zavoda.
(1) Član sveta je lahko razrešen pred iztekom mandata, za katerega je imenovan ali izvoljen, če:
– sam zahteva razrešitev oziroma odstopi;
– neustrezno zastopa interese organa, ki ga je imenoval;
– se neopravičeno ne udeleži treh sej zaporedoma;
– pri svojem delu krši področno zakonodajo, določbe tega akta ali Statut zavoda;
– s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda;
– je v času mandata pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje.
(2) Mandat predstavnikov ustanoviteljev lahko preneha tudi z iztekom mandata občinskega sveta oziroma s konstituiranjem novega občinskega sveta ali v drugih primerih, če občinski svet ustanovitelja tako odloči.
(3) Člana sveta zavoda razreši organ, ki ga je imenoval oziroma izvolil, in sicer na lastno pobudo ali na predlog sveta zavoda. Pristojni organ mora seznaniti svet zavoda o razlogih za razrešitev člana sveta zavoda.
(4) V primeru predčasne razrešitve člana, se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Mandat članu sveta zavoda, ki je bil naknadno imenovan, poteče takrat, ko poteče mandat celotnemu svetu zavoda.
Svet zavoda se lahko konstituira, ko je izvoljenih oziroma imenovanih več kot polovica članov sveta zavoda. Ob izpolnitvi navedenega pogoja konstitutivno sejo novega sveta zavoda skliče direktor zavoda, v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi članov sveta zavoda. Konstitutivno sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika direktor zavoda. Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji, z izvolitvijo predsednika in njegovega namestnika. Od tega dneva začne teči mandat članov sveta zavoda. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta dosedanji svet zavoda.
(1) Predsednik sveta organizira in vodi delovanje sveta zavoda, skrbi za komunikacijo z ustanovitelji (pošiljanje gradiv sveta zavoda, redna posvetovanja z ustanovitelji) in v primeru ugotovljenih kršitev ali neaktivnosti posameznega člana sveta opozori ustanovitelja oziroma pristojni organ, katerega zastopa omenjeni član.
(2) Namestnik predsednika nadomešča predsednika sveta zavoda v primeru njegove odsotnosti.
(3) Svet zavoda lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta zavoda. Svet zavoda sprejema odločitve z večino opredeljenih glasov navzočih članov na posamezni seji.
(4) Strokovno in administrativno podporo za potrebe sveta zavoda ter pomoč pri pripravi in vodenju sej sveta zavoda ter njegovih komisij in odborov zagotavlja uprava zavoda.
Svet zavoda v okviru svojih pristojnosti opravlja naslednje naloge:
– nadzoruje poslovanje in izvajanje programa dela javnega zavoda z vidika sprejetega strateškega in letnega načrta javnega zavoda;
– nadzoruje ravnanje s premoženjem javnega zavoda;
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev javnega zavoda;
– ustanoviteljem predlaga, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda v skladu z določili zakona, ki ureja lekarniško dejavnost in tega odloka, vrne ustanoviteljem;
– obravnava dolgoročno strategijo razvoja javnega zavoda, jo potrdi in predloži ustanoviteljem v sprejetje;
– nadzoruje finančno poslovanje javnega zavoda;
– sprejema statut in druge splošne akte, kadar to določa zakon, odlok o ustanovitvi ali statut javnega zavoda;
– sprejme letni program dela in določa finančni načrt javnega zavoda;
– sprejme normative za delo na predlog direktorja;
– preveri in potrdi letno poročilo javnega zavoda;
– odloča o delovni uspešnosti direktorja;
– spremlja vodenje poslov javnega zavoda in delo direktorja;
– uveljavlja zahtevke zavoda proti direktorju v zvezi s povračilom škode, nastale pri poslovodenju;
– obravnava poročila direktorja in daje smernice za njegovo delo;
– spremlja kazalnike kakovosti in varnosti v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost;
– najmanj polletno spremlja in ocenjuje poslovanje zavoda;
– s soglasjem ustanoviteljev imenuje in razrešuje direktorja;
– imenuje vršilca dolžnosti direktorja skladno z določbami zakona, ki ureja lekarniško dejavnost;
– odloča o razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki v skladu z določili zakona, ki ureja lekarniško dejavnost;
– odloča o predlogu za pokritje primanjkljaja v okviru sanacijskega programa;
– daje soglasje k sklepanju pogodb in sprejetim odločitvam, za katere je tako določeno v statutu;
– predlaga ustanoviteljem spremembo ali razširitev dejavnosti;
– daje ustanoviteljem in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih;
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda;
– imenuje in razrešuje člane disciplinske komisije, izvršilnih organov ter stalnih in občasnih komisij;
– druge naloge v skladu z zakonom, s tem odlokom in statutom zavoda.
b) Direktor
(1) Direktor javnega zavoda vodi in organizira delo ter poslovanje zavoda, zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
(2) Direktor javnega zavoda, ki ima veljavno licenco za opravljanje lekarniške dejavnosti, je tudi strokovni vodja javnega zavoda in je odgovoren za strokovno delo javnega zavoda.
Direktor zavoda opravlja naslednje naloge:
– organizira delo in poslovanje javnega zavoda;
– predlaga načrt investicij in razvoj lekarniške dejavnosti v soglasju s svetom zavoda;
– predlaga nove lekarniške programe v soglasju s svetom zavoda;
– zagotavlja neodvisno strokovno izpopolnjevanje farmacevtskih strokovnih delavcev;
– farmacevtske strokovne delavce spodbuja k strokovnemu in etičnemu izvajanju lekarniške dejavnosti;
– zagotavlja strokovno neodvisnost vodij lekarn glede naročanja zdravil, medicinskih pripomočkov ali drugih izdelkov za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja;
– odloča o delovnih razmerjih zaposlenih v zavodu;
– sklepa pogodbe;
– imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi;
– odloča o razporejanju delavcev k določenim delom in nalogam;
– sprejema splošne akte zavoda, razen tistih, ki so v pristojnosti sveta zavoda;
– druge naloge, določene z zakonom, s tem odlokom in statutom zavoda.
(1) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje svet zavoda s soglasjem ustanoviteljev na podlagi javnega razpisa v skladu z določbami zakona, ki ureja lekarniško dejavnost.
(2) Mandat direktorja zavoda traja pet let. Direktor je po preteku mandatne dobe lahko ponovno imenovan.
(3) Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor:
– ima univerzitetno izobrazbo farmacevtske smeri ali končan enovit magistrski študij Farmacije;
– ima veljavno licenco za opravljanje lekarniške dejavnosti;
– ima najmanj 5 let delovnih izkušenj na področju lekarniške dejavnosti;
– ima delovne izkušnje s področja vodenja in upravljanja;
– ni hkrati član sveta zavoda istega ali drugega javnega lekarniškega, zdravstvenega ali socialnovarstvenega zavoda;
– ni v delovnem ali pogodbenem razmerju pri pravnih ali fizičnih osebah, ki opravljajo dejavnost izdelovanja zdravil ali dejavnost prometa na debelo z zdravili, nima lastniškega deleža ali lastništva z možnostjo vpliva pri proizvajalcu zdravil oziroma pri delodajalcu, ki je s temi osebami povezana družba v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske družbe;
– ni pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, in ni bil obsojen na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev;
– ima aktivno znanje slovenskega jezika;
– izpolni druge pogoje, določene z zakonom in predpisi.
(1) Direktorja se razreši, če:
– to sam zahteva,
– mu je s pravnomočno sodno odločbo prepovedano opravljanje poklica,
– pri svojem delu ne ravna v skladu z zakonom ali drugimi predpisi in splošnimi akti zavoda,
– ne izvaja sklepov sveta zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– z nevestnim ali malomarnim delom povzroča škodo zavodu,
– v drugih primerih, ki jih določa zakon.
(2) Direktorja zavoda razreši svet zavoda s soglasjem ustanoviteljev.
(3) Pred razrešitvijo je potrebno direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Zoper sklep o razrešitvi ima direktor pravico zahtevati sodno varstvo.
(4) V kolikor direktor sam poda izjavo o razrešitvi, svet zavoda o pisni izjavi obvesti ustanovitelje in prične s postopkom imenovanja novega direktorja.
(1) Svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja v primeru, če:
– direktorju predčasno preneha mandat za čas do imenovanja novega direktorja,
– je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se ni nihče prijavil oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran.
(2) Svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja do imenovanja novega direktorja, vendar največ za eno leto.
(3) Za imenovanje vršilca dolžnosti direktorja veljajo pogoji, ki se zahtevajo za direktorja.
c) Strokovni svet
(1) Zavod ima strokovni svet, ki je kolegijski organ zavoda za obravnavanje in odločanje o strokovnih vprašanjih.
(2) Strokovni svet sestavljajo direktor kot predsednik in dva člana, ki ju izmed zaposlenih magistrov farmacije s sklepom imenuje direktor. Mandat članov strokovnega sveta je vezan na mandat direktorja.
(3) Pristojnosti strokovnega sveta se določijo s Statutom zavoda.
(4) Strokovni svet zavoda se sestaja po potrebi, vendar najmanj dvakrat letno.
(5) Strokovni svet odloča z večino glasov vseh članov sveta.
(6) Strokovni svet sklicuje in vodi direktor zavoda. Direktor odgovarja za izvajanje sprejetih ukrepov.
(7) Direktor lahko s sklepom razreši člana strokovnega sveta.
Delovna razmerja ter udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanje sindikalnih pravic, se ureja v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti zavoda.
VIII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
– s plačili za opravljeno delo v okviru lekarniške dejavnosti na podlagi pogodbe z nosilci zdravstvenih zavarovanj;
– s plačili iz proračunskih sredstev;
– z izvajanjem lekarniške dejavnosti, ki je financirana iz zasebnih sredstev;
– iz sredstev ustanovitelja oziroma iz namenskih sredstev za izvajanje in razvoj lekarniške dejavnosti;
– z dotacijami in darili;
– iz drugih virov, doseženih na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in aktom o ustanovitvi.
(1) Nepremično in premično premoženje (oprema) s katerim upravlja zavod za namen izvajanja lekarniške dejavnosti, je v lasti občine ustanoviteljice, na območju katere je le-to locirano, v kolikor ta odlok ne določa drugače. Ne glede na prejšnjo določbo je vse premično premoženje (oprema) s katerim upravlja zavod in je bilo financirano iz lastnih sredstev zavoda v obdobju po nastanku Občine Loški Potok in Sodražica, v lasti vseh ustanoviteljev skladno z ustanoviteljskimi deleži. Ustanovitelji zagotavljajo svoje, z zakonom določene obveznosti do zavoda za zagotavljanje materialnih pogojev za delo in za razširitev zmogljivosti za dejavnost, ki se izvaja na območju vsake občine ustanoviteljice.
(2) Za zagotavljanje materialnih pogojev in razširitev dejavnosti, ki se zaradi specifike teh dejavnosti izvajajo na enem mestu in služijo potrebam občanov vseh treh občin ustanoviteljic, ustanovitelji zagotavljajo potrebna sredstva sofinanciranja v deležih, ki se določajo glede na število prebivalcev v posamezni občini ustanoviteljici, in sicer za tisti del dejavnosti, za katerega ustanovitelji nesporno ugotovijo skupen interes. Uradni podatki o številu prebivalcev za določitev deležev sofinanciranja se usklajujejo na vsaki dve leti. Ustanovitelji ugotavljajo skupni interes za vsako vlaganje oziroma investicijo posebej ter glede na izkazani interes določajo deleže sofinanciranja z dogovorom o sofinanciranju.
(3) Vložek vsakega ustanovitelja glede evidenc lastninske pravice se za nepremično premoženje knjiži v zemljiški knjigi, za premično premoženje (sredstva, oprema) pa se vodi evidenčno pri javnem zavodu v skladu z načinom pridobitve iz prejšnjega odstavka tega člena.
(4) Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, uporablja pa jih na način in za namen kot to določata zakon in ta odlok.
(5) Zavod je dolžan upravljati s premoženjem ustanoviteljev kot dober gospodar.
(6) Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljem.
Zavod lahko za izboljšanje materialne osnove dela, za nabavo specifične in nadstandardne opreme ali za izvedbo nadstandardnega programa oziroma za organizacijo in izvajanje izrednih aktivnosti zbira sredstva od donatorjev neposredno ali preko donatorskega sklada, ustanovljenega na ravni občin ustanoviteljic.
IX. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
(1) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi in se nameni za:
– solventno in likvidno poslovanje zavoda,
– investicije v prostor in opremo zavoda in
– razvoj kadrov in uvajanje novih lekarniških storitev.
(2) Svet zavoda predlaga ustanoviteljem, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda iz zasebnih sredstev vrne ustanoviteljem, pri čemer je potrebno zagotavljati solventnost in likvidnost poslovanja zavoda, kot jo določa veljavna področna zakonodaja. Presežek prihodkov nad odhodki se med ustanovitelje razdeli v deležih, ki se določajo glede na uradno število prebivalcev v posamezni občini ustanoviteljici na zadnji dan preteklega leta. Vrnjena sredstva lahko ustanovitelji porabijo izključno za namen izvajanja zdravstvene dejavnosti.
(3) Ustanoviteljem se v celoti vrne tisti del presežka prihodkov nad odhodki zavoda iz zasebnih sredstev, ki jih zavod ne potrebuje za namene iz prvega odstavka tega člena.
(4) O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda s soglasjem ustanoviteljev v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost in tem odlokom.
(1) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odločajo ustanovitelji na predlog sveta zavoda.
(2) Ustanovitelji krijejo primanjkljaj sredstev, ki je nastal zavodu iz naslova izvajanja nadstandardnih storitev, če so bile te storitve opravljene v vsebini in obsegu, ki je bil predhodno dogovorjen oziroma naročen s strani ustanoviteljev.
(3) Primanjkljaj sredstev iz prvega in drugega odstavka tega člena krijejo ustanovitelji v deležih, ki se določajo glede na uradno število prebivalcev v posamezni občini ustanoviteljici na zadnji dan preteklega leta.
(4) V kolikor zavod v letnem obračunu izkaže primanjkljaj, vodstvo zavoda pripravi sanacijski program in predlog za pokritje primanjkljaja. Sanacijski program sprejeme svet zavoda s predhodnim soglasjem ustanoviteljev.
X. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
(1) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s premoženjem in z drugimi sredstvi, s katerimi razpolaga.
(2) Zavod je pravna oseba. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, kjer je potrebno soglasje ustanoviteljev v skladu s tem odlokom.
(3) Zavod v pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor.
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je določena s tem odlokom in vpisom v sodni register.
Zavod je dolžan skrbeti za vzdrževanje in obnavljanje opreme, stavb in prostorov, ki jih uporablja za svojo dejavnost.
XI. ODGOVORNOST USTANOVITELJEV ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
Ustanovitelji odgovarjajo za obveznosti zavoda, ki so povezane z izvajanjem javne službe ali programov, h katerim so izdale predhodno soglasje.
XII. DRUGE MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJEV IN ZAVODA
(1) Zavod je dolžan ustanoviteljem najmanj enkrat letno pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zavoda, na zahtevo županov pa tudi večkrat letno ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanoviteljev.
(2) Zavod je dolžan ustanoviteljem posredovati vse podatke o vsebinski in finančni realizaciji dela zavoda in vsebinskih in finančnih načrtih dela zavoda v rokih in na način, kot ga določa veljavna zakonodaja.
(1) Ustanovitelji so dolžni zavodu zagotavljati sredstva za njegovo delo v okviru dogovorjenega programa.
(2) Zavod ne sme prevzemati finančnih obveznosti izven dogovorjenega programa.
(1) Zavod mora od ustanoviteljev pridobiti:
– soglasje k določbam statuta;
– soglasje k spremembi imena in sedeža zavoda;
– soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja;
– soglasje k statutarnim spremembam;
– soglasje k spremembi ali razširitvi dejavnosti;
– soglasje k investicijam, ki pomenijo višje obveznosti financiranja ustanoviteljev;
– soglasje za pravne posle vezane na razpolaganje z nepremičnim premoženjem;
– soglasje o razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki;
– soglasje k najemanju kreditov in zadolževanju, ki presega znesek 50.000,00 EUR;
– soglasje k predlogu za pokritje primanjkljaja v okviru sanacijskega programa;
– druga soglasja in mnenja, določena z zakonom, tem odlokom in statutom zavoda.
(2) Ustanovitelji so dolžni izdati soglasje iz prejšnjega odstavka v roku 60 dni od prejema zahteve za izdajo soglasja. V kolikor ustanovitelji v roku 60 dni od datuma prejema zahteve za izdajo soglasja le-tega ne zavrnejo ali pa zavoda pred potekom tega roka ne obvestijo o podaljšanju roka velja, da je bilo soglasje ustanovitelja dano.
Ustanovitelji:
– dajejo soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda;
– imenujejo in razrešuje predstavnike ustanoviteljev v svetu zavoda;
– odločajo o presežku prihodkov nad odhodki zavoda v skladu z določbami zakona, ki ureja lekarniško dejavnost in tem odlokom;
– dajejo soglasje k razpolaganju z nepremičnim premoženjem javnega zavoda;
– odločajo o načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda;
– dajejo zavodu vsa druga potrebna soglasja in odločajo o vseh zadevah v njihovi pristojnosti tako, da zavodu omogočajo nemoteno delovanje v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost in tem odlokom.
Za izvrševanje skupnih ustanoviteljskih pravic lahko Občinski svet Občine Ribnica, Občinski svet Občine Loški Potok in Občinski svet Občine Sodražica ustanovijo skupni organ, ki ga sestavljajo župani vseh občin ustanoviteljic.
XIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
(1) Javni zavod ima statut, ki ga sprejme svet zavoda.
(2) S statutom se določajo notranja organizacija, naloge organov, način njihovega delovanja in odločanja, način poslovanja in druga vprašanja, pomembna za delovanje javnega zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom.
(3) Statut se uskladi z vsakokratnimi spremembami in dopolnitvami ustanovitvenega akta zavoda.
(4) Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja vprašanja pomembna za delo in poslovanje zavoda v skladu s statutom. Druge splošne akte sprejme direktor, če statut ne določa drugače.
Za vsa vprašanja, ki niso urejena s tem odlokom, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja zavode in lekarniško dejavnost ter druge veljavne področne predpise.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(1) Zavod je dolžan statut in vse ostale splošne pravne akte zavoda uskladiti z določbami tega odloka, najkasneje v šestih mesecih od dne uveljavite tega odloka.
(2) Do uskladitve statuta in drugih splošnih aktov zavoda s tem odlokom se smiselno uporabljajo določbe obstoječih splošnih pravnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom in zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost.
(1) Sedanji člani sveta zavoda opravljajo naloge do izteka mandata za katerega so bili imenovani oziroma do konstituiranja novega sveta zavoda v skladu z določbami tega odloka in statutom zavoda.
(2) Sedanji direktor zavoda opravlja svojo funkcijo do izteka mandata za katerega je bil imenovan.
(3) Strokovni sveta zavoda v sedanji sestavi opravlja naloge do izteka mandata za katerega je bil imenovan.
(1) Ta odlok predstavlja ustanovitveni akt zavoda in nadomešča Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ribnica (Uradni list RS, št. 88/01, 86/13 in 47/16).
(2) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ribnica (Uradni list RS, št. 88/01, 86/13 in 47/16).
(1) Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, ko ga po predhodnem mnenju Lekarniške zbornice Slovenije in pridobljenem soglasju Ministrstva za zdravje v enakem besedilu sprejmejo občinski sveti vseh občin ustanoviteljic.
(2) Odlok stopi v veljavo naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0012/2020
Ribnica, dne 12. novembra 2020
Št. 007-1/2020
Sodražica, dne 10. decembra 2020
Št. 007-1/2020-1
Loški Potok, dne 12. novembra 2020
Občine Loški Potok