Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE) in 16. člena Statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 30/07, 53/10 in 46/18) je Občinski svet Občine Postojna na 13. dopisni seji dne 30. 11. 2020 sprejel
o uporabi športnih objektov in športnih površin v lasti Občine Postojna
S tem pravilnikom se določajo pogoji in način oddajanja športnih dvoran, telovadnic osnovnih šol in drugih športnih objektov ter športnih površin (v nadaljevanju: športni objekti) v lasti Občine Postojna v uporabo ter način plačila uporabnine.
Uporaba športnih objektov obsega uporabo:
– vadbene površine v objektu in uporaba zunanjih športnih površin,
– garderob, sanitarij, umivalnikov in tušev v sklopu objekta,
– tribun za gledalce,
– športnega orodja in opreme v objektu,
– športne opreme, postavljene na zunanjih športnih površinah.
II. POGOJI IN NAČIN ODDAJE V UPORABO
Športni objekti se oddajajo v uporabo:
– osnovnim šolam in vrtcem s sedežem v Občini Postojna za izvajanje vzgojno-izobraževalne dejavnosti (obvezni in razširjeni program šole) v skladu z zakonom,
– športnim društvom in klubom ter drugim izvajalcem letnega programa športa v Občini Postojna,
– drugim uporabnikom (raznim klubom in društvom, ki ne spadajo v prejšnjo alinejo, zavodom, organizacijam, fizičnim in pravnim osebam ter raznim skupinam za potrebe športnih dejavnosti in organizacije športnih, kulturnih in drugih prireditev).
Športne objekte, ki se uporabljajo za izvajanje vzgojno-izobraževalne dejavnosti, upravljavci oddajajo v uporabo zunanjim uporabnikom po končanem pouku in zaključenih interesnih dejavnostih.
Osnovne šole in vrtci s sedežem v Občini Postojna, ki izvajajo obvezni in razširjeni program v okviru vzgojno-izobraževalne dejavnosti, imajo prednost pri uporabi športnih objektov pred izvajalci programov športa, skladno s predpisom o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Postojna, ter drugimi uporabniki.
Upravljavci športnih objektov lahko oddajo v uporabo športne objekte tudi za druge namene, kot so zabavno-glasbene oziroma komercialne kulturne prireditve, razstave, sejme in druge prireditve pridobitne narave.
Upravljavci športnih objektov objavijo enkrat letno javni poziv za koriščenje športnega objekta, in sicer praviloma najkasneje do konca meseca junija tekočega leta.
Proste termine, ki niso bili zasedeni na podlagi javnega poziva, odda upravljavec športnega objekta zainteresiranim uporabnikom z neposredno pogodbo.
Urnike uporabe pripravijo upravljavci objektov. Evidenco števila ur uporabe objektov vodi upravljavec objekta.
Pogodbo o oddaji športnega objekta v uporabo sklenejo predstojnik upravljavca, uporabnik in Občina Postojna kot lastnik.
Pogodba se praviloma sklepa za obdobje šolskega leta. V pogodbi se natančno določi predvsem čas uporabe športnega objekta, višina uporabnine in odgovornost uporabnikov.
Če uporabnik pogodbe ne podpiše v roku 8 dni od prejema le-te, se šteje, da je odstopil od sklenitve pogodbe.
Pogodba z uporabniki športnega objekta se lahko pred njenim iztekom prekine sporazumno, če se tako dogovorijo pogodbene stranke.
Pogodbo o uporabi lahko upravljavec športnega objekta prekine enostransko na podlagi enomesečnega odpovednega roka v naslednjih primerih:
– če uporabnik ne uporablja športnega objekta v terminih, za katere je sklenil pogodbo,
– če uporabnik krši določila hišnega reda, pogodbe o uporabi in drugih predpisov glede uporabe,
– če uporabnik kljub opominu zamuja s plačilom dveh uporabnin za uporabo športnega objekta.
S športnimi društvi in klubi, ki so izvajalci letnega programa športa, se sklenejo tripartitne pogodbe, na podlagi katerih bo za odobrene ure programa na razpisu za šport, v njihovem imenu zanje plačevala uporabnino Občina Postojna, in sicer na osnovi računov, ki jih bodo upravljavci športnih objektov izstavljali mesečno.
V primeru, da je šola kot upravljavec športnega objekta tudi izvajalec programov športa, ni upravičena do plačila uporabnine s strani Občine Postojna.
V primeru, če lastnik ali upravljavec športnega objekta izvaja investicijsko vzdrževalna dela na objektih za ohranjanje funkcionalnosti objekta ali podaljšanja življenjske dobe objekta, uporabniki niso upravičeni do plačila uporabe nadomestnega objekta.
III. NAČIN DOLOČANJA UPORABNINE IN PORABA LE-TE
Višina uporabnine za posamezne objekte je določena s cenikom, ki ga sprejme župan in je objavljen na javnem mestu ter spletni strani upravljavca in Občine Postojna.
Uporabnina se določi izkustveno tako, da se z uporabnino pokrijejo obratovalni stroški in stroški manjših vzdrževalnih del, s tem, da je lahko za izvajalce letnega programa športa v občini nižja.
Upravljavec športnega objekta ne sme zaračunavati uporabe v naslednjih primerih:
– za redno vzgojno-izobraževalno dejavnost osnovnih šol in vrtcev s sedežem v Občini Postojna, ki se izvaja v okviru zakonsko predpisane dejavnosti javnega zavoda,
– za redno vadbo šolskih otrok v šolskih športnih društvih,
– organizatorjem in izvajalcem za izvedbo občinskih šolskih športnih prvenstev za osnovnošolsko mladino ter za izvedbo šolskih športnih tekmovanj v skladu z razpisom pristojnega ministrstva oziroma Zavoda za šport RS Planica.
Obseg potrebnih sredstev za uporabnino za tisti del programa, ki je za športna društva in klube sofinanciran iz proračunskih sredstev Občine Postojna, se določi v vsakoletnem proračunu, pri čemer se upošteva odobreno številu ur programov in višina uporabnine, ki je določena v ceniku iz 10. člena tega pravilnika.
Sredstva, pridobljena z oddajanjem športnih objektov v uporabo, so prihodek Občine Postojna, in se porabijo za kritje materialnih in drugih stroškov, vezanih na uporabo objekta, ter za stroške manjših vzdrževalnih del.
Upravljavec izda hišni red športnega objekta, v katerem se podrobneje določijo pravila obnašanja uporabnikov v športnem objektu. Hišni red mora biti izobešen v prostorih športnega objekta.
Nadzor nad uporabo športnega objekta zagotavlja upravljavec.
Upravljavec mora voditi posebno dnevno evidenco uporabe športnega objekta, iz katerega morajo biti razvidni naslednji podatki:
– naziv uporabnika,
– odgovorna oseba uporabnika ter vodja (trener),
– čas uporabe,
– število udeležencev,
– ugotovitve o morebitnih pomanjkljivostih oziroma poškodbah na objektu in opremi po zaključku uporabe.
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-11/2020
Postojna, dne 30. novembra 2020